Kirjoittaja Aihe: Ruoka tappaa  (Luettu 3324 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa socrates

• Konkari
  • Perspanomies
Vs: Ruoka tappaa
« Vastaus #160 : ma 13.02.2017, 11:25:58 »
Tämä on vähän vanhempi juttu, mutta kaippa ne ihmisten suolet vieläkin falskaavat:

http://www.studio55.fi/terveys/article/laakari-autoimmuunisairauksien-kasvu-osin-suomalaisen-teollisuuden-tukemisen-ja-aivopesun-seurausta/124602#.WJ7V_IUAbSh.facebook

En näe mitään terveydellistä syytä, miksi ihmisen pitäisi syödä vaikka kahdeksan palaa leipää päivässä – tällaisten suositusten tarkoituksena on vain tukea kotimaista teollisuutta. Niiltä puuttuu tieteellinen tai evoluutioon perustuva pohja.

En minäkään, järjetön määrä. En vihaa leipää, mutta olen harvinaisen tietoinen siitä että aina kun sitä syön, seuraavana päivänä paino on humpsahtanut reippaasti ylöspäin. Joskus olen tätä netissä ihmetellyt ja joku sanoi että leipä turvottaa (ilmeisesti se siis kerää nestettä itseensä joka puolestaan nostaa painoa?) No, jos nyt kiskoisi sen kahdeksan palaa joka hemmetin päivä, niin missä välissä kaiken ylimääräisen saa kehostaan ulos. Omien kokemusteni mukaan: ei missään välissä.

Tosin kun juttu on jo vähän vanhempi, niin muuttuikos se ruokaympyrä tai mikä lie vänkyrä se nykyään lieneekään tuossa välissä?

Vuotavan suolen oireyhtymässä suolinukan tiiviit liitokset, joiden kuuluisi päästää läpi vain tarpeellisia aineita ja estää vieraiden molekyylien tunkeutuminen verenkiertoon, avautuvat.

– Liitokset alkavat kirjaimellisesti vuotaa. Tämän seurauksena esimerkiksi kilpirauhasta kohtaan voi kehittyä vasta-aineita, jotka sairastuttavat ihmisen. Tällaisen reaktion aiheuttaa usein esimerkiksi gluteeni.

Sovijärvi kertoo, että autoimmuunisairauksien puhkeamiseen vaikuttaa myös yhteiskunnassa vallitseva "kroonistunut stressitila".

– Elämme jatkuvan melun, rasituksen ja negatiivisten ajatusten keskellä. Kun ihminen ei pysy kehityksen vauhdissa, hän jää ikään kuin jatkuvaan hälytystilaan. Tämä voi ilmetä kehossa kroonisena tulehduksena, jota esimerkiksi masennus entisestään provosoi.

Ja tuohon kaikkeen reagoidaan vaatimalla ihmiseltä myönteistä ajattelua - miten sellaiseen ajatteluun päästään, mikäli melu ja rasitus jatkuu?

Tuossa artikkelissa olivat kaikki kliseet: prosessoitu ruoka (kelpaa syntipukiksi mihin tahansa), stressi (ihan kuin sitä ei olisi ennen ollut) ja gluteeni sekä paleodieetin ihannointi. Aika höpöhöpöä.
Näkkäri, Näkkäri, Näkkäri!

Poissa Norma Bates

• Konkari
« Vastaus #161 : ke 15.02.2017, 09:56:18 »
Mitä tulee siihen että ruoka voi tappaa silkalla ylimäärällä, niin olin ollut siinä autuaassa uskossa ja tietämättömyydessä että Vesa-Matti Loiri oli onnistunut laihduttamaan itsensä ihan "normaalisti". Mutta ei, nyt kun luin että Jope Ruonansuu oli hankkiutunut vatsan pienennysleikkaukseen, selvisi että hänelle oli suositellut sitä Loiri, jolle oli tehty sama operaatio.

Näin ollen, kannattaa varmaan katsoa niitä syömisiään jo siinä vaiheessa kun ongelmia ei vielä ole. Jos tilanne on se että vatsalaukkua pitää hirttää pienemmäksi jotta ihminen ei ahmi itseään hengiltä, niin vaikeaksi menee. Mutta herää tietysti kysymys että voiko kaikille välttämättä noin edes käydäkään.
Ilo irti vaikka perna poksahtaisi.

Poissa MrKAT

• Konkari
« Vastaus #162 : ke 15.02.2017, 15:09:50 »
Näin ollen, kannattaa varmaan katsoa niitä syömisiään jo siinä vaiheessa kun ongelmia ei vielä ole.
Tuossa on hyvin vahva totuus, pelkään että ehkä vahvempi kuin olemme uskaltaneet kuvitella.
Siis pelkään, että tietyn ylipainorajan jälkeen se "menee överiksi", tasapaino pysyvästi pois, jojoilee,
eikä henkilö itse saa sitä enää koskaan kuriin.

Vähän kuin alkoholisti tai narkomaani, kerran on, niin on tavallaan ikuisesti vaikka olisi nyt kuivilla.
Mutta se ero että ihmisen on silti pakko syödä...

"Tyhmän Trumpin uudet ystävät: Halla-aho ja Elo!" - VM-uutiset 15.2.2017 ;)

Poissa Norma Bates

• Konkari
« Vastaus #163 : ke 15.02.2017, 21:04:14 »
Näin ollen, kannattaa varmaan katsoa niitä syömisiään jo siinä vaiheessa kun ongelmia ei vielä ole.
Tuossa on hyvin vahva totuus, pelkään että ehkä vahvempi kuin olemme uskaltaneet kuvitella.
Siis pelkään, että tietyn ylipainorajan jälkeen se "menee överiksi", tasapaino pysyvästi pois, jojoilee,
eikä henkilö itse saa sitä enää koskaan kuriin.

Vähän kuin alkoholisti tai narkomaani, kerran on, niin on tavallaan ikuisesti vaikka olisi nyt kuivilla.
Mutta se ero että ihmisen on silti pakko syödä...

Yksi helpoimmista kikoista rajoittaa syöpöttelyä on yksinkertaisesti olla ostamatta syöpöteltävää. Helppohan se on kaapeista kiskoa vaikka kaksin käsin kun on ensin itse täyttänyt ne kaapit. En tiedä sitten että onko perheellisen vaikeampi rajoittaa itseään kuin yksin asuvan, koska perheellisen pitää tietysti ostaa ruokaa perheelleenkin. Ja aika harva kai kumminkaan nykyään alkaa vaatimaan että perheessä kaikkien muidenkin pitää mussuttaa jotain jäkäliä, jos itse päättää niin tehdä. On tarpeeksi haasteellista pitää itsensä kurissa yksinään, saati sitten että ympärillä on kokoajan muita jotka saavat tehdä mitä lystäävät, silloin kun itse ei saisi.

Poissa Norma Bates

• Konkari
« Vastaus #164 : ke 22.02.2017, 15:33:33 »
Sokerihan ei mitään ruokaa edes ole, joten siinä mielessä väärä ketju, mutta kuitenkin:

http://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/vuosikymmenten-uskomukset-taytta-puppua-sydanlaakari-tama-on-totuus-rasvasta-ja-sokerista/6320460

Malhotran mukaan esimerkiksi kakkostyypin diabetesta tulisi oikeasti kutsua nimellä hiilihydraatti-intoleranssi, jotta ihmiset tajuaisivat oikeasti sokerin vaarat.