Kirjoittaja Aihe: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.  (Luettu 3022 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vanha Vihtahousu

  • Konkari
  • Viestejä: 8894
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #400 : la 04.03.2017, 14:22:55 »

..... Tai kuinka paljon tilaa itselleen ja omalle toiminnalleen voi vaatia.

Tässä yksi pieni tutkimus aiheesta:
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/24258/tasaarvo.pdf

Tässä toinen:
http://jultika.oulu.fi/files/nbnfioulu-201605101658.pdf

Tässä yksi pikku artikkeli:
http://www.is.fi/perhe/art-2000000680728.html

Tässä toinen:
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/66073-pilottipaivakodissa-muhii-sukupuolivallankumous

Et varmaan huomannut, että linkkiesi tutkijoiden, ohjaajien, kirjoittajien, besserwisseriden tai muuten joukossa ei ollut yhtäainuttakaan miestä.....

Eipä heillä sioilla mitään annettavaa olisikaan.

VV.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Safiiri

  • Konkari
  • Viestejä: 8473
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #401 : la 04.03.2017, 17:09:32 »
Surullista kyllä olen nyt ihan pihalla. Mitä erityisvapauksia pojille on annettu ja missä? Mitkä alhaisemmat vaatimukset heille on asetettu ja ketkä ovat asettaneet? Mitä tytöiltä on vaadittu lapsesta lähtien enemmän?

Minä ainaskin sain olla lapsena kuin ellun kana ilman että rauhaani olisi häiritty ties millä vaatimuksilla.
Vihreiden ohjelmajulistusta ja Emma Karin nerokkaita mielipiteitä voisikin nyt käyttää hyvänä esimerkkinä siitä, miten pihalla olevat poliitikot ryhtyvät sössimään asioita vain lisää samallla, kun yritetään pitää kiinni äänestäjistä?

Minäkin olen käsittänyt niin, että syrjäytymiseen eivät ole johtaneet esim. mitkään erityisvapaudet ja alhaisemmat vaatimukset (Erittäin hassu ajatus), vaan ihan muut syyt.
Niin. Mitkä?

Poissa Safiiri

  • Konkari
  • Viestejä: 8473
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #402 : la 04.03.2017, 17:29:28 »

..... Tai kuinka paljon tilaa itselleen ja omalle toiminnalleen voi vaatia.

Tässä yksi pieni tutkimus aiheesta:
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/24258/tasaarvo.pdf

Tässä toinen:
http://jultika.oulu.fi/files/nbnfioulu-201605101658.pdf

Tässä yksi pikku artikkeli:
http://www.is.fi/perhe/art-2000000680728.html

Tässä toinen:
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/66073-pilottipaivakodissa-muhii-sukupuolivallankumous

Et varmaan huomannut, että linkkiesi tutkijoiden, ohjaajien, kirjoittajien, besserwisseriden tai muuten joukossa ei ollut yhtäainuttakaan miestä.....

Eipä heillä sioilla mitään annettavaa olisikaan.

VV.

Ai niinku että, koska naiset tuppaa oleen niitä, jotka opiskelee ja siten tutkiikin päivähoitoa ja kasvatustieteitä, niin tutkimuksen tulokset ovat vääriä? Voisitko mieluummin osoittaa ne virheet tutkimuksista. Vai ovatko myös vain miesten tekemät tutkimukset lähtökohtaisesti vääri tuloksia antavia, koska niiden tekijöinä ei ole naisia? Varmaankin. Myös se Liisa Keltikangas-Järvisen tukimus on virheellinen. Vaikkapa kaikki se lääketieteellinen tukimus, jota aikoinaan tehtiin pitkään täysin ilman ensimmäistäkään naistutkijaa lienee tällä perusteella täysin virheellistä - tai ainakin se näkee kaikki naiset täysin väärin ja hoitaa siten myös.

Aika klassinen argumenttivirhe sulla tossa.
« Viimeksi muokattu: la 04.03.2017, 17:31:32 kirjoittanut Safiiri »

Poissa Vanha Vihtahousu

  • Konkari
  • Viestejä: 8894
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #403 : la 04.03.2017, 17:40:00 »

Aika klassinen argumenttivirhe sulla tossa.

Katso otsikkoa.

Taidan kirjoittaa kavereiden kanssa tutkielman "Miksi feminismi on täysin epäonnistunut."


VV.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Safiiri

  • Konkari
  • Viestejä: 8473
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #404 : la 04.03.2017, 18:41:46 »

Aika klassinen argumenttivirhe sulla tossa.

Katso otsikkoa.

Taidan kirjoittaa kavereiden kanssa tutkielman "Miksi feminismi on täysin epäonnistunut."


VV.

Poikien romahtanutta koulumenestystä voi analysoida sukupuolestaan riippumatta. Toki jos tarkoitat, ettei miehet voi, koska he eivät ole kyenneet koulumenestyksensä romahduksesta kipuamaan akateemisen tutkimuksen tekemisen tasolle...

Poissa Kopek

  • Konkari
  • Viestejä: 1911
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #405 : ti 07.03.2017, 00:31:05 »
Helsingin Sanomissa on artikkeli "Äly uhkaa hiipua", jossa esitetään huolestuttavia tutkimustietoja siitä, että ihmisten keskimääräisen älykkyystason nousu on taittumassa ja kääntymässä laskuksi. Ilmiön syyksi selitetään mm. sitä, että korkeasti koulutetut ja älykkäät ihmiset saavat vähiten lapsia. Artikkelissa viitataan myös n. "koulutusgeeneihin", joilla ymmärretään perinnöllistä taipumusta korkeasti kouluttautumiseen.

Lehdessä kerrotaan professori Kári Stefánssonin johtamasta tutkimuksesta, jonka mukaa tutkittujen koulutusgeenien lisäksi on olemassa joukko vielä tuntemattomia koulutusgeenejä, joilla on suuri merkitys väestön älykkyyteen:

”TOISIN käy, kun otetaan lukuun kaikki muutkin, vielä tunnistamattomat koulutusgeenit. Niitä oletetaan olevan enemmän. Jos myös nämä geenit harvenevat samaa tahtia, vaikutus alkaa vähitellen näkyä.

Tutkijat laskevat, että silloin väestö menettäisi geenien mukana 0,3 pistettä keskimääräisestä älykkyysosamäärästään vuosikymmenessä.

Se ei vaikuta dramaattiselta heikennykseltä. Stefánsson ja kumppanit huomauttavat, että evoluutiossa vaikutukset syvenevät vuosisatojen aikana.”

Huomaako joku edellä olevassa lainauksessa jotakin outoa ja ristiriitaista eräisiin usein esitettyihin perustotuuksiin verrattuna?

Ikuisesti kumoamattoman perustotuuden mukaan erilaiset ympäristötekijät eivät pysty edes sadan tuhannen vuoden aikana vaikuttamaan ihmisten älykkyyteen tai muihinkaan periytyviin henkisiin ominaisuuksiin, vaikka ne johtaisivat fyysisesti todettaviin eroavaisuuksiin.

Ja nyt Helsingin Sanomat väittää tutkijoita siteeraten, että tällaista muutosta voi olla olemassa, ja se lisäksi syvenee vuosisatojen aikana. Mitä ihmeen rasistista kerettiläisyyttä tällainen on olevinaan.

Jos uskottaisiin, että ulkoiset tekijät ja perinnöllisyystekijät voisivat oikeasti vaikuttaa ihmisten älykkyyteen, tällöin jouduttaisiin myöntämään se, että koska ympäristö ei ole kaikkialla samanlainen, myös erot keskimääräisessä älykkyydessä eri väistöryhmien välillä ovat mahdollisia. Näin ei voi olla, koska tällainen väite on määritelty rasistiseksi. Se ei voi olla totta, koska rasistiset väitteet ovat virallisen totuuden mukaan valhetta.

http://www.hs.fi/tiede/art-2000005114683.html

Poissa Renttu

  • Konkari
  • Viestejä: 5704
  • Saippuakauppias
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #406 : ke 08.03.2017, 13:06:13 »
Oli varmasti älykästä tulla tähän ketjuun pohtimaan sitäkin, mitä ihmiskunnan keskimääräiselle älykkyydelle tapahtuu tuhansien vuosien aikana. Sekin liittyy ihan vitusti ja todella älykkäästi suomalaisten poikien tilanteeseen tällä hetkellä *totista nyökyttelyä*.

Voi ei, josko ihmiskunta ei pääsekään käymään Star Warsia avaruudessa, vaan haman tulevaisuuden sodat tapahtuvat monikulttuurisissa faveloissa, kivin ja kepein. Todella masentavaa!
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

Poissa Renttu

  • Konkari
  • Viestejä: 5704
  • Saippuakauppias
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #407 : to 06.04.2017, 14:18:03 »
Pieni askel oikeaan suuntaan, edes yksittäisen kokeilun muodossa: Päiväkoti kannustaa lapsia kiipeämään kiville ja puihin – "Amerikkalainen varovaisuuden kulttuuri on mennyt meillä yli" (Yle).

Jossain keskikokoisessa ja keskitasoisessa koulussa (Yläasteella) voitaisiinkin käynnistää kolmen vuoden seurantatutkimus, jossa kohteena olevalle ikäkohortille ei syötettäisi mm. sukupuolineutraaliutta lainkaan, ja lasten sukupuolia kohdeltaisiin perinteisin tavoin. Samalla kouluihin voitaisiin tämän seurannan ajaksi palkata opettajat sukupuolittain 50/50, eli saman verran mies- ja naisopettajia. Samalla tulisi varmistaa, ettei kummassakaan opettajaryhmässä ole feministisesti orientoituneita opettajia. Terveystiedon tunneilla olisi myös sukupuolikasvatusta, ja joillain ainejaksoilla tytöt ja pojat voitaisiin ajoittain jakaa myös omiin opintoryhmiinsä.

Kokeilun päätteeksi voitaisiin vertailla oppimistuloksia ja arvosanoja suhteessa koulun omaan lähihistoriaan, ja maan muihin peruskouluihin.

Tämmöisen kokeilun sijaan kokeillaankin sitä, että laitetaan oppilaat 75 hengen luokkakokoon, annetaan heille tabletit ja poistetaan pulpetit. Lukemistoksi feminististä kirjallisuutta, mikä on varmasti omiaan parantamaan poikien lukuintoa.

Vitun ääliöt.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

Poissa Safiiri

  • Konkari
  • Viestejä: 8473
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #408 : to 06.04.2017, 16:08:48 »
Pieni askel oikeaan suuntaan, edes yksittäisen kokeilun muodossa: Päiväkoti kannustaa lapsia kiipeämään kiville ja puihin – "Amerikkalainen varovaisuuden kulttuuri on mennyt meillä yli" (Yle).

Jossain keskikokoisessa ja keskitasoisessa koulussa (Yläasteella) voitaisiinkin käynnistää kolmen vuoden seurantatutkimus, jossa kohteena olevalle ikäkohortille ei syötettäisi mm. sukupuolineutraaliutta lainkaan, ja lasten sukupuolia kohdeltaisiin perinteisin tavoin. Samalla kouluihin voitaisiin tämän seurannan ajaksi palkata opettajat sukupuolittain 50/50, eli saman verran mies- ja naisopettajia. Samalla tulisi varmistaa, ettei kummassakaan opettajaryhmässä ole feministisesti orientoituneita opettajia. Terveystiedon tunneilla olisi myös sukupuolikasvatusta, ja joillain ainejaksoilla tytöt ja pojat voitaisiin ajoittain jakaa myös omiin opintoryhmiinsä.

Kokeilun päätteeksi voitaisiin vertailla oppimistuloksia ja arvosanoja suhteessa koulun omaan lähihistoriaan, ja maan muihin peruskouluihin.

Tämmöisen kokeilun sijaan kokeillaankin sitä, että laitetaan oppilaat 75 hengen luokkakokoon, annetaan heille tabletit ja poistetaan pulpetit. Lukemistoksi feminististä kirjallisuutta, mikä on varmasti omiaan parantamaan poikien lukuintoa.

Vitun ääliöt.

Minkä helkkatin takia tyttöjä pitäis varoitella kiipeilemästä?

Poissa Vanha Vihtahousu

  • Konkari
  • Viestejä: 8894
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #409 : ti 16.05.2017, 09:50:30 »

Ja koulukiusaaminen tapahtuu pääosin välitunneilla. Kiusaamisella on varmaan Safiirinkin mielestä vaikutusta oppimistuloksiin?

Onkohan välituntivalvonnassa päässyt lipsumista tapahtumaan ?

No jos se poikien koulumenestys kaatuu kehnoon välituntivalvontaan, niin kannattanee yksinkertaisesti poistaa välitunnit.

Kyllä ainakin eräässä kuuluisassa Matinkylän koulussa lienee poistettu välituntivalvonta. Suomalaisten monikulttuurisuuten opettamisen nimissä kaiketi. Koulun johdon mukaan selvistä pahoinpitelyistä ja uhkauksista ei tehdä rikosilmoituksia, koska niitä on niin paljon.

No, ainahan voi äänestää jaloillaan. Varmaan oppimistuloksetkin paranevat. Siis siellä uudessa koulussa.

VV.

Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Roger H. Cannister

  • Täysjäsen
  • Viestejä: 164
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #410 : to 18.05.2017, 09:31:15 »
Ikuisesti kumoamattoman perustotuuden mukaan erilaiset ympäristötekijät eivät pysty edes sadan tuhannen vuoden aikana vaikuttamaan ihmisten älykkyyteen tai muihinkaan periytyviin henkisiin ominaisuuksiin, vaikka ne johtaisivat fyysisesti todettaviin eroavaisuuksiin.

Ja nyt Helsingin Sanomat väittää tutkijoita siteeraten, että tällaista muutosta voi olla olemassa, ja se lisäksi syvenee vuosisatojen aikana. Mitä ihmeen rasistista kerettiläisyyttä tällainen on olevinaan.

Jos uskottaisiin, että ulkoiset tekijät ja perinnöllisyystekijät voisivat oikeasti vaikuttaa ihmisten älykkyyteen, tällöin jouduttaisiin myöntämään se, että koska ympäristö ei ole kaikkialla samanlainen, myös erot keskimääräisessä älykkyydessä eri väistöryhmien välillä ovat mahdollisia.

Kun nyt hyvin suuri osa tieteen tuloksista, keksinnöistä, kirjallisuudesta, musiikista, elokuvista ja taiteesta on juutalaisten aikaansaamaa - suuromaisuuksista puhumattakaan - niin pitää tietysti taas kerran pohtia, miksi?

Miksi tuo erään pikkiriikkisen heimon jälkikasvu on tuottanut niin paljon huippulaatua? Tietysti sen takia, että heitä on kiusattu kautta aikojen. Suomessakin monet menestyvät tieteilijät ja taiteilijat ovat koulukiusattuja.

Kiusaaminen vie kehitystä eteenpäin, siksi se on varmaan perimässämme. Kiusaamisesta jotenkin selvinneet eivät enää anna pikkuasioiden tulla tielleen, eivätkä masennu jos joku on hieman poikkiteloin vaan jatkavat sinnikkäästi kohti päämääräänsä.

Poissa Safiiri

  • Konkari
  • Viestejä: 8473
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #411 : ti 23.05.2017, 14:39:11 »
Helsingin Sanomissa on artikkeli "Äly uhkaa hiipua", jossa esitetään huolestuttavia tutkimustietoja siitä, että ihmisten keskimääräisen älykkyystason nousu on taittumassa ja kääntymässä laskuksi. Ilmiön syyksi selitetään mm. sitä, että korkeasti koulutetut ja älykkäät ihmiset saavat vähiten lapsia. Artikkelissa viitataan myös n. "koulutusgeeneihin", joilla ymmärretään perinnöllistä taipumusta korkeasti kouluttautumiseen.

Lehdessä kerrotaan professori Kári Stefánssonin johtamasta tutkimuksesta, jonka mukaa tutkittujen koulutusgeenien lisäksi on olemassa joukko vielä tuntemattomia koulutusgeenejä, joilla on suuri merkitys väestön älykkyyteen:

”TOISIN käy, kun otetaan lukuun kaikki muutkin, vielä tunnistamattomat koulutusgeenit. Niitä oletetaan olevan enemmän. Jos myös nämä geenit harvenevat samaa tahtia, vaikutus alkaa vähitellen näkyä.

Tutkijat laskevat, että silloin väestö menettäisi geenien mukana 0,3 pistettä keskimääräisestä älykkyysosamäärästään vuosikymmenessä.

Se ei vaikuta dramaattiselta heikennykseltä. Stefánsson ja kumppanit huomauttavat, että evoluutiossa vaikutukset syvenevät vuosisatojen aikana.”

Huomaako joku edellä olevassa lainauksessa jotakin outoa ja ristiriitaista eräisiin usein esitettyihin perustotuuksiin verrattuna?

Ikuisesti kumoamattoman perustotuuden mukaan erilaiset ympäristötekijät eivät pysty edes sadan tuhannen vuoden aikana vaikuttamaan ihmisten älykkyyteen tai muihinkaan periytyviin henkisiin ominaisuuksiin, vaikka ne johtaisivat fyysisesti todettaviin eroavaisuuksiin.

Ja nyt Helsingin Sanomat väittää tutkijoita siteeraten, että tällaista muutosta voi olla olemassa, ja se lisäksi syvenee vuosisatojen aikana. Mitä ihmeen rasistista kerettiläisyyttä tällainen on olevinaan.

Jos uskottaisiin, että ulkoiset tekijät ja perinnöllisyystekijät voisivat oikeasti vaikuttaa ihmisten älykkyyteen, tällöin jouduttaisiin myöntämään se, että koska ympäristö ei ole kaikkialla samanlainen, myös erot keskimääräisessä älykkyydessä eri väistöryhmien välillä ovat mahdollisia. Näin ei voi olla, koska tällainen väite on määritelty rasistiseksi. Se ei voi olla totta, koska rasistiset väitteet ovat virallisen totuuden mukaan valhetta.

http://www.hs.fi/tiede/art-2000005114683.html

Tässä älykkyyden tason nousun ja laskun ihmettelemisessä on kuitenkin nyt syytä muistaa, että älykkyysosamäärät määritellään suhteessa muihin. Ei ole mitään absoluuttista testissä todettavaa älykkyysosamäärää, koska äo-testissä tulos riippuu kaikkien testattavien suoriutumisesta.

Lainaus
Älykkyysosamäärä eli lyhennettynä ÄO on psykometriikassa standardoidusta älykkyystestistä saadun tuloksen sijainti tilastollisesti älykkyystestin tulosten keskiarvoon suhteutettuna, ja tätä suhteellista sijaintia kuvaava pistemäärä sekä tietyllä tavalla määritellyn älykkyyden mittari. Älykkyystestien tuloksista muodostetaan normaalijakauma, jonka keskiarvoksi on asetettu luku 100 ja keskihajonnaksi valittu joko 15 tai 16 ja joskus myös 24.


Testiälykkyys on siis aina jo määritelmällisesti suhteellista älykkyyttä, ei absoluuttista.