Kirjoittaja Aihe: Facebook, some, yhteiskunnan home  (Luettu 5779 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Vs: Facebook, some, yhteiskunnan home
« Vastaus #220 : to 10.05.2018, 15:56:45 »
Jokusen kerran olen yrittänyt käyttää Facea älypuhelimella ja aina kyllästyn ja poistan sen puhelimesta. Yhden kerran suostuin asentamaan Mesen kun halusin maailmalta käsin laittaa yv:n yhdelle ihmiselle. Mese oli ilmeisesti vasikoinut kaikille kavereilleni että olen nyt "yhteyksissä" heihin. Täysin nurinkurista kun olin halunnut vain sen yhden kerran puhua yhden ihmisen kanssa. Poistin Mesen ja ilmoitin Facessa etten ainakaan tälläerää käytä Facea kuin tietokoneelta.

Täysanonyymillä profiilillani olen hyväksynyt lähes kaikki suomalaiset kaveruutta kysyvät. Välillä tulee ikäänkuin yv joka osoittautuukin Facen ilmoitukseksi että olette nyt yhteyksissä. Välillä tulee eri nikeiltä Mesen asennuspyyntöjä tai mitä lie kutsua Meseen. Luulen että nämäkin ovat järjestelmän automaattiviestejä. Jollekin joskus vastasin että käytän tietokonetta enkä tässä siis ala mitään Meseä asentamaan. Ei hän tainnut vastata mitään.

En tajua miksi Face laittaa ihmisen nimissä näennäisenä yv:nä sontaa.
"The artist is the true seer and prophet of his century, the justifier of life and as such, of course, a revolutionary far more fundamental in his penetration of the social mask of his day than any fanatic idealist spilling blood over the pavement in the name simply of another unnatural mask."

JC

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #221 : to 10.05.2018, 17:59:47 »
Messenger sai kyytiä.

Facebookista kun onnistuisin vielä kirjautumaan pysyvästi ulos kännykässä, niin tilanne olisi ennallaan. Eräässä toisessa kännykässä olin aikoinaan testimielessä kirjautunut Facebookiin, ja sen jälkeen kyseinen kännykkä väkisin piti minun tunnukseni Facebookiin kytkettynä ja minut kirjautuneena, vaikka kännykkä ei ollut edes käytössäni. Ehkä olisi pitänyt poistaa koko sovellus. 

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #222 : to 10.05.2018, 23:24:13 »
Ei ole, ei. Mutta valehtelu on valehtelua, tai/ja väärässä oleminen on väärässä olemista. Jos esimerkiksi väittää, että ""Eihän FB:a tms. voida lähteä kieltämään vain uusnatseilta", tulee esittäneeksi epätoden väittämän.
Kuinka niin? Eikö sääntöjen tule olla samoja kaikille, vai oletko tuosta eri mieltä? Jos väkivaltaa ja muuta tuomittavaa esitetään, sääntöjen tulee koskea kaikkia, ei vain uusnatseja, ymmärrätkö?
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #223 : to 10.05.2018, 23:26:12 »
Minusta uusnatsien oikeuksien puolustaminen vetoamalla oikeudenmukaisuuteen, yhdenvertaisuuteen, tasa-arvoon tms. seikkoihin on jotenkin nurinkurista, sillä uusnatsithan nimenomaan hylännevät tämän kaltaisia arvoja, kuten muitakin länsimaisia arvoja...
Ymmärsitkö oikein, mitä sanoin? Vai ymmärsitkö tahallasi väärin?

Sanoin sitä, ettei uusnatseja voida yksittäisesti tuomita, jos antifan kaltaisia natseja hyväksytään? Kaikille samat säännöt, tätä sanoin! Jihadisteista en vielä sanonut mitään... 8)
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #224 : su 13.05.2018, 09:28:04 »
Yhdeltä anonyymiprofiilini FB-kaverilta on tullut jo kuusi pyyntöä asentaa Mesenger. Kysyin että näkyvätkö ne pyynnöt edes hänelle ja hän vastasi jotain niin outoa ettei joko käsittänyt kysymystäni, tai on vähän yksinkertainen ihminen. Jos sieltä tulee vielä 7. pyyntö niin tyyppi mäkeen. Ei noista pyynnöistä haittaa kai ole, mutta alkaa ärsyttää.
"The artist is the true seer and prophet of his century, the justifier of life and as such, of course, a revolutionary far more fundamental in his penetration of the social mask of his day than any fanatic idealist spilling blood over the pavement in the name simply of another unnatural mask."

JC

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #225 : ti 15.05.2018, 22:26:56 »
Yhdeltä anonyymiprofiilini FB-kaverilta on tullut jo kuusi pyyntöä asentaa Mesenger. Kysyin että näkyvätkö ne pyynnöt edes hänelle ja hän vastasi jotain niin outoa ettei joko käsittänyt kysymystäni, tai on vähän yksinkertainen ihminen. Jos sieltä tulee vielä 7. pyyntö niin tyyppi mäkeen. Ei noista pyynnöistä haittaa kai ole, mutta alkaa ärsyttää.
Olen nyt itse onnistunut estämään kai useimmat FB-viestit itseltäni ja kännykästäni. V...u, että on rasittavaa tuo FB-touhu, kun pitäisi muka olla niin verkostonut joka suuntaan, onneksi olen vain pseudoprofiililla, jottei oma sähköpostini saastu tuolta. Toissijainen sähköpostini on täynnä tuota roskaa, jota FB tyrkyttää.

MINÄ muuten haluaisin sähköpostijärjestelmän, josta saisi helposti sulkea kaiken paskan ulos ja rajoittaa sen vain asiallisiin viesteihin...! Ei toimi luukussa eikä gmailissakaan.
goo

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #226 : to 17.05.2018, 01:12:11 »
Liittyykö tämä (alleviivattu) FB:hen, Android-kännyköihin, saman koneen käyttöön, itse Youtubeen(sekin on some) vai mihin?

Pian nolot videot eivät pilaa YouTube-kokemustasi – uusi ominaisuus tulossa käyttöön
YouTuben katseluhistoria on pian mahdollista piilottaa käyttämällä videoiden katseluun palvelun uutta ominaisuutta.
...
Kun incognito-tila on käytössä, katsottuja videoita ei tallenneta. Myös tilaamasi kanavat on piilotettu muilta.

- https://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/pian-nolot-videot-eivat-pilaa-youtube-kokemustasi-uusi-ominaisuus-tulossa-kayttoon-6725143

Siis tietääkö FB-kaverit mitä joku Youtubella katselee?
"Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä" - Esko Valtaoja, TS 4.8.2015

Poissa -:)lauri

• Konkari
« Vastaus #227 : to 17.05.2018, 17:43:45 »
Ei ole, ei. Mutta valehtelu on valehtelua, tai/ja väärässä oleminen on väärässä olemista. Jos esimerkiksi väittää, että ""Eihän FB:a tms. voida lähteä kieltämään vain uusnatseilta", tulee esittäneeksi epätoden väittämän.
Kuinka niin? Eikö sääntöjen tule olla samoja kaikille, vai oletko tuosta eri mieltä? Jos väkivaltaa ja muuta tuomittavaa esitetään, sääntöjen tulee koskea kaikkia, ei vain uusnatseja, ymmärrätkö?
Säännöthän ovat samat kaikille. Kukaan ei saa esittää rasistisia komentteja tai käyttäytyä perusteetta epäasiallisesti. Eivät uusnatsit eivätkä suvakit. Miksi purnata, kun säännöt ovat samat kaikille? Kumma, että Toope ei halua kaikille samoja sääntöjä.

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #228 : to 17.05.2018, 17:56:29 »
Liittyykö tämä (alleviivattu) FB:hen, Android-kännyköihin, saman koneen käyttöön, itse Youtubeen(sekin on some) vai mihin?

Pian nolot videot eivät pilaa YouTube-kokemustasi – uusi ominaisuus tulossa käyttöön
YouTuben katseluhistoria on pian mahdollista piilottaa käyttämällä videoiden katseluun palvelun uutta ominaisuutta.
...
Kun incognito-tila on käytössä, katsottuja videoita ei tallenneta. Myös tilaamasi kanavat on piilotettu muilta.

- https://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/pian-nolot-videot-eivat-pilaa-youtube-kokemustasi-uusi-ominaisuus-tulossa-kayttoon-6725143

Juttu on hieman epäselvä, mutta kuvittelisin tuon liittyvän siihen, että youtube muotoilee etusivun suositukset ja ulkoasun sen mukaan mitä on katsellut. Ja aika usein nuorilla tubettaminen on sosiaalinen tilanne, mennään kaverille katsomaan videoita, ja sitten on noloa kun jonnella on kissavideot joka paikassa.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #229 : to 17.05.2018, 22:16:03 »

...

Eikös esim. valtamedia ole vaatinut tuota anonymiteetin purkamista, koska ovat niin kovasti "vapaan tiedonvälityksen" asialla? On hyvä asia, jos netissä voi toimia anonyymina, eikä pidä hyväksyä sitä valtamediassa yleistä vaatimusta, että kaikkien pitäisi esiintyä omalla nimellään. Netin pitää olla vapaa, myös henkilöllisyyksistä.
goo

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #230 : ti 22.05.2018, 08:59:33 »
En tiedä onko tämä vainoharhainen ajatus, vai liekö tämä tapahtuma vain sattumaa. Sattumoisin olin vaatekaupassa rintsikoita ostamassa, ja kysyin erästä vähän epätavallisempaa liivimerkkiä X, ja sovittelin pitkään ja hartaasti liivejä ja keskustelin myyjän kanssa. Tänään Facebook tyrkytti mainosta juuri tuosta samasta liivimerkistä X. Olen kyllä aiemmin googlannut tuota liivimerkkiä, sekin tietty on voinut vaikuttaa. Joskus olen kuitenkin lukenut jonkun toimittajan vastaavanlaisista kokemuksista, joissa (äly?)känny kuuntelee puheita (muita kuin puheluitakin muistaakseni), ja sovittaa mainokset puheiden mukaan.

Lisäys. Se oli tämä artikkeli: MTV kokeili kuunteleeko Facebook puheitasi: Selittääkö sattuma tämän?
Facebook kuuntelee keskustelujasi älypuhelinapplikaation kautta.
pidempi artikkeli:
Image tutkitutti matkapuhelimen asiantuntijoilla: Voidaanko Facebookin salakuuntelu todistaa?
« Viimeksi muokattu: ti 22.05.2018, 09:13:03 kirjoittanut kertsi »

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #231 : ti 22.05.2018, 18:20:51 »
En tiedä onko tämä vainoharhainen ajatus, vai liekö tämä tapahtuma vain sattumaa. Sattumoisin olin vaatekaupassa rintsikoita ostamassa, ja kysyin erästä vähän epätavallisempaa liivimerkkiä X, ja sovittelin pitkään ja hartaasti liivejä ja keskustelin myyjän kanssa. Tänään Facebook tyrkytti mainosta juuri tuosta samasta liivimerkistä X. Olen kyllä aiemmin googlannut tuota liivimerkkiä, sekin tietty on voinut vaikuttaa. Joskus olen kuitenkin lukenut jonkun toimittajan vastaavanlaisista kokemuksista, joissa (äly?)känny kuuntelee puheita (muita kuin puheluitakin muistaakseni), ja sovittaa mainokset puheiden mukaan.

Ei sellaisesta ole todisteita. Sen sijaan ihmiset ovat yleensä jo autokuumeessa, tai rintsikkakuumeessa tai ties missä seilanneet netissä useiden päivien tai vaikka viikkojen ajan. On siis täysin odotettavissa, että sama tuote plumpsahtaa tarjottimella heti puhelun jälkeen. Ja ennen puhelua, ja niin pois päin, mutta siihen ehkä sitten vain kiinnittää huomiota, varsinkin kun näitä huhuja liikkuu.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #232 : ti 22.05.2018, 20:13:55 »
Niinno. Olen minä tuota liivimallia ehkä jotain 0,5-1 vuotta sitten googlettanut (näköjään tyhjentänyt välimuistin sen jälkeen), mutta siis eilen kävin liivikaupassa ja tänään Facebook - sattumalta tai ei - tyrkytti saman merkkisiä rintsikoita kuin mistä eilen keskustelin myyjän kanssa.

(Ihan huvikseni tuossa toistelin artikkelissa mainittuja tuotemerkkejä Adidas ja Citroen useampaan kertaan, ei vaikutusta.)
« Viimeksi muokattu: ti 22.05.2018, 20:20:53 kirjoittanut kertsi »

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #233 : ti 22.05.2018, 22:17:28 »
Luulin Kertsin olevan mies, mutta toki nykyään, eihän näistä tiedä...! ???
Mieskin kai voi käyttää rintsikoita.
goo