Kirjoittaja Aihe: Omia ilmoituksia (nro 2)  (Luettu 9296 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juha

• Konkari
Vs: Omia ilmoituksia (nro 2)
« Vastaus #520 : pe 02.02.2018, 16:27:46 »

Norman (jne) karsastus islamia (tai sen tiettyä osaa) kohtaan on mielestäni oikea. Samoin se, miten hän kokee maailmaa naisen silmin, yleisesti.

Lähes yhtä laajasti, tai laajemmin ongelmallisia asioita ovat köyhyys, orjuus ja huono-osaisuus, joihin tosin ei voi liittää tiettyä kansanryhmää, eikä sukupuolta, vaan ryhmä lomittuu sukupuolen ja kansalaisuuden suhteen, mutta laajemmin nähtynä, ja helpommin todennettavissa olevana.

Kun kyseenalaisuutta kokevan ihmisryhmän tausta on selkeä, syntyy enemmä vihaa ja epäoikeudenmukaisuudentuntua, kuin jos tällaista ongelmaryhmää ei ole samalla tavalla osoitettavissa, että asia olisi samalla myös yhteisemmin jaettavissa olevaa.

Yhteisempi käsitys ongelmaryhmästä nostaa tunteita, ja asenteita. Nämä ovat ns helppoja tapauksia. Tähän on olemassa jotain rasismia estäviä näkemyksiä. Ongelma on silti aika todellinen, ja vaikea kohdattavaksi, jos on siinä syvemmin kiinni.

Kun jokin on osoitettavissa, tulisi edes siihen puuttua. Jos ei edes siihen, niin mihin?

Tahan tapaus yleistä olemassaolo-oikeutta koskien voi olla vaikea juttu. Yleinen odotus jäseniä koskien ei tunnu oikealta ratkaisulta. Ensiarveluna tällaista, tästä episodista, jos jotain taustaa tuodaan esiin, joka voisi vaikuttaa suurimmalla momentilla.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #521 : pe 02.02.2018, 16:34:55 »

En glorifioi. Olen korostanut, että Taha ja Toope ovat minulle ihan tavallisia nikkejä muiden joukossa. Juuri heidän harmautensa takia on käsittämätöntä, että foorumielämä pyörii heidän ympärillään.

Kyllä sinä olet uhriuttanut Tahan väärien mielipiteidensä vuoksi vainotuksi sekä itse raahaat hänet toistuvasti esille osoittaaksesi, miten väärin täällä idioottilauma käyttäytyy.

Samalla, kun tietysti myönnät itsellesi oikeuden kertoa, mistä toisten ei pidä loukkaantua ja mikä ei ole mitään.

T: Xante

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #522 : pe 02.02.2018, 16:42:17 »

Eräs tärkeä asia muutoksissa tarvittavaan on se, mikä ilmenee seurattavimpina. Kun jokin muutos tai ajatus on pakko alkaa hyväksymään vahvana, on uuden esiintuominen ilmaisuina ja käytäntöinä vaikeaa, ja suurin esteellisyys syntyyy lojaalisuudesta. Lähimpiä kohtaan ei haluta olla tökerö. Muutosta täytyy viedä niin pitkälle, että jokainen läheinen tajuaa itse tehdä jotain uudenmukaista, vähän samoihin aikoihin, jotenkin vaivihkaa, kun se menneisyys ei enää kannattele klikkiä, vaan sen tulisi saada eväitä jatkossa jotenkin toisin.

Yksinäisen suden ongelma ei ole tuo. Kun jotain näkee hyväksi ja välttämättömäksi, voi tätä osoittaa, ja saada ymmärrystä. Paras palvelu kaikille on se, että seuraa sitä , mikä kantaa, ja ihan saman tien, (tai siis aloitelee seurailutouhuja). En tiedä miten asiaa voisi perustella, kun se vain tuntuu parhaalta, vaikka ei olisi kellekään mieliksi, vaan enemmän syypää kaikkien kannalta. Asiaan liittyy monia puolia, eikä tämä ole tosiaan helppo juttu kokonaisuudessaan.
« Viimeksi muokattu: pe 02.02.2018, 16:56:19 kirjoittanut Juha »

socrates

• Vieras
« Vastaus #523 : pe 02.02.2018, 17:01:02 »

En glorifioi. Olen korostanut, että Taha ja Toope ovat minulle ihan tavallisia nikkejä muiden joukossa. Juuri heidän harmautensa takia on käsittämätöntä, että foorumielämä pyörii heidän ympärillään.

Kyllä sinä olet uhriuttanut Tahan väärien mielipiteidensä vuoksi vainotuksi sekä itse raahaat hänet toistuvasti esille osoittaaksesi, miten väärin täällä idioottilauma käyttäytyy.

Samalla, kun tietysti myönnät itsellesi oikeuden kertoa, mistä toisten ei pidä loukkaantua ja mikä ei ole mitään.

T: Xante

Tahan vainoaminen johtuu osittain hänen agendastaan. Jos hän tyrkyttäisi samalla tavalla vaikka keilaamista, häirintä olisi vähäisempää.

Siis kun minä sanon Tahan vainoajia idiooteiksi, se on väärin, vaikka juuri itse äsken sanoit, että heidän toimintansa on väärin ja haitaksi foorumin viihtyvyydelle?

Loukkaantua saa kuka tahansa mistä tahansa. Se on eri asia kuin liittyä johonkin rakkilaumaan, joka roikkuu porukalla yhden nikin kimpussa.

socrates

• Vieras
« Vastaus #524 : pe 02.02.2018, 17:03:22 »

Eräs tärkeä asia muutoksissa tarvittavaan on se, mikä ilmenee seurattavimpina. Kun jokin muutos tai ajatus on pakko alkaa hyväksymään vahvana, on uuden esiintuominen ilmaisuina ja käytäntöinä vaikeaa, ja suurin esteellisyys syntyyy lojaalisuudesta. Lähimpiä kohtaan ei haluta olla tökerö. Muutosta täytyy viedä niin pitkälle, että jokainen läheinen tajuaa itse tehdä jotain uudenmukaista, vähän samoihin aikoihin, jotenkin vaivihkaa, kun se menneisyys ei enää kannattele klikkiä, vaan sen tulisi saada eväitä jatkossa jotenkin toisin.

Yksinäisen suden ongelma ei ole tuo. Kun jotain näkee hyväksi ja välttämättömäksi, voi tätä osoittaa, ja saada ymmärrystä. Paras palvelu kaikille on se, että seuraa sitä , mikä kantaa, ja ihan saman tien, (tai siis aloitelee seurailutouhuja). En tiedä miten asiaa voisi perustella, kun se vain tuntuu parhaalta, vaikka ei olisi kellekään mieliksi, vaan enemmän syypää kaikkien kannalta. Asiaan liittyy monia puolia, eikä tämä ole tosiaan helppo juttu kokonaisuudessaan.

Sekä trolleja että klikkejä ei pidä ruokkia. Klikit ovat tosin paljon haitallisempia.

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #525 : pe 02.02.2018, 17:08:54 »
Taha oli tyypillinen esimerkki yhteisöjen huonosta kyvystä sietää yleisen ilmapiirin vastaisia näkemyksiä. Samaa tietenkin näkee muualla niin netissä kuin livessä. Juuri siksi siihen on tärkeää puuttua vaikkei juuri Tahan kohtalo kiinnostaisi.

Kun ihmisten yhteyttä alkaa olla, moni asia yhdenmukaistuu, hienoja vivahteita myöten. Horjuttavuus on asia, jossa yhteisö ei voi olla turvassa, ja horjuttavuus voi syntyä vähästä.

Tässä mielessä yleisen mielipiteen suojasysteemi on erityisherkkä (vaikka joukossa paljon brutalistejäkin). Joukossa on herkkäsieluisia, jotka turvaavat yhteisöä hyvin kaukaa ennakoiden, ja varmuudet kiinnostavat kanssaeläjiä, eikä yhtesön varautumisesta puhuta kielteiseen sävyyn, vaan viholliskuvat epärealistisenakin saattava käydä, jos toisaalta halutaan vähän väkisin pitää kasassa se, mitä on saatu koottua.

Yhteisöt herkkinä ovat hyviä ja varmaan ihmisläheisiä maksimissaan. Yhteisön terveyden eräs mittari voi olla se, miten paljon viholliskuvia se tarvitsee yhtenäisyyteen. Tällainen yhteisö ei ole välttämättä kovin elinkelpoinen ja muutosvalmis kuin mitä ensin tulee mieleen.

Terveyttä voidaan myös runnoa, jos ongelmien ja jännitteiden ilmenemistä vaimennetaan. Samalla tapaa vahingollista, oksan saihailua.

Yhteisötason sotavalmiudesta ollaan valmiita pitämään huolta. Sisäistä yhtenäisyyttä haetaan monella tapaa. Yhteisöjen skabailu on asia, jota ollaan valmiita sietämään, tosin vaihtelua tässäkin, ja skabailuvalmiuden takia tehdyissä toimenpiteissä.

Asianviilausta.
« Viimeksi muokattu: pe 02.02.2018, 17:13:19 kirjoittanut Juha »

Poissa Vanha aatami

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #526 : pe 02.02.2018, 17:10:50 »

Siis kun minä sanon Tahan vainoajia idiooteiksi, se on väärin, vaikka juuri itse äsken sanoit, että heidän toimintansa on väärin ja haitaksi foorumin viihtyvyydelle?

Ei kukaan ole tuollaista sanonut. Sinut ja hakkaajaveljesi Hipskusi on täällä äänestetty täysin suvereenisti ja oikein suurimmiksi kusipäiksi - koska Taha ei ollut enää mukana....

Lainaus

Loukkaantua saa kuka tahansa mistä tahansa. Se on eri asia kuin liittyä johonkin rakkilaumaan, joka roikkuu porukalla yhden nikin kimpussa.

Uskon, että olet vilpitön uskossasi, että raiskatun pikkutytön ruoskiminen kuoliaaksi on hienoa ja pitäisi ottaa Suomessakin kätäynnöksi ja WC-paperi pitäisi kieltää.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

socrates

• Vieras
« Vastaus #527 : pe 02.02.2018, 17:27:52 »
Tarkemmin ajatellen Amie on ollut paras foorumihallinnon ideoija, koska hän kokeili rohkeasti erilaisia uudistuksia. Se on lähes ainutlaatuista täysin pysähtyneessä ja ummehtuneessa metakeskustelussa.

Nostan Amien pensadorin rinnalle vaikka hänenkin näkemyksissään oli sellaista, mitä en ymmärtänyt ja nämä kaksi olivat sotajalla keskenään.

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #528 : pe 02.02.2018, 17:30:56 »

Itse en vielä Amien aikaan osannut arvioidan foorumin ylläpitoja.

Täysi höyrypää muutenkin, mikä ei tietysti ole ongelma, vaikka töitä onkin edessä tällaisella.

Sen muistan, että Amiella oli aina vikkelä tunnustuksenantosysteemi. Kertoi henkilökohtaisesti, jos tykkäsi jostain. Muutakin voi muistua mieleen, jos kelailee.

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #529 : pe 02.02.2018, 21:14:18 »
Taha oli tyypillinen esimerkki yhteisöjen huonosta kyvystä sietää yleisen ilmapiirin vastaisia näkemyksiä. Samaa tietenkin näkee muualla niin netissä kuin livessä. Juuri siksi siihen on tärkeää puuttua vaikkei juuri Tahan kohtalo kiinnostaisi.

Joku ajatellut, että minä kaipaisin rähinöitä. Ei muistu aina mieleen, mitä olen myös kertonut, ja joka edelleen pitää paikkaansa.

Kun ristiriitoja on, niistä täytyy olemassaolevina tietää jotain. Ristiriitoja ei pääse karkuun, ja torjuminen on anti-investointia tulevaisuutta ajatellen, vaikka osumaton vaiva, etenkin tulostavoitteettomana (tiedostamatta) voi olla monesti myös samaa.

Kun vaikeaa on, eikä vaikeuksien olemassaoloa voi välttää, kuten on näissä ristiriidoissa, niin parempi kestää näitä, seurailla, ja kohdata sitä mukaa kun jotain tulee mieleen kokeiltavaksi, tai sovellettavaksi, tai ideaksi paremmasta, tai jos jotain olemassaolevaa halutaan tuoda selkeämmin esille, noiden toimien parantamiseksi.

Haasteista ja ylipäätään elämästä on hyvä oppia pitämään. Kuka mitenkin motivoituu siitä, mitä on oikeasti pakko hoidella. Jos suoria ratkaisuja ei ole nopeasti, erilainen motivoituminen ratkaisemattomista voi ilmetä eri lailla. Tärkeää on, että ongelmien takia ei käänny meininki isommin miinukselle.

Oma motivaationi on pyrkiä selvyyteen sen kanssa, mikä ilmenee. Näillä kun on tämän paikan lisäksi hyvin laajat yhteydet, ja vaikuttavuus omaan elämään vähän joka kohdista. Jos ylipäätään jokin kiinnostaa, niin aika moni hoksaa, että myös vallitsevuus on tätä. Osa ei kiinnostu oikein mistään, ja viihde ja nautintoaineetkin on yhtä tasaista mössöä.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #530 : la 17.02.2018, 22:09:12 »
DIVINE - You think You´re a man

Miksi vastaatte trollille, miksi käytte henkilöön, miksi ette pysy asiassa? Olen valtiotieteiden historioitsija!
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #531 : su 18.02.2018, 03:40:09 »
Miksi ette keskustele asiasta, minä olen toki informaatiohumanisti, miksi asia kun henkilö, toki länsi maalainen kristillisyys?!
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Admin

• Ylläpitäjä
  • Seniori
« Vastaus #532 : ti 27.02.2018, 15:57:55 »

Laitoin pari tuplanikkiä zombie tilaan. Samalla muutin nikit vastaamaan KOvaa olotilaa.

https://jatkumo.net/index.php?action=mlist;sa=all;start=z#letterz

Lista näkyy kirjautuneille.

Erkin siirsin Lukijoista tavalliseen osallisutumistilaan. Katellaan asioita tästä vinkkelistä, jokin aika X, ennen uutta heräämistä tapahtumaan Y.
Admin on ylläpitonikki. Tavallinen nikkini on Juha.

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #533 : ti 27.02.2018, 16:17:28 »

Toimintamuutosta foorumille, alustavana ajatuksena, jne

Jos jäsen on tarkoituksella poikkiteloinen, eikä pyri perustelemaan kielteisyyttään jotakuta kohtaan, eikä pyri ottamaan selvää siitä, mikä voisi käydä itselle ja muille, ja ideattomasti haluaa olla liikkeellä, niin tässä on velvollisuus muiden miettiä, että mitä tehdään, kun KO tapaus ei kerran itse tiedä riittävästi, eikä halua tietää paremmasta, mikä kävisi itselle, ja muille.

Rajukin voisi edelleen olla, mutta jos perusteluvelvollisuutta voidaan kaivata, jos toiminnalle ei näy hyvää antia, eikä se ole kiinnostavaksi koettu asia.

Kun alkaa tietämään paremmasta, ja kiinnostumaan enemmän siitä, mitä haluaa, myös foorumitoiminnan tasolla, voi tehdä paluuta. Ilmoittelee ylläpidolle. Muussa tapauksessa voi osallstua, Lukijana. Turhat nikit voidaan asettaa Zombioosiin jatkossa.

Kokeilla voisi edelleen asioita, kuten tulee tehdäkkin, ja jos törmää, niin ei ongelma, tosin selvittelyvastuuta on osallisilla ehkä sitä "pahabn tuojaa" laajemminkin. Paha ajautuma tarkoituksettomaan ja umpikuuroksi siunattuun kielteisyystilaan johtaa Lukijuuteen, ja uudelleenkelailuun, vaikka alkusysäys olisi lähtenyt jostain selkeästi havaitusta kontribuutiosta, joltakulta toiselta. Tapahtumia saa foorumilla olla, tosin suhtautumisen valinta, ja kielteisyyden siunaaminen olotilaksi miten sattu ei käy, kuten yllä kerrottu.

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #534 : ti 27.02.2018, 16:27:53 »

Linjaristiriita foorumikäytäntöjen kanssa ei ole ongelma.

Suhtautuminen linjaristiriitaan voi olla turha törmäys, pitkäaikaisena. Sekään ei ole kenenkään erityisvika, mutta hiertävyys tulee silloin ratkaista niin, että on mahdollisuus toimia eri linjoilla, jos niitä koetaan tarvittavan jonkin vaiheen verran, tai kauemmin.

Linjaristiriita tämänhetkisiä käsityksiä ajatellen voi olla erillisen ratkaisun arvoinen tapauksessa, josta kirjoitin edellä.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #535 : ti 27.02.2018, 16:40:50 »
Admin puhuu Juhan äänellä.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #536 : ti 27.02.2018, 17:01:45 »

Juu, en minäkääm ymmärtänyt mitä Juha ilmoitti. Jotain hallintoon tai moderointiin liittyvää pohdiskelua yrittäneensä niukoin tuloksin?

Admin on ottanut käyttöön jonkinlaisen (puolikuolleen?) jäsenluokan Zombi. Aiemmin on ottanut käyttöön (kirjoitusoikeudettoman) jäsenluokkaan Lukija. Varmaan Adminin fiiliksen mukaan tunnuksia moderoidaan näihin luokkiin ja niistä pois.
« Viimeksi muokattu: ti 27.02.2018, 17:10:47 kirjoittanut Jaska Jokunen »

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #537 : ti 27.02.2018, 17:02:33 »

Toimintamuutosta foorumille, alustavana ajatuksena, jne

Jos jäsen on tarkoituksella poikkiteloinen, eikä pyri perustelemaan kielteisyyttään jotakuta kohtaan, eikä pyri ottamaan selvää siitä, mikä voisi käydä itselle ja muille, ja ideattomasti haluaa olla liikkeellä, niin tässä on velvollisuus muiden miettiä, että mitä tehdään, kun KO tapaus ei kerran itse tiedä riittävästi, eikä halua tietää paremmasta, mikä kävisi itselle, ja muille.

Rajukin voisi edelleen olla, mutta jos perusteluvelvollisuutta voidaan kaivata, jos toiminnalle ei näy hyvää antia, eikä se ole kiinnostavaksi koettu asia.

Kun alkaa tietämään paremmasta, ja kiinnostumaan enemmän siitä, mitä haluaa, myös foorumitoiminnan tasolla, voi tehdä paluuta. Ilmoittelee ylläpidolle. Muussa tapauksessa voi osallstua, Lukijana. Turhat nikit voidaan asettaa Zombioosiin jatkossa.

Kokeilla voisi edelleen asioita, kuten tulee tehdäkkin, ja jos törmää, niin ei ongelma, tosin selvittelyvastuuta on osallisilla ehkä sitä "pahabn tuojaa" laajemminkin. Paha ajautuma tarkoituksettomaan ja umpikuuroksi siunattuun kielteisyystilaan johtaa Lukijuuteen, ja uudelleenkelailuun, vaikka alkusysäys olisi lähtenyt jostain selkeästi havaitusta kontribuutiosta, joltakulta toiselta. Tapahtumia saa foorumilla olla, tosin suhtautumisen valinta, ja kielteisyyden siunaaminen olotilaksi miten sattu ei käy, kuten yllä kerrottu.

Multa ei ainakaan mitään selittelyjä irtoo.
 En rupee selittelee omaa toimintaani vajakeille, joilla on auktoriteetti foorumilla (tai ei ole).
Juha, voit poistaa mun nikin täältä tai laittaa niitä ihan mihin tahansa "pillu märkänä tiloihin".
Mulla ei oo ollu enää pitkään aikaan mitään sanottavaa.
Taitaa olla aika poistua foorumilta.

socrates

• Vieras
« Vastaus #538 : ti 27.02.2018, 17:02:40 »
T0ope ei tainnut vielä muuttua zombieksi?

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #539 : ti 27.02.2018, 17:15:15 »
T0ope ei tainnut vielä muuttua zombieksi?

Miksi pitäisikään, eihän Erkkikään? Eihän se ole toisen tunnuksen lisäksi tehty tuplanikki vaan Rentun uusnimi, kuten kaikki tietävät. TO0PE:n nimen ja käyttäjäluokan Admin tai Juha on vaihtanut. Täällä on lukuisa joukko esillä olevaa nimeään vaihdelleita. hibiscusin aikana kaikki törky oli sallittuna.
« Viimeksi muokattu: ti 27.02.2018, 17:29:49 kirjoittanut Jaska Jokunen »