Kirjoittaja Aihe: Fiilikset ja päivän mietteet (nro 3)  (Luettu 21516 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Safiiri

• Konkari
Vs: Fiilikset ja päivän mietteet (nro 3)
« Vastaus #1060 : ke 07.02.2018, 08:44:11 »
Olin reissulla armaassa pääkaupungissamme. Melusaastetta joka puolella. Pauketta, raastamista, pumppaavaa meteliä jota myös musiikiksi kutsuvat. Ihmisiä joka puolella, kun nakertavia torakoita. Toipuminen kestää varmaan taas usean päivän.

Sinun onneksesi Suomessa on neliökilometreittäin hiljaista ja tyhjää tilaa. Ajattele, miten kamalaa olisi, jos ne hirveät meluhelsinkiläiset asuis joka puolella maata?

Poissa RGR

• Konkari
  • etelänhämyhaikara
« Vastaus #1061 : ke 07.02.2018, 09:54:06 »
Olin reissulla armaassa pääkaupungissamme. Melusaastetta joka puolella. Pauketta, raastamista, pumppaavaa meteliä jota myös musiikiksi kutsuvat. Ihmisiä joka puolella, kun nakertavia torakoita. Toipuminen kestää varmaan taas usean päivän.

Ihminen on kummallinen elukka.

Se kaipaa toisten seuraa osan aikaa aivan kipeästi, toisaalta taas haluaa olla möllöttää välillä yksikseen, ilman ketään häiritsemässä. Senpä vuoksi viisaat miehet, arkkitehdit, ovat kehittäneet yksiön. Tuo mainio kotelo jossa voi olla toisia lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana.

Minusta asuinpaikkojen kehittäminen ja kaupunkirakentamisen rakenne on jäänyt jonnekin antiikin ja keskiaikaisuuden välimaastoon. Kuten aina, minulla on tähänkin ratkaisu.

Rakennetaan esi-isiemme esi-isien kaupunkien kaltaisia rakennelmia - muurahaiskeko! Maan alle vaan valtava tunneliverkosto käytävineen ja kauppahalleineen. Ei loskaa, lumitöitä eikä polttomoottoriautoja. Maan päällä olisi auringonvaloa vaativat toiminnot ja virkistäytymistilat. Luonto olisi lähempänä kun tilaa käytettäisiin enempi syvyyssuunnassa.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #1062 : ke 07.02.2018, 19:04:23 »
Ajelin vaihteeksi etelään pikkupakkasessa ja lumisateessa. Tiet olivat paikoitellen aika liukkaat. Toissapäivänä ajelin pohjoiseen, jossa olin eilisen päivän. MrKATin horisontista katsoen en tietenkään vielä kovin pohjoisessa ollut vaan etelässä, mutta hänen asuinsijansa ovatkin minulle jo käytännössä Lappia. Lappihan alkaa jostakin Pyhäsalmen tai Kärsämäen kohdalta. Siis minun mielikuvissani. Tai okei, ei se nyt ehkä vielä tuosta ala, mutta Oulussa on jo Lapin portin tunnelmaa ja Kemissä viimeisetkin mielikuvat etelästä jäävät sivuun. Visakoivut ja tunturit ja vuoristopurot siintävät edessä.

Kävin viimeksi Oulun pohjoispuolella huhtikuun alussa 2014. Ostin tuolloin käytetyn auton Pellosta. Matkustin sinne linja-autolla. Oulussa oli pieni välipysähdys, jonka aikana ehdin käydä kaupungilla. Sain vahvistuksen sille, mistä vanha oululainen sanonta poliisin pelosta on peräisin, kun poliisiauto ajoi pillit huutaen jalkakäytävällä. Jouduin hyppäämään sivuun, kun se tuli. Nyt ymmärrän paremmin, miksi oululaiset poliisit teloit.. ampuivat somalimiehen muutama vuosi sitten. Ensin ammutaan ja sitten lavastetaan syy.

Tuolla samalla napapiirin takaa hakemallani autolla ajoin tänäänkin. Jossakin lentoaseman tienristeyksen lähettyvillä, kun etsin Puuilon myymälää, auton moottori sammui liikkeelle lähdettäessä (olin pysähtynyt googlaamaan kyseisen liikkeen osoitetta) ja ilmeisesti heilahti jotenkin, jolloin pakoputken liitos irtosi. Sen jälkeen ajaminen oli pöripäripöri. Matalaa murinaa. En ole rallimiehiä, joten en kaipaa tuollaista ääntä. No miten sitä reissussa korjaa. Toivottavasti takapönttö ei putoa tielle. Sellaistakin on tapahtunut. Ja tuolloin takana ajanut  auto ajoi pöntön päälle. Pdotessaan ja tien poikki menevään ritilään tökätessään pönttö repäisi lähtiessään autostamme takapuskurin irti. Mutta ei siis tällä reissulla vaan muutama vuosi sitten.

Toinen ongelma, mikä ilmeni heti putken petettyä, oli lasinpyyhkimen särkyminen siten, että metalliosa raapi lasia. Ei tuollaista voi käyttää, joten ajoin kauppaan ostamaan uutta sulkaa. Ei ollut mittaa, joten ostos jäi tekemättä. En halua ostaa väärän mittaista. Olisin tietysti voinut ostaa mitan ensiksi ja käydä mittaamassa (yritin mitata "vaaksan" mitalla, mutta tulos oli epätarkka), mutta tässä vaiheessa tuli käsky kiirehtiä.

Ludeongelma, joka näytti jo lähes voitetulta, oli saanut uuden käänteen. Macbook Airin näppäinten välistä on möngertänyt esiin ilmielävä pieni lutikka. Alkuperäinen lutikka oli myös löytynyt pöydältä kyseisen tietokoneen vierestä, joten esille nousi ajatus, että tietokone onkin ollut lutikoiden pesä eikä vaatekaappi niin kuin luultiin. Oletettiin nimittäin, että lude tuli pöydälle vaatekaapista nostettujen kuittien mukana. Mutta se taisikin ryömiä esille tietokoneesta, jonne se oli käynyt munimassa. Ja nyt munista on kuoriutunut uusi verenhimoinen lutikkasukupolvi.

Tietokone oli hotellissa ajoittain lattialla, joten se oli täydellinen paikka otuksille piiloutua. Ja nyt tietokone on ollut sängyllä ja vaikka missä. Eikä tässä kaikki. Chromebook, jolla parhaillaan kirjoitan tätä, oli myös hotellissa siellä täällä, joten tämänkin sisällä voi olla luteita. Ja tätä konetta olen kuljetellut joka paikassa.

Luteet purivat minua hotellissa, kun nukuin irtopatjalla lattialla, mutta en tajunnut jälkiä luteiden puremiksi. Ihmettelin, miksi kolmekin pistettä oli tasaisessa rivissä. Myöhemmin luin jostakin, että tuolla tavalla luteet juuri purevat. Puremia kutitti, ja ihoon tuli punaisia läikkiä. Niitä oli ranteissa ja jaloissa ja missähän kaikkialla niitä oli. Levitin iholle hydrokortisonia ja ihmettelin, että mikähän allergia on oikein kyseessä. Luteet kävivät mielessä, mutta kun niitä ei koskaan näkynyt, ajatus tuntui epätodennäköiseltä. Aikaisemmin minua on purrut lude Kilossa sijaitsevan opiskelijakämpän lattialla patjalla nukkuessani joskus viitisen vuotta sitten.

Show saattaa jatkua vielä pitkään. Nukun taas ensi yönä lattialla, joten aamulla tiedetään enemmän. Ostin IKEAsta taiteltavan irtosängyn, mutta emme ehtineet kasata sitä. Nyt väliaikaisessa kolmen hengen taloudessamme on jo yö, minkä sanelee pienen ihmisen unirytmi. Eikä kello ole vielä seitsemääkään.

Panin Facebookiin pitkän harkinnan jälkeen kuvan itsestäni moottoripyörän kanssa. Naishenkilö, johon lukioaikoina ja vielä sen jälkeenkin olin rakastunut eniten kuin kehenkään muuhun koskaan, kirjoitti kommentin, jossa hän toivotti, että ajelehan hyvissä ajoin tänne päin, mitä hän sitten tarkoittikaan. Elleivät vanhat toivottoman ihastumisen arvet olisi jo niin hyvin parantuneet kuin ne ovat, tuollainen olisi melkein kuin puukon kääntelemistä haavassa.

https://www.tripsavvy.com/bed-bug-bites-4086378

Paikalla Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #1063 : ke 07.02.2018, 20:49:46 »

Sinun onneksesi Suomessa on neliökilometreittäin hiljaista ja tyhjää tilaa. Ajattele, miten kamalaa olisi, jos ne hirveät meluhelsinkiläiset asuis joka puolella maata?

Joo pysykööt siellä. Täällä ei kuulu kuin puiden raksahtelu pakkasessa.

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #1064 : pe 09.02.2018, 18:08:31 »

Vissiin vähän tosikkokin, kun en ole osannut kiukutella.

Yritän ajaa uutta ominaisuutta aktiivisesti toimintaani. Saa nähdä, mitenkä onnistun.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1065 : ti 13.02.2018, 10:27:19 »
Hermot niin kireällä että niitä voisi soittaa kuin banjoa. Tai ehkä vinkuva viulu tulee enempi kyseeseen. Tuo uhmaikäinen joka alkoi savustamaan rappukäytävää voimallisesti sen jälkeen kun jaettiin muistutukset että sisätiloissa ei polteta saa vanhan heippalappuliisan kurkkimaan katakombeistaan. Tekisi niin mieli oheistaa aulan muistutuslapun viereen tiedote että

Onko suomi vaikeaa? Smoking inside building is forbidden. Tietysti jos olet idiootti, niin sitten ei kai voi auttaa.

Epäilen kuitenkin hivenen että korsteenirunkku on joku talon ulkopuolinen, jonkun asukkaan kaveri. Eihän näillä ole mitään menetettävää eikä hävettävää ikinä.
"The artist is the true seer and prophet of his century, the justifier of life and as such, of course, a revolutionary far more fundamental in his penetration of the social mask of his day than any fanatic idealist spilling blood over the pavement in the name simply of another unnatural mask."

JC

Poissa Magdaleena

• Konkari
« Vastaus #1066 : ti 13.02.2018, 10:39:44 »
Hankkikaa tämä

« Viimeksi muokattu: ti 13.02.2018, 10:58:02 kirjoittanut Magdaleena »

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1067 : ti 13.02.2018, 10:56:00 »
Olisi kyllä harvinaisen selvä.

Joskus vuosia sitten oli yhdessä rapussa joku jäärä julistanut että hän polttaa asunnossaan piste. On varmaan näitä 20 - 30 v taloyhtiössä asuneita jolla ei sitten ole sisässä 3 kk panttia kuten 10 v sisällä muuttaneilla. Nostivat tuon pantin noin huimaksi kuulema siksi että ihmiset hukkasivat avaimia ja alvariinsa piti vaihtaa lukkoja.

Minunkin asuntooni lienee lukko vaihdettu kun eivät ole hoksanneet sarjoittaa pyykkituvan sisäovea yhteensopivaksi. Kerran oli tuvan pääoven lukko jäätynyt jumiin ja minun piti päästä rapun kautta tupaan. En päässyt, kaikki muut pääsevät. Helvetin kiva tämäkin.

Niin jos se yhden toisen rapun ukko asuu asunnossaan kuolemaansa asti, sama se hänelle on vaikka asuntonsa olisi noesta mustana.

Edellinen talonmies välillä löysi kuolleita asunnoista. Yksikin oli mädännyt tv-tuolissaan jo jonkin aikaa.
"The artist is the true seer and prophet of his century, the justifier of life and as such, of course, a revolutionary far more fundamental in his penetration of the social mask of his day than any fanatic idealist spilling blood over the pavement in the name simply of another unnatural mask."

JC

Poissa Magdaleena

• Konkari
« Vastaus #1068 : ti 13.02.2018, 10:59:08 »

Painoin enteriä ja lähdin koneelta, nyt näkee myös (oli valtava :D).

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #1069 : ti 13.02.2018, 11:01:06 »
Edellinen talonmies välillä löysi kuolleita asunnoista. Yksikin oli mädännyt tv-tuolissaan jo jonkin aikaa.

Vaikuttaa hyvältä kuolemalta jos onnistuu  kuolemaan tv-tuoliin jotakin mukavaa ohjelmaa katsoessaan.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1070 : ti 13.02.2018, 11:16:59 »
Muistaakseni sinne oli vielä joku kaveri survonut postiluukusta lehtiä. Eli aina vaan paranee, saa vielä kuolleenakin luettavaa.

JC

Poissa Magdaleena

• Konkari
« Vastaus #1071 : ti 13.02.2018, 11:43:49 »

Hei, miten täällä foorumilla on viimeksi jotenkin kevyt tunnelma,, jotain on muuttunut. En ole kyllä kaikkia ketjuja seurannut.

Poissa wade

• Konkari
« Vastaus #1072 : ti 13.02.2018, 11:46:11 »
Jaahas. Hyvää alkanutta vuotta 2018 Jatkumolle.

Aika vähän on tullut vietettyä aikaa foorumilla viimeisen vuoden aikana. Syy on selvä: mulla ei oikeastaan ole enää tietokonetta. Eikä tablettia. Pelkkä älypuhelin, ja sen kanssa foorumin käyttäminen (pelkkä lukeminenkin kirjoittamisesta puhumattakaan) on kamalaa. Älypuhelin aiheuttaa minulle välittömän tarkkaavuushäiriön, mikään edes hieman pitkäjänteisyyttä vaativa lukeminen tai tekstin tuottaminen ei onnistu. Tietokoneen hommaaminen on ollut suunnitteilla, mutta mutta...

... en tiedä onko joku pohtinut mihin se wade on kadonnut. En siis sinällään mihinkään, en varsinaisesti ole lopettanut foorumilla tai edes pidä taukoa.

Päivän fiilis on muuten toiveikas. Viimeisen 7kk aikana on ollut kaikenlaista hässäkkää. Ei mitään vakavia kriisejä, mutta paljon epämiellyttävää puurtamista, joka on syönyt oman henkilökohtaisen vapaa-ajan minimiin. Nyt moni asia on kuitenkin paremmin. Päivä pitenee, pakkaskelit ovat pysyneet viikkoja, elämä on rennompaa.

Ehkäpä hankin pian tietokoneenkin.

Poissa Vanha aatami

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #1073 : ti 13.02.2018, 12:56:54 »

Vaikuttaa hyvältä kuolemalta jos onnistuu  kuolemaan tv-tuoliin jotakin mukavaa ohjelmaa katsoessaan.

Aika epätodennäköinen skenaario.

Mutta alahaista verenpainetta voi hoitaa tv-tuolissa plaraamalla kanavia....... ja etsimällä esim. kovimpaa huutavaa juontajaa.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #1074 : ti 13.02.2018, 15:13:57 »

Hei, miten täällä foorumilla on viimeksi jotenkin kevyt tunnelma,, jotain on muuttunut. En ole kyllä kaikkia ketjuja seurannut.

Sama fiilis.

Olisko ahdistavimmat yksilöt tauolla tai poistuneet?

Paikalla Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #1075 : ti 13.02.2018, 15:35:13 »

Aika vähän on tullut vietettyä aikaa foorumilla viimeisen vuoden aikana. Syy on selvä: mulla ei oikeastaan ole enää tietokonetta. Eikä tablettia. Pelkkä älypuhelin, ja sen kanssa foorumin käyttäminen (pelkkä lukeminenkin kirjoittamisesta puhumattakaan) on kamalaa. Älypuhelin aiheuttaa minulle välittömän tarkkaavuushäiriön, mikään edes hieman pitkäjänteisyyttä vaativa lukeminen tai tekstin tuottaminen ei onnistu. Tietokoneen hommaaminen on ollut suunnitteilla, mutta mutta...

... en tiedä onko joku pohtinut mihin se wade on kadonnut. En siis sinällään mihinkään, en varsinaisesti ole lopettanut foorumilla tai edes pidä taukoa.

Päivän fiilis on muuten toiveikas. Viimeisen 7kk aikana on ollut kaikenlaista hässäkkää. Ei mitään vakavia kriisejä, mutta paljon epämiellyttävää puurtamista, joka on syönyt oman henkilökohtaisen vapaa-ajan minimiin. Nyt moni asia on kuitenkin paremmin. Päivä pitenee, pakkaskelit ovat pysyneet viikkoja, elämä on rennompaa.

Mahtaakohan tietokoneeton elämä edes olla enää laillista?

Kannattaa ehkä edes joku vanha läppärinraato hommata, että pääset tänne taas sanailemaan.

Poissa Magdaleena

• Konkari
« Vastaus #1076 : ti 13.02.2018, 15:55:50 »
Nimim. Wadesta ei minulla ole minkäänlaista mielikuvaa, mutta kaikesta päätellen foorumin ns. vanhoja sieluja, lue alkuporukkaa :)

Kirjoittelehan. Pahimmat typoni olen tehnyt juuri sillä älypuhelimella ja olen lopettanut sen käytön foorumeilla. Whastappeihin tulee niitä jatkuvasti, mutta tulkoon RL porukan kesken. Suurin osa siksi,  kun sen sanakirja korjaa tekstejä miten huvittaa (kun se juuri jollain muulla kielellä).

socrates

• Vieras
« Vastaus #1077 : ti 13.02.2018, 19:13:51 »
Hyvä juttu, jos wade kerkiää taas viestitellä. Mun mielestä onnistuu ihan hyvin puhelimellakin.

Poissa Vanha aatami

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #1078 : ti 13.02.2018, 19:32:40 »
Hyvä juttu, jos wade kerkiää taas viestitellä. Mun mielestä onnistuu ihan hyvin puhelimellakin.

Ei älypuhelimesta suurta apua viesteihin näytä siunaantuvan.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa TSS

• Konkari
« Vastaus #1079 : ke 14.02.2018, 08:03:41 »

Minä spekuloin, että teille olisi syntynyt lisää lapsia, ja wade siellä kiireisenä pyörittää perhettä. Ajattelen sinua hieman saman ikä- ja elämäntilanneluokan edustajana kuin itseäni, ja siksikin on kiva, jos olet lipumassa enemmän takaisin tännekin.

Toisaalta kyllä oma aikani tuntuu nyt olevan koko ajan enemmän ja enemmän kortilla, joten saa nähdä, mitä omalle kirjoittelulleni tulee tapahtumaan..