Kirjoittaja Aihe: Fiilikset ja päivän mietteet (nro 3)  (Luettu 39206 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
Vs: Fiilikset ja päivän mietteet (nro 3)
« Vastaus #1460 : to 10.05.2018, 18:48:11 »
Muistelen (heh!), että lähimuistin ongelmat ja keskittymisvaikeudet liittyisivät ADHD-oireyhtymään ja vastaaviin. En halua mitään diagnooseja esittää, sillä en tunne asiaa edes naistenlehtitasolla enkä lähde googlaamaan. Tuli vain nyt mieleen. Käsittääkseni noita oireyhtymiä voi hoitaa lääkkeillä aikuisenakin. Veikkaan, että netistä löytyy päteviä oireyhtymätestejä tällaisten alustavaan testaamiseen.

Ajatus ADHD:stä ei ollut koskaan edes käväissyt mielessäni, kun kuuntelin kerran iltakävelyllä korvalappuradiosta ohjelmaa, jossa aikuiset ADHD-tapaukset ja/tai heidän läheisensä keskustelivat aiheesta. Yksi keskustelija oli taikuri Luttinen. Kun hän kertoi unohtelustaan ja huolimattomuudestaan ja keskittymiskyvyttömyydestään ja mitä kaikkia oireisiin liittyy, tuntui kuin hän olisi kertonut minun elämästäni. Se osui aivan kohdalleen.

Luttisen muistan minäkin, mutta tv-ohjelmasta. Jos itse kärsisin tuollaisista muistiongelmista, niin olisin kyllä aika innostunut kokeilemaan lääkitystä, koska sehän voisi olla "tajunnan räjäyttävä" kokemus, melkein kuin psykedeelinen trippi, mutta vailla hallusinaatioita. Olisi kiinnostavaa tutustua omiin mahdollisuuksiin uudella tavalla. Ehkä voisi päästä johonkin tutkimushankkeeseenkin koekaniiniksi. Vanhemmalla iällä ei ole enää helppo uudistua. Joiltakin ihmisiltä se kuitenkin onnistuu. Joskus sysäyksenä on onnettomuus tai yllättävä takaisku, joskus vaikkapa lääkityksen löytyminen johonkin vaivaan. Pohdin nykyisin aika paljonkin uudistumisen mahdollisuutta. Mikä vielä voisi onnistua ja miten? Kuinka hyvin tunnen itseni? Mitä potentiaalia olen jättänyt käyttämättä?
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #1461 : la 12.05.2018, 01:26:16 »
Puhelinpelko ajattaa turhia kilometrejä. Tänään niitä kertyi 500-600 (en viitsi käydä katsomassa lukemaa auton mittarista). 

Sen sijaan, että olisin normaalien ihmisten tavoin soittanut erääseen liikkeeseen, jolloin olisi käynyt ilmi, että se ei ole auki tänään iltapäivällä, eikä haluamaani tuotetta saisi ostettua muutenkaan (koska se on tilaustuote), lähdin ajamaan autolla liikkeeseen ostaakseni kyseisen tuotteen. Pelkään ja jännitän niin kauheasti puheluja, että en kerta kaikkiaan uskaltanut soittaa, vaikka liikkeen nettisivulla oli puhelinnumero ja kehoitus, että soittakaa ja kysykää. Tuntien ajamisen jälkeen tulin liikkeen pihaan ainoastaan todetakseni, ettei se ole auki.

No, käväisin sentään Tuurin kyläkaupassa, joka ei ole maineensa veroinen. Edellisen kerran olen käynyt siellä päiväkirjani mukaan kesällä 2006. Päivä oli helteinen.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1462 : la 12.05.2018, 09:08:30 »
Vessaa siivotessani, ennen suihkuun menoa, ihmettelin kun on niin omituinen tunne naamalla ja suussakin maistuu ihan juureksille.  ??? Vilkaisin peiliin ja veri valuu pitkin naamaa... Toinen sierain oli siis pettänyt pahemman kerran. Ja olin juuri kasvot pessyt ja kuivannut pyyhkeeseen, melkoiset hurmeet pitkin pyyhettä.

Jälleen kerran huomaan että jollekulle lääkkeet on tarkoitettu, mutta ei ainakaan minulle. Olen nyt allergia-aikana satunnaisesti imppaillut Vicks-nenäsuihketta että pysyisi rööri paremmin auki, ja se kai se sitten on kuivattanut limakalvon sieraimesta.

Kautta viime vuosien olen toistuvasti huomannut lääkkeen kuin lääkkeen kohdalla että siitä koituu minulle jotain ikävyyksiä. Särkylääkkeistä useimmille olen allerginen ja ne joille en ole, aiheuttavat aina lähes väistämättä vatsakipuja jonkin aikaa käytön jälkeen (jopa parasetamoli). Äh, emmä jaksa edes alkaa funtsailemaan mitkä kaikki lääkkeet ovat aiheuttaneet toisen vaivan kun olen yrittänyt parannella ensimmäistä vaivaa. Aina tulee joku kiekumaan että tottakai lääkkeissä on sivuvaikutuksia, mutta eivät ne mielestäni niin pahoja saisi olla että tulee kokonainen uusi ongelma josta ei meinaa päästä sitten millään. Onneksi tuo kärsä edes on yleensä korjaantunut aika nopsaan jos se alkaa verta vuotelemaan.
Tapa itsesi - luonto kiittää luonnonystävää.

Paikalla Juha

• Konkari
« Vastaus #1463 : la 12.05.2018, 11:31:07 »

Tuntus siltä,
että foorumiopiskelu on todella kehittävää,
tosin samalla pitkäjänteistä touhua.

Paikalla Brutto

• Konkari
« Vastaus #1464 : la 12.05.2018, 15:11:14 »
Olen laiskotellut koko päivän ja siitä hyvästä pukkaa morkkista.

Paikalla Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #1465 : la 12.05.2018, 21:12:29 »
Eräästä minua 10 vuotta nuoremmasta kaveristani ei ollut kuulunut vähään aikaan mitään, kunnes saapui etsimään eilen ravintolasta, selvin päin. Minulla ei ole oikeastaan koskaan puhelin mukana kun lähden ryyppäämään, ja hänkin kyllä tietää sen. Lähiomaisensa kuolee luultavasti tänä yönä tai viimeistään huomenna, liian myöhään diagnosoituun ja erittäin aggressiivisesti levinneeseen syöpään. Löydöshetkestä annettiin alle kuukausi elinaikaa, ja nyt on kolme viikkoa kulunut. Sen vuoksi hänestä ei ollut mitään kuulunutkaan. Omaisen vointi oli romahtanut eilen. Olen ehdottomasti kriisiapuna, minulla kun on läheisten menettämisestä viljalti kokemusta. Mutta tuntuu todella pahalta nähdä, miten hukassa ja shokissa kaveri on. Tämä on hänelle ensimmäinen kuolema lähipiirissä, joten hänelle kaikki tuntuu epätodelliselta ja kaoottiselta. Lupasin olla läsnä koska ja milloin tahansa, kun vain tarvitsee. Onneksi hänellä on sisaruksia ja tiivis lähisuku, joten en kuitenkaan ole ainoa, joka kantaa huolta ja elää surussa mukana. On kuitenkin hyvä, että olen mukana, tietyllä tapaa emotionaalisesti ulkopuolisena.

Nämä tilanteet kuitenkin muistuttavat aina myös omista menetyksistä, vaikka asioista puhuessa (Eli kuunnellessa) sitten keskittyykin vain toiseen ihmiseen.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #1466 : la 19.05.2018, 16:12:22 »
Parvekeistutuksessa avautui ensimmäinen (saattaa jäädä myös ainoaksi) tulppaani, joka on oranssin värinen kuin...prinssi Harryn tukka. Ulkona auringonpaiste niin kuin Britannian juhlaväelläkin. Hieno päivä unohtaa huolet hetkeksi.
Minä tässä vain, anteeksi.

Paikalla Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #1467 : la 19.05.2018, 20:58:43 »
Sain naispuoliselta ystävältäni ison kasan vanhoja ja uudempia valokuvia, aikajanaa saagan edetessä n. 20 vuoden verran. Pääsyy setin lahjoittamiseen oli ennen kaikkea se, että näitä kuvia ei ole voinut ikinä laittaa mihinkään perhealbumiin, ja nyt lapsensa ovat jo niin vanhoja, etteivät nämä fotot ole heidän silmilleen, heh! Perheensä muuttaa uuteen kotiin ja samalla oli hyvä hankkiutua eroon kaikesta muustakin ylimääräisestä ja turhasta, parhaista kuvista hän jätti itselleen edelleen osan (Alun perinkin tuplakuvia).

Kuvia on kertynyt yhteisistä bileistä ja juhlista, etkoilta ja jatkoilta, synttäreiltä, festareilta (Sekä Suomesta että muualta), mökkireissuilta, ulkomaanmatkoilta jne. Yhteisiä ja vähemmän yhteisiä kavereita kuvissa vilisee varmaan 200 ihmisen verran, koska osassa reissuista on mukana runsaasti enemmänkin kaveriporukkaa, kuin vain ydinpiirimme. Ei ole kuvan kuvaa, että olisin selvin päin! Eipä sillä, ei ole selväpäisiä kuvia kenestäkään muustakaan. Olen nauranut ja muistellut kuvien tapahtumia pitkin päivää, hillitön setti! Turha kuvitellakaan että häpeäisin mitään, 20 vuoteen ja hurjaan nuoruuteen mahtuu melkoinen määrä tapahtumia.

Bonuksena setissä on samalla kolmen entisen lemmittyni valokuvia (Yhteiskuvia) eri ajoilta, joita en ollut aiemmin edes nähnyt. Siis heistä, joiden kanssa ehdin seurustella useamman vuoden, muuten on kyllä sitten myös kaiken maailman festariheiloja ja lyhyempiä tuttavuuksia... Hilpeintä se, että ystäväni on kuvannut minua myös sammuneena, nukkumassa ja juuri heränneenä - viime mainitut sentään itsekin muistan. Sammumiskuviakaan en ollut nähnyt aiemmin, on pitänyt sen yllärinä kaikki nämä vuodet!

Onneksi lapsukaisensa eivät ole nähneet näistä mitään: sammuneena mökin kuistille (Mikäli sekään 400 neliön kelopalatsi nyt on "mökki"), metsään, pöytään (Sekä pöydän ääreen, että sen päälle), laiturille, sohvalle, riippukeinuun, laivan kannelle keskellä kirkasta päivää... Sammuilukuvissa huvittaa se, että olen joka kuvassa sammunut autuas hymy huulillani. Minulla oli taipumus sammua jossain vaiheessa, muttta sitten elvyin taas kuin napista painaen ja juhlat jatkuivat, kuin ei mitään. Olen valvonut tyypillisesti myöhäisimpään ja katsonut vielä lopuksi, että kaikki on järjestyksessä. Vanha vitsi reissuilta on sekin, että mitä minulla ei ole mukana, sitä ei yksinkertaisesti tarvita. Ulkomaanreissuilla tosin on messissä vain rahaa, passi, luottokortti ja lähes tyhjä matkalaukku, koska muun sälän saa ostettua aina paikan päältä...

Olen kuvista erittäin hyvilläni ja kiitollinen. Ne muistuttavat osaltaan tietyistä perusprinsiipeistä:

1. Prinssi on aina prinssi, vaikka makaisi ryysyissä katuojassa.
2. Elämää on toisinaan hyvä tarkastella myös sieltä katuojasta, mutta ei pidä jäädä tuleen makaamaan.
3. Lähipiirini naiset ja eksät ovat yleisemminkin pelastaneet fyysisten muistojen pysyvyyden valokuvillaan, koska olen itse ollut helvetin muistamaton räpsimään kuvia, eivätkä niitä muutkaan miespuoliset kaverini liikoja ole otelleet. Itse otettujen kuvien puute on harmittanutkin monet kerrat, mutta vaikka nykyisin on kännyköissäkin hyvä kamera, niin edelleen tuppaa kuvien ottaminen unohtumaan.

Valokuvien malja!
« Viimeksi muokattu: la 19.05.2018, 21:11:41 kirjoittanut Renttu »
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Paikalla Juha

• Konkari
« Vastaus #1468 : ti 22.05.2018, 20:51:04 »

Kirjoitellut tänään aika paljon historiasta, nykyisyydestä, ja tulevaisuuskuvistakin. Vähän huomaamatta, monta viestiä.

Jos ajattelee joitain toimintoja, niin tulisi olla hyvin sen tasalla, mikä on vallitsevuus, ja tulevaisuus mahdollisena. Tämä voi koskea esim monenlaista yrittäjyyttä.

Aikaa seuraavia on tietysti, kaikissa ihmisryhmissä, ja itsekkin olen puolityöläinen. Jänskiä aikaa, kun niin paljon kaikkea menee aika toisin, nopeaa tahtia.

Nykyään työläisyyskin alkaa olla enemmän yrittäjyyttä, jos ajattelee seurauksia, vai?

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1469 : la 26.05.2018, 11:51:02 »
Seksiterapiaako lienee...

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1470 : ke 30.05.2018, 08:49:43 »
Mikähän siinä oikein on ettei netissä ole koskaan voinut keskustella millään taholla yhtään mistään ilman että siellä aina joku alkaa vittuilemaan toiselle että "menikö tunteisiin?" Olemmeko me suomalaiset niin tunnekylmä kansa että jonkinlaista tunnetta lirahtaa esille vain nettikeuhkoamisessa, ja sitten siitä ilkutaan ja virnuillaan koska on osoittautunut että jollakulla jotain hennonhentoa tunne-elämää kuitenkin on (jäljellä/kehittynyt)?

Ihmettelen miten tässä maassa kukaan saa lapsiakaan tehtyä, kun ketään tai mitään kohtaan ei tunneta tai ei saisi tuntea yhtään mitään. Kaikki pitäisi olla vaan plääh, ihan sama.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #1471 : ke 30.05.2018, 20:08:16 »
Seksiterapiaako lienee...

Tokko. Opit löytämään oman yksisarvisesi.

"Yksisarvishoito on energiahoito, jonka voit ottaa vastaan milloin haluat. Heti tilaamisen jälkeen tai koska tahansa myöhemmin ♡ Lataa hoidon vastaanotto-ohjeet tilausvahvistusviestin alaosasta ♡ Maadoitamme ja suojaamme hoidettavat ennen hoitoa ja suljemme hoidon jälkeen. Vastaanottajan ei tarvitse itse tietää eikä osata yhtään mitään. Riittää, että osaa makoilla tai istua paikoillaan "

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #1472 : ke 30.05.2018, 20:14:52 »
Mikähän siinä oikein on ettei netissä ole koskaan voinut keskustella millään taholla yhtään mistään ilman että siellä aina joku alkaa vittuilemaan toiselle että "menikö tunteisiin?"

Usean kerran olen aikonut ehdottaa aselepoa, yleistä tätä foorumia koskevaa.
Tiedän että eivät siihen kaikki suostu, väärinlukeminen on niin ihanaa. Jos nimeän mielestäni pahimmat pukarit on se vittuilua.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #1473 : su 03.06.2018, 00:07:25 »
Itikat oli tehdä (raivo)hulluksi.  Viime yönä muutenkin valvoin mutta sitten itikoiden hyökkäys valvotti kuuteen ellei seitsemään. Nukuin vain parisen tuntia. En muista vuosikausiin valvoneen näin itikoiden takia.
  Olin jo illalla raivon partaalla kun läppärin äärellä oli itikoiden takia keskittymisvaikeuksia enkä löytänyt mistä tulevat. Poistoilmaräppänän edessä on omatekonen teipattu itikkaverkko josta aluksi sivusta pääsi jokunen irti kun teippi oli vanhennuttuaan reunasta irronnut. Tänään päivällä tukin myös uuninpeltiraot talouspaperilla, ja työnsin toisen uunin pellit pohjaan asti ja semmosta. Ehkä se tepsi?
   Aaahh. Nyt on rauhallista. Sensijaan hirvittää mitä olisi tapahtunut ilman päivän toimenpiteitä kun nyt näin ja valaisin räppänän itikkaverkossa noin 20 itikkaa! En muista ikinä nähneeni siinä niin paljon! Jatkuva ininä (ja rapina!) kuuluu siitä makuupaikkaan asti. Pitäisiköhön laittaa eteen pahvista äänivallia ettei konsertti kuulu nukkuessa..?

JK. Tukin myös reunaa irrotettavista aukaistavien ikkunoiden itikkaverkoista, ilmeisesti pari mm riittää itikoille ryömiä läpi. Alkuviikosta ja viime viikolla sairastuin flunsan tapaiseen, toisella kertaa kamalaan väsymystautiin, ehkä just noiden itikoiden takia.

« Viimeksi muokattu: su 03.06.2018, 00:13:46 kirjoittanut MrKAT »
"Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä" - Esko Valtaoja, TS 4.8.2015

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #1474 : su 03.06.2018, 12:22:09 »
Wut? Täällä pohjoisessa ei ole näkynyt vielä yhtään hyttysiä.
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1475 : su 03.06.2018, 12:31:59 »
Olen 8 v asunut samassa 2. kerroksen asunnossa, ja vaikka metsä on lähellä, en ole kertaakaan nähnyt saati kuullut hyttysiä asunnossani. Ennen kuin tässä viimeaikoina.

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #1476 : su 03.06.2018, 12:47:56 »
Rovaniemellä kai ei ole satanut, alkukesä on osoittautunut poikkeuksellisen lämpimäksi ja kuivaksi. Olen voinut tähän saakka pitää ulko-ovea auki ilman, että yhtään sääskeä tulisi sisälle mistään (ja täällä kyllä sääskiä riittää silloin kun niitä on).
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa Sandman

• Jäsen
« Vastaus #1477 : su 03.06.2018, 12:54:15 »
Opiskelin aikoinani Rollossa. Hieno kaupunki, olisin sinne jäänyt, mutta eipä töitä löytynyt. Hirvikärpäsetkään eivät vielä tuolloin olleet niille leveysasteille ahtineet. Hyttyset ovat niihin verrattuna kevyttä kamaa.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1478 : su 03.06.2018, 13:20:24 »
Rutikuivaa kyllä täälläkin jo ties monetta viikkoa.

Hirvikärpäsiin en ole paljon törmäillyt, mutta kovin paljon umpimetsissä ei oikein ole tullut liikuttua sinkkuna (etten eksy). Paarmoja en siedä. Yleensä loppukesästä joku mahdollisimman vaikea kohta kehosta paarman purema ja kutisee vaikka viikkoja. Ahteriinkin jos purevat, hankala laittaa kortisonivoidetta niin ettei voide hankaudu vaatteisiin.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1479 : ma 04.06.2018, 08:28:35 »
Sinne meni huima uimailma. Alkoihan se vähän jo kyllästyttääkin kun yli kolme viikkoa käytännössä joka päivä järveen, uimaan tai vesijuoksemaan. Olikohan se sitten enää niin hauskaa... Eli en ole ollenkaan mikään treeni-ihminen joka suorittaa liikuntalajiaan joka päivä. Nautinnon vuoksihan minä liikun, jos liikun.

Mutta tämä nyt kyllä nyppii että ei sitten kumminkaan voi sataa, vaikka kylmeni ja tuulee (näemmä) niin että tukka lähtee. Rutikuivaa maata kaikkialla.