Kirjoittaja Aihe: Oikeus määritellä itse oma identiteettinsä (nro 2)  (Luettu 11987 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Vs: Oikeus määritellä itse oma identiteettinsä (nro 2)
« Vastaus #380 : ti 04.12.2018, 09:38:59 »
Norma B:n kommenttiin liittyen, en itse pidä siitä, että normaaliutta vähätellään ja väheksytään. Ymmärrän aina sen, että tiettyjen vähemmistöryhmien on pyrittävä esille ja nostamaan profiiliaan. Heillä on siihen oikeus. Minusta vaan mediahuomio on pahasti vääristynyt siinä, että noita poikkeusryhmiä aletaan pitämään jotenkin normiporukkana, vaikka tavisheterot sitä aina ovat. Meillä esiintyy jopa heterovihamielisyyttä Setan tms. pahemmiltakin tahoilta, kun halutaan tyrkyttää ties mitä queer-aiheita jopa lapsille. Tässä suhteessa yhteiskunta ei ehkä enää toimi normaalisti?

Vähemmistöryhmiä tulee hyväksyä, mutta vähemmistöistä ei pidä tehdä normia. Tavisheterot ovat se normi, biologinen fakta.
Vähemmistöjä tulee hyväksyä, mutta vähemmistöjen on myös opittava sopeutumaan.
Eli intersukupuolisen pitää leikkauttaa itsensä jompaan kumpaan sukupuoleen? Yritä nyt päättää, miten oikein haluat heidän kohdallaan toimittavan. Juuri olet päässyt kertomasta, että fyysiseen olemukseen ei pitäisi operaatioilla puuttua, mutta nyt taas vaadit, että heidän on sopeuduttava. Miten se mielestäsi tapahtuu, jos fyysisesti on sekä mies- että naispuolinen? Mitä tuo sopeutuminen on sinun mielestäsi intersukupuolisen kohdalla? Kuka mm. määrittää hänen sukupuolensa. Ja millä perusteella? (Muistutan siis, että sitä ei osaa ehkä synnytyslääkäri tehdä syntymän yhteydessä.)
Mielestäni kenenkään ei pitäisi frankensteinilaisesti leikkauttaa itseään yhtään mihinkään, koska tuo on hirviömäinen malli.
Olen asiasta puhunut niin, että ehkä aivoihin vaikuttamisella tuota sukupuolihäiriötä voitaisiin tulevaisuudessa hoitaa, jotta ei tarvittaisi silpomisleikkauksia. Mielestäni paljon tervehenkisempi hoitomuoto.

Norma B:ltä taas hyvä kommentti.

Mutta minusta sukupuoli ei ole niin merkittävä juttu että ihminen pakotettava olemaan kehonsa mukaista sukupuolta vaikka väkisin, jopa aivoihin vaikuttamalla. Lobotomiako tässä nyt kyseeseen tulisi... Toisaalta kuulema magneettikentällä ilmeisesti pystyy aiheuttamaan kaikenlaista.

Minusta jokaisen pitäisi saada olla sitä mitä kokee olevansa, kunhan ei vahingoita muita ihmisiä. Ja jos jonkun ihmisen "väärä" sukupuoli tai sukupuolettomuus on ongelma, niin se on siellä ongelmoijan omassa päässä se ongelma. Olemme tehneet sukupuolesta liian suuren jutun. Ja epäilen että osittain markkinavoimien mieliksi. Markkinavoimat nauravat partaansa kun miehet pyrkivät olemaan oikein tosissaan miehiä ja naiset naisia, käyttäen kaikenlaisia härpäkkeitä hyväkseen mitä roinateollisuus tuottaa. Silikonirintoja ja lihasimplantteja myöten.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #381 : to 06.12.2018, 13:04:59 »
Hyvää itsenäisyyspäivää!

Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #382 : to 06.12.2018, 18:56:12 »
Kun siis - huoh sadannen kerran - intersukupuolisella on FYYSISESTI sekä miehiset että naiselliset genitaalit - niin mihinkäs suuntaan sinusta hänen aivojaan pitäisi hoitaa, ette ne vastaisivat hänen fyysistä ulkomuotoaan? Pitäisikö hänet virallisesti myös todeta ns. kolmannen sukupuolen edustajaksi?
EI, Safiiri, vaan vika voi olla yhtä lailla pään sisällä, aivoissa. Mistä sinä muka tiedät?

Ihan loogisesti ajatellen sanon, että helpompaa olisi aivoja hoitaa, koska nuo frankenstein-leikkaukset eivät koskaan tee miehestä naista tai toisin päin. Ovat silvottuja raukkoja, joiden elimistö ei toimi kunnolla. Paljon inhimillisempää olisi niitä aivoja hoitaa, jos siihen pian kykenemme.

ps. Ok, puhut ns. intersukupuolisista, et transsukupuolisista. Noitahan edellämainittuja lienee muutama vuosittain Suomessa, muutama epämuodostuma siis. Itse tarkoitin kirjoituksellani transsukupuolisia, vaikka näitä määrittelyitä lukiessa alkaa joskus hihittämään, koska niitä keksitään kuukausittain uusia...
« Viimeksi muokattu: to 06.12.2018, 18:58:26 kirjoittanut Toope »
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Paikalla Safiiri

• Konkari
« Vastaus #383 : to 06.12.2018, 20:39:05 »
Kun siis - huoh sadannen kerran - intersukupuolisella on FYYSISESTI sekä miehiset että naiselliset genitaalit - niin mihinkäs suuntaan sinusta hänen aivojaan pitäisi hoitaa, ette ne vastaisivat hänen fyysistä ulkomuotoaan? Pitäisikö hänet virallisesti myös todeta ns. kolmannen sukupuolen edustajaksi?
EI, Safiiri, vaan vika voi olla yhtä lailla pään sisällä, aivoissa. Mistä sinä muka tiedät?

Öö...koska niillä intersukupuolisilla, joista nyt kirjoitin, ne kahden sukupuolen fyysiset ilmentymät ovat ihan näkyviä ja ulkopuolisen silmin havaittavissa olevia piirteitä. Yritä nyt vihdoin ja viimein tustustua tähän intersukupuolisuuteen ilmiönä. Sinulle on moneen kertaan annettu linkkejä ja selitetty tämä asia. Kyse ei edelleenkään ole transsukupuolisuudesta, vaan intersukupuolisuudesta. Ne ovat kaksi aivan eri asiaa.

Lainaus
Ihan loogisesti ajatellen sanon, että helpompaa olisi aivoja hoitaa, koska nuo frankenstein-leikkaukset eivät koskaan tee miehestä naista tai toisin päin. Ovat silvottuja raukkoja, joiden elimistö ei toimi kunnolla. Paljon inhimillisempää olisi niitä aivoja hoitaa, jos siihen pian kykenemme.

Mutta kun intersukupuolisilla se pää on hyinkin ihan selkeästi naisen tai miehen. Ongelmana on fyysinen keho, joka ei ole selkeästi kumpaakaan. Miten siis sen pään hoitaminen mielestäsi tapahtuu? Pitääkö tällainen henkilö hoitaa olemaan jotain miehen ja naisen väliltä / hieman molempia? Vai mikä sen pään hoitamisen tavoitteen sinusta pitäisi olla? Muista asiaa pohtiessasi, että kyse on joissain tapauksissa ihmisistä, joista ei esim. lääkäri osaa ulkoisista tunnusmerkeistä sukupuolta päätellä.

Lainaus
ps. Ok, puhut ns. intersukupuolisista, et transsukupuolisista. Noitahan edellämainittuja lienee muutama vuosittain Suomessa, muutama epämuodostuma siis. Itse tarkoitin kirjoituksellani transsukupuolisia, vaikka näitä määrittelyitä lukiessa alkaa joskus hihittämään, koska niitä keksitään kuukausittain uusia...

Niin. Tässä on jauhettu tätä samaa asiaa jo lukemattomia kertoja. Olen kirjoittanut nimenomaan intersukupuolisista ja kysynyt suhtautumistasi heidän ulkoisen olemuksensa korjaamiseen leikkauksin. Oliskos sulla SIITÄ mielipidettä? Kun sitä olen koko ajan penännyt.

PS. Aika noloa nyt vasta huomata, että toden totta intersukupuolisuus ei ole transsukupuolisuuden synonyymi, kun tämänkin olen monen monta kertaa sulle kirjoittanut. Intersukupuolisuutta kutsuttiin aiemmin hermafroditismiksi, mutta KOSKAAN se ei ole tarkoittanut samaa kuin transsukupuolisuus. Se myös on aika vanha käsite, koska intersukupuolisia on tietenkin syntynyt aina.
« Viimeksi muokattu: su 09.12.2018, 12:40:56 kirjoittanut Safiiri »

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #384 : to 06.12.2018, 20:48:39 »

Öö...koska niillä intersukupuolisilla, joista nyt kirjoitin, ne kahden sukupuolen fyysiset ilmentymät ovat ihan näkyviä ja ulkopuolisen silmin havaittavissa olevia piirteitä. Yritä nyt vihdoin ja viimein tustustua tähän intersukupuolisuuteen ilmiönä. Sinulle on moneen kertaan annettu linkkejä ja selitetty tämä asia. Kyse ei edelleenkään ole transsukupuolisuudesta, vaan intersukupuolisuudesta. Ne ovat kaksi aivan eri asiaa.

Tämä nyt on vain oma subjektiivinen kokemukseni, mutta minusta intersukupuoliset ovat olemukseltaan selkeästi naisen oloisia. Karun näköisiä eukkoja mutta naisia yhtä kaikki. Näin siis silloin kun vaatteet ovat päällä eikä kiikaroida jalkoväliä.

Paikalla Safiiri

• Konkari
« Vastaus #385 : to 06.12.2018, 21:01:59 »

Tämä nyt on vain oma subjektiivinen kokemukseni, mutta minusta intersukupuoliset ovat olemukseltaan selkeästi naisen oloisia. Karun näköisiä eukkoja mutta naisia yhtä kaikki. Näin siis silloin kun vaatteet ovat päällä eikä kiikaroida jalkoväliä.

Tota...ei ole olemassa vain yhdenlaista intersukupuolisuutta. Variaatiota on paljon. Osa ei edes tiedä olevansa intersukupuolisia, osalla taas tila on niin selvästi havaittava, että synnytyslääkäri ei osaa määrittää syntyneen lapsen sukupuolta. Kyse EI ole minun subjektiivisesta kokemuksesta. Ei eds voi olla, koska ei minulla edes ole mitään subjektiivista kokemusta tällaisesta yksilöstä tai yrityksestä päätellä hänen sukupuoltaan. Eikä minun - tai sinun - subjektiivisella kokemuksellasi edes pitäisi olla asiassa mitään merkitystä, koska ei sinun tai minun mielipiteen muutoinkaan pitäisi olla mitenkään merkityksellinen jonkun toisen ihmisen sukupuolta määriteltäessä. Miksi se edes pitäisi ottaa huomioon?

Jos tarvitset asiasta jotain lisäinformaatiota, niin aloita vaikka tutustumalla tähän:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Intersukupuolisuus

Ja tähän:

http://transtukipiste.fi/intersukupuolisuus/

Sekä tähän:

https://yle.fi/uutiset/3-10387900

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #386 : to 06.12.2018, 21:10:14 »
Tota...ei ole olemassa vain yhdenlaista intersukupuolisuutta. Variaatiota on paljon.

Ehkä on näin, mutta kaikki intersukupuoliset, jotka olen eri medioissa nähnyt, ovat olleet selkeästi naisen oloisia. Todellisessa elämässä en tietääkseni ole yhtään tavannut. Yhden ilmeisesti transtapauksen (miehestä naiseksi) olen kyllä, mutta se nyt on eri juttu.

Mutta jos ihmisen identiteetti on täysin muista riippumaton, niin onko silloin muilla velvollisuus ottaa huomioon tämä identiteetti? Jos on, niin miksi?

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #387 : to 06.12.2018, 21:30:55 »
Safiiri, kaksineuvoiset = ns. intersukupuolisesti epämuodostuneet luovat Suomen väestöstä jotain about 0,0001% väestöstä. Haluatko oikeasti lakeja muutettavan tuollaisen minimiporukan vuoksi? Ihan oikeasti? Toivoisin sinulta jotain suhteellisuudentajua.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Paikalla Safiiri

• Konkari
« Vastaus #388 : to 06.12.2018, 21:31:51 »
Tota...ei ole olemassa vain yhdenlaista intersukupuolisuutta. Variaatiota on paljon.

Ehkä on näin, mutta kaikki intersukupuoliset, jotka olen eri medioissa nähnyt, ovat olleet selkeästi naisen oloisia. Todellisessa elämässä en tietääkseni ole yhtään tavannut. Yhden ilmeisesti transtapauksen (miehestä naiseksi) olen kyllä, mutta se nyt on eri juttu.

Mutta jos ihmisen identiteetti on täysin muista riippumaton, niin onko silloin muilla velvollisuus ottaa huomioon tämä identiteetti? Jos on, niin miksi?

No intersukupuolisten kohdalla ongelmana on mm. pakko määritellä sukupuoli henkilötunnuksessa ennen kuin yksilö itse on voinut oman mielipiteensä siitä kertoa. Samoin varsinkin aiemmin käytäntönä ollut tapa tehdä leikkauksia, joissa kajotaan lapsen kehoon ja tehdään leikkaamalla muutoksia, joita ei voi perustella terveydellisellä tarpeella. Transsukupuolisuus todellakin on eri asia kuin intersukupuolisuus.

Tässä muuten sulle yksi intersukupuolinen, joka ainakaan minun silmiini ei näytä erityisen naiselliselta:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Erik_Schinegger

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #389 : to 06.12.2018, 21:32:51 »
Nuo ongelmat ovat lääketieteellisiä, eivät yhteiskunnallisia ongelmia.
goo

Paikalla Safiiri

• Konkari
« Vastaus #390 : to 06.12.2018, 21:34:31 »
Safiiri, kaksineuvoiset = sukupuolisesti epämuodostuneet luovat Suomen väestöstä jotain about 0,0001% väestöstä. Haluatko oikeasti lakeja muutettavan tuollaisen minimiporukan vuoksi? Ihan oikeasti? Toivoisin sinulta jotain suhteellisuudentajua.

No miten sinusta on? Saako heitä leikellä lapsena vapaasti, kun kyse on niin kauhian pienestä porukasta?

Kun kyse on vaikkapa lakitekstistä, niin kyllä se täytyy suunnitella niin, että sen mukaan voi kohderlla ihan kaikkia. Onhan meillä myös lakeja, jotka koskevat vain yhtä suomalaista ihmistä. Mutta ethän niitäkään vastusta.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #391 : to 06.12.2018, 22:29:36 »
Safiiri, kaksineuvoiset = sukupuolisesti epämuodostuneet luovat Suomen väestöstä jotain about 0,0001% väestöstä. Haluatko oikeasti lakeja muutettavan tuollaisen minimiporukan vuoksi? Ihan oikeasti? Toivoisin sinulta jotain suhteellisuudentajua.

No miten sinusta on? Saako heitä leikellä lapsena vapaasti, kun kyse on niin kauhian pienestä porukasta?

Kun kyse on vaikkapa lakitekstistä, niin kyllä se täytyy suunnitella niin, että sen mukaan voi kohderlla ihan kaikkia. Onhan meillä myös lakeja, jotka koskevat vain yhtä suomalaista ihmistä. Mutta ethän niitäkään vastusta.
EI, ja kerran EI! Heitä ei saa leikellä mitenkään. Koska lasten leikkely on sairasta riippumatta siitä, toteutetaanko sitä uskonnolliskulttuuristen sääntöjen tai lääketieteellisten normien mukaan. Jättäkää herranjumalasentään lasten genitaalit rauhaan, teillä ei ole oikeutta sorkkia niitä! >:(

En hyväksy missään määrin Safiirin kaltaisten ajatuksia siitä, että lasten genitaaleja saisi sorkkia, tuo on aivan ehdoton ajatus!
Häpeä Safiiri, sitä epäinhimillisyyttäsi. Sinä Mengelen oppitytär.

« Viimeksi muokattu: to 06.12.2018, 22:31:46 kirjoittanut Toope »
goo

Paikalla Xantippa

• Konkari
« Vastaus #392 : pe 07.12.2018, 07:58:44 »

Hauskaa. Nyt tiedän vihdoin, missä se todellinen elämä on: Urogalluksen kokemuspiirissä.

Jäi kiinnostamaan kyllä, miten siellä ihmisiä kohdataan, ellei siellä automaattisesti oteta huomioon toisen identiteettiä? Annetaanko siellä ihmisille identiteetti jonkun muun toimesta vai miten tämä toimii? Kukahan siellä identiteettejä jakaa ja millä perusteella.

Olisi kiva vierailla joskus todellisessa elämässä.

T: Xante

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #393 : pe 07.12.2018, 09:28:36 »
Hauskaa. Nyt tiedän vihdoin, missä se todellinen elämä on: Urogalluksen kokemuspiirissä.

Merkitään pöytäkirjaan: Xantippa tietää missä todellinen elämä on.
Tietääköhän hän mitä se on? 42?

Poissa hibiscus

• Tulokas
« Vastaus #394 : pe 07.12.2018, 10:04:55 »

Merkitään pöytäkirjaan: Xantippa tietää missä todellinen elämä on.
Tietääköhän hän mitä se on? 42?

Jos ei tiedä, niin kysyköön todellisen elämän todelliselta asiantuntijalta, Sepeltä, joka yli-inhimillisessä viisaudessaan tietää kaiken.

Paikalla Safiiri

• Konkari
« Vastaus #395 : pe 07.12.2018, 10:24:13 »

EI, ja kerran EI! Heitä ei saa leikellä mitenkään. Koska lasten leikkely on sairasta riippumatta siitä, toteutetaanko sitä uskonnolliskulttuuristen sääntöjen tai lääketieteellisten normien mukaan. Jättäkää herranjumalasentään lasten genitaalit rauhaan, teillä ei ole oikeutta sorkkia niitä! >:(

En hyväksy missään määrin Safiirin kaltaisten ajatuksia siitä, että lasten genitaaleja saisi sorkkia, tuo on aivan ehdoton ajatus!
Häpeä Safiiri, sitä epäinhimillisyyttäsi. Sinä Mengelen oppitytär.

En minä ole sanonut, että intersukupuoliset pitäisi operoida lapsena. Yritä nyt keksittyä. Tuo operoiminen on se PERINTEINEN tapa, jota sittemmin on alettu kritisoida. Ongelmaksi tässä kuitenkin jää - operaatioita välttäenkin - se, miten ja millä perusteilla intersukupuolisen sukupuoli määritellään. Se kun nykylain mukaan on pakko määritellä joko mieheksi tai naiseksi, jotta voidaan muodostaa henkilötunnus. Sinäkin ehkä tarkasti ajatellessasi ymmärrät, että tässä ei auta todeta tilanteen olevan niin harvinainen, ettei asiaa tarvitse miettiä. On jokseenkin vaikeaa koko perheelle, mikäli lapselle ei määritetä henkilötunnusta. Asia on hankala myös yhteiskunnalle ja järjestelmälle, joka perustuu siihen, että jokaisella hetu tosiaan on. Ilman sitä tulee toimiminen monella tapaa erittäin hankalaksi.

Lisäksi oli vain oma viestisi, ettei pienen vähemmistön asioista pidä kantaa huolta. Ilmeisesti tämä ei siis koske kuitenkaan lapasuusaikaisista operaatioista päättämistä? Minulle jää täten epäselväksi, mitä kaikkia asioita ja tilanteita tämä kuitenkin mielestäsi koskee. Laki - vaikka olisi ns. enemmistön mukaan laadittu - kun koskee myös näitä harvinaislaatuisia yksilöitä. JOs laki ei tunnista heidän tavanomaisesta poikkeavia piirteitään, syntyy nimenomaan heidän kohdallaan tilanteita, joissa lain noudattaminen tuottaa niiden periaatteiden vastaisen toimintamallin, joiden pohjalta itse laki oikeastaan on laadittu. Kuten nyt vaikkapa sukupuolen määrittämisen tapa. Se tehdään syntyvän lapsen ulkoisten sukupuolipiirteiden mukaan. Tämä katsotaan hyväksyttäväksi tavaksi ja olisi todella lainvastaista määrittää sukupuoli näiden piirteiden vastaisesti. Silti intersukupuolisen tapauksessa - kun kyse on sellaisesta tapauksesta, ettei fyysisten piirteiden pohjalta voi sukupuolta päätellä - lapsen sukupuoli onkin pakko määrittää itse asiassa vastoin ulkoisia merkkejä. Niiden perusteella kun se olisi jotakin siltä väliltä, ei pelkästään mies eikä pelkästään nainen. Onko siis mielestäsi niin, että yleiesti hyväksytystä periaatteesta voidaan erityistapauksissa poiketa? Vai eikö periaatetta saa silloinkaan loukata? Onko tärkeämpää noudattaa lain kirjainta, vaikka se erityistapauksissa tarkoittaisi sen pohjalla olevan periaatteen loukkaamista? Vai mikä tässä sinun mielipiteesi perusteella on se oikea tapa toimia? Kun tällä hetkellä olet lähinnä vain kieltänyt erilaiset käytännön toimintatavat, mutta et pysty kertomaan kutenkaan, MITÄ niiden sijaan pitäisi tehdä.

Sinua ei pelasta asian harvinaislaatuisuus, koska harvinaisemmassakaan tapauksessa ei ole mahdollista muodostaa hetua ilman sukupuolen määrittelyä. Eikä ole mahdollista jäädä ilman hetuakaan. Nyt suljit myös pois sen vaihtoehdon, että näissä harvinaisissa tapauksissa voisi poiketa operaatiokiellosta. Näin eräät intersukupuoliset siis mm. jäävät olemaan ulkomuodoltaan jotakin siltä väliltä. Missä pukuhuoneessa heidän mielestäsi pitää vaihtaa vaatteita uimahallissa? Pitääkö heidän käyttää miesten vai naisten vessaa? Kumpaan sukupuoleen vanhempien pitää heitä kasvatuksessaan ohjata? Pitääkö heille pukea siniset vai punaiset vaatteet, antaa käteen leikkiauto vai nukke? Vaikka kyse olisi yhdestä ainoasta yksilöstä, joutuu tämä yksilö ja hänen perheensä vastaamaan näihin kysymyksiin. Heille vastaaminen on tarpeellista ihan joka päivä, eikä asian julistaminen harvinaiseksi auta heitä millään tapaa tai tee vastaamista tarpeettomaksi. Harvinaisuus on vain sinun oma ja itseäsi koskeva excuse ja pakotie, jolla perustelet sen, ettet vaivaudu pohtimaan tätä loppuun saakka. Olet sikäli tässä etuoikeutetussa asemassa, että tosiaan voit unohtaa koko jutun. Mutta se etuoikeus ei ole kaikkien käytettävissä. Yhteiskunnan, johon nekin kuuluvat, joilla tätä etoikeutta ei ole, pitää pystyä kertomaan, miten he voivat suunnistaa sen lain puitteissa, jota yhteiskunta jopa rangaistusten ja seuraamusten uhalla vaatii noudattamaan. Harvinaisia tai ei, mutta yhteiskunta määrää heidänkin toimintansa rajoista säätämällään lailla. Siksi yhteiskunta on myös vastuussa lain heille tuottamista seuraamuksista.
« Viimeksi muokattu: su 09.12.2018, 12:41:45 kirjoittanut Safiiri »

Paikalla Safiiri

• Konkari
« Vastaus #396 : pe 07.12.2018, 10:26:06 »
Nuo ongelmat ovat lääketieteellisiä, eivät yhteiskunnallisia ongelmia.

Kyllä ne ovat yhetsikunnallisia ongelmia silloin, kun kyse on lääketieteessäkin noudatettavasta lainsäädännöstä. Lääketiede ei toimi lain ulkopuolella. Lain laadinta taas on nimenomaan yhteiskunnan alaa.

Paikalla Safiiri

• Konkari
« Vastaus #397 : pe 07.12.2018, 10:28:03 »

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:20140321_Dancing_Stars_Erik_Schinegger_4198.jpg

Tässäkö on sinusta naisen oloinen ihminen?

PS. Kaikki ovat kehityksessään aluksi naisia ja miehiset piirteet kehittyvät vasta myöhemmin. On siis hyvä selitys sille, miksi mahdollisesti (en tiedä onko) naisen oloisia intersukupuolisia on enemmän. Mutta miksi ulkopuolisen havaintojen pitäisi ratkaista toisen ihmisen naiseus tai mieheys? Miksei yhtä hyvin: Olet niin lääkärin / insinöörin / kirvesmiehen näköinen, että sinun pitää sellaiseksi kouluttautua? Olet niin isällisen oloinen, että sinun täytyy hankkia lapsia?
« Viimeksi muokattu: pe 07.12.2018, 10:31:30 kirjoittanut Safiiri »

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #398 : pe 07.12.2018, 12:40:03 »

Jäi kiinnostamaan kyllä, miten siellä ihmisiä kohdataan, ellei siellä automaattisesti oteta huomioon toisen identiteettiä? Annetaanko siellä ihmisille identiteetti jonkun muun toimesta vai miten tämä toimii? Kukahan siellä identiteettejä jakaa ja millä perusteella.

Jotta tietäisin identifioida sinut oikein, olisi hyvä tietää, mikä itse koet olevasi. Älykkö? Rauhankyyhky?

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #399 : pe 07.12.2018, 12:52:08 »

Jotta tietäisin identifioida sinut oikein, olisi hyvä tietää, mikä itse koet olevasi. Älykkö? Rauhankyyhky?

Onhan asiasta äänestystuloskin.
http://jatkumo.net/index.php?topic=2452.msg179329#msg179329