Kirjoittaja Aihe: Oikeus määritellä itse oma identiteettinsä (nro 2)  (Luettu 11763 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Vs: Oikeus määritellä itse oma identiteettinsä (nro 2)
« Vastaus #20 : pe 24.11.2017, 18:57:08 »
...eihän ihmisen geenit ole muuttuneet, vaikka kulttuurimme on vaihtunut jostain metsästäjä-keräilijäkulttuurista maanviljelyskulttuuri kautta teollistuneeseen kulttuuriin.

Viittasinkin tuohon.

Itseasiassa kulttuurista ja maidonsietämisestähän tulee sellainen muna vai kana -juttu, koska karjatalouskulttuuri suosii maidonsulatuskykyisyyttä ja maidonsulatuskykyisyys ylläpitää karjataloutta ja lisää sen harjoittajia.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #21 : pe 24.11.2017, 21:34:03 »
...eihän ihmisen geenit ole muuttuneet, vaikka kulttuurimme on vaihtunut jostain metsästäjä-keräilijäkulttuurista maanviljelyskulttuuri kautta teollistuneeseen kulttuuriin.

Viittasinkin tuohon.

Itseasiassa kulttuurista ja maidonsietämisestähän tulee sellainen muna vai kana -juttu, koska karjatalouskulttuuri suosii maidonsulatuskykyisyyttä ja maidonsulatuskykyisyys ylläpitää karjataloutta ja lisää sen harjoittajia.
Ihmislajin geenistö ei ole muuttunut, vaan yksi variaatio vain on rikastunut eräissä populaatioissa. Myös ne laktoosia huonosti sietävät geenistöt ovat olemassa.
« Viimeksi muokattu: su 26.11.2017, 11:51:54 kirjoittanut Safiiri »

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #22 : pe 24.11.2017, 22:25:16 »

Viittasinkin tuohon.

Ihmislajin geenistö ei ole muuttunut, vaan yksi variaatio vain on rikastunut eräissä populaatioissa. Myös ne laktoosia huonosti sietävät geenistä ovat myös olemassa.

No toki. Ajattelin vain että meikäläisen kaltaiset mutantit ovat kumminkin muunnos ja todiste siitä että geenit muuttuvat alati. Jos ei kaikilla niin osalla edes.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #23 : pe 24.11.2017, 22:31:28 »

Viittasinkin tuohon.

Ihmislajin geenistö ei ole muuttunut, vaan yksi variaatio vain on rikastunut eräissä populaatioissa. Myös ne laktoosia huonosti sietävät geenistä ovat myös olemassa.

No toki. Ajattelin vain että meikäläisen kaltaiset mutantit ovat kumminkin muunnos ja todiste siitä että geenit muuttuvat alati. Jos ei kaikilla niin osalla edes.

Tietenkin geenit muuttuvat. Evoluutiota tapahtuu koko ajan. Mutta ihmislajin geenistä muuttuminen on sellainen juttu, joka kestää perhanan kauan. Variaatioineen olemassaolo on ihan eri asia.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #24 : pe 24.11.2017, 22:54:17 »
Niinpä. Varmasti on vaikeaa olla trans tai muu sukupuolittuneessa yhteisössä, mutta ajatellen näiden yksilöiden määrää asia tuntuu kummallisen paisutellulta. On kuin jokin kuppikunta nostaisi kokoajan lemppari-ihmistensä ongelmia esiin. Ja samaan aikaan syrjäytyneet ryhmät joissa on paljon enemmän ihmisiä vaietaan kuoliaaksi. Omakohtaisesti tulee mieleen mt-ongelmaiset ja vastoin tahtoaan sinkut. Vaikka nämä tekijät tällä foorumilla profiloituisivatkin yksinomaan itseeni, niin kyllä meikäläisiä on maassa pilvin pimein...

Mikä muuten on "sukupuolittunut yhteisö"? Eikö se ole siis normiyhteiskunta, joka koostuu miehistä ja naisista. Tuollaiset pelletermit juuri vievät uskottavuutta kaikilta, jopa harvoilta asiallisilta sukupuoliasioiden tutkijoilta. Ei ihme, että tuollaisia queer-tutkimuksia pidetään sirkuksena, sitähän enimmäkseen ovat.

Se on yhteiskunta, jossa sukupuoli määrittelee, mikä on ihmisen asema yhteiskunnassa ja mitä hän voi ja ei voi elämässään tehdä. Siis kykyjen, taitojen ja halujen sijaan sukupuoli. termissä ei ole mitään pelleilyä enempää kuin vaikkapa sääty-yhteiskuntatermissä tai luokkayhteiskuntatermissä. Pelle taidat tässä olla sinä, joka mielessäsi ilmeisesti taas kehittelit jotain hämäriä omakeksimiäsi sisältöjä tälle käyttämälleni sanalle. Ihan vastaavia termejä on vaikkapa koulutusyhteiskunta tai kredentialistinen koulutusyhteiskunta. Yhteiskuntaa voidaan aina tarkastella sen mukaan, millaiset ansiot tai ominaisuudet määrittävät sen, mihin asemaan ihminen siinä joutuu tai pääsee. Joskus aseman määrittää vaikkapa sukutausta, joskus vanhempien sosiaaliluokka, joskus ihmisen koulutustausta. Yksi asemaa ohjaava tekijä voi olla sukupuoli. Ei tässä ole mitään sen ihmeellisempää hörhöilyä takana. Hörhöilyä on ainoastaan siinä, kun sinä väität tällaisten asioiden perityvän geneettisesti - aikana, jolloin ihmisen genetiikasta ja ominaisuuksien periytymisestä sentään tiedetään tavattoman paljon mutta ei kuitenkaan ole löydetty kulttuuria periyttäviä geenejä ensinkään. (Mikä olisikin hassua, sillä eihän ihmisen geenit ole muuttuneet, vaikka kulttuurimme on vaihtunut jostain metsästäjä-keräilijäkulttuurista maanviljelyskulttuuri kautta teollistuneeseen kulttuuriin.)
Niin tosiaan. Eivät meidän geenimme ole muuttuneet miksikään viimeisten kymmenien vuosien aikana, vaikka humanistit ovat keksineet mitä järjettömimpiä sukupuolia ja seksuaalisia rooleja yhteiskuntaamme. Biologiamme ei ole muuttunut, eikä muutu miksikään queerteoreetikoiden teorioiden perusteella.

Me edelleen synnymme miesten XY- ja naisten XX-kromosomien mukaan. Tuo on biologinen fakta. Kuten sanoin. Älkää kyseenalaistako luonnonlakeja joidenkin humanistihörhöjen teorioiden vuoksi. :)
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #25 : pe 24.11.2017, 22:55:41 »
Toisaalta ainakin sellainen geneettinen muutos on tullut että alueilla joissa hyödynnetään maitotuotteita on yleistynyt kahdessa(?) eri paikassa toisistaan riippumatta geneettinen mutaatio joka edesauttaa maidon sulattamista aikuisellakin iällä.

Ja olikos se niin että Y-krosomosomit ovat jotenkin surkastuneet miehillä? En ole koskaan kuullut onko muilla nisäkkäillä samoin.

Maidon sietäminen ei ole kulttuurinen ominaisuus. Toope esittää, että geeniperimästä johtuu vaikkapa uskonto.
Älä laita sanoja suuhuni.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Paikalla MrKAT

• Konkari
  • Hai Sie valkolaane!
« Vastaus #26 : pe 24.11.2017, 22:56:36 »
Niinpä. Varmasti on vaikeaa olla trans tai muu sukupuolittuneessa yhteisössä, mutta ajatellen näiden yksilöiden määrää asia tuntuu kummallisen paisutellulta. On kuin jokin kuppikunta nostaisi kokoajan lemppari-ihmistensä ongelmia esiin. Ja samaan aikaan syrjäytyneet ryhmät joissa on paljon enemmän ihmisiä vaietaan kuoliaaksi. Omakohtaisesti tulee mieleen mt-ongelmaiset ja vastoin tahtoaan sinkut. Vaikka nämä tekijät tällä foorumilla profiloituisivatkin yksinomaan itseeni, niin kyllä meikäläisiä on maassa pilvin pimein.
Mt-ongelmaiset vaietaan kuoliaaksi? Just tänään satuin YLE Puheen 11-12 tunnin ajan kuuntelemaan mt-ongelmaisen Jani Toivolan haastattelua mt-ongelmastaan. (TV1 Inhimillisessä tekijässä aihepiiristä vaikka kuinka monesti, itse olen saanut siitä jo yliannoksen!).
 Sinkut vaiettu kuoliaaksi? Googlaa vaikka "sinkut Kaleva" tai "sinkkujen Keskisuomalainen" saat monta hittiä pelkästään tältä vuodelta.
Missä kohu siellä punanenä persu.  
Missä punanenä persu siellä poliisi.

Poissa Hänen pyhyytensä

• Konkari
« Vastaus #27 : pe 24.11.2017, 22:58:41 »
Niinpä. Varmasti on vaikeaa olla trans tai muu sukupuolittuneessa yhteisössä, mutta ajatellen näiden yksilöiden määrää asia tuntuu kummallisen paisutellulta. On kuin jokin kuppikunta nostaisi kokoajan lemppari-ihmistensä ongelmia esiin. Ja samaan aikaan syrjäytyneet ryhmät joissa on paljon enemmän ihmisiä vaietaan kuoliaaksi. Omakohtaisesti tulee mieleen mt-ongelmaiset ja vastoin tahtoaan sinkut. Vaikka nämä tekijät tällä foorumilla profiloituisivatkin yksinomaan itseeni, niin kyllä meikäläisiä on maassa pilvin pimein...

Mikä muuten on "sukupuolittunut yhteisö"? Eikö se ole siis normiyhteiskunta, joka koostuu miehistä ja naisista. Tuollaiset pelletermit juuri vievät uskottavuutta kaikilta, jopa harvoilta asiallisilta sukupuoliasioiden tutkijoilta. Ei ihme, että tuollaisia queer-tutkimuksia pidetään sirkuksena, sitähän enimmäkseen ovat.

Se on yhteiskunta, jossa sukupuoli määrittelee, mikä on ihmisen asema yhteiskunnassa ja mitä hän voi ja ei voi elämässään tehdä. Siis kykyjen, taitojen ja halujen sijaan sukupuoli. termissä ei ole mitään pelleilyä enempää kuin vaikkapa sääty-yhteiskuntatermissä tai luokkayhteiskuntatermissä. Pelle taidat tässä olla sinä, joka mielessäsi ilmeisesti taas kehittelit jotain hämäriä omakeksimiäsi sisältöjä tälle käyttämälleni sanalle. Ihan vastaavia termejä on vaikkapa koulutusyhteiskunta tai kredentialistinen koulutusyhteiskunta. Yhteiskuntaa voidaan aina tarkastella sen mukaan, millaiset ansiot tai ominaisuudet määrittävät sen, mihin asemaan ihminen siinä joutuu tai pääsee. Joskus aseman määrittää vaikkapa sukutausta, joskus vanhempien sosiaaliluokka, joskus ihmisen koulutustausta. Yksi asemaa ohjaava tekijä voi olla sukupuoli. Ei tässä ole mitään sen ihmeellisempää hörhöilyä takana. Hörhöilyä on ainoastaan siinä, kun sinä väität tällaisten asioiden perityvän geneettisesti - aikana, jolloin ihmisen genetiikasta ja ominaisuuksien periytymisestä sentään tiedetään tavattoman paljon mutta ei kuitenkaan ole löydetty kulttuuria periyttäviä geenejä ensinkään. (Mikä olisikin hassua, sillä eihän ihmisen geenit ole muuttuneet, vaikka kulttuurimme on vaihtunut jostain metsästäjä-keräilijäkulttuurista maanviljelyskulttuuri kautta teollistuneeseen kulttuuriin.)
Niin tosiaan. Eivät meidän geenimme ole muuttuneet miksikään viimeisten kymmenien vuosien aikana, vaikka humanistit ovat keksineet mitä järjettömimpiä sukupuolia ja seksuaalisia rooleja yhteiskuntaamme. Biologiamme ei ole muuttunut, eikä muutu miksikään queerteoreetikoiden teorioiden perusteella.

Me edelleen synnymme miesten XY- ja naisten XX-kromosomien mukaan. Tuo on biologinen fakta. Kuten sanoin. Älkää kyseenalaistako luonnonlakeja joidenkin humanistihörhöjen teorioiden vuoksi. :)
Älä Toope valehtele.
Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #28 : pe 24.11.2017, 22:59:34 »
Toisaalta ainakin sellainen geneettinen muutos on tullut että alueilla joissa hyödynnetään maitotuotteita on yleistynyt kahdessa(?) eri paikassa toisistaan riippumatta geneettinen mutaatio joka edesauttaa maidon sulattamista aikuisellakin iällä.

Ja olikos se niin että Y-krosomosomit ovat jotenkin surkastuneet miehillä? En ole koskaan kuullut onko muilla nisäkkäillä samoin.

Maidon sietäminen ei ole kulttuurinen ominaisuus. Toope esittää, että geeniperimästä johtuu vaikkapa uskonto.

Olet ihan itse sanonut, että vauvana adoptoitu tuo mukanaan huonoa kulttuuria. Koska vauvaa ei ole vielä kulttuuriin kasvatettu, sinun täytyy ajatella tuon kulttuurin olevan geeneissä.

Poissa Hänen pyhyytensä

• Konkari
« Vastaus #29 : pe 24.11.2017, 23:00:20 »

Älä Toope valehtele.
Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Paikalla MrKAT

• Konkari
  • Hai Sie valkolaane!
« Vastaus #30 : pe 24.11.2017, 23:10:46 »
Minkä uskonnon/kulttuurin tämä vauva tuo Suomeen, Toope?

(btw. muistuttaa muuten lapsuuden leikkitoveriani).

Missä kohu siellä punanenä persu.  
Missä punanenä persu siellä poliisi.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #31 : su 26.11.2017, 11:53:19 »

Viittasinkin tuohon.

Juuri nuo kaksi on syytä visusti erottaa toisistaan: mikä on yksilöllistä ja paikallispopulaatioiden vaihtelua, mikä lajin geeenistön muuttumista. Nimittäin sen ensimmäisen perusteella ei voi tehdä väitteitä koko ihmislajista.

Poissa Juuli Hukkaskukka 2

• Konkari
« Vastaus #32 : su 26.11.2017, 15:05:57 »

Minulla on erinäisiä allergioita, mm. tuo maito. Niin oli mummolla ja äidillänikin. Sitä ei olisi koskaan huomattu jos ei olisi asuttu alueella jossa lehmänmaitoa juotiin.
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #33 : su 26.11.2017, 15:40:04 »

(btw. muistuttaa muuten lapsuuden leikkitoveriani).

Leikit lapsena vauvan kanssa?

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #34 : su 26.11.2017, 18:12:14 »
Ilmankos on vihaisen näköinen vauva. Väärin leikitetty.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #35 : ma 27.11.2017, 23:36:08 »
Jotain muuta, kuin suomalaista.

Väärin leikeltykö?
goo

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #36 : ti 28.11.2017, 08:23:57 »
Jotain muuta, kuin suomalaista.

Väärin leikeltykö?

Missä se uskonto ja kulttuuri vauvan mukana kulkee? Geeneissä? Vositko tarkentaa, missä geeneissä, kun tuo ihmisen genomihan on jo avattu? Kaiketikin siellä siis piileskelee se kulttuurin ja uskonnon tuotttavakin osionsa...

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #37 : ke 29.11.2017, 04:48:34 »
Eiköhän se raiskarigeenikin jostan vielä kaiveta kun alkoholistigeenikin on kaivettu.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #38 : ke 29.11.2017, 09:43:04 »
Ja sitten todetaan että raiskaaja on sairas. Säälikäämme.

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #39 : ke 29.11.2017, 10:02:28 »

About 40% of sexual offending risk is explained by genetic factors, a statistical analysis found, and about 2% of the risk was attributed to environmental factors shared between siblings, such as parental attitudes, neighbourhood and education.

www.theguardian.com/science/2015/apr/09/risk-of-sex-offending-linked-to-genetic-factors-study-finds