Kirjoittaja Aihe: Oikeus määritellä itse oma identiteettinsä (nro 2)  (Luettu 2417 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Safiiri

• Konkari
Vs: Oikeus määritellä itse oma identiteettinsä (nro 2)
« Vastaus #140 : ti 30.01.2018, 08:14:29 »
Oletko oma itsesti, vai vanhempiesi jatke/luomus, tai kaikkien tuntemiesi ihmisten yhteistuotos?

En tälle viitsi ikiomaa ketjua avata, vaikka oikeus olla jotain ja jonakin oleminen niin ettei sille mitään voi ovat pikkaisen eri asioita. Mutta olisi mielenkiintoista kuulla ovatko porukat pohtineet sitä mikä kaikki heissä on "omaa itseä" ja mikä periytyy sukulaisilta geeneissä tai kasvatuksen kautta, tahi muilta ihmisiltä tavalla tai toisella.
Itse korostaisin yhteiskuntaa ja sen luomaa arvomaailmaa. Ihmisillä on aina oma valinta ja oikeus siihen, mutta kulttuuri minusta paljolti määrittelee ja myös luo ihmisiä. Osin ihminen on aina kulttuurinsa tuote. Me luomme pohjoismaissa erilaisia ihmisiä kuin Lähi-idässä luodaan. Siitä kulttuurierot johtuvat, kun kohdataan.

En pidä kaikkia kulttuureja tasavertaisina (onnistumisen mittapuulla). Jotkut luovat toimivia yhteiskuntia, toiset luovat tuota Afrikkaa ja Lähi-itää. Jotkut kulttuurimallit ovat liian taantuneita malleihinsa (islam), toiset kykenevät traditionalisminsa kautta kehittymään ja uudistumaan. Jotkut mallit löytävät uusia ajatusmalleja, toiset eivät halua edes etsiä sellaisia (islam).

Ehkä se länsimainen yhteiskuntamalli oikeasti antaa ihmisille oikeuden etsiä omaa minuuttaan kaikkein vapaimmin, siksihän noiden totalitaaristen uskontojen edustajat usein pakenevat länteen... :P

...Koska täällä saa olla vapaimmin, mitä olet.

Saa oll vapaasti valkoinen ja kristitty heteromies. Sen sijaan kaikkea muuta saakin sitten olla vähemmän vapaasti. Siksihän sä just vingut, kun sun mielestä sen pitäsi riittää, että juuri se, mitä sinä olet, on kaikkein vapaimmin sallittua. Sitä sun vapauttasi et haluaisi jakaa muille.

Poissa Safiiri

• Konkari
Vs: Oikeus määritellä itse oma identiteettinsä (nro 2)
« Vastaus #141 : ti 30.01.2018, 08:20:32 »
Siis et kunnioitakaan ihmisten valinnanvapautta. No se oli tiedossa. Se mitään valinnanvapautta ole, että saa tehdä sun mielen mukaan ”ihan vapaasti”.
Kunnioitan valinnanvapauksia, mutta en aikuisten valinnanvapautta yli lasten oikeuksien. Yhteiskunnan tulee asettaa lapset etuasemaan, koska toisin kuin aikuiset, he eivät ole kykeneviä ajamaan oikeuksiaan.

Oletko toista mieltä? Siis ihan oikeasti?

Sulta vain on jäänyt todistamatta se, että tuo sun maalaamasi malli olisi lasten etu. Olemme tästä puhuneet jo aiemminkin, etkä ole pystynyt asiaasi millään muulla perustelemaan kuin omalla uskollasi asiaasi. Mä en usko sua enkä sun väitettä. Tutkimus ei tue sitä,. Esimerkit elävässä elämässä eivät tue sitä. Kun olet yrittänyt väitettä perustella, olet joutunut törkeästi vääristelemään mm. tutkimuksia, joita olet muka perusteeksi tarjonnut. Muistan kyllä, miten yritit tyrkyttää ”todisteeksi” homoliittojen haitallisuudesta lapsille jenkkiyksinhuoltajien parissa tehtyä tutkimusta. Eli homoliitot lapsille haitallisiksi todistaa muka havainnot perheistä, joissa äiti on jäänyt yksin sosiaaliturvaltaan heikossa maassa, kun lasten isä on häipynyt tai vankilassa. Tällaisiin idioottimaisuuksiin ajaudut, koska et parempia todisteita löydä.