Kirjoittaja Aihe: Oikeus määritellä itse oma identiteettinsä (nro 2)  (Luettu 6254 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Safiiri

• Konkari
Toopen ”ei pitäisi tukea” -kanta on aika mielenkiintoinen. Hänen mielestään lapsille kahden isän tai äidin perhe, yksinhuoltajaperhe ja muut perinteisestä ydinperheestä poikkeavat perheet ovat lapselle jollain tapaa huonompia. Yleensä yhteiskunnassa ajatellaan, että jos jollain ihmisellä - ja varsinkin lapsella - on syystä tai toisesta heikommat edellytykset, hankalammat olosuhteet, erityisiä vaikeuksia on hyvä antaa hänelle erityistä tukea. Näin toimitaan työttömyyden, sairauden, vammaisuuden ja muiden vaikeuksia aiheuttavien tilanteiden kohdalla. Olisi ennen kuulumatonta esittää, että lukihäiriöiselle ei pidä antaa erityistä tukea tai vaikkapa lisäaikaa yo-kirjoituksissa, koska lukihäiriöitä ei pitäisi ”suosia”. Olisi täysin outoa esittää, että toimeentulotukea ei pidä antaa niille, joilla on vähävaraisuutta ja elämän hallinnan ongelmia, koska eihän tuollaista elämäntapaa pidä tukea. Että tukea pitäisikin ohjata niille, joilla asiat ovat hyvin, työpaikka ja toimeentulo turvattuja. Koska sellaisia ihmisiä me toivoisimme ihan kaikkien olevan, kun sellaisilla ihmisillä tyypillisesti menee paremmin oikeastaan kaikilla mittareilla mitattuna. kaikkein eniten siis toimeentulotukea pitäisi suunnata niille, joilla muutoinkin on korkeimmat tulot, paras koulutus ja omistusasunto.

Miksi siis yhtäkkiä niiden lasten tukeminen, joiden perhetausta (Toopen oman näkemyksen mukaan) on muita huonompi ja joiden ”etu” on sen takia vaarantunut, pitääkin lopettaa ja ryhtyä suuntaamaan tukea niille, joilla vastaavaa tilannetta ei ole? Toope toki häveliäästi jättää täsmentämättä, mitä hän tuella tarkoittaa. Mutta mitäpä muutakaan tuki voi olla kuin rahallista, erilaisin lakimuutoksin varmistettua tasa-arvoisuutta ja asennetasolla hyväksyntää? Niinpä Toopen höpinä tarkoittaakin mitä ilmeisimmin: yhteiskunnan pitäisi vaikeuttaa ns. sateenkaariperheiden ja yksinhuoltajaperheiden elämää paheksumalla heidän perheensä muotoa, vaikeuttaa tuollaisen perheen arkea tekemällä säädökset ja lait sellaisiksi ettei sitä virallisesti tunnisteta perheeksi ja pitää huolta siitä, ettei tuollaista perhemallia taloudellisesti tuettaisi edes siinä määrin kuin ydinperheitä. Kun tämän kirjoittaa auki, niin Toopen hurskastelu ”saa olla, en ole kieltämässä” saa aika vinkeän sävyn. Ennen kaikkea siksi, että Toopen mielestä näissä perheissä elävien lasten etu voidaan surutta ohittaa. Vaikka nuo lapset itse eivät voi perheensä muotoa valita. Heidän vanhempiaan kuitenkin on vaikea kurmuuttaa suoraan, mutta se käy tälleen kätevästi heidän lastensa oikeuksille ja edulle kintaalla viittaamalla. Sitten voi toivoa, että nämä hirveät ”egoistit ja hedonistit” (Toopen näkemys heidän ajattelutsaan ja motiiviestaan) jotenkin kuitenkin ymmärtävät ryhtyä epäitsekkäiksi ja lasten edun ensimmäiselle sijalle nostaviksi, kun yhteiskunta oikein näyttää, ettei tuollainen perhemalli ole suotava. Ihmettelen vain, onkohan tuo nyt sitten paras metodi ”parantaa” ihmiset egoismista ja hedonismista??? Saattaa ihka aidon egoistin lapselle ottaa ohraleipä ja se lakkautettu yhteiskunnan tuki vaikeuttaa suoraan ja täysimääräisesti lapsen elämää, mutta se egoistinen vanhemppi vähät välittää hedonismissaan tuosta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Vs: Oikeus määritellä itse oma identiteettinsä (nro 2)
« Vastaus #1 : pe 17.11.2017, 16:52:14 »
Eipäs muuten tainnut olla kummoistakaan parrankasvua ekalla eksällänikään, tällä miehellä joka (vastoin tahtoaan) fantasoi oraalisesta seksistä miesten kanssa.

Olen fiktiosta saanut vähän yliannostuksen neitihomoista. Miksei, herrajjumala, näissä tv-sarjoissa voisi olla välillä mutsou matsou itsetietoisia, miehekkäitä karpaaseja jotka ovat kumminkin ihan umpihomoja? Siis semmoisia top-tyyppejä jotka panevat kaikkia muita miehiä jos kiinni saavat? En sitten niin millään jaksaisi enää yhtään meikattua perseenkeikuttajaa joka heittelee julmia katseita, mutta on ihan täys hiiri.

(Tähän kyllästymiseen tietysti vaikuttaa se että kun itse olen nössö, haluan nähdä sankaraita telkassa. En luusereita.)
Hänet itsensä kanssa.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #2 : la 18.11.2017, 00:27:08 »
Toopen ”ei pitäisi tukea” -kanta on aika mielenkiintoinen. Hänen mielestään lapsille kahden isän tai äidin perhe, yksinhuoltajaperhe ja muut perinteisestä ydinperheestä poikkeavat perheet ovat lapselle jollain tapaa huonompia...
Lapsen kannalta ovatkin, koska perheajatus on lapsia, ei aikuisia varten. Aikuisten tulisi ajatella lasten etua, ei aikuisten etuja.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #3 : la 18.11.2017, 00:30:28 »
Toopen ”ei pitäisi tukea” -kanta on aika mielenkiintoinen. Hänen mielestään lapsille kahden isän tai äidin perhe, yksinhuoltajaperhe ja muut perinteisestä ydinperheestä poikkeavat perheet ovat lapselle jollain tapaa huonompia...
Lapsen kannalta ovatkin, koska perheajatus on lapsia, ei aikuisia varten. Aikuisten tulisi ajatella lasten etua, ei aikuisten etuja.

Perheitä ovat myös lapsettomat perheet. Noloa saarnata muille perheistä tietämättä, mitä käsite edes tarkoittaa.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #4 : su 19.11.2017, 01:22:58 »
Ovatko lapsettomat pariskunnat "perheitä"? Minusta eivät ole. Aikuiset voivat toki yhteisöjä muodostaa ja kutsua niitä perheiksi, kuten Mansonin perhe.
https://en.wikipedia.org/wiki/Manson_Family
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #5 : su 19.11.2017, 08:50:17 »
Ovatko lapsettomat pariskunnat "perheitä"? Minusta eivät ole. Aikuiset voivat toki yhteisöjä muodostaa ja kutsua niitä perheiksi, kuten Mansonin perhe.
https://en.wikipedia.org/wiki/Manson_Family

Ovat perheitä. Niin se vain on, vaikka sinä et asiasta tykkäiskään.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Perhe

http://www.stat.fi/til/perh/2010/02/perh_2010_02_2011-11-30_kat_001_fi.html

Tilastoissa siis yleisin perheen tyyppi on sellainen, joka Toopen mielestä ei perhe ole ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: su 19.11.2017, 09:12:06 kirjoittanut Safiiri »

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #6 : ma 20.11.2017, 21:46:01 »
https://pt-media.org/2017/11/20/ruotsissa-lanseerattiin-ensimmainen-kuvakirja-transseksuaalisuudesta-pikkulapsille/

Ruotsissa lanseerattiin ensimmäinen transseksuaalisuudesta kertova kuvakirja pikkulapsille

...

Kirjassa esitellään mm. hevonen, joka haluaakin olla koira ja koiran isäntä, joka haluaa pukeutua leninkiin. Kirjailija kertoo SVT:lle, että hän toivoo lasten oppivan jo hyvin nuorina, että he voivat olla mitä haluavat.

...

Pelger kertoo, että hän haluaa lasten tietävän jo nuorena, että esimerkiksi pukuun pukeutunut mies voi työpäivän päätteeksi pukeutua leninkiin ja punata huuliaan, kuten kirjassakin tehdään. Kirjan nimi on Hevonen ja isäntä. (Hästen och husse) Kirjassa on kieltämättä käytetty mielikuvitusta. Isännän kotona asuu hevonen, joka haluaa olla koira ja kulkee siksi koiran panta kaulassa. Hevonen jahtaa kissoja ja tykkää järsiä luita kuin koira konsanaan.

– Ja niin sen pitääkin olla. Kaikki eivät ole joko poikia tai tyttöjä, Susanne Pelger kertoo. Hän on biologian ja genetiikan opettaja kaiken lisäksi.
Hänet itsensä kanssa.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #7 : ti 21.11.2017, 00:03:03 »

Yle: Pesäpallon Suomen mestari korjaa sukupuolensa - ”Hei, olen Alexander”
Alexander Saloranta tunnettiin pesäpallokentillä etunimellä Paula. Hän kertoo Ylelle, että on valmistautunut rajuunkin palautteeseen.

- http://www.iltalehti.fi/pesapallo/201711202200546815_br.shtml

Ja Suomen tervehenkinen liberalisoituva nuoriso ottaa mallia ... ;D
"Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä" - Esko Valtaoja, TS 4.8.2015

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #8 : ti 21.11.2017, 01:20:19 »
Hän ei muuten korjaa sukupuoltaan, vaan käy ilmeisesti frankenstanilaisen leikkauksen läpi ja syö lopun elämäänsä lääkkeitä (myös psyykelääkkeitä), jotta voisi esiintyä mukamas toissukupuolisena. Kyllä minä säälin noita ihmisiä, en kenellekään toivoisi tuollaista kohtaloa. Joskus ihmiset ovat pahasti sairaita.
goo

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #9 : ti 21.11.2017, 08:12:51 »
Tässä kaikille miehistä miestä sillä niin tutulla mallilla biologiseksi luonnontilaksi väittäville.

http://www.upworthy.com/historians-say-the-time-when-men-were-men-never-really-existed?c=ufb1

Taitaa olla yhtä tuore kulttuurin tuote kuin ydinperheet ja kotirouvatkin.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #10 : ti 21.11.2017, 09:37:45 »
Kyllähän kun siis vähänkin vanhempaan kamaan tutustuu, niin miehet ulisevat tarinoissa oikein päätään irti. Ja nimenomaan sellaiseen tyyliin että heitä voisi aivan mainiosti syyttää teatraalisuudesta ja teeskentelystä, draamakuninkuudesta suorastaan.

Ei ole ihme että länsimainen nykyihminen on niin neuroottinen. Kaikki on ahdettu pienen pieniin lokeroihin niin että kukaan ei enää voi olla ja esiintyä niin kuin luontaiselta tuntuisi, vaan pitää kokoajan märehtiä mikä on sopivaa ja mikä ei, ja mikä sattuu sopimaan juuri sen lokeron edustajille joihin itse kuuluu.
Hänet itsensä kanssa.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #11 : ti 21.11.2017, 11:11:31 »

Yle: Pesäpallon Suomen mestari korjaa sukupuolensa - ”Hei, olen Alexander”
Alexander Saloranta tunnettiin pesäpallokentillä etunimellä Paula. Hän kertoo Ylelle, että on valmistautunut rajuunkin palautteeseen.

- http://www.iltalehti.fi/pesapallo/201711202200546815_br.shtml

Ja Suomen tervehenkinen liberalisoituva nuoriso ottaa mallia ... ;D

Varmaan niitä tutkimuksia tehdään ennekuin voidaan määrätä yhteiskunnan maksamaan toimenpiteistä, jotka eivät terveyden kannalta ole tarpeellisia.
Mielenterveyden kannalta voi olla aiheellista, tosin näyttää siinäkin olevan joustoa, kuten marja-leena papilla, joka ehti tehdä pari lastakin miehenä, ennenkuin heräsi naiseutensa löytymiseen.

Tunne-elämästä on varmaan kysymys ja sen oireiluista, kun ei oikein tiedä kumpi olisi. Tuossa tapauksessa on ilmeisen päätöksen tehnyt, jos sen prosessin aikoo käydä.
Miksi se sitten on niin kovin tarpeellista tuoda julki suurella äänellä. Siihen on varmaan muita syitä.

Tälläiset asiat eivät varmaa ole helppoja niille joille se on todellinen ongelma, mutta hieman ihmetyttää niiden provaaminen niin voimakkaasti.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #12 : ti 21.11.2017, 11:22:40 »
Niinpä. Varmasti on vaikeaa olla trans tai muu sukupuolittuneessa yhteisössä, mutta ajatellen näiden yksilöiden määrää asia tuntuu kummallisen paisutellulta. On kuin jokin kuppikunta nostaisi kokoajan lemppari-ihmistensä ongelmia esiin. Ja samaan aikaan syrjäytyneet ryhmät joissa on paljon enemmän ihmisiä vaietaan kuoliaaksi. Omakohtaisesti tulee mieleen mt-ongelmaiset ja vastoin tahtoaan sinkut. Vaikka nämä tekijät tällä foorumilla profiloituisivatkin yksinomaan itseeni, niin kyllä meikäläisiä on maassa pilvin pimein.

Vaan määrittelepä että olet parisuhdehakuinen. Ei se siihen johda että saat suhteen. Mielenterveysreppanaksi määrittäytyminen taas ei hyödytä ketään. Siksi en itse jaksa olla kokoajan härömannekiinina vaikka mietin aivan liian usein että kauankohan vielä jaksaa elää jos mikään ei muutu.
Hänet itsensä kanssa.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #13 : ti 21.11.2017, 11:25:14 »
Tokikaan en tarkoita ettäkö "kun minullakaan ei ole oikeuksia, niin ei niitä saa muillakaan olla". Ihmetyttää vain että pitääkö kuulua johonkin muodikkaaseen vähemmistöön että noteerataan. Ei pitäisi olla mitään nokkimajärjestystä jossa yksi vähemmistö on parempi kuin joku toinen.
Hänet itsensä kanssa.

Poissa Vanha aatami

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #14 : ti 21.11.2017, 18:03:13 »

Rasistinen "Ladys and gentlemen" jää nyt historiaan - jatkossa olemme "passangers" tai hienosti "all" - ainakin New Yorkin metrossa.....

Hyvät ihmiset!
HLM
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #15 : ti 21.11.2017, 20:56:02 »

Rasistinen "Ladys and gentlemen" jää nyt historiaan - jatkossa olemme "passangers" tai hienosti "all" - ainakin New Yorkin metrossa.....

Hyvät ihmiset!
HLM

Hait varmaan seksististä ilmaisua, mutta tuo ei kuitenkaan johduu mistään useammista sukupuolista, vaan luonnollisesti siitä, että hienot naiset ja etenkin herrasmiehet ovat niin pieni vähemmistö, että olisi töykeää puhutella vain heitä.

T: Xante

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #16 : to 23.11.2017, 23:11:52 »
Niinpä. Varmasti on vaikeaa olla trans tai muu sukupuolittuneessa yhteisössä, mutta ajatellen näiden yksilöiden määrää asia tuntuu kummallisen paisutellulta. On kuin jokin kuppikunta nostaisi kokoajan lemppari-ihmistensä ongelmia esiin. Ja samaan aikaan syrjäytyneet ryhmät joissa on paljon enemmän ihmisiä vaietaan kuoliaaksi. Omakohtaisesti tulee mieleen mt-ongelmaiset ja vastoin tahtoaan sinkut. Vaikka nämä tekijät tällä foorumilla profiloituisivatkin yksinomaan itseeni, niin kyllä meikäläisiä on maassa pilvin pimein...

Mikä muuten on "sukupuolittunut yhteisö"? Eikö se ole siis normiyhteiskunta, joka koostuu miehistä ja naisista. Tuollaiset pelletermit juuri vievät uskottavuutta kaikilta, jopa harvoilta asiallisilta sukupuoliasioiden tutkijoilta. Ei ihme, että tuollaisia queer-tutkimuksia pidetään sirkuksena, sitähän enimmäkseen ovat.
goo

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #17 : pe 24.11.2017, 07:40:24 »
Niinpä. Varmasti on vaikeaa olla trans tai muu sukupuolittuneessa yhteisössä, mutta ajatellen näiden yksilöiden määrää asia tuntuu kummallisen paisutellulta. On kuin jokin kuppikunta nostaisi kokoajan lemppari-ihmistensä ongelmia esiin. Ja samaan aikaan syrjäytyneet ryhmät joissa on paljon enemmän ihmisiä vaietaan kuoliaaksi. Omakohtaisesti tulee mieleen mt-ongelmaiset ja vastoin tahtoaan sinkut. Vaikka nämä tekijät tällä foorumilla profiloituisivatkin yksinomaan itseeni, niin kyllä meikäläisiä on maassa pilvin pimein...

Mikä muuten on "sukupuolittunut yhteisö"? Eikö se ole siis normiyhteiskunta, joka koostuu miehistä ja naisista. Tuollaiset pelletermit juuri vievät uskottavuutta kaikilta, jopa harvoilta asiallisilta sukupuoliasioiden tutkijoilta. Ei ihme, että tuollaisia queer-tutkimuksia pidetään sirkuksena, sitähän enimmäkseen ovat.

Se on yhteiskunta, jossa sukupuoli määrittelee, mikä on ihmisen asema yhteiskunnassa ja mitä hän voi ja ei voi elämässään tehdä. Siis kykyjen, taitojen ja halujen sijaan sukupuoli. termissä ei ole mitään pelleilyä enempää kuin vaikkapa sääty-yhteiskuntatermissä tai luokkayhteiskuntatermissä. Pelle taidat tässä olla sinä, joka mielessäsi ilmeisesti taas kehittelit jotain hämäriä omakeksimiäsi sisältöjä tälle käyttämälleni sanalle. Ihan vastaavia termejä on vaikkapa koulutusyhteiskunta tai kredentialistinen koulutusyhteiskunta. Yhteiskuntaa voidaan aina tarkastella sen mukaan, millaiset ansiot tai ominaisuudet määrittävät sen, mihin asemaan ihminen siinä joutuu tai pääsee. Joskus aseman määrittää vaikkapa sukutausta, joskus vanhempien sosiaaliluokka, joskus ihmisen koulutustausta. Yksi asemaa ohjaava tekijä voi olla sukupuoli. Ei tässä ole mitään sen ihmeellisempää hörhöilyä takana. Hörhöilyä on ainoastaan siinä, kun sinä väität tällaisten asioiden perityvän geneettisesti - aikana, jolloin ihmisen genetiikasta ja ominaisuuksien periytymisestä sentään tiedetään tavattoman paljon mutta ei kuitenkaan ole löydetty kulttuuria periyttäviä geenejä ensinkään. (Mikä olisikin hassua, sillä eihän ihmisen geenit ole muuttuneet, vaikka kulttuurimme on vaihtunut jostain metsästäjä-keräilijäkulttuurista maanviljelyskulttuuri kautta teollistuneeseen kulttuuriin.)

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #18 : pe 24.11.2017, 09:49:19 »
Toisaalta ainakin sellainen geneettinen muutos on tullut että alueilla joissa hyödynnetään maitotuotteita on yleistynyt kahdessa(?) eri paikassa toisistaan riippumatta geneettinen mutaatio joka edesauttaa maidon sulattamista aikuisellakin iällä.

Ja olikos se niin että Y-krosomosomit ovat jotenkin surkastuneet miehillä? En ole koskaan kuullut onko muilla nisäkkäillä samoin.
Hänet itsensä kanssa.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #19 : pe 24.11.2017, 15:59:29 »
Toisaalta ainakin sellainen geneettinen muutos on tullut että alueilla joissa hyödynnetään maitotuotteita on yleistynyt kahdessa(?) eri paikassa toisistaan riippumatta geneettinen mutaatio joka edesauttaa maidon sulattamista aikuisellakin iällä.

Ja olikos se niin että Y-krosomosomit ovat jotenkin surkastuneet miehillä? En ole koskaan kuullut onko muilla nisäkkäillä samoin.

Maidon sietäminen ei ole kulttuurinen ominaisuus. Toope esittää, että geeniperimästä johtuu vaikkapa uskonto.