Kirjoittaja Aihe: Uusi avioliittoaloite etenee (nro 3)  (Luettu 21372 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juuli Hukkaskukka 2

• Konkari
Uusi avioliittoaloite etenee (nro 3)
« : pe 13.10.2017, 18:49:31 »
Ohoh...ihmisvihamielinen ei ole sama kuin ettei halua sukupuolettomaan yhteiskuntaan missään mallissa.
Miksei nainen joka muuttuu mieheksi halua korostaa olevansa mies.
Mistäs sinä tiedät ettei se ei ole minun asiani. Sinun asiasi ei ole määritellä asioita mistä olen kenties kiinnostunut. Ne minä määrään ihan itse.
Et  tiedä eikä se ole nimenomaan sinun asiasi.
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

Poissa Hänen pyhyytensä

• -:)lauri
  • Konkari
Vs: Uusi avioliittoaloite etenee (nro 3)
« Vastaus #1 : pe 13.10.2017, 19:02:04 »
Ohoh...ihmisvihamielinen ei ole sama kuin ettei halua sukupuolettomaan yhteiskuntaan missään mallissa.
Kyllä on. Määritelmällisesti et kannata sukupuolivähemmistöjen ihmisoikeuksia.

Lainaus
Miksei nainen joka muuttuu mieheksi halua korostaa olevansa mies.
Sinä et voi päättää sitä kenekään muun puolesta haluaako hän vaiko onko hän haluamatta korostaa yhtään mitään.

Lainaus
Mistäs sinä tiedät miten hyvin tai huonosti se ei ole minun asiani.
Sen tietää siitä, että muiden asiat eivät ole sinun asioitasi.

Lainaus
Sinun asiasi ei ole määritellä asioita mistä olen kenties kiinnostunut.
Se on ihan eri asia mistä sinä olet kiinnostunut kuin missä asioissa sinulla pitäsi olla päätäntävaltaa.

Lainaus
Ne minä määrään ihan itse.
Se mikä sinua kiinnostaa on sinun asiasi eikä se silti mahdollista sinulle päätäntävaltaa asioissa jotka eivät ole sinun asioitasi.

Lainaus
Et  tiedä eikä se ole nimenomaan sinun asiasi.
Sinun kiinostuksen kohteet eivät tietenkään ole minun asiani ja samaa sensitiivisyyttä odottaisin sinunkin noudattavan. Vai oletko tässä kristillisen tekopyhä, ja haluat samaan aikaan päättää muiden ihmisten elämästä mutta kieltää muilta oikeus päättää sinun omasta elämästäsi? Tätä juuri se narsistinen ihmisvihamielisyys on pähkinänkuoressa. Muilta ihmisiltä kielletään ihmisoikeudet, mutta itselle annetaan sellaisiakin oikeuksia, joita ei pitäisi kenelläkään olla ellei ole asianosaisen lainvoimainen edunvalvoja.

• Konkari
« Vastaus #2 : pe 13.10.2017, 19:09:00 »
Sinäkö se päätät mikä on minun asiani ja mikä ei. En ole ihmisvihaaja ja tietenkin on suostuttava siihen sukupuolettomaan esitykseen jos niin päätetään. En kertaakaan enkä missään ole vaatinut nirriä pois tietyltä ihmisryhmältä tai kieltänyt elämästä. Lapsista olen sanonut ettei heille.
Et sinä tiedä vaikka olisin parhaillaan muuttumassa mieheksi. Tai olen jonkun laillinen edunvalvoja.
Älä kuule ollenkaan yritä arvailla tai peräti määrätä mikä on ja mikä ei minun asiani.
Minäkään en määrää sinun asoistasi. ;D
« Viimeksi muokattu: pe 13.10.2017, 19:28:52 kirjoittanut Juuli Hukkaskukka 2 »

Poissa Hänen pyhyytensä

• Konkari
« Vastaus #3 : pe 13.10.2017, 19:52:58 »
Sinäkö se päätät mikä on minun asiani ja mikä ei.
Jos sinä et itse osaa pitää huolta vain omista asioistasi  ja muiden aisoita hoitaisessasi terrorisoit vain kyseisten ihmisten ihmisoikeuksia, se ei ole pelkästään minun asiani, vaan kaikkien vastuullisten ihmisten asia huomauttaa asiasta sinulle.

Lainaus
En ole ihmisvihaaja ja tietenkin on suostuttava siihen sukupuolettomaan esitykseen jos niin päätetään.
Tietenkin olet. Määritelmällisesti olet, kun tietoisesti kiellät kanssaihmisten ihmisoikeudet.

Lainaus
En kertaakaan enkä missään ole vaatinut nirriä pois tietyltä ihmisryhmältä tai kieltänyt elämästä.
Kyllä se nirri liian monelta lähtee oman käden kautta kun yhteiskunta ympärillä ei hyväksy heitä sellaisena kuin ovat. Ja sinä ihmisvihamielisenä hölmönä teet kaikkesi, jotta nämä onnettomat vetäisivät itsensä jatkossakin kiikkuun. Tosin ihmistä voi kiduttaa häntä tappamattakin ja vähintään tämän tradition jatkummisen eteen teet selvästi kaikkesi.

Lainaus
Lapsista olen sanonut ettei heille.
Ajatuksesi ei ole tässä kokonainen.

Lainaus
Et sinä tiedä vaikka olisin parhaillaan muuttumassa mieheksi.
En, eikä se kuulu minulle.

Lainaus
Tai olen jonkun laillinen edunvalvoja.
Sinä et ole kaikkien ihmisten edunvalvoja, joten lakkaa esittämästä sellaista.

Lainaus
Älä kuule ollenkaan yritä arvailla tai peräti määrätä mikä on ja mikä ei minun asiani.
Ihan varmasti minä kiellän sinua pitämästä kaikkien sukupuolivähemmistön edustajien asioita sinun omina asioinasi.

Lainaus
Minäkään en määrää sinun asoistasi. ;D

Älä valehtele. Jos minä olisin syntynyt naisen kehoon, ja yrittäisin muuttaa elimistöäni mieheksi, sinä jo tässä keskustelussa olisit yrittänyt päättää minun puolestani, mitä minä muutoksellani haluaisin. Etkö enää muista?
« Viimeksi muokattu: pe 13.10.2017, 20:02:31 kirjoittanut -:)lauri »

• Konkari
« Vastaus #4 : pe 13.10.2017, 20:03:27 »
 Eipä muuta kuin senkuin elät kera  luulojesi.  ;D ;D

Poissa Hänen pyhyytensä

• Konkari
« Vastaus #5 : pe 13.10.2017, 20:08:32 »
Mikään mitä tuossa esitin ei ollut luulo vaan fakta.

• Konkari
« Vastaus #6 : pe 13.10.2017, 20:21:17 »
Sinun totuutesi ei ole minun totuuteni. Sille et mahda mitään eikä sinulla  ole pointtia haukkua minua ihmisvihamieliseksi  hölmöksi. Et ilmeisesti enää muuta osannut. ;D
Piste.

Poissa Hänen pyhyytensä

• Konkari
« Vastaus #7 : pe 13.10.2017, 20:28:09 »
Sinun totuutesi ei ole minun totuuteni. Sille et mahda mitään
Ei tämä niin harvinainen puolustus ole tämä: "ei se minua haittaa vaikka olisinkin väärässä" mutta tulee mieleen lähinnä vain alle 10-vuotiaat lapset, jotka moiseen tekosyyhyn vetoavat kun huomaavat, että ovat väärässä.

Lainaus
eikä sinulla  ole pointtia haukkua minua ihmisvihamieliseksi  hölmöksi.

Olet sekä ihmisvihamielinen että hölmö, mutta voit tietysti olla oikeassa, ettet ole ihmisvihamielinen hölmöyttäsi vaan silkkaa pahantahtoisuuttasi.

Lainaus
Et ilmeisesti enää muuta osannut. ;D
Piste.
Joo oletin vahingossa, että sinä et ole ihmisvihamielinen silkkaa pahantahtoisuutasi vaan vain hölmöyttäsi. Minun mokani.

• Konkari
« Vastaus #8 : pe 13.10.2017, 20:30:56 »
 Pöhköhän sinä olet.  ;D ;D ;D ;D

Poissa Hänen pyhyytensä

• Konkari
« Vastaus #9 : pe 13.10.2017, 20:34:54 »
Ihan täysissä ruumiin ja sielun voimissa minä, kiitos kysymästä.
« Viimeksi muokattu: pe 13.10.2017, 20:39:39 kirjoittanut -:)lauri »

• Konkari
« Vastaus #10 : pe 13.10.2017, 20:48:29 »

Ole hyvä. Oltaisiinko nyt jo ihmisiksi. Kun tulee nukkuma-aikakin olisi parempi mieli sammuttaa valot.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #11 : la 14.10.2017, 03:59:38 »

Matkalla pakotetusta järjestyksestä yksilöllisyyksien muodostamaan kaaokseen heikennämme yhteiskuntaa ja siirrymme kansalaisyhteiskunnasta ahneiden ja röyhkeiden enenevään valtaan. Kristilliset sun muut hyveet poljetaan jalkoihin.

Tuosta henkilöntunnistamisesta vielä hieman. Yhteiskunta on päättänyt, että alkoholia ja tupakkaa ei saa myydä tiettyä ikää nuoremmille ja äitiysrahaa maksetaan synnyttäville naisille (äideille). Tätä varten on osoitettava kriteerien täyttyminen, edellisessä tapauksessa ei-viranomaiselle. Tästä jouduttaneen siihen että viranomaisen antamalla virallisella todistuksella osoitetaan ikää ja henkilöllisyyttä muutenkin kuin viranomaiselle. Siwan postissa näyttelen ajokorttia (tai passia) saadakseni kirjatun kirjeen ja ovea avaamaan tulleelle talkkarillekin. Kaikkine tietoineen.

Henkilötunnistamisen idea on juuri yhdistää henkilö hänestä oleviin tietoihin. Yksityisyyden nimissä toisaalta pyritään siihen että ihminen itsestään tietoja antaessaan pääsisi kontrolloimaan, mitä tiedoilla tehdään, esimerkiksi häntä koskevassa päätöksenteossa. Tässä köydenvedossa ihminen on vankasti häviöllä, mutta ei se tarkoita, etteikö omia puoliaan ole hyvä yrittää pitää - sen suuremmalla syyllä kun yhteisesti hallittu ja tunnettu järjestys on katoamassa. 

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #12 : la 14.10.2017, 08:34:33 »

Matkalla pakotetusta järjestyksestä yksilöllisyyksien muodostamaan kaaokseen heikennämme yhteiskuntaa ja siirrymme kansalaisyhteiskunnasta ahneiden ja röyhkeiden enenevään valtaan. Kristilliset sun muut hyveet poljetaan jalkoihin.

Tuosta henkilöntunnistamisesta vielä hieman. Yhteiskunta on päättänyt, että alkoholia ja tupakkaa ei saa myydä tiettyä ikää nuoremmille ja äitiysrahaa maksetaan synnyttäville naisille (äideille). Tätä varten on osoitettava kriteerien täyttyminen, edellisessä tapauksessa ei-viranomaiselle. Tästä jouduttaneen siihen että viranomaisen antamalla virallisella todistuksella osoitetaan ikää ja henkilöllisyyttä muutenkin kuin viranomaiselle. Siwan postissa näyttelen ajokorttia (tai passia) saadakseni kirjatun kirjeen ja ovea avaamaan tulleelle talkkarillekin. Kaikkine tietoineen.

Henkilötunnistamisen idea on juuri yhdistää henkilö hänestä oleviin tietoihin. Yksityisyyden nimissä toisaalta pyritään siihen että ihminen itsestään tietoja antaessaan pääsisi kontrolloimaan, mitä tiedoilla tehdään, esimerkiksi häntä koskevassa päätöksenteossa. Tässä köydenvedossa ihminen on vankasti häviöllä, mutta ei se tarkoita, etteikö omia puoliaan ole hyvä yrittää pitää - sen suuremmalla syyllä kun yhteisesti hallittu ja tunnettu järjestys on katoamassa.

Jaskalla heittää taas pahasti. Viestin ajatukset ovat sekavia ja typeriä. Jaska elää menneessä maailmassa ja näyttelee Siwassa henkilötodistuksiaan, vaikkei Siwoja ole ollut enää puoleen vuoteen.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #13 : la 14.10.2017, 09:14:57 »
Samalla tavalla kuin älykkäät ja joustavat tietojärjestelmät rakennetaan sosiaalisissa medioissa, tulisi ihmisiä koskevat tietojärjestelmät rakentaa myös somen ulkopuolella. Oletusarvoisesti jokaisella ihmisellä olisi siis vain yksilöllinen muuttumaton id-tunniste (tyyliin sosiaaliturvatunnus kuten nyt) ja muut ominaisuudet henkilö tai henkilön edunvalvoja saisi itse päättää ja määritellä. Minimissään henkilö olisi siis vain henkilöturvatunnuksensa.

Jos joku uskonnollinen hihhulilahko kuten esimerkiksi luterilaiset edellyttäisivät jäseniltään tiettyjen ominaisuuksiensa määrittelyä ja sitoutumista niiden ominaisuuksiensa määrittelyn ja nimeämisen muuttamattomuuteen, se olkoon kyseisen hihhulilahkon oikeus, mutta muita ihmisiä ei tulisi alistaa moiselle väkivallalle.

Yksilöllinen muuttumaton.  Johon minä sitten voisin lisäillä mitä päätän. Tai olla lisäämättä. Jos se on yksilöllinen ilmaiseeko se myös sukupuolen ja rodun vai voinko lisätä siihen olevani vaikka kolmisilmäinen eskimo ? Ynnä osaan laulaa. Jos en voi niin sehän on sitten sama kun pitää nykyinen henkilötunnus. Miksi sitä pitäisi muuttaa ?

Juuri se kai oli laurin pointti, että mitään ominaisuuksia ei siihen sisällytetä. Vain se, että tulee tunnistetuksi yksilönä. Kaikki muu sitten on vapaavalintaista ja yksilö voi halutessaan päättää, että häntä ei määritellä sukupuolisesti, rodullisesti tai muutenkaan. Se olisi muutos nykyiseen henkilötunnukseen, joka ilmaisee sukupuolen ja syntymäajan.

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #14 : la 14.10.2017, 09:50:31 »

Samalla tavalla kuin älykkäät ja joustavat tietojärjestelmät rakennetaan sosiaalisissa medioissa, tulisi ihmisiä koskevat tietojärjestelmät rakentaa myös somen ulkopuolella. Oletusarvoisesti jokaisella ihmisellä olisi siis vain yksilöllinen muuttumaton id-tunniste (tyyliin sosiaaliturvatunnus kuten nyt) ja muut ominaisuudet henkilö tai henkilön edunvalvoja saisi itse päättää ja määritellä. Minimissään henkilö olisi siis vain henkilöturvatunnuksensa.

Jos joku uskonnollinen hihhulilahko kuten esimerkiksi luterilaiset edellyttäisivät jäseniltään tiettyjen ominaisuuksiensa määrittelyä ja sitoutumista niiden ominaisuuksiensa määrittelyn ja nimeämisen muuttamattomuuteen, se olkoon kyseisen hihhulilahkon oikeus, mutta muita ihmisiä ei tulisi alistaa moiselle väkivallalle.

Yksilöllinen muuttumaton.  Johon minä sitten voisin lisäillä mitä päätän. Tai olla lisäämättä. Jos se on yksilöllinen ilmaiseeko se myös sukupuolen ja rodun vai voinko lisätä siihen olevani vaikka kolmisilmäinen eskimo ? Ynnä osaan laulaa. Jos en voi niin sehän on sitten sama kun pitää nykyinen henkilötunnus. Miksi sitä pitäisi muuttaa ?

Joissakin omissa papereissani on ns. passikuvia. Vaikka henkilötunnukseni olisikin ns. neutraali, kuvissa näkyy naaman etupuolella olevien silmieni lukumäärä ja myös rotuni sekä sukupuoleni antaa vihiä itsestään.

Siinä jälleen yksi poistettava epäkohta.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #15 : la 14.10.2017, 09:58:29 »

Ole hyvä. Oltaisiinko nyt jo ihmisiksi. Kun tulee nukkuma-aikakin olisi parempi mieli sammuttaa valot.

Sitten sinun kannattaisi aloittaa olemalla ihmisiksi niitä kohtaan, jotka ovat transseksuaaleja. Sinä et edes voi varmuudella tietää, onko joku palstan kirjoittajista - ehkä juuri se , jonka kanssa satut keskustelemaan - transseksuaali. Ellen minä mielestäsi saa vaati sinua muuttumaan mieheksi, niin millä perusteella sinä saat vaatia jotakuta toista muuttumaan (identiteetiltään) toiseen sukupuoleen? Kysymys on siis siitä, millaiset asiat ovat yksityisasioita ja sellaisia henkilökohtaisia asioita, jotka eivät muille kuulu. Tämän rajan pitää olla kaikille sama. Sen pitää myös kohdella ihmisiä tasa-arvoisesti. Erityisesti sellaisissa asioissa, jotka ovat synnynnäisiä tai muutoin ihmiselle ”annettuja”, eivät valittavissa. Yksi tällainen asia on oma kokemus omasta sukupuolesta, sukupuoli-identiteetti. Näin asia on nykytiedon mukaan. Kyse ei ole samanlaisesta valinnasta kuin ammatin, puolison tai harrastuksen valinta. Kyse ei ole lempivärin, vaatetustyylin tai poliittisen näkemyksen valinnasta. Silti monia noista suojataan ihmisoikeuksilla tai kovasti ajatellaan, että tuollaisiin valintoihin ei pidä julkisen vallan puuttua - ilman aivan erityistä syytä (esim. toiminta on vaarallista muille, haittaa tai kaventaa muiden oikeuksia). On suorastaan surkuhupaisaa, että sinä olisit luultavasti pöyristynyt, jos sinulle olisi jo syntymäsi hetkellä määritelty lempivärisi. Tai jos joku täällä vaatisi oikeutta kieltää sinulta jonkin tietyn värin pitäminen lempivärinäsi. Silti paljon olennaisempi ja tärkeämpi asia - mitä sukupuolta itse kokee olevansa - onkin sinusta asia, johon sinulla (muilla) pitäisi olla oikeus vaikuttaa. Väärän lempivärin kanssa eläminen olisi vain pieni ärsyttävä haitta verrattuna siihen, että pitäisi elää väärän sukupuolen mukaan.

Se, että kehollisen ilmiasun ja sukupuolensa kokemuksen välillä voi olla ristiriita, on täysin faktatietoon perustuva ilmiö. Se ei ole jonkun tyhjästä keksimä ilmiö. Koska sairaalloisuus määritellään nykyään siten, ettei sairaaksi nimetä tiloja, joista ei aiheudu haittaa, pitää tätäkin tarkastella yksilölle ja ympäristölle aiheutuvan haitan kautta. Toisaalta ei pidetä eettisenä ryhtyä hoitamaan sairautta siten, että aiheutunut haitta yksilölle kasvaa. Näin ikävä kyllä havaintojen valossa käy, mikäli vaaditaan transsukupuolista käyttäytymään fyysisen olemuksensa ilmaiseman sukupuolen perusteella. Transsukupuolisille vaikkapa murrosiän tuomat keholliset muutokset aiheuttavat ahdistusta. Saati sitten jatkuva ohjaus toimimaan kuten kulttuurimme tytöltä / pojalta odottaa. Sen sijaan on havaintojen perusteella huomattu, että ahdistus helpottaa, kun / jos saa käyttäytyä, pukeutua ja jopa lääketieteen keinojen avulla muuttua koetun sukupuolensa mukaiseksi. Mm. itsemurhariski alenee.

Nyt siis sun, joka haluat kieltää transseksuaaleja muuttamasta pukeutumistaan, käyttäytymistään, henkilötunnustaan tai kehoaan koetun sukupuolensa mukaiseen suuntaan, pitäisi selittää, mikä on se kuolemaakin suurempi haitta sinulle ja yhteisölle, joka selättää tämän jopa yksilölle aiheutuvan jopa elämää uhkaavan haitan. Miksi tuo sinun ”en tykkää” -mielipiteesi on niin tärkeä, että sen kunnioittaminen on transihmisen elämää tärkeämpi?

Ota huomioon vastaustasi pohtiessasi, että kaiken meillä olevan tiedon mukaan transseksuaalisuutta on olemassa. Sitä on ollut aina, eikä sen täydelliseen poistamiseen ole keksitty mitään keinoa. Sukupuolen muuttamisen vaikeuttminen tai jopa kieltäminen ei siis tarkoita, että maailmassa ei sitten transuja olisi. Sellaisia ihmisiä saattaisi kävellä vastaasi koska tahansa silti. Jopa oma lapsesi saattaisikin olla transseksuaali. Oma puolisosi saattaisikin osoittautua transseksuaaliksi. Transu saattaisi asua naapurissasi tai toimia esimiehenäsi. Kyse siis ei ole valinnasta sallia tai poistaa ihmisistä tällainen ominaisuus. Kyse on vain siitä, miten me kohtelemme tällaisia ihmisiä. Voit verrata tilannetta vaikkapa suhtautumiseen ns. äpärälapsiin, avioliiton ulkopuolella syntyneisiin, yksinhuoltajien lapsiin. Nuo historiassa muuttuneet nimikkeet kertovat sekä siitä, että nimike ja suhtautuminen ei ole koskaan kyennyt muuttamaan sitä, että lapsia syntyy avioliiton ulkopuolella. Nimike kertoo myös siitä, että näille lapsille on muiden suhtautumisella kasattu aikamoisia taakkoja kannettavakseen, vaikka he eivät itse ole koskaan voineet tilanteeseensa millään tapaa vaikuttaa. Näiden lasten kaikkein suurin ongelma aikoinaan on ollut muiden heihin kohdistama hyljeksintä. Nyt tarjoilet ”ratkaisuksi” transseksuaalisuuteen täysin vastaavaa ”hoitoa”. Eli kehotusta olla olematta transseksuaali. Se on yhtä mahdollinen pyyntö heille kuin vaatimus opetella olemaan hengittämättä. Vain siksi, että olet päättänyt kokea itsellesi ärsyttäväksi sen heidän hengittämisestään kuuluvan äänen.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #16 : la 14.10.2017, 10:06:16 »

Sitten sinun kannattaisi aloittaa olemalla ihmisiksi niitä kohtaan, jotka ovat transseksuaaleja. Sinä et edes voi varmuudella tietää, onko joku palstan kirjoittajista - ehkä juuri se , jonka kanssa satut keskustelemaan - transseksuaali. Ellen minä mielestäsi saa vaati sinua muuttumaan mieheksi, niin millä perusteella sinä saat vaatia jotakuta toista muuttumaan (identiteetiltään) toiseen sukupuoleen? Kysymys on siis siitä, millaiset asiat ovat yksityisasioita ja sellaisia henkilökohtaisia asioita, jotka eivät muille kuulu. Tämän rajan pitää olla kaikille sama. Sen pitää myös kohdella ihmisiä tasa-arvoisesti. Erityisesti sellaisissa asioissa, jotka ovat synnynnäisiä tai muutoin ihmiselle ”annettuja”, eivät valittavissa. Yksi tällainen asia on oma kokemus omasta sukupuolesta, sukupuoli-identiteetti. Näin asia on nykytiedon mukaan. Kyse ei ole samanlaisesta valinnasta kuin ammatin, puolison tai harrastuksen valinta. Kyse ei ole lempivärin, vaatetustyylin tai poliittisen näkemyksen valinnasta. Silti monia noista suojataan ihmisoikeuksilla tai kovasti ajatellaan, että tuollaisiin valintoihin ei pidä julkisen vallan puuttua - ilman aivan erityistä syytä (esim. toiminta on vaarallista muille, haittaa tai kaventaa muiden oikeuksia). On suorastaan surkuhupaisaa, että sinä olisit luultavasti pöyristynyt, jos sinulle olisi jo syntymäsi hetkellä määritelty lempivärisi. Tai jos joku täällä vaatisi oikeutta kieltää sinulta jonkin tietyn värin pitäminen lempivärinäsi. Silti paljon olennaisempi ja tärkeämpi asia - mitä sukupuolta itse kokee olevansa - onkin sinusta asia, johon sinulla (muilla) pitäisi olla oikeus vaikuttaa. Väärän lempivärin kanssa eläminen olisi vain pieni ärsyttävä haitta verrattuna siihen, että pitäisi elää väärän sukupuolen mukaan.

Se, että kehollisen ilmiasun ja sukupuolensa kokemuksen välillä voi olla ristiriita, on täysin faktatietoon perustuva ilmiö. Se ei ole jonkun tyhjästä keksimä ilmiö. Koska sairaalloisuus määritellään nykyään siten, ettei sairaaksi nimetä tiloja, joista ei aiheudu haittaa, pitää tätäkin tarkastella yksilölle ja ympäristölle aiheutuvan haitan kautta. Toisaalta ei pidetä eettisenä ryhtyä hoitamaan sairautta siten, että aiheutunut haitta yksilölle kasvaa. Näin ikävä kyllä havaintojen valossa käy, mikäli vaaditaan transsukupuolista käyttäytymään fyysisen olemuksensa ilmaiseman sukupuolen perusteella. Transsukupuolisille vaikkapa murrosiän tuomat keholliset muutokset aiheuttavat ahdistusta. Saati sitten jatkuva ohjaus toimimaan kuten kulttuurimme tytöltä / pojalta odottaa. Sen sijaan on havaintojen perusteella huomattu, että ahdistus helpottaa, kun / jos saa käyttäytyä, pukeutua ja jopa lääketieteen keinojen avulla muuttua koetun sukupuolensa mukaiseksi. Mm. itsemurhariski alenee.

Nyt siis sun, joka haluat kieltää transseksuaaleja muuttamasta pukeutumistaan, käyttäytymistään, henkilötunnustaan tai kehoaan koetun sukupuolensa mukaiseen suuntaan, pitäisi selittää, mikä on se kuolemaakin suurempi haitta sinulle ja yhteisölle, joka selättää tämän jopa yksilölle aiheutuvan jopa elämää uhkaavan haitan. Miksi tuo sinun ”en tykkää” -mielipiteesi on niin tärkeä, että sen kunnioittaminen on transihmisen elämää tärkeämpi?

Ota huomioon vastaustasi pohtiessasi, että kaiken meillä olevan tiedon mukaan transseksuaalisuutta on olemassa. Sitä on ollut aina, eikä sen täydelliseen poistamiseen ole keksitty mitään keinoa. Sukupuolen muuttamisen vaikeuttminen tai jopa kieltäminen ei siis tarkoita, että maailmassa ei sitten transuja olisi. Sellaisia ihmisiä saattaisi kävellä vastaasi koska tahansa silti. Jopa oma lapsesi saattaisikin olla transseksuaali. Oma puolisosi saattaisikin osoittautua transseksuaaliksi. Transu saattaisi asua naapurissasi tai toimia esimiehenäsi. Kyse siis ei ole valinnasta sallia tai poistaa ihmisistä tällainen ominaisuus. Kyse on vain siitä, miten me kohtelemme tällaisia ihmisiä. Voit verrata tilannetta vaikkapa suhtautumiseen ns. äpärälapsiin, avioliiton ulkopuolella syntyneisiin, yksinhuoltajien lapsiin. Nuo historiassa muuttuneet nimikkeet kertovat sekä siitä, että nimike ja suhtautuminen ei ole koskaan kyennyt muuttamaan sitä, että lapsia syntyy avioliiton ulkopuolella. Nimike kertoo myös siitä, että näille lapsille on muiden suhtautumisella kasattu aikamoisia taakkoja kannettavakseen, vaikka he eivät itse ole koskaan voineet tilanteeseensa millään tapaa vaikuttaa. Näiden lasten kaikkein suurin ongelma aikoinaan on ollut muiden heihin kohdistama hyljeksintä. Nyt tarjoilet ”ratkaisuksi” transseksuaalisuuteen täysin vastaavaa ”hoitoa”. Eli kehotusta olla olematta transseksuaali. Se on yhtä mahdollinen pyyntö heille kuin vaatimus opetella olemaan hengittämättä. Vain siksi, että olet päättänyt kokea itsellesi ärsyttäväksi sen heidän hengittämisestään kuuluvan äänen.

Nämä Juulit ja Toopet ovat ahdasmielisiä, eivätkä kykene hyväksymään muiden mielipiteitä homoista, lesboista ja muun sukupuolisista kuin miehistä ja naisista. Siksi jahkaaminen näistä asioista heidän kanssaan on turhaa.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #17 : la 14.10.2017, 10:20:20 »

Joissakin omissa papereissani on ns. passikuvia. Vaikka henkilötunnukseni olisikin ns. neutraali, kuvissa näkyy naaman etupuolella olevien silmieni lukumäärä ja myös rotuni sekä sukupuoleni antaa vihiä itsestään.

Mutta jos transseksuaalille annetaan mahdollisuus hormonihoitoihin, vapaus sukupuoli-identiteettinsä mukaiseen pukeutumiseen ja jopa leikkkaushoitoihin, niin silloin valokuvan ja sukupuolen välinen ristiriita nimenomaan poistuu. Tai ”ei anna vihiä”. Ns. rotukaan ei ole lopulta niin selvästi valokuvasta näkyvä asia. Yksilöstä lopulta ei voi edes kovinkaan suurella varmuudella ulkonäön perusteella päätellä etnistä taustaa. Väitän, että esim. arabin erottaminen luotettavasti italialaisesta tai espanjalaisesta ei ole ollenkaan helppoa. Jonkinlaisen approksimaation ehkä voi tehdä, mutta nimenomaan yksilöstä erehtymisen mahdollisuus on suuri.

Silmien lukumäärä ei muuten saa tietoon henkilötunnuksesta. Vaikka ihminen menettäisi toisen tai molemmat silmänsä, ei hänen henkilötunnustaan muuteta. Eikä tämä tila millään tapaa ilmene henkilötunnuksesta. Valokuvassa se näkyy vain, mikäli kuva päivitetään muuttunutta tilannetta vastaavaksi. Aika monella passikuva ei ollenkaan vastaa nykyistä ulkonäköä, sillä se saattaa olla monen vuoden takaa. Lisäksi vaikkapa hiusten väri - jopa silmien väri - saattaa poiketa kuvasta, koska hiuksia värjätään ja värillisiä piilolinssejäkin käytetään.

Esittämäsi epäkohta on muuten hyvin epälooginen, koska oikeastaanhan transseksuaalien ongelma on ennemminkin se, että se hetu ei vastaa sukupuoleltaan heidän ulkonäköään, joka hyvinkin on koetun sukupuolen mukainen enemmän kuin virallisen - mikäli sukupuoltaan ei ole saanut virallisesti muutettua. Hetun muuttaminen; sukupuolta ilmaisemattomaksi siis oikeastaan vähentäisi ristiriitaa heidän kohdallaan kuvan ja hetun välillä, ei lisäisi sitä. Ihminen saisi siis rauhassa näyttää ihan siltä kuin haluaa. Ei olisi tarvetta näyttää hetusukupuoleltaan. Eikä hetun ilmaisema sukupuoli vaikeuttaisi uskottavuutta, kun esittää henkkarinsa jossain, vaikka ulkonäkö olisi huomattavastikin sukupuoleen viittaukseltaan muuttunut. Valokuvien ajantasaisuus ja vastaavuus vallitsevan ulkonäön kanssa on ongelma, joka koskee kaikkia. Se ei ratkea sillä, että muuttuvia ulkonäköpiirteitä merkitään hetuun. Päinvastoin. Mutta kun hakeutuu passikuvaan, ei kuvaaja ryhdy penäämään perusteita hiusvärisi vaihtamiselle tai kyselemään, oletko nyt ihan varma, että tästedes haluat olla iäti kiharatukkainen. Valokuvaan saa toden totta vapaasti tulla sellaisena kuin on. Vaikka värjätyin hiuksin, ruiskurusketuksen hankkineena ja tatuoiduin kulmakarvoin. Oma valinta.

Paikalla Xantippa

• Konkari
« Vastaus #18 : la 14.10.2017, 10:30:39 »

Kiinnostaisi tietää, miksi olisi tärkeää tietää silmiesi lukumäärä, rotusi ja sukupuolesi - mitä itse teet näillä tiedoilla toisista ihmisistä? Mihin kanssakäymiseen kanssasi vaikuttavat juuri nämä seikat?

Ja ymmärtänet, että kuka tahansa ihminen, jolla on sama määrä silmiä, sama rotu ja sama sukupuoli ja vielä suunnilleen sama ikä voi naamasi etupuolta näyttämällä käydä sinusta, jos huono tuuri käy, eli olet tyypillinen rotusi, sukupuolesi ja ikäsi edustaja?

T: Xante

• Konkari
« Vastaus #19 : la 14.10.2017, 11:41:35 »

Kiinnostaisi tietää, miksi olisi tärkeää tietää silmiesi lukumäärä, rotusi ja sukupuolesi - mitä itse teet näillä tiedoilla toisista ihmisistä? Mihin kanssakäymiseen kanssasi vaikuttavat juuri nämä seikat?

Ja ymmärtänet, että kuka tahansa ihminen, jolla on sama määrä silmiä, sama rotu ja sama sukupuoli ja vielä suunnilleen sama ikä voi naamasi etupuolta näyttämällä käydä sinusta, jos huono tuuri käy, eli olet tyypillinen rotusi, sukupuolesi ja ikäsi edustaja?

T: Xante

Ymmärtänet että se oli vain ehdotus ja kysymys siitä mitä sinne ehkä voisi laittaa.  En minä tee mitään toisten henkareilla, en ole niitä kysellyt. Minä haluan että minut  itseni tunnistetaan. En ole sanonut olevani kiinnostunut toisen henkkareista mikäli minua ei heihin sekoiteta.
Täällä on esitetty väitteitä joiden mukaan minä listisin transuja ja leboja, homoja. En todellakaan listisi. Enkä ole määräillyt edes heidän pukeutumistaan Höhhöh. Eikä ole juohtunut mieleen kehoittaa heitä olemaan eitransseksuaali. Itsehän  he eestaas seuhtoo. Jotakin muutakin suuhuni laitettiin mitä en ole sanonut.  Olkoon..kyllä mailmaan ääntä mahtuu.
Täysi oikeus minulla kuitenkin on pitää tai olla pitämättä eri asioista.
Minä esitän mielipiteitäni siinä missä muutkin ja siihenkin on minulla oikeus... jotta esim. siihen voisi, uuteen turvakortiin ottaa henk.koht. tunnisteita muutakin kuin syntymäaika, joka näkyy.... niin kelle ?  Mitä siitä on hyötyä näkyy tai ei koska se on sama sadoilla muilla.  Nyt kysyy joku joku älykäs
että mitäs sitten. Sitä sitten jotta miten minä  minä eroan näistä muista.

Kun enoni pieninä poikina tappelivat siitä kuka saa syntyvällä varsalla ensin ratsastaa, tuumasi pappa. - Älkää nyt  vielä sen  varsan selkää katkaisko -.