Kirjoittaja Aihe: Rasismi Suomessa (nro 2)  (Luettu 19927 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
Vs: Rasismi Suomessa (nro 2)
« Vastaus #820 : to 27.09.2018, 18:57:03 »

Miksi rikollisen yrityksen tietoja ei kerrota? Ei siis ole ainakaan perussuomalaisten omistuksessa.....

NK.
Äkkiäkös sen googlaa, että todennäköisesti: Spinella. Ja mahdollisesti työntekijän nimi alkaa J:llä...
(Nyt minua alkaa jo harmittaa toiveeni, noin pientä nuoren näköistä yritystä ei viitsisi haastaa oikeuteen.)

Islamilaisen kulttuurin leviäminen eurooppaan, varsinkin Portugaliin ja Espanjaan, jätti lähtemättömät -  monessa mielessä positiiviset - jälkensä näiden maiden kulttuureihin. - ministeri Jaakko Iloniemi, Uhkakuvat, 2018 s. 38

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #821 : ti 02.10.2018, 09:00:33 »
Jo on aikoihin eletty. Mies joka ei käytä jotain itseensä liittyvää seikkaa hyväkseen saadakseen naiselta seksiä. Tässä nyt siis tietysti ihonväri. Luulenpa että monet miehet pitäisivät vähän tyhmänä mustaa miestä joka ei korjaa jokaista irtop...llua talteen etnistä erityisyyttään hyödyntäen...

https://www.hs.fi/nyt/art-2000005847806.html?utm_source=facebook&utm_medium=toimitus

Vieras kieli tai tummempi ihonväri voivat olla myös eksoottisia. Konssi kertookin joutuneensa tämän vuoksi ”hiton outoihin” tilanteisiin.

Minkälaisiin?

Mies naurahtelee vaivaantuneesti ja puistelee päätään. En mä voi sanoa, en voi, hän hokee, kunnes vaikenee.

Sano nyt kuitenkin.

”Pahinta siis on, jos olen baarissa... Kerran olin hotelli Vantaan Tulisuudelmassa, ja siellä oli vanhempi nainen. Sitten se vinkkasi aika suoraan, että ’en ole ikinä ollut tumman miehen kanssa’. Sitten mä vähän nauroin, että just joo. Kyllä siinä menee vähän vaikeaksi.”

”Onneksi olen sanavalmis. Vastasin heti, että hö-hö, kyllä sun tilaisuutesi vielä tulee. Mietin sitten, että mitä joku toinen ei-sanavalmis tyyppi voisi siinä tehdä.”

Harmittomaksi tarkoitettu flirtti oli Konssille jälleen yksi muistutus siitä, että osa ihmisistä näkee hänet ensisijaisesti tummaihoisena.

Mutta eipä siinä mitään. Voihan jonkinlaisen etno-MeToonkin aloittaa. Jos se on vastenmielistä että joku tulee sun iholle sun ihosi takia, niin eihän se kiva ole, ei.

Vähemmistöihin suunnattuja pieniä stereotypioita vahvistavia eleitä ja sanoja kutsutaan mikroaggressioiksi. Termin loppuosa ”aggressio” saattaa antaa turhan rajun kuvan: mikroaggressiot ovat varsin usein hyväntahtoisia, eikä niitä tahdo huomata, ellei itse satu olemaan niiden kohteena.

Kiharan tukan pörröttäminen voi olla hellä ele, mutta näyttäytyä mikroaggressiona, kun se toistuu kymmeniä kertoja tuntemattomien tekemänä Inarista Helsinkiin.

Naiselle oven avaaminen on kohteliasta ja ritarillista, mutta alleviivaa naiselle tämän roolia miesten ritarillisuuden kohteena tai jopa armoilla.

Sukupuoltaan korjaavilta voidaan vilpittömän kiinnostuneesti kysyä, vaihtavatko he samalla seksuaalista suuntautumistaan, vaikka asioilla ei ole tekemistä keskenään.

Minä en vaan opi ymmärtämään että mikä siinä on niin pöyristyttävää ja oksettavaa että joku avaa sulle oven, kun olet nainen. Minulla on tuon tuostakin tilanne bussipysäkillä että joku vanha mies jonka haluaisin päästää bussiin edelläni, koska vanhuus, viittilöi että minun pitää mennä ensin, koska naiseus. Ei väliä että olen ehkä tullut myöhemmin pysäkille, tai mies on lähempänä ovea (riippuu aina siitä mihin kohtaan auto pysähtyy). Minusta on kiusallista että joku jonka minun mielestäni pitäisi mennä ensin, pakottaa minut menemään. Mutta se että hän tekee sitä siksi että hänelle nyt vaan on aikoinaan opetettu sellaiset kohteliaisuustavat on ymmärrettävää ja hymyilen ja menen, enkä saa jotain raivokohtausta ja varsinkaan ala määkymään jostain mikroaggressiosta. Aggressio? Oletteko ihan tosissanne?

Suvaitsevaisuutta jos haettaisiin niin voisihan sitä suvaita myös semmoista että ihmiset ovat eri-ikäisiä ja tottuneet aikoinaan erilaisiin tapoihin.
Well I've been down so god damn long that it looks like up to me.
Well I've been down so very damn long that it looks like up to me.
Why don't one of you people come on and set me free?

- JM

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #822 : ti 02.10.2018, 18:38:20 »
^ Vapaus vaatii paksua nahkaa ihan itse kultakin.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #823 : to 11.10.2018, 19:25:37 »
Komisario Aaltonen heijasti seinälle seitsemän erilaista kuvitteellista ulkomaalaistyyppiä.

Vanhin veljeksistä Juhani on vironvenäläinen duunari, joka asuu ”luvattomaksi asuntolaksi” muutetussa teollisuushallissa Tattarisuolla, on luonteeltaan äkkipikainen, määräilevä ja viinaan menevä ja maksaa veronsa Suomeen. Hän on ollut kuusi kuukautta töissä suomalaisella rakennusfirmalla.

Harteikas Tuomas on Espanjan oleskeluluvalla Suomeen saapunut gambialainen, vakaa, sovitussa pysyvä ja hyvä kauppamies, jolla on useita sakkoja huumeiden käytöstä ja hallussapidosta viimeisen viiden kuukauden ajalta. Tuomas asuu kaverinsa luona eikä noudata poliisin kutsua saapua kuulemisiin, vaikka hänellä on auki rikostutkinta huumausainerikoksesta ja poliisitutkinta maassa olon edellytyksistä.

Pisin veljeksistä, perheensä kanssa saapunut Aapo on georgialainen turvapaikanhakija, harkitsevainen ja järkevä ja veljesten puhemies ja heistä paras tarinankertoja. Aapolle on kerrottu, että Suomesta saa paremman ja ilmaisen terveydenhuollon sairaalle lapselle. Viisumilla Suomeen tullut ja rahoissaan oleva Aapo työskentelee Tuomaksen kaverin ravintolassa.

Simeoni, kiinalainen kokki, on hengellisen herätyksen saanut kokenut saarnamies ja tuurijuoppo, joka vastaa veljesten ruokahuollosta. Hän on saanut kielteisen päätöksen työntekijän oleskelulupa-asiassa, mutta ei valittanut päätöksestä, vaan jäi Suomeen tehden työtä majoitusta ja ruokaa vastaan.

Timo on kolmen vaimon somali, jolle viinakin maistuu, mutta kuitenkin harvemmin. Hän tuli Suomeen vaimonsa perässä, joka on ”perheenkokoaja” ja nykyisin Suomen kansalainen. Saatuaan oleskeluluvan Timo erosi ja haki itse perheenkokoajana Suomeen uuden vaimon, joka sai oleskeluluvan. Kolmas vaimo tuli Suomeen ensimmäisen papereilla eikä hänellä ole oleskelulupaa eikä papereita. Lapsia Timolla on kaikkien kolmen kanssa.

Lauri on käsistään taitava brasilialainen seksuaalivähemmistöön kuuluva nuori mies, hiljainen ja yksinään metsässä viihtyvä taiteilijaluonne. Lauri sai oleskeluluvan sf-vaimonsa ansiosta, mutta lupa peruttiin eron jälkeen ja Lauri asuu nykyisin poikaystävänsä kanssa eikä ole laittanut vireille uutta lupahakemusta. Avioliittonsa aikana Lauri sai asunnon kaupungilta, jota hän nyt vuokraa eteenpäin ystävilleen saaden kuitenkin Kelalta asumistukea mainittuun asuntoon.

Eero on irakilainen turvapaikanhakija, älykäs toisinajattelija ja veljeksistä nuorin ja lyhyin. Hän kertoi olevansa 16-vuotias, mutta tarinan edetessä onkin 25-vuotias. Kielteisen turvapaikkapäätöksen saanut Eero on kadonnut. Supon lausunnon perusteella hän on vaaraksi kansalliselle turvallisuudelle.

LOPUKSI komisario Aaltonen esitti kysymyksen, missä on Aino. Kielitaidoton Aino on kotona eikä osallistu työmarkkinoihin. Uskonto velvoittaa häntä. Aino kokee perheväkivaltaa ja ihmiskauppaa, jopa prostituutiota. Hän saattaa olla firman nimellinen osakas.

KOMISARIO Aaltonen kommentoi kohua Uudelle Suomelle. Hän kertoi esitelleensä esimerkkejä tapauksista, joita poliisi kohtaa tehdessään vaikkapa ravintola- tai työmaatarkastuksia ja kiisti kyseessä olevan etnisen profiloinnin.

Hän kertoi keskustelleensa esityksestään ihmisoikeusaktivistien kanssa heti sen pidettyään.

”Mielestäni siinä päästiin ihan hyvään konsensukseen. Mutta he halusivat ymmärtää tämän rasistisesti, se kävi ilmi. Sille en voi mitään”, Aaltonen sanoi Uudelle Suomelle.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005859597.html

- JM

Poissa mikainen

• Konkari
« Vastaus #824 : pe 12.10.2018, 00:32:04 »
Ensin leikkimielisesti profiloi ja sitten kiistää profiloineensa.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #825 : pe 12.10.2018, 00:42:51 »
Mikäli pikkusieluisuus ja fakki-idiotismi otettaisiin YK:n ihmisoikeuksien menetyksen julistuksessa huomioon ja populaatioiden  harventamisen oikeutuksen perusteeksi, te olisitte kaikki kuolleita.

Onkin ehkä syytä, että ihmisoikeuksien minimi mietitään kokonaan uudelleen - mikäli ihmiskunta halutaan pelastaa.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa hibiscus

• Täysjäsen
« Vastaus #826 : pe 12.10.2018, 09:59:59 »
Oli vissiin Maahanmuuttoketju jossa ollutta Kopekin kommenttia jäin miettimään, sitä että tulee vaan rasistisempi olo kun ulkomaalaistaustaiset ihmiset räksyttävät radio-ohjelmassa rasismista ja haukkuvat kaikki suomalaiset rasisteiksi.

Koska nyt kumminkin olen tämä niin kovin tylsä valkonaama, niin voi olla etten minä koskaan voi ymmärtää miltä tuntuu "rodullistetusta" ihmisestä (sanahirviö joka on tänä vuonna pomppinut vastaan mediasta). Toisaalta kun ajattelen silloin tällöin vaikkapa kaupungilla näkemiäni mustaihoisia ja mulatteja, niin tuntuu usein siltä että minä tässä olen se joka on "alemmassa" asemassa heihin verrattuna. Ulkoinen olemus kun heillä useimmiten on sen oloinen että ei kyllä ainakaan rahasta ole puutetta. Moni nuorempi tummempi-ihoinen saattaa olla jonkun todella hyväosaisen suomalaisen jälkikasvua, oli sitten itse tehty tahi adoptoitu. Muslimiuskoiset mustatkin näyttävät siltä kuin olisivat suoraan jostain muotiliikkeestä tulossa.

Olen ehkä kovin pinnallinen ja vaatekeskeinen tässä ajattelussani, mutta helposti ulkoisesti erityisen "varakkaalta" tai ainakin muodikkaalta näyttävät ihmiset ovat aina porukkaa josta tulee mieleen että helvettiäkö te marisette kun teillä menee niin hyvin. Että pitääkö sitten kaikki saada. Jopa oikeus muokata muiden ihmisten ajatuksia, eli pitää median kautta rummuttaa rasisminvastaisuutta joka suuntaan jotta joku valkonaamasuomalainen tajuaa entistäkin enemmän olevansa kurjaa paskalistoa. Nimittäin rasismin kanssa on sama juttu kuin sen sinisen norsun, että jos sanotaan että "älä ajattele sinistä norsua", niin tottakai ihminen ajattelee. Jos sanotaan että ei saa olla rasisti, niin siinä voi ekaa kertaa ihmiselle tulla juurikin niitä rasistisia ajatuksia päähän, jos ei ole aiemmin koko asialla päätään edes lainkaan vaivannut.

En minäkään funtsaillut esmes homoja sekuntiakaan ennen kuin sitten tuli ajankohtaiseksi omassa elämässä silloisen kumppalin problemoinnin kautta, joten jos joku väittäisi että olin siihen asti ollut homovastainen, niin sanoisin että miten olisin ollut kun en ikinä koko asiaa edes tiedostanut millään tavalla että hiihoo sitä on semmoisiakin ihmisiä kuin homoja. Enkä välttämättä ehkä ajattelisi ulkomaalaisiakaan hetkeäkään, jos ei heidän olemassaoloaan olisi junttaamalla juntattu päihin ja yleensä negatiivisin tavoin.

Ei ole koiraa karvoihin katsominen. Hyvin pukeutuneet maahanmuuttajat eivät ole varakkaita, vaan he käyttävät kulttuuriperimästään johtuen vähäiset roponsa asustukseen. Yleistäminen omien ennakkoluulojesi mukaan on sinulle ominainen piirre. Itse junttaat ulkomaalaisista negatiivista kuvaa muiden päihin.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #827 : ti 16.10.2018, 10:57:22 »
Korkein oikeus ei ottanut hyppypotku-Torniaisen tapausta käsiteltäväksi, joten hovioikeuden tuomio jää voimaan.

Minun mielestäni tässä asiassa tapahtui vääryys siltä osin, että hovioikeus korotti Torniaisen tuomiota "rasistisen motiivin" takia.

Potkaisija on valkoihoinen kantasuomalainen. Uhri oli valkoihoinen kantasuomalainen. Tapauksen yhteydessä ei keskusteltu rasismista eikä mistään muustakaan. Uhri provosoi Vastarintaliikkeen joukkiota sylkäisemällä heitä päin. Torniainen juoksi paikalle ja potkaisi. Missä se "rasismi" tässä oikein luuraa.

Hyppypotku oli tietenkin väärin. En puolustele sitä. Sen tekee kuitenkin jossakin määrin ymmärrettäväksi se taustatieto, että antifasistit olivat aikaisemmin tehneet väkivaltaisen hyökkäyksen Vastarintaliikkeen joukkoja vastaan ja he uhosivat netissä hakkaavansa heidät. Näiden kahden joukkion suhde oli jo eskaloitunut avoimen väkivaltaiseksi. Torniainen mielsi sylkäisijän viholliseksi ja hyökkäsi hänen kimppuunsa 1920-luvun katutappeluperinteen mukaisesti. Tuolloinhan natsit ja kommunistit kävivät verisiä tappeluja katujen herruudesta Saksan kaupungeissa. Torniainen teki pahan väärinarvioinnin monessakin mielessä ja joutuu maksamaan teostaan. Ja uhri valitettavasti maksoi tapauksesta hengellään.

Väkivalta on huono asia. En silti olisi koventanut tuomiota "rasistisen motiivin" perusteella. Rasismi alkaa olla Suomessa samanlainen yleisperuste kuin oli "neuvostovastaisuus" itäisessä naapurimaassamme aikoinaan. Se on riittävän epämääräinen, joten sitä voidaan käyttää lähes mihin tahansa, kun halutaan mustamaalata ja tuomita ihmisiä.

Sana rasismi sana tulee sanasta "race" eli rotu. Rasismilla tarkoitettiin alun perin rotuun perustuvaa syrjintää ja erottelua. Nykyisin sana on laajennettu koskemaan myös tietyn uskonnollisen ideologian edustajia, mitä on vaikea perustella, koska jos uskonnollinen vakaumus katsotaan antirasistisen suojan piiriin kuuluvaksi, niin miksi vain se uskonnollinen näkemys, jonka nimissä tehdään verisiä terrori-iskuja. Miksei kristinuskonvastaisuutta sanota rasismiksi? Miksi ei scientologian vastaisuutta (joka kukoistaa erityisen räikeänä entisessä natsi-Saksassa, nykyisessä Saksan liittotasavallassa) katsota rasismiksi. Miksi ei kapitalisminvastaisuutta katsota rasismiksi. Eikö kommunismi luokka-ajatuksineen ole pahinta mahdollista rasismia. Sen päämäärähän on tietyn ihmisluokan tuhoaminen.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #828 : ti 16.10.2018, 11:52:41 »
Todellakin. Ei ole näemmä nyansseilla enää mitään väliä. Tunnustat jotain aatetta, niin sinut tuomitaan siitä ideologiasta oli uhri kuka hyvänsä.

- JM

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #829 : ti 16.10.2018, 12:10:56 »
Suomessa on perinteisesti jaeltu rangasituksia asteikon alapäästä. Niinpä Torniaiselle piti keksiä muista vastaavista pahoinpitelytapauksista eroava kovantamisperuste, jotta rangaistuksen suhteellisuus olisi ollut linjassa muiden tuomittujen kanssa ja että sarjarikolliselle olisi saatu minimistä poikkeava tuomio.

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #830 : ti 16.10.2018, 13:37:51 »
Minusta sen retkun saa laittaa linnaan ja kovennettu tuomio päälle. Lisäksi haluaisin erikseen antaa miehelle nimen Retku-Torniainen, jotta ihmiset muistaisivat. Vittu mitä krokotiilinkyyneleitä Kopekilta taas. 'En puolustele nönnönnöönöö' ja sitten alkaa metrinen puolusteluvirsi.

Meillä on muutenkin poliittinen jännitys kiristänyt mahdollisuutta käydä analyyttistä keskustelua, ja sitten joku Turo Mulkeronperä potkaisee toisen ihmisen hengiltä poliittisessa tilaisuudessa julkisesti. Ja Kopekia ei yhtäkkiä enää kiinnosta väkivallan motiivi, vaan hän haluaisi eristää sen teosta? Minusta motiivi ja kontekstin arviointi kuuluu hyvinkin asiaan.

Tuomion perustelut kyllä saattavat ontua, jos tuomio onkin oikea. Tuomioiden perusteluteksti on usein suomalaisessa käytännössä muutoinkin hyvin lyhyt.
« Viimeksi muokattu: ti 16.10.2018, 13:44:01 kirjoittanut Laika »
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #831 : ti 16.10.2018, 13:43:04 »
Meillä on muutenkin poliittinen jännitys kiristänyt mahdollisuutta käydä analyyttistä keskustelua, ja sitten joku Turo Mulkeronperä potkaisee toisen ihmisen hengiltä poliittisessa tilaisuudessa julkisesti. Ja Kopekia ei yhtäkkiä enää kiinnosta väkivallan motiivi, vaan hän haluaisi eristää sen teosta? Minusta motiivi ja kontekstin arviointi kuuluu hyvinkin asiaan.

Ja Torniaisella oli aikaisempiakin näyttöjä väkivallasta. Kyllä kovempi tuomio olisi ollut paikallaan.

Huhujen mukaan uhri itse edesauttoi poismenoaan toimimalla ohjeiden vastaisesti hoidosta päästyään. Ehkä siksi  kuolemantuottamuksesta ei tullut tuomiota.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #832 : ti 16.10.2018, 16:00:24 »

^
Uhri ilmeisesti vastoin hoito-ohjeitaan oli juonut alkoholia päästyään sairaalasta, ja se olisi lisännyt pahoinpitelystä johtuvaa aivojen turvotusta.

Korkein oikeus ei ottanut hyppypotku-Torniaisen tapausta käsiteltäväksi, joten hovioikeuden tuomio jää voimaan.

Minun mielestäni tässä asiassa tapahtui vääryys siltä osin, että hovioikeus korotti Torniaisen tuomiota "rasistisen motiivin" takia.
Minun mielestäni vääryys oli toisaalla. Vääryys oli siinä, että henkilö tappaa toisen ihmisen, ja hänet tuomitaan vain törkeästä pahoinpitelystä (eikä kuolemantuottamuksesta tai taposta (tai murhasta)), ja vain 2 v 3 kk vankeustuomioon. Halpa on ihmishenki. Minä näen tämän Torniaisen tappajana. Olkoon uhri tehnyt mitä tahansa ennen tai jälkeen hyppypotkua, niin hyppypotku oli se alkusyy kuolemaansa, ilman hyppypotkua uhri ei olisi kuollut.
« Viimeksi muokattu: ti 16.10.2018, 16:03:43 kirjoittanut kertsi »

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #833 : ti 16.10.2018, 16:10:25 »
Minusta sen retkun saa laittaa linnaan ja kovennettu tuomio päälle. Lisäksi haluaisin erikseen antaa miehelle nimen Retku-Torniainen, jotta ihmiset muistaisivat. Vittu mitä krokotiilinkyyneleitä Kopekilta taas. 'En puolustele nönnönnöönöö' ja sitten alkaa metrinen puolusteluvirsi.

En puolustellut Torniaista vaan oikeusvaltion periaatteita. Kritisoin sitä, että epämääräistä leimaamiskäsitettä "rasismi" käytetään rangaistuksen koventamisperusteena tapauksessa, jolla ei ole mitään tekemistä rasismin kanssa.

Jos hyväksytään epämääräiset hihasta vetäistyt ja lakiin perustumattomat syyt tuomita ihmisiä pelkän "tuo on vastenmielinen tyyppi" -syyn perusteella, ei noudateta oikeusvaltioperiaatetta vaan on siirrytty mielivallan alueelle. Jos tällaista kannattaa, sitä on oltava valmis puolustamaan myös silloin kun, on itse syytteessä.

Miltä Laikasta tuntuisi, jos hänen ylinopeussakkonsa tuplattaisiin sillä perusteella, että hän ajoi Mersulla, ja mersumiehet ovat tuomarin mielestä vastenmielisiä. Jos auto olisi ollut Toyota, tuomari olisi kohtuullistanut sakkoa, koska Toyotan kuljettajat ovat mukavia ihmisiä.

Tästähän Torniaisen kohdalla oli kyse. Itse tekoon ei sisältynyt mitään rasistista, mutta koska Torniaisen katsottiin olevan rasisti, hänen rangaistustaan kovennettiin. Siitä ajasta, jonka Torniainen on vankilassa, hän on "kovennettujen kuukausien" ajan todellisuudessa poliittinen vanki. Tänä lisäaikana hän ei istu vankilassa siitä, mitä hän teki, vaan siitä mikä hän on ja mitä hän edustaa.

Poissa Vitel afGastro

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #834 : ti 16.10.2018, 16:17:12 »

.....Olkoon uhri tehnyt mitä tahansa ennen tai jälkeen hyppypotkua, niin hyppypotku oli se alkusyy kuolemaansa, ilman hyppypotkua uhri ei olisi kuollut.

Oletko ihan varma? Karttunen löytyi tajuttomana asunnostaan ympärillään useita tyhjiä Rivatril-lääkepurkkeja, ja häntä hoidettiin Meilahden sairaalassa myrkytyspotilaana ja hänelle annettiin useiden huumeiden vasta-aineita. Sekakäyttäjien elinajanodote ei ole kaksinen ilman tappelujakaan.

TmJ.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #835 : ti 16.10.2018, 16:38:07 »
Miltä Laikasta tuntuisi, jos hänen ylinopeussakkonsa tuplattaisiin sillä perusteella, että hän ajoi Mersulla, ja mersumiehet ovat tuomarin mielestä vastenmielisiä. Jos auto olisi ollut Toyota, tuomari olisi kohtuullistanut sakkoa, koska Toyotan kuljettajat ovat mukavia ihmisiä.

Mitä autoa suosittelet: joku vanha romu joka ei mennyt katsastuksesta läpi?

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #836 : ti 16.10.2018, 16:38:43 »

.....Olkoon uhri tehnyt mitä tahansa ennen tai jälkeen hyppypotkua, niin hyppypotku oli se alkusyy kuolemaansa, ilman hyppypotkua uhri ei olisi kuollut.

Oletko ihan varma? Karttunen löytyi tajuttomana asunnostaan ympärillään useita tyhjiä Rivatril-lääkepurkkeja, ja häntä hoidettiin Meilahden sairaalassa myrkytyspotilaana ja hänelle annettiin useiden huumeiden vasta-aineita. Sekakäyttäjien elinajanodote ei ole kaksinen ilman tappelujakaan.

TmJ.
Juu, aivan varma. Jos hän ei olisi satuttanut päätään hyppypotkun takia, ei hän olisi kuollut hyppypotkun aiheuttamaan kallovammaan, aivan riippumatta Rivatrilista tai alkoholista.

Mitä näyttöä on muuten sille, että Rivatril aiheuttaa aivoturvotusta?

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #837 : ti 16.10.2018, 16:47:44 »
Juu, aivan varma. Jos hän ei olisi satuttanut päätään hyppypotkun takia, ei hän olisi kuollut hyppypotkun aiheuttamaan kallovammaan, aivan riippumatta Rivatrilista tai alkoholista.

Menee mielestäni liian pitkälle. Käsittääkseni potkitun hoidossa ei tapahtunut virhettä, joten välitön hengenvaara oli häneltä ohi hänen päästyä sairaalasta. Siksi kuolemantuottamus olisi väärä nimike.

Törkeän pahoinpitelyn rangaistushaitari ulottuu vuodesta kymmeneen vuoteen. Vähintäänkin sinne puoliväliin olisi tässä tapuksessa voinut pistää, koskapa tekijä oli poliisin vanha tuttu ja ilmeisesti vastarintaliikkeen tärkein torpeedo.

Poissa Vitel afGastro

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #838 : ti 16.10.2018, 16:50:39 »

Mitä näyttöä on muuten sille, että Rivatril aiheuttaa aivoturvotusta?

Mitä näyttöä on siitä, että pikkurikollinen Karttunen syljeskeli mustien oikeuksien puolesta?

TmJ.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #839 : ti 16.10.2018, 16:54:27 »
^ red herring.