Kirjoittaja Aihe: Rasismi Suomessa (nro 2)  (Luettu 15435 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa a4

• Konkari
Vs: Rasismi Suomessa (nro 2)
« Vastaus #680 : ti 15.05.2018, 20:23:10 »

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #681 : ke 16.05.2018, 01:36:09 »
Taas paljastui rasismia Suomessa, tällä kertaa Nesteen huoltoasemalla joka ei suostunut antamaan romanille polttoainetta.

Neste vastaa syrjintäkohuun IL:ssä: ”Missään tapauksessa mikään syrjintä ei ole liiketapaperiaatteiden, ohjeistusten tai arvojen mukaista”
...

Tapauksesta on käynnistynyt poliisitutkinta  jo ennenkuin aviopari itse teki rikosilmoituksen.

Nyt Neste on tehnyt tunnustuksen:

Neste tunnustaa romaniperheen syrjinnän asemallaan: ”Täytyy tunnustaa, että tapaus ei ole ainoa eikä ainutkertainen”
...
- Siitä lähtien kun tapaus tuli ilmi, olemme käyneet läpi omaa toimintaamme sekä nyt että lähihistoriassa. Valitettavasti täytyy tunnustaa, että tapaus ei ole ainoa eikä ainutkertainen, ja tähän ongelmaan meidän on nyt puututtava, Kopra sanoo.

- http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201805152200945512_u0.shtml

"Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä" - Esko Valtaoja, TS 4.8.2015

Poissa Vanha aatami

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #682 : to 17.05.2018, 16:39:18 »

Vihreät ehdottavat, että jatkossa Suomessa valittaisiin "Vuoden maahanmuuttajarikollinen".

Heillä on monta hyvää taparikollista ehdokasta palkittaviksi.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Annunaki

• Ganjaman
  • Tulokas
« Vastaus #683 : to 17.05.2018, 19:08:32 »
90% romaneista tahraa 10% maineen,#NotAll
Si vis pacem, para bellum.

Poissa Vanha aatami

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #684 : to 17.05.2018, 19:37:53 »

Sanoisin 40 %.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #685 : pe 18.05.2018, 00:09:06 »
Hassua muuten, ettei juutalaisista sanota noin? Olisiko se kulttuuri selityksenä?
Jos muuten suomalaisia olisi vankiloissa yhtä paljon kuin romaneja keskimäärin, tarvitsisimme aika monta uutta vankilaa.
Ihan vaan ilmoitusluontoinen asia.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #686 : pe 18.05.2018, 08:13:42 »
Hassua muuten miten nopeasti monisatavuotinen juutalaisten rotusyrjintä ghettoineen ja puhdistuksineen Euroopassa unohtuu ja muuttuu jopa arvostukseksi.
Romaneillakin on siis toivoa.

Poissa Annunaki

• Ganjaman
  • Tulokas
« Vastaus #687 : pe 18.05.2018, 13:23:03 »
^^^Toivoa mihin?
Si vis pacem, para bellum.

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #688 : pe 18.05.2018, 17:20:12 »
^ Arvostukseen.

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #689 : pe 18.05.2018, 17:39:50 »
Taas paljastui rasismia Suomessa, tällä kertaa Nesteen huoltoasemalla joka ei suostunut antamaan romanille polttoainetta.

Neste vastaa syrjintäkohuun IL:ssä: ”Missään tapauksessa mikään syrjintä ei ole liiketapaperiaatteiden, ohjeistusten tai arvojen mukaista”
...

Tapauksesta on käynnistynyt poliisitutkinta  jo ennenkuin aviopari itse teki rikosilmoituksen.

Nyt Neste on tehnyt tunnustuksen:

Neste tunnustaa romaniperheen syrjinnän asemallaan: ”Täytyy tunnustaa, että tapaus ei ole ainoa eikä ainutkertainen”
...
- Siitä lähtien kun tapaus tuli ilmi, olemme käyneet läpi omaa toimintaamme sekä nyt että lähihistoriassa. Valitettavasti täytyy tunnustaa, että tapaus ei ole ainoa eikä ainutkertainen, ja tähän ongelmaan meidän on nyt puututtava, Kopra sanoo.

- http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201805152200945512_u0.shtml

Onkohan MrKAT itse romaani, tai osaromaani, siis jälkeläinen ?

Vähän siltä vaikuttaa, vähän on se maku.

Olisikohan MrKAT  itse lähtöisin siitä pohjoisesta sukuhaarasta ?

Me emme tiedä, ainoastaan hän itse, mutta hän ei kerro, siksi jäämme  ilman faktatietoa.
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #690 : pe 18.05.2018, 21:30:43 »
Mediakeskustelussa toki on jälleen kerran jäänyt huomioimatta se arkaluontoinen aihe, eli miksi mustalaisiin suhtaudutaan epäilevästi. Oikeaoppista on toki syyttää suomalaista yhteiskuntaa rasismista, sitä toista vaihtoehtoa, eli kansanryhmän ikävän yleistä käytöstä, ei uskalleta kommentoida.

PC, poliittinen korrektius. Se on vitsaus.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #691 : ke 30.05.2018, 09:00:34 »
Jaaha, en muista milloin olen näin kommentoinut, eli lienee tuosta jo aikaa. Alla on ilmeisesti ollut jokin lähentelyä koskeva keskustelu. Jos lausuntoni on tosiaan jo iäkkäämpää matskua, niin kovasti joku taho jaksaa nähdä vaivaa käräyttääkseen.

Voi voi voi kun murjaanien entinen ihmisryhmä nyt tuli kaltoinkohdelluksi, kun joku vanha akka ei anna lähennellä! Olisi tietysti kiva ollut keskustella FB:n kanssa että mikähän tämmöinen murjaaniheimo sitten mahtaa olla.

30 vrk banni. Koska aiemmin ollut jo päivän, parin ja viikon banni ja tämä etenee progressiivisisesti.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #692 : ke 30.05.2018, 09:21:19 »
Erikoista on kyllä, että olet tunnistanut murjaanin, mutta kyselet muilta, mikä hän on ja mihin heimoon kuuluu. Luulisi sinun tietävän, kun tiesit, että kyseessä on murjaani. Joka muistaakseni katsoi sinun suuntaasi tms. vakavaa.

T: Xante

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #693 : ke 30.05.2018, 09:36:12 »
Entinen... Piti tietysti olla "etninen".

Mutta oli miten oli, minä en valitettavasti ole ikinä tuntenut minkäänlaista myötätuntoa väkisin seuraan pyrkiviä, ahdistelijoita, saati sitten raiskaajia kohtaan. Nimitykset ovat sen mukaisia. Pari minua ahdistellutta miestä ovat mielikuvissani "läskimahoja". Tästä voisivat hermostua ihmiset joiden mielestä ylipainoisia ei saa nimitellä. Jos iholle änkevä tyyppi on tumma ulkomaalainen, oli kyse sitten tukasta tai olemuksesta, niin sitten minulta voi tosiaan tämä "murjaani" päästä. Äkkiseltään olisi olettanut että se ei varsinaisesti loukkaa ketään, kun ei ole olemassa mitään murjaanien eTnistä ihmisryhmää joka voisi ottaa asiasta nokkiinsa. Jos sanoisin että irakilaiset ovat raiskaajia tai afgaanit tykkäävät lisäksi polttaa raiskaamansa naiset elävältä, niin siitähän voisi jo joku kiekaista että ei saa tuolla tavalla yleistää muutaman yksilön takia. (Kuinka muutama on muutama...)

Lähinnä ihmettelen tosiaan sitä että naiselle saa tehdä ihan mitä tahansa, ainakin jos on ulkomaalainen. Minä kun en kauhean paljon myöhällä liiku kaupungilla, niin en ole ehtinyt kerryttää ikävien kokemusten listaa ja toivon että alueelta tämä tietty aines vähenee kun valuu sinne PK-seudulle. Mutta ihan tarpeeksi säikyin jo sitäkin että musta mies arabiaa luuriin höpöttäen mulkoilee minua syrjäisellä bussipysäkillä ja räkii kohti, ja sellainen arabin näköinen mies toisella syrjäisellä bussipysäkillä olisi ajanut bussilla päälle jos en olisi juossut pusikkoon alta pois. En kuitenkaan perusta epäluuloani yksinomaan omiin kokemuksiini, ja jos kuulen muilta naisilta kaikenlaista juttua, niin kyllä minä sen uskon.

Tässä joku kerta kuulin uimarannalla parin teinitytön juttelevan ulkomaalaisten ja suomalaisten eroista. He tulivat siihen tulokseen että ulkomaalaiset eivät ole kiinnostuneita vaikka juttelisivatkin kovasti (siis seksuaalisella tasolla), "paitsi irakilaiset, ne ovat aina kiinnostuneita". Toinen kertoi ystävästään joka on kauhean sosiaalinen ja aina menossa juttelemaan kaikkien kanssa, kertoja sanoi että oli yrittänyt hihasta repiä ystäväänsä pois kun tämä oli ryntäämässä irakilaisten miesten luo. Mutta kertojatyttö sitten lisäsi että "kyllä [nimi] tietää", eli siis että se sosiaalinenkin tyttö osasi kyllä varoa ja katsoa eteensä.

Mitään varomisen tarvettahan ei olisi jos eivät tiettyjen ryhmien miehet olisi jonninsorttinen vaaratekijä.

Vaarallisten miesten nimittely murjaaneiksi ei minusta ole mitenkään verrattavissa heidän aiheuttamansa vaaran määrään. Tuntuu todella hassulta että yhden sanan käyttäminen netissä on suurempi rike kuin se että joku mies saa käytöksellään pelotella naisia. Eipä taideta heittää 30 vuorokaudeksi jotain jätkää bussipysäkiltä veks vaikka tekisi mitä. Toisaalta tässä Suomi on kyllä tasa-arvoinen maa, eli saa täällä suomalaisetkin miehet riehua. Esim. yhdellä alueella jossa joudun usein odottamaan autoa joku läskimaha (voi kamala, tulipa taas nimiteltyä) äijä päissään on jo pariin kertaan samaan aikaan käynyt rähjäämässä monille alueella oleville ihmisille. Toivottavasti ei minulle tule, etten sekoa. Kun on niitä ikäviä kokemuksia jo entuudestaan 90-luvulta.

Kai se sitten on vaan tajuttava ettei tässä maassa omaa minkäänlaisia oikeuksia jos on pelokkaampi nainen.

- Olisi tietysti ollut kiintoisaa tietää koko se keskusteluketju jossa FB oli käynyt kommenttiini puuttumassa, että saisi vähän enempi taustaa näille jutuille. Mutta pohdiskelin ihan siltä pohjalta miten yleensä tapaan ajatella.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #694 : ke 30.05.2018, 09:52:18 »
Jos iholle änkevä tyyppi on tumma ulkomaalainen, oli kyse sitten tukasta tai olemuksesta, niin sitten minulta voi tosiaan tämä "murjaani" päästä. Äkkiseltään olisi olettanut että se ei varsinaisesti loukkaa ketään, kun ei ole olemassa mitään murjaanien eTnistä ihmisryhmää joka voisi ottaa asiasta nokkiinsa.

Aha. Naisen haukkuminen huoraksi ei siis ole mitään haukkumista, koska ei ole olemassa mitään naisten etnistä ryhmää. Miesten homottelu ei ole haukkumista, kska ei ole olemassa mitään miesten etnistä ryhmää.

Ylipäätään siis voimme todeta, että mikään muu kuin etnisten ryhminen haukkuminen ei varsinaisesti loukkaa ketään?

Näin ollen siis esimerkiksi sinua tai minua voidaan nimitellä aivan millä nimillä tahdotaan, kunhan ei viitata haukuttaessa suomalaisuuteemme tai mihinkään muuhun ominaisuuteen, joka viittaa etnisyyteen?

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #695 : ke 30.05.2018, 10:12:53 »
Jos iholle änkevä tyyppi on tumma ulkomaalainen, oli kyse sitten tukasta tai olemuksesta, niin sitten minulta voi tosiaan tämä "murjaani" päästä. Äkkiseltään olisi olettanut että se ei varsinaisesti loukkaa ketään, kun ei ole olemassa mitään murjaanien eTnistä ihmisryhmää joka voisi ottaa asiasta nokkiinsa.

Aha. Naisen haukkuminen huoraksi ei siis ole mitään haukkumista, koska ei ole olemassa mitään naisten etnistä ryhmää. Miesten homottelu ei ole haukkumista, kska ei ole olemassa mitään miesten etnistä ryhmää.

Ylipäätään siis voimme todeta, että mikään muu kuin etnisten ryhminen haukkuminen ei varsinaisesti loukkaa ketään?

Näin ollen siis esimerkiksi sinua tai minua voidaan nimitellä aivan millä nimillä tahdotaan, kunhan ei viitata haukuttaessa suomalaisuuteemme tai mihinkään muuhun ominaisuuteen, joka viittaa etnisyyteen?

Ilmeisesti juuri näin että etnisyys on jotain erityissuojeltua, vaikka ei edes kävisi ilmi että mitä porukkaa tarkalleen tarkoittaa. Jos mustatukkaisia ihmisiä (tämä minulle on jostain syystä ensimmäinen mielleyhtymä sanasta murjaani, ei mustaihoinen) sanoo murjaaniksi, niin se nyt ei vaan käy vaikka ei edes määrittelisi tarkemmin mistä mustatukkaisten ihmisten joukosta on kyse. Kyllä siellä FB:ssakin lienee kaikenlaista läski-nimikettä sun muuta petolinnun persenaamaa vilahdellut silloin kun on ollut kyse kantasuomalaista, eikä kukaan nakkaa pitkää paskaakaan. Mutta ilmeisesti oletuksena on että mikä hyvänsä epäsivistynyt sana ulkomaalaisten yhteydessä johtaa siihen että porukat mukamas ryntäävät talikot ja soihdut käsissä kaduille riehumaan, ihan kuin olisimme jossain South Parkissa tai Simpsonien Springfieldissä.

Minulla itseasiassa asuu murjaani naapurissa. Mies on sukunimeltään kelttiläistä perimää, mutta suomalainen ja englantia ei (kuulemani perusteella) osaa yhtään sen paremmin kuin tavissuomalainenkaan. Mutta on mustatukkainen, tummanpuhuva muutenkin olemukseltaan, ja juoppo. Että kyllä silloin kun hänen touhuihinsa hermostun saattaisin sanoa että murjaani.

Mistäköhän tämä murjaani-nimitys sitten lienee alkunsa saanut. Maureista? Joka taas viittaus kaiketi muslimeihin?

Oli miten oli, niin tosiaan tämä on hassua että pelätään hysteerisesti verbaliikkaa, mutta samaan aikaan olkia kohautetaan jos naisia raiskataan ja lapsiin tungetaan munaa jos lapsi ei sano tarpeeksi kovaa ei.

Poissa Chill Out

• Konkari
« Vastaus #696 : ke 30.05.2018, 10:27:54 »

Mistäköhän tämä murjaani-nimitys sitten lienee alkunsa saanut. Maureista? Joka taas viittaus kaiketi muslimeihin?

Kaikentietävä Wikipedia paljastaa murjaani -sanan alkuperän olevan vaaleaihoisissa maureissa, mutta tarkoittavan suomen kielessä yleensä Saharan eteläpuolella asuvia mustaihoisia:

”Murjaani on suomen kielessä esiintyvä vanha, mustaihoista ihmistä tarkoittava sana. Sana on kulkeutunut suomen kieleen ruotsin kautta keskiajan ranskasta, jossa se oli muodossa le murian. Etymologisesti sana murjaani viittaa Pohjois-Afrikan berbereihin ja maureihin[1], jotka kuitenkin ainakin vanhempien rotuteorioiden mukaan ovat läheisempää sukua eurooppalaisille kuin Saharan eteläpuolisen Afrikan mustaihoisille.[2].

Murjaani-sana on johdettavissa etymologisesti sanaan "mauri", mutta se mielletään aina tiernapoikaesityksen "muriaanien kuningas" -hahmon maskeerausta myöten [3] tarkoittamaan yksinomaan mustaihoista ihmistä. Tämä ilmenee myös ilmauksessa "musta kuin murjaani".[4]

Tiernapoikien murjaani esittää itämaiden tietäjää, joista Matteuksen evankeliumi kertoo.[5] Niinpä murjaani-nimitys voi liittyä saksankielen sanaan Morgenland, joka juuri tarkoittaa itäisiä maita. Sana muistuttaa saksan sanaa Mohrenland. Mohr tarkoittaa tummaihoista ihmistä ja Mohrenland-sanalla on viitattu eri aikoina Afrikan eri osiin. Esimerkiksi Luther saksantaa sanalla Mohrenland lähinnä nykyistä Etiopiaa vastaavan Kusin maan.”

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Murjaani

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #697 : ke 30.05.2018, 11:37:49 »
Jos mustatukkaisia ihmisiä (tämä minulle on jostain syystä ensimmäinen mielleyhtymä sanasta murjaani, ei mustaihoinen) sanoo murjaaniksi, niin se nyt ei vaan käy vaikka ei edes määrittelisi tarkemmin mistä mustatukkaisten ihmisten joukosta on kyse.

Toistan: eli siis jos joku ei pidä sinun käytökseksesi bussipysäkillä, sinusta olisi ihan ok, että hän kirjoittaisi FBhen, kuinka taas joku horatsu-lehmänpuolikas seisoi pysäkillä häntä häiritsemässä?

Sinusta on ok,  että naisista käytetään tälläistä kieltä, eihän siinä tarkemmin määritellä, mistä naisten joukosta on kyse?

Olen tullut havaitsemaan, että meillä tosiaankin on joukko ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, mitä haittaa - tai millainen voima - vihapuheella on. He määkäisevät oitis, että maailmassa tapahtuu pahempaakin, kuin tämä puhe. Eivätkä näe mitään yhteyttä siihen, miten nyt esimerkiksi naisvihamielinen puhe lisää misogyniaa ja sen  hyväksymistä. Sitä en vaan ihan suostu jotenkin uskomaan, että sinäkin kuuluisit tähän joukkoon. En ihan tarkkaan tosin tiedä, mihin uskoni perustan.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #698 : ke 30.05.2018, 13:49:22 »
Jos mustatukkaisia ihmisiä (tämä minulle on jostain syystä ensimmäinen mielleyhtymä sanasta murjaani, ei mustaihoinen) sanoo murjaaniksi, niin se nyt ei vaan käy vaikka ei edes määrittelisi tarkemmin mistä mustatukkaisten ihmisten joukosta on kyse.

Toistan: eli siis jos joku ei pidä sinun käytökseksesi bussipysäkillä, sinusta olisi ihan ok, että hän kirjoittaisi FBhen, kuinka taas joku horatsu-lehmänpuolikas seisoi pysäkillä häntä häiritsemässä?

Sinusta on ok,  että naisista käytetään tälläistä kieltä, eihän siinä tarkemmin määritellä, mistä naisten joukosta on kyse?

Olen tullut havaitsemaan, että meillä tosiaankin on joukko ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, mitä haittaa - tai millainen voima - vihapuheella on. He määkäisevät oitis, että maailmassa tapahtuu pahempaakin, kuin tämä puhe. Eivätkä näe mitään yhteyttä siihen, miten nyt esimerkiksi naisvihamielinen puhe lisää misogyniaa ja sen  hyväksymistä. Sitä en vaan ihan suostu jotenkin uskomaan, että sinäkin kuuluisit tähän joukkoon. En ihan tarkkaan tosin tiedä, mihin uskoni perustan.

Jos minun ei tarvitse sitä nimittelyä lukea, niin miten vain. Totuushan kuitenkin on että nimittelyä olen minäkin osakseni silloinkin saanut, kun en ole ollut siitä tietoinen (tai ei olisi pitänyt olla). Esim. kerran istuin yhden pienen järven rannalla jossa on tosi vähän tilaa. Siinä meni joku poikajoukko ohi ja kuulin heidän loitompana sanovan jotain ettei voitu jäädä tuonne kun siellä oli joku ämmä. Ja tästä on jo vuosia, että varsinaista ämmyysikää en ollut vielä saavuttanut.

Jonkun FB-ryhmän keskusteluketjussa juuri oli puhetta siitä miten joku nainen oli tehnyt jollekin miehelle oharit. Joku nuorempi miekkonen alkoi ketjussa haukkumaan että kaikki naiset ovat lutkia. Ajattelin että olisi tietysti mielenkiintoista kokeilla että päteekö nämä poistot, varoitukset ja bannit myös tämmöisiin tilanteisiin ihan vastaavasti kuin murjaani-nimityksen kohdalla, mutta jotenkin se nyt vaan tuntuu pikkumaiselta nipottamiselta kun ketään yksittäistä ihmistä ja nimen kanssa ei haukuttu, vaan epämääräinen ihmisryhmä. Ja tuskinpa minä siitä mitään ilmoitusta saisin jos FB on johonkin sanktioon tuolla kohdalla ryhtynyt.

Lutkahan kyllä minusta on rumempi nimitys kuin murjaani, koska murjaanius omassa mielessäni EI mielly muuksi kuin tummuudeksi - pääasiassa sellaiseksi itämaismaiseksi tummuudeksi. Jos joku äijä alkaa käymään liki niin varmasti keksisin kyllä rumempiakin nimityksiä. Kuten esim. Rape Raiskaaja. Tai Ahmed Ahdistelija.

Voihan se tietysti olla että kun olen keskustelufoorumilla aikoinaan saanut lukea että minulla on "vittu kuin likaämpäri" ja silloin ei ollut puhettakaan että sen kirjoittajaa olisi mitenkään rangaistu, kun kyse oli vuodesta 2003, niin sitä on sitten tottunut siihen että ei siitä seuraa mitää kun naisille auotaan päätä. Tulee sitten sellainen olo, kun jonkun erittäin epämääräisen (tässä siis "murjaanien") ihmisryhmän kohdalla ollaan niin helvetin varovaisia että, että epäoikeudenmukaista on meno. Minulle ei kerrottu missä keskustelussa, ketjussa tai varsinkaan ryhmässä olin käyttänyt ko. ilmaisua, mutta todennäköisesti jossain kriittishenkisessä jonne tuskin kenelläkään täyspäisellä itseään murjaaniksi epäilevällä ei mitään asiaa olekaan.

Rikosten suunnittelu minusta ei tietenkään saa olla sallittua, mutta joku räksytys jossain sisäpiiriryhmässä samanmielisten kesken: mikä siinä on niin ihmeellistä? Samaa örisee joku äijäjoukko baarissa eikä heitä ole sieltä heitetty vielä ulos. Mutta kun jostain syystä tässä maassa miehillä on oikeus sanoa ihan mitä tahansa, niin sehän se juuri nyppiikin että naisena ei saisi sanoa yhtään mitään mistään asiasta, vaikka miten ahdistavia kokemuksia kertyisi.

Jotkut tietysti ottavat sen oikeuden. Mm. yksi FB-kaverini sanoo niin rumasti kuin häntä suinkin huvittaa ulkomaalaisista. Mutta on jo varuiksi luonut toisen tunnarin jos vanha menee bannille. Ei FB saa suuttuneita ihmisiä aisoihin vaikka miten lapsellisia temppuja tekisi. Mutta eivät nämä suuttuneet siltikään tässä maassa hirtä ulkomaalaisia katupylväisiin. Mistäköhän se johtuu että ei? Johtuisiko siitä että meiltä puuttuu sellainen kulttuuri jossa lähtee heti nirri kun vaan katsookin kieroon jotakuta?

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #699 : la 16.06.2018, 18:07:32 »
Ken haluaa etsiä rasismia Suomessa, suunnatkoon katseensa Ahvenanmaalle. Siellä suomenkieliset ovat syrjittyinä omassa maassaan. Iltalehti, tuo suomalaisen median kruununjalokivi, on hutkinut asiaa.

IL-reportaasi paljastaa suomenkielisten karun arjen Ahvenanmaalla: Haukkumista, kiusaamista ja syrjintää - ”Totuus on se, että kaikista maailman kielistä suomi on vihatuin”.

Suomea kotikielenään puhuvat kärvistelevät alkeisryhmissä Ahvenanmaalla - pian asiaan tulee historiallinen muutos.

Suomenkielinen nimi oli liikaa Maarianhaminan Kotipizzan ovessa - ”Eräs nainen kysyi miksi tässä lukee Kotipizza, miksei se ole Hempizza”

Hilpeää luettavaa. Ahvenanmaa on itsehallintoalue, joten esimerkiksi muualla Suomessa toteutetut kuntauudistukset eivät koske sitä. Onhan vain erittäin järkevää, että alle 30 000 asukkaan Ahvenenmaalla on peräti 16 kuntaa! Veikkaanpa, että ilman valtion sinne allokoimia suomalaisten verorahoja (Erilaisia tukia ja erityismyönnytyksiä) Ahvenanmaa olisi paikallinen kehitysmaamme, mutta tästä huolimatta sikäläisillä on otsaa syrjiä ja halveksua mannersuomalaisia. Todellisuudessa heidän hyvinvointinsa on suoraan riippuvainen mannersuomalaisten hyväntahtoisuudesta.

Muoks: Minulla on asiaa koskeva idea. Elleivät ahvenanmaalaiset paranna tapojaan, laitetaan ne kaikki jonnekin vitun saaristoon asumaan!
« Viimeksi muokattu: la 16.06.2018, 18:10:34 kirjoittanut Renttu »
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao