Kirjoittaja Aihe: Rakas Android-puhelin  (Luettu 9763 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hibbu

• Vieras
Vs: Rakas Android-puhelin
« Vastaus #140 : ma 09.04.2018, 12:51:25 »

Jaska on aktivoitunut kirjoittamaan tyhjää lätinää lähes pelkästään rakkaasta android-puhelimestaan, raiskauksista, uskontojen vastaisuudesta, monikulttuurista ja muusta sonnasta. Edellisen viestin perusteella hän näkyy olleen aika kännissä. Toivottavasti hän sai unta nukkuessaan rakkaan android-puhelimensa vieressä. Kaikenlaisia sekopäitä tännekin kirjoittelee.
Hibbun Pylly haisee. Sieltä ei juurikaan tule foorumille kuin edellisen kaltaista pers-kirjoittelua, sairaan mielen tuottamaa henkilösolvausta, kun minkään asian käsittelyyn ei kykene, ei ole kyennyt eikä tule kykenemään.

En muistaakseni kirjoittanut mitään solvauksia tuohon ketjuun kuten sinä tapasi mukaan tuohon viestiisi. Mikä lienet omasta mielestäsi olevasi. Ei tarvitse olla kovinkaan älykäs ja kykenevä ylittääkseen sinun itseriittoiset typerät viestisi. Vaihda vaippasi ja mene nukkumaan, niin jaksat taas ensi yönä kirjoittaa typeryyksiäsi ja solvauksiasi. Syö ensin lohturuokaasi mannapuuroa.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #141 : ma 09.04.2018, 12:54:43 »
Hibbun ainut jäljellä oleva ilo on, että joku törkyään huomioi.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #142 : ti 10.04.2018, 10:21:44 »
Eihän kai Whatsappia pysty käyttämään mitenkään niin että puh.nro ei tule toisen osapuolen tietoon? Kaikki haluavat nykyään käyttää sitä, mutta itse en haluaisi jaella puh.numeroani random tyypeille. Ennemmin annan vaikka FB-profiilin kun en siellä oikean nimen kanssa ole.

En tosin kertaakaan ole joutunut siitä kärsimään että numeron annoin, kai sillä lähinnä pyyhitään perseensä jos en kiinnostakaan. Mutta en vaan tykkää jostain syystä sitä antaa.
Hänet itsensä kanssa.

Poissa Topi

• Konkari
« Vastaus #143 : ti 10.04.2018, 10:50:50 »
Olisikohan Kik Messengerin suosio vähän tähän liittyvää, se kun on tapa pitää yhteyttä niin että jakaa vain oman nimimerkin, ja toinen on tarvittaessa helppo blokata kokonaan, jolloin yhteys katkeaa. Itse en ole sille löytänyt käyttöä, kun kaikki tutut ovat Facebookissa tai WhatsAppissa, mutta periaatteessa sitä voisi kai sellaisille uusille tuttavuuksille ehdottaa, joita haluaa pitää vähän loitommalla.

Minusta puhelinnumero on kyllä vähän sellainen henkilökohtainen asia. Olen suht kiintynyt omaani, eikä se ole salainen, joten periaatteessa minua ja osoitetietojani sun muuta voi sen perusteella halutessaan jäljittää.

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #144 : ti 10.04.2018, 12:15:04 »
Olikohan liian huonosti harkittu kun ostin Android-puhelimen?
Tarvitsen ko. puhelinta vain soittamiseen ja muutamien valokuvien ottamiseen vuodessa.

Joskus - harvoin - lähetän Facebookiin kuvan tai kaksi, muuten pärjäisin vaikka vanhalla nokialaisella.

En edes ole viitsinyt 'tutkia' puhelimen erilaisia ominaisuuksia (näkö ja ns. ymmärrys haittaa).
Googlea olen tosi käyttänyt tiuhaan...
No - ostettu mikä ostettu.
Olisin noin 195 euroa laitta parempaakin, mutta mitä näistä.

Muisto Keijo Kullervo
« Viimeksi muokattu: ti 10.04.2018, 14:50:51 kirjoittanut Muisto Keijo Kullervo »
"Tie, totuus ja elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #145 : ti 10.04.2018, 22:20:07 »
Eipä noita vaihtoehtoja juurikaan ole. Kahdella sadalla ei vielä saa Applea, joka olisi se toinen puhelinekosysteemi. Sellaiselle, joka käyttää puhelinta nimenomaan soittamiseen, ns. näppituntuma on paras valintatekijä.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #146 : ke 11.04.2018, 00:28:34 »
Sain ohjeen, että kaikki uudet yhteystiedot pitää tallentaa "googletilille", ei muille vaihtoehdoille, koska ne katoavat, jos kännyn boottaa. Pitää kokeilla tuota, että kun palautan noita yhteystietoja kännyyn, niin pitää erityisesti tallentaa ne "googletilille", mitä se v...u sitten tarkoittaakin.

Toisaalta otin esille kynän ja paperin, johon kirjoitan ylös tärkeimmät numerot ja tallennan ne tietämyskoneelle ihan toiseen paikkaan varmuuden vuoksi. Saatanan koneet, kun helpottavat elämääni näin v...n paljon... >:(
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #147 : ke 11.04.2018, 11:04:01 »
Ja minä kun luulin, että sim-kortille voi 'ikuistaa' puhelinnumerot?
http://meegonetwork.fi/mika-sim-kortti-on/
Muisto Keijo Kullervo
« Viimeksi muokattu: ke 11.04.2018, 11:06:09 kirjoittanut Muisto Keijo Kullervo »
"Tie, totuus ja elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #148 : ke 11.04.2018, 11:50:25 »
Kokeilenpa sitä kikkiä. Sitähän on kaikenlaiset tyypit tyrkyttäneet tai kyselleet. En minä kyllä ymmärrä että mikä ihmeen arvo sillä sitten on että onnistuu lässyttämään anonyymina puhelimen kautta kun sen voisi tehdä yhtälailla anonyymina tietokoneenkin kautta, mutta ilmeisesti kännykän räplääminen tekee porukat onnelliseksi...  ;D
Hänet itsensä kanssa.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #149 : ke 11.04.2018, 17:24:21 »
Ja minä kun luulin, että sim-kortille voi 'ikuistaa' puhelinnumerot?
http://meegonetwork.fi/mika-sim-kortti-on/
Muisto Keijo Kullervo
Kyllä, yhteystietoluetteloa voi pitää suppeampana (kontaktista on vähemmän tietoja mutta nimi ja puhelinnumero ainakin) puhelinliittymän sim-kortilla tai laajempana puhelimen muistissa.

Kysymys siis on noiden tietojen säilyttämisestä sen varalta, että puhelin - mahdollisesti simmeineen - särkyy, hukkuu, viedään tai muuten tulee käyttökelpoiseksi.

Monet pilvenhaltijat himoitsevat puhelimesi tietoja ja lupaavat, että tarvittaessa saat niistä kopion takaisin itsellesi.

Toopea lohdutan, että vaikka buuttaan puhelimeni varmaan viikottain, eivät tiedot puhelimesta ole kadonneet. Ruutannut en ole, koska pidän sellaista hasardihommana. Vähintää takuu menee sen sileän tien. Muun meneminen on tarkoituksesta, taidosta ja tuurista kiinni.

Tässä ketjussa olen kertonut että suurella kännykkävalmistajalla Samsungilla on sellainen palvelu että kun tietyn sähköpostiosoitteen nimissä antaa sinne Samsung-puhelimensa tiedot Samsungin pilveen, niin saman sähköpostiosoitteen nimissä saa pyytää ne tiedot Samsung-puhelimensa tiedoiksi. Saman tai toisen Samsung-puhelimen. Mutta ei muun merkkisen. Eikä tietoja voi Windows-tietokoneessa nähdä paitsi nimikko-ohjelmalla valokuvia.

Ihmettelisin, jos Samsung-puhelimen tietoja eivät muut himoitsisi kuin Samsung ja Google.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #150 : ke 11.04.2018, 17:41:24 »
Kokeilenpa sitä kikkiä. Sitähän on kaikenlaiset tyypit tyrkyttäneet tai kyselleet. En minä kyllä ymmärrä että mikä ihmeen arvo sillä sitten on että onnistuu lässyttämään anonyymina puhelimen kautta kun sen voisi tehdä yhtälailla anonyymina tietokoneenkin kautta, mutta ilmeisesti kännykän räplääminen tekee porukat onnelliseksi...  ;D
Mitä kikkiä - viestisovellusta nimimerkeillä?

Kun puhelu otetaan (matka)puhelinverkon kautta, puhelinoperattori veloittaa soittajalta paitsi oman osuutensa, mahdollisesti lisämaksullisista puheluista myös vastaanottajan generoimaa veloitusta. Että veloitus on mahdollinen, on soittajan ja vastaajan puhelinnumeroiden oltava laskuttajan tiedossa, että laskutettavaa voidaan veloittaa ja mahdollisen lisäveloituksen tuottajalle tulouttaa hänen osuutensa. Kun palvelunumerot tapaavat olla sellaisia, että niistä ei soiteta, niin on voitu sopia niinkin, että soittajan operaattori maksaa provisiota omasta veloitusosuudestaan vastaajapuolelle.
« Viimeksi muokattu: ke 11.04.2018, 17:43:32 kirjoittanut Jaska Jokunen »

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #151 : ke 11.04.2018, 20:51:05 »
Mitä kikkiä - viestisovellusta nimimerkeillä?

Kun puhelu otetaan (matka)puhelinverkon kautta, puhelinoperattori veloittaa soittajalta paitsi oman osuutensa, mahdollisesti lisämaksullisista puheluista myös vastaanottajan generoimaa veloitusta. Että veloitus on mahdollinen, on soittajan ja vastaajan puhelinnumeroiden oltava laskuttajan tiedossa, että laskutettavaa voidaan veloittaa ja mahdollisen lisäveloituksen tuottajalle tulouttaa hänen osuutensa. Kun palvelunumerot tapaavat olla sellaisia, että niistä ei soiteta, niin on voitu sopia niinkin, että soittajan operaattori maksaa provisiota omasta veloitusosuudestaan vastaajapuolelle.

Joku jo vuosia vanha keskustelu asian tiimoilta totesi että kik ei maksa jos on datapaketti(*. Itse en edes tullut ajatelleeksi että kik jotain maksaisi kun ei maksa Whatsappikaan. Olettaisin että operaattorit nykyään kattavat näitä sovellusten aiheuttamia tekstaripuolen vajeitaan kiinteillä nettihinnoilla. Minullahan on halvin (ja hitain) mahdollinen yhteys ja se maksaa 5 €/kk. Olen käsittänyt näin että sillä saan käyttää nettiä niin paljon kuin pystyn (ja eipä se pystyminen hääppöistä ole hitaalla yhteydellä). Ilmanmuuta pidin selviönä että mikä tahansa sovellus on ilmainen käyttää kun se lasketaan tuohon "nettikokonaisuuteen", ja erillismaksu menisi puheluista ja tavallisista tekstareista (joita ei kai käytä enää kukaan, en minäkään), ja tietysti jostain maksullisista sovelluksista jos niitä välttämättä hinkuaa. Esim. mainosvapauden vuoksi.

Joka kerta kun itse kokeilen jotain sovellusta ja lataan sen, siellä tulee kysely maksutiedoista (luottokortti, Paypal-tili ja mitä lie) ja jokaikinen kerta olen napsauttanut kohtaa "ohita". Eikä minulle mitään lisämaksuja ole tullut. Olen olettanut että jos joku sovellus olisikin maksullinen, niin kyllähän se kai alkaisi kiukuttelemaan tuossa ohita-kohdassa...

*) Ja se oli silloin (2013?) se, nykyään kai suositaan rajatonta netinkäyttöoikeutta. Itselläni varsinkin on käsittääkseni semmoinen.
Hänet itsensä kanssa.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #152 : to 12.04.2018, 15:24:21 »
Kik-Messenger on ilmainen sovellus. Käyttäjiä joitain satoja miljoonia, mutta minulle ei tuttu. Käyttää siis puhelimen mobile dataa eli nettiä ja se dataliikenteen käyttö maksetaan puhelinoperaattorille puhelinlaskussa. Monissa matkapuhelinlittymissä on rajaton data eli käytetyn dataliikenteen määrä ei vaikuta laskuun. Muistaakseni esimerkiksi Elisalla kaikissa paitsi latausliittymissä.

Jos joku hallitsee, niin noista pikkuostoksista voisi selvittää. Edellisen, Windows- puhelimeni aikaan sain kännykkäsovellusten mainosten poisostoista veloitukset puhelinlaskuun. Aika harvat sovellukset ovat suoraan maksullisia vaan useimmin "sisältävät ostoksia" mikä yleensä on mahdollisuus muutamalla eurolla maksaa käyttöä häiritsevät mainokset pois.

Minulla on nyt puhelimessa askellaskuriohjelma Pager, jonka ostoksena mainosten pois saamiseksi on kuukausimaksullinen (4,39 €/kk Google-tililtä) Coaching and guidance palvelu josta en ole kiinnostunut. Pitäisi joskus katsella vastaavia askellaskureita. Tässä on ihan kivoja toimintoja ja liikaakin, mm:
- päivän askelmäärä, matka kilometreissä, aktiivinen aika ja kalorien kulutus
- näiden historia [size=78%](ja tavoitteet ja onnittelut saavuttamisista)[/size]
- pyydettäessä lenkki karttakuvaksi ja sen etenemisestä tiedot
Kuluttaa runsaanlaisesti akkuvirtaa, mutta vai laittaa vakinaisesti aikäväliksi - vaikka yöksi - nukkumaan
« Viimeksi muokattu: to 12.04.2018, 15:56:03 kirjoittanut Jaska Jokunen »

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #153 : to 12.04.2018, 15:45:58 »
Eihän kai Whatsappia pysty käyttämään mitenkään niin että puh.nro ei tule toisen osapuolen tietoon?

Numero, mutta mikä numero. Selasin just jotain foorumia, jossa joku mietti, voisiko Prepaid-numeroa käyttää.

Minulla on tällä hetkellä kaksi WhatsApp -numeroa. Ensimmäisen WhatsAppin perustin kokeilumielessä (en tiennyt, etukäteen, voiko näin tehdä) siten, että annoin vanhan ei-älypuhelimen numeron. Ja kyllä onnistui. WhatsApp nimittäin tarvitsee numeroa ainoastaan tilin avaamisen vahmistamiseen. Se lähettää numeroon tekstiviestillä vahvistuskoodin. Sen jälkeen varsinainen WhatsApp -liikenne tapahtuu netissä.

Tilanne oli se, että minulla oli Lumia-puhelin pelkällä laajakaistaliittymällä ilman puhelinominaisuutta ja liittymää. Ja tähän halusin WhatsAppin. Puhelinnumeroakaan ei siis ollut. Mutta toisen puhelimen - jossa puolestaan ei ole nettiliittymää vaan pelkkä puhelinliittymä - numero kelpasi.

Nykyisin tuo Lumia ei ole juurikaan enää käytössä, koska se toimii vain wifi-verkossa. Avasin siis uuden WhatsApp -osoitteen uuteen kännykkään uudella puhelinnumerolla.

Luulisin siis, että jos haluaa käyttää WhatsAppia eikä halua numeroaan muiden tietoon, WhatsApp pitää rekisteröidä alunperin jollakin toisella numerolla, johon vahvistustekstiviesti voi tulla. Yhtä ja samaa numeroa ei oletettavasti voi käyttää kuin yhteen WhatsAppiin.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #154 : ti 17.04.2018, 15:45:29 »
Asensin puhelimeen pari nettiradio-ohjelmaa tai "appsia". Toinen on suomalainen "radiot" ja toinen "Odies Radio". Jälkimmäisestä panin soimaan autossa ABC 60's -aseman. Kytkin kännykän 3,5 mm blugijohdolla autoradioon, jossa on "AUX" -liitäntä. Ja niin sain amerikkalaisen aseman kuulumaan autoradiosta. Olen yrittänyt tämän tyyppistä kytkentää aikaisemminkin, mutta se ei ole onnistunut. Homma on mennyt liian monimutkaiseksi, kun välissä on ollut tietokone. Mutta nyt siis kuului loistavasti. Joten mitä tavallisella FM-radiolla kohta enää tekee, kun nettiradion kautta voi kuunnella samoja asemia ja sen lisäksi tuhansia muita.

Edellä mainittu autoradio tuli elokuussa 2013 ostamani surkean Renault Meganen mukana ja oli ainoa hyvä asia siinä autossa. Siirsin radion toiseen autoon, kun Renault jäi pois käytöstä. Tällä nyt ei ole merkitystä, mutta kerronpahan nyt silti.

Vaikka tässä nyt pari appsia asensinkin, yritän pitää niiden määrän vähäisenä, jotta kännykän muisti ei turhaan täyttyisi. Valokuvat tallentuvat irralliselle muistikortille.

P.S. Edellä mainitsemani ABC 60's asema taitaa olla irlantilainen. Sitä voi kuunnella nettisivultakin...

https://www.liveradio.ie/stations/abc-60-sixties
« Viimeksi muokattu: ti 17.04.2018, 23:27:56 kirjoittanut Kopek »

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #155 : ke 18.04.2018, 08:18:26 »
Toinen kännykkäsovellus oli ehkä 'Oldies Radio'? Tuota olen monasti ihmetellyt, että jos jostain alueelta on suunnattomasti kännykkäsovelluksia Google Play Kaupassa - kuten 'radio' - niin miten järkevästi valita sovelluksia kokeiltavaksi. Listassa näkyy käyttäjien antamien tähtien keskiarvo. Mutta vasta sovelluksen tietoja katsoen kuinka paljonko ladattu ja ei ollenkaan kuinka kauan ollut tarjolla. Jos kysyn googlelta 'compare android radio apps' saan kolme miljoonaa osumaa, joista paria ensimmäistä Googlen minulle kärkeen valitsemaa vain tietenkin katsoa.

Vastaavasti 'internet radio' tarjoaa hämmentävät 17 miljoonaa osumaa.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #156 : su 22.04.2018, 21:18:48 »

Tänään päätä raavitutti, miten tulleen puhelun saa talletettua yhteystiedoksi. Patsi tietenkin kynän ja paperin avulla.

Osoittautui, että viimeisten puheluiden listasta puhelutietojen vieressä olevaa tyhjää päänkuvaa nopeasti napauttamalla. Hieman pidempään painaisemalla puhelutetieto tulee valituksi ja toiminnoksi tyrkytetään 'Poista'.

Hitto tätä asentojen ja otteiden salakieltä.

Hibbu

• Vieras
« Vastaus #157 : ma 23.04.2018, 11:47:30 »

Tänään päätä raavitutti, miten tulleen puhelun saa talletettua yhteystiedoksi. Patsi tietenkin kynän ja paperin avulla.

Osoittautui, että viimeisten puheluiden listasta puhelutietojen vieressä olevaa tyhjää päänkuvaa nopeasti napauttamalla. Hieman pidempään painaisemalla puhelutetieto tulee valituksi ja toiminnoksi tyrkytetään 'Poista'.

Hitto tätä asentojen ja otteiden salakieltä.

Idiootti ei tunne edes rakastaan, eikä tapoja käyttää androidia. Silti Jaska viesti toisensa jälkeen kertoilee satuja rakkaastaan

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #158 : ti 24.04.2018, 12:05:53 »
Tietoisuuteeni tuli että sekä Tinderiä että Whatsappia pystyy käyttämään myös tietokoneella/netissä. Tinderissä viestien pituudelle on näemmä olemassa ylärajakin, sitä ei puhelinta käyttäessä huomannut kun ei jaksanut ikinä yhdellä sormella niin pitkää viestiä töpötellä kuin mimmoinen meikäläiseltä lähtee ihan lennosta jos olen aidon näppiksen äärellä. Whatsappia en ole vielä tietkoneen kautta kokeillut, mutta alustavasti tutustuin ja kävi ilmi että ainakin ekalla kerralla pitää lukea ruudulta mobiililla QR-koodi jotta pääsee Whatsappin äärelle tietokoneella. Siinä oli pientä vaikeutta kun en meinannut mistään löytää puhelimen puolelta sitä kohtaa mistä pitää runtata että sovellus siirtyy(?) koneen puolelle. Tai miten se sen homman sitten hoitaakin. Saa nähdä pitääkö tämän QR-koodin ja puhelimen kanssa näprätä joka kerta kun tietokoneella haluaa Whatsappia käyttää (ja varsinkin jos on välillä esim. putsannut koneen CCleanerilla).

Mobiilin paras puoli on siinä että sen pystyy ottamaan mukaan kun lähtee kotoa. Esim. bussia odotellessa sitä on kiva näprätä, mutta jos ihan kunnolla asioita pitää hoitaa ja kirjoitella pidemmän kaavan kautta (kuten itselleni on ominaista), niin kyllä se on tietokone jonka välineeksi valitsen.
Hänet itsensä kanssa.

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #159 : ti 24.04.2018, 23:04:23 »
^Ei tarvitse WhatsAppin QR-koodia lukea joka kerta. Tietysti jos käyttää selaimen kautta, niin silloin historian poistaminen poistaa myös tiedot WhatsApp-yhteydestä. WhatsAppiin löytyy myös desktop-sovellus.