Kirjoittaja Aihe: Mistä unelmoit?  (Luettu 5996 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RGR

• Konkari
  • etelänhämyhaikara
Vs: Mistä unelmoit?
« Vastaus #20 : pe 01.12.2017, 09:15:13 »
ja nelipilarinostin.

Harkitse nyt hieman. Nelipilarinosturissa on luultavasti neljä pilaria. Sompaile siellä välissä nyt sitten letkuinesi. Kaikki menee vaan solmuun ja mihinkään ei pääse käsiksi, aina on pilari tiellä.

Yksipistenosturi sen olla pitää.

https://www.suomentyokalu.fi/tekninen-tuki-korjaamolaitteet-laitehuolto-huoltosopimus-nostimen-asennus/autonosturi-valinta-kuinka-autonostin-valitaan.html

Poissa TSS

• Konkari
« Vastaus #21 : pe 01.12.2017, 10:06:41 »
Unelmat vai tavallaan jakaa kahteen osaan eli sellaisiin, joiden toteutumisen mahdottomuuden tai ainakin äärimmäisen epätodennäköisyyden tajuaa itsekin ja sitten ihan mahdollisiin mutta vaivaa+tuuria vaativiin tavoitteisiin.

Noille pitäisi olla eri nimetkin, mutta en tiedä onko esimerkiksi haaveilussa ja unelmoinnissa mitään aste-eroa.

Kyllä niitä eri nimiä on: fantasia, päiväuni/-unelma, unelma. Tuo Kopekin kertomus on selkeästi fantasia, mitä ehkä suomen kielessä vastaa päiväuni-sana, sillä päiväunelmointihan juuri on ankeasta todellisuudesta pakenemista tai vain ajankulua. Minusta unelma on suurempi kuin päiväuni, jotakin mikä voi toteutua, vaikka vaikuttaisi kovin epätodennäköiseltäkin. Martin Luther King sanoi I have a dream! Ja tarkoituksena oli kulkea tuota unelmaa kohti.

Mitäs se sinun ja J:n mainitsema haihattelu sitten olisi? Olisiko se jotain sellaisissa unelmissa elämistä, jotka eivät koskaan voi toteutua, ja joka jopa jotenkin vaikuttaa haitallisesti elämään? Toisaalta tuohon käsitteeseen voi liittyä jonkinlaista ulkopuolelta tulevaa typistämistä, että joku ulkopuolinen leimaa toisen unelman haihatteluksi. Itseasiassa tuollaista ulkopuolelta tulevaa unelmien lyttäämistä lienee maailma pullollaan. Välillä se voi palauttaa ihmistä realismiin, mutta toisaalta, onko innostuminen ja unelmiin liittyvät positiiviset ja toiveikkaat tunteet kovin usein pahastakaan. Yleensä epärealistiset unelmat jäävät toteuttamatta ihan ilman ulkopuolista lyttäämistäkin. Itse koen unelmat aika positiivisesti, sillä ne kertovat mielikuvituksesta, toiveikkuudesta ja jonkinlaisesta myönteisyydestä elämää kohtaan. Ellei se sitten ole sellaista, että oma elämä on ihan paskaa, ja vasta unelman toteutuessa voisin olla onnellinen..

Toisaalta kuitenkin hullutkin unelmat voivat antaa inspiraatiota elämään, ja niitä voi toteuttaa jotenkin pienimuotoisemmin omassa elämässään. Itselläni virisi joskus sama unelma, kuin jollain muullakin tässä ketjussa: koti välimeren rannalla. Vaikka sen tiesikin aina haihatteluksi, toteutin sen sillä tavalla, että sisustin terassimme välimerelliseen tyyliin, tein sinne jopa feikki-ikkunan, josta oli "merinäköala". Nyt tuo sisustus tuntuu kornilta, mutta silloin sen suunnittelu ja toteutus teki minut onnelliseksi, ja vietimmekin siellä monta ihanaa iltaa leikkien olevamme jossain tunnemallisessa ravintolassa välimeren rannalla :)

Muihinkin jatkumoisten unelmiin voi vähän samaistua. Mikäs sen parempaa kuin lautapelit läheisten kanssa mökillä. Etätyö sopisi minullekin, joskin miettisin juuri samoja asioita, kuin Xantekin. Puutarhaunelmia on pilvin pimein, ja kesästäpä tuleekin taas yksi asia odotettavaksi.

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #22 : pe 01.12.2017, 10:39:30 »
ja nelipilarinostin.

Harkitse nyt hieman. Nelipilarinosturissa on luultavasti neljä pilaria. Sompaile siellä välissä nyt sitten letkuinesi. Kaikki menee vaan solmuun ja mihinkään ei pääse käsiksi, aina on pilari tiellä.

Yksipistenosturi sen olla pitää.

https://www.suomentyokalu.fi/tekninen-tuki-korjaamolaitteet-laitehuolto-huoltosopimus-nostimen-asennus/autonosturi-valinta-kuinka-autonostin-valitaan.html

Isoin rohjake, joka nostimelle pitää saada, painaa marssivalmiudessa noin 4 tonnia ja on muutenkin kookas. Yksipistenostin ei sellaisia nosta. Pääsyy on kuitenkin se, että olen käytännössä jo hankkinut nelipilarinostimen. Käytettyhän se on, mutta on aina ajallaan tarkastettu ja ammattilaislaatua. Vapautuu vähäisestä aktiivikäytöstä toukokuussa. Oikeastaan koko unelma omasta korjaamosta rakentuikin tuon nostimen ympärille. Ensin tuli hankittua nostin ja nyt pitäisi saada halli sen nostimen ympärille.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #23 : pe 01.12.2017, 10:47:07 »
Tämä on pitkästä aikaa ketju, joka on valunut Jatkumolta liveen. Olemme duunikavereiden kanssa keskustelleet paljon unelmista tämän myötä! Keskustelu jatkuu varmaan tulevina vapaapäivinä myös muiden kaverien kanssa.

Aika jännä nähdä, miten monen unelmat liittyvät tavalla tai toisella kotiin, kesämökkiin, puutarhaan...eli sinne omimpaan osaan, jossa luulisi olevan helpointa unelmia toteuttaa (siellähän saa tehdä, mitä lystää). Mutta olisiko niin, että vietämme kotona nykyään, tai ainakin monet meistä, niin vähän aikaa, että eivätpäs vaan olekaan unelmat helppoja saavuttaa? Tai sitten ne ovat taloudellisesti niin isoja, että kuitenkaan ei ole valmis panostamaan "ihan vielä, vaan ihan kohta" niihin?

T: Xante

socrates

• Vieras
« Vastaus #24 : pe 01.12.2017, 11:31:52 »
Tämä on pitkästä aikaa ketju, joka on valunut Jatkumolta liveen. Olemme duunikavereiden kanssa keskustelleet paljon unelmista tämän myötä! Keskustelu jatkuu varmaan tulevina vapaapäivinä myös muiden kaverien kanssa.

Aika jännä nähdä, miten monen unelmat liittyvät tavalla tai toisella kotiin, kesämökkiin, puutarhaan...eli sinne omimpaan osaan, jossa luulisi olevan helpointa unelmia toteuttaa (siellähän saa tehdä, mitä lystää). Mutta olisiko niin, että vietämme kotona nykyään, tai ainakin monet meistä, niin vähän aikaa, että eivätpäs vaan olekaan unelmat helppoja saavuttaa? Tai sitten ne ovat taloudellisesti niin isoja, että kuitenkaan ei ole valmis panostamaan "ihan vielä, vaan ihan kohta" niihin?

Itse asiassa aika tavallisen tuntuiset haaveet ovat usein yllättävän vaikeita toteuttaa. Ehkä on tehty nuorempana jotain kivaa, johon liittyvät henkilöt ovat kuolleet tai muuten poistuneet elämästä eikä uusia löydy tilalle.

Moni myös tuntee menettäneensä arvokkaita luontokokemuksia ja se voi johtua ympäristön muutoksista tai siitä ettei osaa tai pysty enää olemaan kunnolla luonnossa.

Laajemminkin keski-iässä moni varmaan unelmoi siitä, että asiat tuntuisivat samalta kuin lapsena tai nuorena. Kun sen jonain sekunnin murto-osana joskus tavoittaa, sitä jää unelmoimaan.

Poissa J

• Matkaaja
  • Seniori
  • -Rajaton kulkija-
    • ScoMy WebSite
« Vastaus #25 : pe 01.12.2017, 11:32:09 »
Itse asiassa tarkoitin tuolla haihattelulla lähinnä omakohtaista kokemusta siitä, miten itse yrittää enemmänkin olla jalat maassa-tyyppinen realismiin taipuvainen ihminen, joka punnitsee asioita tarkkaan, ennen kuin lähtee tekemään mitään riskialtista, jolla saattaisi olla omissa elämänkuvioissa kauaskantoisia ikäviäkin seurauksia.

Eli kun käyttää mahdollisia toteuttamiskelpoisia unelmia pohtiessaan jonkinmoista harkintakykyä, ymmärtää mitä vaaroja, tai riskejäkin niihin voi pahimmillaan sisältyä. Mutta ne eivät tietenkään saisi olla este ajatella niitä positiivisia asioita, joita unelman täyttyminen mahdollisesti toisi tullessaan, vaikka se myöhemmin saattaisi kostautua jollakin tavoin. Pitää näin ollen kaikesta huolimatta ajatella järkevästi, vaikka antaisikin välillä unelmille siivet selkään. Jos se johtaa  jonkinlaiseen toivottuun lopputulemaan, niin aina parempi.

En siis kuitenkaan torppaa unelmointia sinällään, niinkuin jo edellisessä viestissäni hieman asiaa laajemmin analysoin. Sillä kaikenlainen tavallisuudesta poikkeava omanlainen elämänkatsomuksellinen tapa toimia, jossa käytetään mielikuvitusta luovalla tavalla, on aina hyväksi ajatusmaailmaa avartaessa, sekä muutenkin omia tavoitteita toteuttaessa. Kun kuitenkin järki pidetään tiukasti mukana, niin tasapaino unelmien sekä realismin välillä säilyy.

Tämä hieman kriittinen suhtautumiseni aihepiiriin itsessään, ei toisin sanoen tarkoita sitä, että arvostelisin, tai vähättelisin muiden tapaa tuoda omia unelmiaan julki. Toisten ihmisten elämään puuttuminen kun ei kuitenkaan palvelisi kohdallani minkäänlaista todellista tarkoitusta. Eikä sellainen käytös itseään kehittävälle luonteelleni sopisikaan. Itsessäni vaikuttaa kuitenkin monia eri olemuspuolia, sekä kaikea siltä väliltä, että ymmärrys erilaisiin elämänilmiöihin on enemmänkin jonkintasoista tarkkanäköistä avarakatseisuutta, kuin kapeakatseista pessimististä suhtautumista asioihin. 
-Vaeltajan mieli harhailee-

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #26 : pe 01.12.2017, 11:38:28 »

Itse asiassa aika tavallisen tuntuiset haaveet ovat usein yllättävän vaikeita toteuttaa. Ehkä on tehty nuorempana jotain kivaa, johon liittyvät henkilöt ovat kuolleet tai muuten poistuneet elämästä eikä uusia löydy tilalle.

Moni myös tuntee menettäneensä arvokkaita luontokokemuksia ja se voi johtua ympäristön muutoksista tai siitä ettei osaa tai pysty enää olemaan kunnolla luonnossa.

Laajemminkin keski-iässä moni varmaan unelmoi siitä, että asiat tuntuisivat samalta kuin lapsena tai nuorena. Kun sen jonain sekunnin murto-osana joskus tavoittaa, sitä jää unelmoimaan.

Itsehän olen katkera useammankin rakkaan luontokohteen menetyksestä. Kun ahneiden ihmisten on pitänyt laittaa lääniä lihoiksi ja nostattaa niitä mökkejä joka saatanan niemeen, notkoon ja saarelmaan... Mutta kun en nykyään pääse edes semmoisiin kohteisiin jotka ovat vielä tallella, kun ovat paikoissa jonne ei bussit mene perille ja niin edelleen. Joskus tuntuu että eipä sillä kumppanillakaan niin kauhean väliä ole, kunhan vain saisin jotenkin järjestettyä retket minulle mieluisiin paikkoihin minulle mieluisina aikoina. On kaikenlaista sinkkuryhmää joka tekee porukkareissuja, vaan ei se minun villille ja vapaalle luonnolleni sovi että pitäisi tehdä loputtomia kompromisseja muiden takia. Luulenpa että se alkaisi lopulta kyrsiä niin että ilo ja harmistuminen tekisivät reissusta lopulta virityksen +-0. Yhden yksittäisen ihmisen seurassa taas jännittäisin kokoajan, oli tämä sitten nainen tai mies. Tietysti isommassakin lössissä, mutta porukassahan ei aina kaikki sosiaalinen paine ole minun harteillani, kun on muitakin joiden vuoro on "järkätä sitä ilmapiiriä", eikä minun tarvitse kokoajan, kuten teen jos olen yhden ihmisen seurassa.

Unelmani on päästä nauttimaan Suomen luonnosta niin että lopputulema jää plussan puolella. Ja olisihan se Brittein saarillakin kiva vielä kerran eläissään käydä.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #27 : pe 01.12.2017, 12:54:38 »

Mielenkiintoinen ajatus. Toisaalta tämä pitää varmaan paikkaansa vain sellaisten ihmisten suhteen, jotka ovat kokeneet lapsuuden tai nuoruuden parhaaksi ajakseen, näinhän ei kaikilla tietenkään ole. Itse esimerkiksi olen kokenut, että elämä on ollut parasta aikuisena, ja parantunut lisääntyneiden mahdollisuuksien vuoksi koko aikuisajan.

Nyt olen alkanut myös unelmoida eläkeiästä, jota en aikaisemmin ole ajatellut lainkaan. Liekö kuuluisa viidenkympin pysäkki tähän syynä? Toki saankin haaveilla vielä jonkun aikaa, ellei mikään elämässä muutu, sillä minun ikäisteni eläkeikä kun ei ihan heti koita. Eläkeunelmani ovat varmaan hyvin tavallisia: mahdollisuus viettää jossain lämpimässä pahimmat räntäkuukaudet, kohtuullinen terveys ja läheisten kohtuullinen terveys. Mutta kummasti esim. junassa katseeni kääntyy ikääntyneisiin pariskuntiin ja ajatukseen, miten joskus itsekin sitten huolettomasti matkustaisi noin, eikä olisi töihin menossa tai sieltä väsyneenä tulossa.

Vaan on kai se siten, että ainakin itselläni kaikkiin unelmiin liittyy läheiset erittäin paljon, joten sikälikin unelmat ovat hauraita, kun ei aina niin käy kuin toivoo, tietenkään, monistakin syistä.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #28 : pe 01.12.2017, 13:02:58 »
Minulla on asiat omasta mielestäni niin hyvin, etten unelmoi oikein mistään. Haluaisin kyllä sietää suvaitsemattomia ja tyhmiä enemmän ja toivoisin, että rasistit, fasistitsistit, täysin suvaitsemattomat ja uusnatsit sekä lihakarjan kasvattajat kuolisivat sukupuuttoon.

socrates

• Vieras
« Vastaus #29 : pe 01.12.2017, 13:05:01 »
                       ^^
Ei lapsuus ja nuoruus ollut kokonaisuutena ollenkaan hyvää aikaa, mutta tarkoitin joitakin yksittäisiä tilanteita, joissa pystyi silloin elämään hetkessä toisin kuin nyt.

Hetkiä, joita koki vaikka lapsena jouluna tai nuorena eräretkillä. Tai oli vain muuten jotenkin jännää.

Poissa Viljo Aabraham

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #30 : pe 01.12.2017, 13:09:50 »

.... toivoisin, että rasistit, fasistitsistit, täysin suvaitsemattomat ja uusnatsit sekä lihakarjan kasvattajat kuolisivat sukupuuttoon.

Mitä eroa on fasisteilla ja uusnatseilla?

Kysyy nimim. "Yksi monien puolesta",
SdP

Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #31 : pe 01.12.2017, 13:29:53 »
Eikö kukaan muka unelmoi kunnon lottovoitosta?

Poissa TSS

• Konkari
« Vastaus #32 : pe 01.12.2017, 13:31:24 »
                       ^^
Ei lapsuus ja nuoruus ollut kokonaisuutena ollenkaan hyvää aikaa, mutta tarkoitin joitakin yksittäisiä tilanteita, joissa pystyi silloin elämään hetkessä toisin kuin nyt.

Hetkiä, joita koki vaikka lapsena jouluna tai nuorena eräretkillä. Tai oli vain muuten jotenkin jännää.

Jeps, tavoitan tämän ajatuksen. Kyllähän lapsuuteen liittyi ainutlaatuisia tunnekokemuksia, joita aikuisena vain kaiholla muistelee. Tosin voi olla niinkin, että parin vuosikymmenen päästä muistelen tämän hetken tunnekokemuksia kaiholla - ehkä jokaisella ajalla on omat huippuhetkensä, jotka ajan saatossa entisestään kultaantuu, ja ne huippuhetket on nähtävissä kristallin kirkkaana vasta jälkikäteen, uuden elämänkokemuksen valossa. Jo nyt muistelen lasten vauva-aikoja  (osittain) kaiholla, miten taianomaista monikin hetki oli.

Oli miten oli, lapsen kokemusmaailmassa on kyllä jotain niin uniikkia. Ajatteleepa vaikka juuri niitä lapsuuden joulun hetkiä, koulun kevätjuhlaa, lomaviikkoa isoäidin luona, mahtavia leikkejä, joiden lumoissa totaalisesti oli. Siis lapsihan tavoittaa flow-tilan ihan eri tavalla kuin aikuinen, ja niihin lumoutuneisiin hetkiin haluaisi palata. Välillä tosiaan hetkittäin tavoittaa jonkun vanhan tunnelman, ja sitä jonkinlaista täyttymyksen tunnetta etsii, ja sen haluaisi kokea uudestaan.

socrates

• Vieras
« Vastaus #33 : pe 01.12.2017, 13:33:37 »

En ole eläessäni lotonnut, mutta myönnän joskus haaveilevani rikastumisesta, jotta voisin remontoida kodin ja mökin hyvään kuntoon. Molemmat jäivät puolitiehen.

Mutta muuten pikemminkin pelkään rikastumista, koska juuttuisin entistäkin pahemmin sohvannurkaan, kun ei olisi pakko käydä töissä.

Poissa TSS

• Konkari
« Vastaus #34 : pe 01.12.2017, 13:42:24 »

Nuorempana haaveilin lottovoitosta enemmän. Nytkin siinä mielessä, että saisihan sillä sen rantatalon hommattua ja osa-aikatyöskentelykin riittäisi. Tuleehan sitä silloin tällöin lottorivi rustattua. Nyt vaan ymmärtää, ettei moista voittoa koskaan tule saamaan, ja raha voisi tuoda paljon murhettakin. Melkeinpä pelottaisi, että raha toisi enemmän kurjuutta kuin onnea, enkä edes haluaisi muuttaa elämääni niin radikaalisti, mitä valtava omaisuus tekisi.

Joskus nuorempana haaveilin lottovoitosta tosiaan enemmänkin, ja näin unia lottovoitosta. Kerran näin unessa voittavat lottonumerot, ja aamulla rustasin niitä ylös sen mukaan kuin muistin. Viisi oikein tuli sillä rivillä. Harmi kun en niitä kahta numeroa muistanut oikein.
« Viimeksi muokattu: pe 01.12.2017, 13:46:50 kirjoittanut TSS »

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #35 : pe 01.12.2017, 13:43:04 »
Oli miten oli, lapsen kokemusmaailmassa on kyllä jotain niin uniikkia. Ajatteleepa vaikka juuri niitä lapsuuden joulun hetkiä, koulun kevätjuhlaa, lomaviikkoa isoäidin luona, mahtavia leikkejä, joiden lumoissa totaalisesti oli. Siis lapsihan tavoittaa flow-tilan ihan eri tavalla kuin aikuinen, ja niihin lumoutuneisiin hetkiin haluaisi palata. Välillä tosiaan hetkittäin tavoittaa jonkun vanhan tunnelman, ja sitä jonkinlaista täyttymyksen tunnetta etsii, ja sen haluaisi kokea uudestaan.

Tämä juuri onkin jännää. Minun oli lapsena vaikea tavoittaa flow-tilaa, jonka aikuisena olen mielestäni saavuttanut. Kaikki TSS luettelemasi asiat, paitsi tietysti leikit, oli minulle lapsena aika kiusallisia. Mutta leikitkin, niin kivoja ja mahtavia kuin olivat, olivat minulle koko ajan vain...no leikkejä.

Lapsuuteni ei ollut mitenkään siis erityisen huono, ts. koti oli ihan tavallinen, kenties aavistuksen boheemimpi kuin ikätovereilla, mutta vallan tylsän normaali silti. Syynä ei ole mitkään traumaattiset kokemukset.

Mielestäni tämä johtuu siitä, että lapsena tarkkailin itseäni ja muita huomattavasti tarkemmin kuin aikuisena. Lisäksi koko lapsuuden konsepti sopi minulle huonosti: koin sen olevan täynnä mielivaltaisia, typeriä sääntöjä ja aina oli joku, joka tyrkkii sinua minne sinne, sanoo, koska leikit loppuu tai että edessä on viikko mummolassa. Noin kärjistäen, tietenkin.

Sitä mukaa, kuin toimintavaltani kasvoi:-) aloin kokemaan flow-kokemuksia. Nähtävästi siis tarvitsen niitä kokeakseni eräänlaisen henkisen vapauden, jota en lapsena vaan kokenut omaavani.

Korostan vielä, että lapsuuteni oli ihan tavallinen, tavallisine vanhempineen ja opettajineen ja kouluineen, minä varmaan vaan olin huono olemaan lapsi.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #36 : pe 01.12.2017, 13:48:39 »

.... toivoisin, että rasistit, fasistitsistit, täysin suvaitsemattomat ja uusnatsit sekä lihakarjan kasvattajat kuolisivat sukupuuttoon.

SdP

Tällä hetkellä unelmoin myös, että Jatkumolla voisi olla yksi ketju, jossa tätä keskustelua ei käytäisi.

Poissa Viljo Aabraham

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #37 : pe 01.12.2017, 14:11:44 »

Tällä hetkellä unelmoin myös, että Jatkumolla voisi olla yksi ketju, jossa tätä keskustelua ei käytäisi.

Lainauksesi kertoo, että syytät minua tästä fasismin esillä pitämisestä.

Minä unelmoin, että Adolf Hitler ja Herman Göring saadaan kloonattua kammoistaan saatujen hiusten avulla uudelleen. Sieg Heil!

Obersturmbannführer,
SdP
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa TSS

• Konkari
« Vastaus #38 : pe 01.12.2017, 14:16:58 »

Tämä juuri onkin jännää. Minun oli lapsena vaikea tavoittaa flow-tilaa, jonka aikuisena olen mielestäni saavuttanut. Kaikki TSS luettelemasi asiat, paitsi tietysti leikit, oli minulle lapsena aika kiusallisia. Mutta leikitkin, niin kivoja ja mahtavia kuin olivat, olivat minulle koko ajan vain...no leikkejä.

Lapsuuteni ei ollut mitenkään siis erityisen huono, ts. koti oli ihan tavallinen, kenties aavistuksen boheemimpi kuin ikätovereilla, mutta vallan tylsän normaali silti. Syynä ei ole mitkään traumaattiset kokemukset.

Mielestäni tämä johtuu siitä, että lapsena tarkkailin itseäni ja muita huomattavasti tarkemmin kuin aikuisena. Lisäksi koko lapsuuden konsepti sopi minulle huonosti: koin sen olevan täynnä mielivaltaisia, typeriä sääntöjä ja aina oli joku, joka tyrkkii sinua minne sinne, sanoo, koska leikit loppuu tai että edessä on viikko mummolassa. Noin kärjistäen, tietenkin.

Sitä mukaa, kuin toimintavaltani kasvoi:-) aloin kokemaan flow-kokemuksia. Nähtävästi siis tarvitsen niitä kokeakseni eräänlaisen henkisen vapauden, jota en lapsena vaan kokenut omaavani.

Korostan vielä, että lapsuuteni oli ihan tavallinen, tavallisine vanhempineen ja opettajineen ja kouluineen, minä varmaan vaan olin huono olemaan lapsi.

Kuulostaa erikoiselta, mutta niinpä me ihmiset vain olemme erilaisia. Kun itse ajattelen lapsuuden leikkejä, en voisi kuvailla niitä mitenkään "vain leikeiksi". Ne olivat kuin koko elämä. Niihin liittyi valtavaa innostusta, suuria tunteita, suunnittelua, riemua jne.. Kyllä itseni on vastaaviin tunteisiin nykyään vaikeampi päästä, joskaan ei onneksi mahdoton. Tulen varmasti aina olemaan jossain mielessä lapsellinen..

Eipä tuosta sinun tapauksestasi oikein osaa mitään analyysia vetää, että mistä noissa tunteissasi oli lopulta kyse - etkä sitä varmasti toivoisikaan.. :) Mutta hyvähän se on, että kokee tämän hetken paremmaksi, kuin jonkun menneen.

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #39 : pe 01.12.2017, 15:06:36 »
Niimpäs niinkin., erilaisia me ihmiset olemme, siis onneksemme olemme erilaisia.

Jos olisimme kaikki samanlaisia, niin mitä siitä sitten seuraisi ?

- Voisiko joku "filosofi" Foorumilla kertoilla aikansa kuluksi, että mitä siitä seuraisi maailman laajuisesti, jos kaikki ihmiset olisivat suurin pitäen samanlaisia ?
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely