Äänestys

Mitä teet jos... (lue kuvaus kommenttiosiosta)

Ajan päälle, yksi natsi vähemmän, jeah!
0 (0%)
Tyydyn pelottelemaan kurvauksella jotta kohde paskoo housuunsa.
0 (0%)
Ajan ohi, mutta avaamastani ikkunasta teen viittomaeleitä.
0 (0%)
Soitan välittömästi poliiisille ja teen ilmoituksen viharikoksesta.
0 (0%)
Ajan sopivaan taukopaikkaan ja käräytän tyypin somessa.
0 (0%)
Pudistelen päätäni ja naurahdan, kaikkea sitä.
2 (100%)
Avaan ikkunan ja heilaan/hurraan ohiajaessani.
0 (0%)
Saan orkut ja ajan päin puuta, taivaassa tavataan.
0 (0%)
Jotain muuta, mitä?
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 1

Kirjoittaja Aihe: Miten reagoit natsiepäiltyyn?  (Luettu 363 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Miten reagoit natsiepäiltyyn?
« : ke 29.11.2017, 11:01:57 »
Ajaa köröttelet marraskuun pimeydessä ja kurjuudessa. Et näe helvettiäkään autostasi, mutta sitten yhtäkkiä tien oikeassa laidassa näkyy outo valoilmiö: joku on askarrellut paskarrellut takkinsa selkään heijastavista nauhoista selvän HAKARISTIKUVION!!! Tämähän tietysti pomppaa ja loikkaa sinun aivoissasi. Äänestysvalinnoista voit valita että miten toimit.
Tapa itsesi - luonto kiittää luonnonystävää.

Poissa Nuori kotka

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
Vs: Miten reagoit natsiepäiltyyn?
« Vastaus #1 : ke 29.11.2017, 11:08:44 »

Tällaisten hyvien heijastimien käyttö pimeällä maantiellä pitäisi olla pakollista!

SdP
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Kopek

• Konkari
Vs: Miten reagoit natsiepäiltyyn?
« Vastaus #2 : ke 29.11.2017, 11:37:44 »
"Heijastinkysymys" on yksi monista asioista, joissa edustan ainoana omaa yleisestä näkemyksestä poikkeavaa kantaani koko muuta ihmiskuntaa vastaan.

Hakaristitunnus voisi olla hyväkin idea. Antifasisti voisi suunnata autonsa kohti hakaristiä tietäen, että nyt yksi viheliäinen natsi liiskataan.

Tuo ei ole se asia, jossa olen eri mieltä ihmiskunnan kanssa vaan seuraava:

Pidän heijastinnauhoilla varustettuna "turvaliivejä" todellisuudessa turmaliiveinä ja käytän niistä pilkallisesti nimitystä "itsemurhaliivi". Miksikö? Eikö tuollaista liiviä käyttävä jalankulkija muka näy pimeässä?

Kyllä näkyy, mutta pelkkä näkyminen ei riitä. Autoilijan pitäisi myös tunnistaa, että pimeässä auton valoissa loistava kirkas valoilmiö on ihminen eikä jokin muu. Heijastinliivin ongelma on se, että sen heijastamaa valoa ei erota muista ympäristön valoista, joita varsinkin asutussa ympäristössä on paljon (pihavaloja, hohtavia tiekylttejä, muiden autojen valoja jne.). Kirkkaan valoilmiön kyllä näkee, mutta siihen ei reagoi. Vasta viime tipassa huomaa, että 20 metrin päässä auton edessä kävelee ihminen, jonka päälle on vähällä ajaa. '

Vanhanaikainen pieni heijastin on parempi. Se välkähtelee liikkuessaan, ja sen erottaa heijastimeksi jo satojen metrien päähän.

Tässä asiassa ei kukaan ole toistaiseksi ollut samaa mieltä kuin minä, joten ei kannata toistella "olen eri mieltä" lauseita, koska olen lukenut ne jo kymmeniä kertoja eri foorumeilla, jossa heijastimista on keskusteltu.

Tein sattumalta ääninauhoitusta ajon aikana pari viikkoa sitten (teen näitä joskus ajan kuluksi), ja nauhoitukseen tallentui tilanne, jossa viime hetkellä huomaan liiveissään loistavan jalankulkijan. Kyseessä ei ole video, joten tilannetta ei näe, muttta kommenteistani voi päätellä, että taas kerran koin tilanteen, jossa jalankulkija "ilmestyi" kuin tyhjästä auton eteen. En nyt sentään ollut vähällä ajaa hänen päälleen, mutta on joka tapauksessa epämukavaa huomata jalankulkija vasta viime tipassa. Heijastinliivi on heijastimena suunnilleen yhtä hyvä kuin ei heijastinta lainkaan. Se on siinä mielessä kuitenkin huonompi, koska sen käyttäjällä on turvallisuuden tunne, että "minut kyllä huomataan". Niin huomataankin. Mutta aivan liian lähellä ja monesti aivan viime tipassa.

P.S. 1. Systeemikriittisenä en itse tietenkään käytä minkäänlaista heijastinta pimeällä kävellessäni. Jos autoilija haluaa ajaa päälleni, hänen on ajettava ajoradan ulkopuolelle, koska väistyn sinne, kun auto tulee kohdalle.

P.S. 2. Toinen asia, josta olen muun ihmiskunnan kanssa eri mieltä, ovat autojen "takasumuvalot", joista käytän nimitystä "idioottivalot". En nyt halua aloittaa tästä asiasta jänkäämistä. Mainitsinpahan vain.