Miksi puhutaan valinnanvapaudesta. Sehän on niin pöljää ettei voi paljon enempää jymäyttää mummeleita ja vaareja. Jätetään esitteessä, siinä paratiisimainoksessa sanomatta ettet pääse enää kuin puolenvuoden vai oliko vuoden päästä takaisin entiseen julkiseen terveysasemaasi jos se on vielä pystyssä.
Tai sinussa vielä henki pihisee.
Taisi samalle tasolle päästä pölynimurikauppias joka myy bakteerintapposuodatinta.
Minulla ainakin on vuosikymmeniä, koko ikäni ollut vapaus valita menenkö yksityiselle lääkärille vai julkiselle. Ja saan minä edelleenkin ilman mitään ja nimenomaan siitä johtuen ilman valinnanvapautta ja liittymisiä kokeiluun, mennä kumpaankin , sekä omaan terveyskeskukseen että yksityiselle. Oma terveysasema tippuu pois jos teen niinkuin "valinnanvapauskokeilu" toitottaa.
Niinpä,,, en saa mennä julkiselle jos otan jonkun yksityisistä ehdotetusta. Ja niistäkin vain yksi jota saa käyttää. Soittelivat minulle takaisin sieltä sotekonttorista kun oli ruuhkaa niillä. Kysyin jääkö erityistoimenpiteet, -sairaudet, esim. diabetes omaan vanhaan julkiseen terveysasemaan hoidettavaksi. Naisihminen siellä sanoi ettei jää. Ja googlen tiedostossa jää. Kehoitin tutustumaan mitä tietoja on googleen annettu. Nyt olet eri mieltä siellä kuin googlen sotetiedostot.
Minä ainakin jään oma tuttuun terveysasemaan johon on huutomatka. Niinkauan olen kun se on pystyssä. Lähimpään yksityiseen 25 km ja toiseen 50 km. Tuntuu melkö pöljältä ajaa taksilla oman terveyskeskuksen ohi ,,, 25 km yksityiselle. Tai 50 km Mehiläiseen.
Enkä minä oikein ymmärrä miten voi kuulua kenellekään vieraille, jotka antavat vielä väärää tietoakin, missä minä lääkärissä käyn. Luulin se olevan minun itseni päätettävissä ynnä vain niiden joille kerron ja lääkärin tiedossa.
Koko pölvästiä on touhu. Kohta se on niin että joku instanssi määrää minkäväriset pikkikset saan tänään laittaa. Ja sen mistä minä ne ostan. K-marketista vai Kuusiselta.
Valinnanvapaus on törkysana tässä sotehommelissa.
Äyts,,