Kirjoittaja Aihe: Sote  (Luettu 7558 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Faustinen

• Konkari
Vs: Sote
« Vastaus #60 : to 07.06.2018, 16:12:08 »
kristilliset (5) + ruåttalaiset (10) < siniset (18)

Eli jos siniset potkaistaan pois hallituksesta viime metreillä, he ihan pelkästä vitutuksestä äänestävät kaikkia hallituksen esityksiä vastaan. Soten osalta enemmistö on jo muutenkin siinä ja siinä.

Pari vuotta sitten arvelin, että tuutista tulee jotain ulos, jota kutsutaan soteksi - enää en ole ihan varma. Nykyiselle osaoptimoinnille pitää tehdä jotain. Onko sotesta hyötyä sen suhteen - siitäkään en ole varma. Ulospäin näyttää olevan kyse johtajapaikkojen optimoinnista.

Siniset ovat todennäköisesti aika nöyrää porukkaa, ainakin nuoremmasta päästä.  Heillä, kun voipi olla vielä optio mahtua johonkin toiseen puolueeseen, (jos joku huolii)

Eli varmaan uskottavuutensa säilyttääkseen pitää tehdä hallituksessa- hallituksen politiikkaa.

Mitään profiilin korotusta heiltä ei siis kannata odottaa. Mutta ensi kevät sitten näyttää, onko sinisillä minkäänlaista tulevaisuutta ja se näyttää tällä hetkellä olevan aika musta.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #61 : to 07.06.2018, 16:15:44 »

Kun RKP ja kristilliset olisivat mukana SOTE:n muodostamisessa, niukka enemmistö säilyisi, varsinkin kun muistakin puolueista voisi äänestää osa soteuudistuksen puolesta? Pääasiassa demareita?

Muisto Keijo Kullervo

Matemaattisesti on noin, mutta minkä ihmeen takia nuo puolueet lähtisivät tukemaan Sotea?

Poissa Juuli

• Konkari
  • Hukkaskukka
« Vastaus #62 : to 07.06.2018, 21:24:20 »
Miksi puhutaan valinnanvapaudesta. Sehän  on niin pöljää ettei voi paljon enempää jymäyttää mummeleita ja vaareja.  Jätetään esitteessä, siinä paratiisimainoksessa sanomatta ettet pääse enää kuin puolenvuoden  vai oliko vuoden päästä takaisin entiseen julkiseen terveysasemaasi jos se on vielä pystyssä.
Tai sinussa vielä henki pihisee.
Taisi samalle tasolle päästä pölynimurikauppias joka myy bakteerintapposuodatinta.
Minulla ainakin on vuosikymmeniä, koko ikäni ollut vapaus valita menenkö yksityiselle lääkärille vai julkiselle. Ja saan minä edelleenkin ilman mitään ja nimenomaan siitä johtuen ilman valinnanvapautta ja liittymisiä kokeiluun,  mennä kumpaankin , sekä omaan terveyskeskukseen että yksityiselle. Oma terveysasema tippuu pois jos teen niinkuin "valinnanvapauskokeilu" toitottaa.
Niinpä,,, en saa mennä julkiselle jos otan jonkun yksityisistä ehdotetusta. Ja niistäkin vain yksi jota saa käyttää. Soittelivat minulle takaisin sieltä sotekonttorista kun oli ruuhkaa niillä. Kysyin jääkö erityistoimenpiteet, -sairaudet, esim.  diabetes omaan vanhaan  julkiseen terveysasemaan  hoidettavaksi. Naisihminen siellä sanoi ettei jää. Ja googlen tiedostossa  jää.  Kehoitin tutustumaan mitä tietoja on googleen annettu. Nyt olet eri mieltä siellä kuin googlen sotetiedostot.
Minä ainakin jään oma tuttuun terveysasemaan johon on huutomatka. Niinkauan olen kun se on pystyssä.  Lähimpään yksityiseen 25 km ja toiseen  50 km. Tuntuu melkö pöljältä ajaa taksilla oman terveyskeskuksen ohi ,,, 25 km yksityiselle. Tai 50 km Mehiläiseen.
Enkä minä oikein ymmärrä miten voi kuulua kenellekään vieraille, jotka antavat vielä väärää tietoakin,  missä minä lääkärissä käyn. Luulin se olevan minun itseni päätettävissä ynnä vain niiden joille kerron ja lääkärin tiedossa.
Koko pölvästiä on touhu. Kohta se on niin että  joku instanssi määrää  minkäväriset pikkikset saan tänään laittaa. Ja sen mistä minä ne ostan. K-marketista vai Kuusiselta.
Valinnanvapaus on törkysana tässä sotehommelissa.
Äyts,, 
« Viimeksi muokattu: la 09.06.2018, 11:10:58 kirjoittanut Juuli »
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #63 : pe 08.06.2018, 04:07:54 »
En oikein enää tiedä mitä tähän voisi sanoa. Jotakin tekisi mieli sanoa, mutta turhaahan se on. Paras kiteytys Soteen tuli mielestäni joskus puolisen vuotta sitten, kun se eräs lääketieteen professori ja myös pitkän uran ylilääkärinä tehnyt asiantuntija (linkkasin tänne joskus, mutta paskat se ketään kiinnosta) kertoi selvällä suomenkielellä mistä on kysymys: kaikesta muusta kuin sen tavallisen ihmisen terveydestä.

No asiantuntijat eivät ole nyt muodissa, joten hitot heistä. Minulla on jo sellainen olo, että annetaan salkkumiehille aidosti mahdollisuus. Katsotaan avoimesti mitä tästä seuraa, tehkööt miten haluavat.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sie valkolaane!
« Vastaus #64 : la 09.06.2018, 01:47:29 »
Huhuja professori Kemppisen tietokonepöydältä:

Sote on oma sosiaaliturvan ja terveydenhoidon hankkeemme, jonka läpi vieminen on vaikeuksissa. Tuon hankkeen takana on asioita, joita ei ole kerrottu. Erittäin paha asia on sairaalateknologian kalleus. Kun viimeksi kuulin kommentin uskottavalta taholta, se oli että sairaaloiden tietotekniikka ja siihen liittyvä automaatio maksaa sata kertaa enemmän kuin ICT eli tieto- ja viestintekniikka yleisellä puolella (tavallisille ihmisille ja pikkufirmoille). Kysyin, onko HUS:illa eli Suomen valtiolla enää varaa siihen, vastaus oli, että ei ole. Kysyin yksityissairaalan kirurgeilta, miten he leikkaavat käsin verkkokalvoani. He sanoivat, ettei ole varaa robotiikkaan. Heidän sairaalansa on Suomen kallein.
 - http://kemppinen.blogspot.com/2018/06/aika-lentaa-kuin-banaani.html

”Henkilötietojen suojaa koskeva valinnanvapauslain sääntely on olennaiselta osin puutteellista perustuslain kannalta”, toteaa perustuslakivaliokunta.

Hallitus ilmaisee hilpeyttä. Kyllä tästä selvitään. Ei taida onnistua. Taustalla on jo voimaan tullut EU:n asetus ja keskeneräinen suomalainen laki. EU-asetuksesta olen sanonut tässä blogissa jo usein, ettei toistaiseksi ole tullut vastaan ihmistä, joka ymmärtäisi sen.

- http://kemppinen.blogspot.com/2018/06/lue-tasta.html

Joka on siis se EU-asetus (gdpr) joka toukokuussa tuli voimaan. Siitä Kemppinen aiemmin:

Mutta! Tämä laki on kauhistuttava sekasotku.

Meitä on muutama alan nykyinen ja entinen professori, eikä kukaan meistä käsitä vielä tätä lakia, joka määrää rikkojille rajut vahingonkorvaukset ja tarvittaessa kymmeniä miljoonia sakkoa.

Tietotekniikkaratkaisut, joiden väärinkäytöstä olisi määrä päästä, on esitetty laissa vanhentuneissa muodoissa, virheellisesti tai vähintäänkin epäajanmukaisesti.
...
Jo nyt etenkin hyvin tärkeiden tunnistetietojen käsitteleminen ensiapuasemilla voi olla kohtalokkaan mutkikasta. Terveydentilaa koskevat tiedot ovat erikoisen luottamuksellisia. Niin pitää ollakin. Mutta entä js tajuttomana tuodulla potilaalla on sydämen tahdistin?

Tiedän hyvin, mitä perua henkilötietojen suojaaminen on. Olen ollut monia vuosia informaatio-oikeuden professori. Käyttämäni esimerkki oli Gestapo, jolta meni vähemmän kuin vuorokausi Amsterdamin juutalaisten löytämiseen, koska henkilörekisterit olivat niin hyvät. Niinpä sotien jälkeen ajatus ylimääräisen tiedon keräilemisen estämisestä eteni. ...

- http://kemppinen.blogspot.com/2018/05/aamutelevisiolle.html

Proffammekaan ei tajua EU-asetusta johon pitäisi niveltää se Soten valinnanvapaus muutamassa viikossa? Ei taida onnistua..
« Viimeksi muokattu: la 09.06.2018, 01:51:46 kirjoittanut MrKAT »
Missä kohu siellä punanenä persu.  
Missä punanenä persu siellä poliisi.

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #65 : la 09.06.2018, 04:40:24 »
Se on aivan sama mistä näkökulmasta asiaa katsoo, vastaan nousee umpikuja. Veikkaan, että juuri tästä syystä Sote toteutetaan aikataulussa. Sipilän ikioma pikku-kakkara.

Poissa Juuli

• Konkari
  • Hukkaskukka
« Vastaus #66 : la 09.06.2018, 11:38:04 »
Miksi puhutaan valinnanvapaudesta. Sehän  on niin pöljää ettei voi paljon enempää jymäyttää mummeleita ja vaareja.  Jätetään esitteessä, siinä paratiisimainoksessa sanomatta ettet pääse enää kuin puolenvuoden  vai oliko vuoden päästä takaisin entiseen julkiseen terveysasemaasi jos se on vielä pystyssä.
Tai sinussa vielä henki pihisee.
Taisi samalle tasolle päästä pölynimurikauppias joka myy bakteerintapposuodatinta.
Minulla ainakin on vuosikymmeniä, koko ikäni ollut vapaus valita menenkö yksityiselle lääkärille vai julkiselle. Ja saan minä edelleenkin ilman mitään ja nimenomaan siitä johtuen ilman valinnanvapautta ja liittymisiä kokeiluun,  mennä kumpaankin , sekä omaan terveyskeskukseen että yksityiselle. Oma terveysasema tippuu pois jos teen niinkuin "valinnanvapauskokeilu" toitottaa.
Niinpä,,, en saa mennä julkiselle jos otan jonkun yksityisistä ehdotetusta. Ja niistäkin vain yksi jota saa käyttää. Soittelivat minulle takaisin sieltä sotekonttorista kun oli ruuhkaa niillä. Kysyin jääkö erityistoimenpiteet, -sairaudet, esim.  diabetes omaan vanhaan  julkiseen terveysasemaan  hoidettavaksi. Naisihminen siellä sanoi ettei jää. Ja googlen tiedostossa  jää.  Kehoitin tutustumaan mitä tietoja on googleen annettu. Nyt olet eri mieltä siellä kuin googlen sotetiedostot.
Minä ainakin jään oma tuttuun terveysasemaan johon on huutomatka. Niinkauan olen kun se on pystyssä.  Lähimpään yksityiseen 25 km ja toiseen  50 km. Tuntuu melkö pöljältä ajaa taksilla oman terveyskeskuksen ohi ,,, 25 km yksityiselle. Tai 50 km Mehiläiseen.
Enkä minä oikein ymmärrä miten voi kuulua kenellekään vieraille, jotka antavat vielä väärää tietoakin,  missä minä lääkärissä käyn. Luulin se olevan minun itseni päätettävissä ynnä vain niiden joille kerron ja lääkärin tiedossa.
Koko pölvästiä on touhu. Kohta se on niin että  joku instanssi määrää  minkäväriset pikkikset saan tänään laittaa. Ja sen mistä minä ne ostan. K-marketista vai Kuusiselta.
Valinnanvapaus on törkysana tässä sotehommelissa.
Äyts,, 

En esim. Lapin tilannetta tiedä. Matkustetaanko siellä satoja kilmetrejä lääkäriin jos asuu vaikka Kaamasessa ja Rovaniemellä on lähln yksityislääkäri kun menee liittymään tähän  valehtelevaan valiannavapauskokeiluun joka ei ole valinnanvapautta nähnytkään. Siinähän tipahtaa pois kuvioista julkinen terveysasema joka siellä voi olla esim. Inarissa. Paljon lähempänä.
Kyllä meille peetä nyt syötetään. Millä rahkeilla minulle tuputetaan yksityistä terveyasemaa jonka valinnan sitten suorittaa terveyshenkilö jos en itse osaa valita. Voi P.  Miksi muuten suorittaa kun käsittääksen ovat terveystiedot minun yksityisiä tietojani. Niinkaun kun julkinen on saatavilla kukaan ei pakota minua mihinkää nimettyyn yksityiseen. Ei semmoista lakia Suomenmaassa ole. Eikä tule.
Kuka pertana määrää kenellä minä lääkärissä haluan käydä. Ei anneta valittavaksi kuin  pari yksityistä matkojen päästä.
Vaan kun en liity kokeluun saan mennä kumpaanko haluan,
yksityiseen tai julkiseen. Ihan niinkuin  ennenkin.   
« Viimeksi muokattu: la 09.06.2018, 23:15:28 kirjoittanut Juuli »

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sie valkolaane!
« Vastaus #67 : la 09.06.2018, 22:54:23 »
Hommaa sotkee myös taksivapautuslaki joka laukeaa päälle heinäkuussa jo.
Takseilla matkustellaan lääkäriin ja keskussairaalaan syrjäperiltä.
Mutta kun taksipäivystyspakko on 1.7 lähtien poissa niin siellähän istut viikonlopun yksin kun jalkahaava vuotaa paskaseen piikkilankaan iskettyään sunnuntaiaamuna ja pitäisi olla taksi (jota ei oo koskei kannata pitää syrjäperillä) eikä ilkeä tilata ambulanssia jotta saisi jäykkäkouristusrokotuksen ja tikit haavaan.

Ja taksihinnat sairaille voi pompata pilviin syrjäperillä, korvausmaksajana Kela eli veronmaksajat? Koska hinnat vapautui säännöstelystä.

Missä kohu siellä punanenä persu.  
Missä punanenä persu siellä poliisi.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #68 : la 09.06.2018, 23:36:07 »
Se on aivan sama mistä näkökulmasta asiaa katsoo, vastaan nousee umpikuja. Veikkaan, että juuri tästä syystä Sote toteutetaan aikataulussa. Sipilän ikioma pikku-kakkara.
Minä veikkaan soteuudistuksen kaatuvan, kokkareista ja muista tulee riittävästi toisinajattelijoita. Homma pitää laittaa jäähylle, koska nykyinen malli on liian huono toteutettavaksi. Seuraavan hallituksen niskaan tuo kaatuu, pitääkin kaatua.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Juuli

• Konkari
  • Hukkaskukka
« Vastaus #69 : ti 12.06.2018, 13:12:29 »
Nyt just sanoi lappilaisten  uutisissa,,, se on huononnus tämä terveydenhoitosote. Lähtevät jo  johtohenkilöt julkisilta yksityisille.  Muuallakin kuin Lapissa. Eilen lähti joku tamperainen iso kiho. Lappilaisuutisissa  todettiin että ajetaan terveysasemia, julkisia alas  ja hinnat yksityisillä nousevat koska se on  liikelaitos niillä tämä terveydeydenhoito ja pitää tuottaa voittoa. Etkä sinä pääse enää julkiseen takaisin kuin  vuoden päästä jos liityt yksityiseen. Olet siis varma asiakas. Kun et saa julkiseen hoitoon mennä enää.  Yksityiselläkin vain yhteen.
Nyt se on jo julkinen asia,,, telkussakin.
Jo on tosi ilkeä temppu taas Sipilältä.
« Viimeksi muokattu: ti 12.06.2018, 19:24:40 kirjoittanut Juuli »

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #70 : to 14.06.2018, 13:17:40 »
Uusin kiemura on, että pääministeri ei puhu totta:

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/251200-voi-olla-totinen-paikka-hallitukselle-hs-juha-sipilan-sote-vaite-ei-pidakaan

'Sori siitä hei'.

Ennen vanhaan se oli isompi juttu kuin pelkkä sori, vaan nykyään sillä ei liene ihmisille enää niin paljon väliä. Pääasia on, kun meidän mies istuu johtajan pallilla, ja meidän hanke etenee.

Kun sairaalat, tiet, pohjavedet ja sähköverkko on saatu myytyä ulkomaalaisille ja niillä rahoilla maksettua veronkevennykset 'yrittäjähenkisille', voidaan sanoa sori siitä ja siirtyä muihin hommiin. Muuta tulosvastuuta Sipilän hallitus ei postuumisti kanna. Omilleen he julistavan kuluneen hallituskauden olleen menestys joka tapauksessa, ja mikäpä on julistettaessa kun rahat on jo jaettu.

Näen enenevissä määrin terveydenhuoltouudistuksen samanlaisena julkisten varojen varastamisena kuin kantaverkkojen omistuksia mulkattaessa takavuosina.
« Viimeksi muokattu: to 14.06.2018, 13:30:06 kirjoittanut Laika »
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #71 : to 14.06.2018, 13:22:42 »
Nyt just sanoi lappilaisten  uutisissa,,, se on huononnus tämä terveydenhoitosote. Lähtevät jo  johtohenkilöt julkisilta yksityisille.  Muuallakin kuin Lapissa. Eilen lähti joku tamperainen iso kiho. Lappilaisuutisissa  todettiin että ajetaan terveysasemia, julkisia alas  ja hinnat yksityisillä nousevat koska se on  liikelaitos niillä tämä terveydeydenhoito ja pitää tuottaa voittoa. Etkä sinä pääse enää julkiseen takaisin kuin  vuoden päästä jos liityt yksityiseen. Olet siis varma asiakas. Kun et saa julkiseen hoitoon mennä enää.  Yksityiselläkin vain yhteen.

Tä. Mitä ihmeen valinnanvapautta se on jos on vuoden sidottu aina yhteen ja samaan hoitopuljuun. Perustelevat tätä varmaan byrokratialla... Eli ainakaan byron vähentämiseksi vuoksi koko tämä hölynpöly on ollut ihan turhaa.

Luulenpa että moni kuvittelee, siis turhaan, että pääsisi jostain kusipäälekurista eroon tämän uuden järjestelmän myötä. Ilman että pitää vaivautua itse kinuamaan lafkalta eri lääkäriä, jos ei ole ns. omalääkärinsä kanssa toimeen. Ajattelee että sittenpä menen eri firmaan. No, siellä paree sitten bingossa osua kohdalle sellainen tohtori(nna) jota kestää sen vuoden katsella.

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #72 : to 14.06.2018, 13:40:13 »

Tä. Mitä ihmeen valinnanvapautta se on jos on vuoden sidottu aina yhteen ja samaan hoitopuljuun. Perustelevat tätä varmaan byrokratialla... Eli ainakaan byron vähentämiseksi vuoksi koko tämä hölynpöly on ollut ihan turhaa.

Luulenpa että moni kuvittelee, siis turhaan, että pääsisi jostain kusipäälekurista eroon tämän uuden järjestelmän myötä. Ilman että pitää vaivautua itse kinuamaan lafkalta eri lääkäriä, jos ei ole ns. omalääkärinsä kanssa toimeen. Ajattelee että sittenpä menen eri firmaan. No, siellä paree sitten bingossa osua kohdalle sellainen tohtori(nna) jota kestää sen vuoden katsella.

Yleensä siitä kusipäälekurista ei edes kannattaisi hankkiutua eroon, koska hän tuntee potilaan tilanteen. Hoitoketjujen pidentyessä joudutaan joka kerta kaivamaan ne potilastiedot esiin ja soittelemaan kollegoille. Kaikkea muuta sähläystä, paperien pläräystä ja säätöä seuraa, paitsi varsinaista hoitotyötä. Se on ilman muuta puute myös nykyjärjestelmässä, mutta miksi se hoituisi kuntoon asiakasjyvityksillä ja yksityistämisillä, sitä en tiedä.

'Valinnanvapaus' on slogan, jolla tarkoitetaan yksityistämistä täysin riippumatta siitä, mitä sana arkikielessä tarkoittaa. Suomen kaltaisessa maassa ja terveydenhuollosta puhuttaessa koko termi on löperö. Luulevatko ihmiset, että he voivat valita kirurgin, joka heidät leikkaa? Ei tämä ole mikään Amerikka. Lancet tosin nosti suomalaisen terveydenhuollon maailman parhaimmistoon, mutta tuskin on kauan enää kärkisijoilla, koska kokoomuksessa americka on maailman paras maa ja jos Suomi ei ole kuten americka, pitää meistä tehdä sellainen. Käytännössä se tarkoittaa, että Carunan tapaan Terveystalon, Mehiläisen ja parin muun suurehkon yksityistoimijan annetaan jakaa suomalaiset terveysmarkkinat keskenään. Jos ihmiset tosissaan kuvittelevat sen tuovan säästöjä, ovat he nielaisseet kokoomuksen ideologisen syötin kokonaisena.

Jos siitä säästöjä halutaan, se vaatii hoitotoimenpiteiden lisääntyvää säännöstelyä asiakkaan maksukyvyn mukaan. Kokeilkaapa siinä tehdä jyvitys, joka vähentää byrokratiaa. Sen päälle joudutaan luomaan toinen byrokratia sen säännöstelemiseksi, paljonko yksityiset terveysyritykset ehtivät ja pystyvät lypsämään julkisia varoja lobbareineen. Ellei sen sitten anneta perustua alan 'itsesääntelyyn'. Hymyilyttää vähän, kun ajattelen sitä.

Ps. kyllä kai suomalainen terveydenhoito on kriisissä, kun sen annetaan kriisiytyä tahallaan. Miksi minusta silti tuntuu, että aina kun sanotaan ettei meillä ole vaihtehtoa, on vaihtoehto jo valmiiksi valittu ja ennalta suunniteltu.
« Viimeksi muokattu: to 14.06.2018, 14:40:27 kirjoittanut Laika »
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #73 : pe 15.06.2018, 02:28:19 »
Uusin kiemura on, että pääministeri ei puhu totta:

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/251200-voi-olla-totinen-paikka-hallitukselle-hs-juha-sipilan-sote-vaite-ei-pidakaan

'Sori siitä hei'.

Ennen vanhaan se oli isompi juttu kuin pelkkä sori, vaan nykyään sillä ei liene ihmisille enää niin paljon väliä. Pääasia on, kun meidän mies istuu johtajan pallilla, ja meidän hanke etenee.

Kun sairaalat, tiet, pohjavedet ja sähköverkko on saatu myytyä ulkomaalaisille ja niillä rahoilla maksettua veronkevennykset 'yrittäjähenkisille', voidaan sanoa sori siitä ja siirtyä muihin hommiin. Muuta tulosvastuuta Sipilän hallitus ei postuumisti kanna. Omilleen he julistavan kuluneen hallituskauden olleen menestys joka tapauksessa, ja mikäpä on julistettaessa kun rahat on jo jaettu.

Näen enenevissä määrin terveydenhuoltouudistuksen samanlaisena julkisten varojen varastamisena kuin kantaverkkojen omistuksia mulkattaessa takavuosina.
Terveydenhuoltoyritysten myynti kv. markkinoille kai tuottaa jotain Suomelle, vaikka käsittääkseni eivät veroja Suomeen maksakaan... ???
Minä kun luulin, että tuotot menevät muualle, eivätkä tule enää Suomen kansantalouteen. Kai tässä vain pitää uskoa, että Suomelle tuottoja tulee, niinhän ovat aasintuntijat kertoneet.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Paikalla Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #74 : la 16.06.2018, 20:19:46 »
Perustuslakivaliokunta politikoi soten solmuun (Kauppalehti).

Artikkelin kirjoittanut Juusela on oikeustieteen tohtori. Jos Suomen parhailta oikeusoppineilta olisi 10 vuotta sitten kysytty, tarvitaanko Suomessa erillinen perustuslakituomioistuin, luultavasti kaikki olisivat toppuutelleet. Nyt tilanne on tämänkin perusteella jo hieman toinen. Itse pidän sen perustamista jo pakkoratkaisuna.

En ole seurannut ketjua mutta teiltä lienee mennyt ohi, että terveysjätti Mehiläinen myytiin. Suomessa oli tähän mennessä neljä suurta  alan toimijaa, nyt niitä on käytännössä enää kolme. Sote-monopolisointi on siis kaupan myötä selviö, ja kansalaisten "valinnanvapaus" tätäkin kautta kaukaa haettua. Valinnanvapaus on vain kiertoilmaus kansalaisten eriarvoistamiselle.

Kirjoitin aiemmin, että minulla on tolkuton linkkikokoelma soteen liittyen, ja että postaisin sen tänne jossain vaiheessa. En nyt kuitenkaan tee sitä, sillä ei sitä sikermää jaksaisi kukaan lukea - paitsi minä hullu.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #75 : la 16.06.2018, 21:22:32 »
Tärkeintä on, että kansalaisilla on terveyspalveluja mahdollisimman läheltä.
Valinnanvapaus on pelkkä kiertoilmaus yksityiselle rahastukselle.

Tätä mieltä

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

Paikalla Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #76 : la 16.06.2018, 21:31:17 »
Tärkeintä on, että kansalaisilla on terveyspalveluja mahdollisimman läheltä.
Valinnanvapaus on pelkkä kiertoilmaus yksityiselle rahastukselle.

Tätä mieltä

Muisto Keijo Kullervo
Kyllä Lappeenrannan kokoisessa kaupungissa lähipalvelut turvataan, mutta toisin on lukemattomissa pienemmissä paikoissa. Siinä sitä sitten ollaan, kun paikallinen terveyskeskus on lakkautettu, ja lähimpään "valinnanvapaiseen" laskutuspaikkaan on 100 kilometriä tai ylikin.

Suomen valtaväestö ikääntyy kovalla vauhdilla, jólloin myös kalliita terveyspalveluita tarvitaan jatkuvasti enemmän. Se tarkoittaa kasvavaa maksu- ja verotaakkaa kaltaisilleni työssäkäyville, te eläkeläiset olette kovinta kuluttajaryhmää.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #77 : su 17.06.2018, 00:16:37 »

Hehheh. En ollut lukenut kommenttiasi tarpeeksi tarkasti.

"Emme ymmärrä mitä täällä on tekeillä, ja laatimamme pöytäkirja on sisällöltään täysin käsittämätön, joten hallitus on päättänyt hyväksyä päätöslauselman."

Muistuu mieleeni joskus aikoinaan Aku Ankasta lukemani lausahdus: "Kuulun oppositioon ja tehtäväni on vastustaa kaikkea!"

Pahinta on, kun elämä muistuttaa sarjakuvaa. Jospa vain rinnastus toimisi silloinkin, kun ihminen jää auton alle. Selässä kulkisi renkaanjälki ja potilas makaisi kiroillen sairaalasängyssä seuraavan tarinan alkuun saakka. Valitettavasti niin hyviä tuloksia ei valtakunnanpolitiikka taida sentään meille tuottaa.
« Viimeksi muokattu: su 17.06.2018, 00:19:20 kirjoittanut Laika »

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #78 : su 17.06.2018, 01:15:21 »

Kirjoitin aiemmin, että minulla on tolkuton linkkikokoelma soteen liittyen, ja että postaisin sen tänne jossain vaiheessa. En nyt kuitenkaan tee sitä, sillä ei sitä sikermää jaksaisi kukaan lukea - paitsi minä hullu.

Haluaisin minäkin joskus kuulla. Sen verran kun sotekeskustelua olen seurannut, olen huomannut asiantuntijoiden puutteen. Kuka voi oikeasti olettaa kansalaisten esittävän mielipiteitä asiasta, josta periaatteessa "johtavat asiantuntijatkin" ovat niin eri mieltä? Keskustelu on aika mutukeskustelua, mihin voisi uskoa? Seuraavan sote-erikoisasiantuntijakansanedustajan valitseminen ensi vaaleissa on täyttä lottoa.
goo

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #79 : ke 20.06.2018, 08:23:17 »
Kun ko. asia pitkittyy, myös se mutkistuu...
Suomalainen kansanviisaus yllä.
Hallitusrintama tykkää pitkittää SOTE uudistusta jatkuvasti (toivovat kai, että kun ollaan tarpeeksi sinnikkäitä, 101 kansanedustajaa riittää pitämään SOTE:n voimissaan myös ensi eduskuntavaalien jälkeenkin).
Toisaalta SDP,jos ensi vaalien jälkeen on hallituksessa, tekee kaikkensa muuttaakseen tämän hallituksen uudistuksia SOTE:ssa (taitaa olla muillakin puolueilla sanansa sanottavana asiassa.
Jäädään odottamaan

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki