Kirjoittaja Aihe: Helsinki - Suomen persereikä?  (Luettu 1551 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Brutto

• Konkari
Vs: Helsinki - Suomen persereikä?
« Vastaus #40 : pe 22.09.2017, 08:28:43 »
Olen sattuneesta syysä joutunut viime viikkoina pendelöimään Helsingissä. Päällimmäinen vaikutelma Helsingin keskustasta on kuin suoraan jostakin Fellinin elokuvasta. Kaupunki on täynnä omituisia ihmisiä: hulluja, erikoisia vammaisia, muuten vaan poikkeavia... Lähimpänä normaalia ovat maahanmuuttajat. Tyypillinen helsinkiläinen on sekavia sönköttävä friikki, jonka jutuissa ei ole päätä eikä häntää. Tämä pätee niin virkamiehiin, taksikuskeihin, ravintolahenkilökuntaan kuin sekalaisiin kaduntallaajiinkin. Lisäksi jokainen helsinkiläinen vaikuttaa jotenkin vittuuntuneen oloiselta. Ainoat normaalit ihmiset löytyvät yleensä Tampereelle lähtevästä junasta.

Sinulla on paha trauma siitä, että olet juntti tamperelainen, etkä asu Helsingissä.

Olen tyytyväinen ja ylpeäkin siitä. Helsinki on nykyään maailman suurin avomielisairaala.

Minä en olisi tyytyväinen ja ylpeä siitä, että olisin juntti.

Et todellakaan ole juntti. Omaat kaikki aidon helsinkiläisen tunnusmerkit vaikka maalla asutkin.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #41 : pe 22.09.2017, 09:10:16 »
Olen sattuneesta syysä joutunut viime viikkoina pendelöimään Helsingissä. Päällimmäinen vaikutelma Helsingin keskustasta on kuin suoraan jostakin Fellinin elokuvasta. Kaupunki on täynnä omituisia ihmisiä: hulluja, erikoisia vammaisia, muuten vaan poikkeavia... Lähimpänä normaalia ovat maahanmuuttajat. Tyypillinen helsinkiläinen on sekavia sönköttävä friikki, jonka jutuissa ei ole päätä eikä häntää. Tämä pätee niin virkamiehiin, taksikuskeihin, ravintolahenkilökuntaan kuin sekalaisiin kaduntallaajiinkin. Lisäksi jokainen helsinkiläinen vaikuttaa jotenkin vittuuntuneen oloiselta. Ainoat normaalit ihmiset löytyvät yleensä Tampereelle lähtevästä junasta.

Sinulla on paha trauma siitä, että olet juntti tamperelainen, etkä asu Helsingissä.

Olen tyytyväinen ja ylpeäkin siitä. Helsinki on nykyään maailman suurin avomielisairaala.

Minä en olisi tyytyväinen ja ylpeä siitä, että olisin juntti.

Et todellakaan ole juntti. Omaat kaikki aidon helsinkiläisen tunnusmerkit vaikka maalla asutkin.

Asun osan ajasta myös Helsingissä. Tulen taas huomenna käymään siellä, missä on sivistynyttä väkeä, Helsingissä.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #42 : pe 22.09.2017, 13:40:38 »
Terroristitkin ihme sähliä siellä Helsingissä?

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201709222200411484_u0.shtml

Helsingissä eduskuntatalon edessä kaksi ulkomaalaistaustaista henkilöä on puukottanut itseään, kertoo turvallisuusjohtaja Jukka Savola.

Mutta onhan tuo tietysti ulkopuolisia kohtaan armollisempi tempaus jos haluaa jäädä Suomeen vaikka väkisin. Valintojen maailma: sairaala vai vankila?
Nyyhky-yhteiskunnan syrjäyttämä.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #43 : pe 22.09.2017, 15:24:58 »
Terroristitkin ihme sähliä siellä Helsingissä?

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201709222200411484_u0.shtml

Helsingissä eduskuntatalon edessä kaksi ulkomaalaistaustaista henkilöä on puukottanut itseään, kertoo turvallisuusjohtaja Jukka Savola.

Mutta onhan tuo tietysti ulkopuolisia kohtaan armollisempi tempaus jos haluaa jäädä Suomeen vaikka väkisin. Valintojen maailma: sairaala vai vankila?

Sinä tapasi mukaan tiedät, ketkä ovat terroristeja ja miksi nuo nuoret miehet puukottivat itseään. Muita vaihtoehtoja ei tulisi sinun pieneen mieleesikään.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #44 : pe 22.09.2017, 21:51:32 »

Nuo väittävät elättävänsä muuta Suomea... 8) V...u joo.

Miten fiksua on kerätä kaupunkiin kaikenmaailman porukkaa romanikerjäläisistä ISIS:n veteraaneihin ja antaa niille asuntoja? Suurkaupungin älykkyyttäkö?
« Viimeksi muokattu: pe 22.09.2017, 23:47:30 kirjoittanut Toope »
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #45 : pe 22.09.2017, 22:28:58 »
Asun osan ajasta myös Helsingissä. Tulen taas huomenna käymään siellä, missä on sivistynyttä väkeä, Helsingissä.

Ties vaikka sattumalta tavattaisiin.

Kuvitelmani hibiscucsesta voisi olla jotain tämän tyyppistä.

https://i.ytimg.com/vi/hkV3UeT9nvQ/maxresdefault.jpg

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #46 : la 23.09.2017, 09:35:35 »

Minä kyllä uskoisin että hib on ihan kaunis poika. Olen ennenkin nähnyt että ns. vaikeat persoonallisuudet saattavat olla ihan pantavan näköisiä, mutta kun vintillä vaan viiraa, niin minkäs teet. Tämä tietysti ikäluokassa alle 35 v, toisaalta.

Toisaalta taas tietty jos viina on vienyt tai muut päihteet näivettänyt, niin onhan se tukkakin voinut lähteä päästä.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #47 : la 23.09.2017, 11:08:30 »
Toisaalta taas tietty jos viina on vienyt tai muut päihteet näivettänyt, niin onhan se tukkakin voinut lähteä päästä.

En löytänyt parasta mahdollista kuvaa enkä kovin kauan etsinytkään. Tuossa kuvassa mieleeni toi hibiscuksen lähinnä vihainen ja totinen katse ja taustalla oleva luonto. Hibiscus ei toisaalta vaikuta kirjoitustensa perusteella punavihreältä tiukkapipolta ja asioista kieltäytyjältä vaan varakkaalta nautiskelijalta, jolle maistuu hyvä ravintolaruoka,kallis juoma, naisseura ja eksoottiset ulkomaat. 

Minä en käy ravintoloissa, ja minulle jo pelkkä lippu Suomenlinnaan on niin kallis, että en viitsi käydä sielläkään. Ajatus, että ostaisin virolaiselta saarelta kartanon ja elelisin siellä osan aikaa, ja osan aikaa viettäisin muissa paikoissa, mahdollisesti kaupunkiasunnoissani, on yhtä utopiaa kuin haaveet, että voisin muuttaa Marsiin. Mutta jokainen eläköön tyylillään. Itse asiassa hibiscus taitaa olla tyypillinen suomenruotsalaisten edustaja, parempaa väkeä, joka halveksii erityisesti rahvasta ja sitä edustavaa Perussuomlaisia.

http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001713108.html

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #48 : la 23.09.2017, 11:19:45 »

Sinä olet yksi niistä harvoista jatkumolaisista, jonka voisin jopa tavatakin. Kuvitelmasi on muuten hyvä, mutta minulla on pitkä tukka ja parta.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #49 : la 23.09.2017, 21:15:59 »
Ainakin kerran olen Suomenlinnassa käynyt. Hirveä reissu. Olin elämäni pahimmassa katarrissa tai gastriitissa, vatsa turvoksissa ja hel-ve-tin kipeä, ja sitten piti ravata ylösalas jotain perkeleen kumpuja ja kukkuloita. Eksähän siellä oli aivan ekstaasissa, historiafani kun on.

Kai siellä kaunista on, mutta sairaana ei paljon merkille pane.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #50 : la 23.09.2017, 21:19:47 »
https://www.youtube.com/watch?v=1noythZYtcU

Freud, Marx, Engels & Jung - Töölööseen

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #51 : su 01.10.2017, 07:28:56 »
Kuvitelmasi on muuten hyvä, mutta minulla on pitkä tukka ja parta.

Näin tässä eräänä päivänä klo 18:00 Helsingissä Autotalon edustalla matkalla Kampin keskuksen suuntaan pitkän, pitkätukkaisen, partaisen mieshenkilön, jolloin mieleeni välähti, että ei kai...

Tyyppi muistutti, nyt kun jälkeenpäin yritän kuvailla häntä, jonkin verran Joni Nikulaa. 

http://d3ac2fc8l4ni8x.cloudfront.net/1464963987259.jpg

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #52 : su 01.10.2017, 07:59:06 »
Kuvitelmasi on muuten hyvä, mutta minulla on pitkä tukka ja parta.

Näin tässä eräänä päivänä klo 18:00 Helsingissä Autotalon edustalla matkalla Kampin keskuksen suuntaan pitkän, pitkätukkaisen, partaisen mieshenkilön, jolloin mieleeni välähti, että ei kai...

Tyyppi muistutti, nyt kun jälkeenpäin yritän kuvailla häntä, jonkin verran Joni Nikulaa. 

http://d3ac2fc8l4ni8x.cloudfront.net/1464963987259.jpg

No en se minä ollut, vaikka Helsingissä ollessani käynkin usein Kampin ostoskeskuksessa.
En pidä Joni Nikulasta, enkä habitukseltani erityisesti muistuta häntä.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #53 : su 08.10.2017, 18:18:30 »
Helsinki voi jonkun mielestä olla persreikä, mutta Michael Jacksonin veljentyttären Autumn Jacksonin mielestä Korso on niin hyvä paikka, että siellä kelpaa asua ja kasvattaa lapsensa.

Jackson ja Korsossa kasvanut miehensä Narinder Singh asuvat edelleen Kaliforniassa, mutta heillä on koti myös Korsossa.

Kuukausiliitteen mukaan Autumn käy Vantaalla usein. Hän kuvailee paikkaa ihanaksi, sillä Korsossa Autumn pääsee pakoon Los Angelesin ruuhkia, kuivuutta ja kuumuutta. Autumn tuli Suomeen ensimmäisen kerran viisi vuotta sitten.

Tulevaisuudessa pariskunta saattaa viettää Korsossa enemmänkin aikaa - varsinkin jos he saavat perheenlisäystä.
– Jos ja kun lapsia tulee, Suomi olisi ihanteellinen kasvupaikka, Autumn kertoo lehdelle.

No joo, Los Angeles on aika huonosti suunniteltu kaupunki, jossa aika tärvääntyy autolla ajamiseen. Kyllä Korso siihen verrattuna saattaa olla vetovoimainen paikka.

https://www.is.fi/viihde/art-2000005400211.html
Minä tässä vain, anteeksi.

Paikalla socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #54 : su 08.10.2017, 18:29:24 »
En oikein tajua, miksi Korso olisi jotenkin huonompi paikka kuin muut vastaavat lähiöt.
Olin aikoinaan Korsossa töissä melkein 10 vuotta enkä havainnut siellä mitään pirullista.

Toki rannikolla on mukavampi asua, mutta ei Korso mikään helvetti ole.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #55 : su 08.10.2017, 18:35:54 »
No, Korso nyt on jonkun suomalaisen mittapuun mukaan mälsä paikka. Onneksi meillä ei vielä ole paljon sellaisia todella kurjia lähiöitä, joihin poliisikaan ei uskalla mennä edes aseistautuneena. Jonkinlaista lähiluontoa eli pöpelikköä on joka puolella Suomea, toisin kuin maailman suurkaupungeissa. Korsosta käsin Helsingin palvelut todella lähellä, joten mikäpä siellä on asustellessa. Mieluummin minä Korsoon muuttaisin kuin Pieksämäelle.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #56 : ke 25.10.2017, 18:35:46 »
Ylpeästi erilaiset -sarjassa tutustutaan Katiin, joka rakensi kivistä itselleen linnaa yli 20 vuotta.

Vuonna 1995 Kati Sinenmaa, 67, opiskeli Helsingin yliopistossa fysiikkaa. Opinnot eivät maistuneet, joten Kati päätti muuttaa Pasilan ratapihalle pieneen telttaan.

– Ajattelin, että haluan jättää muistomerkin itsestäni. Aloin kerätä kiviä. Siinä oli takana myös ajatus, että kuinka suuren kiven saan liikkeelle. Nälkä kasvoi syödessä ja samalla muurit alkoivat muodostua, hän kertoo ohjelmassa.

https://www.is.fi/viihde/art-2000005421645.html

Muistan tämän tapauksen, josta kerrottiin mediassa jo silloin kun hän vielä asui "linnassaan". Yksi asumisratkaisu tämäkin ja aika voimallinen osoitus oman elämäntyön rakentamisesta.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #57 : ke 25.10.2017, 21:28:10 »
No, Korso nyt on jonkun suomalaisen mittapuun mukaan mälsä paikka. Onneksi meillä ei vielä ole paljon sellaisia todella kurjia lähiöitä, joihin poliisikaan ei uskalla mennä edes aseistautuneena.
Ei vielä. Katso Ruotsia, jossa jo on. Pian on meilläkin, koska tyhminä otamme huonoa oppia.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #58 : to 26.10.2017, 12:59:01 »
Ylpeästi erilaiset -sarjassa tutustutaan Katiin, joka rakensi kivistä itselleen linnaa yli 20 vuotta.

Vuonna 1995 Kati Sinenmaa, 67, opiskeli Helsingin yliopistossa fysiikkaa. Opinnot eivät maistuneet, joten Kati päätti muuttaa Pasilan ratapihalle pieneen telttaan.

– Ajattelin, että haluan jättää muistomerkin itsestäni. Aloin kerätä kiviä. Siinä oli takana myös ajatus, että kuinka suuren kiven saan liikkeelle. Nälkä kasvoi syödessä ja samalla muurit alkoivat muodostua, hän kertoo ohjelmassa.

https://www.is.fi/viihde/art-2000005421645.html

Muistan tämän tapauksen, josta kerrottiin mediassa jo silloin kun hän vielä asui "linnassaan". Yksi asumisratkaisu tämäkin ja aika voimallinen osoitus oman elämäntyön rakentamisesta.

Kati pääsi aikoinaan myös Karpoon:

https://www.youtube.com/watch?v=WzBQRtIsfx8

Jossakin vaiheessa hän kirjoitteli omalla nimellään myös Näkökulmalle.