Kirjoittaja Aihe: Kauniit naiset  (Luettu 29665 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
Vs: Kauniit naiset
« Vastaus #40 : to 14.09.2017, 23:34:51 »

Tuo upea nainen on taatusti epäaito "valokuva",
mutta tämä alla oleva on taatusti aito valokuva:

"Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä" - Esko Valtaoja, TS 4.8.2015

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #41 : pe 15.09.2017, 04:44:15 »
Ehkä tuo tarkoittaa, että tavatessaan kauniin naisen MrKat puhkeaa keskustelemaan AIDS:sta.

Tai humpuukista.
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #42 : pe 15.09.2017, 07:58:04 »
Jalkahoitajat kyllä näkevät jaloista varsin samontein, jos on käytetty korkkareita. itsellä aikoinaan (yläasteikäisenä) jalkahoitaja huomasi, että olen pitänyt korkokenkiä ihan parin viikon käytön jälkeen. Eikä ne edes olleet erityisen korkeat korot. Heti tuli jalkoihin sellaisia kovettumia, jotka asian paljastivat. Ja silloin sentään kyseessä oli nuoret vetreät jalat.

En ole koskaan käynyt jalkahoitajalla, ei ole ollut tarvetta. Ei ole kovettumia tai liikavarpaita tai mistä nyt ihmiset kuulemma kärsivätkin, vaikka ei ole enää kyseessä nuoret vetreät jalat. On vaan vetreät jalat. Joten en tiedä, mitä huomaisivat.

Tottakai on ihmisiä, joiden jalkaan ei vaan korkokenkä sovi. Esimerkiksi jos jalka on kovin leveä, siihen on kyllä vaikea varmaan löytää korkokenkää, joka tuntusi mukavalta. Muutoinkin Safiiri on aika hilpeää, että nyt tiedät tämän korkokenkäasian minua paremmin, kun olet sä muutaman kerran kokeillut ja pari kertaa töidenkin vuoksi. Minä satun puhumaan noin 37 vuoden kokemuksella, sillä aloin pitää korkokenkiä tuossa kolmentoista korvilla. Olen ollut käsityksessä, että juuri tälläistä katsot karsaasti: toisen kokemuksen/tiedon vähättelyä sen perusteella, että se ei nyt vaan ole oma juttu.

T: Xante
« Viimeksi muokattu: pe 15.09.2017, 08:00:53 kirjoittanut Xantippa »

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #43 : pe 15.09.2017, 08:13:44 »
 Oliko tässä ketjussa tarkoitus keskustella kauniista naisista vai, että täällä ne vähemmän kauniit naiset keskustelee?
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #44 : pe 15.09.2017, 08:21:47 »
Oliko tässä ketjussa tarkoitus keskustella kauniista naisista vai, että täällä ne vähemmän kauniit naiset keskustelee?

Mistä sinä misogyyni tiedät, että täällä keskustelevat  vähemmän kauniit naiset? Kauniit ja myös rumat naiset kiertävät sinun kaltaistesi katteettomasti arrogantit rumat ja kusipäiset miehet kaukaa. Kauniita naisia sinä voit katsella vain kaukaa tai kuvista, netistä ja vastaanotttimista. Vedä rukkari käteesi!

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #45 : pe 15.09.2017, 08:26:00 »
Jalkahoitajat kyllä näkevät jaloista varsin samontein, jos on käytetty korkkareita. itsellä aikoinaan (yläasteikäisenä) jalkahoitaja huomasi, että olen pitänyt korkokenkiä ihan parin viikon käytön jälkeen. Eikä ne edes olleet erityisen korkeat korot. Heti tuli jalkoihin sellaisia kovettumia, jotka asian paljastivat. Ja silloin sentään kyseessä oli nuoret vetreät jalat.

En ole koskaan käynyt jalkahoitajalla, ei ole ollut tarvetta. Ei ole kovettumia tai liikavarpaita tai mistä nyt ihmiset kuulemma kärsivätkin, vaikka ei ole enää kyseessä nuoret vetreät jalat. On vaan vetreät jalat. Joten en tiedä, mitä huomaisivat.

No mä kävin silloin jalkahoitajalla sisäänkasvaneen varpaankynnen takia. Se taas on enemmän sukuvika kuin jostain väärsitä kengistä tms. johtunut vaiva. Tämä huomio korkojen vaikutuksesta jalkaan oli täysin sivutuote hommassa.

Lainaus
Tottakai on ihmisiä, joiden jalkaan ei vaan korkokenkä sovi. Esimerkiksi jos jalka on kovin leveä, siihen on kyllä vaikea varmaan löytää korkokenkää, joka tuntusi mukavalta. Muutoinkin Safiiri on aika hilpeää, että nyt tiedät tämän korkokenkäasian minua paremmin, kun olet sä muutaman kerran kokeillut ja pari kertaa töidenkin vuoksi. Minä satun puhumaan noin 37 vuoden kokemuksella, sillä aloin pitää korkokenkiä tuossa kolmentoista korvilla. Olen ollut käsityksessä, että juuri tälläistä katsot karsaasti: toisen kokemuksen/tiedon vähättelyä sen perusteella, että se ei nyt vaan ole oma juttu.

Taitaa olla sulle arka paikka? Muutoinhan sua tuskin haittais se, etä minä ilmoitan omaksi asenteekseni korkokenkien olevan terveydellisesti huonot, mutta annan muille vapaat jalat käyttää niitä, jos mieli tekee. Ei ne nyt kuitenkaan miksikään terveysjalkineiksi siitä muutu, että sinä tai joku muu niitä sietää.

By the way: korsettiakin aikanaan puolusteltiin sillä, miten se pitää ryhdin hyvänä ja tukee. Mutta nykykäsitys kyllä on, että se paras "korsetti", jolla kunnossa ja toimintakykyisenä pysytään on lihasten "korsetti". Korkokenkien terveellisyyteen uskon heti, kun vaikkapa olympialaisissa joku pistelee maratonia korkkareilla. (Se leikkimielinen korkokenkäjuoksu ei kelpaa, koska siellä kukaan ei kisaa muilla jalkineilla.)

Kuten taisinkin jo mainita, niin mulla on tärkeämpiä jalan sietokyvylle haastellisia asioita, joita haluan tehdä. En aio uhrata siis niitä korkkarien takia. Muutoinkin katson tarkkaan, millaisia kenkiä suostun käyttämään. Jopa ne ballerinat saa jäädä pelkkään juhlakäyttöön, sillä niiden pohja on tyypillisesti aivan liian ohut. Samoin muuten tennareiden. Eivät sovi päivittäiskäyttöön. Jos joku kokee, että oman jalkansa sietokyvyn haluaa käyttää korkokengillä kulkemiseen, niin be my guest vaan. Mulla valinta osuu ihan muihin juttuihin. Iän myötä "korkoraja" ja muut vaatimukset omille (!) jalkineille ovat vain tiukentuneet. Mutta sen ansiosta pystyn sitten edelleen tekemään sellaisia juttuja, jotka useimmille ei tässä iässä enää onnistuis mitenkään - edes aiemmalla harrastustaustalla. Tämä kuitenkin on vain oma henkilökohtainen hierarkiani tässä asiassa. Omissa silmissäni se korkokengillä käveleminen ei edes ole kaunista, koska minusta kauneinta on ergonomisesti ja fysiologisesti terve ja vaivaton liikehdintä. Kyllähän meillä ON toi nilkkanivel siksi, että sen liikeradan olis tarkoitus toimia kävellessä. Ei siksi, että se pönkätään sellaiseen asentoon, että suurin osa liikeradasta estyy.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #46 : pe 15.09.2017, 08:27:51 »

Olikos sun mielestä naiskauneus asia, joka määrittyy vain miesten mielipiteillä?

Ai niin muuten - mun "profiilikuva" ei varsinaisesti ole minusta. Hämmästyttävää, että se pitää erikseen mainita, kun minusta se on aika itsestään selvä asia.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #47 : pe 15.09.2017, 08:51:49 »
Taitaa olla sulle arka paikka? Muutoinhan sua tuskin haittais se, etä minä ilmoitan omaksi asenteekseni korkokenkien olevan terveydellisesti huonot, mutta annan muille vapaat jalat käyttää niitä, jos mieli tekee. Ei ne nyt kuitenkaan miksikään terveysjalkineiksi siitä muutu, että sinä tai joku muu niitä sietää.

Niin joo, arka paikkahan se on, jos huomauttaa, että olen kanssasi eri mieltä korkokengistä. Vielä aremmaksi paikka tulee, jos väittää puhuvansa kokemuksta, jota sinulla ei ole, ja jota et tahdo. Oikein rakentavaa keskustelua.

Ja todellakin: sinulla on kyse siis asenteesta, minulla tiedosta.

Kuten taisinkin jo mainita, niin mulla on tärkeämpiä jalan sietokyvylle haastellisia asioita, joita haluan tehdä. En aio uhrata siis niitä korkkarien takia. Muutoinkin katson tarkkaan, millaisia kenkiä suostun käyttämään. Jopa ne ballerinat saa jäädä pelkkään juhlakäyttöön, sillä niiden pohja on tyypillisesti aivan liian ohut. Samoin muuten tennareiden. Eivät sovi päivittäiskäyttöön. Jos joku kokee, että oman jalkansa sietokyvyn haluaa käyttää korkokengillä kulkemiseen, niin be my guest vaan. Mulla valinta osuu ihan muihin juttuihin. Iän myötä "korkoraja" ja muut vaatimukset omille (!) jalkineille ovat vain tiukentuneet. Mutta sen ansiosta pystyn sitten edelleen tekemään sellaisia juttuja, jotka useimmille ei tässä iässä enää onnistuis mitenkään - edes aiemmalla harrastustaustalla. Tämä kuitenkin on vain oma henkilökohtainen hierarkiani tässä asiassa. Omissa silmissäni se korkokengillä käveleminen ei edes ole kaunista, koska minusta kauneinta on ergonomisesti ja fysiologisesti terve ja vaivaton liikehdintä. Kyllähän meillä ON toi nilkkanivel siksi, että sen liikeradan olis tarkoitus toimia kävellessä. Ei siksi, että se pönkätään sellaiseen asentoon, että suurin osa liikeradasta estyy.

Juujuu. Juujuujuuu. Mutta mikään tästä vuodatuksesta ei perustele väitettäsi, että korkokengät olisi keksitty naisille sen vuoksi, että heistä tulisi avuttomia. Eikä edes sitä, että ne ovat epäterveelliset ja epämukavat. Kun eivät ole, vaikka sulle näyttävätkin kovasti olevan. Siis kaikille. Aina. Välttämättä.

En tiedä, mitä juttuja edelleenkin teet, mutta sen voin kertoa, että mitään toimintakykyä, joka minulla on ollut, ei ole korkokenkien käyttö kylläkään riistänyt.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #48 : pe 15.09.2017, 09:00:51 »

Niin joo, arka paikkahan se on, jos huomauttaa, että olen kanssasi eri mieltä korkokengistä. Vielä aremmaksi paikka tulee, jos väittää puhuvansa kokemuksta, jota sinulla ei ole, ja jota et tahdo. Oikein rakentavaa keskustelua.

Ja todellakin: sinulla on kyse siis asenteesta, minulla tiedosta.

Juujuu. Juujuujuuu. Mutta mikään tästä vuodatuksesta ei perustele väitettäsi, että korkokengät olisi keksitty naisille sen vuoksi, että heistä tulisi avuttomia. Eikä edes sitä, että ne ovat epäterveelliset ja epämukavat. Kun eivät ole, vaikka sulle näyttävätkin kovasti olevan. Siis kaikille. Aina. Välttämättä.

En tiedä, mitä juttuja edelleenkin teet, mutta sen voin kertoa, että mitään toimintakykyä, joka minulla on ollut, ei ole korkokenkien käyttö kylläkään riistänyt.

esittelepä nyt sitten se tutkimustieto, jonka mukaan korkokenkä on terveellinen. Itse olen törmännyt vain päinvastaisiin kannanottoihin. Oman kenkävalintani teen sekä omiin tuntemuksiini että ihmisen tutkimustietoon pohjautuen. Mutta kuten sanoin - siitä vain korkoilemaan, jos sinä niin valitset. Kyllähän ihmiset tupakoikin. (Sun oma käyttäjän kokemus on vain kuitenkin vastaava yhden ihmisen oma tuntuma kuin munkin. Ei siis sen kummallisempaa "tietoa".)

PS. Justa itehän sä kerroit, että sulla ei ole mitään "huippuunsa treenattua kehoa". Eipä siis vaatimasi toimintakykykään liene kovin vaativaa tasoa.) Mä taas liikun työkseni 4,5 tuntia / päivä ja siihen päälle oma liikuntaharrastus. Aiemmin työssä liikkumista oli tätäkin enemmän.
« Viimeksi muokattu: pe 15.09.2017, 09:04:15 kirjoittanut Safiiri »

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #49 : pe 15.09.2017, 09:06:15 »
Jaaha, no, taatusti kai HIV-positiivinenkin nainen voi olla kaunis.  :P

(Tehtäneenkö ketjussa asian vierestä puhumisen enkkari...)
Hänet itsensä kanssa.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #50 : pe 15.09.2017, 09:20:34 »

esittelepä nyt sitten se tutkimustieto, jonka mukaan korkokenkä on terveellinen. Itse olen törmännyt vain päinvastaisiin kannanottoihin. Oman kenkävalintani teen sekä omiin tuntemuksiini että ihmisen tutkimustietoon pohjautuen. Mutta kuten sanoin - siitä vain korkoilemaan, jos sinä niin valitset. Kyllähän ihmiset tupakoikin. (Sun oma käyttäjän kokemus on vain kuitenkin vastaava yhden ihmisen oma tuntuma kuin munkin. Ei siis sen kummallisempaa "tietoa".)

PS. Justa itehän sä kerroit, että sulla ei ole mitään "huippuunsa treenattua kehoa". Eipä siis vaatimasi toimintakykykään liene kovin vaativaa tasoa.) Mä taas liikun työkseni 4,5 tuntia / päivä ja siihen päälle oma liikuntaharrastus. Aiemmin työssä liikkumista oli tätäkin enemmän.

Olenko väittänyt olevan terveellinen? Esittele sinä sen tiedon lähde, että korkokenkä on keksitty naisille sen vuoksi, että heistä tulisi avuttomia. Minkä jälkeen voit esitellä sen tutkimustiedon, joka kertoo naisista tulleen avuttomia korkokenkien vuoksi.

Et tietäne mitään siitä, millaista toimintakykyä minulla on tai minulta vaaditaan. Jostakin syystä näemmä kuvittelet voivasi sen päätellä siitä, että sanon, että minulla ei ole huippuunsa treenattu keho. Vielä varmemmin luulet sen tietäväsi kai siitä, että sanon käyttäväni myös korkokenkiä.

Onko sinun huippuunsa treenattu kehosi ja työssäsi vaadittava liikuntatuntien määrä siis perustelusi sille, että korkokengät ovat epäterveelliset ja epämukavat? Vai mitä se tähän asiaan liittyy?

Muoksis: tietysti jos toimintakykyä jotenkin haluamme foorumilla mitata, voimme katsastaa vaikka kremppaketjun. Ketkä siellä esiintyvät ja miksi.
« Viimeksi muokattu: pe 15.09.2017, 09:24:01 kirjoittanut Xantippa »

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #51 : pe 15.09.2017, 09:27:55 »
Olikos sun mielestä naiskauneus asia, joka määrittyy vain miesten mielipiteillä?

Ai niin muuten - mun "profiilikuva" ei varsinaisesti ole minusta. Hämmästyttävää, että se pitää erikseen mainita, kun minusta se on aika itsestään selvä asia.
Huvitin itseäni lukemalla typerehtimisesi ja vastaan samalla mitalla, että voisimme jakaa kokemuksen:

Olikos sun mielestä ulkoavaruuden olentojen ravintomieltymykset asia, joka määrittyy vain ihmisten kulinarististen mieltymysten kautta?

Ai niin muuten - mun omistaman auton merkki ja malli ei varsinaisesti ole minusta. Hämmästyttävää, että se pitää erikseen mainita, kun minusta se ei liity millään tavoin yhtikäs mihinkään mutta joo, sua on heitetty ruman lisäksi tyhmällä.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa RGR

• Konkari
  • etelänhämyhaikara
« Vastaus #52 : pe 15.09.2017, 10:57:32 »
Jaaha, no, taatusti kai HIV-positiivinenkin nainen voi olla kaunis.  :P

(Tehtäneenkö ketjussa asian vierestä puhumisen enkkari...)

On erittäin mukavaa lueskella naisihmisten kirjoituksia. Luen ne aina huolellisemmin kuin miesten kirjoitukset joista voi jo ensimmäisen lauseen perusteella arvioida mistä on kysymys.

Naisten teeseissä saattaa lopullinen koukku sijaita missä tahansa sisällön keskellä ja olla täysin arvaamaton - kuten naiset yleensäkin. Johtuisikohan muuten naisten arvaamattomuus sitten lopulta kuitenkin nopeammasta päätöksentekokyvystä.

Em. syistä keskustelu hieman mutkittelee mutta ei sen väliä, kauniille naisille sallitaan lähes kaikki.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #53 : pe 15.09.2017, 11:31:42 »

Korkokengissä on sekin hyvä puoli, että ne korostavat nais-ihmisen takamusta, kun niillä kävely pakottaa ryhdin siihen sopeutuvaksi. (saavat miehetkin edes hieman silmän iloa, tässä ankeassa maailmassa, jossa itikatkin ja hirvikärpäset kiusaavat erän ja elämäkulkijaa.)

Tietenkin niitä käytetään valikoivasti tilanteen mukaan eikä lenkkeillessä, kuten safiiri taisi olettaa.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #54 : pe 15.09.2017, 12:40:56 »

Olenko väittänyt olevan terveellinen?

Kovasti vastustit ajatusta, että se on epäterveellinen.

[quote9Esittele sinä sen tiedon lähde, että korkokenkä on keksitty naisille sen vuoksi, että heistä tulisi avuttomia. Minkä jälkeen voit esitellä sen tutkimustiedon, joka kertoo naisista tulleen avuttomia korkokenkien vuoksi.[/quote]

Tuo ei ollut väitteeni. Ja siitä mun väitteestä mitä ilmeisimmin puuttui hymiö, koska et hiffannut sen ironista luonnetta.

Lainaus
Et tietäne mitään siitä, millaista toimintakykyä minulla on tai minulta vaaditaan. Jostakin syystä näemmä kuvittelet voivasi sen päätellä siitä, että sanon, että minulla ei ole huippuunsa treenattu keho. Vielä varmemmin luulet sen tietäväsi kai siitä, että sanon käyttäväni myös korkokenkiä.

No ei mitä ilmeisimmin erityistä fyysistä vaativuutta vaadita, jos kehosi ei ole "huippuunsa treenattu". Muutoin et nimittäin kovin vaativista toimista suoriutuisi.

[Uowt]
Onko sinun huippuunsa treenattu kehosi ja työssäsi vaadittava liikuntatuntien määrä siis perustelusi sille, että korkokengät ovat epäterveelliset ja epämukavat? Vai mitä se tähän asiaan liittyy?[/quote]

On ollut aika huippuunsa treenattu aikoinaan. Nykyään ei ihan samaa vaadita, mutta kylläkin teen asioita, joita tyypillinen 50 v. ei välttämättä yleensä edes pysty tekemään. Asiaan se liittyi siten, että KOSKA rasitusta jalkaterälle on tarjolla jo niin paljon muutoinkin, niin minun ei ole järkevää rasittaa jalkojani vielä jokseenkin turhaan koroilla. Tämä muuten ei ole pelkästään oma arvioni, vaan myös fysioterapeutin ja lääkärin neuvo. Toki myös olisi mahdollista valita ennenaikainen eläköityminen, kun lujille joutuvat jalat sanois poks. Toistaiseksi olen valinnut toisin, koska en näe koroissa mitään siinä määrin arvokasta.

Lainaus
Muoksis: tietysti jos toimintakykyä jotenkin haluamme foorumilla mitata, voimme katsastaa vaikka kremppaketjun. Ketkä siellä esiintyvät ja miksi.

Sä nyt vain pimahdit, kun osui ilmeisen arkaan kohtaan. On vaikka kuinka paljon asioita, jotka ovat epäterveellisiä. Kuten vaikkapa istumatyö ja istuminen. Liiallinen treenaaminenkin on. Ainahan joudumme arvioimaan näissä valinnoissamme sitä, millaisiin (terveys)riskeihin suostumme. Mä nyt vain olen valinnut erilaiset riskit kuin sinä. Ei sen kummempaa. Varmasti asiaan vaikuttaa se, että mä nyt vain en näe niitä korkkareita kauniina. En itselläni, en muillakaan. Mutta - jotkut tykkää pisamista ja toiset inhoo niitä. Meillä nyt vain on tässä erilainen maku.

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #55 : pe 15.09.2017, 13:23:59 »
Pienehkö korko kengissä voi olla jalalle mukavakin, mutta varsinaisista korkkareista tulee mieleeni kiinalaisten naisten typistetyt jalat. Terveiden jalkojen kyky monipuoliseen liikkumiseen on toisarvoinen verrattuna siihen, että pitää näyttää seksikkäältä miesten silmissä.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #56 : pe 15.09.2017, 13:43:18 »
Pienehkö korko kengissä voi olla jalalle mukavakin, mutta varsinaisista korkkareista tulee mieleeni kiinalaisten naisten typistetyt jalat. Terveiden jalkojen kyky monipuoliseen liikkumiseen on toisarvoinen verrattuna siihen, että pitää näyttää seksikkäältä miesten silmissä.

Pientä korkoa suositellaan usein silloin, jos akillesjänne vaivaa. Varsinkin, jos akilles on lyhyenpuoleinen, saattaa muutoin tulehtunut jänne ihan normaalissa kävelyssä rasittua ja joutua tulehduksen kannalta liialliseen venytystilaan. Toisaalta jatkuva korkokenkien käyttö saattaa myös edesauttaa akilleksen liikkuvuuden pienentymistä, kun se ei saa tavanomaista aktivaatiota kävellessä. Korko saattaa myös toimia iskunvaimentimena, mutta silloin siitä on etua lähinnä verrattuna hyvin ohutpohjaiseen jalkineeseen verrattuna. 

Poissa Juuli Hukkaskukka 2

• Konkari
« Vastaus #57 : pe 15.09.2017, 13:52:31 »
Taitaa tuo jalka ja kenkämalli olla kulttuurikohtainen. Kiinassa ei naisten jalat saaneet tuhanteen vuoteen olla kuin enintään 12 cm muuten ei kelvannut vaimoksi.
Pärstävärkin ei niin suurta väliä ollut.
« Viimeksi muokattu: pe 15.09.2017, 14:02:51 kirjoittanut Juuli Hukkaskukka 2 »
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #58 : pe 15.09.2017, 14:07:01 »

Olenko väittänyt olevan terveellinen?

Kovasti vastustit ajatusta, että se on epäterveellinen.

En. Vastustin ajatusta, että kategorisesti aina, jokaisessa tilanteessa, muka olisi. Muutenkin älytön ajatus, että kenkä on epäterveellinen, saati verrata kenkää tupakkaan. Onko sinulla mielessä myös jokin puseromalli, jonka käyttö kenties on samalla tavalla epäterveellistä kuin tupakanpoltto?

Ja joo, ei sarkasmisi, vai ironiaako se oli, tällä kertaa välittynyt.

No ei mitä ilmeisimmin erityistä fyysistä vaativuutta vaadita, jos kehosi ei ole "huippuunsa treenattu". Muutoin et nimittäin kovin vaativista toimista suoriutuisi.

Minä puhuin toimintakyvystä. Sinä näemmä kuvittelet nyt, että vain huippuunsa treenattu keho, jokta vaaditaan erityisen vaativia fyysisiä toimia, on toimintakykyinen. Varaudu yllättymään: jopa ihmiset, jotka eivät käytä kroppansa pysaamiseen tuntikausia päivässä ja suorita koko ajan vaativia toimia, ovat useinkin toimintakykyisiä. Jotkut jopa hyvinkin toimintakykyisiä.

On ollut aika huippuunsa treenattu aikoinaan. Nykyään ei ihan samaa vaadita, mutta kylläkin teen asioita, joita tyypillinen 50 v. ei välttämättä yleensä edes pysty tekemään. Asiaan se liittyi siten, että KOSKA rasitusta jalkaterälle on tarjolla jo niin paljon muutoinkin, niin minun ei ole järkevää rasittaa jalkojani vielä jokseenkin turhaan koroilla. Tämä muuten ei ole pelkästään oma arvioni, vaan myös fysioterapeutin ja lääkärin neuvo. Toki myös olisi mahdollista valita ennenaikainen eläköityminen, kun lujille joutuvat jalat sanois poks. Toistaiseksi olen valinnut toisin, koska en näe koroissa mitään siinä määrin arvokasta.

Vieläkään sinun henkilökohtainen kroppasi rasitushistoria ei muutu mitenkään perusteluksi sille, että jokin kenkä on automaattisesti epäterveellinen.

Sä nyt vain pimahdit, kun osui ilmeisen arkaan kohtaan. On vaikka kuinka paljon asioita, jotka ovat epäterveellisiä. Kuten vaikkapa istumatyö ja istuminen. Liiallinen treenaaminenkin on. Ainahan joudumme arvioimaan näissä valinnoissamme sitä, millaisiin (terveys)riskeihin suostumme. Mä nyt vain olen valinnut erilaiset riskit kuin sinä. Ei sen kummempaa. Varmasti asiaan vaikuttaa se, että mä nyt vain en näe niitä korkkareita kauniina. En itselläni, en muillakaan. Mutta - jotkut tykkää pisamista ja toiset inhoo niitä. Meillä nyt vain on tässä erilainen maku.

Olet keskustellut liikaa Faustisen kanssa, kun olet heti tyrkyttämässä pimahtamisia ja arkoja paikkoja, kun joku on nyt vaan kanssasi eri mieltä. On muuten rasittava tapa, ellet ole sattunut huomaamaan.

Ja mikään argumenttisi ole vakuuttanut minua siitä, että korkokenkien käyttöni olisi epäterveellinen terveysriski. Tämäkin sun mielestä tietysti on vaan aran paikan pimahdus, eiks niin.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #59 : pe 15.09.2017, 14:09:05 »
Kun nyt esitettiin ajatus, että korkokenkien epäterveellisyys on vain oma ja omaan (vajavaiseen) kokemukseeni liittyvä väite, niin tässä hieman pohdintaa korkokengistä terveydelliseltä kannalta:

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=jal00186

http://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000002847817.html

Yllättäen jopa hieman sitä ironista huomautustani tukeva "auttomista naisista" löytyy:
http://www.kauneusjaterveys.fi/seksi-suhteet/suhteet/tutkimus-paljastaa-mies-auttaa-naista-jos-talla-on-jalassa-korkokengat

Miehen auttamisenhalu siis herää korkeilla koroilla tepastelevan naisen kohdalla herkemmin. On tässä siis jotain yhteyttä siihen avuttomuusaspektiinkin...

Xante voi sitten pistää tulemaan niitä artikkeleita ja tutkimuksia, joissa korkokengät todetaan terveellisiksi.

Yritä Xante ymmärtää, että selitin omaa taustaani siksi, että ymmärtäisit, mistä johtuen olen asenteeni korkkareihin omaksunut. Siitä pidän kyllä edelleen kiinni - ja terveyskirjaston artikkeli mm. puoltaa kantaani - että korkkarit ovat aina epäterveelliset. Mutta kuten eivät kaikki tupakoitsijatkaan sairastu kehkosyöpään tai -ahtaumaan, niin varmasti jotkut onnistuvat keikkumaan koroillaan koko ikänsä ilman pahempia vaivoja. Se vain ei todista niiden käyttämistä terveelliseksi.

Mutta - ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin. Kun nyt oikein kiistellään siitä, saako korkkareita sanoa epäterveellisiksi, niin ehkä vältymme siltä, että Vauhtinen keksii mun ja Xanten olevan sama kirjoittaja. Ehdottomasti muutaman känsän arvoinen saavutus.

« Viimeksi muokattu: pe 15.09.2017, 14:15:41 kirjoittanut Safiiri »