Kirjoittaja Aihe: Kauniit naiset  (Luettu 20683 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Safiiri

• Konkari
Vs: Kauniit naiset
« Vastaus #20 : to 14.09.2017, 13:43:18 »
Voihan muunkin mallinen perse näyttää hyvältä. Näin eilen uimahallissa aasialaisen naisen, jolla oli melko litteä leveä todella hyvännäköinen perse.

Mutta tuommoisia puolipalloja näkee aniharvoin jos koskaan.

Mikäs afrikkalainen heimo se olikaan, jonka naisilla on taipumusta vielä paljon suurempaan tän sorttimentin takalistoon? Takamuksissa on muutama perustyyppi:

https://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/oletko-h-o-a-vai-y-tunnista-pepputyyppisi/5346604#gs.N10pG1M

Itse en kauheesti diggaa ylisuurta o-mallia, mutta en kyllä myöskään itse mummopebaksi mielessäni nimeämääni y-mallia. Mutta lopulta oikeastaan mikään tyyypi ylikorostuneena ei ole kovinkaan viehättävä, vaan sellainen hieman kaikkien mallien maltillinen sekoitus on kaunein. Tosin sillä hirveesti ole sen kummempaa väliä, kunhan on lihakset hyvässä toiminnallisessa kunnossa.

Hottentottinaisilla on niin sanotut rasvapakarat eli muhkea perse. Lapsuudessani niistä vitsailtiin vähän väliä, lieneekö heimo huvennut kun enää harvemmin.

Varmaan sun lapsuuden heimo on huvennut, liekö teistä enää vitsailemaan harvemminkaan.

Parasta treeniä takalistolle on kävellä korkokengillä. Pitkiä matkoja ja usein.

T: Xante

Paitsi jos ei osaa niillä kävellä suorana, vaan siirtyy sellaiseen ankkataaperrukseen peppu takana ja polvet koukussa. Silloin ei juurikaan pakaralihas tee mitään.

Korkokengillä ei pidä kävelemän, ellei osaa. Heitä varten on balleriinaa ja tennistossua.

No mun asenne on: korkokengillä ei pidä kävelemän. Se on sekä epäterveellistä että epämukavaa. Korot on suunniteltu naisille vain siksi, että he muuttuisivat avuttomiksi.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #21 : to 14.09.2017, 13:51:41 »
En osaa kävellä korkokengillä. Mutta kengissä joissa on täysin lattanat pohjat jalkaterät väsyvät ja kipeytyvät. Lenkkari on yleensä paras, pientä korkoa omaava kenkä kakkosena.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #22 : to 14.09.2017, 13:53:59 »
No mun asenne on: korkokengillä ei pidä kävelemän. Se on sekä epäterveellistä että epämukavaa. Korot on suunniteltu naisille vain siksi, että he muuttuisivat avuttomiksi.

Hölönpölön. Jos ostaa oikeankokoisen ja -mallisen korkokengän, ei käveleminen ole sen kummemmin epäterveellistä kuin epämukavaakaan. Yhtä lailla mikä hyvänsä huono kenkä, olkoon miten matalapohjainen hyvänsä, voi jalkaa vahingoittaa.

Korot olivat miesten kengissä huomattavasti aikaisemmin kuin naisten.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #23 : to 14.09.2017, 14:20:20 »

Hölönpölön. Jos ostaa oikeankokoisen ja -mallisen korkokengän, ei käveleminen ole sen kummemmin epäterveellistä kuin epämukavaakaan. Yhtä lailla mikä hyvänsä huono kenkä, olkoon miten matalapohjainen hyvänsä, voi jalkaa vahingoittaa.

Korot olivat miesten kengissä huomattavasti aikaisemmin kuin naisten.

Ei ole terveellistä kävellä korkokengillä, jotka siirtävät painon liiaksi päkiälle. Huonot kengät toki voivat olla muillakin tavoin kuin vain korkojen takia. Ihminen on kanta-astuja, eikä korko ole tämän normaalin jalan käytön kannalta järkevä. Itsellä on kyllä jalkaterää rasittavaa hommaa ihan riittävästi muutoinkin, joten tämän aivan turhan rasituksen olen siitä syystä ohittanut tyystin. Omiin jalkoihini en siis korkokenkää suostu laittamaan. Ihan sama mulle, jos joku toinen haluaa tämän rasituksen omille jaloilleen hyväksyä.

PS. Korkokenkä joskus ammoisina aikoina miehillä oli tietenkin osoitus siitä, ettei heidän tarvinnut tehdä työtä, joten he saattoivat käyttää tuollaisia liikkumista haittaavia vermeitä. Niillä, joiden piti fyysisesti johonkin kyetä, ei korkoja kengissään ollut.
« Viimeksi muokattu: to 14.09.2017, 14:23:50 kirjoittanut Safiiri »

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #24 : to 14.09.2017, 14:33:21 »
PS. Korkokenkä joskus ammoisina aikoina miehillä oli tietenkin osoitus siitä, ettei heidän tarvinnut tehdä työtä, joten he saattoivat käyttää tuollaisia liikkumista haittaavia vermeitä. Niillä, joiden piti fyysisesti johonkin kyetä, ei korkoja kengissään ollut.

Entäs hevostelu? Jalustimien käyttö vaatii korkoja kenkiin, ja mieluummin ihan kunnollisia korkoja. Tälläkin voi olla vaikutuksensa.

Plus sitten lisäpituus, minkä korot suovat. Tuo lisää arvovaltaa sukupuoleen katsomatta.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #25 : to 14.09.2017, 14:36:02 »
Toi pystypyrstömallin ihailu ei mee mulla jakeluun ollenkaan. Noh - kai se sitten tässäkin pitää keksiä aina uusia muoteja.

En mäkään erityisesti tykkää. Onkohan tolla mimmillä ns. papukroppa - selkäranka ja ryhti silleen, että hanuri on normaalistikin taakse työntynyt - vai onko se ainoastaan poseerausta?

Kuvan naisella/tytöllä on kyllä sellainen asento, jossa ollaan perä pitkällä kaukana törröttäen ja selkä notkolla, joten kuvakulma tuossa valehtee. Vaikka tuskin on mikään lattaperse kyllä muutenkaan.

Tässä vähän vastaavanlaisia kuvia, joissa kuvakulman ansiosta saadaan joko  lisämuotoja tai vähempiä muotoja tarpeen mukaan: https://www.yahoo.com/beauty/fitness-blogger-shows-how-posing-can-get-you-a-kardashian-butt-232744353.html

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #26 : to 14.09.2017, 14:42:01 »
Olen huomannut, että korkokengät herättävät mielikuvia ja tunteita etenkin heissä, jotka eivät niitä suostu jalkaansa laittamaan. Olisiko Safiiri kuitenkin niin, että myös tämä on asia, joka jäänee parhaiten kuvatuksi kokijan kokemuksella?

Hyvä korkokenkä ei suinkaan siirrä painoa päkiälle. Ihminen on sen verran kantatömpsyttäjä kuin on. Hyvä korkokenkä istuu astujansa jalkaan ja sillä kävellään ihan samoin kuin muillakin kengillä. Korkokengässä on kuitenkin se etu, että ryhti tuppaa pysymään parempana kuin matalilla lömpsytellessä - me kaikki kun emme ole huippuunsa treenattuja liikkumisen ammattilaisia.

Muoksis: mikä hyvänsä lie miesten korkojen tarkoitus ollutkaan, ei se muuta sitä, että väitteesi korkojen "keksimisestä naisille" heidän avuttomaksi saattamisekseen ei olisi höpsistä höötä.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #27 : to 14.09.2017, 14:59:02 »

Entäs hevostelu? Jalustimien käyttö vaatii korkoja kenkiin, ja mieluummin ihan kunnollisia korkoja. Tälläkin voi olla vaikutuksensa.

Plus sitten lisäpituus, minkä korot suovat. Tuo lisää arvovaltaa sukupuoleen katsomatta.

No eihän ratsastaessa koroista oo ongelmaa, koska siinä ei ei seistä / kävellä, vaan istutaan. Eikä jalustimessa paino tule päkiälle. Lisäpituutta, luoja paratkoon, todellakin voisin itse "kaivata" puoltoistametrisenä. Mutta arvovaltaa olen opinnut hankkimaan toisilla keinoilla ihan riittävän määrän. En siis sitäkään ryhdy jalkojeni terveyden ja mukavuuden kustannuksella hakemaan.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #28 : to 14.09.2017, 15:03:31 »
Olen huomannut, että korkokengät herättävät mielikuvia ja tunteita etenkin heissä, jotka eivät niitä suostu jalkaansa laittamaan. Olisiko Safiiri kuitenkin niin, että myös tämä on asia, joka jäänee parhaiten kuvatuksi kokijan kokemuksella?

Hyvä korkokenkä ei suinkaan siirrä painoa päkiälle. Ihminen on sen verran kantatömpsyttäjä kuin on. Hyvä korkokenkä istuu astujansa jalkaan ja sillä kävellään ihan samoin kuin muillakin kengillä. Korkokengässä on kuitenkin se etu, että ryhti tuppaa pysymään parempana kuin matalilla lömpsytellessä - me kaikki kun emme ole huippuunsa treenattuja liikkumisen ammattilaisia.

Muoksis: mikä hyvänsä lie miesten korkojen tarkoitus ollutkaan, ei se muuta sitä, että väitteesi korkojen "keksimisestä naisille" heidän avuttomaksi saattamisekseen ei olisi höpsistä höötä.

Olen mä korkoja kokeillut. Olen jopa joskus joutunut työni takia sellaisilla liikehtimään. Mukaviksi ei niitä voi sanoa ja nykyään jo ihan muutama sentti tuntuu jalassa epämiellyttävältä. Niin ja ryhti pysyy lihaksilla ja taidolla, joten siihenkään en tarvitse korkoja. Vähän kyllä epäilen, josko sittenkin muillekin jokin muu konsti ryhdikkyyden ylläpitoon olis terveellisempi kuin korkokengät.

Kyllä helkatissa se paino menee enemmän päkiälle, korkokengässä, vaikka sillä käveltäiskin "samalla tavalla".

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #29 : to 14.09.2017, 15:08:18 »

No eihän ratsastaessa koroista oo ongelmaa, koska siinä ei ei seistä / kävellä, vaan istutaan. Eikä jalustimessa paino tule päkiälle. Lisäpituutta, luoja paratkoon, todellakin voisin itse "kaivata" puoltoistametrisenä. Mutta arvovaltaa olen opinnut hankkimaan toisilla keinoilla ihan riittävän määrän. En siis sitäkään ryhdy jalkojeni terveyden ja mukavuuden kustannuksella hakemaan.
Korottomuudesta on kyllä ongelmaa ratastuksessa, sillä jalka ei saa mennä jalustimen läpi niin, että pahimmassa tapauksessa ratsastaja jää roikkumaan jalastaan kiinni siinä.

Ratsastuksessa muuten seistään jalustimilla osan ajasta ns. kevennytetyssä ravissa joka toisella askeleella (ja kiitolaukassa?).
---
Muuten en kyllä minäkään korkokengistä juurikaan pidä. Sattuvat jalkaan (päkiöihin ja varpaisiin) mulla, ja ovat epämukavat ja huterat, enkä ole siitä syystä koskaan halunnut opetella niillä kävelemään. Mukulakivikaduilla ja ilmanvaihtoritilöiden päällä ovat tappovehkeitä, jos juuttuvat kiinni.
« Viimeksi muokattu: to 14.09.2017, 15:11:18 kirjoittanut kertsi »

Poissa socrates

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #30 : to 14.09.2017, 15:29:49 »

Olen mä korkoja kokeillut. Olen jopa joskus joutunut työni takia sellaisilla liikehtimään. Mukaviksi ei niitä voi sanoa ja nykyään jo ihan muutama sentti tuntuu jalassa epämiellyttävältä. Niin ja ryhti pysyy lihaksilla ja taidolla, joten siihenkään en tarvitse korkoja. Vähän kyllä epäilen, josko sittenkin muillekin jokin muu konsti ryhdikkyyden ylläpitoon olis terveellisempi kuin korkokengät.

Kyllä helkatissa se paino menee enemmän päkiälle, korkokengässä, vaikka sillä käveltäiskin "samalla tavalla".

Mutta niin sanotut nolladroppikengät eli yhtä vähän fyllinkiä päkiän ja kantapään alla on kehitetty nimenomaan jotta kantaisku vähenisi ja kävely muuttuisi enemmän päkiäpainotteiseksi.

Mitä enemmän korkoa, sitä enemmän astutaan kantapään varaan. Toki se siitä siirtyy päkiälle, mutta niin siirtyy muillakin jalkineilla. Paikoillaan seisoessa toki alaselkä voi kuormittua.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #31 : to 14.09.2017, 15:51:33 »
Mitä enemmän korkoa, sitä enemmän astutaan kantapään varaan. Toki se siitä siirtyy päkiälle, mutta niin siirtyy muillakin jalkineilla.

Mistä syystä sitten nimenoman päkiä tulee kipeäksi korkeilla kengillä?

Poissa socrates

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #32 : to 14.09.2017, 16:08:29 »
Mitä enemmän korkoa, sitä enemmän astutaan kantapään varaan. Toki se siitä siirtyy päkiälle, mutta niin siirtyy muillakin jalkineilla.

Varpaan tyvinivelet ovat jatkuvasti aika taipuneessa asennossa, mikä voi ärsyttää päkiää. Toisaalta päkiävaivoja on nolladroppikenkiä käyttävilläkin enemmän kuin tavallisilla lenkkareilla liikkuvilla.

Veikkaisin senkin vaikuttavan, miten liukasta materiaalia korkokengän sisäpinta ja sitä vasten oleva sukka ovat eli miten voimakkaasti jalkaterä pyrkii siirtymään eteenpäin.

Tottakai kun koron määrä ylittää järkevät rajat, vaivoja varmasti tulee helpommin niin päkiään kuin muuallekin. Tuskin se kuitenkaan johtuu painon siirtymisestä liikaa päkiöille, mitä yleensä pidetään hyvänä asiana, vaan varpaiden tyvinivelten ja lannerangan yliojentumisesta.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #33 : to 14.09.2017, 16:08:43 »

Korottomuudesta on kyllä ongelmaa ratastuksessa, sillä jalka ei saa mennä jalustimen läpi niin, että pahimmassa tapauksessa ratsastaja jää roikkumaan jalastaan kiinni siinä.

Ratsastuksessa muuten seistään jalustimilla osan ajasta ns. kevennytetyssä ravissa joka toisella askeleella (ja kiitolaukassa?).
---
Muuten en kyllä minäkään korkokengistä juurikaan pidä. Sattuvat jalkaan (päkiöihin ja varpaisiin) mulla, ja ovat epämukavat ja huterat, enkä ole siitä syystä koskaan halunnut opetella niillä kävelemään. Mukulakivikaduilla ja ilmanvaihtoritilöiden päällä ovat tappovehkeitä, jos juuttuvat kiinni.

Ratsastaessa se paino ei kuitenkaan ole edes kevennetyssä ravissa samaan tapaan päkiän päällä, eikä siinä aiheudu korosta haittaa kunnon kanta-askellukselle.

Jalkahoitajat kyllä näkevät jaloista varsin samontein, jos on käytetty korkkareita. itsellä aikoinaan (yläasteikäisenä) jalkahoitaja huomasi, että olen pitänyt korkokenkiä ihan parin viikon käytön jälkeen. Eikä ne edes olleet erityisen korkeat korot. Heti tuli jalkoihin sellaisia kovettumia, jotka asian paljastivat. Ja silloin sentään kyseessä oli nuoret vetreät jalat.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #34 : to 14.09.2017, 16:25:34 »

Varpaan tyvinivelet ovat jatkuvasti aika taipuneessa asennossa, mikä voi ärsyttää päkiää. Toisaalta päkiävaivoja on nolladroppikenkiä käyttävilläkin enemmän kuin tavallisilla lenkkareilla liikkuvilla.

Veikkaisin senkin vaikuttavan, miten liukasta materiaalia korkokengän sisäpinta ja sitä vasten oleva sukka ovat eli miten voimakkaasti jalkaterä pyrkii siirtymään eteenpäin.

Tottakai kun koron määrä ylittää järkevät rajat, vaivoja varmasti tulee helpommin niin päkiään kuin muuallekin. Tuskin se kuitenkaan johtuu painon siirtymisestä liikaa päkiöille, mitä yleensä pidetään hyvänä asiana, vaan varpaiden tyvinivelten ja lannerangan yliojentumisesta.

Ei se nyt vain ole mahdollista seistä yhtä voimakkaasti kantapäällä kuin päkiällä, jos se kanta on selvästi päkiää korkeammalla. Nääs kun siihen asiaan vaikuttaa myös sekin, että silloin horisontaalisesti tarkastellen ovat päkiä ja kanta lähempänä toisiaan. Lisäksi tietenkin sitten se "alamäki", joka korkokengässä on antaa painon liukua päkiälle. Jottei jalka liiaksi kengän kärkeen pakkautuisi, pitää kengän olla riittävän ahdas - mikä taas on huono juttu muutoin. Normaali jalkaterän toiminta askelluksessa joka tapauksessa häiriintyy pahasti ja se rullausmekanismi, joka pitäis tapahtua, ei tapahdu.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #35 : to 14.09.2017, 17:07:23 »
Nimenomaan sen takia kompuroin korkokengillä kun astun kantapäin. Olen joskus pärjännyt korkokengillä kun olen keslittynyt ikäänkuin laskemaan koko jalan kenkineen kerralla maahan. Mutta nykyään se on taas yhtä helvettiä ja pitää keskittyä jokaiseen askeleeseen.

Parhaat korkokengät mitä minulla on koskaan ollut olivat läpikuultavaa muovia ja niissä oli ehkä 5 cm korko. Käytin niitä vuosia, kunnes yksi päivä odotin bussia steissillä ja nostessani autoon jouduin oikein repäisemään että pääsin eteenpäin. Kotona huomasin että kenkien koroista olivat jääneet pohjat steissille. Asfaltti ei ollut tuoretta, mutta joku siellä ne kenkien pohjat itseensä imaisi. Olivat tosi mukavat kengät, leveä korko.

Poissa Juuli Hukkaskukka 2

• Konkari
« Vastaus #36 : to 14.09.2017, 18:24:07 »

Minkähänlainen noja näissä syntyy.
Voisi kokeilla.
« Viimeksi muokattu: to 14.09.2017, 18:56:24 kirjoittanut Juuli Hukkaskukka 2 »
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

Poissa RGR

• Konkari
  • etelänhämyhaikara
« Vastaus #37 : to 14.09.2017, 18:31:43 »
Olen huomannut, että mitä korkeammat korot - sitä niukempi on muu vaatetus.

Joskus ollessani asiakaspalvelutehtävissä palveltavanani kävi jokusen kerran viehettävä nainen jolla oli korkeuskorkoiset kengät ja popliinitakki. Tiukasti kietaistuna mutta kaula-aukosta vilahti suhteellisen runsaasti paljasta ihoa. Olen melko varma, että hänellä ei ollut muuta vaatetusta kuin nuo korkkarit ja poplari.

Onko jollain kokemuksia kerrottavana tämmöisestä. Jos vaikka on itsekin kulkenut kommandona, kiinostaisi kuulla.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #38 : to 14.09.2017, 22:07:43 »
Kumma kyllä en ole koskaan nähnyt elokuvaa Flashdance, mutta jotain juttua olen kuullut että kroppaa esitti joku muu kuin pääosan näyttelijä. Oli miten oli, niin minusta tällainen klassikkovideon naiskroppa on kaunis. Ei törrötä ihmeellisesti mihinkään suuntaan edestä eikä takaa, on kiinteä ja terveen näköinen. Eikä ole silti mikään ruikku kumminkaan, vielä.

https://www.youtube.com/watch?v=cbqfQ12V6_M

Flashdance - Maniac

Poissa socrates

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #39 : to 14.09.2017, 22:20:26 »
Kumma kyllä en ole koskaan nähnyt elokuvaa Flashdance, mutta jotain juttua olen kuullut että kroppaa esitti joku muu kuin pääosan näyttelijä. Oli miten oli, niin minusta tällainen klassikkovideon naiskroppa on kaunis. Ei törrötä ihmeellisesti mihinkään suuntaan edestä eikä takaa, on kiinteä ja terveen näköinen. Eikä ole silti mikään ruikku kumminkaan, vielä.

https://www.youtube.com/watch?v=cbqfQ12V6_M

Flashdance - Maniac

Nyt osuit nappiin, tuota videota katselen usein. Jennifer Bealin olemus hivelee silmää.