Kirjoittaja Aihe: Vedetääks leukaa?  (Luettu 7422 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

socrates

• Vieras
Vs: Vedetääks leukaa?
« Vastaus #40 : pe 08.09.2017, 18:37:09 »
Goiglettaa leuanveto kahvalla, niin löytyy kuvia leuanvedosta vasaraotteella.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #41 : pe 08.09.2017, 19:01:52 »
^
Kiitos!
Jos tuo on se ensimmäinen kuva, mikä tulee kun hakee hakusanoilla leuanveto kahvalla, niin sitten ehkä ymmärrän. Kädet ovat siis lähekkäin, kämmenpuolet vastakkain. Luulen, että tuo neuvo on erinomainen!

Ei niin, että salillani olisi sellaista kahvaa, mutta luulen, että tenniskyynärpääni saattaa riehaantua vasta- tai myötäotteesta, ja tuo voisi olla sille paras liike, Tai voi olla, ettei kyse olekaan tenniskyynärpäästä, vaan ihan vaan käden alaosan lihaksesta, joka on etupuolella, ja josta tässä puhutaan (heppu väittää, että sen heikkous on usein esteenä leuvanvedolle):
Can’t Do Pullups (REAL REASON WHY!)
(Tässä tuo lihas: https://youtu.be/SfGNjYogpiE?t=58 )

Näin aiemmin jonkun videon, jossa otettiin kiinni tangosta vastakkaisista suunnista vähän vasaraotteentapaisesti, mutta siis suoraan tangosta. Se ote ehkä voisi korvata tuollaisen vasaraotteen? Pyyhekin tietty voisi korvata, mutta mun näppivoimat eivät varmaankaan riitä.

---
Nyt siis identifioitu neljä kohtaa, minkä kanssa mun pitää olla varovainen: selkä, olkapää, hauis, tuo em. kyynärvarren alapuolella oleva lihas.

Jos saan vedettyä yhdenkin leuan olen iloinen.
« Viimeksi muokattu: pe 08.09.2017, 19:05:59 kirjoittanut kertsi »

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #42 : pe 08.09.2017, 19:07:08 »
Renkaissakin voi vetää jos on ruutia.
Silloin se rengas pyörii vedon mukana mihin tarvii.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #43 : pe 08.09.2017, 19:16:12 »
Mä vedän tänää vaan enää kaljaa.

Musta tuntuu että poika koki tänään potkunyrkkeilyssä "valaistumisen".
Näytin sille pari juttua ja se taisi tajuta mihin se brutaalisuus pyrkii. Väkivallan oivaltaminen.
Kun näytin jalan kaappaamisen valmentajan kanssa ja sen että silloin jää pää vaaaksi niin siihen voi vetää mitä vaan.
Suoran, pari koukkua tai kyynärpään.
Lamppu syttyi.
Kyseli koko automatkan asioita ottelemisesta.
Kerroin sille juttuja myös painimisesta ja judosta.
Niiden aika tulee myöhemmin.

Hyvä päivä.

socrates

• Vieras
« Vastaus #44 : pe 08.09.2017, 21:06:53 »
^
Kiitos!
Jos tuo on se ensimmäinen kuva, mikä tulee kun hakee hakusanoilla leuanveto kahvalla, niin sitten ehkä ymmärrän. Kädet ovat siis lähekkäin, kämmenpuolet vastakkain. Luulen, että tuo neuvo on erinomainen!

Ei niin, että salillani olisi sellaista kahvaa, mutta luulen, että tenniskyynärpääni saattaa riehaantua vasta- tai myötäotteesta, ja tuo voisi olla sille paras liike, Tai voi olla, ettei kyse olekaan tenniskyynärpäästä, vaan ihan vaan käden alaosan lihaksesta, joka on etupuolella, ja josta tässä puhutaan (heppu väittää, että sen heikkous on usein esteenä leuvanvedolle):
Can’t Do Pullups (REAL REASON WHY!)
(Tässä tuo lihas: https://youtu.be/SfGNjYogpiE?t=58 )

Näin aiemmin jonkun videon, jossa otettiin kiinni tangosta vastakkaisista suunnista vähän vasaraotteentapaisesti, mutta siis suoraan tangosta. Se ote ehkä voisi korvata tuollaisen vasaraotteen? Pyyhekin tietty voisi korvata, mutta mun näppivoimat eivät varmaankaan riitä.

---
Nyt siis identifioitu neljä kohtaa, minkä kanssa mun pitää olla varovainen: selkä, olkapää, hauis, tuo em. kyynärvarren alapuolella oleva lihas.

Jos saan vedettyä yhdenkin leuan olen iloinen.

Kyllä suoraan tangostakin voi vasaraotteella tehdä, mutta ei ole ehkä kovin miellyttävä ote.

Kyllä brachioradialis tekee töitä reippaasti ainakin vasaraotteella ja myötäotteella. Leuanvedossa ei ole ihan helppoa tuntea mikä paikka hyytyy ensin.

Kumpparilla voi vastusta keventää veti leukoja millä otteella tahansa.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #45 : la 09.09.2017, 00:01:21 »
Fillarin sisäkumista voi tehdä itseelleen kevennyslenkin.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #46 : la 09.09.2017, 01:46:12 »
Fillarin sisäkumista voi tehdä itseelleen kevennyslenkin.
Älä usuta noita...!
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #47 : la 09.09.2017, 15:31:30 »
Kiitos socru vasaraote-infosta. Brachioradialis siis voi tykätä kyttyrää vasaraotteesta ja myötäotteesta.

Ilman tankoakin voi treenata:How To Do Pull Ups Without A Pull Up Bar | 5 "In Home" Alternatives

Ovi + pyyhe kädensijojen ympäri + kiila pitämään ovi paikoillaan: vetoja jalat lähellä ovea ja jalat koukussa "istuen"
Ovi + kuminauhat: jalat kauempana ovesta, veto kädet koukkuun
Oven yläpuoli + pyyhe pehmustamassa: roikkuminen ja veto
Pöydän reuna: vedot jalat koukussa, jalat suorana, jalat tuolilla; samat kääntyneenä toiseen suuntaan;  jalat ilmassa
Lattialla selällään maaten: työnnä kyynärpäillä itsesi ylös *)
Lattialla istuen + kaksi tuolia molemmin puolin: kyynärpäät tuoleilla nosta itsesi (jalat suorana) *)
Liukas lattia + pyyhe: asetu mahallesi pyyhkeen päälle, kädet pään yläpuolella eteen ja sivuille, ja vedä käsilläsi itseäsi eteenpäin (vaikuttaa selkälihaksiin)

*) näissä ei tarvitse käden alaosaa (brachioradialis )...
« Viimeksi muokattu: la 09.09.2017, 15:44:31 kirjoittanut kertsi »

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #48 : la 09.09.2017, 16:18:43 »
Tässä asteittain vaikeutuvia liikkeitä, joita voinee tehdä nojapuiden "tangollakin" (tai tuollaisella levytangolla, jos semmoinen on salilla):

7 Pull Up Variations WITHOUT A PULLUP BAR!
(vähän ärsyttävä tyyppi tämäkin, mutta menköön).

socrates

• Vieras
« Vastaus #49 : la 09.09.2017, 19:55:04 »
Kiitos socru vasaraote-infosta. Brachioradialis siis voi tykätä kyttyrää vasaraotteesta ja myötäotteesta.

Ilman tankoakin voi treenata:How To Do Pull Ups Without A Pull Up Bar | 5 "In Home" Alternatives

Ovi + pyyhe kädensijojen ympäri + kiila pitämään ovi paikoillaan: vetoja jalat lähellä ovea ja jalat koukussa "istuen"
Ovi + kuminauhat: jalat kauempana ovesta, veto kädet koukkuun
Oven yläpuoli + pyyhe pehmustamassa: roikkuminen ja veto
Pöydän reuna: vedot jalat koukussa, jalat suorana, jalat tuolilla; samat kääntyneenä toiseen suuntaan;  jalat ilmassa
Lattialla selällään maaten: työnnä kyynärpäillä itsesi ylös *)
Lattialla istuen + kaksi tuolia molemmin puolin: kyynärpäät tuoleilla nosta itsesi (jalat suorana) *)
Liukas lattia + pyyhe: asetu mahallesi pyyhkeen päälle, kädet pään yläpuolella eteen ja sivuille, ja vedä käsilläsi itseäsi eteenpäin (vaikuttaa selkälihaksiin)

*) näissä ei tarvitse käden alaosaa (brachioradialis )...

En usko, että brachioradialis juurikaan oireilee vaikka joutuisikin koville leuoissa tai muuten. Sehän ei kiinnity nivelnastaan eli ei ole osallinen tenniskyynärpääoireissa.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #50 : la 09.09.2017, 20:06:31 »
Ei se välttämättä olekaan tenniskyynärpää, mikä mulla oireilee, vaan nimenomaan tuo brachioradialis tällä hetkellä. Mulla on aiemmin ollut tenniskyynärpää, mutta en nyt äkkiseltään muista, missä kohtaa se kipu silloin oli (ehkä lähempänä kiukkuhermoa?). Joka tapauksessa tuo b. on oireillut mm. TRX-rimpuilussa, kun tekee jotain hausikäännön tai leuanvedon tapaista, usein yhtäaikaisesti hauiksen oireilun kanssa.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #51 : su 10.09.2017, 11:06:25 »
Tässä asteittain vaikeutuvia liikkeitä, joita voinee tehdä nojapuiden "tangollakin" (tai tuollaisella levytangolla, jos semmoinen on salilla):

7 Pull Up Variations WITHOUT A PULLUP BAR!
(vähän ärsyttävä tyyppi tämäkin, mutta menköön).

Toi on hyvä esimerkki jannusta jolla on pienessä luustossa hyvä lihasmassa.
Hyvä hyötysuhde ja minimi rasvat.

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #52 : ma 11.09.2017, 16:49:57 »
Paljonko painat?

En ole punninnut itseäni vuosiin. Veikkaan, että luokkaa 80-82 kg.

Mukaan kisaan vaan.

En lupaa mitään.

Tulin juuri lenkiltä. Pururatalenkin (noin 1,5km) varrella on leuanvetotanko, ja sitä tuli käytettyä. Kolme ohitusta, kolme maksimivetoa. 12, 10 ja 9 meni, joten selvästi alle puolet omasta elämän ajan ennätyksestä.

Leuanveto katkaisee "mukavasti" juoksun rytmin. En tiedä, onko tuollainen tehokasta treeniä, mutta mehut se kyllä vie.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #53 : ma 11.09.2017, 18:09:39 »
Paljonko painat?

Mukaan kisaan vaan.

En lupaa mitään.

Tulin juuri lenkiltä. Pururatalenkin (noin 1,5km) varrella on leuanvetotanko, ja sitä tuli käytettyä. Kolme ohitusta, kolme maksimivetoa. 12, 10 ja 9 meni, joten selvästi alle puolet omasta elämän ajan ennätyksestä.

Leuanveto katkaisee "mukavasti" juoksun rytmin. En tiedä, onko tuollainen tehokasta treeniä, mutta mehut se kyllä vie.

Tuosta aiheen otsikosta voi päätellä, että sivistymätön Eki-setä on avannut ketjun. Ihme, ettei otsake ole vedetääks käteen vai vedetäänks leukaan. Eipä silti, kuntoilu on hyväksi, mutta Eki haluaa vaan brassailla saavutuksillaan voimailussa ja huorien kaadossa. Kylläpä hän on ehtinyt kehuskella monella muullakin asialla. Taitaa olla pahasti alemmuuakompleksinen valehtelija.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #54 : ti 12.09.2017, 06:43:46 »
Paljonko painat?

Mukaan kisaan vaan.

En lupaa mitään.

Veditkö myötä-, vai vastaotteella?
12 on kova tulos jos on yhtään enempää ikää. Jos se on jo noin korkella niin pienellä harjoittelulla nousee mukavasti lisää.
« Viimeksi muokattu: ti 12.09.2017, 08:23:50 kirjoittanut Erkki »

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #55 : ti 12.09.2017, 06:45:10 »
Paljonko painat?

Mukaan kisaan vaan.

En lupaa mitään.

Tuosta aiheen otsikosta voi päätellä, että sivistymätön Eki-setä on avannut ketjun. Ihme, ettei otsake ole vedetääks käteen vai vedetäänks leukaan. Eipä silti, kuntoilu on hyväksi, mutta Eki haluaa vaan brassailla saavutuksillaan voimailussa ja huorien kaadossa. Kylläpä hän on ehtinyt kehuskella monella muullakin asialla. Taitaa olla pahasti alemmuuakompleksinen valehtelija.

Saat sinäkin osallistua jos mielesi tekee.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #56 : ti 12.09.2017, 08:11:56 »
Tänäaamuna kokeilin punttireeniä taas pitkästä aikaa. n. 2kk tauko takana.
Yksijakoisella ohjelmalla vedin leuat, kahvapunnerrukset ja etukyykyn.
Tavoite olisi jatkaa yksijakoisella ohjelmalla vähintäin kerran viikossa ja sisällyttää mukaan myös maastaveto ja penkki jos kahvapunnerrus jää jossain vaiheessa pois.

Leuanvedossa siis aloitus suoritus mulla on 8 leukaa myötäoteella.
Vedin kolme sarjaa, 3x,4x ja 8x. Kaks lämppärisarjaa ja lopussa niin paljon kuin menee.
Vastaotteella menisi ehkä vähän enemmän, mutta pidetään toi myötäote Socrun kanssa, kun siitä sovittiin.
Muut voinevat vetää millä otteella haluavat.

Etukyykyssä kevyt tunnusteleva reeni. eli 10x20kg, 10x50, 10x80 ja 10x90kg.
Eli 10x90kg on mun aloituspiste. Ei siis mikään maksimisuoritus, mutta lähtöpistte kevyellä reenillä.

Itsellä hieman vaikeuksia sovittaa boxaaminen ja puntti nykyisin yhteen. Toinen syö toista ja 4 reeniä viikossa on mulle ihan maximi. Eli puntille jää siis se yksi päivä yksijakoisella.

Kaikki vaan mukaan.
Tärkeintä tässä on oman suorituksen parantaminen ja päästä reenin makuun.

Itsellä myös välillinen tavoite painonpudotus muutamalla kilolla.

Voitaisiinko sopia että reenjakso jatkuu vuoden loppuu?
Eli joulukuun aikana pitää tehdä ne omat maksimisuoritukset ja päivittää tähän ketjuun.
Tullee sitten 3 intensivistä reenikuukautta jossa tulokset alkaa jo näkyä.

Kannattaa myös kirjoittaa hieman siitä miten reenaa ja mitä muuta reenaa myöskin, kuinka usein jne.
Saa samalla käsityksen siitä mitä kroppa kestää ja minkälainen reeniohjelma kenelläkin puree.

Esim. jos vetelee niitä leukoja lenkillä niin kirjoittaa ylös että kuinka pitkä lenkki, kuinka usein ja tekikö esim. vatsoja ym. myöskin.
Ei ole pahitteeksi vaikka pitää ainakin osittaista reenipäiväkirjaa tässä ketjussa. Kiinnostaa myöskin.
« Viimeksi muokattu: ti 12.09.2017, 08:17:46 kirjoittanut Erkki »

socrates

• Vieras
« Vastaus #57 : ti 12.09.2017, 09:15:48 »
Nyt on vähän flunssaa ja kisa painaa päälle, niin en tee maximeja, mutta muistaakseni viimeksi kuin tein etukyykkyä tein muutaman viiden toiston sarjan 80 kilolla. Syvyys tosin ei välttämättä ollut joka toistossa riittävä.

Leukoja menee luultavasti jotain kymmenisen, myötäotteella hiukan vähemmän kuin vastaotteella. Voidaan sittenkin sopia vastaote tai mieluiten vapaavalintaisen, koska joudun kumminkin treenaamaan sillä otteella, mikä kulloiseenkin kremppaan sopii ja ne muutaman maximitestin on ihan sama millä vetää, kun ei siinä yhdessä sarjassa paikat ehdi hajota.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #58 : ti 12.09.2017, 11:11:35 »
Okee. Leuat vapaavalintaisena.
Etukyykyssä mulla loppuu henki ja seuraavaks torsosta voima. Takakyykyssä n.40-50kg:n ero sarjoissakin. Mut reenataan vaan etukyykkyä. Saatta tulla samalla heikko kohta kuntoon.
Olisin tosi tyytväinen jos sais myös painoa vähän pudotettua. Tänä aamuna 89kg.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #59 : ti 12.09.2017, 11:24:32 »
Nyt on vähän flunssaa ja kisa painaa päälle, niin en tee maximeja, mutta muistaakseni viimeksi kuin tein etukyykkyä tein muutaman viiden toiston sarjan 80 kilolla. Syvyys tosin ei välttämättä ollut joka toistossa riittävä.

Mä oon vähän levittäny haara-asentoa leveemmäks. Ottaa vähempi torsoon ja kyykky menee syvemmälle helpommin. Ottaa tosin enempi reiden sisempiin lihaksiin.