Kirjoittaja Aihe: Vedetääks leukaa?  (Luettu 5902 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kuukautiset

• Vieras
Vedetääks leukaa?
« : ti 05.09.2017, 16:12:50 »
http://wwlp.com/2017/09/04/massachusetts-fitness-man-breaks-pull-up-record/

Tossa jamppa vetää 52 leukaa minuutissa puhtaasti.

Ruvetaaks reenaa leuanvetoo?
Jos joku lähtee mukaan niin otetaa kolmen kuukauden projekti ja katotaan tulokset alkutasoon nähden.

Poissa Juuli Hukkaskukka 2

• Konkari
Vs: Vedetääks leukaa?
« Vastaus #1 : ti 05.09.2017, 16:55:08 »
 Ei Kiitos. Ei ole oikein oma lajini.
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #2 : ti 05.09.2017, 17:05:44 »

Voi naisetkin vetää leukaa.
Voi mennä tuolin kanssa sinne ylös ja yrittää pysyä siellä niin kauan kuin jaksaa ja lopulta liukua alas.
Hetken kuluttua alkaakin mennä pari kolme leukaa.

socrates

• Vieras
« Vastaus #3 : ti 05.09.2017, 17:09:28 »
Söisi liikaa muuta treeniä ja ottaa jonkin verran vasemman käden vammautuneisiin ranteeseen ja olkapäähän eli niiden todennäköisen ärtymyisen takia luultavasti jäisi kesken.

Vähän myös tympii se, että vuoron perään joku juttu julistetaan ihmeliikkeeksi, jota kaikki hinkkaavat. Mm lankutus, käsillä seisominen jne.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #4 : ti 05.09.2017, 17:17:32 »
Söisi liikaa muuta treeniä ja ottaa jonkin verran vasemman käden vammautuneisiin ranteeseen ja olkapäähän eli niiden todennäköisen ärtymyisen takia luultavasti jäisi kesken.

Vähän myös tympii se, että vuoron perään joku juttu julistetaan ihmeliikkeeksi, jota kaikki hinkkaavat. Mm lankutus, käsillä seisominen jne.

Mä en oo ikinä saannu yli kahtakytä leukaa. Olis kiva se vielä jokus vetää.
Ei siis mikään ihmeliike.
Kyykkyskabaa mä en viitti edes tällä palstalla ehdottaa.

Pieni kisa vaan motivoi paremmin reenaamaan.

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #5 : ti 05.09.2017, 17:23:12 »
Tällä hetkellä sen verran kremppaa vasemmassa olkavarressa, että ensimmäinen tavoite on saada lähes normaalit liikeradat toimimaan ilman kipuja. Eikä tuo oikeakaan ihan vaivaton ole.

Joskus nuoruudessa leukoja meni ihan kivasti, vaikka silloinkin oli massaa - lihakset painaa  ;D

Poissa Juuli Hukkaskukka 2

• Konkari
« Vastaus #6 : ti 05.09.2017, 17:26:03 »

Voi mennä tuolin kanssa sinne ylös ja yrittää pysyä siellä niin kauan kuin jaksaa ja lopulta liukua alas.

Niin...että miten ? Minne se tuoli pannaan siksi aikaa kun minä kiikun.
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

socrates

• Vieras
« Vastaus #7 : ti 05.09.2017, 17:27:02 »

Mä en oo ikinä saannu yli kahtakytä leukaa. Olis kiva se vielä jokus vetää.
Ei siis mikään ihmeliike.
Kyykkyskabaa mä en viitti edes tällä palstalla ehdottaa.

Pieni kisa vaan motivoi paremmin reenaamaan.

Jos treenaa tosissaan kahvakuulakisoihin, levytankotulokset tulevat yleensä rytinällä alas, vaikka ne olisivat olleet vain keskinkertaisia. Korkeintaan ylläpitävää voimaharjoittelua mahtuu mukaan.

Toki aina löytyy joku poikkeus tähänkin.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #8 : ti 05.09.2017, 17:29:41 »
Reenaaks sä kisoihin?

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #9 : ti 05.09.2017, 17:31:42 »

Niin...että miten ? Minne se tuoli pannaan siksi aikaa kun minä kiikun.

Sä voit koukistaa jalat ja jättää sen tuolin siihen. Tietty jos rekki on matalalla niin tuolia ei tarvita.

socrates

• Vieras
« Vastaus #10 : ti 05.09.2017, 17:34:21 »
Reenaaks sä kisoihin?

Joo, kahdet kisat kk sisään edessä, jonka jälkeen luultavasti sen verran kisataukoa, että esim etukyykyn toistokisaa yhtä suurella painolla kuin oma kehonpaino voisin harkita. Toki kyykkysyvyydessä pitäisi olla tarkkana.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #11 : ti 05.09.2017, 17:42:05 »
Reenaaks sä kisoihin?

Joo, kahdet kisat kk sisään edessä, jonka jälkeen luultavasti sen verran kisataukoa, että esim etukyykyn toistokisaa yhtä suurella painolla kuin oma kehonpaino voisin harkita. Toki kyykkysyvyydessä pitäisi olla tarkkana.

Toi kuuulostaa hyvältä.
Etukyykyssä omalla painolla, pyöristäen ylöspäin seuraavaan 2.5kg, mikäli ei satu kohdalle.
Syvyys vois olla vaikka "ass to grass". Silloin ei jäis mitään epäselvää.
Etukyykky ei taida olla kahvakuulaajalle mitenkään vierasta kun ne kuulat siinä edessä usein on.

Voisin mielenkiinnosta kokeilla.

Paljo sulla on paino?
Mulla oli aamulla 89kg.

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #12 : ti 05.09.2017, 18:26:41 »
Nuorempi poikamme vetää leukaa yhdellä kädellä 5-6 kertaa.

Hän on kyllä treenannut näitä itämaisia kamppailulajeja jo pidemmän aikaa.
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #13 : ti 05.09.2017, 18:29:15 »
Nuorempi poikamme vetää leukaa yhdellä kädellä 5-6 kertaa.

Hän on kyllä treenannut näitä itämaisia kamppailulajeja jo pidemmän aikaa.

On todella kova tulos. Tekninen suoritus myöskin toi yhden käden veto.
Jos ei saa kahtakymmentä kahdella kädellä niin on turha yrittää yhdelläkään.

Paljonko poikasi painaa (ikä?) ja mitä lajeja on reenannut.

socrates

• Vieras
« Vastaus #14 : ti 05.09.2017, 18:44:50 »
Reenaaks sä kisoihin?

Toi kuuulostaa hyvältä.
Etukyykyssä omalla painolla, pyöristäen ylöspäin seuraavaan 2.5kg, mikäli ei satu kohdalle.
Etukyykky ei taida olla kahvakuulaajalle mitenkään vierasta kun ne kuulat siinä edessä usein on.

Paljo sulla on paino?
Mulla oli aamulla 89kg.

Kisoissa kun on punnittu, olen painanut 72 pilkku jotain ilman mitään painonpudotusta. Eli 72,5 tai 75.

Kantapäät pakaraan en nivelrikon takia pysty eli reidet vaakatasoon vain. Kyykkään peilin edessä niin aika hyvin näkee.

Leuatkin vois kokeilla myötäotteella tai neutraaliotteella (kahvalla), mikä rasittaa vähiten niveliä. Vastaotteella hajoaa ranne.

Mutta noi kisat ensin alta pois ja 8/10 lähtien voisin jonkin verran satsata niin etukyykkyyn kuin leukoihin. Tosin käytännössä se tarkoittaa kerran, maximissaan kaksi lajitreeniä viikossa. Leukoja varsinkaan ei pysty tiheään treenaamaan.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #15 : ti 05.09.2017, 18:54:23 »
Reenaaks sä kisoihin?

Toi kuuulostaa hyvältä.

Paljo sulla on paino?
Mulla oli aamulla 89kg.

Kisoissa kun on punnittu, olen painanut 72 pilkku jotain ilman mitään painonpudotusta. Eli 72,5 tai 75.

Kantapäät pakaraan en nivelrikon takia pysty eli reidet vaakatasoon vain. Kyykkään peilin edessä niin aika hyvin näkee.

Leuatkin vois kokeilla myötäotteella tai neutraaliotteella (kahvalla), mikä rasittaa vähiten niveliä. Vastaotteella hajoaa ranne.

Mutta noi kisat ensin alta pois ja 8/10 lähtien voisin jonkin verran satsata niin etukyykkyyn kuin leukoihin. Tosin käytännössä se tarkoittaa kerran, maximissaan kaksi lajitreeniä viikossa. Leukoja varsinkaan ei pysty tiheään treenaamaan.

Myötäote käy varsin hyvin. Mä en oo mikään kova leuanvetäjä. Viimeks vetelin luokkaa 12 vastaotteella.
Mulla on ollu taukoa punttireenissä liki parisen kuukautta kun oon koittanu saada potkut sujumaan toisessa lajissa ja on se auttanut. Nyt vois taas satsata hieman voimapuoleen.

Kerta viikkoon Leuat ja etykyykky on ihan hyvä. Ite en varmaankaan harjottele tiheämmin.
Otetaan se kyykky sitten vaakaan.

Leuanvedossa kuulemma paras reeni on 4-5 kevyempää sarjaa kahtena päivänä ja sitten päivän tauko.
Eli ei vedetä piippuun vaan jätetään varaa, mutta reenataan useemmin.

socrates

• Vieras
« Vastaus #16 : ti 05.09.2017, 19:00:25 »
Jotkut treenaa leukoja tiheään helpoilla sarjoilla, mutta esim tämä tuore puolen tunnin ME-mies sanoi tekevänsä vain yhden tosi kovan lajitreenin viikossa.

socrates

• Vieras
« Vastaus #17 : ti 05.09.2017, 19:02:06 »
Pitäis saada "Kiree" houkuteltua mukaan. Sehän on kevyt ja kova vähän kaikessa.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #18 : ke 06.09.2017, 05:54:15 »
Pitäis saada "Kiree" houkuteltua mukaan. Sehän on kevyt ja kova vähän kaikessa.

Jaa Safiiri vai?
Se vois ottaa jonku järeen dildon lisäpainoiks ettei saa liikaa etua.

Itea ajattelen josko tää motivois kanssa hieman pudottamaan painoa.
Voitais todellakin ottaa semmonen vaikka 3kk reenijakso ja pistää väliaikatuloksia silloin tällöin.
Ei se voitto vaan se oman tulokksen nostaminen. Se on pääasia.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #19 : ke 06.09.2017, 11:05:54 »
Aikoinaan vedettiin lisäpainoilla parikymmentä kiloa vyöllä roikkumassa ja enemmänkin.

Toistoina ei pahemmin ole tullut harrastettua ja se parikymmentäkertaa taisi olla maksimi aikoinaan. Nykyisin on tanko ovenkarmissa ja tyydyn pariin vetoon kerralla enkä aio sitä sen kummemmin petratakaan. En oikein tykkää lajista.

Omat mittasuhteet ja paino tietenkin rajoittavat 90 kiloinen ja pitkäraajainen ei pärjää tuossa lajissa.

Punttisalilla kyllä yksikin kaveri vetelee yhdellä kädellä, mutta ei ole kuin puoltoistametrinen ja kevytrakenteinen ja menee puuhunkin takaperin tarvittaessa.