Kirjoittaja Aihe: Tällaisia ovat pahikset  (Luettu 22197 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kertsi

• Konkari
Vs: Tällaisia ovat pahikset
« Vastaus #460 : la 27.10.2018, 00:28:15 »
Sepä se, Toope: Kun sinä nimenomaan et keskustele. Et ole koskaan keskustellut. Sinä jankkaat ja julistat, etkä koskaan kuuntele, et vastaa kysymyksiin, et perustele väitteitäsi, et ymmärrä sinulle esitettyjä perusteluita, et ymmärrä mitä sinulle sanotaan, vaan toistat vaan niitä muutamaa väitettäsi kuin rikkinäinen aivoton papukaija. Et keskustele. Tuskin edes tiedät, mitä keskustelu tarkoittaa.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #461 : la 27.10.2018, 01:12:59 »
Sepä se, Toope: Kun sinä nimenomaan et keskustele. Et ole koskaan keskustellut. Sinä jankkaat ja julistat, etkä koskaan kuuntele, et vastaa kysymyksiin, et perustele väitteitäsi, et ymmärrä sinulle esitettyjä perusteluita, et ymmärrä mitä sinulle sanotaan, vaan toistat vaan niitä muutamaa väitettäsi kuin rikkinäinen aivoton papukaija. Et keskustele. Tuskin edes tiedät, mitä keskustelu tarkoittaa.
Miksi minua kommentoit, kun juuri julistit itse ignooraavasi minua?!
Et sitten kuitenkaan viitsinyt.

Mielestäni keskustelen. Esitän aggressiivisesti omia näkemyksiäni, joten mikä ongelma tuossa on? Jokainen saa esittää näkemyksiään. Sinäkin.
Monesti myös olen vastannut kommentteihin. En tavalla, että sinua miellyttäisi toki... :P
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #462 : la 27.10.2018, 19:52:52 »
Ignore-valinta on sensuuria, tyypillistä vasureille. Ei keskustella, linnoittaudutaan kuplaan.
Sananvapautta tulee ymmärtää, ei estää.

Sinähän se kuplassa olet! Sinne ei kanna minkäänlaiset viestit muilta.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #463 : ma 12.11.2018, 23:30:28 »
Skavlan-ohjelmassa olivat vieraina sukellusvenemiehen murhaaman Kim Wallin vanhemmat, Ingrid ja Joachim Wall. Hieno haastattelu Fredrik Skavlanilta. Kimillä oli ihanan sympaattiset, tavalliset, vanhemmat. Wallien haastattelu on heti ohjelman alussa.

https://areena.yle.fi/1-4463207#autoplay=true
Minä tässä vain, anteeksi.

Socru

• Vieras
« Vastaus #464 : ti 20.11.2018, 09:58:00 »
Tässäpä aikamoinen pahis:

www.is.fi/ulkomaat/art-2000005905066.html

Miehen selittelyt ensin perheen katoamisesta ja myöhemmin siitä, miten muka vaimonsa oli murhannut lapset oli surkuhupaisaa seurattavaa. Veijarilla oli kuulemma suhde sekä naispuolisen työkaverin että jonkun miehen kanssa.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #465 : to 22.11.2018, 00:58:33 »
https://www.verkkouutiset.fi/talla-tavoin-jokainen-meista-on-psykopaatti-ainakin-hetken/
Tuossa psykopatiaa vähän inhimillistetään liikaa, vaikka olisikin aika tyypillinen piirre monissa ihmisissä.

Hyvä esimerkki tuosta on se, kun kaverille sattuu tapaturma. Mikä on ensireaktiosi? Nauratko kaverille, koska hauskaa on se kun kaverille sattui?
Vai säälitkö kaveria, kun jotain pahaa sattui?

Itse olen noita ihmisiä, jotka eivät naura, jos kaverille sattuu pahasti. Monet tuttuni ovat sellaisia, joille ensireaktio on nauraminen... Miksi?
Miksi toisen sattuminen luo mielihyvää toiselle ihmiselle, itse en aina ymmärrä asiaa. Vähän sama juttu, kun en pidä "hauskimpien kotivideoiden" katselusta, koska ne perustuvat siihen, että joku saa pesismailaa genitaaleilleen. Mikä on siinä hauskaa?

Jotenkin minulle ensireaktio on empatia, ei mielihyvä/nauru, jos toiselle sattuu pahasti... :-\
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #466 : to 22.11.2018, 16:10:50 »
Miten kipu voisi ikinä ollut naurunaihe?  :o

Itselleni tulee, käytännön kokemuksen mukaan, jonkinlainen järkytyksen tunne kun havaitsen jotakuta sattuvan/sattuneen. Olikos se viime kesänä kun yleisessä saunassa mies liukastui lauteilta laskeutuessaan, kaatui kätensä päälle ja mursi sen. Kyllä siinä heti tuli huolestunut ja hätääntynyt olo. Tässä syksyn mittaan Krav Magassa yhden nuoren miehen käsi puolestaan irtosi sokastaan. Taas huolestunut olo (käsi meni sitten onneksi itsekseen paikalleen).

Joskus minusta jopa tuntuu että peilisoluni ovat vähänkin liiankin yliaktiiviset, silloin kun pysyn kärryillä siitä missä mennään. Jos en näe tai kuule tapahtumia eli olen muissa maailmoissa, niin sitten on tietysti vaikeampi järkyttyä, kun ei hoksaa mistä on kyse.

Eikä minua naurata mitkään palleille potkimiset. Kravissa olen vain järkeillyt että jos tulisi tositilanne eli joku paskapää kimppuun tuolla maailmalla, niin hänen ollessa mies kannattaa ensimmäiseksi aloittaa se itsensä hätävarjelu nimenomaan haarapotkulla, että saa tilanteen poikki ja mahdollisesti pääsee niskanpäälle (=karkuun ilman että tyyppi lähtee perään!)

Poissa Viljo Aabraham

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #467 : to 22.11.2018, 16:21:36 »

^^
Vrt. nämä TV:n kaikki hauskat kotivideot.... vähän kuin katsosisi juutalaisten polttamista Auswitchissa.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #468 : to 22.11.2018, 16:28:37 »
Tietty on näitä itse itseään vasiten telovia tyyppejä joiden pitää tsäk-ässinä pyrkiä satuttamaan itseään... Tulee mieleen vitsi jossa poitsu kikkailee pyörän kanssa: kato äiti, mä ajan ilman käsiä! kato äiti, mä ajan ilman hampaita!

Mutta ei se munien muussaantuminen noin itsessään oikein naurata. Yksi mies kertoi juuri taannoin että kun sai potkun haaroihin, ei seissyt kuukauteen.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #469 : to 22.11.2018, 18:38:41 »
...
Eikä minua naurata mitkään palleille potkimiset. Kravissa (...)
Pahiksista puheenollen.
Vasta äskettäin luin muuten mitä/kuka ihme tää Norma Bates on/oli (olevinaan), ja suoraan sanoen hämmästyin nikkivalintaasi, vrt. lainaus. Onko se jotain huumoria (jos on, niin miten?)? (Sellainen huumori ei mulle aukea.) En muista, olenko joskus aiemmin tsekannut Psychon wikisivun, enkä muista ollaanko tästä joskus puhuttu (yksäreillä Näkökulmalla?). Ei tietysti tarvitse avata, jos ei halua, ja tietysti voi halutessaan yksärilläkin avata.
« Viimeksi muokattu: to 22.11.2018, 19:25:20 kirjoittanut kertsi »

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #470 : to 22.11.2018, 18:46:08 »
Nuorenpana kertsi tarkoitti kerhohuonetta. Aika outo.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #471 : to 22.11.2018, 19:20:18 »
Kertsi tarkoitti myös nuorisotaloa ennen muinoin kivikaudella, tai kerhoa. Ja muusikoille ja ennen kaikkea lauluntekijöille ja laulajille kertsi tarkoittaa kertosäettä. Se on myös lempinimi Kertulle ja vaikka Keräselle (isolla kirjoitettuna).

Mihin viittaa pimpelis pompelis?
« Viimeksi muokattu: to 22.11.2018, 19:22:45 kirjoittanut kertsi »

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #472 : to 22.11.2018, 19:29:13 »

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #473 : to 22.11.2018, 19:30:30 »
Hartsi viittaa kertsiin.

Purtsi oli Pertti Purhonen

Murtsi on murtomaahiihtoa.

Hirtsi on hirtehishuumoria.

Kirtsi on kirjoitusvirhe sanasta Kirsti.
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #474 : to 22.11.2018, 20:34:15 »
...
Eikä minua naurata mitkään palleille potkimiset. Kravissa (...)
Pahiksista puheenollen.
Vasta äskettäin luin muuten mitä/kuka ihme tää Norma Bates on/oli (olevinaan), ja suoraan sanoen hämmästyin nikkivalintaasi, vrt. lainaus. Onko se jotain huumoria (jos on, niin miten?)? (Sellainen huumori ei mulle aukea.) En muista, olenko joskus aiemmin tsekannut Psychon wikisivun, enkä muista ollaanko tästä joskus puhuttu (yksäreillä Näkökulmalla?). Ei tietysti tarvitse avata, jos ei halua, ja tietysti voi halutessaan yksärilläkin avata.

Olikohan se 2008 vai mikä vuosi kun rekisteröidyin Näkökulmalle ja ajattelin että otan tämän nikin koska olen neuroottinen erakko kuten Norman Bates. (Olin tosin vielä parisuhteessa, mutta silloin minulla ei ollut kumppanin ohella ainuttakaan kaveria viimeisen ja ainoan kuoltua 2001.)

Norma-muodon valitsin kun se on naisen nimi. Tässähän on sittemmin tullut Batesin motelli -tv-sarja ja siinä Normanin äiti on kai Norma? Katsoin sarjasta 1. jakson ja lopetin kun huomasin että aikakausi on väärä. Nyt en muista oliko alkuperäisessä Psyko-tarinassakin Norma Bates. Jos oli, niin sehän oli se täytetty raato kellarissa.

- Jos elämässä on ollut altavastaajana, voi saada jonkinlaista huvitusta vaikka pukeutumalla Hannibal Lecteriksi. Pelkkää roolileikkiähän se on. Larppausta.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #475 : to 22.11.2018, 21:47:42 »
Oli hän "hieman" enemmän kuin vain neuroottinen erakko: Wikipedian mukaan Norma Bates kasvatti yksin poikansa Normanin, ja julmasti, omistushaluisesti kasvattikin, dominioiden, vähätellen, ehkä jopa insestiä harjoittaen. Eli ilmeisesti hänen kasvatustyylinsä (osaltaan?) teki pojastaan sarjamurhaajan. Hän kielsi lapseltaan suhteet muihin ihmisiin, opetti lapselleen että seksi on syntiä, ja että kaikki naiset paitsi hän itse ovat huoria. Äitinsä alkoi sitten hengailemaan jonkun miehen kanssa, ja Norman mielettömän mustasukkaisuuden vallassa murhaa molemmat. Norman ei kestä syyllisyyttään, (ja näin maallikon arveluna tuon stoorin kuvaamasta tilanteesta) hänen persoonansa jakaantuu, eli hänellä puhkeaa varmaankin jonkinlainen dissosiaatiohäiriö: kaikki paha, mitä hän tekee, onkin nyt sitten "the Mother":in tekosia. Jokaisen naisen, johon hän ihastuu, "the Mother" tappaa.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #476 : to 22.11.2018, 22:11:40 »
Meillä isäni oli sanonut äidilleni että ei olla muiden kanssa tekemisissä, ollaan vaan keskenämme. Paitsi eihän isä sitten kauheasti ollut edes meidän perheenjäsentensä kanssa.

Mietiskelin tänään etten voi jatkaa näin että sisäinen kriitikkoni haukkuu sekä minua että muita. Inhosin äidissäni sitä ettei hän nähnyt kenessäkään mitään hyvää. Meitä lapsiaan hän rakasti, mutta kun hän arvosteli kaikki ihmiset näiden selän takana ja haukkui ja vähätteli aina itseään, niin kyllähän se sitä rakkauden hehkuakin himmentää. Kannustaakaan hän ei oikein osannut. Osasi vain sanoa ettei jollain ole väliä, esim kouluarvosanoilla. Toisaalta oli hyvä juttu että hän hyväksyi meidät lapset sellaisenaan, mutta toisaalta huono juttu että saavutuksista ei kehuttu eikä niitä oikeastaan edes haluttu. Jos olisin mennyt lukioon vastoin äidin tahtoa, se olisi hänestä varmaan ollut liiallista luuloa omasta itsestä. En tiedä.

Kriitikko on murhaaja. Olen murhannut itseäni jo vuosikymmeniä. Enempää en halua ja haluan myös välttää kritisoimasta liikaa muita. Silloin kun on kyse asioista joille he eivät mahda mitään.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #477 : pe 23.11.2018, 08:43:36 »
Kertsi tarkoitti myös nuorisotaloa ennen muinoin kivikaudella, tai kerhoa. Ja muusikoille ja ennen kaikkea lauluntekijöille ja laulajille kertsi tarkoittaa kertosäettä. Se on myös lempinimi Kertulle ja vaikka Keräselle (isolla kirjoitettuna).

Mihin viittaa pimpelis pompelis?

Meillä päin ihminen on pim pom, tai pimpeli pom, kun hän on höppänä ja puhelee sekavia.

Ihan hyvä nimimerkki.

T: Xante

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #478 : pe 23.11.2018, 09:15:56 »
Meillä päin ihminen on pim pom, tai pimpeli pom, kun hän on höppänä ja puhelee sekavia.

Ihan hyvä nimimerkki.

Meillä päin ei eri mieltä olevaa nimitellä. Toista ihmistä nimittelevää pidetään aika höppänänä .

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #479 : pe 23.11.2018, 13:34:16 »

Ihan hyvä nimimerkki.

Meillä päin ei eri mieltä olevaa nimitellä. Toista ihmistä nimittelevää pidetään aika höppänänä .

Meillä päin nimitys pim pom on nimenomaan hellittelevä. Sanotaan silleen hellästi, no, hänhän on vähän pim pom kuin että hän on sekavia puhuva höppänä.

Muoksis; ja en minä tietenkään ole vastuussa murrealueeni sanostoista.