Äänestys

Hyvällä keskustelufoorumilla kuuluu olla:

Sadisteja / psykopaatteja
1 (4.5%)
Juoppoja tai sekakäyttäjiä
2 (9.1%)
Masentuneita / ahdistuneita / yksinäisiä
3 (13.6%)
Irstailijoita, pervertikkoja yms
2 (9.1%)
Harhaisia ihmisiä
1 (4.5%)
Sekavia räyhääjiä
2 (9.1%)
Riidanhaastajia, ilkeilijöitä yms
1 (4.5%)
Kremppaisia ihmisiä
2 (9.1%)
Valittajia
1 (4.5%)
Uhkailijoita
0 (0%)
Spämmääjiä, julistajia
0 (0%)
Jotain muuta
6 (27.3%)
Dementikkoja
1 (4.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 9

Kirjoittaja Aihe: Millaista porukkaa kaipaat foorumille?  (Luettu 4235 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa drontti

• Konkari
Vs: Millaista porukkaa kaipaat foorumille?
« Vastaus #20 : la 07.10.2017, 16:42:52 »
Älymystöä.

Elokuvaohjaaja Wille Hyvänen edustaa selvästi älymystöä.

HS Nyt 5.10.
”Valkoisella heteromiehellä ei ole oikeutta olemassaoloon”, sanoo elokuvaohjaaja Wille Hyvönen,...."
https://www.hs.fi/nyt/art-2000005395907.html

Täältä puuttuu älymystön pohdinnat mm. olemassaolon oikeutuksesta, ja miten tavisten olisi asiaan suhtauduttava. Seuraakohan muille velvollisuuksia korjata tilanne, jos jotakin olemassaoloon oikeudetonta onkin olemassa? Tai jos jokin olemassaoloon oikeutettu ei olekaan olemassa, niin pitäisikö meidän tehdä jotakin asian hyväksi ja mitä?

Hyvönen myös määritteli sen, mitä hän valkoisella heteromiehellä tarkoittaa. Määritelmän mukaan ratkaisevaa ei ole valkoisuus, ei mieheys, ei heterous. Sä muuten taidat olla just näitä Hyvösen määritelmän mukaan olemassaolon oikeutuksen menettäneitä.

Kaipasin älymystöä sanomaan, mitä olemassaoloon oikeudettomille pitäisi tehdä. Seuraako tuosta oikeuden puutteesta, että ko. oikeutta omaamattomat pitäisi aktiivisin toimin poistaa maailmasta? Onko se suorastaan parempien ihmisten velvollisuus?

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #21 : la 07.10.2017, 16:45:52 »
Älymystöä.

Elokuvaohjaaja Wille Hyvänen edustaa selvästi älymystöä.

HS Nyt 5.10.
”Valkoisella heteromiehellä ei ole oikeutta olemassaoloon”, sanoo elokuvaohjaaja Wille Hyvönen,...."
https://www.hs.fi/nyt/art-2000005395907.html

Täältä puuttuu älymystön pohdinnat mm. olemassaolon oikeutuksesta, ja miten tavisten olisi asiaan suhtauduttava. Seuraakohan muille velvollisuuksia korjata tilanne, jos jotakin olemassaoloon oikeudetonta onkin olemassa? Tai jos jokin olemassaoloon oikeutettu ei olekaan olemassa, niin pitäisikö meidän tehdä jotakin asian hyväksi ja mitä?
Jep, todellista älymystöä:

"”Ensinnäkin jos jokin asia suututtaa, pitää suuttua. Ei se tunne voi olla väärä".

Tunteet edellä ja näin nämä asiat koetaan -sakkia Wille on siinä, kuin valkoista herrarotua kailottava debiili korttelinatsikin. Mitä hän tuossa haastattelussa laukoo voisi nykystandardeilla tulkita helposti vihapuheeksi, se kun on mahdollista suhteessa heteromiehiinkin.

Minulla on huomattava ennakkoluulo koskien hänen "täydellistä elokuvaansa". Kehtaan väittää tuntevani jonkin verran ihmisluonnetta ja Willen osoittamalla mentaliteetilla hänen elokuvansa on erittäin todennäköisesti narsistista paskaa.

Lisäys: Kiihottaminen kansanryhmää vastaan:

"Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammautumisen perusteella taikka niihin rinnastettavalla muulla perusteella".

Minusta tuossa solvataan ihmisiä rodun, ihonvärin ja sukupuolisen suuntautumisen perusteella. Willen tavoin ajattelevia löytyy kyllä muistakin kuin Willen edustamasta vähemmistöstä - tyypillisesti he väittävät vastustavansa rasismia, heh!
« Viimeksi muokattu: la 07.10.2017, 16:54:25 kirjoittanut Renttu »
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #22 : la 07.10.2017, 16:49:27 »
Minustakin älymystössä oleskeleminen on kliffaa hej.

Kaikki ihmiset ympärilläni ovat todenneet minun kuuluvan ns. älymystöön.

Monelle ihmiselle taas on vaikeuksia edessään,  kun pyrkivät älymystöön.

Socrateskin rimpuilee siinä rajoilla, jos annan/antaisin yhden ääneni hänelle, niin toivoisin hänen olevan siihen tyytyväinen.

En silti tiedä, että riittääkö sekään hänen saamisekseen ylätasolle ?

Jotenkin haluaisin tukea häntä, siis sympatiseerata, koska hän on yritteliäs tyyppi, eikö vain ?
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #23 : la 07.10.2017, 17:27:35 »
Niin, valtarakenteet ovat mielenkiintoisia.

Se syyllisyys ei sinänsä ole itseisarvo, mutta on kyettävä tunnistamaan nämä rakenteet ja on tajuttava, että on valtaa pitävässä asemassa. Siitä tulee todennäköisesti syyllinen olo. Sen voi muuttaa energiaksi, jonka avulla voi auttaa heikommassa asemassa olevia. Siksi kaikkien valkoisten heteromiesten täytyy kokea syyllisyyttä.”

Olimme eräässä Euroopan maassa matkalla miehen kanssa, jossa meille kerrottiin esiintyvästä rasismista. Minä en erottanut asiasta kertovaa miestä omastani ulkonäön perusteella, mutta en koskaan (ja tuskin miehenikään) unohda hänen sanojaan, kun sanoimme täh, täälläkö: "niin, sinä olet selvästi valkoinen mies, jolla on valkoinen vaimo ja te olette varakkaita". Hän osoitti tarkalleen ne piirteet, jotka hänet erottaa yhdellä vilkaisulla miehestäni kuulemma - tietysti räikein ero olin minä itse.

Kyllä meillä on ollut puhetta sen jälkeen siitä, miksi jokaisen valkoisen heteromiehen on syytä tuntea sen verran syyllisyyttä, että sen voi kääntää energiaksi, jonka avulla auttaa heikomassa asemassa olevia. Kyllä minun kanssani elää valkoinen heteromies, joka syö lihaa ja ymmärtää olevansa todella etuoikeutetussa asemassa verrattuna moneen. Vastuuhan siitä tavallansa seuraa, joskaan hän ei ole mikään kokopäiväinen maailmanparantaja tai piipertäjä, minkä kuvitellaan tietysti asemansa ymmärtämistä seuraavan.

T: Xante

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #24 : la 07.10.2017, 17:35:47 »
Tottakai, minäkin "valkoinen heteromies" tajuan, että kyllä autan aina omin voimin, niin pitkälle kuin jaksan.

Sensijaan, ei kai ole tarkoitus, että levitän rahani, jotka olen vuosikymmenten saatoksissa saanut jäämään itselleni ja perilliseni, joita on kuitenkin joku nippu siunaantunut.

Onko mahdollista minun nauttia vaimoni kanssa siitä, että olemme olleet ahkeria ?

Pitäisikö nyt jakaa rahojaan kaiken maailman lorvailijoille, niitä kun täälläkin päin riittää ?
« Viimeksi muokattu: la 07.10.2017, 17:38:46 kirjoittanut Hartsi »
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #25 : la 07.10.2017, 17:39:08 »
Olimme eräässä Euroopan maassa matkalla miehen kanssa, jossa meille kerrottiin esiintyvästä rasismista. Minä en erottanut asiasta kertovaa miestä omastani ulkonäön perusteella, mutta en koskaan (ja tuskin miehenikään) unohda hänen sanojaan, kun sanoimme täh, täälläkö: "niin, sinä olet selvästi valkoinen mies, jolla on valkoinen vaimo ja te olette varakkaita". Hän osoitti tarkalleen ne piirteet, jotka hänet erottaa yhdellä vilkaisulla miehestäni kuulemma - tietysti räikein ero olin minä itse.

Missä päin tällainen juttu tapahtui, ja oliko miekkonen paikallisia? Kertoiko tapaus todellisesta epäoikeudenmukaisuudesta vai oliko mies vakaumuksellinen kaunankantaja?

Slovakiassa yksi tyyppi sanoi minua vaaleaksi viikingiksi. Pitkä tukka minulla oli, mutta se on kyllä tumman ristiverinen eli ei ainakaan keskivertoslovakin hiuksia vaaleampi. Mutta kaikki pohjoismaista tulevat ovat tietysti vaaleita viikinkejä vaikka silmät toista valehtelisivatkin. Unkarissa taas minua pidettiin suurin piirtein veljenä, ja se vasta huvittavaa onkin, jos ulkonäköä ajatellaan. Ei mitään valittamista näissä tietenkään.

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #26 : la 07.10.2017, 18:15:22 »
Valkoisten etuoikeuksista tuli mieleen, että mitenköhän paljon passingia* vielä harrastetaan USA:ssa ja mihin suuntaan, ja voiko siitä päätellä mitään? Eli siis: joskus ammoin jenkeissä vaaleaihoiset afroamerikkalaiset "esittivät" valkoista - miten on nykyään? Onko white privilege edelleen kovaa valuuttaa?

* https://en.wikipedia.org/wiki/Passing_(racial_identity)
« Viimeksi muokattu: la 07.10.2017, 18:17:38 kirjoittanut urogallus »

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #27 : la 07.10.2017, 18:21:00 »

Missä päin tällainen juttu tapahtui, ja oliko miekkonen paikallisia? Kertoiko tapaus todellisesta epäoikeudenmukaisuudesta vai oliko mies vakaumuksellinen kaunankantaja?

Slovakiassa yksi tyyppi sanoi minua vaaleaksi viikingiksi. Pitkä tukka minulla oli, mutta se on kyllä tumman ristiverinen eli ei ainakaan keskivertoslovakin hiuksia vaaleampi. Mutta kaikki pohjoismaista tulevat ovat tietysti vaaleita viikinkejä vaikka silmät toista valehtelisivatkin. Unkarissa taas minua pidettiin suurin piirtein veljenä, ja se vasta huvittavaa onkin, jos ulkonäköä ajatellaan. Ei mitään valittamista näissä tietenkään.

No eihän se tietenkään voinut todellisestä epäoikeudenmukaisuudesta kertoa, vaan luonnollisesti akkamainen ammattivalittaja asialla. Lisäksi olennaista on se, missä tapahtui ja oltiinko paikallisia.

Joo, ei koskaan mitään syytä valkoisen heteromiehen itseään tai asenteitaan haastaa.

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #28 : la 07.10.2017, 18:24:27 »
Täh! Kertomasi tapaus oli yksinkertaisesti niin epämääräinen, että teki mieleni kysyä lisätietoja. En toki kyseenalaista oikeuttasi survoa määkimisvaihde silmään ja painaa talla pohjaan...

socrates

• Vieras
« Vastaus #29 : la 07.10.2017, 18:27:34 »
Eihän tuosta Xantipan kertomuksesta saanut tolkkua, mikä siinä ulkolaisessa miehessä poikkesi valkoisesta heteromiehestä.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #30 : la 07.10.2017, 18:31:43 »
Täh! Kertomasi tapaus oli yksinkertaisesti niin epämääräinen, että teki mieleni kysyä lisätietoja. En toki kyseenalaista oikeuttasi survoa määkimisvaihde silmään ja painaa talla pohjaan...

Mikä tapauksessa mielestäsi oli epämääräistä? Sekö, että törmäsimme henkilöön, joka kertoi kohdanneensa rasismia Euroopassa?

Ja luonnollisesti kysymäsi kysymykset olivat täysin asennevapaita. En toki kyseenalaista oikeuttasi survoa uhrinasemavaihdetta silmään ja painaa tallaa pohjaan, taas tulee heteromiehelle haastetta, epämääräisiä kertomuksia, voi itkujen itku!

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #31 : la 07.10.2017, 18:33:22 »
Eihän tuosta Xantipan kertomuksesta saanut tolkkua, mikä siinä ulkolaisessa miehessä poikkesi valkoisesta heteromiehestä.

Saithan hyvin tolkun. Ei minun silmään mikään. Siellä ovat kait tarkkasilmäisempiä.

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #32 : la 07.10.2017, 18:37:29 »
Mitä sä mun heteroudesta ja mieheydestä tiedät?

Mulle ei oikeasti edes selvinnyt, oliko tuo kertomuksesi mies sinun mielestäsi alistetussa asemassa nimenomaan rotunsa takia. Nyt kun luin uudestaan kirjoituksesi, niin ekana tulee mieleen tyyppi joka tuntee olevansa taloudellisesti alakynnessä mutta käyttää sen kuvaamiseen rasistista kieltä - ehkä siksi, että taloudellisesta epätasa-arvosta puhuminen on hänen ympyröissään tabu.

Mutta eipä tästä taida kannattaa keskustella enempää...

socrates

• Vieras
« Vastaus #33 : la 07.10.2017, 18:43:07 »
Minäkin sain käsityksen, että ulkomainen mies tunsi itsensä lähinnä köyhäksi.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #34 : la 07.10.2017, 18:43:59 »
Mitä sä mun heteroudesta ja mieheydestä tiedät?

Mulle ei oikeasti edes selvinnyt, oliko tuo kertomuksesi mies sinun mielestäsi alistetussa asemassa nimenomaan rotunsa takia. Nyt kun luin uudestaan kirjoituksesi, niin ekana tulee mieleen tyyppi joka tuntee olevansa taloudellisesti alakynnessä mutta käyttää sen kuvaamiseen rasistista kieltä - ehkä siksi, että taloudellisesta epätasa-arvosta puhuminen on hänen ympyröissään tabu.

Mutta eipä tästä taida kannattaa keskustella enempää...

Joo niin siinähän se taitaa olla, että kaikkea tulee mieleen. Mielestä taas itse sanoin selkeästi, että kyse oli oli ulkonäöstä (kun siitä puhuin). Juu ei ollut mistään tuollaisesta kyse. Ihan siitä, miltä näyttää yksi mies ja toinen (kun heitä kerroin vertailleeni). Toisella mm. semmoinen etu, että käsipuolessa on valkoinen nainen.

Ja hyvä ystäväni, sinä juuri toistat niitä ennakkoluuloja, joita tuo ihminen on kohdannut. Sulle tulee mieleen tyyppi joka tuntee olevansa taloudellisesti alakynnessä, vaikka hän omistaisi mitä. Lisäksi kuvittelet, että tämän kokemuksen kuvaamiseen hän käyttää rasistista kieltä (siis hä, kertoessaan kohdanneensa rasismia, mut joo juu, ei tähän logiikka kuulukaan...rasismia kokenuthan nykyään on siis rasisti), kun se tabukin on.

Ja joo, en tiedä tosiaan susta muuta kuin sen kuvan, mitä täällä olet antanut. Ja se on viitannut mieheyteen ja heterouteen, mutta väärähän se toki voi olla.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #35 : la 07.10.2017, 18:44:35 »

Se johtuu siitä, että joko luit tai ymmärsit vain puolet lauseesta.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #36 : la 07.10.2017, 18:47:43 »
Lue, mitä hän sanoo, niin ei tarvii arvailla.

No luin. Hmm. Keski-ikäinen (kolmekymppinen ei ole enää nuori) valkoinen heteromies (saattaa olla bi; tekstistä asia ei selviä) syyttää suunnilleen kaikesta mahdollisesta setiä ja valkoisia heteromiehiä. En tosin tiedä, kuuluuko esim. maksullisen suuseksin ehdottaminen miehelle heteromieheyden ytimeen.

Hän myös sanoo, että:

”Se syyllisyys ei sinänsä ole itseisarvo, mutta on kyettävä tunnistamaan nämä rakenteet ja on tajuttava, että on valtaa pitävässä asemassa. Siitä tulee todennäköisesti syyllinen olo. Sen voi muuttaa energiaksi, jonka avulla voi auttaa heikommassa asemassa olevia. Siksi kaikkien valkoisten heteromiesten täytyy kokea syyllisyyttä.”

Hän lienee sitten itse tehnyt niin. Enemmän kyllä vaikuttaa siltä, että hän ei koe koskaan olleensakaan valkoinen heteromies.

Lainaus
PS. Se herkimmin ihan kaikesta loukkaantuva porukka taitaa olla just tää "valkoiset heteromiehet". Toki tyypillistä on syyttää tällaisesta herkkähipiäisyydestä kaikkia muita.

Vaikea sanoa onko näin. Prinsessoja löytyy kyllä joka ryhmästä. Ja omasta mielestäni Toopen pissaamispoliittiset kannanotot ovat hauskempia kuin Hyvösen draamakuningattaruus. En osaa sanoa, kumpi on pöljempi, mutta vain toinen mesoaa Hesarissa.

Et sitten sitä lukenut, mitä hän sanoo tarkoittavansa valkoisella heteromiehellä.

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #37 : la 07.10.2017, 18:53:33 »

Mäkin ymmärsin vain puolet. Sen saman puolen kuin Socru. Syynä tähän ei ainakaan ole viestintäsi.

"Rasistinen kieli" oli huonosti ilmaistu. Siis kyse oli siitä, että rasismiksi nimitetään muutakin syrjintää kuin rotusellaista, ja tuo tosiaan kuulosti siltä. Vai kertoiko tyyppi tarkemmin kohtaamastaan syrjinnästä?

Kysymyksieni asennevapaudesta sen verran, että mielestäni ne olivat ihan oleellisia. Ei-paikallinen usein kokee ulkopuolisuutta, joka saattaa johtua syrjinnästä vaikka ulkonäön puolesta paikallisesta kävisikin. Ja rasismi on aika erilaista eri puolilla Eurooppaa ainakin oman kokemukseni mukaan.

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #38 : la 07.10.2017, 18:58:47 »
Et sitten sitä lukenut, mitä hän sanoo tarkoittavansa valkoisella heteromiehellä.

Ehkä mä olen vaan niin tyhmä, että mä en tajunnut. Mä tajusin, että tyypit, jotka eivät ole sellaisia kuin Prinsessa haluaa, ovat VHM:iä sukupuoleen ja suuntautumiseen katsomatta. Miksi heitä pitää silti kutsua VeeHooÄmmiksi ei oikein selviä.

Joka tapauksessa Prinsessa saa avautua Hesarissa, Toope ei. Kertooko tämä jotain valkoisten heteromiesten etuoikeuksista ja jos kertoo, niin mitä?

socrates

• Vieras
« Vastaus #39 : la 07.10.2017, 19:02:38 »

Ilmeisesti tuo ulkomainen mies:
1) Poikkesi (rodullisesti) miehesi ulkonäöstä omasta mielestään huonompaan suuntaan.
2) Tunsi itsensä varattomaksi.
3) Edellä mainittujen takia oli vaikeuksia löytää naisseuraa.

Kieltämättä paha yhtälö, mutta olisit voinut valottaa, mitkä valtarakenteet ovat syynä moiseen ahdinkoon.