Listani saa jatkoa...
13) Olin kaveripiirissä kaikista nopein näpyttämään=tiluttamaan taskulaskimella laskutoimituksia. 55 laskutoimitusta viidessä sekunnissa. Eli 11 +-laskua sekunnissa! Se tekee 91 millisekuntia per laskutoimitus! Nykylaskimet on kömpelömpiä kuin ennen.
14) Olen nostanut pyöreät 3 kertaa oman painoni verran rautaa ylös. (Tarkemmin noin 2,9x mutta pyöristin).
(Tällä löin Näkökulmalla jauhot suuhun Rentulle joka rehenteli nostaneensa - buahahaa - vain 2 x oman painonsa.)
15) Pystyn aistimaan lattian infrapuna(IR)-säteilyä kädelläni. Siis ainakin sen eron jos vertaa jääkylmään alapintaan. (Harmi kun en tiennyt että muut ei pysty ja koitin tällä turhaan todistella jotain kasvihuoneilmiöön liittyen.)
16) Jos saa käyttää apuvälinettä, kumirenkkua, niin aistin murto-osasekunnissa ulkona olevan ultravioletti(UV)-säteilyn tason supermiehen tarkalla hajuaistillani. Haistan välittömän UV:n aiheuttaman kumin molekyylien rikkisiltojen katkeilun pistävän vastenmielisen tuoksun. Päivällä kokeilin: vaikka oli pilvinen sää niin ulos mentyäni haistoin UV:n voimakkaasti ja heti. Täten tuli vahvistettua meteorologien
faktatieto että myös pilvisellä säällä on UV:tä ilmassa!
17) Pystyn hyvin nopeasti löytämään "etsi 7 virhettä kuvaparista"-tyyppisestä poikkeamat kuvissa.
18) Kasvontunnistus. Tunnistan muita ennen julkkishenkilön nimen naamion/roolin takaa. Ruutuässässä vai ruutuysikö se oli, josta tunnistin jo ekasta ruudusta vaikka vähän hiuspehkoa näky...

Tämä kasvontunnistus aiheuttaa myös neurologisia ylikuormitus-tilttejä. Joku taviskasvokin ravintolassa tai kadulla tms voi käynnistää tahattomasti "ketä hän muistuttaa"-sisäisen haun ja olen mennyt "mikä maa mikä valuutta, mikä päivä...."-tilttiin, muistihäiriöön. Onneksi lopulta hyvin harvoin. Toisaalta iloa jatkumoonkin: olen löytänyt lukuisia kaksoisolento-kuvapareja.
19) Tiedän miltei kaikesta vähän kuin tietosanakirja. Nelosen
"Haluatko miljonääriksi?" -ohjelmasta tiesin oikeat vastaukset 19 peräkkäiseen kysymykseen, ensin 12 kysymystä oikein ja viikon perästä toisessa jaksossa 7 kysymystä oikein. Sitten stoppasi. Tätä putkea on vaikea rikkoa koska nykyään kysymykset tuntuu vaikeammilta.
(Ennen googlea olin vahvempi kun minua tarvittiin enempi. Sitten liittouduin pahan kilpailijani kanssa ja opin iskemään puun takaa varomattomia googleälyttömiä nettihörhöilijöitä jotka luulivat tietävänsä. Valitettavasti muutkin on liittoutuneet ja saan joskus mojovia iskuja..).
20) Osaan tiukan paikan tullen laskeutua akateemisesta norsunluuntornista käytännön kaavojen tasolle joita kehitän itse. Esim. osaan laskea auton hyötysuhteen* kehittämälläni hämmästyttävän simppelillä kokeella. 100 km/h vauhdissa laittaa jalalla kytkimen pohjaan ja mittaa montako sekuntia menee kun vauhti tippuu 80km/h:hon. Hyötysuhteen saa kun tietää auton massan ja mitannut bensankulutuksen 90km/h matkoilla. (Tällä löin jauhoja suuhun rehentelevälle tunnetulle nettihenkilölle, fundie-uskovaiselle kreationistiselle autonasentajalle, joka halveksi akateemisten piirien tietämystä.)
*Montako % bensan polttoenergiasta muuttuu liike-energiaksi. Loput, yleensä noin 2/3, menee lämmöksi tms.