Kirjoittaja Aihe: Mikä on supervoimasi?  (Luettu 7677 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hayabusa

• Konkari
Vs: Mikä on supervoimasi?
« Vastaus #80 : ti 19.09.2017, 13:26:53 »
22)  Lähipiirissäni ei kukaan pystynyt ratkomaan Rubikin kuutiota. Minä pystyin parhaimmillani alle 2 minuutissa.

Ei tuota vielä superiksi voi sanoa. Aikanaan pystyi lupaamaan alle minuutin ajan ja parhaat varmaan n. 20s - niissä jo toki hieman säkää mukana. Pari joulua sitten kaivoin vanhan kuution esiin. Ei mennyt lähellekään noita lukemia. Ei olisi kyllä pystynyt edes pyörittämään sitä tahtia kuution hajoamatta; sen verran kulunut vanha lelu on.

socrates

• Vieras
« Vastaus #81 : ti 19.09.2017, 22:32:49 »
22)  Lähipiirissäni ei kukaan pystynyt ratkomaan Rubikin kuutiota. Minä pystyin parhaimmillani alle 2 minuutissa.

Ei tuota vielä superiksi voi sanoa. Aikanaan pystyi lupaamaan alle minuutin ajan ja parhaat varmaan n. 20s - niissä jo toki hieman säkää mukana. Pari joulua sitten kaivoin vanhan kuution esiin. Ei mennyt lähellekään noita lukemia. Ei olisi kyllä pystynyt edes pyörittämään sitä tahtia kuution hajoamatta; sen verran kulunut vanha lelu on.

Mihin perustuu kuution ratkaiseminen? Siinähän on jotain 43 triljoonaa vaihtoehtoa joten täytyy mennä vaistomaisesti tai sitten jollain ratkaisukaavalla.

Itse en saanut mitään järkevää aikaiseksi. Ihan toivotonta yrittää.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sie valkolaane!
« Vastaus #82 : ti 19.09.2017, 22:38:33 »
Lähisukulaiseni sai sentään yhden sivun valkoiseksi, muistaakseni pitkän illan päätteeksi. :D
Siinä on jotain vaistoa, älyämistä sekä iteopittuja "kaavoja" (vaikkapa  sivusta sinisen keskireunapalan saamiseksi alas kohdalleen kun sininen pohja on päämäärä). Nämä "kaavat" on päässä melko vaistomaisina ulkomuistisina, en äkkiä osaisi panna paperille. Puhumattakaan että toinen niistä mitään tajuaisi soveltaa.

Missä kohu siellä punanenä persu.  
Missä punanenä persu siellä poliisi.

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #83 : ke 20.09.2017, 05:00:54 »

Mihin perustuu kuution ratkaiseminen? Siinähän on jotain 43 triljoonaa vaihtoehtoa joten täytyy mennä vaistomaisesti tai sitten jollain ratkaisukaavalla.

Miläli kuution värit on teipattu eikä maalattu, niin yksi keino on irroitella nuo pikku väriteipit ja liimata ne uudelleen siten että sivuista tulee saman väriset. Aikaa kuluu kuitenkin kymmenisen minuuttia.

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #84 : ke 20.09.2017, 08:42:54 »

Ensin kansi ja sitten keskikerros järjestykseen. Vaatii hiukan kolmiuloitteista ajattelua, mutta noi ylimmät kerrokset on ihan helposti pääteltävissä. Oikeastaan avainasia on ettei anna sen häiritä, vaikka ne kohdat mitä ei työstä näyttävät menevän "sekaisin". Alimpien palikoiden järjestämisessä mulla oli pari itse opittua asemaa, joista tietyllä kääntelysarjalla homma ratkesi. Sellaiseen asentoon kun kuution sai pystyi laittamaan silmät kiinni ja sormet pyörimään.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #85 : ti 11.09.2018, 18:32:39 »
Minulla niitä on peräti kolme:

2) Pystyn ennustamaan työpaikkani henkilöstöongelmat jo viikkoa aikaisemmin kuin ne ilmaantuvat.

Hee. Onko tuo ennustaminen tapahtunut sen jälkeen kun olet ylpeänä esitellyt seisokkiasi sihteeriköille, eivätkä nämä lämmenneetkään viettelytaidoillesi?

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sie valkolaane!
« Vastaus #86 : ti 11.09.2018, 18:33:53 »
^ :D :D :D

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #87 : ti 11.09.2018, 19:19:21 »
Minulla niitä on peräti kolme:

2) Pystyn ennustamaan työpaikkani henkilöstöongelmat jo viikkoa aikaisemmin kuin ne ilmaantuvat.

Hee. Onko tuo ennustaminen tapahtunut sen jälkeen kun olet ylpeänä esitellyt seisokkiasi sihteeriköille, eivätkä nämä lämmenneetkään viettelytaidoillesi?

Jostakin syystä ne alkoivat heti tappelemaan keskenään.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #88 : pe 14.09.2018, 23:44:30 »
Lähipiirissäni ei kukaan pystynyt ratkomaan Rubikin kuutiota. Minä pystyin parhaimmillani alle 2 minuutissa.
Oma ennätykseni oli pentuna 1 min 15 sek., tosin vähän tuurilla...

Jotkut hörhöt ratkovat kuulemma vähemmässä kuin puolessa minuutissa, mutta olkoot tuollaiset...
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #89 : pe 14.09.2018, 23:51:48 »
Toopen supervoima on se, että hän osaa matkia erehdyttävästi edesmennyttä Rampsia.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #90 : la 15.09.2018, 00:24:16 »
Onko Rampsi edesmennyt? Muistaakseni on hörhöillyt ihan viime aikoina?
No, joku ainakin on?
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #91 : ma 17.09.2018, 12:44:53 »
Lähipiirissäni ei kukaan pystynyt ratkomaan Rubikin kuutiota. Minä pystyin parhaimmillani alle 2 minuutissa.
Oma ennätykseni oli pentuna 1 min 15 sek., tosin vähän tuurilla...

Jotkut hörhöt ratkovat kuulemma vähemmässä kuin puolessa minuutissa, mutta olkoot tuollaiset...

Äh - jossainhan oli se Rubikkia ratkova, joka hoiteli asian kolmen kuution jonglöörauksella samanaikaisesti. Siis sekä piti nuo kolme ilmassa, että ratkoi ne kaikki. Tavanomainen nopeuskisailu on aika laimeeta siihen verrattuna.

Poissa Socru

• Konkari
  • Sokeri-isi
« Vastaus #92 : ma 17.09.2018, 12:46:19 »
                 ^
Toopen aika on karmean kova. Toope on piilonero.
Kampin playboy  -  tennissukat ja tekohampaat.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #93 : ti 18.09.2018, 23:39:26 »
                 ^
Toopen aika on karmean kova. Toope on piilonero.
En ole. Nykyiset jätkät (no ehkä tytötkin) ratkovat tuon 30 sekunnissa.
goo

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sie valkolaane!
« Vastaus #94 : ke 19.09.2018, 00:18:18 »
Minulla on niin paljon että hävettää jo listata. Tässä joitain:

1) Näen polarisaatiotason vähän kuin mehiläinen eli taivaanpalasesta näen missä suunnassa aurinko  on ja myös nyt kirjoitettaessa näen että tämän läppärin valo on polarisoitunutta (LCD-näyttö).
Olikohan se toissapäivän iltana  auringonlaskun aikaan kun muistin tään ketjun ja superkykyni. Otin katseen ylös taivaalle zeniittiin ja kylläpä näkyi taas hyvin voimallisesti tämä polarisaatiokuvio, jonka keltainen siipi osoitti aurinkoon ja siniset siivet sivuille. Ja muistin omahyväisyyden kun luin tiedekirjastossa kovan luokan tiede-lehdestä (Nature tai Science) artikkelin jossa tutkijat huomasi että kappas sekä mehiläiset että perhoset tunnisti taivaan polarisaatiotason ja siis auringon suunnan voimallisimmin illalla ja aamulla kun aurinko on horisontissa. Olisivat kysyneet supermieheltä Suomesta, olisin osannut sen kertoa jo aikaa sitten. :D

Poissa Juha

• Vallitsevuudentutkija
  • Konkari
  • Tutkimuskohteena vallitseva todellisuus
« Vastaus #95 : la 06.10.2018, 23:28:05 »

En tiedä. Ei taida olla.

Jos jotain tulisi kertoa, niin tekeminen, omistautuminen, flow.

Tykkään paneuta siihen, mikä on mielekästä. Tykkään omistautua asioille. Vaatii tosiaan mielkkyyttä, jota ilman saatan oireilla voimakkaasti. Oppiminen vaikuttaa, ja uuden löytäminen, sekä rakentelu.

Monenlaista voi kokea mielekkäänä. Esim foorumilla höpöttämisen. Ehkä eniten erilaiset voivat liittyä parhaiten tällaisiin, kun muualla ei samalla tavalla paikkaa. Riittää vaikka se, ettei ole häiriötä, vaikkei suoranaista liittymistäkään, kenenkään puolesta.
Hahmotelmaa: http://jatkumo.net/index.php?action=profile;area=showposts;sa=messages;u=2
VTn pohjaa on tapahtuneessa, dokumentoidussa, koetussa, tuntemuksissa, arveluissa, ... ja myös näiden sijoittumisesta yleensäkin mahdolliseen, joka itsekkin samalla tarkentuu.