Kirjoittaja Aihe: Mikä on supervoimasi?  (Luettu 7545 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
Vs: Mikä on supervoimasi?
« Vastaus #20 : ke 19.07.2017, 12:49:41 »
jonkunlainen erikoiskyky taitaa tosin olla sekin; että kykenee matkaamaan unissaan ajassa & avaruudessa, olevaisuudesta toiseen, ilman mitään rajoja; tai hallitsemaan muutenkin unimaailmaansa kokonaisvaltaisesti. Tästäkään taidosta ei varsinaisesti ole mitään käytännön hyötyä, mutta onpahan vaan harmitonta sekä viihdyttävää ajanvietettä sekin.

Entä jos pystyy olemaan näkemättä (eli muistamatta) unia lainkaan? Ja nukkumaan muutenkin kuin kivi mistään melusta välittämättä?

Nämä taitavat olla vain persoonan luontaisia ominaisuuksia eivätkä mitään kykyjä, joten en katso voivani niitä supervoimiksi ilmoittaa. Taidan olla täysin vailla supervoimia. Kun nyt itsestään löytäisi aina välillä edes ihan tavallisia voimia kestää arjen koettelemukset!
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa J

• Matkaaja
  • Seniori
  • -Rajaton kulkija-
    • ScoMy WebSite
« Vastaus #21 : ke 19.07.2017, 13:30:19 »
Tosiaankin, ihmisen persoonallisuus vaikuttaa siihen, miten unia näkee tai ne muistaa. Unien muistamiseen liittyy myöskin monia muita eri tekijöitä. Näitä piirteitä ovat ainakin avoimuus uusille kokemuksille, vilkas mielikuvitus, sekä hyvä keskittymiskyky. Myös erityinen luovuus eri muodoissaan antaa hyvää pohjaa uniensa muistamiseen.

Toisaalta, vähemmän itsetutkiskeluun taipuiset ihmistyypit muistavat huonommin uniaan. Jos ei yleensäkään koe suuria tunteita, tai ei ole herkkä ympäristön vaikutteille, niin välttämättä silloin ei kiinnitä uniinsa niin suurta huomiota, joten ne unohtuvat usein jo viimeistään herätessä.

Arkinen stressikin voi parhaimmillaan joko lisätä unia, tai sitten vähentää niiden näkemistä, riippuen pitkälti sen hetkisestä elämäntilanteesta.Toki uniaan voi yrittää opetella muistamaan mm. pitämällä unipäiväkirjaa, tai muuten harjoituttamalla tätä ominaisuutta itsessään, jos siihen vain omassa elämässään riittää aikaa & vaivannäköä.

-Vaeltajan mieli harhailee-

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #22 : ke 19.07.2017, 13:40:25 »
Joillakin burana auttaa näkemään unia. Kun nappaan aamuyöstä yhden buranan, nukun loppuyön sikeästi ja näen selkeitä, pitkiä ja johdonmukaisia unia, jotka muistan kokonaan vielä herättyänikin. Niissä riittää usein ihmettelemistä pitkälle aamupäivään.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #23 : ke 19.07.2017, 13:53:24 »
Unien muistamiseen liittyy...ainakin avoimuus uusille kokemuksille, vilkas mielikuvitus, sekä hyvä keskittymiskyky. Myös erityinen luovuus eri muodoissaan antaa hyvää pohjaa uniensa muistamiseen.

Toisaalta, vähemmän itsetutkiskeluun taipuiset ihmistyypit muistavat huonommin uniaan. Jos ei yleensäkään koe suuria tunteita...

uniaan voi yrittää opetella muistamaan mm. pitämällä unipäiväkirjaa, tai muuten harjoituttamalla tätä ominaisuutta itsessään, jos siihen vain omassa elämässään riittää aikaa & vaivannäköä.

Avoimuus uusille kokemuksille, vilkas mielikuvitus, hyvä keskittymiskyky, luovuus, tunteellisuus...

Kaikkia näitä minulla on. Itsetutkiskelua harrastan hyvinkin syvällisesti. Eli mikään tuosta ei päde kohdallani.

Vuosia sitten tutustuin jungilaiseen unityöskentelyyn ja symbolismiin. Havaitsin siinä yhteydessä, että voin aivan hyvin keskittyä tulkitsemaan minua päivätodellisuudessa puhuttelevia symboleita. Unet vaikuttavat silloinkin kun niitä ei muistele tai tulkitse. En omaa mitään halua hallita unia enkä juuri muutenkaan kontrolloida tunne-elämääni. Toisten ihmisten kertomat unet ovat tavallisesti tylsintä mitä tiedän. Olen tosin aika hyvä tulkitsemaan unia, halutessani. Mutten kyllä nykyisin juuri halua. Haluan jättää unielämän rauhaan, koska minua häiritsee nykyisin vallitsevan ajattelutavan halu tunkeutua hallitsemaan ja järkeilemään ja hyötykäyttämään kaikkea henkistä elämää. Arvostan mysteerin omalakista voimaa.
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa J

• Matkaaja
  • Seniori
  • -Rajaton kulkija-
    • ScoMy WebSite
« Vastaus #24 : ke 19.07.2017, 14:35:57 »
Joidenkin lääkkeiden on todettu edesauttavan unien näkemistä, ne myös vaikuttavat unen laatuun yleensäkin. Ainakin jotkut psyykelääkkeet lisäävät unien mieleen palautumista, toiset taas vähentävät sitä. Tässä ei ole kuitenkaan mitään yleispäteviä keinoja, millä tajuntansa saa vastaanottavaiseksi unimaailmansa saloihin.  Erityyppiset päihteet taas voivat liiallisesti käytettynä joissain tapauksissa häiritä unensaantia, tai muutenkin aiheuttaa levottomia unia.

Yksi unennäkemisen toimivista keinoista on meditoida, tai mietiskellä säännöllisesti. Tämä tapa taas voi auttaa hallitsemaan itseään paremmin arkielämänkin toimissa. Toimivasta visuaalisesta eläytymiskyvystäkään ei ole ainakaan mitään haittaa tässä kokonaisuudessa. Kaikki luovat taidot auttavat ymmärtämään itsessä tapahtuvia ilmiöitä syvemmin, johon kuuluu yhtenä ominaisuutena unennäkö; jota monet kuitenkin pitävät jotenkin itsestäänselvyytenä, toiset jopa turhanpäiväisenä ajanhukkana.

- Mitä sitten tulee tuohon unennäkemisen kokonaisvaltaiseen kykyyn, niin siihenkään ei ole mitään yhtäpitävää luonneanalyysia olemassa, miten jokainen unensa itse kokee. Tietysti oma asenne, tai vastaanottavaisuus yleensäkin vaikuttaa siihen, kuinka uniinsa suhtautuu. Niitä voi pitää yhdentekevinä, tai sitten paneutua niihin syvällisemmin. Tämä omistautuminen voi parhaimmillaan auttaa itseymmärryksen kehittymisessä, jos samalla muutenkin on henkisyyteen taipuvainen.

- Eikä se ole välttämättä muusta järkeilystä, tai mysteerisyydestä pois, jos haluaa avartaa itsetuntemustaan hieman laajemmalle, kun on yleisesti totuttu näissä asioissa ajattelemaan. Mutta meitä on moneksi tässäkin mielessä ajateltuna. Ketään ei voi tietenkään käännyttää, tai pakottaa omaksumaan asioita, jotka tuntuvat itsestä vierailta, jopa vastenmielisiltä. Jokainen kuitenkin vastaa omista mieltymyksistään, sekä niistä näkemyksistä, jotka häntä itseään kiinnostavat. Muiden käsitykset ovat siltikin aivan yhtä arvokkaita, vaikka ne eivät omia mielipiteitä tukisikaan.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #25 : ke 19.07.2017, 14:54:52 »
Supervoimani on vetovoima.
Vedän puoleeni ihmisä jotka tarvitsevat jotain, mutta eivät osaa sitä itse määritellä.
He hakevat vastauksia minulta.

Vedän Hipsukkaakin puoleeni. Hän ei vielä ole sinut homoutensa kanssa.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #26 : ke 19.07.2017, 14:56:47 »
Meditoinnissa voi "hajota".

Poissa TSS

• Konkari
« Vastaus #27 : ke 19.07.2017, 14:58:54 »
Supervoimani on se, että ymmärrän mitä ihmiset tarkoittavat, vaikka he puhuisivat millä sanoin. Seuraan usein vierestä ihmisten väärinymmärryksiä mahdollisuuksien mukaan tulkaten, mitä kukakin tarkoittaa.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #28 : ke 19.07.2017, 15:02:16 »
Supervoimani on se, että ymmärrän mitä ihmiset tarkoittavat, vaikka he puhuisivat millä sanoin. Seuraan usein vierestä ihmisten väärinymmärryksiä mahdollisuuksien mukaan tulkaten, mitä kukakin tarkoittaa.

Testataan.

Aistitko minussa lempeyttä?

Poissa J

• Matkaaja
  • Seniori
  • -Rajaton kulkija-
    • ScoMy WebSite
« Vastaus #29 : ke 19.07.2017, 15:09:35 »
Vaikka nämä unianalyysit menivät jo hieman aiheen ohi, niin vielä tuohon unimaailman & päivätodellisuuden väliseen yhteyteen liittyen; miten ne kummatkin omalla tahollaan tukevat toisiaan, eivätkä mielen tasolla ole mitenkään täysin erillisiä saarekkeita. Periaatteessa samankaltaiset lainalaisuudet pätevät niissä kummassakin, mukaan lukien niiden symboliset merkitykset.

Tämä symboliikka siis vaikuttaa niin tietoisessa mielessä, kuin alitajunnallisellakin tasolla; joten näitä aspekteja ei voi erottaa toisistaan, eivätkä ne sisäisten kokemusten valossa sulje toisiaan pois. Joten unet toimivat tavallaan reaalimaailman täydentäjinä. Ne kertovat meistä jotain sellaista, minkä päivätodellisuus melullaan sulkee sisäänsä.

- Siksi kyky tulkita, sekä sen myötä ymmärtää uniaan on taito, jota voi myöskin halutessaan harjoittaa, eikä siitä ole käytännön elämässä ainakaan mitään haittaa. Paljon turhanpäiväisempiä asioita/ilmiöitä ihmiset nykyään tässä digitaalisoituneessa maailmassa harrastavat; että harmiton unitutkimus ei varmastikaan ole yhtään se turhanaikaisempaa, kuin mikään muukaan itseään kehittävä harrastus. 

Poissa TSS

• Konkari
« Vastaus #30 : ke 19.07.2017, 15:15:49 »

Testataan.

Aistitko minussa lempeyttä?

Aistin, ainakin itseäni kohtaan (koska havaintoni sinusta painottuvat viestintään minulle, vaikka toki olen sinulta muutakin lukenut).

Poissa TSS

• Konkari
« Vastaus #31 : ke 19.07.2017, 15:17:32 »
^ Mutta parhaiten tuo kyky ilmenee irl.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #32 : ke 19.07.2017, 15:18:41 »
Aistin, ainakin itseäni kohtaan (koska havaintoni sinusta painottuvat viestintään minulle, vaikka toki olen sinulta muutakin lukenut).

Toimii.
Itseasiassa Hipsukallekin tarkoitetuissa viesteissä on paljon lempeyttä, mikäli niitä oikein katsoo.

Sinulla on supervoimia. Pyydän jossain vaiheessa tulkiksi...

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #33 : ke 19.07.2017, 15:43:08 »

Minun heikkouteni taas on, että ymmärrän ihmisten sanomiset vähintään kolmella eri tavalla, enkä aina osaa päättää mikä niistä oli se oikea.

Poissa TSS

• Konkari
« Vastaus #34 : ke 19.07.2017, 16:03:21 »

Minun heikkouteni taas on, että ymmärrän ihmisten sanomiset vähintään kolmella eri tavalla, enkä aina osaa päättää mikä niistä oli se oikea.

Toki minullakin tapahtuu väärintulkintoja, enkä luule aina tietäväni ihmisten tuntoja, mutta koen kyllä kuitenkin, että minulla on joku tutka, jonka ansiosta ymmärrän ihmisiä ja uskoakseni moni kokee tulleensa ymmärretyksi kanssani.

socrates

• Vieras
« Vastaus #35 : ke 19.07.2017, 16:44:04 »
Pystyn hikoilemaan hetkessä valtavia määriä.

Osaan naksautella omia niveliäni äänekkäämmin kuin juuri kukaan muu.

Lienen varsin hyvä arvioimaan ainakin sisällä ilman lämpötilan katsomatta mittaria.

Lisätään vielä, että olen aika hyvä löytämään ihmisistä jotain hullunkurista, mikä naurattaa. Se voi olla mitä tahansa kävelytyylistä johonkin manööveriin.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #36 : ke 19.07.2017, 20:14:57 »
Vedän puoleeni ihmisä jotka tarvitsevat jotain, mutta eivät osaa sitä itse määritellä.

Minulle tuli lapsena sarjakuvalehti Teräsmies ja Teräsmiehen poika. He kadottivat supervoimansa, mikäli joutuivat kryptoniitin vaikutuksen alaisiksi. Sinulla ei ole koskaan ollut minkäänlaisia supervoimia eikä älyä, sillä aivosi saivat liian vähän happea heti syntymäsi jälkeen. Kuvittelet itsestäsi kaikkea myönteistä, vaikka olet fakki-idiootti. Minun ei ole tarvinnut koskaan homostella toisin kuin sinun. Kaltaisesi homot kuvittelevat kaikkien muidenkin miesten olevan homoja. Turha sinun on tyrkyttää tapojasi. Minun supervoimani on se, että haistan mielenvikaiset, perverssit ja vähä-älyiset jo Telluksen toiselta puolelta asti. Vaikkapa Aasiasta. Teidän kaltaistenne löyhkät saavat minut voimaan pahoin ja usein myös oksentamaan.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #37 : to 20.07.2017, 01:18:46 »
Listani saa jatkoa...

13) Olin kaveripiirissä kaikista nopein näpyttämään=tiluttamaan taskulaskimella laskutoimituksia. 55 laskutoimitusta viidessä sekunnissa. Eli 11 +-laskua sekunnissa! Se tekee 91 millisekuntia per laskutoimitus! Nykylaskimet on kömpelömpiä kuin ennen.

14) Olen nostanut pyöreät 3 kertaa oman painoni verran rautaa ylös. (Tarkemmin noin 2,9x mutta pyöristin).
(Tällä löin Näkökulmalla jauhot suuhun Rentulle joka rehenteli nostaneensa - buahahaa - vain 2 x oman painonsa.)

15) Pystyn aistimaan lattian infrapuna(IR)-säteilyä kädelläni. Siis ainakin sen eron jos vertaa jääkylmään alapintaan. (Harmi kun en tiennyt että muut ei pysty ja koitin tällä turhaan todistella jotain kasvihuoneilmiöön liittyen.)

16) Jos saa käyttää apuvälinettä, kumirenkkua, niin aistin murto-osasekunnissa ulkona olevan ultravioletti(UV)-säteilyn tason supermiehen tarkalla hajuaistillani. Haistan välittömän UV:n aiheuttaman kumin molekyylien rikkisiltojen katkeilun pistävän vastenmielisen tuoksun.  Päivällä kokeilin: vaikka oli pilvinen sää niin ulos mentyäni haistoin UV:n voimakkaasti ja heti. Täten tuli vahvistettua meteorologien faktatieto että myös pilvisellä säällä on UV:tä ilmassa!

17) Pystyn hyvin nopeasti löytämään "etsi 7 virhettä kuvaparista"-tyyppisestä poikkeamat kuvissa.

18) Kasvontunnistus. Tunnistan muita ennen julkkishenkilön nimen naamion/roolin takaa. Ruutuässässä vai ruutuysikö se oli, josta tunnistin jo ekasta ruudusta vaikka vähän hiuspehkoa näky... :D Tämä kasvontunnistus aiheuttaa myös neurologisia ylikuormitus-tilttejä. Joku taviskasvokin ravintolassa tai kadulla tms voi käynnistää tahattomasti "ketä hän muistuttaa"-sisäisen haun ja olen mennyt  "mikä maa mikä valuutta, mikä päivä...."-tilttiin, muistihäiriöön. Onneksi lopulta hyvin harvoin.  Toisaalta iloa jatkumoonkin: olen löytänyt lukuisia kaksoisolento-kuvapareja.

19)  Tiedän miltei kaikesta vähän kuin tietosanakirja. Nelosen "Haluatko miljonääriksi?" -ohjelmasta tiesin oikeat vastaukset 19 peräkkäiseen kysymykseen, ensin 12 kysymystä oikein ja viikon perästä toisessa jaksossa 7 kysymystä oikein. Sitten stoppasi. Tätä putkea on vaikea rikkoa koska nykyään kysymykset tuntuu vaikeammilta.
  (Ennen googlea olin vahvempi kun minua tarvittiin enempi. Sitten liittouduin pahan kilpailijani kanssa ja opin iskemään puun takaa varomattomia googleälyttömiä nettihörhöilijöitä jotka luulivat tietävänsä. Valitettavasti muutkin on liittoutuneet ja saan joskus mojovia iskuja..).

20)  Osaan tiukan paikan tullen laskeutua akateemisesta norsunluuntornista käytännön kaavojen tasolle joita kehitän itse. Esim. osaan laskea auton hyötysuhteen* kehittämälläni hämmästyttävän simppelillä kokeella. 100 km/h vauhdissa laittaa jalalla kytkimen pohjaan ja mittaa montako sekuntia menee kun vauhti tippuu 80km/h:hon. Hyötysuhteen saa kun tietää auton massan ja mitannut bensankulutuksen 90km/h matkoilla.  (Tällä löin jauhoja suuhun rehentelevälle tunnetulle nettihenkilölle, fundie-uskovaiselle kreationistiselle autonasentajalle, joka halveksi akateemisten piirien tietämystä.)

*Montako % bensan polttoenergiasta muuttuu liike-energiaksi. Loput, yleensä noin 2/3, menee lämmöksi tms.
Missä kohu siellä persu.                    Estolistallani ovat (eivät näy selaimellani):
Missä persu siellä poliisi.                    VA, Saares, Toope.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #38 : to 20.07.2017, 01:40:24 »
Minä kykenen tunnistamaan narsisteja ja psykopaatteja melko hyvin...
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #39 : to 20.07.2017, 07:18:24 »

Minulle tuli lapsena sarjakuvalehti Teräsmies ja Teräsmiehen poika. He kadottivat supervoimansa, mikäli joutuivat kryptoniitin vaikutuksen alaisiksi. Sinulla ei ole koskaan ollut minkäänlaisia supervoimia eikä älyä, sillä aivosi saivat liian vähän happea heti syntymäsi jälkeen. Kuvittelet itsestäsi kaikkea myönteistä, vaikka olet fakki-idiootti. Minun ei ole tarvinnut koskaan homostella toisin kuin sinun. Kaltaisesi homot kuvittelevat kaikkien muidenkin miesten olevan homoja. Turha sinun on tyrkyttää tapojasi. Minun supervoimani on se, että haistan mielenvikaiset, perverssit ja vähä-älyiset jo Telluksen toiselta puolelta asti. Vaikkapa Aasiasta. Teidän kaltaistenne löyhkät saavat minut voimaan pahoin ja usein myös oksentamaan.

Pahoinvointi ja negatiivinen ajattelu on Hipsukan supervoima.
Siinä kun mies pelaa reilua peliä Hipsukka pyrkii latomaan persoonaan meneviä henkilökohtaisia loukkauksia.
Supervoimillani näen täysin mitä Hipsukka ajaa takaa ja kuinka paha hänen on olla.
Liki kaikki Hipsukan kirjoittamat viestit kiertää samaa kaavaa, vain persoonat joihin hän kohdistaa niitä vaihtelee.

Supervoimillani olen kylvänyt Hipsukkaan uuden siemenen. Pikkuhiljaa se kasvaa ja kehittyy. Hipsukka löytää oikean luontonsa ja tulee kaapista ulos. Hipsukan elämä muuttuu myönteisemmäksi. Itselleen ja muille teeskentely lakkaa. Kun Hipsukka lopulta oppii hyväksymään itsensä, hän ei enää pyri hakemaan omia huonoja ominaisuuksiaan muiden kautta netissä, vaan muuttuu kannustavaksi persoonaksi ja paremmaksi ihmiseksi. Hipsukka löytää avaimet oikesiin ja kestäviin ihmisuhteisiin.
« Viimeksi muokattu: to 20.07.2017, 08:23:45 kirjoittanut Erkki »