Kirjoittaja Aihe: Kahvakuulaus  (Luettu 4704 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kuukautiset

• Vieras
Vs: Kahvakuulaus
« Vastaus #80 : su 16.07.2017, 16:35:33 »
Tuossa paketti tosiaan pysyi vielä aika hyvin kasassa. Olen nähnyt jonkun toisen maastavetovideon, joka näytti hurjalta
 Näytin sitä yhdelle fyssarillekin, kun oli niin raakaa katsottavaa.

Mutta pian joutuu vetämään yli 400, jos mielii ottaa ennätyksen takaisin. Ja taisi olla vain tunnin tauon jälkeen yritys rikkoa kyykyn ME ???.

Onko tuosta Jarin kyykystä videoo ja siitä uudesta mave-ennätyksestä?
Kuka sen veti ja minkä painonen jannu.

Luin Paskotoistosta, että uusilla sotilasvedon säännöillä miehet vetä 1.5x omalla painolla.
Voi olla järkevää. EI tuu niin saatan pitkiä suorituksia jos yli 400 settejä aletaan vetää.

Jari on parannellut ja välillä menettänyt nuoremmilleen noita enkkoja niin moneen kertaan etten ole pysynyt laskuissa. Mavessahan saa levätä toistojen välillä peräti 5 sekuntia paino lattialla kunhan ei irrota käsiä.

Ennätysyritys on Keuruulla tämän kuun puolivälissä. Maven ja kyykyn välillä on jotain pari-kolme tuntia aikaa palautua. Tuomarina on legendaarinen ikämiesvoimailija Esko Ketola, joka on 75v, 70kg ja kuulemma kyykkää ja vetää maasta edelleen 200kg.

Jari kyykkäsi ME: n eli 103x70kg. Olen vilpittömästi iloinen Jarin puolesta. Hän on ikäiseni, samanpainoinen ja on oltu samalla alallakin.

Kohta ellei jo menossa kaamea maastaveto,jossa pitäisi ylittää 404x70. Suoritus veisi onnistuessaan noin 40 minuuttia ja on hirvittävän tuntuinen.

Raportoi ja laita videota peliin jos löytyy.
Toi maastavedon ja kyykyn epäsuhta on kyllä hirmuinen. Nelinkertainen ero.
No kyykyssä sitä painoa joutuu pitämään selässä koko ajan ja se syö. Mavessa se saa levätä 5s maassa.

socrates

• Vieras
« Vastaus #81 : su 16.07.2017, 16:57:57 »
Jari lopetti maven 200 toiston kohdalla, kun ennätys oli selvästi mahdoton, jo hellekin haittasi.

Jari oli kovissa treeneissä pystynyt vain reilun parinsadan sarjoihin, joten ennätys olisi vaatinut nappiolosuhteita ja hurjaa venymistä. Pistin eilen tsemppiviestin ja Jari vastauksessaan piti urakkaa kaameana.

Mutta on tyytyväinen yhteenkin ennätykseen. Videoita ei vielä ole näkösällä.

Edit: Mikko Lehtimäki omistaa tuon ME:n 404x75kg.
« Viimeksi muokattu: su 16.07.2017, 17:01:43 kirjoittanut socrates »

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #82 : su 16.07.2017, 17:55:29 »
Vetelin ekaa kertaa koskaan (muistaakseni) voimapyörällä tänään. Aivan käsittämätöntä, että jotkut pystyy vetämään niin, että saavat kätensä suoriksi ja ovat lähes pitkin pituuttaan maassa vain vähän ilmassa. Vaatii se niin paljon voimaa. Saattaa kyllä olla, että olkapää(kin) tuossa asettaa rajoituksia, siinähän tulee tehtyä sitten olkapäälinjan "ylä"puolella lihastyötä, mutta käsivoimissakin taitaa uupua paljon.

Kokeilin sekä eilen että tänään keppijumppaa olkapäälle (erilaisten kiertoliikkeillä tehtyjen lämmittelyjen jälkeen). Muuten meni ok, mutta se hartijoiden yli veto ei onnaa paitsi aivan leveällä otteella - kipu paikantuu jonnekin solisluun tienoille.

Sali, joss käyn, on aika rupuinen, mutta kätevä muuten. Nyt parin kuukauden(?) treenin jälkeen alkaa vatsa- ja selkälaitteessa olla mulla maksimipainot (mulla 46 (kg?), maksimi olisi 51 (kg?). Varmaan pallojumppa 2-4 kertaa viikossa on vahvistanut noita päällimmäisiäkin vatsalihaksia. Tänään muuten tein sivulankkuja kyynärpää pallon päällä.
« Viimeksi muokattu: su 16.07.2017, 18:01:35 kirjoittanut kertsi »

socrates

• Vieras
« Vastaus #83 : su 16.07.2017, 18:18:09 »
Omistan kaksikin voimapyörää, mutta en ole koskaan päässyt sinuiksi niiden kanssa. Jotenkin en saa hyvää tuntumaa vatsalihaksiin ja ainakin aiemmin sattui olkapäähän, kun kokeilin. Mutta jossain vaiheessa voimapyörä oli hittituote.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #84 : ma 17.07.2017, 06:50:29 »
Jari lopetti maven 200 toiston kohdalla, kun ennätys oli selvästi mahdoton, jo hellekin haittasi.

Jari oli kovissa treeneissä pystynyt vain reilun parinsadan sarjoihin, joten ennätys olisi vaatinut nappiolosuhteita ja hurjaa venymistä. Pistin eilen tsemppiviestin ja Jari vastauksessaan piti urakkaa kaameana.

Kerro terveisiä "foorumikaverilta". Heh!
Tulee Jarikin tänne spämmimään...
Män en kyllä oikeen vieläkään käsitä tota maoven ja kyykyn epäsuhtaa.
Miten voi olla mavessa toistoja noin paljo enempi.
Mulla homma menee nimittäin niin että mavessa tulee sama tai vähemmän.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #85 : ma 17.07.2017, 06:53:46 »
Voimapyörästä vielä hieman.
Mä aikanaan tein sillä liikettä, mulla on jopa sellanen laakeroitu leveempi itse tehty voimapyörä jolla voi vetää hieman levemmällä käsiotteella.
Voimapyörä nimenomaan rassaa hartioita ja se voi olla yksi syy miksi sitten toisessa liikkeessä tuli aikanaan olkapäävammaa.
Voimapyörällä voi vetää kevyempää liikettä polvet maassa ja niin ettei laske käsiä aivan suoraksi.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #86 : ma 17.07.2017, 14:09:59 »
Joo, voimapyörä tuntuu rassaavan olkapäätä jotenkin väärällä tavalla, ja kiitos tuosta vinkistä, Erkki - saattaa ehkä olla parempi mulla jättää se väliin kokonaan. Ja juu, tuntuu, että siinä kokeilemassani voimapyörässä olisi liian kapea ote, ja leveämpi ote tuntuisi kivemmalta.

TRX-nauhoilla pystyy tekemään leveämmällä otteella saman harjoitteen, joka kaiken lisäksi haastaa vartalon tukilihaksia paljon enemmän (kohdassa 1:00 tässä https://www.youtube.com/watch?v=mQ4dQzblEHQ). Siinäkin voi aluksi tehdä niin, että on polvillaan. Ja kallistuskulmaa säätämällä voi keventää tai tehdä raskaammaksi, tarpeen mukaan.
« Viimeksi muokattu: ma 17.07.2017, 14:26:58 kirjoittanut kertsi »

socrates

• Vieras
« Vastaus #87 : ma 17.07.2017, 15:11:13 »

Kerro terveisiä "foorumikaverilta". Heh!
Tulee Jarikin tänne spämmimään...
Män en kyllä oikeen vieläkään käsitä tota maoven ja kyykyn epäsuhtaa.
Miten voi olla mavessa toistoja noin paljo enempi.
Mulla homma menee nimittäin niin että mavessa tulee sama tai vähemmän.

Mavessa tuo mahdollisuus huilata peräti viisi sekuntia tanko lattialla muuttaa suorituksen erilaiseksi. Kahvakuulillakin pieni tauko kuulat lattialla auttaa hurjasti verrattuna siihen, että kuulat täytyy pitää sylissä.

Jari myös tekstaili, että sotilaskyykyn pitää olla niin syvä, että "vain tiiliskivi mahtuu pakaran ja kantapään väliin". Ehkä liioitteli, mutta muutenhan tuo tulos ei ole kovin kova, koska mainittu Rachinskyi on kyykännyt 212x100 ja Jari satskulla vain 34 toistoa. Kokoeroa on hiukan muttei paljon. Ja esim kun olin pari vuotta sitten Jäähallilla katsomassa Pohjoismaiden mestaruuskisaa crossfitissa, joku norjalainen mimmi kyykkäsi 50x90kg.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #88 : ma 17.07.2017, 15:21:10 »
Joo, voimapyörä tuntuu rassaavan olkapäätä jotenkin väärällä tavalla, ja kiitos tuosta vinkistä, Erkki - saattaa ehkä olla parempi mulla jättää se väliin kokonaan. Ja juu, tuntuu, että siinä kokeilemassani voimapyörässä olisi liian kapea ote, ja leveämpi ote tuntuisi kivemmalta.

TRX-nauhoilla pystyy tekemään leveämmällä otteella saman harjoitteen, joka kaiken lisäksi haastaa vartalon tukilihaksia paljon enemmän (kohdassa 1:00 tässä https://www.youtube.com/watch?v=mQ4dQzblEHQ). Siinäkin voi aluksi tehdä niin, että on polvillaan. Ja kallistuskulmaa säätämällä voi keventää tai tehdä raskaammaksi, tarpeen mukaan.

Aika monipuolisia liikkeitä näköjään voi tehdä noilla nauhoilla.
Hyviä kokovartalon liikkeitä, mutta ei noilla ehkä optimaalisesti voimaa, räjähtävyytt tai kestävyytä hankita. Lihaskombinaatioita (huono sana) ne kyllä luuultavasti hyvin treenaa. Siis siinä mielessä ehkä samanmoista kuin kahvakuulailu.

Paikalla Brutto

• Konkari
« Vastaus #89 : ma 04.12.2017, 10:12:08 »
En tiedä, voiko tätä yleistää kaikkiin vammoihin, mutta minäkin luulen, että ainakin jotkut tuki- ja liikuntaelinvammat paranevat parhaiten liikkumalla (kevyesti) - kivun sallimissa rajoissa-, mutta kylläkin fysioterapeutin ohjauksessa ainakin aluksi. Poislukien tietysti luunmurtumat yms., mitkä pitää kipsata tai jotka pitää ruuvata kasaan leikkaamalla. Ja akuuttivaiheessa ja tulehtuneiden nivelten ym. kudosten osalta on lepo aluksi useimpien vammojen osalta varmaan tärkeää. Liikunnan jälkeen kylmähoito voi rauhoittaa kipuilevaa kehonosaa.

Sulla on varmaan wiki auki aina kun kirjoittelet tänne?

Kaikkien alojen asiantuntija kun olet, niin kerrotko mikä on vikana Volvon 1031 perässä, kun ei toimi niinkuin pitää? Tiedät varmasti kyseisen perän?

Onko sulla Eatonin G80-käkikellolukko siinä? LS-lisäaine on saattanut rikkoa lukon. Mulla on Chevystä samainen lukko pois pelistä ehkä juuri tuon lisäaineen vuoksi.

socrates

• Vieras
« Vastaus #90 : to 07.12.2017, 11:33:22 »
Melkein vuoden kestänyt projekti kahden kahvakuulatelineen hankkimiseksi salille alkaa tulla päätökseen.

Ensin oli yli puoli vuotta toimitusvaikeuksia Saksasta ja sitten rahti Suomessa sekoili niitten kanssa. Tänään ruuvasin ensimmäisen kasaan.

Kahvakuulaurheilussa on tänä syksynä ollut ilahduttavasti kunnon rähinää, vaikkakaan itse en ole siinä juurikaan osallisena. Painonnostoliitto, kahvakuulavaliokunta ja harrastajien kuppikunnat ottivat kunnolla yhteen. Tässähän on taas toivoa pärjätä edes jotenkin kisoissa, kun jotkut lopettivat rähinöinnin ja kremppojen takia.

socrates

• Vieras
« Vastaus #91 : ke 10.01.2018, 19:10:51 »
En usko että Lampi on aivan natu. Leuanvetokisoissa kuulu kaikenlaista vihjailua. Tietyt piristeet kisassa ja aineet treenissä auttaa helvetisti.

Jarilla on uusi 24v brasilialainen tyttöystävä. Postannut älyttömän määrän kuvia siitä Facebookkiin ;D

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #92 : to 11.01.2018, 04:57:11 »
Onko siisti?

socrates

• Vieras
« Vastaus #93 : to 11.01.2018, 09:25:42 »
Onko siisti?

Ihan söötti. Jari oli peuhannut sen kanssa niin pitkään, että hellalla kiehuneet munat (kananmunat) olivat kärähtäneet, kun vesi oli kiehunut pois. Oli tosiaan palaneen näköisiä munia (siis kananmunat).

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #94 : to 11.01.2018, 09:47:00 »
Tuli sitte munakuva.

socrates

• Vieras
« Vastaus #95 : pe 02.02.2018, 18:58:44 »
Tuli sitte munakuva.

Muna on tehnyt tehtävänsä. Jari kertoi juuri Facessa, että 12. lapsi on pistetty alulle.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #96 : to 08.02.2018, 01:48:37 »
Tuli sitte munakuva.

Muna on tehnyt tehtävänsä. Jari kertoi juuri Facessa, että 12. lapsi on pistetty alulle.

Kova poika munimaa.
Vai pitäiskö sanoo kova muna poikimaa.
Toivottavasti asiat etenee suotuisasti.

Poissa Magdaleena

• Konkari
« Vastaus #97 : to 08.02.2018, 12:11:55 »

Tämmönenki ketju..

On onneksi edes yksi, joka yrittää estää suomalaisten sukupuuton muutenkin kuin foorumeilla meuhkaamisella, jos on 12. lapsi tulossa!

Muokkaus.
Tiedän yhden, jolla on brasilialainen vaimo, siis sen vaimon tunnen, puhuu hienosti suomea kieliopista viis, mutta tempperamentti korvaa sen! Avioliitto hyvin onnellinen ja lapset jo teini-iässä, esikoistyttö kuvankaunis, joka tekee mallin töitä,, taisi aloittaa opiskelun juuri.

Viimeksi olemme vain Facebookin kanssa yhteydessä. Suomessa eivät viihtyneet kuin muutaman vuoden (vaimo kertoi tylystä kohtelusta mulle) ja sen jälkeen ovat maailmalla, täältä muutama vuosi sitten Panamaan ja nyt kesällä Ranskan Alpeille.

« Viimeksi muokattu: to 08.02.2018, 12:19:56 kirjoittanut Magdaleena »

socrates

• Vieras
« Vastaus #98 : to 08.02.2018, 12:20:34 »

Tämmönenki ketju..

On onneksi edes yksi, joka yrittää estää suomalaisten sukupuuton muutenkin kuin foorumeilla meuhkaamisella, jos on 12. lapsi tulossa!

Kyllä se on, turhaan ei MV-lehti ristinyt Jaria spermalingoksi.