Tällä videolla (alla) aika hurjan näköistä menoa. Tekijänä niin suomalaisen näköinen mies, että. Ja varmaan onkin, ääntämyksestään päätellen. Luulen, että ainakin kaikkein repivimmät liikkeet näistä ovat oiva keino rikkoa selkänsä, mikäli käyttää kykyynsä/voimiinsa nähden liian isoa painoa, ja on yli 25-vuotias - ja varsinkin yli 50-vuotias, jolloin selän välilevyissä ja muissa tukikudoksissa alkaa ilmetä degeneratiivisia (iän tuomia) muutoksia. Yli 50-vuotiaana ei enää tarvitse kovin isoa painoa, kun vino kiertoliike rikkoo esimerkiksi välilevyn. Jos noita päättäisikin tehdä, niin sitten kannattaa lämmitellä kunnolla ilman painoja, ja aloittaa hyvin pienellä kahvakuulalla, ja pikkuhiljaa siirtyä painavampiin. Veikkaisin, että esim. 8 kg on aivan liikaa aloituspainoksi. (Muuten on kyllä ilo silmälle hän videon mies.)
Eli tämä vain varoittavana esimerkkinä: 5 Explosive Rotational Swings for Strength and Power
Noi ovat varsin harvinaisia liikkeitä, vain ensimmäisen olen aiemmin nähnyt. Suunnattu selvästi jonkun toisen lajin kilpaurheilijoille. Kaippa niillä paikat kestää, kun hyvin kevyellä kuulalla tekevät.
Katoin muitakin ton kaverin videoita. Heh. Taitaa olla potkunyrkkeilijä.
Eli haetaan räjähtävyyttä noihin vartalon kiertoihin tolla kahvakuulaamisella.
Osa tosin aika rajun näkösiä liikkeitä, toisaaltaan jos on paljon tehnyt erilaisia liikkeitä niin varmaan noitakin pystyy tekemään. Ikä tietysti on aina riski.
Mulla esim. puuttuu potkuista räjähtävyys. (Ikäkysymys?).
Kyykkään sarjoja
tällä hetkellä 160kg:llä, mutta fudu ei vaan kulje.
Luultavasti juuri ton jalkareenin takia. Eli mehut jäi sinne kykkytelineeseen niin seuraavana päivänä on potkuista paras terä poissa. Sama ylävartalon treenin jälkeen. Pitkissä iskusarjoissa 3 minuuttia jotain iskukuviota ja 2 minsaa lepoa (toistettuna esim. 6-8 kertaa) tulee saatananmoiden polte usein hartioihin ja epäkkäisiin. En vaan halua hylätä punttia koska se nyt kuitenkin on mun lempilaji.
Eli jollain 60 kilosella pojulla läsähtää se mono huomattavasti napakammin vaikka sillä on jaloissa alle puolet voimasta. Hanskatekniikka taas menee kohtuu hyvin. Yksään "teini" ei pärjää nopeudessa, ja iskuvoimassa jää kaus taakse.
Oon yrittäny hakee sopivaa punttireeniä joka ei söis tehoja seuraavalta päivältä liikaa.
Voluumin pienentämistä ja sarjojen lyhentämistähän se usein tarkottaa.
Nostot pitää olla räjähtäviä, nopeita, mutta ei liian pitkäkestosia sarjoja.
10kg massaa pois niin se tietysti parantais montaa asiaa. (Mutta ei puntin suhteen.)