Kirjoittaja Aihe: Mökkeiletkö?  (Luettu 422 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
Mökkeiletkö?
« : su 02.07.2017, 12:46:46 »
Harrastatko mökkeilyä omalla tai sukulaisten/ystävien mökillä tai vuokramökissä?

Meri/järvi/lampi/joki vai ei rantaa? Ei tarvitse olla oma ranta, vaan voi olla lyhyen kävelymatkan päässäkin.

Kuinka lähellä/kaukana mökin pitää olla?

Mikä on mökkeilyssä parasta/ikävintä?

Kumpi miellyttää enemmän, alkeellinen mökki vai kunnolla varustettu loma-asunto kaikilla mukavuuksilla?
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Roger B. Cannister

• Konkari
Vs: Mökkeiletkö?
« Vastaus #1 : su 02.07.2017, 13:05:01 »
Harrastatko mökkeilyä omalla tai sukulaisten/ystävien mökillä tai vuokramökissä?

Meri/järvi/lampi/joki vai ei rantaa? Ei tarvitse olla oma ranta, vaan voi olla lyhyen kävelymatkan päässäkin.

Kumpi miellyttää enemmän, alkeellinen mökki vai kunnolla varustettu loma-asunto kaikilla mukavuuksilla?

Joskus, kun olin mukavarakas, oli mökki rinteessä ja rantasauna josta pääsi järveen metrin harppauksella. Ihana paikka oleilla, valitettavasti aina kun oli mahdollisuus vierailla siellä piti korjata, vetää vesille tai pois, kantaa, kääntää, leikata, sahata, hakata, tiskata tai lämmittää jotain. Silti oli aina kunnostuskohteita jonossa. Myin pois.

Nykyään on kiva kun voi valita minkä kaverin mökille menee. Kahdella makkarapaketilla ja sixpäkillä voi hyvin yhden yön yöpyä, parhaimpana sesonkina - ilman kiinteistöveroa ja tiemaksua. Sitten vaan seuraavan kohteen luokse, pitää olla tarkkana ettei viipyile liian kauaa, vain sen aikaa että jää hyvä mieli eikä joudu talkootöihin. Kiire on aina hyvä tekosyy lähteä jos alkaa näyttää hommia olevan tulossa, esim. pärekaton uusintaa.

Paikalla Brutto

• Konkari
« Vastaus #2 : su 02.07.2017, 13:08:34 »
Mökkeilen harvakseltaan pienessä saaressa ulkomeren tuntumassa. Tunnin venematka karikkoisia väyliä pitkin karsii kummasti yllätysvieraita.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #3 : su 02.07.2017, 13:13:19 »
Sain lapsena ja nuorena mökkeilystä tarpeekseni. Mökkielämässä ei ollut oikein muuta viehätystä kuin onkiminen, uistelu ja kirjojen lukeminen. Lukemista jatkan edelleenkin,mutten ole pitkään aikaan enää halunnut rääkätä kaloja kaiken maailman koukuilla. Niin ja tietysti myös uiminen. Minua ärsyttivät myös kutsumattomat ja itse itsensä kutsuneet vieraat, jotka eivät ymmärtäneet lähteä pois ajoissa. Mökissä ei tarvitse olla edes sähkövirtaa, niin olipahan ainakin jotakin tekemistä. Koska äitini on suvun vanhin, niin hän kysyi, mitä me mökillä teemme. Vastasin, ettemme mitään, anna se pois sukulaisille, jotka tuppaavat sinne muutenkin. Nykyisin mökki on moderni ja toivottavasti sukulaiset viihtyvät siellä. Ainakin nyt joutuvat itse käymään kaupassa ja valmistamaan ruokansa.

Nyt viihdyn paljon paremmin pienessä saarenmaalaisessa kylässä isossa maalaistalossa. Itse sinnekin on pitänyt yhtä ja toista tehdä. Sisällä on vessa, suihku ja pesukone. Keittiöönkin tulee kuuma puhdas vesi boilerin kautta porakaivosta. Elämäni paras ostos ja ratkaisu, eikä ajanvieteongelmia ole, vaikka tarkoituksella sinne ei ole hankittu televisiota. Onneksi. Elävät eläimet, piha- ja viljelystyöt ovat luonnon lisäksi parasta ajanvietettä. Monen uuninkin lämmittäminen talvella on ilo elämässä, vaikka sähkölämmityskin olisi. Kirkasvetinen meri upeine hiekkarantoineen on kivenheiton päässä.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #4 : su 02.07.2017, 13:31:26 »
Mökkeilen harvakseltaan pienessä saaressa ulkomeren tuntumassa. Tunnin venematka karikkoisia väyliä pitkin karsii kummasti yllätysvieraita.

Sehän on hienoa. Voit toteuttaa rauhassa seksifantasioitasi ja masturboida rauhassa. Voit myös ottaa päiväunet ja fantasioida sekä uneksia Halla-ahosta pääministerinä. Jos totta puhutaan, niin jokainen normaali ihminen kaipaa ainakin ajoittain omaa rauhaa ja sinulla on siihen oivallinen mahdollisuus entisellä kalastajamökilläsi.

Poissa Chill Out

• Konkari
« Vastaus #5 : su 02.07.2017, 13:34:46 »
En mökkeile vapaaehtoisesti. Välillä ulkopuolinen painostus johtaa siihen, etten voi kieltäytyä. Silloin suosin lyhyitä vierailuja ja täydellisesti varusteltua vapaa-ajan asuntoa. Jos sekään ei ole mahdollista, minimivaatimus on saada mukaan suuri viini- ja olutvarasto sekä sääsketön tila juopottelulle ja kirjallisuudelle, ja tietysti sauna.

Poissa socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #6 : su 02.07.2017, 13:57:57 »

Samalla mökillä olen rampannut kohta 55 vuotta. Lapsena se tuntui viiden tähden hotellilta, kun vertailukohtana oli telttailu hyttysten syötävänä Lapissa tai Saimaan rannoilla.

Mökki on edelleen sähkötön ja muutenkin aika askeettinen joskin kookas. Linnuntietä kotoa taitaa olla vain parikymmentä kilometriä, mutta matka julkisilla ja veneellä rankka. Ranta ei ole hiekkaranta, mutta kyllä siitä uimaan pääsee.

Mökki on perikunnan, mutta muut eivät siellä eri syistä juuri koskaan käy. Iso remppa teetettiin pari vuotta sitten, mutta jonkin verran jäi tekemättä juttuja.

Lapsena mökille mentiin joka vkl ympäri vuoden. Sitten oli 10-15 vuotta kestänyt jakso, jolloin käyminen oli pikaisia piipahduksia harvakseltaan. Sitten taas paljon käymistä ja nykyään maltillisemmin ja lähinnä kesäisin.

Olen mökki-ihminen, mutta se on rankka harrastus ja vaatii sitoutumista. Mökillä on yleensä joillekin liikaa hommaa ja samaan aikaan toisille liian vähän. Ikääntyminen vaikuttaa mökkeilyyn paljon enemmän kuin vaikka salilla käymiseen. Puiden pilkkominen, veden kantaminen, tavaroiden roudaaminen, puutarhahommat, kylmyys jne tuntuvat kropassa aivan eri lailla kuin nuorena.

Saunahan se on parasta. Huonointa on matkat sekä kovin kauaa ei mökillä ole kiva yksin olla.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #7 : su 02.07.2017, 18:33:33 »
Lisään vielä, että mökkeily jakaa ihmisiä voimakkaasti. Tyypillisesti parisuhteita hiertää se, että toiselle mökki on tärkeä henkireikä ja toinen ei viihdy siellä. Puhumattakaan siitä, kun lapsi tulee siihen ikään, että mökki on pahin paikka maailmassa.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Paikalla Brutto

• Konkari
« Vastaus #8 : su 02.07.2017, 18:47:04 »

Nyt viihdyn paljon paremmin pienessä saarenmaalaisessa kylässä isossa maalaistalossa.

Täytyy tunnustaa, että hieman kadehdin elämäntapaasi. Olen monesti itsekin katsellut asuntoa Saaremaalta, mutta haaveeksi se on aina jäänyt. Itselleni sopisi parhaiten sellainen asumismuoto, jossa vakituinen asunto olisi maalla meren äärellä ja mökki keskellä kaupunkia.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #9 : su 02.07.2017, 18:47:34 »
Sain lapsena ja nuorena mökkeilystä tarpeekseni. Mökkielämässä ei ollut oikein muuta viehätystä kuin onkiminen, uistelu ja kirjojen lukeminen. Lukemista jatkan edelleenkin,mutten ole pitkään aikaan enää halunnut rääkätä kaloja kaiken maailman koukuilla. Niin ja tietysti myös uiminen. Minua ärsyttivät myös kutsumattomat ja itse itsensä kutsuneet vieraat, jotka eivät ymmärtäneet lähteä pois ajoissa. Mökissä ei tarvitse olla edes sähkövirtaa, niin olipahan ainakin jotakin tekemistä. Koska äitini on suvun vanhin, niin hän kysyi, mitä me mökillä teemme. Vastasin, ettemme mitään, anna se pois sukulaisille, jotka tuppaavat sinne muutenkin. Nykyisin mökki on moderni ja toivottavasti sukulaiset viihtyvät siellä. Ainakin nyt joutuvat itse käymään kaupassa ja valmistamaan ruokansa.

Nyt viihdyn paljon paremmin pienessä saarenmaalaisessa kylässä isossa maalaistalossa. Itse sinnekin on pitänyt yhtä ja toista tehdä. Sisällä on vessa, suihku ja pesukone. Keittiöönkin tulee kuuma puhdas vesi boilerin kautta porakaivosta. Elämäni paras ostos ja ratkaisu, eikä ajanvieteongelmia ole, vaikka tarkoituksella sinne ei ole hankittu televisiota. Onneksi. Elävät eläimet, piha- ja viljelystyöt ovat luonnon lisäksi parasta ajanvietettä. Monen uuninkin lämmittäminen talvella on ilo elämässä, vaikka sähkölämmityskin olisi. Kirkasvetinen meri upeine hiekkarantoineen on kivenheiton päässä.

Hieno ympäristö tekee hienon ihmisen.

Milloin?

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #10 : su 02.07.2017, 19:03:45 »

Hieno ympäristö tekee hienon ihmisen.

Milloin?

Toivottavasti joskus. Vedän täällä fuulaa roolia, mutten sorru valehtelemaan. On niitä sellaisiakin typeryksiä, jopa aika useita, jotka ovat harhautuneet elävässä elämässä kuvittelemaan minun olevani hieno ihminen. Sellaisena en kyllä itseäni pidä ja pitäisi päivä päivältä pyrkiä kehittämään itseään paremmaksi ihmiseksi.

Yksi syy,miksi ostin Saarenmaalta niin suuren maatalon sivurakennuksineen on se, että muutkin, esimerkiksi lapseni, vävykandidaattini, lankomieheni ja parhaat ystäväni saisivat maistaa sitä ihanuutta, mitä Saarenmaan pienessä kylässä ja ympäristössä on tarjolla.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #11 : su 02.07.2017, 19:32:27 »
Monen uuninkin lämmittäminen talvella on ilo elämässä, vaikka sähkölämmityskin olisi.

Niin varmaan kun naapuri pilkkoo ja tuo puut.
Yhden kaupunkisissin voimat ovat tiukalla kun isoon maalaistaloon moneen uuniin on puut tehtävä. Ilman traktoria on tiukkaa .
 Iän karttuessa tilanne vaikeutuu edelleen.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #12 : su 02.07.2017, 20:01:51 »
Monen uuninkin lämmittäminen talvella on ilo elämässä, vaikka sähkölämmityskin olisi.

Yhden kaupunkisissin voimat ovat tiukalla kun isoon maalaistaloon moneen uuniin on puut tehtävä. Ilman traktoria on tiukkaa .

Sinähän tunnut tietävän minun asiani yhtä hyvin kuin sysimusta fasistiaateveljesi Vanha Paskahousu. Tuollaiselle vellihousulle fyysisesti ja henkisesti rappeutuneelle sairaalle huru-ukolle iän karttuessa on ollut mahdotonta jo kauan pilkkoa omat mökkipuunsa itse. Onko sinulla traktori vanhojen autonromujesi lisäksi ja jos on, niin kuka sitä traktoria ajaa? En nyt jaksa ja viitsi enempää sinua kiusata, sillä aion jatkaa rakkaasta  Koraanistani Lehmän suuran lukemista.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #13 : su 02.07.2017, 20:30:10 »

Sinähän tunnut tietävän minun asiani yhtä hyvin kuin sysimusta fasistiaateveljesi Vanha Paskahousu. Tuollaiselle vellihousulle fyysisesti ja henkisesti rappeutuneelle sairaalle huru-ukolle iän karttuessa on ollut mahdotonta jo kauan pilkkoa omat mökkipuunsa itse. Onko sinulla traktori vanhojen autonromujesi lisäksi ja jos on, niin kuka sitä traktoria ajaa? En nyt jaksa ja viitsi enempää sinua kiusata, sillä aion jatkaa rakkaasta  Koraanistani Lehmän suuran lukemista.

Tässä teille kahdelle mökkihöperölle, vaikkei teillä olisi mökkejäkään, raikasta ja tervehdyttävää iltalukemista elämänehtoopuolen ratoksi: http://www.islamopas.com/koraani/002.htm.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #14 : ma 03.07.2017, 15:45:12 »

Tässä teille kahdelle mökkihöperölle, vaikkei teillä olisi mökkejäkään, raikasta ja tervehdyttävää iltalukemista elämänehtoopuolen ratoksi: http://www.islamopas.com/koraani/002.htm.

Suomalainen tarkoittaa mökillä vapaa-ajan asuntoa, osa-aikaista ja omatoimista  asumista.
hibiskusilla, jolla kaikki on prameampaa, mökki on iso maalaistalo lisärakennuksineen. Omatoimisuus on itse kaupassa käyntiä.

Yritäpäs neropatti hibiskusi kaataa yksi kunnon puu, tuoda se puuvajaan ja pieniä se.
Kaikki onnistuu tietysti kantamalla metsästä yksi halko kerrallaan tai kuljettamalla komealla patterikäyttöisellä autollasi.
Kantamallako naapuri talvipuut sinulle toi?

Poissa Holger Lehmänen

• Konkari
« Vastaus #15 : ma 03.07.2017, 16:02:30 »

En nyt jaksa ja viitsi enempää sinua kiusata, sillä aion jatkaa rakkaasta  Koraanistani Lehmän suuran lukemista.

Eritysesti Hipskusi hekottelee rakasta Koraania kylmässä mökissään lukiessaan - ja hekumoidessaan kaikista Kammottavista rangaistuksista, joka meitä uskonnottomia (erityisesti vapaa-ajattelijoia) pian odottaa.

PS.
Maahtaakohan Hipskusi, joka saa fosforilannoitteeksi vaikka kuinka paljon vuohenlantaa, käyttää lisänä paljon ammoniumnitraattilannoitteita....?

Vanha pioneeri,
KK.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Paikalla Safiiri

• Konkari
« Vastaus #16 : ma 03.07.2017, 16:05:11 »
Lisään vielä, että mökkeily jakaa ihmisiä voimakkaasti. Tyypillisesti parisuhteita hiertää se, että toiselle mökki on tärkeä henkireikä ja toinen ei viihdy siellä. Puhumattakaan siitä, kun lapsi tulee siihen ikään, että mökki on pahin paikka maailmassa.

Mökki kandee hankkia vasta sitten, kun lapsilla on ajokortti itselläänkin. Sitä ennen suosittelen satsaamaan omakotitaloon.

Poissa Holger Lehmänen

• Konkari
« Vastaus #17 : ma 03.07.2017, 16:27:42 »

Mökki kandee hankkia vasta sitten, kun lapsilla on ajokortti itselläänkin. Sitä ennen suosittelen satsaamaan omakotitaloon.

Safiiri paljastuukin yhä vähemmän smaragdia muistuttavaksi jalokiveksi. Omakotitalo + pihassa useampia autoja. Taidat ihan pian saada sinäkin hakaristileiman kirkkaaseen otsaasi......
(No, onhan niitä jo tehokkaita ja halpoja hybridejäkin.)

KK.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #18 : ke 05.07.2017, 16:11:47 »
Yksi syy,miksi ostin Saarenmaalta niin suuren maatalon sivurakennuksineen on se, että muutkin, esimerkiksi lapseni, vävykandidaattini, lankomieheni ja parhaat ystäväni saisivat maistaa sitä ihanuutta, mitä Saarenmaan pienessä kylässä ja ympäristössä on tarjolla.

Mehän tiedämme, että hibiskusen vaimo ei hibiskusen mökkiin suostu tulemaan.
Eikä syyttä.

Terveisiä juristille. Kyllä meitä naurattaa.