Kirjoittaja Aihe: Inspiroivia kuntoiluvideoita, tai informatiivisia  (Luettu 496 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Erkki

• Konkari
Vs: Inspiroivia kuntoiluvideoita, tai informatiivisia
« Vastaus #20 : ma 17.07.2017, 16:05:30 »
Mäkin katsoin, että karmeat kädet, jotenkin epäsuhtaiset, vars. alakäsivarret verrattuna yläkäsivarsiin, mutta hyvä huomio tuo ^ myös.

Tapio "Tape" Valkonen, tunnettu bodyhahmo. Pari kk sitten istui viereisessä pöydässä ruokapaikassa. Ikätoverini ja tosiaan vähän epäsuhtaa lihasryhmien koon välillä. Ei luonnossa kuitenkaan mikään hirveä pihvi. Sai pari vuotta sitten tuomion dopingaineiden kuskaukseen liittyen.

Mä ajattelin että onkohan sillä toi ojentajien pienuus rakenteellista?
Eli se ei voi sitä mitenkään korjata.
Se patti tuntuu vaan olevan liian ylhäällä. On noita muitakin nähty.
Yhdellä kaverilla joka on hormonien käyttäjä, on helkkarin ohuet ranteet. Ne paksunee vasta ylhäällä. Puoleen väliin on semmoset "kyrvän" paksuset. Siitä tulee hassu vaikutelma. Se on rakenteellinen vika ja lihakset on vaan jossain kohti lyhyemmät.

Toisaaltaan tuli myös mieleen että tuleekohan noi rakenteelliset viat helpommin esille niillä jotka käyttää aineita. Paikat kasvaa, mutta se vaikee pala ei kehity yhtään.

Poissa Erkki

• Konkari
« Vastaus #21 : ma 17.07.2017, 16:14:10 »
Noissa kahdessa edellisessä olkapää-videossa ei taidettu tarpeeksi korostaa lapatukea.
---

Mitäs raati on mieltä tästä varsin monipuolisen oloisesta olkapäätreenistä:?
Olkapäihin lihasmassaa - Sami-Jaakko Konttas | TIKIS

Olen tässä katsellessani tehnyt vallan ilman painoja perässä noita liikkeeitä, ja monissa niissä tuntuu vas. olkapäässä jonkinlainen naksahdus tietyssä kohdassa, liekö sitten jänne jonkinlaisessa pinnetilassa tai jotain. Ei satu, mutta vähän huolestuttaa kyllä, varsinkin jos meinaa vastaavan liikkeen painoilla tehdä.
- jo lämmittelyssä (ilman painoja) naksuu olkapää (kohta 0:53  kierto niin että yläkäsivarsi vaakatasossa ja alakäsivarsi nousee siitä ylös 90 asteen kulmassa)
- 3:23 pystypunnerrus yllättävää kyllä menee ilman naksumista tai kipua myös punttien kanssa, mutta jostain syystä luulen, että mulla ehkä jäisi tekemättä tuo vähän vastaava liike kohdassa 12:04, kun useimmat olkapäälinja yläpuolelle menevät liikkeet tuntuvat inhalle.
- 5:17 takaolkapäät istuen etukumarassa punteilla: tää tuntuu tosi hyvältä liikkeeltä - luulen, että mulla on etuolkapäät liian vahvat suhteessa takaolkapäihin
- 6:28 sivuolkapää taljassa vaikuttaa kivalta, tätä pitää kokeilla, voinko tehdä
- kohdassa 11:04 epäkäsharjoitus pystysoutu-liikkellä jäisi vajaaksi/toisenlaiseksi ryntäiden takia. Jotenkin näyttäisi, että tyypin pää liikkuu liiaksi alaspäin ponnistusvaiheessa? 13:20 kohdassa toinen (vaihtoehtoinen?) liike epäkkäille.

Videota katsomatta kommentoin.
Mun mielestä hartiatreeniin riittä pystypunnerrus ja viparit perusjampalla.
Takahaaran treenaus tulee selkäliikkessä esim. "etutaljaa" vetämällä tai kulmasoudussa.

Niskantakaa punnerus on hyvä voimaliike, mutta sillä voi rikkoa hartiansa. Ite en enää ota sitä.

Ylipäätään kannattaa suosia isoja moninivelliikkeitä eikä nysvätä jotain pientä lihashaaraa.

Nämä jo riittää.
Kyykky, etukyykky, leuanveto (myötäote ja vastaote), mave, dippi, penkki, vatsalauta.

Nämä päälle niin kaikki on tehty kunnolla.
Pohjeliike, pystypunnerrus, viparit, hauiskääntö ja ojentajaliike seisten tangolla, roomalainen tuoli.

Kaikki muu on enemmän tai vähemmän turhaa ja hifistelyä.
« Viimeksi muokattu: ma 17.07.2017, 16:16:24 kirjoittanut Erkki »

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #22 : ma 17.07.2017, 23:54:26 »
Ai niinko jotain tällaista takaolkapäille(kin):?
Treenitärpit: Osa 7, kulmasoutu https://www.youtube.com/watch?v=6n7KAWw_BcM
HUS kuntosali alatalja https://www.youtube.com/watch?v=eZmsfmxLy74 (selkä, takaolkapää?)

Menemättä yksityiskohtiin niin erinäisistä ja moninaisista syistä kyykky, dippi, mave, leuanveto ei (ainakaan tällä hetkellä) onnaa multa mm. erinäisten vammojen takia tai salin varustetason takia (ei ole esim. levypainoja). Eli pitää soveltaa ja tehdä jotain vähän sinnepäin korvaavia harjoitteita mm. laitteilla, taljalla, irtopunteilla ja pallolla. Ja toisaalta mulla on fysioterapeutin määräämiä harjoitteita, joita kuitenkin joutuu tekemään laitteilla, joten kuntoilusessio voi olla pelkkä fysioterapeuttinen jumppakin (jossa kyllä hikoilee ja hengästyy ja tulee lihaskuntoakin vähän, vaikka riippuu kyllä laitteesta).
« Viimeksi muokattu: ti 18.07.2017, 00:21:54 kirjoittanut kertsi »

Poissa Erkki

• Konkari
« Vastaus #23 : ti 18.07.2017, 03:38:42 »
Ai niinko jotain tällaista takaolkapäille(kin):?
Treenitärpit: Osa 7, kulmasoutu https://www.youtube.com/watch?v=6n7KAWw_BcM
HUS kuntosali alatalja https://www.youtube.com/watch?v=eZmsfmxLy74 (selkä, takaolkapää?)

Juuri näin. Päälihasryhmän ohella noi liikkeet menee myös hartialihaksen takahaaraan. Sitä on minun mielestäni turha nysvätä erikseen. Maastaveto nasahtaa myös sinne, kuin myös tehkkaasti koko selkään, pakaroihin, takareisiin ja vähän etureisiinkin. Myös puristusvoima paranee ja epäkkäät saa kyytiä.

Edistyneet sitten tekee omien mieltymystensä mukaan eristäviä liikkeitä, mutta täysin turhaa aloittelijalle.

Poissa Erkki

• Konkari
« Vastaus #24 : ti 18.07.2017, 03:43:02 »
Menemättä yksityiskohtiin niin erinäisistä ja moninaisista syistä kyykky, dippi, mave, leuanveto ei (ainakaan tällä hetkellä) onnaa multa mm. erinäisten vammojen takia tai salin varustetason takia (ei ole esim. levypainoja). Eli pitää soveltaa ja tehdä jotain vähän sinnepäin korvaavia harjoitteita mm. laitteilla, taljalla, irtopunteilla ja pallolla. Ja toisaalta mulla on fysioterapeutin määräämiä harjoitteita, joita kuitenkin joutuu tekemään laitteilla, joten kuntoilusessio voi olla pelkkä fysioterapeuttinen jumppakin (jossa kyllä hikoilee ja hengästyy ja tulee lihaskuntoakin vähän, vaikka riippuu kyllä laitteesta).

Harmi.
Irtopunteilla voi kyllä tehdä myös noita liikkeitä varsinkin jos omat voimatasot ei ole vielä kovin kehittyneet. Monia variaatioita on olemassa.

Jos sitten on liikerajoitteusuutta tai vammaa, mikä estää niin se on toinen juttu.
Kannattaa ilmanmuuta toimia fysioterapeutin ohjeiden mukaan ja pyytää jotain vaativampaa jos alkaa homma luistaa.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #25 : su 23.07.2017, 13:46:41 »
Salilta löytyi 3, 5 ja 7 tai 8 kg painoiset jumppaamiseen tarkoitetut leveät tangot. Kokeilin jonkinlaisia maastavetoja ja kyykkyjä (ei syvään) 5 kg:n tangolla, eikä mitkään paikat käyneet kipeäksi ainakaan toistaiseksi. Pitää pyytää fysioterapeuttia tarkistamaan liikeradat seuraavalla kerralla kun menen, jotta en telo itseäni. Luulisi, että lähes kehonpainolla nyt ei ainakaan telo, mutta pieni paino on parempi kuin pelkkä keppi, sillä jotenkin liikeratoihin saa vähän paremmin tuntumaa silloin. Illalla kun kokeilin kotona ilman painoja, niin jopa sattui polveen.

Poissa Erkki

• Konkari
« Vastaus #26 : su 23.07.2017, 14:15:29 »
Mitään räjähtävyyttä ei varmaan kannata hake jos pakat ei oo kunnossa vaan nimenomaan rauhallisia nostoja pitäen liikeradat kondiksessa.