Kirjoittaja Aihe: Keskustelua keskustelusta ja keskustelijoista (nro 10)  (Luettu 35092 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hayabusa

• Konkari
Vs: Keskustelua keskustelusta ja keskustelijoista (nro 10)
« Vastaus #20 : ma 29.05.2017, 12:48:25 »
Todennäköisesti siksi, että eksyin Näkkärille sen elinkaaren loppuvaiheissa, minulle jäi Näkkäristä hieman omahyväinen vaikutelma. Kyse oli minun silmissäni itsekehun ilmapiiristä ilman näkyvää syytä. Jatkumon meininki on tässä mielessä rehellisempää. No, meitsi nyt selvästi on muutenkin luomassa nahkaansa ja muuttumassa pikkuiseksi anarkistimummoksi.

Anarkistimummoissa on tulevaisuus!  ;D

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #21 : ma 29.05.2017, 14:39:41 »
....No, meitsi nyt selvästi on muutenkin luomassa nahkaansa ja muuttumassa pikkuiseksi anarkistimummoksi.

..... Minä pidän kriittisistä ja pippurisista naisista, jotka kritisoivat nykyistä länsimaista hapatusta, kerskakulttuuria ja kaikenlaista henkistä ja fyysistä laiskuutta.

Hauskaa, että Hipskusimme käyttää edelleen vanhoja Neuvostoliitossa keksittyjä termejään - kuten "länsimainen hapatus", joilla kritisoitiin länsimaista kulttuuria rock-musiiksista ja abstraktista taiteesta yms. hampurilaisiin.

Erityisen hauskaa on, että hibiskusi kertoo meille kaikille tuon helvetin kiinnostavan tiedon: häntä kiinnostaa krittiset naiset.
Niin, vuohien lisäksi.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #22 : ma 29.05.2017, 14:59:44 »
Kaksoisroolissa on mahdollisuus kuitenkin irrotella. Kun minulla aikoinaan oli keskustelufoorumi ja olin tietysti sekä Admin että keskustelija Norma B (muistaakseni), hoidin jonkun hommelin huonosti & epäoikeudenmukaisesti kun en käsittänyt kaikkia osatekijöitä. Taikka osapuolia. Rangaistukseksi huonosta asianhoidosta bannasin itseni keskustelijana, niin että minulla ei ollut oikeutta lässyttää, ainoastaan hoitaa Adminin hommat.

Tuollaista suoraselkäisyyttä arvostan.
Tuollaista suoraselkäisyyttä on täällä ilmeisesti turha odottaa, siinä mielessä kirjoitteluni on turhaa.

Näkökulmalla oli yksi moderaattori, joka sen jälkeen kun hänet vapautettiin siitä työstä hän katsoi tehneensä niin suuren työn foorumille, että hänelle kuuluisi erikoiskohtelu.
Tuollainen ajattelu on vaikea kitkeä.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #23 : ma 29.05.2017, 15:40:13 »
Kaksoisroolissa on mahdollisuus kuitenkin irrotella. Kun minulla aikoinaan oli keskustelufoorumi ja olin tietysti sekä Admin että keskustelija Norma B (muistaakseni), hoidin jonkun hommelin huonosti & epäoikeudenmukaisesti kun en käsittänyt kaikkia osatekijöitä. Taikka osapuolia. Rangaistukseksi huonosta asianhoidosta bannasin itseni keskustelijana, niin että minulla ei ollut oikeutta lässyttää, ainoastaan hoitaa Adminin hommat.

Tuollaista suoraselkäisyyttä arvostan.
Tuollaista suoraselkäisyyttä on täällä ilmeisesti turha odottaa, siinä mielessä kirjoitteluni on turhaa.

Miksi siis kirjoittelet tänne, koska itsekin myönnät, että täällä on turha odottaa suoraselkäisyyttä ja kirjoittelusi on turhaa senkin vinoselkä.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #24 : ma 29.05.2017, 15:52:41 »
Minusta vain on outoa viitata täällä joihinkin "sääntöihin", koska ainakaan itse en ole semmosiin juurikaan törmännyt.
T: Xante

Ymmärrän sinun tarkoittavan että sinua ei koske mitkään säännöt.

Juha ei käytä sanaa "Säännöt" vaan "Käytännöt".

Vallan käytöstä
http://jatkumo.net/index.php?topic=80.msg3691#msg3691

"Ylläpitäjällä on saitin tekninen valta, eli periaatteessa ylläpito voi tehdä mitä vain. "

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #25 : ma 29.05.2017, 16:16:29 »
Minusta vain on outoa viitata täällä joihinkin "sääntöihin", koska ainakaan itse en ole semmosiin juurikaan törmännyt.

Ymmärrän sinun tarkoittavan että sinua ei koske mitkään säännöt.

Juha ei käytä sanaa "Säännöt" vaan "Käytännöt".

Vallan käytöstä
http://jatkumo.net/index.php?topic=80.msg3691#msg3691

"Ylläpitäjällä on saitin tekninen valta, eli periaatteessa ylläpito voi tehdä mitä vain. "

Luonnollisesti minua - eikä sinuakaan - ei kosketa säännöt, joita ei ole. En oleta sinulla olevan logiikantajua ymmärtää tätä.

Muoksis: jo edellisellä foorumilla havaitsin, että säännöistä jankkasivat eniten nimimerkit, jotka kuvittelivat niistä olevan itselleen suurimman hyödyn. Sorruin tähän monesti itsekin. Se oli yksi suuri silmien avaaja-ajatus itselleni täällä. Senkin havaitsin, miten suuri oli poru ja pettymys, kun itse ei kyennytkään vaatimiensa sääntöjen mukaan toimimaan, vaan niin, ne säännöt todellakin kosketti myös itseä. Pahus. Virhe.
« Viimeksi muokattu: ma 29.05.2017, 16:18:40 kirjoittanut Xantippa »

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #26 : ma 29.05.2017, 21:27:28 »
Kyllähän se siis vähän semmoista tapaa olla että otsa kirkkaana saattaa vuonna heppa esittää että se ja se olisi hieno juttu, ja myöhemmin sitten tajuaa ettei olisikaan. Että on joutunut vaihtamaan näkökantaansa, ehkä joka päinvastaiseksi.

Sääntöjen pähkäily on yleensä vähän semmoista lämpimikseen lätisemistä, jos kaikki koskaan keksityt säännöt aktivoitaisiin, niin siitä tulisi varmaan semmoinen sekamelska ettei kukaan pystyisi enää kissaa sanomaan kun kaikilta olisi sidottu kädet kaikin mahdollisin tavoin.
"The artist is the true seer and prophet of his century, the justifier of life and as such, of course, a revolutionary far more fundamental in his penetration of the social mask of his day than any fanatic idealist spilling blood over the pavement in the name simply of another unnatural mask."

JC

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #27 : ti 30.05.2017, 01:11:09 »
Sääntöjen pähkäily on yleensä vähän semmoista lämpimikseen lätisemistä, jos kaikki koskaan keksityt säännöt aktivoitaisiin, niin siitä tulisi varmaan semmoinen sekamelska ettei kukaan pystyisi enää kissaa sanomaan kun kaikilta olisi sidottu kädet kaikin mahdollisin tavoin.

Ehkä siitä tulisi Suomen tasavalta. Tietänet sääntöjen olevan typeriä ja rikollisia luonteita varten, viisaat eivät niitä tarvitse.
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #28 : ti 30.05.2017, 08:05:25 »

Ehkä siitä tulisi Suomen tasavalta. Tietänet sääntöjen olevan typeriä ja rikollisia luonteita varten, viisaat eivät niitä tarvitse.

Tais Atte Jääskeläinen ajatella just noin. Vaan sitten ne säännöt ottikin niskalenkin.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #29 : ti 30.05.2017, 11:20:07 »
Todennäköisesti siksi, että eksyin Näkkärille sen elinkaaren loppuvaiheissa, minulle jäi Näkkäristä hieman omahyväinen vaikutelma. Kyse oli minun silmissäni itsekehun ilmapiiristä ilman näkyvää syytä. Jatkumon meininki on tässä mielessä rehellisempää. No, meitsi nyt selvästi on muutenkin luomassa nahkaansa ja muuttumassa pikkuiseksi anarkistimummoksi.

Anarkistimummoissa on tulevaisuus!  ;D

Aina kannattaa olla hieman anarkistinen,, harmi vain, että "pommeja" heitellessä käsi voi kipeytyä ja riesa sekin lienee.
Tosin näin kirjoitellessa ei siitä isompaa huolta ole,.

socrates

• Vieras
« Vastaus #30 : ti 30.05.2017, 11:23:55 »

Tais Atte Jääskeläinen ajatella just noin. Vaan sitten ne säännöt ottikin niskalenkin.

ATTEA ON KOHDELTU VÄÄRIN! ATTE TAKAISIN!

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #31 : ti 30.05.2017, 11:30:11 »
socrates?

Uskotko, että Susanna Päivärinta ja muut poistetut, poispotkitut, palaavat Televisioon, lähinnä Suomen valtion omistamaan, televisio toimittajiksi?

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, totuus ja elämä."

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #32 : ti 30.05.2017, 12:36:16 »

Ais sö pöys. Itse ymmärrän esim. olla väkisinmakaamatta tahi tappamatta ihan ilman mitään erillistä lakiakin... Noista asioista kun voisi tulla uhreille paha mieli. Ja se olisi perin ikävää.  :'(
"The artist is the true seer and prophet of his century, the justifier of life and as such, of course, a revolutionary far more fundamental in his penetration of the social mask of his day than any fanatic idealist spilling blood over the pavement in the name simply of another unnatural mask."

JC

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #33 : ti 30.05.2017, 12:36:54 »

En ota kantaa, onko Jääskeläinen tyhmä tai viisas. Sen sijaan siitä etteivät viisaat tarvitse sääntöjä, ei seuraa että säännöt eivät haittaa viisaita, tai että viisaat eivät noudata niitä. Viisaat vain eivät tarvitse sääntöjä, säännöt ovat muiden takia.
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #34 : ti 30.05.2017, 16:21:08 »
Viisaat vain eivät tarvitse sääntöjä, säännöt ovat muiden takia.

Ehkä pidät viisauden määritelmänä sitä ettei viisas tarvitse sääntöjä. Niitä kuitenkin jokaisessa yhteisössä on, kirjoittamattomia.
Ja yhteisön ulkopuolella, esimerkiksi (ylevimmästä päästä) ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistus.
Minun mielestäni se, joka katsoo olevan järkevää elää näiden sääntöjen mukaan, on viisas. Eikä tunne elävänsä sääntöjen kahlitsemana.

Poissa mikainen

• Konkari
« Vastaus #35 : ti 30.05.2017, 20:34:19 »
Viisaat vain eivät tarvitse sääntöjä, säännöt ovat muiden takia.

Ehkä pidät viisauden määritelmänä sitä ettei viisas tarvitse sääntöjä. Niitä kuitenkin jokaisessa yhteisössä on, kirjoittamattomia.
Ja yhteisön ulkopuolella, esimerkiksi (ylevimmästä päästä) ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistus.
Minun mielestäni se, joka katsoo olevan järkevää elää näiden sääntöjen mukaan, on viisas. Eikä tunne elävänsä sääntöjen kahlitsemana.

Tai sama asia toisinpäin ajateltuna viisas elää jo niin oli sääntöjä tai ei. Muut kehittävät sääntöjä viisaan esimerkin mukaan.

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
« Vastaus #36 : ti 30.05.2017, 20:54:13 »
Viisas ymmärtää, että säännöt ja lait ovat tyhmiä varten, niitä, jotka eivät ymmärrä elää kuten elämää kuuluu elää!
Väännetään rautalangasta!
Tyhmä ei tiedä, miksi pokkuroi, mutta pokkuroi kuitenkin.
Viisas ei vaivaudu pokkuroimaan, koska tietää sen olevan turhaa, koska ylivoimainen enemmistö on NIIN saatanan tyhmiä, etteivät käsitä yhtään mitään mistään!

Noudattakaa sääntöjä, jotka kaltaisenne idiootit ovat riemuksenne laatineet, ja kuolkaa onnellisina! Älkää ajatelko!
Mongo mogo...

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #37 : ti 30.05.2017, 21:02:51 »
On paljon sellaisia tyhmiä, jotka eivät pokkuroi, vaan änkyröivät aina ja kaikessa. Eivät tiedä olevansa tyhmiä, vaan pitävät itseään viisaina, jopa useimpia muita viisaampina.

Sitten on myös hyvinkin viisaita tyyppejä, jotka silti onnistuvat olemaan aika paskamaisia. Kirjavaa porukkaa ovat ihmiset silloinkin kun saman kulttuurin sisällä toimitaan. Joskus on helpompi tulla toimeen ihan vieraiden kanssa.
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
« Vastaus #38 : ti 30.05.2017, 21:10:43 »
On paljon sellaisia tyhmiä, jotka eivät pokkuroi, vaan änkyröivät aina ja kaikessa. Eivät tiedä olevansa tyhmiä, vaan pitävät itseään viisaina, jopa useimpia muita viisaampina.

Sitten on myös hyvinkin viisaita tyyppejä, jotka silti onnistuvat olemaan aika paskamaisia. Kirjavaa porukkaa ovat ihmiset silloinkin kun saman kulttuurin sisällä toimitaan. Joskus on helpompi tulla toimeen ihan vieraiden kanssa.

Pitää kyllä paikkansa, että on tyhmiä jotka änkyröivät, mutta kuuluvat kyllä joukkoon infantiilit.

Viisaat taas ovat järjestään paskamaisia otuksia, joka ihan oikein onkin!
Mongo mogo...

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #39 : ti 30.05.2017, 22:15:23 »
Todennäköisesti fiksuin lause, mitä palstalla on vähään aikaan kirjoitettu:

Kaikissa maissa on kusipäitä. Missään ei pelkästään tai edes kovin paljon niitä.