Kirjoittaja Aihe: Laman ja nykyisen toivottoman "työttömyydenhoidon" uhrit  (Luettu 1928 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Chama

• Vieras
Vs: Laman ja nykyisen toivottoman "työttömyydenhoidon" uhrit
« Vastaus #40 : ke 03.05.2017, 10:35:27 »
... Harva aikuinen haluaa olla muiden elätettävänä. Ellei sitten usko olevansa niin erinomainen yksilö vaikkapa syntyperänsä vuoksi, että toisten kuuluukin elättää tätä aatelista.

On onneksi muitakin tapoja tuntea itsensä hyödylliseksi.

Okei, myönnän, että etuoikeutettu tilanne elämässä on jo se, kun kykenee valitsemaan. Minä olen voinut valita raahustaa (siltä se on usein tuntunut!) mieheni perässä ympäri maailmaa. Mieheni on elättänyt minua mielellään, koska kokee, ettei olisi jaksanut eri asemapaikkojen työtaakkaa ilman tukeani. Siinä mielessä palkka, jonka mieheni ansaitsee, on aina ollut yhteinen palkka. Tästä huolimatta edellä mainitsemani epämääräinen häpeän kokemus on seurannut minua, ja seuraa vieläkin.

Tulkitsen häpeän kokemukseni nousevan ennen kaikkea siitä, että nykymaailmassa onnistuminen ja epäonnistuminen ovat niin totaalisesti siirtyneet yksilön omalle vastuulle. Silmissäni oma ruumiini näyttäytyy jotenkin epäonnistuneena, koska en ole saanut siitä irti riittävästi yritystä.

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #41 : ke 03.05.2017, 10:39:13 »

Kotihoidon partioissa alkaa joillain alueilla olla mamuenemmistö. On kovaa duunia.

No joo. Taitaa olla hyvin ala- ja työpaikkakohtaista. Olen mäkin ollut keikkatöissä tehtaassa, jossa melkein puolet vakkareista oli ulkomaalaistaustaisia. Lähinnä vironvenäläisiä ja vietnamilaisia siis. Kausityöntekijät taas olivat enimmäkseen suomalaisia.

Minä olen ottanut tavakseni puuttua aina "tekevät työt jotka ei suomalaisille kelpaa!!!" toitotukseen, koska 1) se ei pidä paikkaansa havaintojeni mukaan; ja 2) se ajaa yläluokan etuja - sopiihan se lause vasurinkin suuhun, mutta he ovat tässä vain hyödyllisiä idiootteja.

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #42 : ke 03.05.2017, 10:50:44 »
Minä olen voinut valita raahustaa (siltä se on usein tuntunut!) mieheni perässä ympäri maailmaa. Mieheni on elättänyt minua mielellään, koska kokee, ettei olisi jaksanut eri asemapaikkojen työtaakkaa ilman tukeani. Siinä mielessä palkka, jonka mieheni ansaitsee, on aina ollut yhteinen palkka. Tästä huolimatta edellä mainitsemani epämääräinen häpeän kokemus on seurannut minua, ja seuraa vieläkin.

Tulkitsen häpeän kokemukseni nousevan ennen kaikkea siitä, että nykymaailmassa onnistuminen ja epäonnistuminen ovat niin totaalisesti siirtyneet yksilön omalle vastuulle. Silmissäni oma ruumiini näyttäytyy jotenkin epäonnistuneena, koska en ole saanut siitä irti riittävästi yritystä.

No, on paljon ammatteja, arvostettujakin, joissa saadaan aikaan enemmän pahaa kuin hyvää, jos ajatellaan asiaa ihmiskunnan ja luonnon tulevaisuuden kannalta. Ainakaan et ole täydellä teholla mukana siinä tuhotouhussa, luulisin, ja siltä kannalta voit tuntea omatuntosi puhtaaksi.

Jos olisit jättänyt miehesi sen sijaan että kuljet hänen mukanaan, sitäkin jotkut voisivat moittia, ja ehkä silloinkin tuntisit huonoa omatuntoa. Niin tai näin, aina väärin päin.

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #43 : ke 03.05.2017, 10:59:06 »
... Harva aikuinen haluaa olla muiden elätettävänä. Ellei sitten usko olevansa niin erinomainen yksilö vaikkapa syntyperänsä vuoksi, että toisten kuuluukin elättää tätä aatelista.

Okei, myönnän, että etuoikeutettu tilanne elämässä on jo se, kun kykenee valitsemaan. Minä olen voinut valita raahustaa (siltä se on usein tuntunut!) mieheni perässä ympäri maailmaa. Mieheni on elättänyt minua mielellään, koska kokee, ettei olisi jaksanut eri asemapaikkojen työtaakkaa ilman tukeani. Siinä mielessä palkka, jonka mieheni ansaitsee, on aina ollut yhteinen palkka. Tästä huolimatta edellä mainitsemani epämääräinen häpeän kokemus on seurannut minua, ja seuraa vieläkin.

Jos mies tienaa tarpeeksi hyvin, tälle yleensä riittää että vaimon päätehtävänä on pitää itsensä kauniina ja kunnossa.

Chama

• Vieras
« Vastaus #44 : ke 03.05.2017, 11:58:37 »
Jos mies tienaa tarpeeksi hyvin, tälle yleensä riittää että vaimon päätehtävänä on pitää itsensä kauniina ja kunnossa.

Voi, perse... aivan tuota pikaa, seuraavan nurkan takana, vaanii siis vääjäämätön tuho. ;)

Poissa socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #45 : ke 03.05.2017, 13:54:47 »
Työnhakijoissa on yllättävän paljon käytännössä työkyvyttömiä. Viime viikolla työkaverikseni ihan hanttihommiin rekrytoitiin mies, jolla oli takanaan melkoinen ura n.s. paremmissa hommissa, mutta oman yritystoiminnan päätyttyä ilmeisesti pitempi työttömyysjakso.

Äijä hätyytteli ja sähläsi vappupyhät minua ihan jonninjoutavilla kysymyksillä ja jouduin melkein taluttamaan sen eilen ekana työpäivänään töihin. Iltapäivällä tuli textari että lopettaa heti kun selkä ei kestä, vaikka hommassa ei joudu nostamaan tai muuten rasittamaan itseään juuri ollenkaan.

Tämmöiseen sählikseen törmää nykyään tosi usein.

No niin, nyt järjestyi uusi työkaveri suomalaisen sählärin tilalle. Nimestä päätellen nainen on hyvin eksoottisesta maasta. Saas nähdä, sujuuko paremmin.
Unelmani on foorumi, missä mökkihöperöt ihmiset vatkaavat metaa 24/7.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #46 : to 04.05.2017, 09:54:50 »
http://www.iltalehti.fi/tyoelama/201705032200119170_tb.shtml

Helsingin Sanomien tietojen mukaan jatkossa työttömän pitäisi hakea kolmen kuukauden aikana vähintään kahtatoista työpaikkaa.

Jos työtön ei näin tekisi, hän menettäisi työttömyyskorvauksensa 60 päiväksi.

HS:n mukaan alun perin hallituksen esitys koski viittätoista työpaikkaa, mutta lopulta määrää pienennettiin kolmella.

Hallituksen lakiesityksessä ehdotetaan myös sähköistä Työmarkkinatoria, jonne työttömät voisivat luoda profiileja itsestään.

Toteutuessaan lakiuudistus tulisi voimaan vuoden 2019 alussa.

Ennen sitä laki on lähdössä lausuntokierrokselle, eikä siitä ole Helsingin Sanomien mukaan tulossa läpihuutojuttua.

Muun muassa työmarkkinajärjestöt pitävät uudistusta HS:n mukaan monella tapaa ongelmallisena ja myös hölmönä. Pelkona on muun muassa se, että jatkossa työttömät tehtailevat näennäisiä työhakemuksia niiden suuren määrän vuoksi.

Daa! Pakotetaan ihmiset hakemaan muodon vuoksi työpaikkoja ja sitten pelätään että ihmiset hakevat muodon vuoksi työpaikkoja. Mitä vittua. Miksi helvetissä koko sekoiluun edes lähdetään, kun tiedetään jo etukäteen miten siinä käy?

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #47 : to 04.05.2017, 10:14:33 »
Olenpa sanonut ennenkin ja sanon vastakin: laskekaa ihmiset eläkkeelle! Joku väitti AamuTVssä (en muista kuka), että yksi konsti pyrkiä 90-luvun lamasta pois oli usuttaa ihmisiä 57-vuotiaana eläkkeelle. Muissa maissa on lyhennetty työaikaa. Mutta mitä Suomessa, nostetaan eläkeikiä ja kikyillään kuusilla minuuteilla.

T: Xante

Poissa Roger H. Cannister

• Seniori
« Vastaus #48 : to 04.05.2017, 10:23:31 »
Pakotetaan ihmiset hakemaan muodon vuoksi työpaikkoja ja sitten pelätään että ihmiset hakevat muodon vuoksi työpaikkoja. Mitä vittua. Miksi helvetissä koko sekoiluun edes lähdetään, kun tiedetään jo etukäteen miten siinä käy?

Sama on käynyt mielessä.

Jos nyt vaan olisi vähennettäisiin sitä turhaa byrokratiaa niinkuin luvattiin, eikä lisättäisi. Erikoisen alamittaista touhua, eikun takaisin järveen.

Poissa socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #49 : to 04.05.2017, 11:58:22 »
Kävin vappuna mäkkärissä ja nyt istun Kotipizzassa. Molemmissa pistää silmään työntekijöiden järkyttävä kiire. Nytkin raatavat kirjaimellisesti otsa hiessä. Silmitöntä hosumista, väistelyä, törmäilyä.

Voiko kukaan jaksaa vuosikausia tai ainakaan vuosikymmeniä tuollaista työtahtia? Toisaalta etelänmatkalla sikäläiset ravintolatyöntekijät taitavat pitää sitä normaalina.
Unelmani on foorumi, missä mökkihöperöt ihmiset vatkaavat metaa 24/7.

Poissa mikainen

• Konkari
« Vastaus #50 : to 04.05.2017, 12:26:41 »

Nojoo, onhan tuo tuttu tunne. "Olen laiskasti tuonut omia lahjojani muidenkin iloksi."

Ja näinä päivinä on alkanut tuntua, että "maailma näyttää menevän alamäkeä ja minä itsekkäästi touhuan vain omiani"

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #51 : to 04.05.2017, 12:44:20 »
Viitatakseni sivun 1 viestiini, markkinaliberalismiin kuuluu myös onnistumisen ja epäonnistumisen yksityistäminen. Kyse ei siis ole pelkästään laskennallisista pääomista. Kun näin ollen vastuukin on yksityistetty, ei oikeastaan ketään voi syyttää järjestelmän epäonnistumisesta. Ja sitten kun järjestelmä epäonnistuu, se ei voi olla kenenkään syytäkään. Sosiologisesta näkökulmasta ongelma havainnollistuu seuraavasti: yksittäisen ihmisen työttömyyttä pidetään mielellään ihmisen omana vikana, joka johtuu hänen luonteensa puutteista. Entä kun työttömäksi jää 10 000 ihmistä? 100 000? Miljoona? Markkinaliberaalissa järjestelmässä se katsotaan edelleen yksilön viaksi, joskin epäsuorasti viittaamalla kannustinloukkuihin ja niiden purkamiseen (markkinoiden epäonnistumisella päinvastaisesti viitataan kollektiiviseen kuvaan järjestelmän epäonnistumisesta). Ihmiset pääasiallisesti ymmärtävät edellisen. Se mitä ei ymmärretä, on että yhteiskunta rappeutuu käsiin täystyöllisyydenkin puitteissa, jos ihmiset myyvät Aku Ankkaa toisilleen puhelimitse -vaikka joku maksaisi siitä heille. Kehitys edellyttäisi kehittyneempiä työpaikkoja ei vain valituille yksilöille, vaan kollektiivisesti. Muuten saattaa hyvinkin olla ekonomisempaa jättää suosiolla ihmiset työvoimapolitiikan ulkopuolelle ja tarjota heille jotain muita päämääriä elämälleen. Työntekeminen elämän päämääränä on mielekäs ainoastaan jos työn sisällössä on jotain mieltä. Minä arvostan rakennusduunaria, putkimiestä, opettajaa, poliisia. Sillä ei ole sinänsä väliä, tarjoaako arvokasta työtä julkinen vai yksityinen sektori.

Syy mielekkäiden tehtävien puuttumiseen on tietysti vallitsevassa ideologiassa, mutta sen ajatuksen hyväksyminen nostattaa vastarintaan järjestelmästä hyötyvät tahot. Olkoonkin että ihmiskunta seisoo tai kaatuu viime kädessä kollektiivina, ei yksilöinä.

Pidän ironisena oikeistohallitukselta puhua yhteisistä päämääristä ja yhdessä tekemisestä. Se puheenparsi kun ei kuulu markkinaliberaaliin ajatukseen, vaan perinteiseen vasemmistolaiseen kollektivismiin. Kuitenkaan tätä seikkaa eivät puheenparren käyttäjät missään julkisessa keskustelussa halua tiedostaa tai tietoisesti käsitellä. Markkinaosapuolet eivät tee yhdessä, eikä heillä ole yhteistä päämäärää. Se olisi markkinatalouden paradigman vastaista ja tarkalleen ottaen sen mukaisesti edustaisi korruptiota.
« Viimeksi muokattu: to 04.05.2017, 12:48:58 kirjoittanut Laika »
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #52 : pe 05.05.2017, 13:49:23 »
Yle Areenalla on katsottavissa sarja Työelämän uudet kuviot.
Ensimmäinen osa: Ottavatko koneet vallan, sai itseni vaihtamaan näkemystä työttömyyteen ja työttömiin jotka hymyilevät.

(Omia muutosvisioitani ohjelman innoittamana: Eksponentiaalisesti kiihtyvä kehitys ja käynnissä oleva koneiden vallankumous ylittää luontaisen muutoskykymme, joten olemme pulassa ilman teknologista dopingia eli sulautumista koneiden tulevaisuuteen tasavertaisina muutoskykyisinä koneina.)

Perinteistä palkkatyötä ei riitä ihmisille, se itseasiassa vähenee kiihtyvästi.
Nykyihmiset täytyy pitää sitoutuneina ja toimeliaina yhteiskunnan tyytyväisinä jäseninä muulla tapaa.
Tarvitaan rakennemuutosta.
« Viimeksi muokattu: pe 05.05.2017, 14:13:02 kirjoittanut a4 »

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #53 : pe 05.05.2017, 14:17:24 »
.................Perinteistä palkkatyötä ei riitä ihmisille, se itseasiassa vähenee kiihtyvästi.
Nykyihmiset täytyy pitää sitoutuneina ja toimeliaina yhteiskunnan tyytyväisinä jäseninä muulla tapaa.

Työttömiä alkavat haastatella viranomaisten lisäksi yksityiset yritykset
Vuoden alusta lähtien työttömät työnhakijat haastatellaan aina kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen.http://yle.fi/uutiset/3-9487443

Työttömiä aletaan siis haastattelemaan.

Työttömille 200 000 haastattelua, TE-toimistoihin 350–550 uutta haastattelijaa

Haastattelijoita tarvitaan hulppea määrä.

Minulla, nyt kun on tätä vapaata, niin otin tilaisuudesta vaarin. Päätin alkaa haastattelijaksi. Sitä varten olen tehnyt alustavaa työtä ja melko varmasti, jos tilanne ei muutu, niin minä pääsen haastattelemaan/keskustelemaan työttömien työnhakijoiden kanssa, erään yksityisen Haastattelu-Firman työntekijänä..

Työnkuvani lienee.., puhelemme niitä ja näitä, kuitenkin haluaisin, että pysyisimme myös asiassa, eli työnhaun tärkeydessä.

Elikkä minulle on tulossa viihdyttävää ja hauskaakin small/talkia ja siitä saa vielä kohtuullisen palkan. Minun tapauksessani ei tarvitse edes maksaa työeläkettä, joten plussaa siitä vielä n. 5%.

Jos ainakin haastattelijat työllistyvät, niin onhan siinäkin jo saatu asiaa taas hieman eteenpäin.

- Minusta myös työttömät voisivat vastavuoroisesti haastatella meitä haastattelijoita. Tällöin näille työttömille saataisiin sitä kautta edes hieman lisää ansioita ennen kuin työllistyvät meidän varsinaisten haastattelijoiden suorittaman mittavan työn kautta
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #54 : pe 05.05.2017, 14:22:35 »
Elikkä minulle on tulossa viihdyttävää ja hauskaakin small/talkia ja siitä saa vielä kohtuullisen palkan. Minun tapauksessani ei tarvitse edes maksaa työeläkettä, joten plussaa siitä vielä n. 5%.

Jos ainakin haastattelijat työllistyvät, niin onhan siinäkin jo saatu asiaa taas hieman eteenpäin.

Kenen asiaa?

Mikä voisi mennä vikaan, kun tällainenkin juttu yksityistetään?

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #55 : pe 05.05.2017, 14:39:35 »
Yle Areenalla on katsottavissa sarja Työelämän uudet kuviot.
Ensimmäinen osa: Ottavatko koneet vallan, sai itseni vaihtamaan näkemystä työttömyyteen ja työttömiin jotka hymyilevät.

(Omia muutosvisioitani ohjelman innoittamana: Eksponentiaalisesti kiihtyvä kehitys ja käynnissä oleva koneiden vallankumous ylittää luontaisen muutoskykymme, joten olemme pulassa ilman teknologista dopingia eli sulautumista koneiden tulevaisuuteen tasavertaisina muutoskykyisinä koneina.)

Perinteistä palkkatyötä ei riitä ihmisille, se itseasiassa vähenee kiihtyvästi.

Näinhän se on. Ilmeisesti liian itsestään selvä juttu, kun siitä puhutaan kuitenkin niin vähän, poislukien ehkä ihan viimeiset 2-3 vuotta? Ari Ojapelto on Suomessa paasannut aiheesta jo 80-luvulta asti. Platon kirjoitti aiheesta jo reilut pari tuhatta vuotta sitten.

Lisäys: ensimmäinen osa on tosiaankin hyvä, mutta toinen osa rupesi ärsyttämään. Eli siis aluksi ikään kuin heitetään tiskiin uhkakuva, ja vastaukseksi annetaan... Ruvetkaa yrittäjiksi! Olkaa luovia! Voittakaa koneet! Tämä siitä huolimatta, että ensimmäisessä jaksossa vakavakasvoinen tutkija todisti väkevästi kuinka periaatteessa ei ole mitään sellaista mitä kone ei tekisi paremmin. Olkaa luovempia! Parempia! NYT!

Saa nähdä haluanko enää katsoa kolmatta jaksoa. Minun nähdäkseni työelämä ei yksinkertaisesti voi muuttua siihen suuntaan, että kaikki kansa rupeaa luoviksi taiteilijoiksi. Päin vastoin, se muuttuu siihen suuntaan, että kaikki kansa tekee triviaaleja pätkätöitä. Jonkinlaista modernia metsästäjä-keräilyä.
« Viimeksi muokattu: pe 05.05.2017, 17:16:28 kirjoittanut Lenny »

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #56 : pe 05.05.2017, 14:54:09 »

Kenen asiaa?

Mikä voisi mennä vikaan, kun tällainenkin juttu yksityistetään?

Emmeköhän me molemmat puhu yhteisestä asiasta, elikkä yhteiskunnan asioista ylipäänsä.

Vikaan menemisen voi todeta vasta sitten, kun ensin on yritetty ja havaittu, et kuis kävi ?
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #57 : pe 05.05.2017, 19:03:05 »
Lisäys: ensimmäinen osa on tosiaankin hyvä, mutta toinen osa rupesi ärsyttämään. Eli siis aluksi ikään kuin heitetään tiskiin uhkakuva, ja vastaukseksi annetaan... Ruvetkaa yrittäjiksi! Olkaa luovia! Voittakaa koneet! Tämä siitä huolimatta, että ensimmäisessä jaksossa vakavakasvoinen tutkija todisti väkevästi kuinka periaatteessa ei ole mitään sellaista mitä kone ei tekisi paremmin. Olkaa luovempia! Parempia! NYT!

Saa nähdä haluanko enää katsoa kolmatta jaksoa. Minun nähdäkseni työelämä ei yksinkertaisesti voi muuttua siihen suuntaan, että kaikki kansa rupeaa luoviksi taiteilijoiksi. Päin vastoin, se muuttuu siihen suuntaan, että kaikki kansa tekee triviaaleja pätkätöitä. Jonkinlaista modernia metsästäjä-keräilyä.

Miksihän ihmisten käsketään olemaan luovia? Entä jos he eivät ole? Eikö silloin jonkun ulkopuolisen -luovan- tulisi selittää, mihin voimavarat pitäisi suunnata? Tuleeko ihmisestä luova, kunhan kauniisti pyydetään?

Vika on siinä, että todellisuudessa konkreettinen vastaus kysymyksiini edellyttäisi sosialisoidun pääoman kanavoimista tulevaisuutta rakentaviksi projekteiksi, ja se ei ole muodikasta puhetta pienen valtion ja suuren yksityissektorin aikakaudella. Se myös tarkoittaisi crowding out:ia yksityissektorin resursseista, joten markkinaliberaali ideologi saa moisesta heti kahvit väärään kurkkuunsa, ennen kuin mitään konkeettista on edes ehditty ehdottaa. Se on ajan henki.

Kyllä minä voin teille kertoa, mitä pitäisi tehdä vaikkapa koulutuksessa ja teollisuudessa, mutta ilman valtiollisen mittakaavan resursointia ajatuksen l. strategian toteutuminen jää pelkäksi puheeksi. Eivät atomisoituneet yksilöt tietenkään voi lihallistaa luovia ideoita paremmaksi tulevaisuudeksi, jos kansakunta tai kansakunnat kollektiiveina eivät tue noita pyrkimyksiä kuin pyyntöjen tasolla. Sivumennen sanoen aiemmassa viestissäni haukkumani, kaiken myrkyttävä relativismi muuten on senkin taustalla, että kaikki markkinaehtoiset ja myyntiin kelpaavat ideat katsotaan yhtä hyviksi, kunhan ne myyvät jotain jollekulle, ja joku on valmis maksamaan sen omistamastaan pääomasta omaksi hyväkseen. Siinä on ilmaistuna markkinaliberaalin ideologian filosofinen ydin -loogiseen johtopäätökseensä viety arvorelativismi käytännössä, sen filosofinen itsemurha.
« Viimeksi muokattu: pe 05.05.2017, 19:11:49 kirjoittanut Laika »
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #58 : pe 05.05.2017, 20:33:59 »
Vuosituhannen vaihteessa joku yksityinen taho minut haastatteli työvoimatoimiston puolesta. Siitä jäi mieleeni lähinnä se että jonkun minkä lie projektin työntekijä esitteli että netistä voi (hiihoo) katsoa työpaikkoja, johon totesin että kyllä tiedän, ja sovittiin että jatkossa katson ne duunit sieltä netistä, aamen. Mikähän mahtoi senkin daamin palkka olla että neuvoi ihmisille asioita jotka he jo tiesivät?

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #59 : la 06.05.2017, 01:12:05 »
Vuosituhannen vaihteessa joku yksityinen taho minut haastatteli työvoimatoimiston puolesta. Siitä jäi mieleeni lähinnä se että jonkun minkä lie projektin työntekijä esitteli että netistä voi (hiihoo) katsoa työpaikkoja, johon totesin että kyllä tiedän, ja sovittiin että jatkossa katson ne duunit sieltä netistä, aamen. Mikähän mahtoi senkin daamin palkka olla että neuvoi ihmisille asioita jotka he jo tiesivät?

Pian pitänee noille byrokraateille lähettää säännöllisesti selitys siitä, miksei taaskaan saanut työpaikkaa. No, onhan tuokin työllistämistä, tavallaan?
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo