Kirjoittaja Aihe: Parin- ja seuranhaku, deittailu, treffailu  (Luettu 28246 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Vs: Parin- ja seuranhaku, deittailu, treffailu
« Vastaus #1260 : la 14.04.2018, 23:29:05 »
Elämä on kuitenkin pitkälle myös sitä, että käydään töissä, tehdään erinäköisiä päätöksiä ja muita asioita. En tarkoittanut tällä sitä, että haen naista jolla on vitusti rahaa tai hieno työ vaan sitä, että suhteessa on itselleni todella olennaista se, että ihminen on persoonaltaan ja olemukseltaan ja kyvyiltään ja kokonaisuudessaan sellainen että arki sujuu ja asioiden tekeminen on kivaa. Saadaan yhdessä hyvää jälkeä aikaan eikä kaikki ole sellaista ihme kituuttamista, että jompi kumpi ei tykkää toisen tavasta tehdä ja ajatella asioita ja joku jää aina kinnaamaan vaan että yhteispeli onnistuu ja asioita nyt vain on suhteellisen helppo tehdä yhdessä. Ei tarvitse välttämättä olla joka alueella samat standardit mutta on hyvä jos siinä on sellaista rennon olemisen ja sitten tarvittaessa myös tekemisen meininkiä eikä jäädä joka asiaa synnyttämään ja tuskailemaan.

Ok. Luulenpa että ymmärrän.

Kyllähän ihmisen pitää aikuisena jo kotihommat osata hoitaa. Mutta sitten tämä että miten pelataan yksiin, niin se on yksi ikävämpi selvitettävä/selviävä aina. Esim. sellainen juttu että kummallakin hyvin erilaiset päivärytmit on vaikea asia. Minähän en siis varmaankaan enää ala kenenkään kanssa yhdessä asumaan, mutta kokisin sen kyllä tympeäksi että mies kukkuu yöt minunkin seurassani ollessaan, ja nukkuu sitten päivällä ja minun (kai) pitäisi olla hissunkissun omassa kodissani (tai toisen) jotten häiritse väsynyttä miestä.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1261 : ma 16.04.2018, 12:09:06 »
Olen tullut siihen tulokseen että joku saisi kirjoittaa oppaan Kumppaninhakua ilman kyyneleitä. Mutta tällaistahan tuskin voinee laatia. Kaikkia sattuu missä hyvänsä iässä kun huomaa että tulee torjutuksi tai hylätyksi, tai ei löydä ensinkään ketään. Jos on vähänkin ehtinyt innostua ja kiinnostua, ja juttu sitten lässähtääkin, joka kerta tulee yhtä ankeana eteen se tilanne että jaaha tämä oli tässä ja tästä eteenpäin ei ole mitään tietoa mistään. 15-vuotias voi itkeä asiaa yhtä paljon kuin 55-vuotias. Toki jälkimmäinen on ehkä onnistunut turtumaan ja kovettamaan itsensä. Tai on sulkenut täysin mielestään rakkausasiat eikä päästä enää ketään tunteillaan leikkimään.

Sanotaan että piruako killut siellä nettideittisaiteilla tai Tinderissä jos tulee vaan paha mieli. Samaa voi varmaan sanoa baareissa istuville. Harrastuksiin mukaan meneville, jos menevät sellaisella asenteella että sieltä sitten se rakkaus löytyy. Vaikka väkisin. Onhan näitä kaikenlaisia asioita joita ihmiset tekevät ihan vain löytääkseen seuraa. Ja vieläpä intiimiä sellaista. Jotkut teroittavat "avointa asennetta". Että pitää olla valmiustilassa kokoajan kaikkialla kaikkien kanssa, jos tuon avoimuuden oikein karmealla tavalla ottaa taakakseen. Tai sitten niin että annetaan tilanteen viedä. Järjen ilmeisesti saa jättää heti ensimmäiseksi...

En voi olla vertailematta että itse kyllä koen kumminkin paremmaksi sen että mennään vaikka sitten (kirotun?) netin kautta tietoisesti treffeille kuin että lennosta ihastutaan johonkin ihmiseen vaikkei tiedä onko toinen oikeasti edes saatavilla. Tuttavani sanoi että hän on tuntenut kemioita erään ihmisen kanssa, ja menin usuttamaan että siitä nyt sitten otat tilanteesta vaarin. Kävi miltei vihaksi kun hän alkoi selittelemään että ei millään enää jaksaisi ja ei siitä mitään kumminkaan tule. Minulle kun ei osu kohdalle miehiä joista oikein tosissani kiinnostuisin, niin ärsyttää että toinen ihminen on antanut periksi jo ennen aikojaan, vaikka oikeasti olisi (ilmeisesti) molemminpuolista tunnetilaa. Mutta sitten kävikin ilmi ettei hän edes tiedä onko se toinen ihminen varattu vai ei... Tuli mieleen että tuohon se avoimuus sitten johtaa. Ikäänkuin pitäisi hakemalla hakea mahdollisuutta päästä pettymään, eli mennään ihastumaan johonkuhun josta ei edes tiedä onko saatavilla.

Järjestetyillä treffeillä sentään pitäisi olla itsestäänselvää että kumpikin on vapaa. Niillä sitten on kyllä se ongelma ettei välttämättä siihen laumaan jonka jäsenet tapaa yksitellen osukaan juuri se jonka kanssa olisi ne kemiat.

Ja tähän ei nyt tarvitse tulla vänkyttämään että kemia on paksu lompakko tai muuta paskaa. Kemia on sitä että tunnet ihan oikeasti toista ihmistä kohtaan mieltymystä. Pidät hänen olemuksestaan ja tavastaan esiintyä.

Poissa socrates

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #1262 : ma 16.04.2018, 12:20:11 »
Kun en ole koskaan miesten profiileja selaillut, en kovin tarkkaan tiedä millaisia mörköjä tai veijareita siellä on. Paikasta riippumatta taitaa olla valtavasti lähinnä seksiä etsiviä miehiä ja toisaalta parisuhdetta etsiviä naisia. Ainakin monen naisen ilmoituksessa päivitellään, että hoihoi löytyykö täältä yhtään tervepäistä vapaata parisuhdetta etsivää miestä.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1263 : ma 16.04.2018, 12:38:59 »
Kun en ole koskaan miesten profiileja selaillut, en kovin tarkkaan tiedä millaisia mörköjä tai veijareita siellä on. Paikasta riippumatta taitaa olla valtavasti lähinnä seksiä etsiviä miehiä ja toisaalta parisuhdetta etsiviä naisia. Ainakin monen naisen ilmoituksessa päivitellään, että hoihoi löytyykö täältä yhtään tervepäistä vapaata parisuhdetta etsivää miestä.

Se hoihottelu johtuu siitä että ei löydy. Miehet ovat netissä sanoneet että "nettideiteissähän haetaan pelkkää seksiä". Kukas sen päätti? He itse. Miehet tekevät nettideittitouhuista täysin itseään toteuttavan ennustuksen ja elävät sitä läpi. Jos jonkun hyväkkään (tai huonokkaan) kanssa erehtyy vastaamaan seksiuteluihin että etsii kylläkin kumppania, alkaa itku, parku ja voihke että kyllähän seksi kuuluu parisuhteeseen. No niin kuuluu juu, kuka sitä nyt kokonaista parisuhdetta viitsisi pyöritellä jos se olisi täysin aseksuaalia menoa, mutta ei se sitä tarkoita että siitä seksistä haluaa alkaa jauhamaan tutustumisvaiheessa netin puolella. Näetsen jokaikinen äijä joka ottaa seksin puheeksi hakee pelkkää seksiä. Ja jos nainen mitään vahingossakaan vastaa, saati sitten ominpäin seksistä avautuu, tulee survotuksi vaikka väkisin seksilooraan. Ei ole enää mitään asiaa siihen kategoriaan josta tyttöystävää haetaan. Paitsi ei tietenkään haeta, jos seksin ottaa puheeksi. Miehet itse ovat niin jumalattoman konservatiivisia ja vanhanaikaisia että... No, en jaksa.

Onkohan PK-seudun miehet erilaisia? Kun en heitä ole koskaan käynyt netissä läpi, kun en siellä asu. En tiedä pitäisikö pitkin hampain hyväksyä kaukosuhteen mahdollisuus, ja alkaa tutkiskella mahdollisesti sivistyneempiä seutuja kuin junttila. Sitä äkkiseltään ainakin luulisi että etelässä mies onnistuu olemaan mies ilman että pitää vetää jotain jätkäroolia. Mutta paljon taitaa naisia olla sinkkuna PK-seudullakin, että ehkäpä ei ole sen laadukkampaa matskua sielläkään.

Tajusin tässä nyt taannoin ihan harvainaisen vastaanpanemattomasti että jos ei olla vielä tavattu livenä, niin tie minun sydämeeni käy aivojeni kautta, eli miehen pitää olla halukas ja kyvykäs keskustelemaan kanssani. Siitähän minä innostun ja kiinnostun.

Kävi niin että yksi tyyppi jonka kanssa muinoin oli oltu FB-kavereita otti yhteyttä ja alkoi ilmeisestikin "lämmittelemään" minua kun oli pettynyt parisuhteessaan ja siitä oli tullut loppu. Laastariksihan ei kukaan halua, mutta juurikin keskustelemalla kanssani tyyppi sai minut hurahtamaan uskoon että tämä kannattaisi jotenkin noteerata, mies ja tilaisuus. Kun kuitenkin ne mielenkiintoisimmat ovat kokoajan parisuhteissaan, niin ilmeisesti pitää ängetä johonkin sopivaan saumaan jossa joku on jonkin aikaa sinkkuna. Ei ikisinkkuudesta muuten pääse. Mutta se höpöttäminen puolin ja toisin, joka oli jo ehtinyt saada mieleni hyväksi ja kevyeksi, sitten mystisesti lopsahti. Tuli syvä kelpaamattomuuden tunne ja pettymys. Ja kun siitä jotenkin yritin päästä ylös että ei sitten vaan enää näemmä jutella, että olkoon ja katsastan muita vaihtoehtoja, niin sitten tyyppi vielä häipyy kaverilistalta niine hyvineen. Sen verran olin vittuuntunut että heitin perään kommaa että miksi näin, mutta vastaustahan en tietenkään saanut. Jotta ei jäisi ärsyttäväksi arvoitukseksi, olen pähkäillyt että oli vielä niin lääpällään eksäänsä että palasi tämän kanssa kimppaan. Tai sitten oli monta rautaa tulessa, ja kukapa sitä sitten selittelisi perintöprinsessoille että sori, et tullutkaan valituksi.

Se minkä takia tämmöiset aina sattuvat johtuu siitä että koska itse en ole erinomainen valehtelun jalossa taidossa, niin otan liian tosissani kaikki höpinät joissa toinen osapuoli antaa ymmärtää olevansa juurikin minusta kiinnostunut. Imarteleehan se ketä tahansa ja minkä ikäistä tahansa jos kokee että on nimenomaan omana itsenään haluttu ja arvostettu, eikä vain niin että tuus tänne kun sulla reikä on ja pyllistä. Sitä paskaahan nettideittitouhu enimmäkseen on. Ja tämä nyt ei ollut varsinaisesti nettideittitouhua, paitsi että meistä aikoinaan tuli FB-kavereita nettideittisaitin kautta. Emme aikoinaan tavanneet kun oli pitkälti välimatkaa, ja hän sitten oli naisen löytänyt, kuten miehille aina käy jos eivät ole aivan täysin omaan napaansa pudonneita epäsosiaalisia vässyköitä.

Sitten kun sitä on turhaan innostunut ja taas joutuu turhautumaan, tuntuu lähinnä irvokkaalta kun entiseen malliin deittisaiteilla tyypit tuputtavat jotain kielihoitoa. Tekee mieli täräyttää että tarjoa äidillesi, saatana. Mutta mitäpä se hyödyttäisi.

Kyllä se nyt niin vaan on että jos ihmiset alkavat vaikuttamaan katkerilta kumppania hakiessa, niin ei siitä yksinomaan näitä ihmisiä itseään voi syyttää. Ihan turha jäkättää jotain että "tolla asenteella" ja räksyn räksyn, kun siihen katkeroitumisprosessiin osallistuu kaikenlaisia räpeltäjiä jotka katsovat oikeudekseen tulla pyörittämään toiselta ihmiseltä pään pyörälle ja leikkimään kuin leikkikalulla kun sattuu omaa itseään vituttamaan joku eksä.

Itse en ole koskaan ajatellut että kostan tokan eksän temppuja muille. Mutta tämä 8 v paskaputki turhaa ja turhauttavaa parinhakua alkaa olemaan sellainen juttu että kauhean vaikea voi olla sivuuttaa jo kokemiaan seikkoja jos vähänkin alkaa tulemaan jotain semmoista joka viittaa siihen että taas mennään päin männikköä. Voiko sellaisen johtopäätöksen tehdä että jokainen lirkuttelemaan alkava mies on huijari ja humpuukimaakari? Onko kehut aina valetta tai pelkkää manipulointia? Entä se että jos jonkin aikaa viitsii vaivautua ihan oikeasti keskustelemaan jonkun kanssa, eikö siitä sitten saa eikä voi päätellä mitään? Ilmeisesti ei.

Toisaalta hölötänhän minäkin itseni kokoajan puhki ja pähki netissä, eikä se sitä tarkoita että yritän saada suhteen jokaisen kanssa joka juttujani lukee tai niihin vastaa.  ::)

Summa summarum: ei hyödytä tulla vaikuttuneeksi vaikka mies sanoisi tai tekisi mitä.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1264 : ti 17.04.2018, 16:24:14 »
20-vuotiaan neitokaisen deittisaitti-ilmo:

Siis ei juma..:D
Täällä ei ilmesesti yli puolet miehistä oo saanu suihinottoo.
Miettikääpä mitä se suihinotto tarkottaa älkääkä kyselkö että nieletkö
Ylipainosten turha ottaa yhteyttä. Mua ei kiinnosta ihminen joka ei viitsi pitää itsestään huolta.
Se on jokasen oma päätös onko lihava js huonossa kunnossa. Vai normaalivartaloinen ja hyvässä kunnossa.
Mulle ei kannata tekosyitä keksiä miksi olet lihava
Sanonpa näin alkuun että jos sulla ei ole aikomusta tavata tai välimatka on este niin älä tuhlaa mun aikaa.
Mulla myös koira joka menee kaiken edelle myös sun.
21-30v vapaat miehet.
Estän jos oot kuvaton,flirttaat tai prof on tyhjä
Musta tärkeimmät:
-Tykkään ja osaan ottaa suihin.
-tykkään ja osaan panna
Eli siis myös pariauhdekin kelpaa

Ja jos hän ei osaisi ottaa suihin eikä panna, niin sitten parisuhde ei tulisi kyseeseen?

Jälleen kerran olen järkkynyt tästä että toiset ne vaan saa ilmoitella vaikka kuinka töykeästi, ja se on ihan jees?  ::)

Poissa socrates

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #1265 : ti 17.04.2018, 16:37:11 »
^ Kiva ilmo. Norma voisi kopsata ja vaihtaa vain iän.

Poissa Topi

• Konkari
« Vastaus #1266 : ti 17.04.2018, 16:43:01 »
Mun mielestä tossa on kyseessä lingvistisesti ottaen eri "eli" kuin se joka tarkoittaa että "therefore".

Jos istuu bussissa, kuski saattaa tarttua mikrofooniin ja sanoa "Eli saavumme Tampereelle". Tässä on taustana se jokin sen tapainen kuin "kuten olette saattaneet huomata vauhdin hiljenemisestä" tai "kuten ehkä reitin perusteella jo tiedätte". Viitataan siis johonkin aiempaan tietoon tai suoraan käsillä olevasta tilanteesta ilmenevään.

Tän naisen tapauksessa siinä lukee, että "Eli siis myös parsuhdekin kelpaa", ja se kenties vähän paradoksaalisesti saattaa tarkoittaa, että "Ja vielä tarkennan että olen avoin myös parisuhteelle".

Jos sitä haluaa ihan vammatasolla autististisesti selittää kielellisenä ilmiönä, niin "Eli" viittaa vain siihen mitä on aiemmin sanottu tai joka jo tiedetään tai on pääteltävissä ilmoituksesta kokonaisuutena, eikä se välttämättä implikoi syy-seuraus-suhdetta malliin "koska perseissänne tuntuu että vauhti on hidastunut, olemme saapuneet Tampereelle" ja jos näin ei olisi, olisimme edelleen Hämeenlinnassa.
« Viimeksi muokattu: ti 17.04.2018, 16:53:07 kirjoittanut Topi »

Paikalla Hibbu

• Seniori
« Vastaus #1267 : ti 17.04.2018, 17:40:33 »

Ylipainosten turha ottaa yhteyttä. Mua ei kiinnosta ihminen joka ei viitsi pitää itsestään huolta.
Se on jokasen oma päätös onko lihava js huonossa kunnossa. Vai normaalivartaloinen ja hyvässä kunnossa.
Sanonpa näin alkuun että jos sulla ei ole aikomusta tavata tai välimatka on este niin älä tuhlaa mun aikaa.
21-30v vapaat miehet.
Musta tärkeimmät:
-tykkään ja osaan panna

Ja jos hän ei osaisi ottaa suihin eikä panna, niin sitten parisuhde ei tulisi kyseeseen?

Jälleen kerran olen järkkynyt tästä että toiset ne vaan saa ilmoitella vaikka kuinka töykeästi, ja se on ihan jees?  ::)

Kun et muuta sanottavaa keksinyt, niin tänne piti tuoda joltain kuppaiselta deittipalstalta jonkun toisen ilmoitus. Ilmoituksen laatija on aivan oikeassa, jos ei osaa panna ja ottaa suihin, niin sellaisen kanssa ei kannata ryhtyä parisuhteeseen.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1268 : ke 18.04.2018, 09:13:37 »
Mun mielestä tossa on kyseessä lingvistisesti ottaen eri "eli" kuin se joka tarkoittaa että "therefore".

Jos istuu bussissa, kuski saattaa tarttua mikrofooniin ja sanoa "Eli saavumme Tampereelle". Tässä on taustana se jokin sen tapainen kuin "kuten olette saattaneet huomata vauhdin hiljenemisestä" tai "kuten ehkä reitin perusteella jo tiedätte". Viitataan siis johonkin aiempaan tietoon tai suoraan käsillä olevasta tilanteesta ilmenevään.

Tän naisen tapauksessa siinä lukee, että "Eli siis myös parsuhdekin kelpaa", ja se kenties vähän paradoksaalisesti saattaa tarkoittaa, että "Ja vielä tarkennan että olen avoin myös parisuhteelle".

Jos sitä haluaa ihan vammatasolla autististisesti selittää kielellisenä ilmiönä, niin "Eli" viittaa vain siihen mitä on aiemmin sanottu tai joka jo tiedetään tai on pääteltävissä ilmoituksesta kokonaisuutena, eikä se välttämättä implikoi syy-seuraus-suhdetta malliin "koska perseissänne tuntuu että vauhti on hidastunut, olemme saapuneet Tampereelle" ja jos näin ei olisi, olisimme edelleen Hämeenlinnassa.

Olisi pitänyt vissiin proiskaista siihen rivi hymiöity että erottuu jotta kyseessä taholtani vino vitsi. Minä kun olen tämmöinen "vammailija" juurikin että mahdollisesti Asperger-piirteisenä ajoittain en ihan kaikkea ymmärrä (kuten esim. ns. älykkään (hah) puhelimen käyttäytymistä), niin ei tietenkään voi aina tietää että milloin vammailen ja milloin vitsailen, jos minulla kuitenkin on myös ajoittain taipumusta vinoiluun/vittuiluun.  ::) Joskus kumminkin ihmettelen miten joku voi olla niin tosikko että alkaa selittämään tuollaista. No, ei me aina voida tosiaankaan tietää millä mielellä toiset ovat.

Enivei. Juuri taannoin sain eräältä ihmiseltä haukut siitä että olen tunteeton ja epäromanttinen ihminen kun en kerron deitti-ilmossani etten katso romanttisia elokuvia. Kerroin asiasta kolmannelle taholle ja lo and ho, hetken päästä hän haukkui minut pystyyn negatiiviseksi ihmiseksi. Ilmeisesti kelvatakseen yhtään kenellekään pitää valehdella suut silmät täyteen tykkäävänsä katsoa jotain paskaa, vaikkei tykkää.

Minun romanttisuuteni ei ilmene niin että kidutan itseäni parisen tuntia sillä että Vince Vaughanille ja hänen tämänkertaiselle muijalleen on tullut taas kerran joku tyhmä riitä asiasta jolla ei ole mitään merkitystä. Olisi edes minun silmiäni miellyttävä jätkä jäpättämässä, niin mikäs siinä. Mutta ehkä en katsoisi sittenkään, koska amerikkalaisten ihmissuhdemurheet eivät vaan voisi vähempää kiinnostaa. Ne menevät aina sen saman kaavan mukaan että dorka jätkä dorkailee ja sitten naisen pitäisi antaa anteeksi. Näkisi edes kerran sellaisen leffan että ei anna. No, ehkäpä Thelma ja Louise on sellainen? En ole sitä nähnyt. Mutta en ole kauhean kiinnostunutkaan näkemään, koska siinähän ilmeisesti rangaistaan itsenäisiä naisia itsemurhalla. Siinä sai taas paha nainen palkkansa, kun ei tajunnut mielistellä ja myötäillä?

Minulle romantiikka on tasan henkevät keskustelut plus mielellään istuminen siellä notskin äärellä kansallispuistossa tummuvassa illassa. Ilmeisesti en sitten sitä saa kokea jos en katso amerikkalaisten kutemista yhdessä miehen kanssa käsi kädessä.

Mutta oli miten oli, niin aina ajoittain alkaa jurppimaan että minulla ei saa olla mitään persoonallisuutta deitti-ilmossani, ja sitten jotkut toiset "saavat" heittäytyä niin vittumaisiksi kuin suinkin huvittaa. En tuota iänkään piikkiin laittaisi että nuorena sitä on mukamas nätti (enpä tiedä oliko tuon em. ilmoitustestin laatija mikään erinomainen missi, ei toki tietenkään rumakaan) ja saa länkyttää mitä lystää. Ei minusta nuorenakaan tuntunut siltä että saan töykeillä miten paljon ehdin ja lystään. Ja joskus se alkaa ahdistamaan että kyllä muut saavat olla vaikka minkälaisia paskapäitä, mutta minä jos inahdankaan että romanttiset elokuvat on p...stä niin itku, parku ja hau hau hau.

Ei niistä kaikki miehetkään tykkää, joten eikö se muka voisi olla kiva kuulla että naisen kanssa ei joudu niitä pällistelemään? Ja kyllähän silti katson elokuvia jotka alkavat itkettämään. En vaan jotain suhteeseen liittyvää soutamista ja huopaamista. Pitää olla vähän suurempi tarina että se jossain tuntuu, kuin joidenkin newyorkilaisten suhdesekoilut.

Poissa Topi

• Konkari
« Vastaus #1269 : ke 18.04.2018, 11:11:30 »
No se nyt omaa vammaisuuttani, että rupean tuollaista selittämään. Ehkä mun mielestä toi eli-sanan käyttö on sellainen, että lähes kaikki sen pölyttyneimpiä kielioppinatseja lukuun ottamatta käytännössä ymmärtää, mutta mun mielestä sen ekspliittisesti kuvaaminen on silti kiinnostavaa, ja ehkä myös ajattelen ettei kaikki lähesty sitä niin vaikka käytännössä aivan hyvin ymmärtääkin.

Huumori on myös vaikea laji. Mullakin oli joskus pienenä huumorintaju, mutta varsinkin nykyään pidän sellaista huumoria ihan shaissena, jossa esitetään joku pinnallinen huomio kielestä tai ihmisten käyttäytymisestä hauskana havaintoja silleen että ”onpa ihmiset tyhmiä” tai jutun esittäjä jotenkin asemoi itsensä kiinnostavia huomioita tekeväksi fiksuksi tarkkailijaksi, jolla on hauskoja ja vahvoja mielipiteitä. Sitten lähemmässä tarkastelussa kuitenkin osoittautuu ettei tyyppi oikeasti ole vaivautunut ymmärtämään mistä puhuu. En nyt tarkoita tässä Normaa, mutta tätä näkee paljon stand up -komediassakin, vaikka toki on myös paljon sellaista komediaa jossa homma on tehty tosi hyvin.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1270 : ke 18.04.2018, 11:17:09 »
Minulla häh häh -tyypin vittuiluhuumori on tullut miltei tavaksi. Pahaksi tai hyväksi, vaikea sanoa. Mutta kun elämässä on niin paljon mättöä ja jättöä, niin lopultakaan ei oikein jää jäljelle mitään muutakaan kuin eräänlainen passiivis-aggressiivinen huomauttelu. On sitäpaitsi ilmeisesti asuinseutuni erityinen lempiharrastus ja taitolaji ihmisten parissa... Joskus se kyllä alkaa itsekin vähän väsyttämään kun kukaan ei oikeasti muka mahda asioille yhtään mitään, ja sitten rahvaan ainoa ilo on leukailla siitä kaikesta mitä herra isoherrat ovat suuressa viisaudessaan (lue: vittumaisuudessaan) päättäneet.

Nytkin saa taas useamman vuoden pelätä hysteerisesti muutaman tietyn kohteen puolesta että miten niiden käy. Ehkä pitäisi kunnon ekoterroristi löytää puolisoksi, niin siinähän sitten taistelisimme markkinavoimien ylivaltaa vastaan. (Kumma että sellaisesta ihmisestä käytetään nimitystä ekoterroristi joka pyrkii toimimaan luonnon hyväksi. Sehän se on terroristi joka laittaa kaikki paikat paskaksi...)

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #1271 : ke 18.04.2018, 11:32:14 »
Mulle jäi jotenkin ristiriitainen olo tästä ilmo-keissistä. Tarkoitan, että en varmaan ymmärtänyt, mitä neitokainen ei olisi saanut sanoa, ts. mikä teki ilmoituksesta erityisen ilkeän? Suora huomautus siitä, että läskejä ei suvaita? Mutta eikö tämä ole Norma sinunkin aika ehdoton kantasi? Vaiko huomautus siitä, että suihinotto on muutakin kuin nieleminen? Tosin, kuten sanottua, olen täysin pihalla näistä ilmoista, joten en tiedä, missä ne etikettien rajat menevät.

Se vähän itseänikin ihmetytti, että hän itse ilmeisesti katsoo parisuhdetaidoista tärkeimpiä olevan pano- ja suihinottokyky, sillä ei kai ollut tarkoitus sanoa, että siinä se ja se kaikki minkä hän aikoo parisuhteeseen tuoda, tai ehkä sitten varsinaisesti todellakin oli. En osaa lukea rivien välejä.

Silti kai kuitenkin pointtina pysyy, että saahan sitä jokainen rustailla millaisia ilmoja tahtoo. Se olisi mielenkiintoista tietysti vielä kuulla, miten kalassa käy.

T: Xante

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1272 : ke 18.04.2018, 12:11:08 »

21-30v vapaat miehet.
Musta tärkeimmät:
-tykkään ja osaan panna

Tietty nuorilla voi olla ihan oma tyylinsä (bussinperältä kuultuna se tuntuu olevan "jäkä jäkä jäkä VITTU, jäkä jäkä VITTU; VITTU jäkä jäkä jäkä VITTU jäkä jäkä" - mutta nyt tulee tietysti muistaa että erinäisistä johtuen osun usein bussiin ns. ongelmanuorten kanssa yhtäaikaa).

Mutta kypsempi ihminen ei voisi laittaa ilmoitukseensa:

- siis ei juma (lähes kiroilua)

- älkääkä kyselkö (negatiivisuutta kun kieltää)

- ylipainosten turha... (painorasismia eli negatiivisuutta)

- mulle ei kannata tekosyitä... (negativiisuutta)

- älä tuhlaa mun aikaa (negatiivisuutta)

- koira menee edelle (itsekeskeisyyttä eli negatiivisuutta)

- estän jos... (negatiivisuutta)

Nettideitti-ilmoitus laaditaan niin että mainitaan vain myönteiset asiat. Jos esim. ylipainoiset kammottaa, niin sen voi toki ilmaista myös niin että hakee hoikkaa/normaalipainoista/urheilullista jne. Kuvattomuus kieltämättä joskus ärsyttää, mutta heillehän ei ole pakko vastata. Noin kaikean kaikkiaan keskusteluissa netissä olen sellaisen summa summarumin tehnyt että jos hivenenkin on kieltoja ja kielteisyyttä deitti-ilmossa, niin se ei viehätä ketään. En tiedä sitten että jos on nuori ja lupaa suikkareita että saako siinä sitten jotain erivapauksia. Mutta olisi todella mielenkiintoista kuulla mitkä ovat tulokset.

Muutama itseäni nuorempi mies on sanonut että eivät jaksa nuoria naisia koska nämä ovat niin itsekkäitä tai itsekeskeisiä.

Poissa socrates

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #1273 : ke 18.04.2018, 12:16:03 »
Kyllähän typykkä vastauksia saa, mutta suurin osa voi tulla juuri niiltä, joilta ei yhteydenottoja halua. Noin rempseä teksti karkottaa aika monia eikä useimmissa paikoissa noita juttuja saa profiiliin laittaa.

Normalta hyvä pointti negatiivisuudesta.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #1274 : ke 18.04.2018, 13:24:22 »
Onko siis negatiivisuutta se, että määrittelee rajansa? Ymmärrän tietysti eräänlaisen markkinoinnillisen näkökohdan tässä ja NLP-kielen merkityksen = älä sano mitä et halua, kerro, mitä haluat, mutta toisaalta minusta sehän on ihan älytöntä. No ehkä nää markkinat on.

Juma ei kyllä ole millään asteella kirosana.

Poissa socrates

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #1275 : ke 18.04.2018, 13:36:53 »
Onko siis negatiivisuutta se, että määrittelee rajansa? Ymmärrän tietysti eräänlaisen markkinoinnillisen näkökohdan tässä ja NLP-kielen merkityksen = älä sano mitä et halua, kerro, mitä haluat, mutta toisaalta minusta sehän on ihan älytöntä. No ehkä nää markkinat on.

Juma ei kyllä ole millään asteella kirosana.

Negatiivisuus kumpuaa huonoista kokemuksista ja näyttäytyy helposti kyynisyytenä.

Tuo, että laittaa eston kuvattomille ja flirttinappulan painajille on jo sen luokan tiukkapipoisuutta, että pistää silmään.

Negatiivisia ilmoituksia näkee jonkin verran, mutta vähemmistössä. Niistä tulee mieleen paikan kantis, joka on pottuuntunut miehiin ja vähän jo luopunut toivosta. Kyllä Norma oikeassa on siinä, että järkevällä tavalla positiivinen ilmoitus on houkuttelevampi etsi sitten mitä seuraa tahansa.

Poissa Topi

• Konkari
« Vastaus #1276 : ke 18.04.2018, 13:47:09 »
Muutama itseäni nuorempi mies on sanonut että eivät jaksa nuoria naisia koska nämä ovat niin itsekkäitä tai itsekeskeisiä.

Lainatussa viestissä tuli esille hyviä pointteja ja parempia syitä suhtautua ilmoitukseen huvittuneesti tms kuin se "tykkään panna / eli parisuhde kelpaa".

Itselle tulee tosiaan mieleen, että ilmoituksen kirjoittaja vaikuttaa epäkypsältä ja... no, ihan suoraan sanottuna aika tärähtäneeltä tai sellaiselta, että no jaa, en jaksa ruveta joka asiasta vänkäämään. Vastauksia varmaan saa silti, koska ihmisiä kuitenkin panettaa.

Jos ilmoituksessa on jotakin "hyvää", niin se on oikeastaan se, ettei tässä linjata tai kerrota kovin selkeästi mitään siitä, millainen ilmoittaja on tai mitä hän haluaa. Siinä Norman linkkaamassa artikkelissa, jossa tämä kirjailija-tyyppi vähän kyynisesti analysoi koko nettideitti-ilmoitusten maailmaa, oli minusta kuitenkin jotain osuvaa juuri siinä, että loppujen lopuksi on aika turhaa yrittää maalata itsestään tai persoonallisuudestaan jotain kuvaa toiselle valmiiksi tai edes selittää hirveän tarkkaan mitä haluaa ja mitä ei.

Se selviää minusta paremmin jos tapaa ja tutustuu onko siinä jotain aineksia johonkin vai ei. Joku tarttumapinta siihen vain tarvitaan, miksi haluaisi tavata juuri tuon tyypin tai miksi ajattelisi että meillä on jotain annettavaa toisillemme.

Toisen ääripään lähestymistapa on sitten olla aivan saatanan tarkka ja kriittinen ja pyrkiä käyttämään kaikki mahdollinen data hyväksi:
TED: Amy Webb — How I Hacked Online Dating

Siinä varmaan on merkitystä sillä, minkälainen lähestymistapa sopii omalla persoonalle ja sen vahvuuksille. Tähän voi olla täysin erilaisia vastauksia sen mukaan, minkälainen itse on.