Kirjoittaja Aihe: Parin- ja seuranhaku, deittailu, treffailu (nro1)  (Luettu 53126 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Parin- ja seuranhaku, deittailu, treffailu (nro1)
« : ti 25.04.2017, 20:02:36 »
Voisin varmaan yhtä hyvin ampua itseäni otsaläskiin ennemmin kuin alkaa taas vääntämään tästä, mutta kikkelis kokkelis. Katsotaan nyt taas kerran mitä asiasta irtoaa. Kun sattui tällainen linkki hollille:

http://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005168175.html

”Me suomalaiset olemme ihan liian ankaria itsellemme. Etsimme kaikessa perfektionismia ja tehokkuutta. Deittailussa tämä näkyy niin, että kun vaadit itseltäsi täydellisyyttä, alat vaatia sitä myös kumppaniltasi.

Kukaan ei ole täydellinen, ja olet tuomittu pettymään niin itseesi kuin partneriisi kerta toisensa jälkeen.

Kehotankin sinua laskemaan odotuksiasi niin itsesi kuin deittisi suhteen. Päätä, että voit olla itsellesi armollisempi ja että voit nauttia elämästä ja deittailuprosessista enemmän. Mitä vahvemmin ajattelet, että tämän omaksuminen kuulostaa haastavalta, sitä enemmän sen harjoittelua suosittelen.

Tämä on kyllä aivan totta. Jos treffeille lähtö tuntuu suurinpiirtein yhtä hauskalta kuin hammaslääkäriin meno, niin jokainen kerta saa vain vittuuntuneemmaksi ja vittuuntuneemmaksi. Treffeille pitää lähteä huihai-mentaliteetilla, että ihan sama löytyykö sieltä mitään.

Tämä ja muut kohdat siellä taas ovat täyttä horinaa:

5. Miksi treffikumppanini ei ota yhteyttä?

”Eräs Janica esitti Facebook-sivullani kysymyksen, joka on yksi yleisimmistä naisilta saamistani kysymyksistä: ’Olemme törmänneet ystäväni kanssa ilmiöön, että aluksi mies on hyvin kiinnostunut, on useita onnistuneita treffejä ja uusiakin suunnitellaan, viestiä pukkaa ja sitten yhtäkkiä ei kuulukaan enää mitään. Miten tässä pitäisi toimia?’

Tässä joitain yleisempiä mahdollisuuksia:

a) Harrastitte seksiä ja veitte suhteenne nopeasti intiimimmälle tasolle. Tämä on voinut johtaa siihen, että mies on kadottanut itseään yhtyen sinuun ja sinun maailmaasi, ja näin ollen hän ottaa aikaa löytääkseen jälleen itsensä ja ajatuksensa. Tässä tilanteessa mies voi haluta myös jatkaa kanssasi, mutta kokee silti haluavansa ottaa aikaa itselleen.

Oikea vastaus on joko se että tyyppi alunperinkin haki pelkkää seksiä tyyliin kerta per kanttura, tai se että hänellä oli monta rautaa tulessa yhtäaikaa ja potentiaalisten kumppaneiden missikisoissa hän valitsi semifinaaliin jonkun toisen.

Älykännykän ostettuani olen luonnollisesti tällännyt itseni Tinderiin. Olin kuvitellut että siellä olisi jotenkin hyvännäköisiä miehiä, kun kerta ollaan hyvin pitkälti valokuvien varassa. No ei. Nettideittisaiteilla on paljon paremman näköiset tyypit. Tinderissä ikäiseni miehet yrittävät ilmeisesti päteä ammatillisilla ja koulutuksellisilla titteleillä, kun ne ovat aina niin helvetin hienoja että hirvittää.

Jos tykkään jostakusta itseäni vanhemmasta miehestä ja tulee mätsi, hän saattaa laittaa viestin. Jos tykkään itseäni nuoremmasta miehestä ja tulee mätsi, en kuule miehestä. Defaultina ilmeisesti on että vanhempi osapuoli ottaa aina nuorempaan yhteyttä.  ;D Vain yhdelle olen oma-aloitteisesti jotain horissut, muutamalle olen vastannut. Mikään ei ole johtanut mihinkään. Siellä on varmaan vieläkin kovempi skaba kuin deittaisaiteille silleen että "liian monta ämmää, liian vähän aikaa".

Lähinnä se miesten kuvien huiskiminen vasemmalle tai oikealle on jotain ajankulua kun ei muutakaan keksi. Pari kertaa tullut hutaistua väärään suuntaan. Onneksi vahingossa tykätyt eivät ole ottaneet yhteyttä. Vahingossa ei-tykätty pännii kun oli ihan ok näköinen. Yhy.

Poissa urogallus

• Konkari
Vs: Parin- ja seuranhaku, deittailu, treffailu (nro1)
« Vastaus #1 : ti 25.04.2017, 20:16:14 »
Henry Laasanen väittää, että nettideittailussa pärjää pienempi vähemmistö miehistä kuin tosielämän pariutumiskuvioissa. Kuulostaa oudolta, mutta kaipa se Laasanen on vähän asiasta perillä.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #2 : ti 25.04.2017, 20:19:16 »
Henry Laasanen väittää, että nettideittailussa pärjää pienempi vähemmistö miehistä kuin tosielämän pariutumiskuvioissa. Kuulostaa oudolta, mutta kaipa se Laasanen on vähän asiasta perillä.

Jos itse pärjää huonosti eli jää seinäkukkaseksi (taikka -runkuksi, kun muistetaan millä foorumilla olemme ja mikä on täällä täkäläinen puheenparsi), niin ehkä aikaa ja energiaa jää jotta voi tarkkailla muita. Niitä onnistuneempia. Ehkä minäkin tarkkailisin onnistuneita naisia (jotta vaikkapa saisin vähän vinkkiä), mutta damn kun en tunne semmoisia naisia joilla olisi tuore suhde tai suhteita. Kaikilla livenä tuntemillani naisilla taitaa olla pari, mutta jo pidemmältä aikaa. Näistä nykygeimeistä he eivät siis osaisi sanoa mitään.

socrates

• Vieras
« Vastaus #3 : ti 25.04.2017, 20:24:10 »

Näin käy, koska netti mahdollistaa valtavan määrän koko ajan näkyvillä olevia partnereita. Ennen vanhaan, kun piti toimittaa jonnekin lehden toimitukseen ilmo tai nähdä muuten edes hiukan vaivaa, ei syntynyttä kontaktia ihan hevin katkaistu ja siirrytty mielenkiintoisempaan.

Ja kun ihmiselle annetaan hyvin paljon vaihtoehtoja, hän ei lopulta valitse mitään niistä.

socrates

• Vieras
« Vastaus #4 : ti 25.04.2017, 20:25:58 »

Jos itse pärjää huonosti eli jää seinäkukkaseksi (taikka -runkuksi, kun muistetaan millä foorumilla olemme ja mikä on täällä täkäläinen puheenparsi), niin ehkä aikaa ja energiaa jää jotta voi tarkkailla muita. Niitä onnistuneempia. Ehkä minäkin tarkkailisin onnistuneita naisia (jotta vaikkapa saisin vähän vinkkiä), mutta damn kun en tunne semmoisia naisia joilla olisi tuore suhde tai suhteita. Kaikilla livenä tuntemillani naisilla taitaa olla pari, mutta jo pidemmältä aikaa. Näistä nykygeimeistä he eivät siis osaisi sanoa mitään.

Joku sanoi osuvasti, että nettideittikuvioissa pyörii ne, joille kukaan ei kelpaa ja ne, jotka eivät kenelläkään kelpaa. Siihen ei ole paljon lisättävää.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #5 : ti 25.04.2017, 20:31:01 »
Sitten on tietenkin nämä kaikenlaiset netin jutusteluryhmät joissa ollaan mukana tietoisesti sinkkuna (otettavissa olevina). Keväällä varsinkin alkaa paukkumaan tuon tuostakin ihmisten päivityksiä että nytpä me Jaana ja Jaakko poistumme täältä kun löysimme toisemme ja lallatilaa. Jonkin ajan päästä toinen tai molemmat livahtaa vähin äänin takaisin ryhmään. Tai äänekkäämmät ilmoittavat että se siitä ja tulinpa takaisin.

En tiedä sitten että kuinka samanlaista se on jonkun baarin kanssa. Ehkä sieltäkin välillä pysytään pois oikein maireina, mutta ei se onni sitten kauaa kestäkään.

socrates

• Vieras
« Vastaus #6 : ti 25.04.2017, 20:42:38 »
Sitten on tietenkin nämä kaikenlaiset netin jutusteluryhmät joissa ollaan mukana tietoisesti sinkkuna (otettavissa olevina). Keväällä varsinkin alkaa paukkumaan tuon tuostakin ihmisten päivityksiä että nytpä me Jaana ja Jaakko poistumme täältä kun löysimme toisemme ja lallatilaa. Jonkin ajan päästä toinen tai molemmat livahtaa vähin äänin takaisin ryhmään. Tai äänekkäämmät ilmoittavat että se siitä ja tulinpa takaisin.

En tiedä sitten että kuinka samanlaista se on jonkun baarin kanssa. Ehkä sieltäkin välillä pysytään pois oikein maireina, mutta ei se onni sitten kauaa kestäkään.

Baareissa ja nettideittikuvioissa on sama ongelma:kantikset.
Se, joka istuu 8 iltaa viikossa kantapaikassaan, on yleensä niin tympääntynyt, että muiltakin katoaa pariutumishalut. Nettideittikuvioissa on valtavasti ikiroikkujia, jotka ovat jo vuosia sitten kadottaneet kaiken toivonsa ja halunsa tutustua kehenkään ja tämmöinen kyyninen porukka leimaa koko yhteisöä.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #7 : ti 25.04.2017, 20:48:40 »

Baareissa ja nettideittikuvioissa on sama ongelma:kantikset.
Se, joka istuu 8 iltaa viikossa kantapaikassaan, on yleensä niin tympääntynyt, että muiltakin katoaa pariutumishalut. Nettideittikuvioissa on valtavasti ikiroikkujia, jotka ovat jo vuosia sitten kadottaneet kaiken toivonsa ja halunsa tutustua kehenkään ja tämmöinen kyyninen porukka leimaa koko yhteisöä.

Indeed.

Ja sitten on nämä jotka alkavat aina inttämään että on niin huimaavan mahtavaa olla sinkku, että miksipä tässä mitenkään pariutumaan, vietetään vaan kaikki aikaa kimpassa nypläten pitsiliinoja, sählyillen yms. Sellainen sopii multisosiaalisille ihmisille että touhutaan kaikenlaista isolla joukolla. Mutta jos ei ole kauhean yypersosiaalinen, vaan haluaisi periaatteessa vaan yhden tärkeän lähi-ihmisen, niin ne isot sinkkuporukat eivät oikein tunnu semmoiselta paikalta mistä haluaisi alkaa haeskelemaan sitä yhtä tärkeää. Varsinkin kun on akkavalta vastassa huutamassa hoosiannaa ettei mitään kumppania tarvitse tarvitakaan. (Taitavat olla seksilelusaittien vakioasiakkaita.)

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #8 : ti 25.04.2017, 20:49:18 »
Kapakoiden kantikset eivät kyllä yleensä ole ollenkaan pariutumisesta kiinnostuneita, ei sen enempää kielteisessä kuin myönteisessäkään mielessä. Kyse on olohuoneen jatkeesta eikä mistään lemmenlaivasta...

Tai siis pubeissa tilanne on tämä - ja pubit nyt eivät muutenkaan ole kovin hyviä pariutumispaikkoja.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #9 : ti 25.04.2017, 21:19:55 »
Baarien, pubien ja yökerhojen todellinen riesa ovat tyypit (Minun tapauksessani naiset), jotka lähtevät niihin vain ja ainostaan kumppanin etsinnän vuoksi: he eivät siis edes välttämättä pidä viihteellä olemisesta. Asiakaskuntana semmoiset vasta perseestä ovatkin! Pena ei perustanut pubiaan silloin 20 vuotta sitten sen vuoksi, että satunnainen asiakas Sirpa 25-v. vuonna 2017 kävisi siellä kerran elämässään, ja löytäisi sieltä itselleen miehen. Se ei ole pubien ydinfunktio yhtikäs missään.

Olen antanut muutamalle suoraan pakit sen perusteella, että kysyessäni pitävätkö he viihteellä käymisestä, vastaus on tyyliä "En niinkään, etsin miestä". Minä vilpittömästi tykkään käydä viihteellä, ja jos nainen ei siitä tykkää (Ei tykkää käydä itse, eikä tykkäisi että minäkään käyn), naisen joutaa mennä. Se on molemmille parempi, ja parempi olisi etsiä sitä kumppania paikoista, joissa itsekin viihtyy.

Olen tosin hengaillut huippu-urheilutasoisen nuoren naisen kanssa, joka ei itse niin piitannut baareista (Hän vaali rautaista yleiskuntoaan, eikä kuitenkaan ollut täysin kuppiin sylkijä), mutta ei myöskään hermoillut minulle siitä, että minä niissä kävin. Silloin tilanne on ok, mutta nalkuttamista omista menoistani minä en todistetusti kauaa kuuntele. Silloin ei olla orastavassa parisuhteessa lainkaan terveellä pohjalla, jos pitää jo alkuvaiheessa pyrkiä kontrolloimaan toisen menemisiä ja tekemisiä.
« Viimeksi muokattu: ti 25.04.2017, 21:23:03 kirjoittanut Renttu »
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #10 : to 27.04.2017, 10:12:48 »
Yhtä asiaa olen Tinderissä erityisesti ihmetellyt, ja se on ns. kaveriyhteydet. Kovin usein ruutuun lävähtävän miehen tiedoissa on joku ihme yhteys johonkuhun FB-kaveriini. Ovatko piirit tosiaan niin pienet? Erityisesti yksi tyyppi joka on minulle vain "netistä tuttu" näyttää onnistuneen änkemään itsensä lähes kenen tahansa kaveriksi. Aika ihmeellistä.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #11 : la 29.04.2017, 14:42:47 »
Nyt en ehdi tätä linkkiä varsinaisesti lukemaan, mutta laitan tähän jemmaan ettei huku (olen jälleen kirjastossa):

http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/voiko_tinderista_loytaa_rakkauden_kayttajat_kertovat_kokemuksistaan

Pyysimme teiltä Tinder-kokemuksia. Jotkut ovat löytäneet sieltä pysyvän kumppanin, toiset ovat olleet niin pettyneitä, että ovat tuhonneet tilinsä. Jotkut taas ovat jaksaneet käydä kymmenillä treffeillä, vaikka treffikokemukset eivät olekaan olleet kummoisia.

Varmasti kumppanin voi löytää - aivan mistä tahansa. Mutta voi olla löytämättäkin. Jos ei vaan kertakaikkiaan synkkaa, niin ei synkkaa. Kaverin kanssa Tinderistä jotain juteltiin ja olin hänet jo siellä nähnytkin (kaveri on siis mies), ja näinpä toistekin kun hän oli kiukuspäissään poistanut tilinsä ja sittemmin luonut sen uudestaan. Siellä me sitten vaan napsutellaan toisillemme sydämiä. No, ei kai kumminkaan iät ajat, eli jos hän sitä tiliään vekslaa eestaas, niin ehkäpä en suotta laita kohteliaisuuttani aina tykkäämistä joka kerta. Tai vastoinpäin, jos itse kyllästyn ja poistan oman tilini.

Kun treffeillä parhaimmillakin tasolla toisen ihmisen kanssa on sellainen ihan ok fiilis kuin jonkun hyvän päivän tuttavan, mutta ei sen enempää, niin miten siitä voi mitään kehittyä? Kun ei ole pakko, kukaan ei jää lämmittelemään mitään taskulämmintä suhdetta silläkurin että josko siitä jotain syntyisi, ennemmin siirrytään seuraavaan treffattavaan, ja sitä seuraavaan jne. Voi siis sanoa että runsaudenpula; se että on muka paljon vaihtoehtoja tuntuu ihan samalta kuin niitä ei olisi ollenkaan. Kun ei niitä oikeasti olekaan.

Ihmisille on luontevinta pariutua pitkän linjan tuttavuuksien kanssa, niiden joihin saa tutustua rauhassa kunnolla ja tykästyä pikkuhiljaa. Jos ei sellaisia ole, lähinnä saa odottaa lottovoiton kaltaista ihmettä.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #12 : la 29.04.2017, 15:18:49 »

Muutoin voisin uskoa, vaan panee epäilemään, jos Laasanen noin todistaa. Nimittäin - rajoitetut kanavat kiinnittää huomio tietenkin tekee homman hankalaksi kaikille niille, joiden kiinnostavuus ei ole tinderin välitettävissä. Lisäksi siellä on jo lähtökohtaisesti rajattu pois varsin tavallinen tapa "löytää oikea pari itselleen": työskentely, opiskelu, harrastaminen yhdessä.

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #13 : la 29.04.2017, 15:41:52 »
Onkohan jäsen safiiri koskaan löytänyt oikeaa paria itselleen ?

Se, tietty harmittaa, jos elämä on mennyt silleen poskeen, että aina on löytynyt vääränlainen kumppani ?

Itse ainakin toivon, että jäsen safiiri löytäisi hyvän parin ja hyvää seuraa itselleen, se nimittäin piristää ihmismieltä melkoisesti.

ai supous ?

.....

Utelen toiveikkaana, osin dip.tyyppisenä taikka sik-sakkisena, jopa irroteliaanisena älykkönä ?

Hur är det med den saken, tycker du, att allting  är så hoppas bra, att kan, eller  måste man anskrivats här i Finland ??
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #14 : la 29.04.2017, 17:25:27 »
Harald, Safiiri on ollut naimisissa yli 30 vuotta ja monen lapsen äiti.

Alkaa hieman vaivaamaan tämä kiinnostuksesi toisten asioihin ja kyselysi.

T; Xante

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #15 : la 29.04.2017, 18:09:50 »
Onkohan jäsen safiiri koskaan löytänyt oikeaa paria itselleen ?

Se, tietty harmittaa, jos elämä on mennyt silleen poskeen, että aina on löytynyt vääränlainen kumppani ?

Itse ainakin toivon, että jäsen safiiri löytäisi hyvän parin ja hyvää seuraa itselleen, se nimittäin piristää ihmismieltä melkoisesti.

ai supous ?

.....

Utelen toiveikkaana, osin dip.tyyppisenä taikka sik-sakkisena, jopa irroteliaanisena älykkönä ?

Hur är det med den saken, tycker du, att allting  är så hoppas bra, att kan, eller  måste man anskrivats här i Finland ??

Juu onhan tää vähän outoa tosiaan kysellä mun "oikean" perään. Onko kyseessä vihjaus, että tää nykyinen on "väärä" vai mikä on pohdinnan sisältö. Aika moneen kertaanhan on tullut jo kerrottua oma siviilisääty. En toki oleta, että mun juttuja kaikki lukee, mutta jos on tietävinään kovin hyvin kaikenlaista minusta ja elämästäni, niin miten ihmeessä tää tieto nyt sitten aina jää huomaamatta? Eikö parisuhteeni olemassaolo ole uskottavaa vai mikä mättää?

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #16 : la 29.04.2017, 18:21:20 »

Muutoin voisin uskoa, vaan panee epäilemään, jos Laasanen noin todistaa. Nimittäin - rajoitetut kanavat kiinnittää huomio tietenkin tekee homman hankalaksi kaikille niille, joiden kiinnostavuus ei ole tinderin välitettävissä. Lisäksi siellä on jo lähtökohtaisesti rajattu pois varsin tavallinen tapa "löytää oikea pari itselleen": työskentely, opiskelu, harrastaminen yhdessä.

Laasasen huomio oli ajalta ennen tinderiä, saattoipa olla ajalta, jolloin netti ei ollut nykyiseen tapaan kuvavetoinen.

Laasanen trollailee välillä, mutta kyllä se varmaan pariutumisesta jotain tietää, kun on gradun aiheesta tehnyt ja jatkanút vähän sen päällekin.

Onhan se niinkin, että netissä varsinkin naiset ovat ostoslistan kanssa liikenteessä. Tämä rajaa helposti ulos sellaiset, jotka tosielämässä saattaisivat kelvata.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #17 : la 29.04.2017, 19:46:46 »
Välillä olen meinannut nauraa perseeni irti niitä hienonhienoja ammatillisia titteleitä mitä miehillä on Tinderissä. Ihan takuulla ne ovat aitoja, mutta tuntuvat jotenkin niin kertakaikkisen hauskoilta. Hauskin tähän mennessä on ollut Grand Master. Jostain syystä tuosta ammattinimikkeestä tulee mieleen larppaus.

Pikaisen googletuksen jälkeen myös Star Wars (en ole varsinaisesti niiden leffojen fani, joten en tämmöistä ominpäin tiennyt).

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #18 : ti 02.05.2017, 21:27:02 »
Sepä se onkin perin mielenkiintoinen ilmiö, että jos ihminen yhdessä parisuhteessa alkaa toisen mielestä olemaan lähinnä läjä paskaa usean yhteisen vuoden jälkeen, niin mitenkäs se paskaläjä sitten onkin hokkuspokkus iki-ihana ja mielenkiintoinen upouuden kumppanin silmissä.

http://yle.fi/uutiset/3-9478442

socrates

• Vieras
« Vastaus #19 : ti 02.05.2017, 21:40:02 »
Sepä se onkin perin mielenkiintoinen ilmiö, että jos ihminen yhdessä parisuhteessa alkaa toisen mielestä olemaan lähinnä läjä paskaa usean yhteisen vuoden jälkeen, niin mitenkäs se paskaläjä sitten onkin hokkuspokkus iki-ihana ja mielenkiintoinen upouuden kumppanin silmissä.

http://yle.fi/uutiset/3-9478442

Tuo yhteisten tekemisten kaventaminen osuu nappiin. Tosin kyllä ne siinä uudessakin suhteessa ajan mittaan kapenevat. Kuka muka alkuhuuman jälkeen viitsii tehdä itselleen vastenmielisiä asioita?