Kirjoittaja Aihe: Todisteet sielun jälleensyntymisestä  (Luettu 5252 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Roger

• Konkari
  • BEWARE
Todisteet sielun jälleensyntymisestä
« : su 02.04.2017, 20:09:35 »
Tänne linkkejä tai kokemuksia sielunvaelluksesta.

Tämä asia pitää nyt selvittää. Ilman tietoa, että onko sielunvaellus mahdollinen, ei pysty keskittymään mihinkään vähemmän olennaiseen. Kyseessä on siis palstan tulevaisuus ja asemamme ihmisinä maailmankaikkeudessa.

Poissa Juha

• Konkari
Vs: Todisteet sielun jälleensyntymisestä
« Vastaus #1 : su 02.04.2017, 20:11:53 »

Tämä asia pitää nyt selvittää.

Lienee huumoriketju? :))

Poissa Väkevä Antidootti

• Konkari
« Vastaus #2 : su 02.04.2017, 20:17:04 »

Jumaluusoppiakin opiskellut Hipskusi oli todistettavasti edellisessä elämässään vuohi. Hän määkii edelleen.

VV.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa socrates

• Konkari
  • Ällön ihana mies
« Vastaus #3 : su 02.04.2017, 20:17:45 »

Tämä asia pitää nyt selvittää. Ilman tietoa, että onko sielunvaellus mahdollinen, ei pysty keskittymään mihinkään vähemmän olennaiseen. Kyseessä on siis palstan tulevaisuus ja asemamme ihmisinä maailmankaikkeudessa.

Psykiatri Reima Kampman tuli 70-luvulla tunnetuksi tulkittuaan jälleensyntymiskokemukset sivupersooniksi.

Joskus kyllä olen lukenut hämmästyttäviä kertomuksia, joissa esim lapsi osaa kuvailla aiempaa elämäänsä tavalla, joka natsaa täysin johonkin vainajaan.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa Roger

• Konkari
  • BEWARE
« Vastaus #4 : su 02.04.2017, 20:18:20 »

Lienee huumoriketju? :))

Vaikea sanoa. Itse olen lähtökohtaisesti tosissani liikkeellä. Tosin vastaava yleisö määrittää kehittymisen suunnan. Lienee Juha sinulle tuttua.

Poissa Norma B

• Öllölän örkki
  • Konkari
« Vastaus #5 : su 02.04.2017, 20:19:03 »
Milläs sen todistat... Kauan kauan sitten tuli telkasta tanskalainen sarja jossa ihmisiä vaikutettiin hypnoosiin ja höpöttelivät sitten kaikenlaista mitä tuli mieleen ja nämä mielikuvat otettiin sitten muistoina edellisistä inkarnaatioista. Ihmiset kuskattiin paikkoihin joita he olivat poikkeavassa tietoisuudentilassaan mieleensä saaneet, ja saatiin sitten paikanpäällä pällistellä että onko siellä yksityiskohdat semmoisia kuin ihmiselle oli päähän pälkähtänyt.

Onhan noita visioita itsellänikin ollut, mutta piru vie kun olen hahmottanut ex-inkarnaatiot niin hemmetin kaukaisiin aikoihin ettei niistä paikoista välttämättä ole enää jäljellä järin mitään tunnistettavaa. Jos siis sanoisin että siellä ja siellä oli sitä ja tätä, niin ei se todista mitään, kun ei ole enää.

Itse en omaa 100 % uskoa reinkarnaation, vaikka sen jo lapsukaisena uskokseni valitsinkin. En tiedä sitten että jos tapahtuisi molemminpuolinen tunnistaminen jonkun ihmisen kanssa, eli kumpikin tajuaisi että tunnen sinut entuudestaan - en tästä elämästä, siis aiemmasta - että olisiko se se viimeinen kaipaamani "todiste". Nuorempana piti tietysti olla varuillaan ettei joku mies lirkuttele minua itselleen mieluisaksi väittämällä että ollaan tuttuja. Yksi tämmöistä taisi vähän yrittää. Nykyään näin 40+ iässä kai tuskin moisesta enää pelkoa, eli miehen taholta minun tunnistamiseni olisi aito asia? (Oletan siis ettei keski-iässä enää leperrellä typeryyksiä... Ehkä naivi oletus...)

Itse olen tunnistanut pari sukulaistani, mutta he eivät minua. Toinen näistä sukulaisistani lapsena jutteli "levottomia" siitä kuinka on aiemmassa elämässä ollut se ja se, mutta en ole viitsinyt kiusata häntä aikuisella iällä tenttaamalla että mitäs ne jutut oli mitä lapsena kerroit. Todennäköisesti ei muistaisi, tai kokisi olonsa kiusaantuneeksi. Olettaisin ettei ole yhtään kiinnostunut mistään henkisistä asioista. Eli se piirre on ihan minun omia heiniäni (ja edesmenneen isäni).

Poissa Roger

• Konkari
  • BEWARE
« Vastaus #6 : su 02.04.2017, 20:20:32 »

Psykiatri Reima Kampman tuli 70-luvulla tunnetuksi tulkittuaan jälleensyntymiskokemukset sivupersooniksi.

Joskus kyllä olen lukenut hämmästyttäviä kertomuksia, joissa esim lapsi osaa kuvailla aiempaa elämäänsä tavalla, joka natsaa täysin johonkin vainajaan.

Olisiko linkkiä tarjolla? Kertomuksista. Itsellä myös muistikuvia lukemistani hämmästyttävistä tapauksista mutta olen hukannut lähteet.

Poissa socrates

• Konkari
  • Ällön ihana mies
« Vastaus #7 : su 02.04.2017, 20:22:51 »

Olisiko linkkiä tarjolla? Kertomuksista. Itsellä myös muistikuvia lukemistani hämmästyttävistä tapauksista mutta olen hukannut lähteet.

Minäkin olen hukannut. Olikohan mm joku ranskalainen poika, joka ällistyttävästi natsasi auto- onnettomuudessa kuolleeseen mieheen.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #8 : su 02.04.2017, 20:53:48 »
Tässä yksi linkki: http://www.studio55.fi/tastapuhutaan/article/neurokirurgin-hurja-vaite-tietoisuus-ei-lopu-kuolemaan/257758. Minulla on obe-kokemuksia ja jonkinlaisia hauraita muistoja menneistä elämistä . En tiedä varmasti, mitä nuo muistot ovat. En viitsi näistä omakohtaisista asioistani tästä aiheesta avautua enempää, etteivät änkyräateistit, Sepe, Jaska, VA. ja muut oikeassa omasta mielestään olevat tosikot eivät pääsisi enempää riekkumaan.

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #9 : su 02.04.2017, 21:00:34 »

Tänään keksin ihmistyypin, jota kuvaa käsite: sielusointuisuus. On sellaisia sielusointuja.

Käsite on suoraan Tetostonian sanomista vastaanotettu :)

Liittynee aiheeseen.

Poissa Väkevä Antidootti

• Konkari
« Vastaus #10 : su 02.04.2017, 21:04:29 »
En viitsi näistä omakohtaisista asioistani tästä aiheesta avautua enempää, etteivät änkyräateistit,....  VA. ja muut oikeassa......

Kiitos vakuuttaivista pers-pers-perstodisteista! Nyt olen persuskossa!

VV.

Poissa Roger

• Konkari
  • BEWARE
« Vastaus #11 : su 02.04.2017, 21:13:35 »
En viitsi näistä omakohtaisista asioistani tästä aiheesta avautua enempää, etteivät änkyräateistit, Sepe, Jaska, VA. ja muut oikeassa omasta mielestään olevat tosikot eivät pääsisi enempää riekkumaan.

Harmi, mutta ymmärrän kyllä, joku taisi ehtiä kommentoimaan sinua jo ennen omaa kommenttisiasi. Sepe tosin taitaa olla aavistuksen buddhalainen.

Tässä taustaksi Skeptiksen näkemystä:
Lainaus
Jälleensyntymisellä eli reinkarnaatiolla tarkoitetaan sielun siirtymistä kuoleman jälkeen uuteen elävään olentoon, tarkemmin sanoen ihmiseen, eläimeen tai jopa kasviin. Käsitys jälleensyntymästä on esiintynyt muun muassa filosofi Platonin kirjoituksissa. Hindulaisuudessa ja buddhalaisuudessa se ilmenee sielunvaellusopin muodossa.

Jälleensyntyminen on kiihottanut myös para­psykologien ajatuksia. He ovat esittäneet jälleensyntymisen puolesta erilaisia empiirisiä todisteita. Tällaisia ovat pienten lasten muistot edellisistä elämistä, edellisten elämien muistaminen hypnoosissa sekä todistettavasti tuntemattomien paikkojen tai uusien tilanteiden tuntuminen tutulta (ns. déjà vu -ilmiö).

Pienten lasten muistot edellisistä elämistä voivat johtua a) vanhempien tietoisesta petoksesta, jonka mukaisesti lapset syystä tai toisesta toimivat, b) siitä, että vanhemmat ja muut uskovat lasten tietävän enemmän kuin lapset tietävätkään, sekä c) kryptomnesiasta. Kryptomnesialla tarkoitetaan aikaisemmin omaksuttujen asioiden omaksumisen unohtamista. Kryptomnesiasta on kyse esimerkiksi silloin, kun henkilö selvästikin osaa puhua jollain hänelle tajuisesti vieraalla kielellä (vierailla kielillä puhuminen eli ksenoglossolalia), jota hän on joskus kuitenkin oppinut.

Tuo kielillä puhuminen on kanssa hassua. Meinaan jos joku osaa puhua kieltä jota tässä elämässä ei ole oppinut. Jostakin se on tarttunut, kai.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #12 : su 02.04.2017, 21:39:48 »

Sepe tosin taitaa olla aavistuksen buddhalainen.

Sepe ei ole pätkääkään buddhalainen. Hän on telaketjuateisti. Kävin hänen kanssaan muinoin pitkän väittelyn buddhalaisuudesta ja keskustelusta ilmeni, ettei hän ymmärtänyt buddhalaisuudesta yhtään mitään. Hoki usein vain, että buddhalaisuus ei ole monoliitti. Hän ei hyväksynyt buddhalaisuuden perusteitakaan kuten kuolemanjälkeistä elämää ja reinkarnaatiota. Ainoa minkä rusinan hän kuvitteli löytäneensä buddhalaisuuden pullasta oli se, että hän kuvitteli, ettei buddhalaisilla ole jumalia. Siinäkin Sepe iski kirveensä kiveen.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #13 : su 02.04.2017, 21:47:41 »
En viitsi näistä omakohtaisista asioistani tästä aiheesta avautua enempää, etteivät änkyräateistit,....  VA. ja muut oikeassa......

Kiitos vakuuttaivista pers-pers-perstodisteista! Nyt olen persuskossa!

VV.

Tämän tiesin odottamattakin, että sinä riennät sotkemaan ensimmäisenä tämänkin aiheen, äläkä tyrkytä minulle zoofiliaasi idari.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #14 : ma 03.04.2017, 15:58:02 »

Tuo kielillä puhuminen on kanssa hassua. Meinaan jos joku osaa puhua kieltä jota tässä elämässä ei ole oppinut. Jostakin se on tarttunut, kai.

Tuota kielillä puhumista on kyllä oikeasti tutkittu ja valitettavasti on todettu sen olevan täydellistä siansaksaa, jos nyt mikään voi olla täydellistä.

Sitä ei siis ymmärrä puhujat eikä kuulijat.  Huijauksiakin esintyy, mutta mitään pohjaa tuolle "kielillä puhumisille" ei ole löytynyt. Mielikuvitus sen varmaan prosessoi aivojen tietolaarista.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #15 : ma 03.04.2017, 16:19:53 »

Sepe ei ole pätkääkään buddhalainen. Hän on telaketjuateisti. Kävin hänen kanssaan muinoin pitkän väittelyn buddhalaisuudesta ja keskustelusta ilmeni, ettei hän ymmärtänyt buddhalaisuudesta yhtään mitään. Hoki usein vain, että buddhalaisuus ei ole monoliitti. Hän ei hyväksynyt buddhalaisuuden perusteitakaan kuten kuolemanjälkeistä elämää ja reinkarnaatiota. Ainoa minkä rusinan hän kuvitteli löytäneensä buddhalaisuuden pullasta oli se, että hän kuvitteli, ettei buddhalaisilla ole jumalia. Siinäkin Sepe iski kirveensä kiveen.

hibiskusi kiirehti sitten riekkumaan tähänkin ketjuun.
Kuten yllä selviää, hibiskusi ei osaa sanoa missä buddhalaisuuden suuntauksessa on jumalia ja mitä tarkoitetaan, kun buddhalaisuudessa puhutaan jumalista.
Niin, buddhalaisuuttahan on useita suuntauksia, totta silti on että hibiskusilaista buddhalaisuutta ei onneksi ole kuin hibiskusen päässä. Siinä ilmeisesti on jumalia, hibiskusen lisäksi.

Ei kannata käydä väittelemään sana sanaa vastaan. Totean vain sen, että kuten tapana on hibiskusi valehtelee.
hibiskusen käytös ei minkään mittapuun mukaan ole buddhalaisuutta. Noin ei voi käyttäytyä kukaan, joka tuntee Buddhan opin.

Poissa Väkevä Antidootti

• Konkari
« Vastaus #16 : ma 03.04.2017, 18:52:22 »

Tämän tiesin odottamattakin, että sinä riennät sotkemaan ensimmäisenä tämänkin aiheen, äläkä tyrkytä minulle zoofiliaasi idari.

"Tiesin odottamattakin" = mielenkiintoinen ilmaus, jonka merkitys jää minulle täysin hämärän peittoon.

"Zoofilia" = seksuaalinen parafilia, jossa seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu eläimiin esim. vuohiin tai kanoihin. Ei ole varmaa tietoa sen yleisyydestä, mutta se voi olla yleistä kuin homoseksuaalisuus, jka tartunta tällä palstallakin tuntuu olevan jo lähes kaikilla. (lähde: hipskusi)

"Idari" = stadin ikivanhaa slangia ja tarkoittaa tyhmää ihmistä.

Mansikiksi syntymistä ootellessa,
VV.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #17 : ma 03.04.2017, 19:55:40 »

"Tiesin odottamattakin" = mielenkiintoinen ilmaus, jonka merkitys jää minulle täysin hämärän peittoon.

"Zoofilia" = seksuaalinen parafilia, jossa seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu eläimiin esim. vuohiin tai kanoihin. Ei ole varmaa tietoa sen yleisyydestä, mutta se voi olla yleistä kuin homoseksuaalisuus, jka tartunta tällä palstallakin tuntuu olevan jo lähes kaikilla. (lähde: hipskusi)

"Idari" = stadin ikivanhaa slangia ja tarkoittaa tyhmää ihmistä.

Mansikiksi syntymistä ootellessa,
VV.

Sinulle jäävät useimmat asiat hämärän peittoon. Kuten sekin, että sanaa idari käyttävät nykynuoretkin Helsingissä, mutta ethän sinä maalaistollona voi sitä tietää.

Edellisessä elämässäsi olit emakko ja seuraavassa tulet olemaan haisunäätä. Synnyit poikkeuksellisesti tähän elämään ihmisen kaltaiseksi kusipääksi, koska makasit rauhallisesti edellisen elämäsi haisevassa sian lietteessä.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #18 : ma 03.04.2017, 20:15:07 »

Sinulle jäävät useimmat asiat hämärän peittoon. Kuten sekin, että sanaa idari käyttävät nykynuoretkin Helsingissä, mutta ethän sinä maalaistollona voi sitä tietää.

Minulle ei ole koskaan sanottu idari, mutta ilmeisesti sinä tunnet sanan.

Odottamattakin tiedän, että et pysty olemaan vastaamatta.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #19 : ma 03.04.2017, 20:36:53 »

hibiskusi kiirehti sitten riekkumaan tähänkin ketjuun.
Kuten yllä selviää, hibiskusi ei osaa sanoa missä buddhalaisuuden suuntauksessa on jumalia ja mitä tarkoitetaan, kun buddhalaisuudessa puhutaan jumalista.
Niin, buddhalaisuuttahan on useita suuntauksia, totta silti on että hibiskusilaista buddhalaisuutta ei onneksi ole kuin hibiskusen päässä. Siinä ilmeisesti on jumalia, hibiskusen lisäksi.

Ei kannata käydä väittelemään sana sanaa vastaan. Totean vain sen, että kuten tapana on hibiskusi valehtelee.
hibiskusen käytös ei minkään mittapuun mukaan ole buddhalaisuutta. Noin ei voi käyttäytyä kukaan, joka tuntee Buddhan opin.

Sinulla on tosiaan tapana todeta, että hibiskusi valehtelee. Itse Siddharta Gautama ei ollut ateisti, vai oliko sinun mielestäsi. Hän vain kuulopuheiden mukaan kertoi, ettei ihminen tarvitse jumalia (hän ilmeisesti oletti, että jumalia on) pelastuakseen, vaan hänen on itse tehtävä työ.

En ole buddhalainen, mutta tiedän buddhalaisuudesta paljon sinua enemmän. En aloita taas turhaa keskustelua idiootin kanssa, joka ei ymmärrä buddhalaisuudesta yhtään mitään, vaan kaivelee valmiiksi märehdittyjä käsityksiä buddhismista Wikipediasta ja muusta yhtä luotettavasta internet-saastasta, eikä ymmärrä niistäkään yhtään mitään. Olen kerran alentunut väittelemään Sepen kanssa buddhalaisuudesta, mutta toista kertaa en sitä tee. Pitäköön lahonneen kaalinsa ihan itse.