Luonnolla ei, kultaseni, ole mitään tarkoitusta.
On sillä jatkuvuus. Siihenhän sinunkin ymmärryksesi perustuu elämän jatkuvuuteen jonka perusteet olet perinyt jo "äidinmaidossa". (Tarkoitan genomia ja rna:ta jos ymmärrät)
Omaa tarkoitusta kehittelevät ovat niitä uskovaisia, kuten seksuaalisuuden itsetarkoitusta ihannoivat. Ilman luontoa ei sellaista edes olisi.
Ei, se ei ole luonnon tarkoitus. Nimittäin luonnossa aina joku yksilö, jopa laji, ei jatkumaan. Eikä se ole millään lailla luonnon tarkoituksen vastaista. Ei ollut mikään luonnon tarkoituksen vastainen tapahtuma, että mammutit tai dinosaurukset hävisivät. Ei ole luonnon tarkoituksen vastaista, että osa eläimistä ei lisäänny. Eläinyksilön saattaa kyllä olla luontainen tarve pysyä hengissä ja jopa saada jälkeläisiäkin. Mutta luonnon tarkoitus se ei ole. Muutoinhan susi, joka tapaa kauriinvasan toimisi vastoin luonnon tarkoitusta - vaikka se nimenomaan toimii vain, kuten luonto toimii. Omien geenien jatkaminen taas ei ollenkaan aina tapahdu vain tai edes parhaiten hankkimalla omia jälkeläisiä. Joskus omien geenien jatkumista edistää omien sisarusten lasten auttaminen. Eihän minun lapsillanikaan ole minun geenejäni kuin n. puolet. He eivät ole minun kloonejani.
Kuka on ihannointi seksuaalisuuden itsetarkoitusta? Taas sä kehittelet ihan omia päätelmiä. Seksuaalisuuden kaikki muut tärkeät tarkoitukset kuin vain se jälkeläisen alkuun saaminen seksiä harrastamalla eivät ole mitään itsetarkoitusta, vaan ihan yksinkertaisesti
muita tarkoituksia. Osa tarkoituksista jopa auttaa niitä omia geenejä jatkumaan. Osa sitten muuten vain on ihmiselle ja ihmisille tärkeitä.
Jos siis kaikki muut seksin tarkoitukset ovat luonnottomia, niin kauheen luonnottomia on vaikkapa bonobot, jotka kuksii toisiaan vallan innokkaasti täysin välittämättä siitä, voiko siitä jälkeläinen saada alkunsa. Selviytymisen kannalta tuo lajille on tärkeää, koska se hillitsee aggressioita. Omat geenit lopahtaa aikasen varmasti, jos lajitoveri sut tappaa aggressioissaan. Mutta sun mukaan siis tämä on luonnotonta seksiä?
Kaiken kaikkiaan jonkun luonnollisuuden nimiin huutaminen on tavattoman epäbiologinen ja epätieteellinen ilmaisu.