Huom! Selaat foorumin lukualuita, joten liittymä on hiukan erilainen.

Ketju Lainaa Print

Pitkät => Keskustelua keskustelusta ja keskustelijoista (nro 9)
Laki koskee ihmisiä ja ihminen on eläin, joten...

Mutta ei kyllä ole reilua, jos yksi eläinlaji kirjoittaa lain, jonka mukaan kaikkien on elettävä!
Luontodokkarissa sanottiin että korkea-arvoinen simpanssinaaras voi tappaa alempiarvoisen naaraan pennun. Muuan kusipää-ämmä kyttäilikin kovasti hyvin ala-arvoisen naaraan saamia kaksosia, mutta jollakin ilveellä kaksosten emo onnistui pentunsa varjelemaan verenhimoiselta lauman aateliselta.

Tuohan on rikos, jos mikä. Haluaa tappaa toisen pennut jotta omilla pennuilla on kilpaluetu. Mutta eläimillä sellaisesta ei rangaista. Ihmisillä rangaistaan, koska ihmislauman monimutkaiset sosiaaliset kuviot yleensä perustuvat edes jonkinlaisella "kaikkien oikeudelle elää", koska toisen ihmisen lasten tappaminen johtaa verikostoon, kansanmurhaan tahi sotaan. Ja sitten ei ehkä elä enää kukaan.
Eräällä suurehkolla foorumilla jonne kirjoittelen on käytössä somesta tutut tykkäykset, ja se on mielestäni toiminut todella hyvin. Saattaisin esimerkiksi täälläkin vaikka tykkäillä Laikan perusteellisista kirjoituksista, vaikka en keksisi mitään kommentoitavaa. Tykkäyksien avulla kirjoittaja näkee että luetaanko ja arvostetaanko tekstejä. Tällaisella perusfoorumilla se jää sitten useimmiten arvausten varaan.

Kyseisen foorumin alusta on vBulletin. En tiedä tukeeko SMF sellaista "hömpötystä", enkä tiedä toimisiko se edes näin pienellä porukalla. Mutta kyllä se minun nähdäkseni selvästi vähentää tyhjänpäiväisiä komppauksia.
Jos jonkun viestejä peukuttaisin, niin luultavasti useammin Kopekin kuin muiden. Hän osaa kirjoittaa jopa maahanmuutosta kiinnostavia viestejä.

Aelita on myös loistava foorumisti, mutta valitettavasti ei ole näkynyt viime aikoina.

Jos jonkun viestejä peukuttaisin, niin luultavasti useammin Kopekin kuin muiden. Hän osaa kirjoittaa jopa maahanmuutosta kiinnostavia viestejä.

Aelita on myös loistava foorumisti, mutta valitettavasti ei ole näkynyt viime aikoina.

Olen samaa mieltä molemmista mainituista. Aelita saattaa olla täällä käväisseen ABBA:n ohella eräs (hyvällä tavalla) kyseenalaisimmista kirjoittajista jonka olen nähnyt. Sai jopa waden hermostumaan, ja se on jo saavutus.
Saisi se wadekin tulla käymään.

Ensteks tarttis kirjoittaa laki, joka koskee eläimiä ja asettaa ne edesvastuuseen.

Uskon, että sinulla on mielessä mm. esim. määkiminen ja muu esiintyminen pahaan viettelevästi ilman vaatteita....

VV.
Se on kyllä harmi, ettei maailmankaikkeuden palaset olleet alkuräjähdyksen hetkellä sillä tavalla, että Aelita voisi nyt kirjoitella tänne. Wadekin saisi palata tosiaan.
Tiedefoorumilla kirjoittelee nikki wade, en tiedä onko meidän wade.

No etkö muka tunnista? Tiedefoorumin softa on niin kökkö että en viitsi käydä edes tutkimassa asiaa.

No etkö muka tunnista? Tiedefoorumin softa on niin kökkö että en viitsi käydä edes tutkimassa asiaa.

Näin jonkin lyhyehkön viestin ilmastonmuutoksesta, jonka perusteella en osaa sanoa. Ehkei ole sama.
En ota muuta kantaa, kuin että Laikan viestit ovat harvinaisen selvästi kirjoitettuja ja siten myös helposti ymmärrettäviä.
Tähän väliin sopinee kiitosviesti aikuisille apinoille Henderson Island'n 'maailmanperintökohteesta':

https://www.youtube.com/watch?v=OhYpI_LXIrs

Minä käyttää liikaa vaikea sana. Olla yksinkertainen hyvä. Miksi aina niin vaikea sana ALKAA HERMOSTUA sitten HALUAA IRVISTÄÄ HAMMAS. Miksi aina MONIMUTKAINEN.
Mitä, ei valaisevaa kuvamateriaalia! Mistä me nyt tiedetään, mitä meidän pitäisi ajatella ja itsessämme hävetä halveksuen.

T: Xante

Se on kyllä harmi, ettei maailmankaikkeuden palaset olleet alkuräjähdyksen hetkellä sillä tavalla, että Aelita voisi nyt kirjoitella tänne. Wadekin saisi palata tosiaan.

Tuo on kyllä aikaa kaukaa haettu, eipä tullut itsellekään mieleen, vaikka sinne kaikenlaista juolahtaakin.

Ajattelin vain ettei aelita viitsi, kukapa sitä aina jaksaisi olla skarppina.

Tokihan tyhjän saa pyytämättäkin ja jossei koe itselleen aiheelliseksi luennoida muille niin sitten voi vaikka höpistä itsekseen, sekin kuulemma kehittää.

Tuo on kyllä aikaa kaukaa haettu, eipä tullut itsellekään mieleen, vaikka sinne kaikenlaista juolahtaakin.

Ajattelin vain ettei aelita viitsi, kukapa sitä aina jaksaisi olla skarppina.

Tokihan tyhjän saa pyytämättäkin ja jossei koe itselleen aiheelliseksi luennoida muille niin sitten voi vaikka höpistä itsekseen, sekin kuulemma kehittää.

Tuon piti olla sellainen hassun hauska viittaus aikaisempiin keskusteluihin Näkökulmalla. En tosin tarkoita pilkata Aelitan ajatuksia, sillä aika pitkälle ne ostin.

En tosin tarkoita pilkata Aelitan ajatuksia, sillä aika pitkälle ne ostin.

Aelita oli hyvä ja kärsivällinen keskustelija. Mutta hän tarkasteli maailmaa ruusunpunaisesta kuplasta, jonne tietyt elämän tosiseikat eivät pystyneet tunkeutumaan.

Hän toi mieleeni erään henkilön Joseph Conradin kirjasta Pimeyden sydän. Päähenkilöllä oli naiivin idealistinen täti, joka ajatteli monien miekkosten lähtevän Kongoon hyvissä aikeissa sikäläisiä ihmisiä auttamaan. Päähenkilö tuumi naisten olevan kyvyttömiä kestämään maailmaa sellaisena kuin se on ja luovan siksi itselleen viihtyisämmän satumaailman.

Tuo ei päde kaikkiin naisiin, mutta samantapaista ilmiötä on havaittavissa nykyäänkin.

Tunnen nyt lievää noloutta puhuessani keskustelijasta joka ei ole läsnä. Vähän niinkuin selän takana. Onneksi siirryin Aelitasta kirjallisuuteen ja muutenkin yleisemmälle tasolle.

Voisin tietysti muotoilla sanottavani huomattavasti hankalammin käsittäen useampia sanoja, joista suuri osa isoja ja hienoja, mutta sanottakoon suoraan: kullin kuva ei kehitä minussa itsereflektoinnin haluja tai taitoja.

T: Xante

Just näin Xante, ei se ihmisen elämä noista kuvista paljonkaan kohennu.

Jos on entisestäänkin ns. "titityy-tyyppiä", niin sitten vaan on.

Tälläkin estradilla ollaan nähty postaajia, joilla on ongelmia itsensä kanssa suhteutettuna elämänsä normaaliin rooliin?

Voisin tietysti muotoilla sanottavani huomattavasti hankalammin käsittäen useampia sanoja, joista suuri osa isoja ja hienoja, mutta sanottakoon suoraan: kullin....

Just näin....

Tälläkin estradilla ollaan nähty postaajia, joilla on ongelmia itsensä kanssa suhteutettuna elämänsä normaaliin rooliin?

Tuskin sekään kovin normaalia on - vielä jos luulee olevansa haiseva Hyasintti tms..

VV.
Asiasta toiseen. Mielestäni Jatkumo on piristynyt viime aikoina.
Keskustelun taso on noussut ja turhamainen kinaaminen itsetyydytyksen tarpeellisuudesta on himmennyt.

Itsensä kanssa touhuavat voisivatkin perustaa ikioman kulmakunnan, jossa voisivat häärätä omin nokkinensa niitä sun näitä.

Mielestäni Kliffa idea, annettaisiin silloin tilaa ja volyymia näille yltiöpäisesti hiplaaville Super ihmisille
En kyllä itse ole havainnut mitään kinaamista itsetyydytyksen tarpeellisuudesta. Luulin että se on kaikille itsestäänselvää että se on tarpeellista. Sensijaan kaikki eivät ole kokeneet tarpeelliseksi että siitä puhutaan ääneen.

Kulmakunta löytyy jo:

http://jatkumo.net/index.php?topic=1996.0

En kyllä itse ole havainnut mitään kinaamista itsetyydytyksen tarpeellisuudesta. Luulin että se on kaikille itsestäänselvää että se on tarpeellista. Sensijaan kaikki eivät ole kokeneet tarpeelliseksi että siitä puhutaan ääneen.

Kulmakunta löytyy jo:

- Tuota justiinsa tarkoitin, että haluatko muidenkin haluavan samaa, jos sinä haluat toitottaa muille ihmisille  runkkaavasi mielin määrin ja vieläpäs vähän enemmänkin, mitä itse asiassa luulevat sinun runkkaavan

Jos niin kuin runkkaat joka vapaa-aikanasi, sen sopivan hetken tullen, yhä uudestaan ja uudestaan, niin oletko silloin mielestäsi normaalien kirjoissa ?

Kulmakunta löytyy jo:

- Tuota justiinsa tarkoitin, että haluatko muidenkin haluavan samaa, jos sinä haluat toitottaa muille ihmisille  runkkaavasi mielin määrin ja vieläpäs vähän enemmänkin, mitä itse asiassa luulevat sinun runkkaavan

Jos niin kuin runkkaat joka vapaa-aikanasi, sen sopivan hetken tullen, yhä uudestaan ja uudestaan, niin oletko silloin mielestäsi normaalien kirjoissa ?

Käsittääkseni en ole missään sanonut että olen itseni kimpussa 24/7. Joskus saattaa mennä miltei kk ettei ole moiseen tarvista eikä kiinnostusta. Ja sitten on tarvis kuukautiskipujen hillitsemiseksi, koska lääkkeiden napsiminen ei ole vatsalle hyväksi.

Kiitä minun runkkailuistani siis sitä "tahoa" joka oli niin SAATANAN ÄÄLIÖ että kehitti naisille kuukautiskivut. Minä en ole kiittänyt. Enkä kiitä.  >:(

Mutta sikäli kuin ei ole Jeesukseen rakastunut homo tai muuten vaan höhlä, niin elämään kuuluu kaikenlaista ja omakiva on yksi niistä asioista. En näe runkkaamisen ja vaikkapa auton rassaamisen välillä mitään arvoeroa niin että toinen olisi toistansa parempi harrastus.
Muþa miksi D Milja homoaa saĺtiden?

Muþa miksi D Milja homoaa saĺtiden?

Mipripiua rimpsuluituia hakuioa !!

Eekkönä tietänyä tuaskiasia sitälikä ?