Kirjoittaja Aihe: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.  (Luettu 13532 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Brutto

  • Konkari
  • Viestejä: 2186
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #40 : ma 20.02.2017, 14:52:09 »
Joo, Chill Out, toimii varmaan pojille, joita kiinnostaa pärjätä miehekkäästi. Eli siis se, että maskulininen panssari on ja pysyy turvassa. Sitten ne pojat, joita ei oikein kiinnostakaan ottaa yhteen miehekkäästi, tai joista ei vain mainittuja ominaisuuksia löydy, saavat vessassa turpaan, kuten ennenkin.

T: Xante

Kysymys kasvatusmetodeista eikä koulun järjestyksenpidosta. Kiltit pojat saavat vessassa turpaan myös sukupuolineutraalissa koulussa, mutta poikien enemmistö ei tilastojen mukaan motivoidu hankkimaan yleissivistystä.

Feministinen suhtautuminen poikien työväenluokkaiseen, maskuliiniseen panssariin on tietysti negatiivinen. Panssarin negatiivisuus ei kuitenkaan ole mitenkään objektiivinen totuus poikien luonteenlaadusta eikä kasvattajien asenteena johda poikien, ainakaan suuren osan pojista, yhdenvertaiseen kohteluun.

Minusta taasen on erittäin hedelmätöntä syytellä jotakin satuolentoporukkaa nimeltä feministit siitä, että koulujärjestelmämme ei toimi.

T: Xante

Muistat taas väärin. Ainoastaan älykkäät feministit ovat satuolentoporukkaa.

Poissa Chill Out

  • Konkari
  • Viestejä: 1328
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #41 : ma 20.02.2017, 14:56:09 »
Joo, Chill Out, toimii varmaan pojille, joita kiinnostaa pärjätä miehekkäästi. Eli siis se, että maskulininen panssari on ja pysyy turvassa. Sitten ne pojat, joita ei oikein kiinnostakaan ottaa yhteen miehekkäästi, tai joista ei vain mainittuja ominaisuuksia löydy, saavat vessassa turpaan, kuten ennenkin.

T: Xante

Kysymys kasvatusmetodeista eikä koulun järjestyksenpidosta. Kiltit pojat saavat vessassa turpaan myös sukupuolineutraalissa koulussa, mutta poikien enemmistö ei tilastojen mukaan motivoidu hankkimaan yleissivistystä.

Feministinen suhtautuminen poikien työväenluokkaiseen, maskuliiniseen panssariin on tietysti negatiivinen. Panssarin negatiivisuus ei kuitenkaan ole mitenkään objektiivinen totuus poikien luonteenlaadusta eikä kasvattajien asenteena johda poikien, ainakaan suuren osan pojista, yhdenvertaiseen kohteluun.

Minusta taasen on erittäin hedelmätöntä syytellä jotakin satuolentoporukkaa nimeltä feministit siitä, että koulujärjestelmämme ei toimi.

T: Xante

Syyttäminen on tietysti hedelmätöntä, kunhan tehdyt virheet tunnustetaan ja tehdään tarvittavat muutokset. Mutta jos tarkoituksesi on väittää feminismiä syyttömäksi, niin mistä sinä etsisit lähdettä sellaiselle aatteelle, jonka mukaan poikien ja tyttöjen välillä ei ole kasvatukseen vaikuttavia eroja?

Poissa Renttu

  • saippuakauppias
  • Konkari
  • Viestejä: 8529
  • Epäilyttävä henkilö
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #42 : ma 20.02.2017, 15:02:26 »
Törkeintä on, että kouluopetukseen pusketaan sukupuolipoliittista ideologiaa kiihtyvään tahtiin ja niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, vaikka tilanne on jo valmiiksi vakava. Katsotaanpa, mitä tuli ensimmäisenä vastaan kun googlasi koulu sukupuoli opetus:

Kasvatustieteen päivät 2016.pdf: "EROT, SUKUPUOLI JA OIKEUDENMUKAISUUS KOULUTUKSESSA" :

"Yläkouluikäiset oppilaat toimijuuksista neuvottelemassa. Intersektionaalisen feminismin näkökulma monikulttuuriseen musiikinluokkaan".

"Maahanmuuttajatyttöjen aktiivinen toimijuus koulusiirtymissä".

"Vertaissuhteiden merkitys maahanmuuttaja- ja suomalaistaustaisten nuorten kouluvalinnassa yhdeksännen luokan yhteishaun aikana".

"Secondary school spaces and repeated gendered divisions  In the ’model country’ of gender equality".

"Sukupuolen ja koulutuksen merkitsemät toimijuudet".

"Sukupuolittunut keskustelu koulutuksen tasa-arvosta ja yhdenvertaisuudesta suomalaisessa mediassa".

"Millaista opiskelijakulttuuria luokanopettajakoulutus luo, uusintaa, muokkaa ja ylläpitää? Luokanopettajaopiskelijoiden heimokulttuurista ja sukupuolittuneista rakenteista".

Että sellaiset ovat modernit koulutuspäivät, lista vain jatkuu ja jatkuu. Tämä on täysin naurettavaa!
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Vanha aatami

  • Konkari
  • Viestejä: 13242
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #43 : ma 20.02.2017, 15:50:23 »
Törkeintä on, että kouluopetukseen pusketaan sukupuolipoliittista ideologiaa kiihtyvään tahtiin ja niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, vaikka tilanne on jo valmiiksi vakava. Katsotaanpa, mitä tuli ensimmäisenä vastaan kun googlasi koulu sukupuoli opetus:

Kasvatustieteen päivät 2016.pdf: "EROT, SUKUPUOLI JA OIKEUDENMUKAISUUS KOULUTUKSESSA" :
.....

Mutta olihan esitelmijöitsijöistä kai vajaa 10 % miehiä (säälistä?). Varmaan miehiä oli myös kuulijoissa.

PS.
"Toteutuuko bändisoiton demokraattisuus, mikäli sen hyödyntäminen tapahtuu monikulttuurisessa musiikinluokassa, jossa eri toimijoiden suhteet länsimaiseen populaarimusiikkiin saattavat erota toisistaan runsaastikin?"

Sosiaalidemokraattisuus soitossa? Mikä hiton hyöyntäminen? Mitkä helvetin "toimijat"? Boko Haram....?

VV.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa drontti

  • Konkari
  • Viestejä: 2647
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #44 : ma 20.02.2017, 15:55:05 »
Yritin linkkiä avaamatta miettiä, millainen näkökulma intersektionaalisella feminismillä on monikulttuuriseen musiikinopetukseen. Ainakin vanhat sukupuolittuneet jaot bassoihin, sopraanoihin, ja mitä niitä on, ovat syrjiviä ja tasa-arvon vastaisia. Monikulttuurisia versioita pitäisi puolestaan kehittää lauluihin kuten Oi maamme Suomi synnyinmaa.

Paljon muutakin painavaa asiaa löytyy varmasti alan asiantuntijoilta.


PS.
"Toteutuuko bändisoiton demokraattisuus, mikäli sen hyödyntäminen tapahtuu monikulttuurisessa musiikinluokassa, jossa eri toimijoiden suhteet länsimaiseen populaarimusiikkiin saattavat erota toisistaan runsaastikin?"


Missä muuallakaan bändisoiton demokraattisuus voisi toteutua, jollei sitä hyödynnetä monikulttuurisessa musiikinluokassa? Monokulttuurissako muka?
« Viimeksi muokattu: ma 20.02.2017, 16:10:42 kirjoittanut drontti »

Poissa Safiiri

  • Konkari
  • Viestejä: 13530
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #45 : ma 20.02.2017, 16:13:02 »
Ehkä koululaiset kaipaavat opettajasta myös roolimallia.

Itse olin vielä ala-asteella sellaisessa onnellisessa asemassa, että meillä oli luokanvalvojana miesopettaja jolle ei naureskeltu ja tunneilla käyttäydyttiin asiallisesti ja opittiin asioita. En keksi yhtäkään negatiivista ajatusta siitä asetelmasta.

Tai ehkä se työväenluokkainen, maskuliinen panssari johtaa asetelmaan ja asenteeseen, jossa naisopettajille naureskellaan, eikä heidän tunneilla käyttäydytä asiallisesti, saati opetella asioita - ainakaan pojat?

T: Xante

Riippuu opettajasta. Miesopettajan helpompi saada poikiin auktoriteetti ja motivoida koulunkäyntiin. Naisopettajat pystyvät siihen myös, mutta työväenluokkaisen, maskuliinisen panssarin kanssa naisopettaja ei pärjää, jos asennoituu poikiin kuten tyttöihin. Jos peruskoulun yhdeksännen luokan hormonimyrskyn kanssa kipuileville pojille vielä yritetään kertoa "Miksi kaikkien pitäisi olla feministejä", koulu menettää viimeisenkin mahdollisuutensa motivoida opiskeluun poikia, joilla on työväenluokkainen, maskuliininen panssari.

Jos niille pojille sen sijaan koulussa vielä edelleen opetetaan, ett' nainen on miehen alamainen, tyhmä ja tarkoitettu vain meistä palvelemaan, niin sitten saamme vain lisää niitä onnettomia miehiä, jotka ruikuttaa yksinäisyyttään aikuisina ja valittaa naisten vaativuutta.

Poissa Safiiri

  • Konkari
  • Viestejä: 13530
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #46 : ma 20.02.2017, 16:16:56 »
Ehkä koululaiset kaipaavat opettajasta myös roolimallia.

Itse olin vielä ala-asteella sellaisessa onnellisessa asemassa, että meillä oli luokanvalvojana miesopettaja jolle ei naureskeltu ja tunneilla käyttäydyttiin asiallisesti ja opittiin asioita. En keksi yhtäkään negatiivista ajatusta siitä asetelmasta.
Totta kai kaipaavat, varsinkin jos on yksinhuoltajan lapsi (Ja heitä on paljon!). Opettajat ovat olleet kautta aikojen myös roolimalleja, niin hyvässä kuin pahassa. Kehotan kaikkia muistelemaan, millaisten opettajien tunneilla oli työrauha ja tekemisen meininki (Ja samalla mukavaa!), millaisten opettajien tunneilla pahimmillaan täysi kaaos. Muistelkaapa omien luokkienne kympin tyttöjä. Oliko heillä mielestänne sellaiset ominaisuudet ja auktoriteetti, että heistä tulisi aikuisina  hyviä opettajia? Onko heistä pitämään kurissa ja myös opettamaan niitä takapulpetin poikia, vai voisiko olla, että rahkeet eivät siihen yksinkertaisesti riitä? Sitten omista vajavaisuuksista syytetään poikien "maskuliinista panssaria", jos pojat eivät suostu siihen muottiin, mihin heitä nyt yritetään tunkea...

Hah. Mä olin sekä ns. kympin tyttö, että mm. haistattelin rehtorille. Sun kuva tytöistä on tavattoman kapea. Pojista myös.
« Viimeksi muokattu: ma 20.02.2017, 16:21:20 kirjoittanut Safiiri »

Poissa Chill Out

  • Konkari
  • Viestejä: 1328
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #47 : ma 20.02.2017, 16:28:45 »
Ehkä koululaiset kaipaavat opettajasta myös roolimallia.

Itse olin vielä ala-asteella sellaisessa onnellisessa asemassa, että meillä oli luokanvalvojana miesopettaja jolle ei naureskeltu ja tunneilla käyttäydyttiin asiallisesti ja opittiin asioita. En keksi yhtäkään negatiivista ajatusta siitä asetelmasta.

Tai ehkä se työväenluokkainen, maskuliinen panssari johtaa asetelmaan ja asenteeseen, jossa naisopettajille naureskellaan, eikä heidän tunneilla käyttäydytä asiallisesti, saati opetella asioita - ainakaan pojat?

T: Xante

Riippuu opettajasta. Miesopettajan helpompi saada poikiin auktoriteetti ja motivoida koulunkäyntiin. Naisopettajat pystyvät siihen myös, mutta työväenluokkaisen, maskuliinisen panssarin kanssa naisopettaja ei pärjää, jos asennoituu poikiin kuten tyttöihin. Jos peruskoulun yhdeksännen luokan hormonimyrskyn kanssa kipuileville pojille vielä yritetään kertoa "Miksi kaikkien pitäisi olla feministejä", koulu menettää viimeisenkin mahdollisuutensa motivoida opiskeluun poikia, joilla on työväenluokkainen, maskuliininen panssari.

Jos niille pojille sen sijaan koulussa vielä edelleen opetetaan, ett' nainen on miehen alamainen, tyhmä ja tarkoitettu vain meistä palvelemaan, niin sitten saamme vain lisää niitä onnettomia miehiä, jotka ruikuttaa yksinäisyyttään aikuisina ja valittaa naisten vaativuutta.

Selostamasi on asenne, joka Suomesta on ns. kansan keskuudesta kadonnut melkein kokonaan jo ammoin, jos sitä on koskaan ollutkaan. Kouluissa en usko juuri koskaan esiintyneen. Sen sijaan nykyisin poikia koulussa kasvatetaan häpeämään sukupuoltaan, jolle he eivät mitään voi, eikä heitä edes yritetä kasvattaa miehiksi. Ei koulu siinäkään onnistu, miehiä heistä kuitenkin luonnostaan tulee, mutta liian monesta sivistymätön ja syrjäytynyt.

Poissa Safiiri

  • Konkari
  • Viestejä: 13530
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #48 : ma 20.02.2017, 16:32:11 »
Ehkä koululaiset kaipaavat opettajasta myös roolimallia.

Itse olin vielä ala-asteella sellaisessa onnellisessa asemassa, että meillä oli luokanvalvojana miesopettaja jolle ei naureskeltu ja tunneilla käyttäydyttiin asiallisesti ja opittiin asioita. En keksi yhtäkään negatiivista ajatusta siitä asetelmasta.

Tai ehkä se työväenluokkainen, maskuliinen panssari johtaa asetelmaan ja asenteeseen, jossa naisopettajille naureskellaan, eikä heidän tunneilla käyttäydytä asiallisesti, saati opetella asioita - ainakaan pojat?

T: Xante

Riippuu opettajasta. Miesopettajan helpompi saada poikiin auktoriteetti ja motivoida koulunkäyntiin. Naisopettajat pystyvät siihen myös, mutta työväenluokkaisen, maskuliinisen panssarin kanssa naisopettaja ei pärjää, jos asennoituu poikiin kuten tyttöihin. Jos peruskoulun yhdeksännen luokan hormonimyrskyn kanssa kipuileville pojille vielä yritetään kertoa "Miksi kaikkien pitäisi olla feministejä", koulu menettää viimeisenkin mahdollisuutensa motivoida opiskeluun poikia, joilla on työväenluokkainen, maskuliininen panssari.

Jos niille pojille sen sijaan koulussa vielä edelleen opetetaan, ett' nainen on miehen alamainen, tyhmä ja tarkoitettu vain meistä palvelemaan, niin sitten saamme vain lisää niitä onnettomia miehiä, jotka ruikuttaa yksinäisyyttään aikuisina ja valittaa naisten vaativuutta.

Selostamasi on asenne, joka Suomesta on ns. kansan keskuudesta kadonnut melkein kokonaan jo ammoin, jos sitä on koskaan ollutkaan. Kouluissa en usko juuri koskaan esiintyneen. Sen sijaan nykyisin poikia koulussa kasvatetaan häpeämään sukupuoltaan, jolle he eivät mitään voi, eikä heitä edes yritetä kasvattaa miehiksi. Ei koulu siinäkään onnistu, miehiä heistä kuitenkin luonnostaan tulee, mutta liian monesta sivistymätön ja syrjäytynyt.

No siinä me ei tod. menetetä mitään, ettei poikia miehiksi yritetä kasvattaa. Sillä mä en pysty keksimään ensimmäistäkään asiaa, joka olisi tarpeen miehelle, vaan ei naiselle. Keksitkös sinä? (Siis kasvatuksen tuloksena, ei pelkkinä biologisina ominaisuuksina, joita kasvattamalla ei tarvitse tuottaa)

Poissa Renttu

  • saippuakauppias
  • Konkari
  • Viestejä: 8529
  • Epäilyttävä henkilö
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #49 : ma 20.02.2017, 16:36:20 »
Mutta olihan esitelmijöitsijöistä kai vajaa 10 % miehiä (säälistä?). Varmaan miehiä oli myös kuulijoissa.

PS.
"Toteutuuko bändisoiton demokraattisuus, mikäli sen hyödyntäminen tapahtuu monikulttuurisessa musiikinluokassa, jossa eri toimijoiden suhteet länsimaiseen populaarimusiikkiin saattavat erota toisistaan runsaastikin?"

Sosiaalidemokraattisuus soitossa? Mikä hiton hyöyntäminen? Mitkä helvetin "toimijat"? Boko Haram....?

VV.
Naisfeministejä hännystelevät feministimiehet ovat pahinta lajia, varsinaisia ritareita valkeilla ratsuillaan.

Osa tutkijoista sentään vielä rohkenee sanoa suoraan, että kouluissa pätee nykysin tyttöjen säännöt ja koulu syrjii poikia, mutta eiköhän heidänkin urakehityksensä saada vielä katkaistua, että tämmöiset ikävät tosiseikat eivät olisi jatkossa tapetilla.

Ei ole ensimmäinen kerta Suomessakaan, kun opiilaille ryhdytään pakkosyöttämään ideologiaa. Tästä oli aikoinaan juttua Suomen Kuvalehdessäkin, mutta artikkeli on maksumuurin takana. Ylellä samasta teemasta: Peruskouluopetuksesta piti tulla marxilaista – uutta tietoa kohutusta Pirkkalan koulukokeilusta.

Tässä tapauksessa hassu kokeilu rajoittui vain yhteen kouluun (Opettajat selvisivät pelkillä varoituksilla!), mutta nyt aivopestään ihan valtakunnan tasolla. Tulokset kokeilun onnistumisesta eivät liene kellekään epäselvät. Hyvin on onnistuttu, kun pojat saadaan vihdoinkin syrjäytettyä! :)
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Chill Out

  • Konkari
  • Viestejä: 1328
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #50 : ma 20.02.2017, 16:36:45 »
Ehkä koululaiset kaipaavat opettajasta myös roolimallia.

Itse olin vielä ala-asteella sellaisessa onnellisessa asemassa, että meillä oli luokanvalvojana miesopettaja jolle ei naureskeltu ja tunneilla käyttäydyttiin asiallisesti ja opittiin asioita. En keksi yhtäkään negatiivista ajatusta siitä asetelmasta.

Tai ehkä se työväenluokkainen, maskuliinen panssari johtaa asetelmaan ja asenteeseen, jossa naisopettajille naureskellaan, eikä heidän tunneilla käyttäydytä asiallisesti, saati opetella asioita - ainakaan pojat?

T: Xante

Riippuu opettajasta. Miesopettajan helpompi saada poikiin auktoriteetti ja motivoida koulunkäyntiin. Naisopettajat pystyvät siihen myös, mutta työväenluokkaisen, maskuliinisen panssarin kanssa naisopettaja ei pärjää, jos asennoituu poikiin kuten tyttöihin. Jos peruskoulun yhdeksännen luokan hormonimyrskyn kanssa kipuileville pojille vielä yritetään kertoa "Miksi kaikkien pitäisi olla feministejä", koulu menettää viimeisenkin mahdollisuutensa motivoida opiskeluun poikia, joilla on työväenluokkainen, maskuliininen panssari.

Jos niille pojille sen sijaan koulussa vielä edelleen opetetaan, ett' nainen on miehen alamainen, tyhmä ja tarkoitettu vain meistä palvelemaan, niin sitten saamme vain lisää niitä onnettomia miehiä, jotka ruikuttaa yksinäisyyttään aikuisina ja valittaa naisten vaativuutta.

Selostamasi on asenne, joka Suomesta on ns. kansan keskuudesta kadonnut melkein kokonaan jo ammoin, jos sitä on koskaan ollutkaan. Kouluissa en usko juuri koskaan esiintyneen. Sen sijaan nykyisin poikia koulussa kasvatetaan häpeämään sukupuoltaan, jolle he eivät mitään voi, eikä heitä edes yritetä kasvattaa miehiksi. Ei koulu siinäkään onnistu, miehiä heistä kuitenkin luonnostaan tulee, mutta liian monesta sivistymätön ja syrjäytynyt.

No siinä me ei tod. menetetä mitään, ettei poikia miehiksi yritetä kasvattaa. Sillä mä en pysty keksimään ensimmäistäkään asiaa, joka olisi tarpeen miehelle, vaan ei naiselle. Keksitkös sinä? (Siis kasvatuksen tuloksena, ei pelkkinä biologisina ominaisuuksina, joita kasvattamalla ei tarvitse tuottaa)

Ongelma onkin siinä, että sukuneutraalilla kasvatuksella liian suuri osa pojista ei opi niitä taitoja, jotka ovat sinänsä yhtä tarpeellisia molemmille sukupuolille.

Poissa Renttu

  • saippuakauppias
  • Konkari
  • Viestejä: 8529
  • Epäilyttävä henkilö
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #51 : ma 20.02.2017, 16:42:49 »
Yritin linkkiä avaamatta miettiä, millainen näkökulma intersektionaalisella feminismillä on monikulttuuriseen musiikinopetukseen.
On käsittämätöntä, miten koulubändejä edes on voitu koskaan perustaa ilman monikulttuurisuutta ja feminismiä.

Tietääkseni intersektionaalinen feminismi on feminismimn viimeisintä aaltoa, todellista rusinat pullasta -feminismiä. Mitä olen seurannut (En kovin paljon, myönnän), intersektionaalinen feminismi onnistuu kusemaan koko aatteen muroihin tavalla, johon ei edes rintsikanpolttofeminismi pystynyt. Mutta juu, nyt pitää himmata tästä, alkaisi muuten tympiä liikaa. :)
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Renttu

  • saippuakauppias
  • Konkari
  • Viestejä: 8529
  • Epäilyttävä henkilö
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #52 : ma 20.02.2017, 16:52:10 »
Ongelma onkin siinä, että sukuneutraalilla kasvatuksella liian suuri osa pojista ei opi niitä taitoja, jotka ovat sinänsä yhtä tarpeellisia molemmille sukupuolille.
"Sukupuolineutraaliutta" ollaan vasta toden teolla aloittelemassa, vaikka jo nyt on selvää, että tämmöiset asiat ovat aikaansaaneet vain merkittävää hallaa. Eikä sukupuolineutraalius opetuksessakaan toteudu kuin paperilla - järjestelmä suosisi vain kasvavasti tyttöjä.

Kun ala-asteen oppilailta itseltään kysytään, vanhat jaot eivät ole muuttuneet miksikään. Pojat haluaisivat isoina palomiehiksi, poliiseiksi, astronauteiksi jne., tyttöjä kiinnostaa sairaanhoitajan, eläinlääkärin, parturi-kampaajan ammatti... Nythän on niin, että feminismille tämmöiset luontaiset taipumukset ja jaot ovat iljetys ja tässä on kategorisesti jotain vikaa. Ei todellakaan haittaa, ettei heillä itsellään ole teknisen alan koulutusta (Ei riittäisi älylliset rahkeetkaan), vaan on opiskeltu oikein sukupuolentutkimusta. Sellaisella koulutustaustalla ja kasvatustieteisiin soluttautumalla on muka pätevyyttä ryhtyä laukomaan, miten opetusta tulisi hoitaa. Se on roskaa!
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Safiiri

  • Konkari
  • Viestejä: 13530
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #53 : ma 20.02.2017, 17:19:20 »
Ehkä koululaiset kaipaavat opettajasta myös roolimallia.

Itse olin vielä ala-asteella sellaisessa onnellisessa asemassa, että meillä oli luokanvalvojana miesopettaja jolle ei naureskeltu ja tunneilla käyttäydyttiin asiallisesti ja opittiin asioita. En keksi yhtäkään negatiivista ajatusta siitä asetelmasta.

Tai ehkä se työväenluokkainen, maskuliinen panssari johtaa asetelmaan ja asenteeseen, jossa naisopettajille naureskellaan, eikä heidän tunneilla käyttäydytä asiallisesti, saati opetella asioita - ainakaan pojat?

T: Xante

Riippuu opettajasta. Miesopettajan helpompi saada poikiin auktoriteetti ja motivoida koulunkäyntiin. Naisopettajat pystyvät siihen myös, mutta työväenluokkaisen, maskuliinisen panssarin kanssa naisopettaja ei pärjää, jos asennoituu poikiin kuten tyttöihin. Jos peruskoulun yhdeksännen luokan hormonimyrskyn kanssa kipuileville pojille vielä yritetään kertoa "Miksi kaikkien pitäisi olla feministejä", koulu menettää viimeisenkin mahdollisuutensa motivoida opiskeluun poikia, joilla on työväenluokkainen, maskuliininen panssari.

Jos niille pojille sen sijaan koulussa vielä edelleen opetetaan, ett' nainen on miehen alamainen, tyhmä ja tarkoitettu vain meistä palvelemaan, niin sitten saamme vain lisää niitä onnettomia miehiä, jotka ruikuttaa yksinäisyyttään aikuisina ja valittaa naisten vaativuutta.

Selostamasi on asenne, joka Suomesta on ns. kansan keskuudesta kadonnut melkein kokonaan jo ammoin, jos sitä on koskaan ollutkaan. Kouluissa en usko juuri koskaan esiintyneen. Sen sijaan nykyisin poikia koulussa kasvatetaan häpeämään sukupuoltaan, jolle he eivät mitään voi, eikä heitä edes yritetä kasvattaa miehiksi. Ei koulu siinäkään onnistu, miehiä heistä kuitenkin luonnostaan tulee, mutta liian monesta sivistymätön ja syrjäytynyt.

No siinä me ei tod. menetetä mitään, ettei poikia miehiksi yritetä kasvattaa. Sillä mä en pysty keksimään ensimmäistäkään asiaa, joka olisi tarpeen miehelle, vaan ei naiselle. Keksitkös sinä? (Siis kasvatuksen tuloksena, ei pelkkinä biologisina ominaisuuksina, joita kasvattamalla ei tarvitse tuottaa)

Ongelma onkin siinä, että sukuneutraalilla kasvatuksella liian suuri osa pojista ei opi niitä taitoja, jotka ovat sinänsä yhtä tarpeellisia molemmille sukupuolille.

Sukupuolineutraalia kasvatusta ei taida kukaan edes ehdottaa. Feministitkin liputtaa nykyään sukupuolisensitiivisen kasvatuksen puolesta. Itse diggailen ihan vain yksilöllistä ja yksilön yksilölliset ominaisuudet huomioivaa kasvatusta. Sellaista, jossa ei oletella mitään sen paremmin sukupuolen, kotitaustan, sisarusten tai etnisen taustan perusteella.

Poissa MrKAT

  • Konkari
  • Viestejä: 6596
  • Hai Sixteen!
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #54 : ma 20.02.2017, 18:08:03 »
Ehkä koululaiset kaipaavat opettajasta myös roolimallia.

Itse olin vielä ala-asteella sellaisessa onnellisessa asemassa, että meillä oli luokanvalvojana miesopettaja jolle ei naureskeltu ja tunneilla käyttäydyttiin asiallisesti ja opittiin asioita. En keksi yhtäkään negatiivista ajatusta siitä asetelmasta.
Totta kai kaipaavat, varsinkin jos on yksinhuoltajan lapsi (Ja heitä on paljon!). Opettajat ovat olleet kautta aikojen myös roolimalleja, niin hyvässä kuin pahassa. Kehotan kaikkia muistelemaan, millaisten opettajien tunneilla oli työrauha ja tekemisen meininki (Ja samalla mukavaa!), millaisten opettajien tunneilla pahimmillaan täysi kaaos. Muistelkaapa omien luokkienne kympin tyttöjä. Oliko heillä mielestänne sellaiset ominaisuudet ja auktoriteetti, että heistä tulisi aikuisina  hyviä opettajia? Onko heistä pitämään kurissa ja myös opettamaan niitä takapulpetin poikia, vai voisiko olla, että rahkeet eivät siihen yksinkertaisesti riitä? Sitten omista vajavaisuuksista syytetään poikien "maskuliinista panssaria", jos pojat eivät suostu siihen muottiin, mihin heitä nyt yritetään tunkea...

Hah. Mä olin sekä ns. kympin tyttö, että mm. haistattelin rehtorille. Sun kuva tytöistä on tavattoman kapea. Pojista myös.
Sukulaisen ruotsinopettajalla oli kehno opetusmetodi ja se oli varmaan melkoinen syy kun luokan pinko kiltti tyttö luokansa hämmästykseksi suuttui ja käveli ulos, en muista haistatteliko ja keskisormeiliko mutta oli varmaan aika ylläri. (Hänen luokissa tuli kehnoja tuloksia ja kerran luokka meni lähetystönä rexin huoneeseen pyytämään erottamista tai toista opea. Turhaan.)
"Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä" - Esko Valtaoja, TS 4.8.2015

Poissa Chill Out

  • Konkari
  • Viestejä: 1328
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #55 : ma 20.02.2017, 18:23:44 »
Ehkä koululaiset kaipaavat opettajasta myös roolimallia.

Itse olin vielä ala-asteella sellaisessa onnellisessa asemassa, että meillä oli luokanvalvojana miesopettaja jolle ei naureskeltu ja tunneilla käyttäydyttiin asiallisesti ja opittiin asioita. En keksi yhtäkään negatiivista ajatusta siitä asetelmasta.

Tai ehkä se työväenluokkainen, maskuliinen panssari johtaa asetelmaan ja asenteeseen, jossa naisopettajille naureskellaan, eikä heidän tunneilla käyttäydytä asiallisesti, saati opetella asioita - ainakaan pojat?

T: Xante

Riippuu opettajasta. Miesopettajan helpompi saada poikiin auktoriteetti ja motivoida koulunkäyntiin. Naisopettajat pystyvät siihen myös, mutta työväenluokkaisen, maskuliinisen panssarin kanssa naisopettaja ei pärjää, jos asennoituu poikiin kuten tyttöihin. Jos peruskoulun yhdeksännen luokan hormonimyrskyn kanssa kipuileville pojille vielä yritetään kertoa "Miksi kaikkien pitäisi olla feministejä", koulu menettää viimeisenkin mahdollisuutensa motivoida opiskeluun poikia, joilla on työväenluokkainen, maskuliininen panssari.

Jos niille pojille sen sijaan koulussa vielä edelleen opetetaan, ett' nainen on miehen alamainen, tyhmä ja tarkoitettu vain meistä palvelemaan, niin sitten saamme vain lisää niitä onnettomia miehiä, jotka ruikuttaa yksinäisyyttään aikuisina ja valittaa naisten vaativuutta.

Selostamasi on asenne, joka Suomesta on ns. kansan keskuudesta kadonnut melkein kokonaan jo ammoin, jos sitä on koskaan ollutkaan. Kouluissa en usko juuri koskaan esiintyneen. Sen sijaan nykyisin poikia koulussa kasvatetaan häpeämään sukupuoltaan, jolle he eivät mitään voi, eikä heitä edes yritetä kasvattaa miehiksi. Ei koulu siinäkään onnistu, miehiä heistä kuitenkin luonnostaan tulee, mutta liian monesta sivistymätön ja syrjäytynyt.

No siinä me ei tod. menetetä mitään, ettei poikia miehiksi yritetä kasvattaa. Sillä mä en pysty keksimään ensimmäistäkään asiaa, joka olisi tarpeen miehelle, vaan ei naiselle. Keksitkös sinä? (Siis kasvatuksen tuloksena, ei pelkkinä biologisina ominaisuuksina, joita kasvattamalla ei tarvitse tuottaa)

Ongelma onkin siinä, että sukuneutraalilla kasvatuksella liian suuri osa pojista ei opi niitä taitoja, jotka ovat sinänsä yhtä tarpeellisia molemmille sukupuolille.

Sukupuolineutraalia kasvatusta ei taida kukaan edes ehdottaa. Feministitkin liputtaa nykyään sukupuolisensitiivisen kasvatuksen puolesta. Itse diggailen ihan vain yksilöllistä ja yksilön yksilölliset ominaisuudet huomioivaa kasvatusta. Sellaista, jossa ei oletella mitään sen paremmin sukupuolen, kotitaustan, sisarusten tai etnisen taustan perusteella.

Yksilöllisyys on toki hieno ajatus. Vaikkapa luonnontieteen opetuksessa olisi hyvä ottaa yksilöllisesti huomioon ja soveltaa poikiin ryhmänä erilaisia kasvatustapoja heidän tytöistä poikkeavien kehitysvaiheidensa, poikien kilpailuhenkisyyden ja toiminnantarpeen vuoksi. Ja nähdä ilman feministisiä silmälaseja heidän vanhemmiltaan, isovanhemmiltaan ja koulun ulkopuolelta esimerkiksi mediasta oppimansa sukupuolittuneet asenteet ja arvostukset asettamatta niitä vähempiarvoiseksi kuin opettajan omat arvostukset. Yrittämättä kasvattaa poikia yksilöllisesti feministeiksi.

Poissa Renttu

  • saippuakauppias
  • Konkari
  • Viestejä: 8529
  • Epäilyttävä henkilö
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #56 : ma 20.02.2017, 18:27:24 »
Tositarina modernista koulusta: 8-Vuotiaan pojan vuoksi päädytään soittamaan poliisit paikalle.

Pojalla paljon häiriökäyttäytymistä, pahoinpitelyjä, ja hänestä jo tehtyjä ilmoituksia sosiaaliviranomaisille. Yhteistyö vanhempien kanssa ei suju. Levottoman päivän päätteeksi poika on sellaisessa mielentilassa, että häntä ei uskalleta päästää yksin kotimatkalle. Ensin soitetaan ambulanssi, mutta ambulanssihenkilöstöllä ei ole valtuuksia pakottaa poikaa ilman suostumustaan kyytiin. Sitten soitetaan poliisit.

Kellään opettajista ei tullut edes mieleen, että joku/jotkut heistä olsivat vieneet pojan kotiin. Laki- ja vastuuteknisesti menettely oli oikein, mutta kellään ei nähtävästi tullut mieleen sekään, millaisen signaalin niin itse poika, kuin koulun muutkin pienet oppilaat samalla saavat. Minun aikoinani joku/jotkut opettajista olisi varmasti vienyt pojan kotiin, kaikesta huolimatta.

Tahtoo osaltaan sanoa, että kyllä siinä systeemissäkin täytyy olla vikaa, jos ei muka 8-vuotiasta lastakaan pystytä enää handlaamaan ilman poliiseja. Sitten itketään "poikien maskuliinista panssaria"!
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Safiiri

  • Konkari
  • Viestejä: 13530
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #57 : ma 20.02.2017, 18:47:26 »
Ehkä koululaiset kaipaavat opettajasta myös roolimallia.

Itse olin vielä ala-asteella sellaisessa onnellisessa asemassa, että meillä oli luokanvalvojana miesopettaja jolle ei naureskeltu ja tunneilla käyttäydyttiin asiallisesti ja opittiin asioita. En keksi yhtäkään negatiivista ajatusta siitä asetelmasta.

Tai ehkä se työväenluokkainen, maskuliinen panssari johtaa asetelmaan ja asenteeseen, jossa naisopettajille naureskellaan, eikä heidän tunneilla käyttäydytä asiallisesti, saati opetella asioita - ainakaan pojat?

T: Xante

Riippuu opettajasta. Miesopettajan helpompi saada poikiin auktoriteetti ja motivoida koulunkäyntiin. Naisopettajat pystyvät siihen myös, mutta työväenluokkaisen, maskuliinisen panssarin kanssa naisopettaja ei pärjää, jos asennoituu poikiin kuten tyttöihin. Jos peruskoulun yhdeksännen luokan hormonimyrskyn kanssa kipuileville pojille vielä yritetään kertoa "Miksi kaikkien pitäisi olla feministejä", koulu menettää viimeisenkin mahdollisuutensa motivoida opiskeluun poikia, joilla on työväenluokkainen, maskuliininen panssari.

Jos niille pojille sen sijaan koulussa vielä edelleen opetetaan, ett' nainen on miehen alamainen, tyhmä ja tarkoitettu vain meistä palvelemaan, niin sitten saamme vain lisää niitä onnettomia miehiä, jotka ruikuttaa yksinäisyyttään aikuisina ja valittaa naisten vaativuutta.

Selostamasi on asenne, joka Suomesta on ns. kansan keskuudesta kadonnut melkein kokonaan jo ammoin, jos sitä on koskaan ollutkaan. Kouluissa en usko juuri koskaan esiintyneen. Sen sijaan nykyisin poikia koulussa kasvatetaan häpeämään sukupuoltaan, jolle he eivät mitään voi, eikä heitä edes yritetä kasvattaa miehiksi. Ei koulu siinäkään onnistu, miehiä heistä kuitenkin luonnostaan tulee, mutta liian monesta sivistymätön ja syrjäytynyt.

No siinä me ei tod. menetetä mitään, ettei poikia miehiksi yritetä kasvattaa. Sillä mä en pysty keksimään ensimmäistäkään asiaa, joka olisi tarpeen miehelle, vaan ei naiselle. Keksitkös sinä? (Siis kasvatuksen tuloksena, ei pelkkinä biologisina ominaisuuksina, joita kasvattamalla ei tarvitse tuottaa)

Ongelma onkin siinä, että sukuneutraalilla kasvatuksella liian suuri osa pojista ei opi niitä taitoja, jotka ovat sinänsä yhtä tarpeellisia molemmille sukupuolille.

Sukupuolineutraalia kasvatusta ei taida kukaan edes ehdottaa. Feministitkin liputtaa nykyään sukupuolisensitiivisen kasvatuksen puolesta. Itse diggailen ihan vain yksilöllistä ja yksilön yksilölliset ominaisuudet huomioivaa kasvatusta. Sellaista, jossa ei oletella mitään sen paremmin sukupuolen, kotitaustan, sisarusten tai etnisen taustan perusteella.

Yksilöllisyys on toki hieno ajatus. Vaikkapa luonnontieteen opetuksessa olisi hyvä ottaa yksilöllisesti huomioon ja soveltaa poikiin ryhmänä erilaisia kasvatustapoja heidän tytöistä poikkeavien kehitysvaiheidensa, poikien kilpailuhenkisyyden ja toiminnantarpeen vuoksi. Ja nähdä ilman feministisiä silmälaseja heidän vanhemmiltaan, isovanhemmiltaan ja koulun ulkopuolelta esimerkiksi mediasta oppimansa sukupuolittuneet asenteet ja arvostukset asettamatta niitä vähempiarvoiseksi kuin opettajan omat arvostukset. Yrittämättä kasvattaa poikia yksilöllisesti feministeiksi.

Niin siis minusta on jokseenkin älytön ajatus, että yksilöllisyyttä opetuksessa ei tarvittais. Että voisi lähteä opetuksessa ajatuksesta, että jotkin hyvin yleisluontoiset tiedot oppilaasta - kuten vaikkapa hänen sukupuolensa - voisivat olla hyvä ja riittävä pohja opetuksen suunnittelemiselle. Mihin selliasessa opetuksessa edes opettajaa tarvitaan? Tiedon vois jakaa silloin paljon tehokkaammin kirjallisena, videoilla tms. Elävää ja paikalla läsnä olevaa opettajaa tarvitaan juuri siksi, että hän voi muokata kontaktin oppilaaseen juuri oppilaalle sopivaksi. Sitä kutsutaan vuorovaikutukseksi.

Poissa drontti

  • Konkari
  • Viestejä: 2647
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #58 : ma 20.02.2017, 19:31:11 »

Jos niille pojille sen sijaan koulussa vielä edelleen opetetaan, ett' nainen on miehen alamainen, tyhmä ja tarkoitettu vain meistä palvelemaan, niin sitten saamme vain lisää niitä onnettomia miehiä, jotka ruikuttaa yksinäisyyttään aikuisina ja valittaa naisten vaativuutta.

Selostamasi on asenne, joka Suomesta on ns. kansan keskuudesta kadonnut melkein kokonaan jo ammoin, jos sitä on koskaan ollutkaan. Kouluissa en usko juuri koskaan esiintyneen.

Koraanikoulujen suosio on kasvamaan päin.

Poissa Vanha aatami

  • Konkari
  • Viestejä: 13242
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
Vs: Poikien romahtaneen koulumenestyksen syistä.
« Vastaus #59 : ma 20.02.2017, 20:07:48 »

Jos niille pojille sen sijaan koulussa vielä edelleen opetetaan, ett' nainen on miehen alamainen, tyhmä ja tarkoitettu vain meistä palvelemaan,.....

Selostamasi on asenne, joka Suomesta on ns. kansan keskuudesta kadonnut melkein kokonaan jo ammoin, jos sitä on koskaan ollutkaan. Kouluissa en usko juuri koskaan esiintyneen.

Koraanikoulujen suosio on kasvamaan päin.

Eiköhän tuota yllämainittua oppia opeteta jo useissa Etelä-Suomen peruskouluissa ns. "omana uskontona".


VV.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu