Kirjoittaja Aihe: Suomen presidentinvaalien seurantaa  (Luettu 8624 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hibiscus

• Vieras
Vs: Suomen presidentinvaalien seurantaa
« Vastaus #40 : su 30.04.2017, 23:08:11 »
Näillä näkymin äänestäisin kyllä empimättä Sauli Niinistön jatkoon, jos vain asettuisi ehdolle. On hoitanut kauttaan hyvin.

Haavisto on pätevä mies, mutta hänen homoutensa ei varsinaisesti edistä esim. Suomen kaupallisia etuja sen enempää Kiinassa (Aasiassa yleisemminkin) tai Lähi-Idässä, tai Intiassa. Kauppadelegaatioiden johtaminen latino parturi-kampaaja muassaan saattaisi käydä noilla tanhuvilla sen verran hykerryttävästä pilasta, ettei siinä tulisi kaupanteosta mitään. Semminkin kuin käy ilmi, että armas puoliso on aikoinaan mm. sekoillut Linnan juhlien jatkoilla ja parkunut siellä kyytipojaksi feikkimarttyyrina rassismia! No, sanotaankin että sattuu sitä paremmissakin piireissä...

Vesa Keskisestä voisi tulla hyvä Suomen Trump, jahka marinoisi aivojaan vielä 20 vuotta lisää viinalla. Olisi siinä vaiheessa sopivan ikäinenkin, jos Trumpiin vertaa.

En epäile yhtään, ettetkö olisi niin pönttö, että menisit äänestämään Niinistöä.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #41 : su 30.04.2017, 23:52:04 »
Kuka on parempi vaihtoehto?
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #42 : ma 01.05.2017, 09:10:58 »
Kun Niinistö valitaan uudestaan presidentiksi - vihervassareiden ruikutuksen säestämänä - minusta on hienoa ajatella ettei presidenttiämme ole valittu vuohennussijoiden äänillä.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #43 : ma 01.05.2017, 09:20:11 »
Kun Niinistö valitaan uudestaan presidentiksi - vihervassareiden ruikutuksen säestämänä - minusta on hienoa ajatella ettei presidenttiämme ole valittu vuohennussijoiden äänillä.

Ikävä kyllä kannaltasi on se, että despootti megalomaani höperöyteen ajautumassa oleva Niinistö ei asetu enää ehdokkaaksi. Taas Sepe kaivoi vanhan Paskahousun tallista.

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #44 : ma 01.05.2017, 09:25:23 »

Niinistö on sen verran väsyneen oloinen, etten usko hänen pyrkivän toiselle kaudelle. Ja jostain olen saanut sen käsityksen, että hän olisi näin jo itsekin sanonut.

Chama

• Vieras
« Vastaus #45 : ma 01.05.2017, 09:58:55 »
Niinistö on sen verran väsyneen oloinen, etten usko hänen pyrkivän toiselle kaudelle.

Sorit vaan kaikille konservatiiveille, toivon hartaasti, että näin todella tapahtuisi. Ei mulla kai ole mitään varsinaisesti Niinistöä vastaan (tai, ehkä vähän), en vaan jotenkin kestä tätä isänmaallis-maagillista sädekehää, mikä nykyisen presidenttiparin ympärillä leijuu. Ai, kun meillä on edustava presidentin puoliso! Tätä pariskuntaa ei tarvitse maailmalla hävetä! Jenni on niin ihana, herkkä, kaunis!

Tarvitaan ehdottomasti lisää äksöniä. Sitä paitsi, kuka voi väittää, ettei Antonio Flores ole muka söpö... ? ;)

Paikalla socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #46 : ma 01.05.2017, 10:06:56 »
Toivon Niinistön jatkavan jottei Haavistoa valita. Muuten yks ja hailee kuka on Suomen pressa.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #47 : ma 01.05.2017, 10:11:47 »

Niinistö on sen verran väsyneen oloinen, etten usko hänen pyrkivän toiselle kaudelle. Ja jostain olen saanut sen käsityksen, että hän olisi näin jo itsekin sanonut.

Väsymys voi olla tilapäistäkin, tilanteesta johtuvaa.
Niinistön olen ymmärtänyt vastuuntuntoisena poliitikkona. Ehkä esillä olleet presidenttiehdokkaat eivät edusta kovin selvää isänmaallista vastuuntuntoa.
Kammottaakin ajatus että joku näistä vaihtoehdoista neuvottelee esim. Putinin kanssa.
Uskoisin, että jos Niinistö kieltäytyy hänellä täytyy olla selvä käsitys siitä kuka on kokoomuksen vaihtoehtoinen ehdokas ja usko siihen, että tämä menee läpi ja usko siihen, että tämä pystyy ja haluaa hoitaa Suomen asioita.

Jos/kun Niinistö ilmoittautuu presidenttiehdokkaaksi hänen viranhoitonsa muuttuu silloin median ja vastaehdokkaiden silmissä  vaalikamppailuksi. Kaikki toimet merkataan vaalikamppailuksi ja pilataan asioiden harkittu hoitaminen.
Jos Niinistö olisi kertonut että hän ei lähde ehdokkaaksi se olisi kyllä lehdistössä ollut selkeästi esillä. Niinistö on sanonut että hän ilmoittaa vuosi ennen vaaleja.

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #48 : ma 01.05.2017, 10:13:40 »

Tarvitaan ehdottomasti lisää äksöniä. Sitä paitsi, kuka voi väittää, ettei Antonio Flores ole muka söpö... ? ;)

Ja se tappelee kännissä! Luulisi socrunkin haluavan kunnon räyhääjän valtakunnan ensimmäiseksi nai-  eikun mieheksi.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #49 : ma 01.05.2017, 10:15:42 »

Jättäisin äksönin Putinin ja Trumpin huoleksi. He osaavat. Meille jää sen äksönin jälkien siivoaminen omalta osaltamme.
Jos Antonio olisi ehdokkaana tuo kysymyksesi olisi suomalaisille relevantti; nyt siihen vastaavat ulkomaiset vaikuttajat esim. Venäjällä, Kiinassa, arabimaissa.

Chama

• Vieras
« Vastaus #50 : ma 01.05.2017, 10:19:01 »
Toivon Niinistön jatkavan jottei Haavistoa valita. Muuten yks ja hailee kuka on Suomen pressa.

Pekka Haavisto on fiksu ja miellyttävä tyyppi. Meidän tiet (mieheni kautta) ovat joskus aikoinaan kaukaisesti vähän tangeeranneetkin, joten mulla on myös hieman perskohtaista tuntua Haavistoon. Myönnän, että Niinistö -antipatiani kuulostavat ulkokohtaisilta. Ne vain sattuvat olemaan minulle tärkeitä pointteja, kuten vaikkapa Niinistön surkea ulosanti (enkä nyt tarkoita mitään englannin lausumista) ja yleensä läpeensä konservatiivinen, suorastaan siirappinen mummoja ja pappoja kosiskeleva, sisältö puheissa.

Paikalla socrates

• Konkari
« Vastaus #51 : ma 01.05.2017, 10:27:49 »

Pekka Haavisto on fiksu ja miellyttävä tyyppi. Meidän tiet (mieheni kautta) ovat joskus aikoinaan kaukaisesti vähän tangeeranneetkin, joten mulla on myös hieman perskohtaista tuntua Haavistoon. Myönnän, että Niinistö -antipatiani kuulostavat ulkokohtaisilta. Ne vain sattuvat olemaan minulle tärkeitä pointteja, kuten vaikkapa Niinistön surkea ulosanti (enkä nyt tarkoita mitään englannin lausumista) ja yleensä läpeensä konservatiivinen, suorastaan siirappinen mummoja ja pappoja kosiskeleva, sisältö puheissa.

Sulla on kumma vanhuksia syrjivä asenne vaikka olet itse ihan ikäloppu. Olen ihmetellyt aiemminkin.

Chama

• Vieras
« Vastaus #52 : ma 01.05.2017, 10:28:49 »
Jos Antonio olisi ehdokkaana tuo kysymyksesi olisi suomalaisille relevantti; nyt siihen vastaavat ulkomaiset vaikuttajat esim. Venäjällä, Kiinassa, arabimaissa.

Ei tämmöiset homopuolisokysymykset ole nykydiplomatiassa niin suuri juttu, kuin Suomesta saattaa näyttää. Olen elämäni varrella monta kertaa ja monessa maassa kuunnellut esimerkiksi diplomaattien tarinointia (viimeksi lauantaina notkuin paikallisen Ranskan suurlähettilään vieressä) ja niissä piireissä on kyllä totuttu kaikkeen maan ja taivaan väliltä. Tästä puolesta ei ainakaan kannata olla huolissaan.

Chama

• Vieras
« Vastaus #53 : ma 01.05.2017, 10:37:39 »
Sulla on kumma vanhuksia syrjivä asenne vaikka olet itse ihan ikäloppu. Olen ihmetellyt aiemminkin.

En kai nyt sentäs ihan ikäloppu, kun mulla molemmat vanhemmatkin on vielä elossa... ;) Edellä puhun lähinnä henkisestä mummona ja pappana olemisesta (jo kerran lisäsinkin viestiin kyseisen määreen, mutta sitten kummasin pois). Koen olevani vähän erilainen mummo, koska useimpien ikäisteni arvomaailma on niin tavattoman konservatiivinen. En kestä semmoista, ettei katsota eteenpäin, vaan haikaillaan jotakin, jota useimmiten ei ole edes koskaan ollutkaan. Olen tavalliseksi mummoksi ehkä hieman liian analyyttinen.

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #54 : ma 01.05.2017, 10:42:00 »
En kestä semmoista, ettei katsota eteenpäin, vaan haikaillaan jotakin, jota useimmiten ei ole edes koskaan ollutkaan.

Omasta mielestäni valinta on tehtävä sen välillä, haikaillaanko menneisyyteen jota ei ole koskaan ollut vai katsotaanko tulevaisuuteen joka ei koskaan saavu...

Paikalla socrates

• Konkari
« Vastaus #55 : ma 01.05.2017, 10:43:05 »

En kai nyt sentäs ihan ikäloppu, kun mulla molemmat vanhemmatkin on vielä elossa... ;) Edellä puhun lähinnä henkisestä mummona ja pappana olemisesta (jo kerran lisäsinkin viestiin kyseisen määreen, mutta sitten kummasin pois). Koen olevani vähän erilainen mummo, koska useimpien ikäisteni arvomaailma on niin tavattoman konservatiivinen. En kestä semmoista, ettei katsota eteenpäin, vaan haikaillaan jotakin, jota useimmiten ei ole edes koskaan ollutkaan. Olen tavalliseksi mummoksi ehkä hieman liian analyyttinen.

Minä taas pidän Jennistä, kun hän on luonnehtinut itseään nostalgikoksi. Tykkään takaperoisista menneitä kaihoilevista ihmisistä.

Chama

• Vieras
« Vastaus #56 : ma 01.05.2017, 10:55:08 »
Omasta mielestäni valinta on tehtävä sen välillä, haikaillaanko menneisyyteen jota ei ole koskaan ollut vai katsotaanko tulevaisuuteen joka ei koskaan saavu...

Ero on kuitenkin siinä, että jonkinlainen tulevaisuus on joka tapauksessa edessä, ja sitä rakennetaan tänään. Menneisyys on pelkästään takana. Ei pidä liikaa takertua myöskään erilaisiin dystopioihin, sillä harvoin nekään toteutuvat, kuten on ajateltu. Todennäköisimmin edessä on ristiriitaista, harmaata arkea, vain hieman erilaisessa paketissa.

Olen tämän aiemminkin todennut, mutta laitan silti. Dystopioista mulle tulee aina mieleen erään aikalaisen ennustus koskien 1800-luvun lopun ja 1900-luvun alun Helsinkiä. Kundi oli tehnyt oikein laskelmat siitä, kuinka muutamassa vuosikymmenessä Helsinki hukkuu hevosenpaskaan.

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #57 : ma 01.05.2017, 11:05:18 »
Olen tämän aiemminkin todennut, mutta laitan silti. Dystopioista mulle tulee aina mieleen erään aikalaisen ennustus koskien 1800-luvun lopun ja 1900-luvun alun Helsinkiä. Kundi oli tehnyt oikein laskelmat siitä, kuinka muutamassa vuosikymmenessä Helsinki hukkuu hevosenpaskaan.

Mä olen kuullut tämän saman jutun, mutta kaupunkina oli Lontoo. En tiedä todenperäisyyttä.

Nykyään ongelmat ovat vähän toista luokkaa. Ehkä suurin ongelma toistaiseksi on kuitenkin päänsisäinen: nk. edistystä pidetään itsestäänselvyytenä. Toisin sanoen, tulevaisuudessa kaikkien tulisi olla rikkaampia, terveempiä ja pidemmälle koulutettuja kuin aiemmat sukupolvet. Tosiasiassa tämä edistys on pysähtynyt, ja monella rintamalla saatetaan mennä takapakkia jo aivan lähitulevaisuudessa. Tähän ei olla henkisesti valmistautuneita.

Eliitti - joka kuten aina vastaa suurelta osin ns. virallisesta mielipiteestä - ei tätä huomaa. Ei ihme, sillä eliitti tullee vielä jonkun aikaa olemaan rikkaampi, terveempi ja pidemmälle koulutettu kuin edeltävät eliitit ovat olleet.

Sitä voisi vaikka huolestua, ellei tietäsi kaiken päättyvän hyvin...

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #58 : ma 01.05.2017, 11:12:18 »

Mä olen kuullut tämän saman jutun, mutta kaupunkina oli Lontoo. En tiedä todenperäisyyttä.

Nykyään ongelmat ovat vähän toista luokkaa. Ehkä suurin ongelma toistaiseksi on kuitenkin päänsisäinen: nk. edistystä pidetään itsestäänselvyytenä. Toisin sanoen, tulevaisuudessa kaikkien tulisi olla rikkaampia, terveempiä ja pidemmälle koulutettuja kuin aiemmat sukupolvet. Tosiasiassa tämä edistys on pysähtynyt, ja monella rintamalla saatetaan mennä takapakkia jo aivan lähitulevaisuudessa. Tähän ei olla henkisesti valmistautuneita.

Eliitti - joka kuten aina vastaa suurelta osin ns. virallisesta mielipiteestä - ei tätä huomaa. Ei ihme, sillä eliitti tullee vielä jonkun aikaa olemaan rikkaampi, terveempi ja pidemmälle koulutettu kuin edeltävät eliitit ovat olleet.

Sitä voisi vaikka huolestua, ellei tietäsi kaiken päättyvän hyvin...

Tietenkin kaikki päättyy hyvin,, jokainen kuolee.

Miesten elin-iän odote on laskenut, lienee ensimmäistä kertaa suomalaisilla toisen ison sotimisen jälkeen.  Ehkä ne eläkkeet siis riittävät tulevaisuudessa hyvinkin, jos on vielä jolle niitä maksetaan, tai liekö maksajiakaan.

Chama

• Vieras
« Vastaus #59 : ma 01.05.2017, 11:15:15 »
Mä olen kuullut tämän saman jutun, mutta kaupunkina oli Lontoo... Eliitti - joka kuten aina vastaa suurelta osin ns. virallisesta mielipiteestä - ei tätä huomaa...

Voihan olla, että tuohon aikaan oli muotia pelätä hevosenpaskaan hukkumista... ;) Minä kyllä muistaakseni luin jutun erään Ramsayn omaelämäkerrasta, joka perustui hänen päiväkirjamerkintöihinsä. Se ukko oli syntynyt joskus 1800-luvun puolessa välissä.

En ole ihan varma, kannattaako koko maailman eliitti laittaa samaan nippuun. Toiset huomaavat ja toiset eivät. Sellaistakin eliittiin kuuluvaa jengiä löytyy, joka tosissaan yrittää ratkoa maapallon ongelmia.