Kirjoittaja Aihe: Ärsyttäviä asioita (First World Problems)!  (Luettu 4480 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toope

• Konkari
Vs: Ärsyttäviä asioita (First World Problems)!
« Vastaus #40 : ma 17.04.2017, 04:55:45 »
Kaikenlaisten pesu- ja puhdistusaineiden mainoksetkin ovat ärsyttäviä. Ennen kaikkea ne ovat NIIN homoja.

Aasinsilta, mutta homosaatio kaikissa asioissa ärsyttää, kuten pakko monikulturisaatiokin, jopa Star Warsia myöten. Miksi emme saisi olla rauhassa noilta?
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #41 : ma 17.04.2017, 06:31:36 »
Melusaaste ärsyttää. Julkisessa tilassa saattaa pauhata telkkari ja kaksi radioasemaa samaan aikaan.

Poissa Sylvesteri dePullo

• Konkari
« Vastaus #42 : ma 17.04.2017, 09:06:18 »

Jos ravintolassa on televisio käännyn varmasti ovelta ympäri.

VV.

Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #43 : ma 17.04.2017, 10:00:28 »

Jos ravintolassa on televisio käännyn varmasti ovelta ympäri.

VV.

Oikeudenmukaisempaa olisi tietysti hajottaa se rakkine näyttävästi, mutta tuo on lienee järkevämpi lähtestymistapa.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #44 : ma 17.04.2017, 22:12:41 »
Aikuisten värityskirjoja mainostetaan rentouttavina. En moiseen kirjaan koskisi varmaan kuin kuolleen ruumiini yli (eli zombina?) koska en kokisi rentouttavaksi värittää jotain kuvaa jossa on öpaut miljoona viivoin toisistaan erotettua osiota eri värillä väritettäväksi. Ennemmin väritän vaikka jotain 3-vuotiaille tarkoitettua Aku Ankka -värityskirjaa, paitsi sekin jäi minulta jo vuosia sitten kesken. Ehkä kaksi kuvaa tuli väritettyä.
Nyyhky-yhteiskunnan syrjäyttämä.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #45 : ke 19.04.2017, 20:41:48 »
Pesualtaiden tulpat falskaa aina. >:( Ehkä nykyisin on jotain silikonitulppia tms. jotka on tiiviitä?
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Sylvesteri dePullo

• Konkari
« Vastaus #46 : ke 19.04.2017, 20:46:57 »
Pesualtaiden tulpat falskaa aina. >:( Ehkä nykyisin on jotain silikonitulppia tms. jotka on tiiviitä?

Minulla on 10 tulppaa, joille en ole koskaan keksinyt edes unissa mitään käyttöä....

VV.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #47 : ke 19.04.2017, 20:47:07 »

Tuo on harmittanut minuakin, kun tykkään tiskata käsin. Monissa huusholleissa ja varsinkin yleisissä tiloissa tulppa on hukkunut jonnekin.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #48 : ke 19.04.2017, 20:50:45 »
Mulla on esim. villasukkia, jotka ei kestä konepesua. Pakko läträtä käsin altaassa.

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #49 : ke 19.04.2017, 21:17:24 »
Liikenne, autoillessa rajoitusten mukaan vaikkapa ihan kaupunkiajossa, ajat alueella jossa rajoitus on 40 km/h, niin hetipäs on joku AUDI-jeppe ihmettelemässä takapuskurissa kiinni kyttäillen ohitusta.

Onneksi, ainakin täällä poliisi on ollut valppaasti viime aikoina sakottelemassa törkeimpiä kaahareita.

Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #50 : ke 26.04.2017, 21:55:06 »
Julkinen liikenne...Matkustelin Espoon puolella oudoissa maisemissa. Bussin sisällä luki valotaulussa vuorotellen reitin määränpää sekä pysäkkitieto(?), mutta tämä viimeinen välähti tekstitaululla niin nopeasti >:(, ettei sitä käytännössä ehtinyt lukea.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #51 : to 27.04.2017, 01:18:10 »
Liikenne, autoillessa rajoitusten mukaan vaikkapa ihan kaupunkiajossa, ajat alueella jossa rajoitus on 40 km/h, niin hetipäs on joku AUDI-jeppe ihmettelemässä takapuskurissa kiinni kyttäillen ohitusta.

Onneksi, ainakin täällä poliisi on ollut valppaasti viime aikoina sakottelemassa törkeimpiä kaahareita.

Itseäni ärsyttävät kuskit, jotka ajavat omaa keskinopeuttaan riippumatta rajoituksista. Aikoinaan tuolla Hki-Kotka -tiellä huomasin sen, kun osa moottoritiestä oli vielä rakentamatta. 80-rajoituksilla monet ajoivat 90-100 kmh. Satasen kohdalla ajoivat 100-110 kmh. Kun tuli 120 alue, nuo ajoivat 110 kmh hidastaen liikennettä. Mikä helvetin ongelma on ajaa rajoitusten mukaan? Toisaalta ärsyttävät ne kuskit, jotka hiljentävät kilometri ennen liittymäkaistaa, vaikka sinne pitäisi ajaa täysillä hiljentämättä muuta liikennettä ja hidastetaan vauhtia vasta sinne liittymälle siirryttäessä, ei kilometri ennen sitä. Jotkut tulevat moottoritielle liittymästä 80 kmh vauhtia väliin, eivätkä tajua kiihdyttää samaan vauhtiin, mitä muu liikenne kulkee.

En vielä puhunut siitä, miten ärsyttävää ovat nuo takapuskurissa roikkujat, joskus pitää väläyttää jarruvaloja, kun tulevat homot perseeseen kiinni. Vilkkujahan ei sitten kanssa käytetä, kun säästetään sähköä. Juuri hiljattain sai pakukuski keskisormea, kun odotin tuota stopmerkin takana. Sitten kääntyikin ennen, ja vilkku varmaan rikki. Pari vuotta sitten melkein jäin pakun alle suojatiellä, kun nähtävästi kuskilla oli kännykkäväittely menossa. Ei katsonut suojatiellä sivuilleen.

Prkl. Kaiken maailman törttöjä aina liikenteessä... >:(
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #52 : pe 28.04.2017, 09:54:00 »
Ostin halvalla miesten pienimmän koon maastokuvioidut työhousut. Sitten vasta muistin että yksi naapuruston nuori plikka hiihtelee tuon tuostakin maastokuvioiduissa housuissa, ja saatetaan osua bussipysäkille yhtäaikaa. Jolloinka hän kuvittelee että matkin häntä.  :( Mutta on kulunut pitkä aika ja sinä aikana en ole kertaakaan enää nähnyt hänellä moisia housuja, joten lienee siirtynyt jo muihin vaatekertoihin. Problem solved. Mutta nyt kun sitten vihdoin laitoin nämä housut päälleni (aiemmin niillä ei tarennut ja kaikkien alle en viitsi tunkea pitkähihaisia kalsareitakaan), osoittautui että kääk, eihän harmahtava camo tai ylipäätään kai maastokuvio sovi oikein minkään muun värin kanssa. Näytin ihan pelleltä kun laitoin housujen kanssa hiihtotakin jossa pääväri on joku fuksia tai mikä lie rääkypinkki ja kuviona neliöt. Yhtä sopimaton väri kimppaan camon kanssa olisi ollut yksivärinen väri. Olisi minulla kyllä joku käytettynä ostettu militaaripaitakin jossa on maastokuvio, mutta sepä onkin metsänvihreä, että ei...

Ostin eilen toiset em. housujen kanssa identtiset housut koska sattui olemaan vielä halvemmalla vihonviimeiset tyrkyllä.

Soittaessani eilen pari biisiä U2:n kokoelmalevyltä The Best of 1990 to 2000 tuli mieleeni että on tässä tätä aikaan sen verran vierähtänyt että eiköhän heillä liene jo myös kolmas kokoelmalevy, tyyliin The Best of 2000 to 2010. On joo, mutta mistään sitä ei saa. Googlen kuvahaulla löytyy todiste että on, mutta edes Amazon ei sitä myy. Kun olen aitona ja alkuperäisinä kansineen päivineen ostanut pari edellistä kokoelmaa, niin aitona haluan myös kolmannenkin. Olen sellainen että kun keräilemään alan, niin se on kaikki tai ei mitään.

Sekin vähän ärsyttää että nyt kun BD-levyjää saa halvemmalla, jotain elokuvasarjaa kuten X-Men taikka Star Trek on sitten ensin vino pino dvd:nä ja yhtäkkiä bd:nä. Sotkee kuviot kun on kahta eri kokoa, kukahan senkin keksi että BD-kansien täytyy olla poikkeavan kokoiset DVD-kansiin verraten. Väriero ei olisi haitannut.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #53 : pe 28.04.2017, 14:31:23 »
Julkinen liikenne...Bussimatkalla Helsingin sisällä jouduin pitkästä aikaa käyttämään sitä vanhanmallista lippupäätettä, jossa siis pitää valita arvolipun maksu nappuloilla "0", "1" tai "2" ja sitten näyttää kortti laitteelle, joka piippaa maksun suoritetuksi. Menin hetkeksi hämilleni, koska en meinannut muistaa, miten laitetta käytetään. Uudesta laitteestahan nousi häly, koska sen maksuprosessi on erilainen. Ensin valitaan lippu (joiden kuvakkeet erilaiset kuin vanhassa laitteessa), sitten pitää vielä varmistaa maksu painamalla "ok" ja sitten näyttää kortti. Joudun usein painamaan useita kertoja ennen kuin painallus rekisteröityy. Kun tällä tavoin yllättäen jouduin vanhan laitteen kanssa tekemisiin tuli huomattua, että vanha laite oli todellakin parempi! Selkeämpi ja painallukset herkemmin havaitseva. :o

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #54 : la 29.04.2017, 16:05:03 »
Ostin halvalla miesten pienimmän koon maastokuvioidut työhousut...

Olen jo jonkin aikaa halunnut hankkia ulkotöihin kestävät housut ja minulla on ollut tunne, että farkut ovat nykyisin liian ohuita ja plötkyjä työhousuiksi, vaikka juuri työhousuthan ne alun perin olivat. Tavallisissa vaatekaupoissa ei tunnu olevan mitään oikeisiin ulkotöihin sopivaa. Urheilukauppojen tarjonta on hintavaa ja tuotteiden asettelu todella sekavaa. Myös retkikaupat ovat kalliita. Mikä avuksi? Googletusta "työhousut" haulla. Löytyi suomalaisesta nettikaupasta naisten työhousut, jotka olivat alennushintaan n. 60e. Niissä on jos vaikka minkälaista taskua, avainlenkkiä ja härpäkettä. Ehkä liikaa minun tarpeisiini, mutta kokeilemisen arvoiset. Väreissä ei ole valinnanvaraa. Miehille on valikoimaa paljon runsaammin. >:( Eivät naiset kai tukevia työhousuja voi haluta/tarvita, vai? Ja mikähän olisi minun kokoni kun en ole työhousuja ennen tilannut? Asiaa pähkäiltyäni päädyin tavallisimpaan kokooni, 40.

Housut tulivat postissa nopeasti (enhän asu Munkkiniemessä ;D). Tiukkaa teki mahduttautua niihin sisälle. Jouduin selin makuulla sulkemaan vetoketjun ja napin, koska tanakka kangas ei tosiaan jousta paljonkaan. Aikaa myöten housut varmasti jonkin verran pehmenevät. Kun nousin ylös, ne eivät tuntuneet liian tiukoilta. Luulen, että koko on sittenkin hyvä. Täytyy muutama päivä pitää noita ennen kuin voin tietää, kannattaako tanakampiin työhousuihin satsata myöhemminkin.
« Viimeksi muokattu: la 29.04.2017, 21:57:34 kirjoittanut Anemone 2.0 »

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #55 : la 29.04.2017, 21:11:39 »
Käytännölliset vaatteet naisille tuntuvat muutenkin olevan harvinaisuus. Siinä missä miehille on jos vaikka jonkinmoisia pitäväpohjaisia kenkiä ja sandaaleita, erävaatteita ynnä muuta, niin naisillepa ei noin vain aina kaikkea tuota löydykään.

Ja jostain vaatteista pitää aina olla naisille tyrkyllä joku veen ultrafemme-versio, niin että esim. T-paita on tyköistuva tiimalasimallinen, mutta normaalin muotoista ei sitten löydykään kuin miesten osastolta. Nuorempana varsinkin tykkäsin että takeissa, puseroissa ja paidoissa piti olla väljyyttä, ja tyköistuvat suorastaan ällöttivät.

Lidlistä saa ajoittain tosi kivoja sporttikamppeita, mutta kunnollisia "tavallisia" vaatteita ei sitten välttämättä löydäkään. Puserot ovat jotenkin omituisen muotoisia, esim. kaula-aukko on niin laaja että tulee vilu. Kaikki myydään sikana säkissä, eli muovipusseissa ilman että on eksämppelikappaletta esillä - paitsi sitten tietysti on kun joku rohkeampi kehtaa repiä yhden pakkauksen auki ja nakkelee sitten sen ryysyn pitkin poikin minne sattuu. Yhden kerran olen ollut ostavinani mustat lenkkarit, mutta osoittautui kotona että olivatkin harmaat - pussi hämäsi. Kaula-aukko-ansaan olen mennyt kerran pari (eli että pusero on omituisen muotoinen). Jotain rompetta olen joskus kiikuttanut takaisinkin, kun kerta palauttaminen on mahdollista. Tuosta liikkeestä kumminkin ne työhousut löysin. Löytöjä siellä välillä tekee, mutta sitten pieni erä on lopullisesti loppuunmyyty ja seuraavaa erää saa odottaa iät ajat, paitsi että sitten kun se tulee, ovat seuraavassa erässä tuotteet himppasen erilaisia kuin aiemmat. Ostin helvetin hyvät soft cell -hiihtohousut Lidlistä muutama vuosi sitten (ja nehän minulla on talvikaudella lähes alvariinsa jalassa jos en halua olla erityisen edustava). Mutta sitten kun ostin toisena vuonna "identtiset" housut, niin niissä olikin kiristysremmeissä vyötäröllä vähän erilainen systeemi, tahtoo sanoa huono. Muoviset rinkulat joista hihnat sojottavat ovat väärän malliset ja ne rinkulat sitten kieppuvat miten sattuu rumasti pois paikoiltaan (vaikea paremmin selittää). On ollut tarkoitus ommella käsin muutama pisto jotta saisi ne rinkulat pysymään aloillaan. Ei vaan saa aikaiseksi.

Chama

• Vieras
« Vastaus #56 : to 04.05.2017, 08:54:31 »
Minua ärsyttää länsimaisesta julkisesta puheesta esiin nouseva asetelma: omaa vanhenemistaan pitäisi älytä hävetä! Älä kerro ikääsi, jos vielä pystyt ikääntymistäsi peittelemään (en halua alistua tällaiseen, siksi a i n a kerron, kuinka vanha olen). Sitten, kun et enää pysty ikääntymistäsi peittelemään, muista pysyä poissa kaikilta julkisilta areenoilta, senkin vanha luuska. Asetelma koskee sekä naisia että miehiä; naisia ehkä hieman aiemmin kuin miehiä, mutta lopputulos on sama. Ikääntyvällä on edessään pitkä näkymätön taival jostakin 60 vuodesta tuonne 85 vuoteen, jonka jälkeen arvostusta alkaa taas löytyä... ironista kyllä nimenomaan #koskaikä.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #57 : to 04.05.2017, 09:09:46 »
Minua ärsyttää länsimaisesta julkisesta puheesta esiin nouseva asetelma: omaa vanhenemistaan pitäisi älytä hävetä! Älä kerro ikääsi, jos vielä pystyt ikääntymistäsi peittelemään (en halua alistua tällaiseen, siksi a i n a kerron, kuinka vanha olen). Sitten, kun et enää pysty ikääntymistäsi peittelemään, muista pysyä poissa kaikilta julkisilta areenoilta, senkin vanha luuska. Asetelma koskee sekä naisia että miehiä; naisia ehkä hieman aiemmin kuin miehiä, mutta lopputulos on sama. Ikääntyvällä on edessään pitkä näkymätön taival jostakin 60 vuodesta tuonne 85 vuoteen, jonka jälkeen arvostusta alkaa taas löytyä... ironista kyllä nimenomaan #koskaikä.

Pariutumismarkkinoilla naisen parasta ennen on jo alle 35-ikäisenä. Sitä vanhemmat ovat turhaa ympäristöjätettä. Kun 41-vuotiaana pölähdin deittimarkkinoille ja tietysti ryntäsin siitäkin asiasta keskustelemaan netissä, sain joltain juipilta kuulla että minkä takia yli nelikymppisen pitäisi kumppani löytää, kun sen ikäiseltä kaikki on jo ohi. Ja mikähän helvetin kaikki? Ei ihmisestä katoa tarve jakaa tärkeitä juttua tärkeän lähi-ihmisen kanssa, ei tarve läheisyyteen (jonka tosin olen itse itsestäni kutakuinkin sammuttanut kissoilta saatua ylläpitoliekkiä lukuunottamatta, kun alkoi niin kertakaikkiaan vituttaa kaikki pässit jotka lässyttävät halipulasta ja hakevatkin vain panoa - voi tietysti olla että on myös ihmisiä jotka lässyttävät seksistä ja hakevatkin läheisyyttä?)

Vähän hassulta se aina tuntuu että saan jonkinlaista ihme armoa osakseni, varsinkin vanhoilta ukoilta, kun käy ilmi että olen ikäisekseni ns. hyvin säilynyt. Mutta sitten toisaalta taas ikäisteni miesten silmissä nettideiteissä olen läjä paskaa, tai sitten he eivät edes katsele ikäistensä naisten deittiprofiileita (mikä selittäisi kyllä hel-ve-tin paljon).

Kaikkein ärsyttävintä kuitenkin on se ihmeellinen inte ja väite että ainoastaan miestä kiinnostaa miltä nainen näyttää ja nainen automaattisesti on lääpällään miehessä ominaisuuksiin ja saavutuksiin, ei ulkonäköön. Jos minua itseäni ei kiinnostaisi miesten ulkonäkö, olisin varmaan jo jonkun namusedän ottanut. Ja sitten se ettei ns. ruma nainen muka saisi olla lääpällään ns. hyvännäköisiin miehiin. Missä se on saatana soikoon päätetty että jokainen miespuolinen ruttaturpa on oikeutettu kuolaamaan missien perään, mutta rumien naisten pitäisi tajuta tykätä vain rumista miehistä.  ;D

Chama

• Vieras
« Vastaus #58 : to 04.05.2017, 09:59:46 »
Samaan sarjaan, kuin ikääntymiselle ilkkuminen/pilkkaaminen kuuluu kaikki muukin ilkkuminen/pilkka, mikä kohdistuu henkilön sellaisiin ominaisuuksiin, joita hän ei ole valinnut. Vielä jotenkin voin ymmärtää, että ihmistä ilkutaan/pilkataan valinnoista, joita hän on tehnyt (voin siis ymmärtää, en hyväksyä). Tosin täysin epäanalyyttista sekin on, kun hieman enemmän perehtyy ihmisen mieliruumiin ja ympäristön väliseen vuorovaikutukseen, jolloin on pakko kysyä itseltään, miten paljon oikeasti olen tehnyt puhtaita valintoja elämässäni... ? Sillä, että ylipäätään pidättäytyy ilkkumasta/pilkkaamasta toisia ihmisiä ei siis välttämättä ole mitään tekemistä hyvyyden tai moraalin kanssa. Sen voi nähdä myös inhona sitä kohtaan, että asioita ei ajatella loppuun asti.

Poissa socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #59 : to 04.05.2017, 10:00:23 »

Jos ja kun löytyy roikkuvia kudoksia, pistä niistä fotoa Takapihan anatomiaketjuun.
Jumala armahtaa, Majuri ei.