Kirjoittaja Aihe: Ärsyttäviä asioita (First World Problems)!  (Luettu 19856 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Socru

• Konkari
  • Säätäjä
Vs: Ärsyttäviä asioita (First World Problems)!
« Vastaus #360 : ke 10.10.2018, 21:16:48 »
Minä uskon rullakkoteoriaan. Xantippa tulee lähettämään viimeiset viestinsä Jatkumolle rullakoiden saartamana ja puristuksessa.
Jos joku mussuttaa, usutan Gestapon kimppuun.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #361 : to 11.10.2018, 09:02:43 »

Tällä foorumilla kukaan ei imartele minua yhtä lahjakkaasti kuin sinä!
T: Xante

Ihailen kaunan kyllästämiä vanhoja äkäisiä ämmiä.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #362 : la 13.10.2018, 12:28:06 »
Poolopaidoissa oli vanhaan hyvään aikaan tiukka kaulus, ja paidat näyttivät hyvältä.

http://4.bp.blogspot.com/-n-ktw25-ZbU/ThR-Bu-3U8I/AAAAAAAAFkA/5vLw9GlqqDw/s1600/10.jpg

Nykyisin myydään poolopaitoja, joiden "kaulus" on ammottava valtava ryppyreunainen reikä paidan yläosassa, josta käyttäjän pää ja osa ylävartaloa tunkevat esille.

Jostakin syystä en voi pitää harmaita poolopaitoja. Ne aiheuttavat kutinaa ja pistelyä. Musta ja punainen ja ilmeisesti muutkin värit ovat ok. En tiedä, mikä harmaassa on erilaista. Kangas? Väriaine? Mielikuvitus?

Poolopaidan historiasta kertovalla sivulla mainitaan mm. seuraavaa:

"1960-luvulla hippikauden kukoistaessa poolopaidasta tuli älykkään feministin symboli. Jos poolo ei ollut saavuttanut koko kansan suosiota 1960-luvulla, sen teki viimeistään Gloria Steinem svengaavalla 70-luvulla.

Poolopaidat kurkistelivat ihmisten vaatekomeroista myös 1980-luvulla, mutta etenkin 1990-luvulla poolopaidan suosio kasvoi räjähdysmäisesti. 1990-luku muokkasi paljon nykypäivän käsitystämme poolopaidasta. Poolo oli tuon ajan avainvaate."

Ainoa, mikä tuossa vastaa omia muistikuviani, on se, että poolopaidat ehkä kurkistelivat ihmisten vaatekomeroista 1980-luvulla. Tuolloin niitä ei nimittäin myyty missään sellaisissa paikoissa, missä minä liikuin. Omissa mielikuvissani ja muistikuvissani poolopaidat kerta kaikkiaan hävisivät kymmeniksi vuosiksi jostakin 1970-luvun alkupuolelta lähtien, ja uudestaan niitä alkoi löytää kaupoista vasta 2000 -luvulla. No, ehkä niitä ilmestyi myyntiin jo 1990-luvulla, koska historiikki niin väittää. En minä tällaisissa asioissa pane vuosilukuja mieleen.

Poolopaita oli siis joka tapauksessa ainakin minun horisontistani katsottuna historiallinen vaate, jonka näki ainoastaan vanhoissa valokuvissa, mutta ei muualla. Niitä ei kukaan pitänyt, eikä niitä mistään saanut. Ne siis korkeintaan "kurkistelivat vaatekaapeista". Kunnes niitä - tai niiden irvikuvia - ilmestyi Citymarkettien telineisiin tyyliin "nyt kaksi kappaletta kympillä".

Paikalla Socru

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #363 : la 13.10.2018, 18:14:29 »
              ^
Poolo suojaa kaulan ja siksi käytän sitä noin 8kk vuodesta. Niska ei nimittäin tykkää kylmästä.

Joo, sopivasti kaulasta istuvia pooloja ei ole ihan helppo löytää. Kaulus voi olla liian matala eli niin sanottu kikpikonnamalli tai löysä tai miksei kuristavakin. Cittarista olen poolit yleensä ostanut.
Jos joku mussuttaa, usutan Gestapon kimppuun.

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #364 : la 13.10.2018, 18:33:51 »
Ärsyttää, kun olen tullut sillä tavoin vanhaksi, että jo nappien pukeminen pitkähihaiseen paitaan aamulla on työlästä.

Ynnä muut iästä johtuvat fyysiset vaivat.

Olen kyllä vielä käynyt uimassa rintauintia ja punttisalillakin, mutta ärsyttää se ikälisä.. Siis tällainen:

Ennen 4o vuotiaana uin 1000 metriä rintauintia alle 20 minuutin. Nyt menee mokomaan reilut 50 minuuttia ja se ärsyttää.

Onneksi en vuonna 2050 enää ärsyynny - oletan.

"Väliaikaista kaikki on vain.."
https://www.google.fi/search?source=hp&ei=KBDCW7XSEo3RrgT_85HIAw&q=v%C3%A4liaikaista+kaikki+on+vaan+samuli+edelmann&oq=v%C3%A4liaikaista&gs_l=psy-ab.1.1.0l7.1355.5101.0.14134.13.8.0.4.4.0.110.650.7j1.8.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.12.726.0..35i39k1j0i131k1.0.nHT6wNkzZ0s

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #365 : la 13.10.2018, 20:40:32 »
Minulla muistaakseni oli pooloja 80-luvullakin kun kävin yläastetta. Poolon päällä oli sitten joku muu pusero/paita. On ollut sittemminkin. Tykkään erityisesti sellaisesta mallista jossa on vetoketju siinä kauluksessa.

Pooloja tulee ja menee. Viime vuosina en ole oikein enää tarennut 100 % puuvillopooloilla, tuntuvat jäätäviltä. Lisäksi kun olen tätä luonnostaan "kaksoisleuan" omaavaa tyyppiä, niin ei se poolokaulus enää oikein imartele. Pari vuotta sitten sain vielä kesäisin leukalinjan sileäksi rintauinnilla, mutta vähän on niin ja näin ja heti kun lopetan uimisen, johan alkaa pöhötys. Poolo korostaa tuota rumaa kohtaa, muut puserot eivät keskitä katsetta kaulaan ja leukaan.
Well I've been down so god damn long that it looks like up to me.
Well I've been down so very damn long that it looks like up to me.
Why don't one of you people come on and set me free?

- JM