Kirjoittaja Aihe: Ärsyttäviä asioita (First World Problems)!  (Luettu 13772 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juha

• Konkari
  • 6-K, kannatusryhmä (perusjäsen)
Vs: Ärsyttäviä asioita (First World Problems)!
« Vastaus #240 : la 05.05.2018, 16:07:06 »
Punainen nauha erottuu paketin sisäpuolelta selvästi, mutta ulkopuolelle se ei näy. Tää on joku kuluttajille vittuilun muoto. >:(

Ehkä on väärinajattelijoita varten kustomoitu versio. Saavatpahan maistaa omaa lääkettään : ))
Kaiken Kaltainen Kahjous Kunnon Kestävään Kunniaansa. (6-K)

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #241 : ma 07.05.2018, 19:28:13 »
Tarttee varmaan jotain mummopöksyjä alkaa ostamaan ettei ole alkkarit rullalla persiessä. Talvella enimmäkseen käytän soft cell -sporttihousuja, ja näiden kanssa ei juuri ongelmaa pöksyjen suhteen. Mutta nyt kun kesän retket alkavat ja laitan jalkaan ohuehkot ulkoiluhousut, niin joku ihme jippo niissä on että ne alkkarit kokoajan runtussa persauksissa. Ja sitten sitä kipittää luontopolkua ympäri, vilkuilee taakseen ja kiskoo housuja ahterista.

Ihan kuin siinä ei sitten olisi tarpeeksi että turhan monet (päällys)housut kiskoutuvat aina alaspäin. Oli skinifarkut, leggingsit tai mitkä hyvänsä. 80-luvun korkean vyötärön farkkujen kanssa en moista havainnut, ellei housujen takareunaan oltu laitettu joku kuminauhasysteemi. Taannoin ostin skinifarkut joissa luki että korkea vyötärö. Paskanmarjat se mikään korkea ollut, ihan normaali vaan. Mutta parannus sentään siihen että kaikkia enimmäkseen on vaan niitä matalan vyötärön housuja.
Hänet itsensä kanssa.

Poissa Topi

• Konkari
« Vastaus #242 : ma 07.05.2018, 22:18:33 »
Eikö mummopöksyjen lisäksi nykyään ole naisille myös boksereita ja muita sen tyyppisiä?
https://www.zalando.fi/skiny-essentials-alusasut-musta-sk751k02c-802.html

https://www.meundies.com/products/womens-boyshort

Sinuna hakisin jostain sellaisia ja etsisin mieleiset.

En tiedä miten naisten alusvaatteet päällä käyttäytyy, mutta miehen näkökulmasta olisi vaikea kuvitella käyttävänsä pelkästään brief-mallisia kalsareita tai tangoja. Bokserit tai muut sellaiset istuu välillä niin mukavasti, ja jos löytää sopivat, nimenomaan saattaa pysyä aloillaan paremmin. Harva mies varmaan tangoja edes pääosin käyttää, enkä näe, miksi naisena pitäisi sen enempää siihen tyytyä ainoana oikeana tai "naisellisena" vaihtoehtona. Ihan hyviltä nuo tuollaisetkin minusta naisten päällä näyttää.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #243 : ma 07.05.2018, 22:34:43 »
Olen oikeastaan koko elämäni käyttänyt yhtä ja samaa pöksymallia, tai-mallia. Korkeus vain on vaihdellut alkkareissa, ei mikään muu:

https://www.timarco.com/fi/alusvaatteet/naisten-alushousut/2-pakkaus-sloggi-double-comfort-tai?colid=004

En tiedä sitten että riittäisikö vain maksiin siirtyminen, että jos se persettä peittävä kangasosa pysyisi sitten paremmin paikoillaan:

https://www.timarco.com/fi/alusvaatteet/naisten-alushousut/sloggi-dam-basic-maxi?colid=004

Jotta tarvinneeko niitä lahkeita välttämättä olla. Jos ne on kovin kireät, niin estävät verenkiertoa jaloissa? Tai-alkkarit ovat ainoat jotka miellyttävät silmääni visuaalisesti, mutta jos liikun luonnossa niin enhän minä siellä mitään pöksyjä ole esittelemässä, edes itselleni.
Hänet itsensä kanssa.

Poissa Topi

• Konkari
« Vastaus #244 : ma 07.05.2018, 22:44:14 »
Minusta ne lahkeet ovat ihan hyvät, enkä mitenkään koe että estäisivät verenkertoa jos koko ja malli on sopiva.

Mutta tässä on varmaan iso merkitys sekä sillä, mihin on sattunut tottumaan, ja myös sillä, mikä omasta mielestä näyttää tai tuntuu hyvältä.

Melkein sanoisin silti, että kokeile piruuttaan joskus jos löytyisi sopivan kokoinen tai mukava malli jossa on pienet lahkeet. Miehillä housumalleihin saattaa tietysti vaikuttaa sekin, että pelkissä alusvaatteissa liikkuessa tai shortsit jalassa on hienokseltaan noloa, jos sieltä kives tai itse veitikka pilkistää esiin.

Itse olen kai tottunut nimenomaan tyköistuviin lahkeellisiin malleihin, mutta toisaalta olen myös sillä kannalla, että on kiva jos omissa alusvaatteissa on pientä vaihtelua. Vähän erilaisia malleja, ja sitten vielä joskus ilmavasti istuvia ja joskus ihan tyköistuvia. Jotenkin niissä eri malleissa on kumminkin puolensa, ja siitä saa jotain pientä iloa joskus, kun on hyvältä tuntuva materiaali tai erityisen mukavasti istuvat pöksyt.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #245 : to 10.05.2018, 16:01:45 »
Jos vihaa nurtsia niin paljon että se pitää vetää kellastuvalle millin sängelle jo toukokuussa, niin voisiko ajatella jotain muuta sinne pihalleen?
Hänet itsensä kanssa.

Poissa Sandman

• Jäsen
« Vastaus #246 : la 12.05.2018, 19:56:11 »
Myönnän, että minua ärsyttää ja vituttaa vapaan kasvatuksen ideologiaa (=ei viitsitä kasvattaa) kannattavat ja toteuttavat vanhemmat.

Yhtenä esimerkkinä ne kauppojen lasten ostoskärryt. Sille perkeleen pennulle se annetaan, että vanhemmat voivat itse huidella vapaasti ihan toisaalla samalla kun tämä terroristipentu vetelee muiden asiakkaiden nilkkoja mustelmile ilmestyen milloin mistäkin hyllyn välistä. Ja asiaanhaan kuuluu että pentu huutaa kitalaki suorana kuin syötti.

Haloo, siellä on muitakin asiakkaita.
« Viimeksi muokattu: la 12.05.2018, 19:59:14 kirjoittanut Sandman »

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #247 : la 12.05.2018, 20:03:49 »
Myönnän, että minua ärsyttää ja vituttaa vapaan kasvatuksen ideologiaa (=ei viitsitä kasvattaa) kannattavat ja toteuttavat vanhemmat.

Yhtenä esimerkkinä ne kauppojen lasten ostoskärryt. Sille perkeleen pennulle se annetaan, että vanhemmat voivat itse huidella vapaasti ihan toisaalla samalla kun tämä terroristipentu vetelee muiden asiakkaiden nilkkoja mustelmile ilmestyen milloin mistäkin hyllyn välistä. Ja asiaanhaan kuuluu että pentu huutaa kitalaki suorana kuin syötti.

Joo, siis miksi kaikkien ympäristöjen pitäisi edes olla erityisen lapsiystävällisiä? Minusta on parempi, että on eri asteisesti vaativia ympäristöjä, jolloin ihminen kasvaessaan vähitellen oppimisen kautta saavuttaa kansalaistaitoja. Lapselle on hyvä tietää, milloin ei olla leikkipaikassa.
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #248 : la 12.05.2018, 20:07:08 »
Kakaroita on Suomessa niin vähän, että niistä niillittäminen taitaa olla ensimmäisen maailman valittamisen kovinta kärkeä.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Sandman

• Jäsen
« Vastaus #249 : la 12.05.2018, 20:28:28 »
Kakaroita on Suomessa niin vähän, että niistä niillittäminen taitaa olla ensimmäisen maailman valittamisen kovinta kärkeä.

Jos viittaat viestiini niin nillitykseni kohderyhmä oli eräät vanhemmat ei kakarat sinänsä.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #250 : la 12.05.2018, 20:39:59 »
Jos viittaat viestiini niin nillitykseni kohderyhmä oli eräät vanhemmat ei kakarat sinänsä.
Kts. Anemone 2.0:n viesti.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #251 : su 13.05.2018, 15:09:17 »
Milloin musiikista tuli epämusiikkia?

Astuin bussiin ja alkoi ihme kopse jota kesti ja luulin jo miltei että auto hajoaa alle. Mutta sitten joku örkki ryhtyi örisemään ja aina välillä kun se väsähti, taskuhiiri kävi parkaisemassa ou mai kaat. Sitten tuli sitä tyypillistä viuh viuh viuh -ääntä mikä on kai olevinaan diskoa. Samoin jumputus. Kun tuo paskaralli viimein 10 min päästä loppui, tuli lisää diskoa ja kaikki loput biisit joita seurasi vielä puoli tuntia kuulostivat lähinnä siltä kuin hakattaisiin naulaa päähän. Jotain venytettyä huutoakin kuului välillä. En muista enää oliko nainen vai mies. Joku kuohilas kai.

Diskokin on ihan jees jos soittaa Scooter. Tai mikä sen virallinen nimitys sitten lienee. Kumminkin se kama jota pompitaan ekstaasipäissään.

Mutta tuo levy oli silkkaa paskaa. Kuskin rankka duuni vaatii rankkaa musaa?
Hänet itsensä kanssa.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #252 : ma 14.05.2018, 22:54:16 »
Euroviisuvoittaja Netta, jota moni ei ymmärrä, toi mieleeni tapauksen n. 5-10 vuoden takaa.
   Musiikinharrastaja-kaverin kanssa käytiin oululaisen musiikkiliikkeen järjestämässä syntetisaattori-esittelyssä. Sitä esitteli joku Sonata Arctica-yhtyeen ex-jäsen. Kuulijoita oli saliin kerääntynyt kymmeniä, ehkä 50.  Sen syntikan äänet olivat käsittämätöntä rätinää, kuin teräväpiikkistä piikkilankaa korviin. Tai ainakin ne joita se esitteli.   
   Muistaakseni minulla oli vielä korvatulpat, koska tuppaavat volyymiä pistämään, mutta silti tuli ns. läpi. Jos kyseessä olisi ollut aprillipäivä, se olisi mennyt hyvästä vedätyksestä. Mutta ei. Tosissaan olivat ja se syntikka taisi maksaa monta tonnia. Muistelen itsekin päässeeni kokeilemaan sitä mutta en minä niistä äänistä paljoa ilostunut, jonkun kympin olisi pitänyt maksaa että oisin ostanut.

"Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä" - Esko Valtaoja, TS 4.8.2015

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #253 : ti 15.05.2018, 11:27:30 »

Joo, siis miksi kaikkien ympäristöjen pitäisi edes olla erityisen lapsiystävällisiä? Minusta on parempi, että on eri asteisesti vaativia ympäristöjä, jolloin ihminen kasvaessaan vähitellen oppimisen kautta saavuttaa kansalaistaitoja. Lapselle on hyvä tietää, milloin ei olla leikkipaikassa.

Tota...ne lasten ostoskärrythän on täsmälleen ja juuri sitä varten, että lapset pääsevät opettelemaan niitä kaupassa asioinnin kansalaistaitoja. Suomalainen mentaliteetti on tyly ja kylmä, kun ihan jokaisen pitäisi osata kaikki jo valmiiksi erinomaisen sujuvasti, JOs ei osaa, niin muut mulkoilee häirkköhidastelijatunaroijaa murhaavasti. Ihan sama, onko kyseessä kauppakäyttäytymistä opetteleva lapsi tai uuden lipunmaksulaitteen kanssa tuskaileva vanhus. Oikeastaan ainoa häröryhmä, jonka toilailuja siedetään äärimmäisen pitkään ovat humalaiset toikkaroijat. Muiden pitäis älytä kotonaan opetella ensin olemaan nopeita, osaavia ja suvereeneja ennen ihmisten ilmoille lähtemistä. Ikävä kyllä julkitiloissa käyttäytymistä ei voi opetella kotona, vaan se pitää tehdä niissä julkisissa tiloissa ja tilanteissa. Opetellessa määritelmällisesti on ensin hetkiä, jolloin ei homma vielä oikein onnistu. Lisäksi - lapsiperheen on PAKKO asioida kaupassa. Eikä aina ole mahdollista tehdä sitä ottamatta lapsia mukaan. Haluatko itse maksaa lisää veroja, jotta kaikkien kauppojen yhteyteen yhteiskunta järjestää lastenhoitopalveluja, jotta lasten kanssa ei tarvitse mennä kauppaan? Jos et, sopii hieman kasvattaa omaa sietokykyään. Tai - tehdä itse ostokset nettitilauksina ja kotitoimituksina. Eipä tarvitse ”kärsiä” hirveistä huonostikäyttäytyvistä lapsista.

kaiken kaikkiaan - ona vähän hassua valittaa siitä, että muut häiritsee palvelukokemustasi ja vaatia heitä pysyttelemään poissa, jos itse ei itseltään vaadi sellaisten paikkojen välttelyä, joissa muiden ihmisten kohtaaminen aiheuttaa näppylöitymistä. Jos ei siedä muita, kannattaa pysytellä ITSE muista loitolla. Tilaa ostokset kotiin, niin ei kukaan lapsi häiritse asiointiasi. Tai ainakin olet itse vastuussa lapsen kasvattamisesta. Tai käy kaupassa keskellä yötä, niin lapsiperheet tuskin lapsineen on paikalla vaivaksi asti.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #254 : ti 15.05.2018, 15:11:21 »

Tota...ne lasten ostoskärrythän on täsmälleen ja juuri sitä varten, että lapset pääsevät opettelemaan niitä kaupassa asioinnin kansalaistaitoja.

Asun kantakaupungissa, jossa ei kauheasti lapset pyöri jaloissa. Eikä ole noita megamarketteja, joissa olisi lasten kärryjä.  Hoidan muutenkin ostokset lähes aina iltaisin. Omassa arjessani ei siis ongelmaa ole. Mutta silloin kun johonkin Kitumarkettiin tulee poikettua, niin jotain toimimatonta siinä jättimyymälän ja kärryjen konseptissa on. Liian iso alue, jossa vekarat salamana livahtaa ties minne tavoittamattomiin, kärrin kanssa tai ilman. Eikä mistään opetustuokiosta ole tietoakaan. Nimenomaan aikuisille taitaa se lastenkärrien tarkoitus olla epäselvä.
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #255 : pe 18.05.2018, 10:21:33 »
Ja jälleen kerran tuli tehtyä väärä valinta kaupassa.

Aina kun ostan shampoota, hoitoainetta tai suihkusaippuaa, nuuskuttelen tuotteen tarkasti pariinkin otteeseen niin että en vaan vahingossakaan ostaisi mitään minkä tuoksu onkin nenässäni sietämätöntä löyhkää. Tulee imppailtua läpi useitakin eri tuotteita jos on luppoaikaa, ja lopulta tosi vaikea valita mitä ottaisi. Joskus otan kerralla useamman eri purkin, joskus hinta ratkaisee.

Eilen otin yhden tietyn hoitoaineen ja tänään läträsin sitä päähäni. Ja hyi helvetti. Kaupassa ihan ok tuoksu on jälleen kerran muuttunut lemuksi. Tämä on toistunut niin hemmetin monta kertaa että tekisi jo miltei mieli siirtyä kokonaan hajuttomiin tuotteisiin. Mutta jokin ominaistuoksu niilläkin aina on, plus ovat kalliimpia. Ja ihan oikeasti kyllä tykkäisin miedosta hyvästä tuoksusta ympärilläni, mutta aina vain harvemmin osuu semmoisia miellyttäviä tuoksuja vastaan. Yleensä saippuapuolella osuu, jos osuu. Tai ehkä se ongelma onkin juuri siinä että kun jokin on hiuksissani, niin se haju etoo, mutta jos olen sillä jollain pessyt kainaloni, niin sieltä se ei niin döfaa nenääni...?

Ja sitten on sekin että nämä asiat ovat pitkälti kiinni siitä mikä vaihe kk-kierrossani on menossa, tai muutenko vaan etoo ja yököttää muutenkin ihan kaikki.

Ihmiset menettävät vanhemmiten aistejaan tai ne muuttuvat puolitehoisiksi, mutta meikäläisen muutenkin voimakas hajuaisti sen kuin vahvistuu vaan.

Hänet itsensä kanssa.

Poissa Topi

• Konkari
« Vastaus #256 : pe 18.05.2018, 11:49:37 »

Suomalaiset lapset on silti edelleen ihan semihyvin kasvatettuja verrattuna vaikka pohjois-irlantilaisiin siinä mielessä, että täällä niitä ei kuitenkaan jätetä ihan pelkästään keskenään pyörimään ja toisiaan kasvattamaan.

Lapsista ärsyyntyminen nyt on vähän outo ilmiö itselleni. Tavallaan kaipaisin sellaista, että myös vieras aikuinen saisi lapsille jostain sanoa, eikä tätä pidettäisi niin karmaisevana tai outona asiana sen paremmin lasten kuin vanhempienkaan taholta. Ärsytys usein kumpuaa siitä, ettei pysty johonkin mitenkään vaikuttamaan vaan kokee, että ainoa vaihtoehto on mainailla sivusta.

Lisäksi ei minusta kaikkien paikkojen tarvitse olla lapsiystävällisiä. Jos ruokaostoksilla ei voisi käydä lapset mukana, se olisi varmaan aika kohtuutonta, mutta kyllä hyvin voisin kuvitella ravintoloita tai pubeja tai jotain muita liikkeitä, joissa voisi ilmoittaa, että lapset eivät ole tervetulleita. Siis jos tarkoitus on, että siellä on hiljaista tai jotakin muuta tällaista -- eikä minusta kaikkien muutenkaan tarvitse lapsia erityisesti paapoa tai ottaa huomioon.

Melkeimpä toivoisi että Suomessa olisi myönteisempi suhtautuminen lasten tekoon ja lapsiperheisiin ylipäätään. Jos ne aina nähdään jonain erityisenä riesana tai rasitteena eikä ihan vain sellaisena normaalina neutraalina asiana, ei kai se ihme ole jos täällä kohta ei ole kenelläkään lapsia. Muutenkin ihmettelen sitä, miksi lasten kasvattaminen nähdään jotenkin niin vakavana ja totisena asiana (disclaimer: itsellä ei ole lapsia joten tästäkään en ns. tiedä mitään). Totta kai se on tärkeää ja niin pois päin, mutta en jotenkin hiffaa miksi se on joko hampaat irvessä tehtävää sotilaallista kouluttamista tai sitten ollaan jo muiden silmissä jotain "vapaakasvattajia" ja ituhippejä, joiden ruokkoamaton jälkikasvu turmelee kaiken hyvän ja vaivalla rakennetun.

Näistä erilaisten nuorien parien suomalaisista vesseleistä on aika iso matka oikeasti vapaakasvatettuihin hippikommuunin lapsiin, jotka saattavat näyttää aliravituilta, rääsyihin puetuilta ja likaisilta. Jossain Portugalissa tai lämpimammissä maissa tällaisita kommuuneja on, mutta Suomessa en muistaakseni ole koskaan nähnyt oikeasti vastaavaa.
« Viimeksi muokattu: pe 18.05.2018, 11:51:54 kirjoittanut Topi »

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #257 : pe 18.05.2018, 11:56:11 »

Suuri osa valittajista on tietysti itsekin ollut niitä perkeleen pentuja, jotka ovat rääkymisellään ja kurittomuudellaan olleet suuri riesa ympäristölleen. Kauhukakaroita pieninä, törkimyksiä aikuisina.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #258 : pe 18.05.2018, 12:13:20 »
Tai sitten niin että kun ei lapsena ole saanut ns. osoittaa mieltään mistään asiasta ja murrosikäkin jäi elämättä, niin ärsyttää että kaikkialla riehuu holtittomasti jotain kakaroita joista epäilee että näillä on päässä vikaa.

Jos ei koskaan saa olla se joka päättää omasta ympäristöstään ja rauhastaan, se syö ihmistä. Ensin sinua määräilevät sinua vanhemmat ihmiset, ja sitten pomppivat silmille räkänokatkin. Kyllästyy se kiltimpikin ihminen olemaan kaikille mielinkielin ja tekemään kaikille tilaa ja sijaa.

Tämän vuoksi pysyn ipanoista kaukana. Oikeastaan nämä pääsevät riepomaan lähinnä uimarannoilla. Jokaisen riehan päälle koittaa vääjäämättömällä varmuudella rääkyjäisfanfaari. Onneksi tiedän rantsuja joilla kakaroista pääsee loitollle. Useimmiten. Ainakin jos ei ole heinäkuu.
Hänet itsensä kanssa.

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #259 : pe 18.05.2018, 17:30:21 »

Suuri osa valittajista on tietysti itsekin ollut niitä perkeleen pentuja, jotka ovat rääkymisellään ja kurittomuudellaan olleet suuri riesa ympäristölleen. Kauhukakaroita pieninä, törkimyksiä aikuisina.

Just joo, näitä, siis aina suutaan aukovia "tietäviä" voidaan myös kutsua kauhukakaroiksi.

Kakarat kyllä lisääntyy ajan oloon, mutta mihin systeemiin ?

Ovatko Suomen pikku kakarat tulevaisuudessa meillä myös Imaamien alkuja ?
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely