^ Soiko musiikki kuitenkin vielä taustalla vai oletko valinnut hiljaisuuden?
Musiikkia soittelen, mutta viime aikoina olen kyllä ryhtynyt miettimään tuon Spotifyn mielekkyyttä. Ei se ensinnäkään ole ihan halpaa, n. 10e kuukaudessa, ja sen toimintamekanismiin liittyy eräs First World Problem.
Maksan Spotifyn kk-maksun silloin kun minulle sopii, ja jos en tee sitä ajoissa, se rupeaa puskemaan mainoksia kappaleiden sekaan. Osaatteko kuvitella sitä shokkia joka syntyy kun kesken jonkun hyvän musiikin ääni menee väkivaltaisella interventiolla hilaiseksi, ja joku vittupää ryhtyy kauppamaan kalsareita (tai mitä se nyt onkaan, en koskaan oikein muista raivokohtaukseltani)?
Tästä ongelmasta pääsisi eroon sallimalla Spotifyn laskuttaa automaattisesti, mutta kun siitä sitten seuraa mahdollisesti uusi First World Problem: joutuisin pitämään luottokortin avoimena internetmaksuille, ja ennenpitkää joku toinen vittupää tulisi ja tyhentäisi luottokorttini.
Lopulta näihin Spotifyn tyylisiin palveluihin sisältyy se karu totuus, että vuosien kikkailun ja jopa tuhansien eurojen jälkeen, minulle ei jää käteen yhtään mitään. Tämä siis verrattuna siihen, että olisin vaikka joka kuukausi ostanut 1-2 CD-levyä.