Kirjoittaja Aihe: Ärsyttäviä asioita (First World Problems)!  (Luettu 10211 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Big Data Lenny

• Konkari
Vs: Ärsyttäviä asioita (First World Problems)!
« Vastaus #220 : ke 14.03.2018, 10:13:06 »
^ Soiko musiikki kuitenkin vielä taustalla vai oletko valinnut hiljaisuuden?

Musiikkia soittelen, mutta viime aikoina olen kyllä ryhtynyt miettimään tuon Spotifyn mielekkyyttä. Ei se ensinnäkään ole ihan halpaa, n. 10e kuukaudessa, ja sen toimintamekanismiin liittyy eräs First World Problem.

Maksan Spotifyn kk-maksun silloin kun minulle sopii, ja jos en tee sitä ajoissa, se rupeaa puskemaan mainoksia kappaleiden sekaan. Osaatteko kuvitella sitä shokkia joka syntyy kun kesken jonkun hyvän musiikin ääni menee väkivaltaisella interventiolla hilaiseksi, ja joku vittupää ryhtyy kauppamaan kalsareita (tai mitä se nyt onkaan, en koskaan oikein muista raivokohtaukseltani)?

Tästä ongelmasta pääsisi eroon sallimalla Spotifyn laskuttaa automaattisesti, mutta kun siitä sitten seuraa mahdollisesti uusi First World Problem: joutuisin pitämään luottokortin avoimena internetmaksuille, ja ennenpitkää joku toinen vittupää tulisi ja tyhentäisi luottokorttini.

Lopulta näihin Spotifyn tyylisiin palveluihin sisältyy se karu totuus, että vuosien kikkailun ja jopa tuhansien eurojen jälkeen, minulle ei jää käteen yhtään mitään. Tämä siis verrattuna siihen, että olisin vaikka joka kuukausi ostanut 1-2 CD-levyä.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #221 : ke 14.03.2018, 10:38:49 »
^ Soiko musiikki kuitenkin vielä taustalla vai oletko valinnut hiljaisuuden?

Musiikkia soittelen, mutta viime aikoina olen kyllä ryhtynyt miettimään tuon Spotifyn mielekkyyttä. Ei se ensinnäkään ole ihan halpaa, n. 10e kuukaudessa, ja sen toimintamekanismiin liittyy eräs First World Problem.

Maksan Spotifyn kk-maksun silloin kun minulle sopii, ja jos en tee sitä ajoissa, se rupeaa puskemaan mainoksia kappaleiden sekaan. Osaatteko kuvitella sitä shokkia joka syntyy kun kesken jonkun hyvän musiikin ääni menee väkivaltaisella interventiolla hilaiseksi, ja joku vittupää ryhtyy kauppamaan kalsareita (tai mitä se nyt onkaan, en koskaan oikein muista raivokohtaukseltani)?

;D ;D ;D
Voin kuvitella. Sama tapahtuu YouTubessa. Kuuntelen välillä kokonaisia albumeja, mutta niissäkin soitto katkeaa välillä kesken kappaleen ja sitten törähtää ilmoille ummetuslääkemainos. Ja hyvin usein tulee kammottavia ja loputtoman pitkiä elokuvamainoksia. Ne voi keskeyttää "ohita mainos" napukalla, joka aktivoituu tietyn sekuntijakson jälkeen, mutta vaatii siis aktiivisuutta siirtyä juuri YouTube-ikkunaan ja etsiä ruudusta tuo kohta klikattavaksi. Olen tavallisesti musiikkia kuunnellessani puuhastelemassa muuta jossakin toisessa ikkunassa. Hyi minua!

Tästä ongelmasta pääsisi eroon sallimalla Spotifyn laskuttaa automaattisesti, mutta kun siitä sitten seuraa mahdollisesti uusi First World Problem: joutuisin pitämään luottokortin avoimena internetmaksuille, ja ennenpitkää joku toinen vittupää tulisi ja tyhentäisi luottokorttini.

Lopulta näihin Spotifyn tyylisiin palveluihin sisältyy se karu totuus, että vuosien kikkailun ja jopa tuhansien eurojen jälkeen, minulle ei jää käteen yhtään mitään. Tämä siis verrattuna siihen, että olisin vaikka joka kuukausi ostanut 1-2 CD-levyä.

Kirpputoreilta löytää CD-levyjä edullisesti. Varsinkin klassista musiikkia kuinka paljon tahansa. Yleensä levyt maksavat 1-2 euroa. Vaatii tietysti kärsivällistä plaraamista kaiken maailman engelbert pumpernikkeleiden, saara-aaltojen ja muiden tähtösten seasta.

Minulla oli jonkin aikaa oma profiili Deezer-palvelussa (vastaa Spotify:ta), mutta palvelun uudistumisen myötä suosikkilistani katosivat enkä jaksanut sinne enää uudestaan kirjautua. Omat levyt (sekä kirjastosta lainatut) + radio ovat minulle osoittautuneet parhaimmaksi ratkaisuksi.
Minä tässä vain, anteeksi.

Paikalla Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #222 : ke 14.03.2018, 11:26:50 »
Minulla oli jonkin aikaa oma profiili Deezer-palvelussa (vastaa Spotify:ta), mutta palvelun uudistumisen myötä suosikkilistani katosivat enkä jaksanut sinne enää uudestaan kirjautua. Omat levyt (sekä kirjastosta lainatut) + radio ovat minulle osoittautuneet parhaimmaksi ratkaisuksi.

Toinen vaihtoehto Spotifylle tai youtubelle on ainakin meidän mahtavassa Etelä-Karjalassa kirjastojen tarjoama Naxos-palvelu, mutta sen ongelma on suhteellisen kökkö äänenlaatu. Samaa tasoa ehkä kuin youtubessa, ilman mainoksia sun muuta.

Lisäys: nyt toimii näköjään Naxos premium-laadulla! Se on heihei Spotifylle....
« Viimeksi muokattu: ke 14.03.2018, 12:57:34 kirjoittanut Big Data Lenny »

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #223 : la 24.03.2018, 02:23:49 »
Tuli kirjoitettua äsken dokkari-ketjuun, jolloin törmäsin taas minua vaivaavaan epämukavaan seikkaan. Tekee mieli tekstin sujuvuuden takia välillä käyttää filmi-sanaa, mutta faktuaalisesti ottaen se on väärin; mitään filmiä ei oikeasti ole. Video-sana puolestaan tuo heti mieleen pikemminkin YouTuben tai jotkut lyhyet klipit. Muttei koko ajan jaksaisi jankuttaa "dokumentti sitä" ja "dokumentti tätä"... En löydä tälle asialle tyydyttävää ratkaisua. :(

Paikalla Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #224 : la 24.03.2018, 07:39:08 »

Eilisen konsertin jälkeen taas kävi mielessä, että miksi ihmeessä sitä ylipäätään hamstraa itselleen rajattomasti musiikkia? Olisi paljon järkevämpää käydä vaikkapa 3-4 kertaa vuodessa kunnon konsertissa kuin maksaa Spotifyn kk-maksua. Ja jos on sitten ihan pakko kuunnella musiikkia siinä välissä, voi aina kuunnella radiota.

Ennen tallenteiden aikakautta tilanne oli luonnollisen niukkuuden ansiosta parempi. Musiikkia joko tehtiin itse (soitettiin pianoa, laulettiin), tai sitten mentiin konserttiin. Nykyään niukkuuden joutuu luomaan keinotekoisesti, eli siis harjoittamaan askeesia. Niukkuus on usein aika bueno.

Mutta hyvää tässä digitaalisen striimauksen aikakaudessakin ehdottomasti on: nyt ei tarvitse olla aristokraatti päästäkseen näiden harrasteiden äärelle.

Mutta noin siis yleisesti ottaen, striimaus on mielestäni First World Problem. Ei sitä oikeastaan kukaan tarvitse, useista palveluista kasautuu huomaamatta iso kustannuserä, ja ihmiset kamppailevat sitten täysin turhien valinnanvaikeuksien kanssa, ja sitten se Netflix-aika otetaan vaikka väkisin nipistämällä vähistä yöunista.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #225 : la 24.03.2018, 21:20:08 »

Eilisen konsertin jälkeen taas kävi mielessä, että miksi ihmeessä sitä ylipäätään hamstraa itselleen rajattomasti musiikkia? Olisi paljon järkevämpää käydä vaikkapa 3-4 kertaa vuodessa kunnon konsertissa kuin maksaa Spotifyn kk-maksua. Ja jos on sitten ihan pakko kuunnella musiikkia siinä välissä, voi aina kuunnella radiota...

Mutta hyvää tässä digitaalisen striimauksen aikakaudessakin ehdottomasti on: nyt ei tarvitse olla aristokraatti päästäkseen näiden harrasteiden äärelle.

Lenny, yksi vinkki vielä sulle kotisoittoon. Tämä vanhan ajan levyjen arkisto, joka on ilmainen ja ilman mainoksia. Public service :-*. Ihanasti vanhat levyt rätisee ja rutisee. Ja hyvää musaa! Jatkuvalla soitolla voi pyörittää ja luulisin, että oman listankin jotenkin rakentaa; en ole kovin hyvin tutustunut kaikkiin ominaisuuksiin.

https://archive.org/details/georgeblood?&sort=-downloads&page=2

The Internet Archive, a 501(c)(3) non-profit, is building a digital library of Internet sites and other cultural artifacts in digital form. Like a paper library, we provide free access to researchers, historians, scholars, the print disabled, and the general public. Our mission is to provide Universal Access to All Knowledge.

Poissa Topi

• Konkari
« Vastaus #226 : ti 27.03.2018, 10:01:06 »
Tuli tämän ketjun tiimoilta yhtäkkiä mieleen sana "podcast". Se varmaan liittyy ainakin jollain tavalla Applen iPodeihin, ja siinä vissiin Applella oli vähän sci-fi-henkinen ajatus nimeämisessä. Yleensähän "pod" varmaan tarkoittaa jotain siemenkotaa tai vastaavaa, mutta ilmeisesti 2001: A Space Oddyssey -leffassa, kirjassa, kuka tietää, sanaa käytettiin jostain avaruusaluksen kapseleista. iPod siis nimettiin periaatteessa esteettisin syin, koska se jotenkin näytti etäisesti samalta kuin joku tässä leffassa, ja toisaalta ehkä haluttiin saada jotain sci-fi-henkeä mukaan tai viitata siihen(kin) että tämä on nyt jotain todella uutta ja futuristista.

Kapselilähetyksiä siis :D No, eipä sekään oikein toimi.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #227 : ti 27.03.2018, 23:32:08 »
Lenny, yksi vinkki vielä sulle kotisoittoon. Tämä vanhan ajan levyjen arkisto, joka on ilmainen ja ilman mainoksia. Public service :-*. Ihanasti vanhat levyt rätisee ja rutisee. Ja hyvää musaa! Jatkuvalla soitolla voi pyörittää ja luulisin, että oman listankin jotenkin rakentaa; en ole kovin hyvin tutustunut kaikkiin ominaisuuksiin.

Mielenkiintoinen. Levyjen ritinä tosin hieman kiusaa. Kuuntelen parhaillaan "Kolmannen miehen" teemaa.

P.S. Ja mitäs sieltä löytyykään... (ei sovi nykyihmisille)

https://archive.org/details/78_nigger-love-a-watermellon-ha-ha-ha_harry-c.-browne_gbia0013226a
« Viimeksi muokattu: ti 27.03.2018, 23:35:46 kirjoittanut Kopek »

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #228 : ti 27.03.2018, 23:54:28 »

Mielenkiintoinen. Levyjen ritinä tosin hieman kiusaa. Kuuntelen parhaillaan "Kolmannen miehen" teemaa.

P.S. Ja mitäs sieltä löytyykään... (ei sovi nykyihmisille)

https://archive.org/details/78_nigger-love-a-watermellon-ha-ha-ha_harry-c.-browne_gbia0013226a

Nooh, kaikki levyt eivät sentään rätise ollenkaan niin paljon kuin tämä n...-levy. Ja sitten on arkistossa myös radio-ohjelmia, videoita, valokuvia, kirjoja. Finland-haulla tuli ainakin paljon matkaopas-tyyppisiä kirjoja, valokuvia Tampereelta, harrastelijavideoita netistä ym.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #229 : ke 28.03.2018, 00:01:47 »
Jonkin ihmeellisen mutkan kautta päädyin katsomaan elokuvaa "Vuosikertanaiset" (In Praise of Older Women 1978) joltakin venäläiseltä sivulta.

Täytyypä tutustua tuohon arkistosovuun tarkemmin.

Poissa Vanha aatami

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #230 : ke 28.03.2018, 08:25:02 »

Ja sitten on arkistossa myös radio-ohjelmia, videoita, valokuvia, kirjoja. Finland-haulla tuli ainakin paljon matkaopas-tyyppisiä kirjoja, valokuvia Tampereelta, harrastelijavideoita netistä ym.

Todella mielenkiintoinen sivusto!

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Paikalla Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #231 : su 08.04.2018, 14:51:57 »
Suihkussa käyminen taitaa olla nykyään katoavaa kansanperinnettä. Lemahduksista päätellen.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #232 : su 08.04.2018, 15:21:01 »
First World Problem n. 1750 vuotta ennen ajanlaskumme alkua: Toimitettu kupari oli väärää laatuluokkaa.

Tuhannesti kirottu Asser! Sillä oli taas vain yksi homma, ja onnistuu mokaamaan senkin!
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Vanha aatami

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #233 : su 08.04.2018, 15:30:48 »
First World Problem n. 1750 vuotta ennen ajanlaskumme alkua: Toimitettu kupari oli väärää laatuluokkaa.

Tuhannesti kirottu Asser! Sillä oli taas vain yksi homma, ja onnistuu mokaamaan senkin!

Asser ei ole miehen oikea nimi ja varmasti kupari oli lisäksi varastettua, kuten "nykybabylonialistenkin" kauppaama tavara usein on......

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #234 : la 14.04.2018, 00:53:19 »
YLE Puhe.  Toisinaan on asiaakin (politiikkaa ja semmosta). Mutta liian usein olen naksauttanut päälle ja pois:
1. esimerkkipäivä: (naks) "..Seksi.." (naks)
2. esimerkkipäivä: (naks) "..Viini.."(naks)
3. esimerkkipäivä: (naks) "..Siivous.."(naks)
4. esimerkkipäivä: (naks) "..Seksi ja magia.." (naks)
5. esimerkkipäivä: (naks) "..Seksirobotit .." (naks)
6. esimerkkipäivä aamu: (naks) "..itseään tyydyttää .. laukeaa .." (naks)
6. esimerkkipäivä ilta: (naks) ".. suklaa.. mielelle.. tyydytystä .." (naks).

Nykyään se siis enempi joku YLE "Cosmopolitan" tai YLE "Demi".
Omaan napaan, koloon ja tupaan keskittymistä tai semmosta.
« Viimeksi muokattu: la 14.04.2018, 00:56:25 kirjoittanut MrKAT »
"Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä" - Esko Valtaoja, TS 4.8.2015

Paikalla Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #235 : la 14.04.2018, 05:00:17 »
Nykyään se siis enempi joku YLE "Cosmopolitan" tai YLE "Demi".
Omaan napaan, koloon ja tupaan keskittymistä tai semmosta.

Näinhän se on. Olen jo ainakin kymmenen vuoden ajan ihmetellyt sitä miksi mediat viihteellistyvät sitä enemmän mitä vähemmän olisi syytä.

Otetaan esimerkiksi tämä tuleva mediapäivä. USA, UK ja Ranska pommittaa Syyriassa, Venäjä uhkaa amageddonilla. Mitä tulee radiosta? Luultavasti pelkkää roskaa.

Syykin on ymmärrettävä. On osattava lukea rivien välistä. Mitä kevyempää, viihteellisempää, unenomaisempaa (sitähän mediamaailma on; unta, horros, lumetodellisuus), sen suurempia tapahtuu oikeasti.

Moni sanoo tähän että kuka nyt jaksaa vakavia juttuja koko ajan. No helvetti soikoon! Ei kukaan pakota seuraamaan vakavia, aikuisten medioita. Viihdettä ja kevyttä asiaa varten on maailma pullollaan medioita, kuten youtube. Verovaroin rahotettu media kuten Yle sen sijaan, siltä kai voisi odottaa vähän kypsempää sisältöä?

Paikalla Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #236 : la 14.04.2018, 12:14:39 »
Kun napsuttelee televisiota aamulla läpi, osalta kanavia tulee ostos-tv:tä ja osalla esiintyy pakkoliikkeinen nuori mies, eli tyyppi joka vispaa toista kättään ja on olevinaan kai jonkin sortin selvänäkijä. Kun napsuttelee televisiota illalla kanavista läpi, siellä on sen sata laulu- ja esiintymiskilpailua. Taannoin ekaa kertaa katsoin pari minuuttia Kingiä. En ole ollut tietoinen siitä millainen show se on. Nyt kun näin, ihmettelen tätä:

Onko suomalaisilla näyttelijöillä tai heille käsiksiä kirjoittavilla tyypeillä joku ihme kiima lokinnokkimia peruukkeja kohtaan? Rautaisia alansa ammattilaisia mai ääs! Mahdollisimman kuppainen, epäuskottava kuontalo päässä ja sitten esitetään jotain semmoista niin junteista junteinta tyyppiä ettei semmoista löydy (onneksi) edes painajaisunista.

Vintiöillä oli sentään ihan oikeasti hauska sketsisarja tämä muuan linnakundien poppoo. Ei siihen mitään peruukkeja tarvittu. (Ainakaan minun muistaakseni.)

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #237 : ma 16.04.2018, 14:57:34 »
Urheaa sukupuolineutraalia taistelua stereotypioita vastaan, Aamulehti-editio.

...Tätäkin älyn säihkettä vuoden 2018 Suomessa.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #238 : ma 16.04.2018, 15:15:25 »
Onko suomalaisilla näyttelijöillä tai heille käsiksiä kirjoittavilla tyypeillä joku ihme kiima lokinnokkimia peruukkeja kohtaan? Rautaisia alansa ammattilaisia mai ääs! Mahdollisimman kuppainen, epäuskottava kuontalo päässä ja sitten esitetään jotain semmoista niin junteista junteinta tyyppiä ettei semmoista löydy (onneksi) edes painajaisunista.

No siitähän tulee aina hauskaa kun laitetaan rumat peruukit päähän; esim. Monty Python. Siksi kannattaa meilläkin tätä kansainvälistä mallia seurata.