Kirjoittaja Aihe: Ärsyttäviä asioita (First World Problems)!  (Luettu 3945 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Konkari
Vs: Ärsyttäviä asioita (First World Problems)!
« Vastaus #140 : su 15.10.2017, 21:27:08 »
Nykyään ei enää juurikaan näe netissä järveä esittävää valokuvaa jossa vedenpinta olisi täsmälleen vaakasuorassa. Kummasti siellä on aina ylä/alamäkeä suuntaan tahi toiseen. Enkä minä itsekään saa sitä viivaa suoraan. Tämä jotenkin häiritsee esteettistä silmääni.
Paska hyppy lattia koitukoon teidän kohtaloksenne, näin sanoo Herra.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #141 : ma 16.10.2017, 09:52:24 »
Voi Jeesuksen PERKELE! Edellä kirjoitin siitä miten olen tilannut kissan kiipeilytelineen, ja miten piti valitseman vaihtoehto se-ja-se. Valitsin, ja nyt se firma on mennyt sen ominpäin muuttamaan toiseksi ja laittaa minulle asiasta postia.

Mitäs sitten tehdään jos käy niin että en ole paikalla kun sen yhden ja ainoan kerran firma on tuomassa pakettia? Se vaihtoehto jonka minä valitsin sisälsi sen mahdollisuuden että jos noin käy, voidaan sopia uusi yritys luovutuksesta. Tuon toisen vaihtoehdon, mitä en valinnut enkä halunnut, kanssa on niin että siellä se perkeleen paketti olisi sitten postissa. Olen tosiaan aiemmin vastaavassa tapauksessa hakenut sen pulkalla, niin se on oltava vaikka muisti pätkiikin. Nyt ei ole sellaiseenkaan mahdollisuutta. En saisi sitä millään ilveellä kotiini, kun bussiin en voi aivan mahdottoman isoa laatikkoa kiskoa. Sinne se sitten jäisi.

Kaikenkukkuraksi firma laittaa linkin josta voin seurata lähetyksen kulkua. Linkki on saksaa, ja sitä sorttia mitä en vielä osaa, jos koskaan. Kiitos vaan niin helvetisti, näinhän ne asiat kuuluu hoitaa.

Paikalla Brutto

• Konkari
« Vastaus #142 : ma 16.10.2017, 10:07:32 »
Nykyään ei enää juurikaan näe netissä järveä esittävää valokuvaa jossa vedenpinta olisi täsmälleen vaakasuorassa. Kummasti siellä on aina ylä/alamäkeä suuntaan tahi toiseen. Enkä minä itsekään saa sitä viivaa suoraan. Tämä jotenkin häiritsee esteettistä silmääni.

Eihän järvenpinta koskaan olekaan täsmälleen vaakasuora. Se on aina hieman kaareva. Maa on pallo.

(Sori. Tälle päivälle on vielä purkamatonta näsäviisautta jäljellä.)

Poissa Juuli Hukkaskukka 2

• Konkari
« Vastaus #143 : ma 16.10.2017, 11:26:01 »
Voi Jeesuksen PERKELE! Edellä kirjoitin siitä miten olen tilannut kissan kiipeilytelineen, ja miten piti valitseman vaihtoehto se-ja-se. Valitsin, ja nyt se firma on mennyt sen ominpäin muuttamaan toiseksi ja laittaa minulle asiasta postia.

Mitäs sitten tehdään jos käy niin että en ole paikalla kun sen yhden ja ainoan kerran firma on tuomassa pakettia? Se vaihtoehto jonka minä valitsin sisälsi sen mahdollisuuden että jos noin käy, voidaan sopia uusi yritys luovutuksesta. Tuon toisen vaihtoehdon, mitä en valinnut enkä halunnut, kanssa on niin että siellä se perkeleen paketti olisi sitten postissa. Olen tosiaan aiemmin vastaavassa tapauksessa hakenut sen pulkalla, niin se on oltava vaikka muisti pätkiikin. Nyt ei ole sellaiseenkaan mahdollisuutta. En saisi sitä millään ilveellä kotiini, kun bussiin en voi aivan mahdottoman isoa laatikkoa kiskoa. Sinne se sitten jäisi.

Kaikenkukkuraksi firma laittaa linkin josta voin seurata lähetyksen kulkua. Linkki on saksaa, ja sitä sorttia mitä en vielä osaa, jos koskaan. Kiitos vaan niin helvetisti, näinhän ne asiat kuuluu hoitaa.

Kun saat ilmoituksen että se on postissa...tilaa postin kotiinkujetus,. Maksaa n. 7 €. Numeron löydät googlelta.
Tietty sinun täytyy huolia se postin kuljetettavaksi. Millä sitä muutoin olit ajatellut ?
« Viimeksi muokattu: ma 16.10.2017, 11:28:46 kirjoittanut Juuli Hukkaskukka 2 »
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #144 : ma 16.10.2017, 14:30:27 »
Kuten edellisellä sivulla sanoin, lähetykseen sisältyy kotiinkuljetus. On kaksi eri vaihtoehtoa joista valita ja toinen tuo paketin kerran, toinen tuo toisenkin kerran jos ei ollut kotona. Valitsin jälkimmäisen ja tämän myyjä meni ominpäin muuttamaan.

Ei käsittääkseni ole minun velvollisuuteni maksaa vielä erikseen siitä mikä sovitusti sisältyy hintaan alunperin.

Ja miten seuraan lähetyksen saapumista kun kumpikasn firma ei voi soittaa koska on tulossa, ja yhtäkkiä fi-päätteinen pulju antaa saksankielisen linkin seurantaa varten?
« Viimeksi muokattu: ma 16.10.2017, 14:32:50 kirjoittanut Norma B »

• Konkari
« Vastaus #145 : ma 16.10.2017, 14:49:47 »
Kuten edellisellä sivulla sanoin, lähetykseen sisältyy kotiinkuljetus. On kaksi eri vaihtoehtoa joista valita ja toinen tuo paketin kerran, toinen tuo toisenkin kerran jos ei ollut kotona. Valitsin jälkimmäisen ja tämän myyjä meni ominpäin muuttamaan.

Ei käsittääkseni ole minun velvollisuuteni maksaa vielä erikseen siitä mikä sovitusti sisältyy hintaan alunperin.

Ja miten seuraan lähetyksen saapumista kun kumpikasn firma ei voi soittaa koska on tulossa, ja yhtäkkiä fi-päätteinen pulju antaa saksankielisen linkin seurantaa varten?
Posti sinulle ilmoittaa kun se paketti postissa on. Minulle on tullut aina kirje postilta jotta paketti on noudettavissa. Sitten vaan tilaan sen kotiinkuljetuksen. Eikö googlen kääntäjä käännä koko roskan. Miten sinä ole osannut valita jos ne toimitusehdotkin on saksaksi . Jospa niissä luki että mikäli et eka kerralla ole vastaanottamassa niin se menee postiin.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #146 : ma 16.10.2017, 15:19:18 »
Mitenkähän tämän nyt kertoisi ymmärrettävällä tavalla? Tilasin suomalaiselta sivustolta värkin jolla on ilmainen kotiinkuljetus. On 2 vaihtoehtoa. Eka vaihtoehto on sellainen että paketti tuodaan KOTIIN, mutta jos ei ole kotona, se viedään Postin toimipisteeseen. Toka vaihtoehto on sellainen että paketti tuodaan KOTIIN ja jos ei ole paikalla, firman kanssa voi sopia uuden tuonnin.

Miksi helvetissä maksaisin kuljetuksesta kun on JO sovitu että se on ilmainen? Rakkineen myyvä firma meni ihan itse muuttamaan valintaani joka oli tietenkin toka vaihtoehto. Ja laittaa sitten saksalaisen seurantaosoitteen. Mistä voisin tietää etukäteen että tekee noin kun tilaan suomalaisesta nettiosoitteesta?

Minulla on sentään tilatessa annettu toimituspäiväarvio, mutta jos sekään ei pidä paikkaansa, niin istunko kotona päivästä toiseen...

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #147 : ma 16.10.2017, 17:29:42 »
Niinno, enhän minä sitten tiedä onko sen toisenkaan firman uudelleentoimitus ilmaista. En ymmärrä miksei kummassakaan palvelussa, sen paremmin DHL- kuin DPD-kuljetuksessa voida sen vertaa vaivautua että laittaisi sen tekstarin koska sitä toimitusta oltaisiin tuomassa.

Mitä jakelupalveluita käytätte?
Lähetyksemme toimitetaan pääsääntöisesti DHL:n tai DPD:n palveluilla sekä erityistoimituskohteet GLS:n ja sen yhteistyökumppaneiden avulla. Suomen alueella DHL:n lähetykset toimittaa yhteistyökumppani Posti Group Oyj, sekä DPD:n yhteistyökumppani PostNord. Huom! Pidätämme oikeuden poikkeustilanteessa muuttaa valitsemaasi toimituskumppania.

Mitä tapahtuu, jos en ole kotona tilauksen saapuessa?

Posti

Tilauksesi toimitetaan suoraan toimitusosoitteeseesi DHL:n yhteistyökumppani Posti Group Oyj:n toimesta, mutta jos et ole paikalla toimituksen saapuessa, jättää jakelija sinulle paketin saapumisilmoituksen. Pakettisi on noudettavissa saapumisilmoitukseen merkitystä postin toimipaikasta.

DPD / PostNord

DPD:n yhteistyökumppani PostNord toimittaa tilauksesi suoraan toimitusosoitteeseesi ja mikäli ketään ei ole paikalla toimituksen saapuessa, jättää kuljettaja sinulle käynnistään viestin. Voit sopia uuden kotiintoimitusajankohdan kätevästi suoraan PostNordin asiakaspalvelun kanssa ottamalla yhteyttä viestissä annettujen ohjeiden mukaan tai ottamalla yhteyttä suoraan PostNordin asiakaspalveluun.

http://www.zooplus.fi/content/help#29

Kaikenlaistahan voi sattua. Kuskataan ambulanssilla lasarettiin enkä voikaan olla paikanpäällä.

Toimituskumppanimme DHL ja DPD toimittavat paketit Suomeen. Huomaa, että DHL-paketit lähetetään suoraan Suomeen, joten ne eivät näy seurannassa ennen kuin ne saapuvat lajittelupisteeseen Suomessa. Tähän menee noin 3 päivää. Kun paketti saapuu Suomeen, voit seurata sitä myös suomalaisen yhteistyökumppanin verkkosivuilla. Suomessa DHL:n yhteistyökumppani on Posti Group Oyj ja DPD:n yhteistyökumppanina toimii PostNord Oy. Tarkempaa tietoa toimituksista saat täältä. Huom! Pidätämme oikeuden poikkeustilanteessa muuttaa valitsemaasi toimituskumppania.

http://www.zooplus.fi/content/shippingcosts

Toivottavasti noin kuin tummensin, niin tässä on jotain tolkkua.  ::)

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #148 : ma 16.10.2017, 22:45:16 »
Ihan perkeleestä nämä netin nk. "asiakaspalvelut". Jouduin tekemisiin Elisan >:( kanssa kun en enää löytänyt Saunalahden puheluiden saldotiedustelua. Lueskelin ohjeita ja lähetin niiden mukaan kyselytekstarin kahteen eri numeroon. Ei vastausta. Sitten lähetin viestin Elisaan, jossa kerroin, että tiedustelu ei toimi. Sähköpostiin tuli viesti, että sinulle on vastattu OmaElisaan >:( >:(. Ihan paska "palvelu", koska sieltä on vaikeaa löytää mitään. Ja olisi ollut paljon palvelevampaa lähettää vastaus suoraan meiliin eikä OmaElisaan, jonne tietysti joutuu KIRJAUTUMAAN ja sitten haahuilemaan, että missä ne viestit nyt on. Sitten se viesti: neuvoi vielä yhden tekstarikyselyn, jolla puhelusaldo pitäisi saada. Ei onnistunut, joten lähetin UUDEN viestin taas tästä epäonnistumisesta. Vittu mitä paskaa! >:( >:( >:(
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #149 : ti 17.10.2017, 02:17:00 »
Minulla on lojunut tuo Elisan uusi digipoxi pari päivää tuossa. En minä kysynyt tuota, Elisa vain päättää taas, että pitää asentaa uusi poksi. Lähettivät tuon ja minun pitäisi asentaa se. Miksi nuo työntävät jo kolmatta digipoksia muutaman vuoden sisään? Taas lähtee kaikki tallennukset, vai saako niitä säilytettyä?

Anemone, minä rakastan OmaElisaa... olen tapellut siellä kuukausia.
« Viimeksi muokattu: ti 17.10.2017, 02:19:57 kirjoittanut Toope »
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #150 : ti 17.10.2017, 09:26:45 »
Oma-mikä-tahansa tuntuu tosiaan olevan aina perseestä. Minulla on niin harvoin tarvista moisen sivuston käyttöön minkään puljun taholta, että aina kun seuraavan kerran yritän kirjautua, sivustoa onkin muutettu ja salasana tai käyttäjätunnus ei enää kelpaa ilmeisesti sen takia että sivustoa on muutettu. Joutuu naukumaan apua, saa taas uudet tunnarit ja yhden ainoan kerran nitä käyttää. Sitten ei taas vuosiin tarvista.

Ja nykyään ei niin minnekään meinaa saada mitään yhteyttä mitään kautta. S-posti tai yhteydenotto-osoite on erinomaisesti piilotettu. Sensijaan päätyy jonnekin "useimmin kysyttyihin kysymyksiin" ja siellä ei koskaan ole sitä kysymystä jonka minä haluaisin esittää.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #151 : ti 17.10.2017, 17:37:18 »
Hyvin kiteytetty, Norma. Ajattelen aivan samoin kaikista Oma-palveluista. Ihan perseestä olettaa, että käyttäjä on jatkuvasti kirjautumassa kaikkiin mahdollisiin palveluihin. Tässä kirjautumisvaatimuksessahan on taustalla palveluntarjoajan etu ensisijaisesti eikä asiakkaan etu. Asiakkaalta halutaan mahdollisimman tarkkaa käyttötietoa, jotta asiakkaat voidaan profiloida tarkasti ja heille voidaan kohdistaa lisämyyntiä tai asiakastiedot voidaan myydä eteenpäin.

...olisi ollut paljon palvelevampaa lähettää vastaus suoraan meiliin eikä OmaElisaan, jonne tietysti joutuu KIRJAUTUMAAN ja sitten haahuilemaan, että missä ne viestit nyt on. Sitten se viesti: neuvoi vielä yhden tekstarikyselyn, jolla puhelusaldo pitäisi saada. Ei onnistunut, joten lähetin UUDEN viestin taas tästä epäonnistumisesta. Vittu mitä paskaa! >:( >:( >:(

Elisasta muuten soittivat oikein kotiin koskien viimeisintä epäonnistunutta saldokyselyä. Toistin reklamaatiossa kertomani asian. Soittaja kyseli vielä puhelimeni näppäimistä, onko "luuri"-näppäin vai "ok-näppäin". Sanoin, että näppäimen merkki on kulunut pois, mutta valikossa lukee "ok" kun tekstarin kuittaa lähetettäväksi. Sitten vielä vatvottiin, lähtikö viesti oikeaan numeroon. Sanoin, että sain viestin virheellisestä hakusanasta ja viestin oli allekirjoittanut Elisa. Tuskin väärästä numerosta tulee mitään Elisan vastausta. ::)
Ja tekstarin hakukomento oli juuri niin kuin Elisa ohjeisti. Sitten "palvelu"henkilö totesi, että tässä oli kai kaikki nyt tällä kertaa. Sanoin siihen, että paitsi, etten vieläkään tiedä puhelusaldoani. Henkilö sanoi, ettei hänellä ole pääsyä Saunalahden saldotietoihin ja nyt ei ole Saunalahden henkilöä vapaana...Että heippa hei sinne Elisaan ja hyvää päivän jatkoa!

Puhelua seurasi tekstareina lähetetty asiakaspalvelukysely - useita tekstareita - joihin sitten ruksin niitä "asia ei selvinnyt", "palvelu oli heikkoa" yms. Onhan tässä viihdettä koko päiväksi. >:( ::)

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #152 : la 21.10.2017, 22:52:40 »
Tuli käytettyä pekonia ruokaan tänään. Pekonia ostaessani pyrin aina valitsemaan paketin, jossa on paljon punaista lihaa ja vähän rasvaa. Paketti on kuitenkin enimmäkseen peitetty painovärillä, joten valikointi on tahallaan tehty vaikeaksi. Kuitenkin paketin hinta on sama, oli sisältö sitten enimmäkseen rasvaa tai punaisempaa lihaa. >:(

• Konkari
« Vastaus #153 : la 21.10.2017, 23:21:20 »
Posti. Minun Kuolleenmeren suolashampoopulloni seikkaili neljä (4) kertaa paikallisen postin ja postin logistiikkakeskuksen väliä. Vihdoin soitin myyjälle joka sanoi että jo kuukausi sitten on lähtenyt. Myyjä jäljitti paketin ja soitti että nyt se on taas sinun postissasi. Soita sinne heti kun ne on lähettäneet sen jo monesti logistiikkakeskukseensa takaisin. Soitin, posti sanoi ettei siinä ole osoitetta. Toivat kotiin ja siinäoli ihan selvä osoite päällä.  Väittivät ettei vika ole heidän. Totesin vain että minun shampooni on menevää sorttia. Itsekseen matkustelee teidän ja logistiikkakeskuksenne väliä.  >:(
« Viimeksi muokattu: la 21.10.2017, 23:24:16 kirjoittanut Juuli Hukkaskukka 2 »

• Konkari
« Vastaus #154 : su 22.10.2017, 17:31:19 »
Kone. Tässä koneessa on alkanut olla outoja piirteitä. Kun avaan noita maahantulleiden miinusmerkkisiä sivuja tämä ottaa ja katkoo. Sanoo- jatka- joka tarkoittaa että internet ei ole päällä. Tai muuten takkuilee. Ja kestää hitsin kauan ennenkuin saan sen sivun auki mihin olen pyrkimässä. Päinvastoin sitten kun kehuvia uutisia, harvemmin tosin tulee maahanmuutosta niin silloin tämä suorastaan ponkaisee sille sivulle.
Siis kone ei ainakaan ole rasisti.
« Viimeksi muokattu: su 22.10.2017, 17:37:22 kirjoittanut Juuli Hukkaskukka 2 »

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #155 : ke 25.10.2017, 00:26:01 »
Tuli käytettyä pekonia ruokaan tänään. Pekonia ostaessani pyrin aina valitsemaan paketin, jossa on paljon punaista lihaa ja vähän rasvaa. Paketti on kuitenkin enimmäkseen peitetty painovärillä, joten valikointi on tahallaan tehty vaikeaksi. Kuitenkin paketin hinta on sama, oli sisältö sitten enimmäkseen rasvaa tai punaisempaa lihaa. >:(
Miksi ostat pekonia, jos et halua rasvaa? Pekonihan on possun rasvaisinta osaa kehostaan?
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #156 : ke 25.10.2017, 00:28:32 »
Minulla on lojunut tuo Elisan uusi digipoxi pari päivää tuossa. En minä kysynyt tuota, Elisa vain päättää taas, että pitää asentaa uusi poksi. Lähettivät tuon ja minun pitäisi asentaa se. Miksi nuo työntävät jo kolmatta digipoksia muutaman vuoden sisään? Taas lähtee kaikki tallennukset, vai saako niitä säilytettyä?

Anemone, minä rakastan OmaElisaa... olen tapellut siellä kuukausia.
Huomasin tuossa uudessa digipoxissa sen hauskan yllätyksen, että se on jopa osin säilyttänyt vanhan digipoxin tallennuksia, jossain Elisan salaisessa keskustallennusbunkkerissa. Pystyy katsomaan vanhoja tallennuksia, ne eivät kadonneetkaan. Hauskaa miten kehitys kehittyy... 8)
goo

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #157 : ke 25.10.2017, 00:35:36 »
Miksi ostat pekonia, jos et halua rasvaa? Pekonihan on possun rasvaisinta osaa kehostaan?

Maun takia. On rasvaisempaa ja lihaisampaa pekonia. Haluan sitä lihaisampaa.

Paikalla socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #158 : la 04.11.2017, 11:29:36 »
Ikean huonekalujen kokoamisessa ei ole enää mitään tolkkua. Eilen kokosin tyttäreni ostamaa vuodedohvaa ja homma kesti kahdelta ihmiseltä neljä tuntia vaikkei mitään kommelluksia sattunut ja painoin hommia niin nopeasti kuin pystyin. Tytär osaa onneksi tulkita hyvin ohjeita, joiden avulla minulla ei olisi mitään toivoa päästä edes kunnolla alkuun.

Pöytää pitää kasata tänään, jos hermot ja kädet kestävät.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #159 : la 04.11.2017, 12:09:11 »
Ikean huonekalujen kokoamisessa ei ole enää mitään tolkkua. Eilen kokosin tyttäreni ostamaa vuodedohvaa ja homma kesti kahdelta ihmiseltä neljä tuntia vaikkei mitään kommelluksia sattunut ja painoin hommia niin nopeasti kuin pystyin. Tytär osaa onneksi tulkita hyvin ohjeita, joiden avulla minulla ei olisi mitään toivoa päästä edes kunnolla alkuun.

Pöytää pitää kasata tänään, jos hermot ja kädet kestävät.

Ikealla on myös kokoamispalvelua saatavilla. Älä ole pihi, vaan ota käyttöön. Ruuvinväännintä kandee myös käyttää apuna, jos kuitenkin haluaa välttämättä tehdä kaiken itse. Sitten tietysti ON sekin vaihtoehto, että ostaa oikeita huonekaluja, ei palapelejä.

Ikean konsepti muuten on älyttömän toimiva, jos täytyy kalustaa mökki jossain kaukana kaupoista ja viikonloppujen puitteissa. Koko irtaimisto kulkee paikalle peräkärryllä jotakuinkin yhdellä kuljetuskerralla. Esim. kotiinkuljetus ei pelaa, kun eihän toimituksia viikonlopuille saa. Kokonaiset valmiiksi kasatut huonekalut vaatisivat lukuisia reissuja tai ison muuttoauton. Litteät Ikea-paketit menee tavanomaisessa peräkärryssä keposesti ja suojauskin on niissä valmiina.