Kirjoittaja Aihe: Ärsyttäviä asioita (First World Problems)!  (Luettu 4513 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
Vs: Ärsyttäviä asioita (First World Problems)!
« Vastaus #120 : su 01.10.2017, 00:47:43 »
KILO porkkanoita on liikaa. Minulla ei ole kaapissa niille tilaa. Enkä tykkää syödä kahta viikkoa porkkanaa joka pv.
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #121 : su 01.10.2017, 00:58:48 »
KILO porkkanoita on liikaa. Minulla ei ole kaapissa niille tilaa. Enkä tykkää syödä kahta viikkoa porkkanaa joka pv.

KILO porkkanoita menee helposti ruokiin seuraavalla tavalla:

1. ruoka 1. kanaa/lihaa vuokaan, porkkanoita 200 g (tai enemmän) muita vihanneksia sen mukaan, mitä niitä nyt on tullut läskipersekauppiaalta ostettua, mausteita

2. kolmen päivän päästä: salaatti, johon pilkotaan/raastetaan porkkanaa (n. 100g), muut aineksit mitä on tullut läskipersekauppiaalta, joka syö pöydästäsi, ostettua

3. Viiden päivän päästä: keittoruoka, johon paloitellaan porkkanoita n. 200 g (tarkoittaa muuten n. 3-5 porkkanaa, koosta riippuen) ja jälleen muut ainekset riippuen läskipersekauppiaan suotuisuudesta.

Toista edellä mainitut, porkkanat kestävät tavallisessa jääkaapissa ainakin kuukauden verran. Eli ostopäivästä sinulla on ainakin kuukauden päivät miettiä, mitä kilollasi tekisit - tosin minun normaali s-kauppa myy porkkanoita myös puolen kilon pusseissa. Eli sinulla on paitsi asuinolot, myös kauppa aika erilainen.

Onnea haasteisiin.

T: Xante

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #122 : su 01.10.2017, 01:06:56 »
Minulla ei, armas Kusitippa, ole siellä kaapissa tilaa juuri enempään kuin yhden päivän ruokaan, koska on maitotölkki, mehutölkki, jugurttipurkki, hillopurkki, kurkkupurkki, joku salaattisoosi ja mitälie sälää milloinkin. Vihanneslaatikoita on kaksi pientä, jossa yhdessä tavallisesti perunaa ja pari sipulia. Toisessa sitten usein joku purkki joka ei mahdu kaapin hyllyille.

Kermaperseet ei sitten millään tajua kuinka pieniä jääkaapit on keittokomeroissa.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #123 : su 01.10.2017, 01:16:01 »
Mehutölkit, hillopurkit ja jugurtit ovat kermaperseiden ruokaa, ainoastaan kermaperse säilöö niitä pienissä tiloissa porkkanoiden sijaan. Salaattisooseista puhumattakaan, kallista paskaa, jota laiskat ostaa. Haluaa näemmä päästä helpolla sokerin makuun tekemättä kunnon ruokaa.

T: Xante

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #124 : su 01.10.2017, 09:32:52 »
Olen nähnyt 500 g porkkanapusseja, mutta joskus sekin on liikaa. Sitten on semmoisia miniporkkanapusseja, että ehkä siinä olisi tarpeeksi vähän. On myöskin rasioita joissa on valmiiksi silputtuna porkkanat ja muut roinat, ehkä kaalitkin. Mutta silppuahan tässä ei nyt haluttu.

Itselläni ei taida enää olla sitä ongelmaa että mistä löytyy tarpeeksi pieni annos kaalia tai porkkanoita, kun jo valkokaalistakin tulen helvetin kipeäksi ja porkkanatkin närästää. Siinäpä sitä ekan maailman ongelmaa kerrakseen kun ei kohta voi syödä mitään. Tyypillistä länkkärin oireilua.
Nyyhky-yhteiskunnan syrjäyttämä.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #125 : su 01.10.2017, 10:15:58 »

Ruikuttaminen ja kaikesta mahdollisesta valittaminen ja vittuuntuminen ovat asioita, jotka minua ärsyttävät. Jos joku valittaa sairaudestaan, eikä kuvittelemistaan sairauksista tai muista todellisista itsestään riippumattomista vastoinkäymisistä, niin sellainen ei ärsytä.

Pienestä vihjailuistasi voisin kuvitella sinun asuvan yksiksesi pienessä yksiössä Helsingin Kallioissa. Jos näin on, niin mene Hakaniemen torille ostamaan vaikka yksi porkkana, kaksi multaperunaa, yksi uusi sipuli ja puolikas pieni kaali. Puolikkaita kaaleja saa ihan tavallisistakin ruokakaupoista. Ei täällä kannata itkeä pienestä jääkaapista. Ei se parkumalla siitä suurene.
« Viimeksi muokattu: su 01.10.2017, 10:18:04 kirjoittanut hibiscus »

Paikalla Juuli Hukkaskukka 2

• Konkari
« Vastaus #126 : su 01.10.2017, 10:37:23 »
Viimeksi keväällä kirjelmöinyt porkkanoista ihan kaikille ketjuille. On muuten hankalaa, koska joutuu ensin kummastelemaan, että mistä saisi lähetettyä palautetta juuri sille oman kulman kauppiaalle. No ei mistään. Menee meilit sinne ketjun yhteiseen paskaboksiin, josta pulauttavat standardivastauksen. Ei mitään vaikutusta. Ja tasan tarkkaan tietävät, että aivan valtaosa seudun talouksista on pieniä. Koska asunnot ovat pieniä. Joissa ei pakastimelle ole tilaa. Koska on pelkkä keittokomero. Vitun läskiperseet kauppiaat, jotka syövät meidän pöydässä. SYÖPÄLÄISET!!!
Voi kauhia valla !! Minullakin on keittokomero...jääkaapin yläosassa on pakastin, aika tilava, ei se siellä lattiatilaa vie. Meillä suostuu kauppias paloittelemaan kaalin , ainakin puolittamaan joita siellä usein on jo valmiina. Samoin ei tarvi koko parinkilon porkkanapussia ostaa jos vaan muutaman tarvii. Porkkananpaloja on pakastettunakin pienissä pusseissa. Koita nyt jotenkin se  kaalivaje kestää...vaikka risoohan se.
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

Poissa Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #127 : su 01.10.2017, 13:22:06 »
"Edellinen, ei siis tämä uusi, toimi 19 vuotta kunnes pesuohjelman käyttökello hajosi...
Tarkoitan astianpesukonetta ja koneen merkki oli Siemens (hyvä Siemens).
Ostimme uuden Siemens pesukoneen jossa oli hipaisukoskettimet ja pesuohjelmia lähes joka sorttia.
Mutta...
Ei tarvitse kuin housu tai hame hipaisee starthipaisua niin kone on lähtövalmis ja kojetaulu valaistuna. Eilen joku hipaisi jollakin vaatteellaan kahteen kertaan ja eikös ollut ohjelma päällä, eko-ohjelma ja käyttöä 3,5 tuntia.
Olisi todella pitänyt valita halpa kellokone systeemi ja olisin säätänyt ainakin kaksi- ja puolisataa euroa?
Harmittaa vietävästi
Muisto Keijo Kullervo
PS. Onneksi, jos kone toimii 19 vuotta, perilliset voinevat luottaa kunnon Siemensin hipaisuihin mikäli olemme siirtyneet tuonpuoleisiin aikaisemmin..."
"Tie, totuus ja elämä."

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #128 : su 01.10.2017, 13:33:45 »
Itselläni on ollut hipaisuongelmia kännykän kanssa. Väärään kohtaan näyttöä kun jokin ohimennen osuu niin sitten ollaan ties missä.

En meinannut edes oppia sulkemaan puhelua puhelimestani, kun ei jakeluuni mennyt että jos kerta puhelun voi aloittaa tökkäisemällä vihreän luurin kuvaa, niin miksei sitten voi lopettaa tökkäisemällä punaisen luurin kuvaa. Ehei, piti osata pyyhkäistä johonkin suuntaan. Vieläkään en muista että mihin suuntaan, mutta onneksi suurin osa erittäin satunnaisista puhelupartnereista yleensä itse lopettaa puhelun ensin.

Ja sitten kun soittaa TK:sta lekurinaikaa ja joutuu odottelemaan, tulee automaattinen tiedotus että jos haluat että sinne soitetaan takaisin, paina sitä sun tätä ja ruutua. Mitä ihmeen ruutua, kysyn vaan kun mitään ruutua ei näy missään?! Pitänee joltain hoitsulta joskus kysyä että mistä se ruutu pitäisi löytämän, jos nyt jostain syystä tykkäisin odotella että soitetaan takaisin. Mieluummin kyllä en.

Poissa Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #129 : ma 02.10.2017, 12:17:34 »
Kuule Norma...

Kun soitat ko. numeroon ja ilmoitetaan, että paina 'ruutua' 1, 2, siis jotakin numeronäppäintä, löydät soittamasi sivusta merkinnän soiton aikana jolla pääset, painamalla ko. merkintää, numerosivulle ja painat sitten vaan jne...
Usein tilatessa terveyskeskuksessa aikaa puhelimella, ilmoitetaan, että paina ruutua, siis numeroa, jos haluat soittopyynnön ja kun olen painanut ko. numeroa, soitetaan terveyskeskuksesta myöhemmin.
Ei tarvitse jonottaa. Toimii älykännykälläkin samoin.

Ystävällisesti
Muisto Keijo Kullervo
« Viimeksi muokattu: ma 02.10.2017, 12:27:54 kirjoittanut Keijo Kullervo »
"Tie, totuus ja elämä."

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #130 : ma 02.10.2017, 14:07:12 »
Kuule Norma...

Kun soitat ko. numeroon ja ilmoitetaan, että paina 'ruutua' 1, 2, siis jotakin numeronäppäintä, löydät soittamasi sivusta merkinnän soiton aikana jolla pääset, painamalla ko. merkintää, numerosivulle ja painat sitten vaan jne...
Usein tilatessa terveyskeskuksessa aikaa puhelimella, ilmoitetaan, että paina ruutua, siis numeroa, jos haluat soittopyynnön ja kun olen painanut ko. numeroa, soitetaan terveyskeskuksesta myöhemmin.

Ystävällisesti
Muisto Keijo Kullervo

Eli numeroako tarkoittaisivat? Miksi sitten sanotaan että paina ruutua? No, en minä tajua noista soitteluasioista muutenkaan hevon sitä enkä tätä, kun itse on tarvista soittaa jonnekin muutaman kerran vuodessa ja saman verran minulle päin soitetaan eri tahoilta. Tällaista tämä on ollut oikeastaan koko elämäni ajan.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #131 : ma 02.10.2017, 14:28:12 »
Kuule Norma...

Ystävällisesti
Muisto Keijo Kullervo

Eli numeroako tarkoittaisivat? Miksi sitten sanotaan että paina ruutua?

Kyllä "ruutu" tarkoittaa risuaitaa eli hashtagia.

Risuaita, ruutu ja hashtag eli kuinka #-merkki päätyi elämäämme
https://yle.fi/uutiset/3-6686797

• Konkari
« Vastaus #132 : ma 02.10.2017, 14:46:31 »
Kuule Norma...

Ystävällisesti
Muisto Keijo Kullervo

En ymmärtänyt. Ei parane yrittäkään ties minne menee ja lukitttuu koko puhelin.

• Konkari
« Vastaus #133 : ma 02.10.2017, 15:01:47 »
"Edellinen, ei siis tämä uusi, toimi 19 vuotta kunnes pesuohjelman käyttökello hajosi...
Tarkoitan astianpesukonetta ja koneen merkki oli Siemens (hyvä Siemens).
Ostimme uuden Siemens pesukoneen jossa oli hipaisukoskettimet ja pesuohjelmia lähes joka sorttia.
Mutta...
Ei tarvitse kuin housu tai hame hipaisee starthipaisua niin kone on lähtövalmis ja kojetaulu valaistuna. Eilen joku hipaisi jollakin vaatteellaan kahteen kertaan ja eikös ollut ohjelma päällä, eko-ohjelma ja käyttöä 3,5 tuntia.
Olisi todella pitänyt valita halpa kellokone systeemi ja olisin säätänyt ainakin kaksi- ja puolisataa euroa?
Harmittaa vietävästi
Muisto Keijo Kullervo
PS. Onneksi, jos kone toimii 19 vuotta, perilliset voinevat luottaa kunnon Siemensin hipaisuihin mikäli olemme siirtyneet tuonpuoleisiin aikaisemmin..."

Olen ollut vähällä hankkia induktiolieden. Viime tipassa älysin ettei siihen sovi likikään kaikki kattilat ja pannut. Tavalliseen lieteen päädyin.

Poissa Roger

• Konkari
  • BEWARE
« Vastaus #134 : ti 03.10.2017, 20:10:17 »
Ärsyttää ihan suunnattomasti autokauppaslangi.

"Ajolleen ihan hyvä."

Voi saatana. Muuten on ihan paska, mutta senverran pehmeä joka puolelta, ettei edes kolise.

• Konkari
« Vastaus #135 : ti 03.10.2017, 20:29:58 »
 Tämä - se vähän riippuu... -. Aluksi luulin että jäi lause kesken.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #136 : ke 04.10.2017, 02:57:50 »
Yksi maailman v-mäisistä työpaikoista/nautinnollisimmista: Kaveri, joka tekee noita ohjeita ihmisille, jotka yrittävät koota supermarketista ostamiaan tavaroita tehosekoittimesta ilmastointilaitteen kautta lämpöpatteriin tai mihin lie... Noilla ohjeilla ei joskus ole mitään yhteyttä reaalimaailmaan.

Joskus noita ohjeita luettua pitää kysyä naapurin inssi auttamaan... >:( ::)
Mitään ihmisille luotuja ohjeita ole, insseille luotuja ovat.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #137 : pe 13.10.2017, 19:52:38 »
Miksi nykyisin kengännauhat aukeavat n. 10 askeleen välein? En muista lapsuudesta tai nuoruudesta tällaista ongelmaa, vaikka elämä oli varmasti liikkuvampaa kuin nykyisin. Eniten käyttämissäni vapaa-ajankengissä on tällaiset aukeilevat nauhat. Samoin talvikengissä ja liki kaikissa muissakin nauhakengissä. Pysyy kansalainen nöyränä kun jatkuvasti kumartelee nauhoja sitomaan. >:(

Uudetkin tossut olen jo hankkinut, koska vanhoista ei ole enää ensi kevään käyttöön. Ja ihme! Uusissa tossuissa nauhat ovat pitkilläkin kävelyillä pysyneet kiinni. :o :)

Vanhoissa ja uusissa tossuissa nauhat näyttävät aivan samanlaisilta (litteät nauhat). Ne myös tuntuvat materiaaliltaan samanlaisilta. On siis mahdollista valmistaa aukeamattomia nauhoja. Yhtiö, joka erikoistuisi valmistamaan pitäviä nauhoja, olisi hetkessä miljardiluokan yhtiö.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #138 : pe 13.10.2017, 20:34:30 »
Minulla laukeilee niin pyöreät kuin litteätkin nauhat nykyään. Siksi laitankin jo kertaalleen solmitut nauhan vielä toiseenkin solmuun keskenään. Yksissä kengissä käy niin että kun pääsen kotiin ne tuplasolmut ovat juuri aukeamassa itsekseen.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #139 : la 14.10.2017, 09:58:41 »
Joitakin vuosia sitten tilasin kissoille uuden kiipeilytelineen, jossa oli ilmainen kotiinkuljetus. Paitsi että tietenkin posti olisi ollut tuomassa sitä juuri sinä päivänä kun olin jossain muualla, ja kiikuttivat ison laatikon sitten toimipisteeseensä. Kun soitin perään, sanoivat ettei heillä ole sellaista palvelua että toisivat sen uudemman kerran - paitsi tietysti maksusta. Idioottimaistahan koko jutussa oli se ettei voitu soittaa/laittaa tekstaria etukäteen koska ollaan tuomassa. Hain sen laatikon sitten kävellen - vaan enpäs ole enää ihan varma oliko minulla pulkka vai nokkakärryt mukana. Taisi olla pulkka. Jos oli, niin sen sitten tönäisin tietysti taas yhtä jyrkkää mäkeä alas, aivan kuten niinä aikoina tönäisin myös 20 kg pellettisäkkejä joita silloin saatoin hakea samoilta tienoilta (sittemmin lopetetusta rautakaupasta). Muistikuvia että paketti oli aikas romuluinen siinä vaiheessa kun pääsin kotiin, mutta onneksi siinä oli sitten useampaa laatikkoa päällekkäin.

Kiipeilytelineestä hajosi yksi uloke varsin nopsaan. Oli se klassinen ongelma kuten joidenkin telineiden kanssa, että yksi taso sojottaa hyvinkin korkealla ja siinä on se pylväs typerästi tason kulmaan kiinnitettynä, ei tason keskipisteeseen, joka olisi tukevampi asetelma. Kun kissa hyppää tasolle joka tönöttää kulmastaan pylvään päällä, niin siinähän tulee murtuma hyvin helposti. Aika nopeaan se koko helahoito mureni osiinsa ja siinä on jäljellä enää jalusta, yksi pylväs ja yksi taso. Alunperin pylväitä sentään oli kolme ja oli kaikenlaista koppia sun muuta.

Mitään kun asiasta en ole oppinut(?) tilaan samasta paikasta nyt uuden kiipeilytelineen. Muoto on erilainen, joten toivottavasti pystyy pidempään koossa. Havaitsin että ainakin nyt (jos ei aiemmin, en tiedä) on mahdollisuus valita kahdesta eri kuljetusfirmasta kun saa tämän ilmaisen kotiinkuljetuksen silloin kun hinta ylittää 49 e. Valitsin tietystikin sen firman joka kuljettaa sen häkkyrän uudemmankin kerran tyköni, jos nyt kävisi jostain helkkarin syystä niin että en ole paikalla kun sitä tuodaa. Tällä kertaa (jos ei aiemmin?) on mahdollista seurata lähetyksen etenemistä netistä, ja firman sivuillakin oli sellainen taulukko jossa on esitetty minä viikonpäivänä lähetystä on odotettavissa sen mukaan kuin se on tilattu, jos on maksanut heti esim. Paypallilla. Tämä lysti maksaa joku 1,50 e enemmän että on mahdollisuus saada se uudemman kerran ja myöskin maksaa heti (jostain syystä ei-heti maksaminen ei maksa).

Mutta ihmettelen vain. Mikä kumma on niin helvetin vaikeaa siinä ettei kuljetukseen voisi sisältyä sellainen toiminto että laittavat jumankauta soittaen tai tekstiviestittäen milloin ovat/olisivat sitä tuomassa? Kai se nyt tämänkin (tuntemattoman) firman vaivoja säästäisi kun ei tarvitse tuoda kuin yhteen kertaan, jos sopisivat minun kanssani tarkan päivän ja ajan milloin minun on aiheellista olla sitä kotona odottelemassa!

Joidenkin firmojen kanssa näin onkin. Esim. Anttilan kuljetuksista kyllä soitettiin ja sovittiin aikoinaan. En muista toiko ne Posti vai Matkahuolto.