Kirjoittaja Aihe: Valmistautuminen kriisiin  (Luettu 8929 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
Vs: Valmistautuminen kriisiin
« Vastaus #40 : ti 31.01.2017, 13:45:53 »
Mulla on aika hyvä mökki, jonka puolustaminen olisi aika helppo nakki.
Otan mielelläni sinne turvapaikan tarvitsijoita, kunhan löytyy samat tarvikkeet mitä itseltänikin. Vaatimuksena siis useampi ase, pontikkapannu, hyvä viinapää, mönkijä/crossipyörä, jonkinlainen vene, maastopuku ja taito kokata myös kännissä.
Nämä kun on, niin katasrohvin yllättäessä yhteydenotto, niin kerron sijainnin tarkemmin.
Bonuksena tulijoille, tarjoan mahdollisuuden räjäyttää 2 rautatiesiltaa. Sopivan junan sattuessa kohdalle, paranevat mahdollisuutemme potenssiin 800.
Mongo mogo...

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #41 : ti 31.01.2017, 13:48:06 »
Porukka ei meinaa tajuta lähestyvän kriisin vakavuutta. Nyt ei puhuta mistään normaalia pitemmästä sähkökatkoksesta tai AKT:n lakosta, joista selvitään tölkkihernesopalla ja kannellisilla vesiastioilla.

Koko läntien maailma on luisumassa kaaokseen, josta seuraa täydellinen anarkia. Kaikki yhteiskunnalliset rakenteet romahtavat poliisia, terveydenhuoltoa ja energianjakelua myöten. Aseelliset sekkaukset tulevat olemaan arkipäivää ja vallitsee vahvimman laki.

Mutta aikaa on vielä. Sanoisin, että 5-10 vuotta.

Ugh. Olen puhunut.

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
« Vastaus #42 : ti 31.01.2017, 13:56:55 »
Porukka ei meinaa tajuta lähestyvän kriisin vakavuutta. Nyt ei puhuta mistään normaalia pitemmästä sähkökatkoksesta tai AKT:n lakosta, joista selvitään tölkkihernesopalla ja kannellisilla vesiastioilla.

Koko läntien maailma on luisumassa kaaokseen, josta seuraa täydellinen anarkia. Kaikki yhteiskunnalliset rakenteet romahtavat poliisia, terveydenhuoltoa ja energianjakelua myöten. Aseelliset sekkaukset tulevat olemaan arkipäivää ja vallitsee vahvimman laki.

Mutta aikaa on vielä. Sanoisin, että 5-10 vuotta.

Ugh. Olen puhunut.

Ymmärrän oikein hyvin.
Tuo kirjoittamani on totista totta, Olen jo pidempään suunnitellut, mitä teen, kun elo alkaa käydä tukalaksi täällä ihmisten ilmoilla.
Kun mainitsin nuo sillat, en puhunut paskaa. Eri asia on, kuinka nopeassa aikataulussa se pitäisi tehdä, mutta jossain vaiheessa pakollinen toimi.
Saari jossa mökkini sijaitsee, on kaiken lisäksi sen verran iso, ettemme muiden mökkiläisten voimin sitä pystyisi puolustamaan, joten päteviä ihmisiä tarvittaisiin välttämättä muutama lisää.
Ai niin, muutama kilo räjähteitä jos on lisää tuoda, niin pääsee jonon kärkeen.
Mongo mogo...

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #43 : ti 31.01.2017, 13:57:20 »
Otan mielelläni sinne turvapaikan tarvitsijoita, kunhan löytyy samat tarvikkeet mitä itseltänikin. Vaatimuksena siis useampi ase, pontikkapannu, hyvä viinapää, mönkijä/crossipyörä, jonkinlainen vene, maastopuku ja taito kokata myös kännissä.
Nämä kun on, niin katasrohvin yllättäessä yhteydenotto, niin kerron sijainnin tarkemmin.
Bonuksena tulijoille, tarjoan mahdollisuuden räjäyttää 2 rautatiesiltaa. Sopivan junan sattuessa kohdalle, paranevat mahdollisuutemme potenssiin 800.

Mulla on puolen hehtaarin saari noin 35 kilometrin päässä mökistäsi (Olet joskus puhunut siitä).  Vedet saaren ympärillä ovat niin karikkoiset ettei vihollinen pääse sinne ainakaan merta pitkin. Itse olen veneillyt siellä pienestä pitäen ja vieläkin löydän uusia kiviä. Kun kriisi alkaa, pidetään yhteyttä. Sillan räjäytykset hoituu asiantuntemuksella. Ja etenkin kännissä.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #44 : ti 31.01.2017, 14:05:25 »
http://www.nykysuomi.com/index.php/2017/01/31/trumpin-puhelu-voi-lopettaa-pakolaisten-vaaralliset-merimatkat-pelastaa-tuhansia-hukkuneita/

Ehkei se loppu ihan heti koitakaan, kun Trump on sopinut Saudi-Arabian kanssa että muslimipakolaiset keskitetään leireille sovittuihin paikkoihin lähelle pakenemispaikkojaan, etteivät suotta enää päädy mikkihiireksi merihätään.

Olisihan se mielenkiintoinen tilanne kun levittäytymishaluiset muslimit eivät voisikaan enää käyttää asylum-korttia hyväkseen, vaan, jos levittäytymishinkua edelleenkin olisi, olisi pakko myöntää että siihen on muista syitä kuin pakottava tarve päästä turvaan.

No, on sitä tietysti muitakin syitä kriiseihin.  :P Kuin vain seksuaalinen hätätila.
"The artist is the true seer and prophet of his century, the justifier of life and as such, of course, a revolutionary far more fundamental in his penetration of the social mask of his day than any fanatic idealist spilling blood over the pavement in the name simply of another unnatural mask."

JC

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #45 : ti 31.01.2017, 14:11:39 »

Riikkaat amerikkalaiset ovat alkaneet varustautua romahdukseen.....

Hankkivat kiinteistöjä Uudesta-Seelannista.

SF.
Ovat tehneet tätä jo kauan, eikä asialla ole juurikaan tekemistä Trumpin kanssa (Lööppilehdet, lööppilehdet...). Trump on luultavasti itsekin laadituttanut perheelleen vastaavia varotoimia, ja nyt presidenttinä ollessaan valtio tulee takaamaan ne hänelle paremmin, kuin voisi itse koskaan varautua.

Moni näsitä superrikkaista on varautunut silläkin, että tietävät itsekin olevansa rottia. Viekkaudella ja vääryydellä luotu omaisuus samalla kun tavan kansa kurjistuu ja kurjistetaan aiheuttaa paranoiaa ja muurien rakentelua. Rikkaimmat hankkivat kaksoiskansalaisuuksia turvallisiksi koetuista maista (Kuten Uusi-Seelanti) ja niihin pykätään omat tukikohdat kaikkine herkkuineen. Tarpeen vaatiessa oma pikku yksityisarmeijakin on varmasti jees.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
« Vastaus #46 : ti 31.01.2017, 14:43:09 »

Mulla on puolen hehtaarin saari noin 35 kilometrin päässä mökistäsi (Olet joskus puhunut siitä).  Vedet saaren ympärillä ovat niin karikkoiset ettei vihollinen pääse sinne ainakaan merta pitkin. Itse olen veneillyt siellä pienestä pitäen ja vieläkin löydän uusia kiviä. Kun kriisi alkaa, pidetään yhteyttä. Sillan räjäytykset hoituu asiantuntemuksella. Ja etenkin kännissä.

En oo puhunut, missä saari sijaitsee, mutta ei ainakaan merellä.
Tämä mistä puhun, on yli 60 hehtaaria. Siinä sitä on vahtimista.
Saaria kun sijaitsee muuallakin kuin merellä.
Se on hyvä, jos löytyy asiantuntemusta panostajan hommista, sillä itse olen ainoastaan joitain kiviä ampunut.
Mongo mogo...

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #47 : ti 31.01.2017, 14:56:57 »
Puolustusministeri Niinistökin ryhtyy valmistautumaan kriisiin, ja hyvä niin. Pienet vihreät miehet joutuvat suurennuslasin alle:

http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005068029.html

"Tarvittavat ehdotukset säädösmuutoksiksi valmistellaan mahdollisimman pian siten, että ne ovat toivottavasti eduskunnan käsittelyssä vielä kevätistuntokaudella 2017”, Niinistö sanoo blogissaan.

Niinistö muistuttaa, että viime vuosien kriisit, joihin on liittynyt asevoiman käyttöä, ovat tapahtuneet yllättävästi ja nopean tilannekehityksen jälkeen.

”Aseellisissa konflikteissa on käytetty myös tunnuksettomia, mutta selvästi järjestäytyneitä sotilaallisia toimijoita, pieniä vihreitä miehiä”, Niinistö kirjoittaa.
"

Poissa Vanha aatami

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #48 : ti 31.01.2017, 15:05:20 »
”Aseellisissa konflikteissa on käytetty myös tunnuksettomia, mutta selvästi järjestäytyneitä sotilaallisia toimijoita, pieniä vihreitä miehiä”, Niinistö kirjoittaa.
[/i]"

Nyt Vihreiden äärivasemmistolaiset siipiveikot ja K.K. tulkitsevat tämän vihapuheeksi. Voi, voi,.... Onneksi "pienillä vihreillä miehillä" lienee vielä pari kiireisempää kohdetta ns. lomailtavana.

SF.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #49 : ti 31.01.2017, 16:27:20 »
[/i]"

Nyt Vihreiden äärivasemmistolaiset siipiveikot ja K.K. tulkitsevat tämän vihapuheeksi. Voi, voi,.... Onneksi "pienillä vihreillä miehillä" lienee vielä pari kiireisempää kohdetta ns. lomailtavana.

SF.

Veljenpoika-Niinistö ja kaltaisensa, vaikka ovat pieniä ja vihreitä ovat "miehiä"...

Cityvihreitä en ottaisi selviytyjäporukkaan mukaan. Aidot luontoihmiset ovat sen sijaan tervetulleita. Ja tietysti luonnonmukaisen elämän harjoittajat. Vaikka Jatkumon sotilassiipi painottaa aseita ja niiden käyttöä välittömästi kriisin puhjettua, niin lopulta pitkällä aikavälillä selviytyjät tarvitsevat erityisesti uudelleenrakentajia tuhon jälkeisessä maailmassa. Sinne asti vain pitää selviytyä, eli pyssymiehillekin on sijansa. Eli tasapainoa on haetta kuten "normaalissakin" yhteiskunnassa.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #50 : ti 31.01.2017, 16:44:33 »
[/i]"

SF.

Veljenpoika-Niinistö ja kaltaisensa, vaikka ovat pieniä ja vihreitä ovat "miehiä"...

Cityvihreitä en ottaisi selviytyjäporukkaan mukaan. Aidot luontoihmiset ovat sen sijaan tervetulleita. Ja tietysti luonnonmukaisen elämän harjoittajat. Vaikka Jatkumon sotilassiipi painottaa aseita ja niiden käyttöä välittömästi kriisin puhjettua, niin lopulta pitkällä aikavälillä selviytyjät tarvitsevat erityisesti uudelleenrakentajia tuhon jälkeisessä maailmassa. Sinne asti vain pitää selviytyä, eli pyssymiehillekin on sijansa. Eli tasapainoa on haetta kuten "normaalissakin" yhteiskunnassa.

Mikä teitä äärioikeistolaisia rasistejaq vaivaa, kun te tunnette pohjatonta vihaa vihreitä kohtaan? Olisiko syynä se, että vihreät ovat huomattavasti älykkäämpiä kuin persuääliöt? Tai se, että vihreät ovat ohittaneet kannatuksessa reilusti persut.

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
« Vastaus #51 : ti 31.01.2017, 17:01:10 »
[/i]"

SF.

Mikä teitä äärioikeistolaisia rasistejaq vaivaa, kun te tunnette pohjatonta vihaa vihreitä kohtaan? Olisiko syynä se, että vihreät ovat huomattavasti älykkäämpiä kuin persuääliöt? Tai se, että vihreät ovat ohittaneet kannatuksessa reilusti persut.

Nythän taitaa olla kysymys siitä, miten kenenkin ominaisuudet riittävät selviytymiseen!
Ilman aseita ei mikään heimo ole koskaan selviytynyt, ei vaikka kuinka näkisi sen sateenkaaren kauniimpana kuin muut!

Jos vihreät todellakin ovat todistetusti älykkäämpiä kuin vaikkapa persut, linkannet tänne tutkimustuloksen siitä, parahin wannabe Virolainen...

« Viimeksi muokattu: ti 31.01.2017, 17:03:16 kirjoittanut Mjulkku »
Mongo mogo...

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #52 : ti 31.01.2017, 17:13:49 »
[/i]"

SF.

Nythän taitaa olla kysymys siitä, miten kenenkin ominaisuudet riittävät selviytymiseen!
Ilman aseita ei mikään heimo ole koskaan selviytynyt, ei vaikka kuinka näkisi sen sateenkaaren kauniimpana kuin muut!

Jos vihreät todellakin ovat todistetusti älykkäämpiä kuin vaikkapa persut, linkannet tänne tutkimustuloksen siitä, parahin wannabe Virolainen...
Persut ovat todistetusti vähiten koulutettuja suomalaisia ja vihreät sekä kokoomuslaiset koulutetuimpia. Etsi ihan itse todisteita, jos osaat.

Yksi persujen älykkö on äänessä.   www.savonsanomat.fi/kotimaa/Perussuomalaisten-Kiemunki-Olen-voinut-joskus-kirjoittaa-Mitä-Vittua-ryhmään/921580?pwbi=dde6e9e22
« Viimeksi muokattu: ti 31.01.2017, 17:18:11 kirjoittanut hibiscus »

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
« Vastaus #53 : ti 31.01.2017, 17:26:17 »

Persut ovat todistetusti vähiten koulutettuja suomalaisia ja vihreät sekä kokoomuslaiset koulutetuimpia. Etsi ihan itse todisteita, jos osaat.

Yksi persujen älykkö on äänessä.   www.savonsanomat.fi/kotimaa/Perussuomalaisten-Kiemunki-Olen-voinut-joskus-kirjoittaa-Mitä-Vittua-ryhmään/921580?pwbi=dde6e9e22

Ahaa!
Älykkyys ja koulutus siis korreloivat keskenään?

Mites Jussi Halla-Aho vs Ville Niinistö?
Mongo mogo...

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #54 : ti 31.01.2017, 17:43:38 »

Ahaa!

Älykkyydellä ja koulutuksella on selvä korrelaatio. Nuo molemmat mainitsemasi miehet ovat valmistuneet yliopistoista ja tyhmempi Halla-aho ajautui opiskelemaan kirkkoslaavia ja Niinistö on valtiotieteilijä. Halla-ahon opiskeluvalinta kielinee siitä, että muuta hän ei olisi päässyt opiskelemaan Halla-ahon puheenlajatkin ovat surkeat

Poissa Vanha aatami

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #55 : ti 31.01.2017, 17:48:07 »

Persut ovat todistetusti vähiten koulutettuja suomalaisia.....

Älykkyydellä ja koulutuksella on selvä korrelaatio. Nuo molemmat mainitsemasi miehet ovat valmistuneet yliopistoista ja tyhmempi Halla-aho ajautui opiskelemaan kirkkoslaavia....

Valehteleminen on varmaan hipskusen geneettinen (tai polittinen) ominaisuus. Puolueiden ehdokkaista heikoin koulutustaso on selkeästi Vasemmistoliiton ehdokkailla.

Mutta hipskusi itse onkin opiskellut oikein jumaluusoppia. Tunnetusti huippulahjakkaiden ala.

SF.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #56 : ti 31.01.2017, 17:56:58 »

Persut ovat todistetusti vähiten koulutettuja suomalaisia.....

Älykkyydellä ja koulutuksella on selvä korrelaatio. Nuo molemmat mainitsemasi miehet ovat valmistuneet yliopistoista ja tyhmempi Halla-aho ajautui opiskelemaan kirkkoslaavia....

Valehteleminen on varmaan hipskusen geneettinen (tai polittinen) ominaisuus. Puolueiden ehdokkaista heikoin koulutustaso on selkeästi Vasemmistoliiton ehdokkailla.

Mutta hipskusi itse onkin opiskellut oikein jumaluusoppia. Tunnetusti huippulahjakkaiden ala.

SF.

Sinä se jaksat valehdella jatkuvasti.

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #57 : ti 31.01.2017, 18:00:02 »

Riikkaat amerikkalaiset ovat alkaneet varustautua romahdukseen.....

Hankkivat kiinteistöjä Uudesta-Seelannista.

SF.
Ovat tehneet tätä jo kauan, eikä asialla ole juurikaan tekemistä Trumpin kanssa (Lööppilehdet, lööppilehdet...). Trump on luultavasti itsekin laadituttanut perheelleen vastaavia varotoimia, ja nyt presidenttinä ollessaan valtio tulee takaamaan ne hänelle paremmin, kuin voisi itse koskaan varautua.

Moni näsitä superrikkaista on varautunut silläkin, että tietävät itsekin olevansa rottia. Viekkaudella ja vääryydellä luotu omaisuus samalla kun tavan kansa kurjistuu ja kurjistetaan aiheuttaa paranoiaa ja muurien rakentelua. Rikkaimmat hankkivat kaksoiskansalaisuuksia turvallisiksi koetuista maista (Kuten Uusi-Seelanti) ja niihin pykätään omat tukikohdat kaikkine herkkuineen. Tarpeen vaatiessa oma pikku yksityisarmeijakin on varmasti jees.

Vai on jenkit valtaamassa Uuden-Seelannin? Täytyy sitten itse valmistautua siirtymään Etelä-Amerikkaan. Hibiltä varmaan saa suosituskirjeen johonkin mukavaan natsiyhteisöön  ;D

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
« Vastaus #58 : ti 31.01.2017, 18:08:59 »

Ahaa!

Älykkyydellä ja koulutuksella on selvä korrelaatio. Nuo molemmat mainitsemasi miehet ovat valmistuneet yliopistoista ja tyhmempi Halla-aho ajautui opiskelemaan kirkkoslaavia ja Niinistö on valtiotieteilijä. Halla-ahon opiskeluvalinta kielinee siitä, että muuta hän ei olisi päässyt opiskelemaan Halla-ahon puheenlajatkin ovat surkeat

Ja kummalla on korkeampi status, koulutuksesta jos puhutaan?
Mongo mogo...

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #59 : ti 31.01.2017, 18:57:25 »

Selviytymisestä

Ihan hyvä ketju, sillä jos odottamatonta sattuu, niin voi olla hyvä valmistautua. Kautta historian on käyty erilaisia muutoksia. Joskus suurempia.

Tuli mieleen extreme-tyyppinen selviytyminen, ja se selviytyminen, jossa mennään jotenkin muuten kuin tukalan tilanteen kirvoittamin voimin. Keskitysleiritarinoista jäänyt mieleen ne selviytyjät, jotka osasivat elää jotain pitempiaikaista samalla, kun huolehtivat välittömistä tilanteista.

Jos on niin, että ilman kauaskatsomista ei selviä, eli vaikka kauaskatsominen näyttäisi hassulta kireissä tilanteissa, joita on toisensa jälkeen, niin jossain vaiheessa laajempi perspektiivi ratkaisee jotain sellaista, ettei tee jotain sellaista, mikä koituu todennäköisesti kohtaloksi.

Jos on kauaskatseinen ihminen, niin hän ei ala ehkä luonnostaan höperehtimään näpräystasoisilla jutuilla. On vain sen verran "laiska", ja kokee luonnonvastaiseksi kuluttavan hötkyilyn, vaikka muuten olisi neuroottinen tmv, mutta ei oleellisemmin ottaen.

Sekin tuli mieleen näistä extreme-olosuhteista, että eräänlaista on eletty jo kauan, nimittäin aivan toisenlaista, mihin ihmislaji on tottunut. Kyseessä on selkeämpi yltäkylläisyys suuren väestön osalta. Miten ollaan pärjätty tässä "haasteessa"? Ehkä oleellisempi kysymys kuin luullaan. Kun mitään erityistä ei oikein tapahdu, niin mistä elinvoima, kun ei selkeää taistelun kirjoittamaa säpinää päällä?

Tuli mieleen esim tämän foorumin olemassolovoima. Mihin perustuu? Onko peruste sellainen, josta voisi veikata jotain selviytymiskykyä EMa haastetta ajatellen? Eräs keino onkin ylipäätään motivoitua, ja pitää yllä vireyttä. Siinä voi olla tärkeä mm sellainen kuin: leikki. Osataan olla mukana, ja vähällä, vähän kuin lapset. Rintamilla oli muistaakseni pakko ottaa käyttöön tällaisia keinoja, ehkä jonkun neron hoksaamana, tai ihan pakkokeksintönä, jotta selvittäisiin. Leikin, eli elämänehtojen rakentelu erilaisten keinotodellisuuksien puitteissa voi olla ihan ok. Sitähän ovat monet unet, pelit, tilaisuudet, ... Jospa ne höpöstelyt eivät sittenkää ole niin lapsekkaita kuin luullaan, ja tosimiehet tosimiehisyyksineen ovat selviytymistä ajatellen turhanpäiväisiä?