Kirjoittaja Aihe: Totuus / merkityksellisyys  (Luettu 10709 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Faustinen

• Konkari
Vs: Totuus / merkityksellisyys
« Vastaus #240 : to 30.03.2017, 10:42:38 »

Sillä ei ole tässä mitään merkitystä. Miksi en saisi tuoda mielialojani esiin kommenteissani? Mutta se, mitä pidän kummallisena käytöksenä, on sinun taipumuksesi keksiä minulle mielipiteitä (tai mielialoja), joita minulla ei ole. Se on erittäin omituinen tapa "keskustella". Lisäksi jatkuvasti vaadit minua tilille näistä mielipiteistä, jotka olet minulle itse keksinyt.

Niinkö luulet, katsopa omia viestejäsi, taidat olla sokea sille mitä itse kirjoittelet.?
Katsopas itse omia kirjoituksiasi. Ne ovat täynnä kuvitelmia siitä, mitä mä muka ajattelen. Mitään todellista yhteyttä kirjoittamaani ei ole.

Kommentoin vain sitä mitä olet sanonut, ja sen näet kyllä lue vaikka koko ketju alusta alkaen., nytkin kommentoin kirjoitustasi.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #241 : to 30.03.2017, 10:52:57 »

Sillä ei ole tässä mitään merkitystä. Miksi en saisi tuoda mielialojani esiin kommenteissani? Mutta se, mitä pidän kummallisena käytöksenä, on sinun taipumuksesi keksiä minulle mielipiteitä (tai mielialoja), joita minulla ei ole. Se on erittäin omituinen tapa "keskustella". Lisäksi jatkuvasti vaadit minua tilille näistä mielipiteistä, jotka olet minulle itse keksinyt.

Niinkö luulet, katsopa omia viestejäsi, taidat olla sokea sille mitä itse kirjoittelet.?
Katsopas itse omia kirjoituksiasi. Ne ovat täynnä kuvitelmia siitä, mitä mä muka ajattelen. Mitään todellista yhteyttä kirjoittamaani ei ole.

Kommentoin vain sitä mitä olet sanonut, ja sen näet kyllä lue vaikka koko ketju alusta alkaen., nytkin kommentoin kirjoitustasi.

Ei, sinä ET kommentoi kirjoittamaani, vaan omia vääristyneitä tulkinojasi siitä ja omia arvailujasi niistä ajatuksista, joita minulla sun kuvitelmissasi on. Lue ihmeessä ketjua uudestaan. Asia on päivänselvästi havaittavissa. Monasti mm. väität, että minun tulkintani omasta tekstistäni on väärä ja ajattelen oikeastaan kuten sinä väität, en niinkuin itse väitän.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #242 : to 30.03.2017, 10:55:28 »

Ei, sinä ET kommentoi kirjoittamaani, vaan omia vääristyneitä tulkinojasi siitä ja omia arvailujasi niistä ajatuksista, joita minulla sun kuvitelmissasi on. Lue ihmeessä ketjua uudestaan. Asia on päivänselvästi havaittavissa. Monasti mm. väität, että minun tulkintani omasta tekstistäni on väärä ja ajattelen oikeastaan kuten sinä väität, en niinkuin itse väitän.

Tuotakaan kirjoitustasi, ei tarvitse mitenkään arvailla. Sekavaa "pörinää" kuten jortse voisi sanoa tanssikommenteissaan.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #243 : to 30.03.2017, 11:10:18 »

Tuotakaan kirjoitustasi, ei tarvitse mitenkään arvailla. Sekavaa "pörinää" kuten jortse voisi sanoa tanssikommenteissaan.

No esimerkki sun päättäväisyydestäsi tietää itseäni paremmin omat ajatukseni on taannoinen vääntö siitä, loppuuko elämä maapallolla joskus. Vaikka alunperin nimeonomaan kirjoitin Maan elämän loppuvan ja muistutin useaan otteeseen sinua siitä, että esitin väitteen vain ja ainoastaan elämästä maapallolla, niin sun pakko-oireesi tähden oli ihan pakko koko ajan yrittää kertoa, miten mä sillä oikeastaan tarkoitan kaikkea elämää maailmankaikkeudessa ja ajattelen siis kapeasti, kun julistan Maan elämän loppumisen olevan kaiken elämän loppu. Sun on ilmeisen mahdotonta päästää irti uskomuksestasi, että mulla täytyy olla ajatus siitä, että elämää on vain Maassa. Eikä mikään näytä muuttavan tätä kuvitelmaasi. Ei, vaikka millaisin sanoin yrittäisin sulle kertoa, ettei maan elämän loppumisesta puhuminen ole kannanotto elämästä yleensä - varsinkaan jostain sellaisesta hypoteettisesta elämästä, josta meillä ei ole mitään tietoa. Ihan oikeesti sun kannattais nyt vain uskoa, että mä en ole vastuussa sellaisista väittämistä, joita en ole koskaan edes esittänyt.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #244 : pe 31.03.2017, 08:44:53 »
 Kun itsessään puhuu omaa äänetöntä puhettaan, (ajattelee) on oma kuulijansa.

Jos kirjoittaa toistenkin luettavaksi, voi siitä lukea (kirjoituksen lukija) omaksi äänettömäksi puheekseen kerrotun asian.  Se ei tarkoita, että asia tulisi samalla tavalla ymmärretyksi.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #245 : pe 31.03.2017, 08:49:08 »

Jos kirjoittaa toistenkin luettavaksi, voi siitä lukea (kirjoituksen lukija) omaksi äänettömäksi puheekseen kerrotun asian.  Se ei tarkoita, että asia tulisi samalla tavalla ymmärretyksi.

Niin. Mikset sovella tätä itseesi? Kovasti yrität esittää, että jos kritisoi sanomiasi asioita, on tyhmä ja ymmärtämätön. Entäs, jos kyse onkin kehnosta ilmaisusta, joka pitäisi muotoilla paremmin, jotta sen taustalla olevat ajatuksesi tulisivat ymmärrettäviksi?

Jos olisit rauhassa lukenut, mitä kirjoitan, olisit huomannut, että toden totta - et voi olettaa ajatuksistani mitään kirjoittamani perusteella. Sun pitäisi nimittäin ottaa aina huomioon se mahdollisuus, ettet ole ymmärtänyt sanojani. Tämä on omien näkemystesi mukaan mahdollista, eikö? Eikä meidän edes tarvitse tietää, onko kyse sinun kyvyttömyydestäsi luetun ymmärtämiseen vai minun kyvyttömyydestäni ajatukseni pukea sanoiksi. JOS haluaisit aidosti keskustella, sen ei pitäisi olla olennaisin ratkaistava asia. Olennaisin olisi tavoittaa mahdollisimman hyvin ne toisen ajatukset, sanomisen osuvuudesta välittämättä. Tällaista pyrkimystä mä en oikein sun kommunikoinnista löydä. Kyllä - voi olla kyse mun ongelmasta. Mutta - silloin sun kaiketi pitäis yrittää muokata viestiäsi minulle ymmärrettävään muotoon. Jos siis mun kanssa haluat kommunikoida. Jos taas et...
« Viimeksi muokattu: pe 31.03.2017, 08:54:46 kirjoittanut Safiiri »

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #246 : pe 31.03.2017, 08:51:49 »

Niin. Mikset sovella tätä itseesi? Kovasti yrität esittää, että jos kirtisoi sanomiasi asioita, on tyhmä ja ymmärtämätön. Entäs, jos kyse onkin kehnosta ilmaisusta, joka pitäisi muotoilla paremmin, jotta sen taustalla olevat ajatuksesi tulisivat ymmärrettäviksi?

Tosikkona et näytä pääsevän kuvioistasi, aika sekavaa asennetta, mutta onhan siihen totuttu.

Omaa ymmärrystäsi voit vain sinä itse kohentaa, mutta sehän on sinun huolesi.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #247 : pe 31.03.2017, 09:22:09 »

Niin. Mikset sovella tätä itseesi? Kovasti yrität esittää, että jos kirtisoi sanomiasi asioita, on tyhmä ja ymmärtämätön. Entäs, jos kyse onkin kehnosta ilmaisusta, joka pitäisi muotoilla paremmin, jotta sen taustalla olevat ajatuksesi tulisivat ymmärrettäviksi?

Tosikkona et näytä pääsevän kuvioistasi, aika sekavaa asennetta, mutta onhan siihen totuttu.

Mistä voit olla varma, että sä et vain snaijaa mun huumoria? Mistä voit varmasti tietää, ettei kyse ole sun omasta sekavuudesta ja ymmärryksesi puutteista?

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #248 : pe 31.03.2017, 09:26:29 »

Mistä voit olla varma, että sä et vain snaijaa mun huumoria? Mistä voit varmasti tietää, ettei kyse ole sun omasta sekavuudesta ja ymmärryksesi puutteista?

Jaa sitähän voin aina korjata itse, kuten ehkä sinä omaasi, silti vaikutat tosikolta, joka hermostuu syyttä suotta.

Tapasi ajatella, (no tarkennetaan) ihmisillä yleensäkin ajatusten juoksu on sidonnaista.>

On tullut tutuksi, ei siinä näy muutosta.<

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #249 : pe 31.03.2017, 13:16:58 »

Hienoa, että itsevarmana kykenet uskomaan vaakasti siihen, että itse olet täydellinen. Onhan sekin jotain.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #250 : su 02.04.2017, 10:15:11 »

Hienoa, että itsevarmana kykenet uskomaan vaakasti siihen, että itse olet täydellinen. Onhan sekin jotain.

Ihmisillä on erilaisia luonteenpiirteitä ja niistä lienee aika vaikea päästä eroon, varsinkin, ellei niitä itsekään tiedosta.

Tulee usein sanottua,, liennee,, mahdollisesti,, ehkäpä jne,. Epävarmassa maailmassa epävarmuus on peruasia, eikä luottamus aina ole kovin suuri, määritelmiin ja määrittelijöihin.

Varmuuttakin on, : täydellistä,, vaikkapa valo, päivänpaiste on täydellistä, ei siinä ole virheitä,, silti se voi polttaa.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #251 : su 02.04.2017, 11:04:33 »

Ihmisillä on erilaisia luonteenpiirteitä ja niistä lienee aika vaikea päästä eroon, varsinkin, ellei niitä itsekään tiedosta.

Tulee usein sanottua,, liennee,, mahdollisesti,, ehkäpä jne,. Epävarmassa maailmassa epävarmuus on peruasia, eikä luottamus aina ole kovin suuri, määritelmiin ja määrittelijöihin.

Varmuuttakin on, : täydellistä,, vaikkapa valo, päivänpaiste on täydellistä, ei siinä ole virheitä,, silti se voi polttaa.

Kuinka ollakaan et taaskaan muista, että kyllä sekin varsin varmaa on, ettei Aurinko ikuisesti paista. Luulen myös, että jokseenkin varmasti pyrit kumoamaan tämän sanomani ja syyttämään minua ties mistä uskonnollisesta vakaumuksesta sen perusteella.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #252 : ma 03.04.2017, 10:02:29 »

Kuinka ollakaan et taaskaan muista, että kyllä sekin varsin varmaa on, ettei Aurinko ikuisesti paista. Luulen myös, että jokseenkin varmasti pyrit kumoamaan tämän sanomani ja syyttämään minua ties mistä uskonnollisesta vakaumuksesta sen perusteella.

Kysymys ei ollut aurinkosta, ikuisuudesta, eikä safiirista.
Vaan valosta. Tähtiä (aurinkoja, syttyy, sammuu)  Valo ei kaiketi katoa, ainaakaan niinkauan, kun universumi on olemassa.

Kun tuohon takerruit kerrot varmaan mitä valo mielestäsi on, vikiä ei kannata lainnailla, tiedeän kyllä mitä siellä kerrotaan?  Valon ominaisuuksista on kyllä tietoa, mutta sinä ilmeisen fiksuna tiedät enemmänkin valon katoamisesta.
Yleensä valon näkyviä aaltopituuksia kutsutaan valoksi, mutta kuten tietänet se on koko SM-kentän ominaisuus ja kattaa myös mikro-aallot, gamma säteet, tutka aallot, radioaallot, jne,,.

Mihin ne mielestäsi katoavat?

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #253 : ma 03.04.2017, 10:09:18 »

Kysymys ei ollut aurinkosta, ikuisuudesta, eikä safiirista.
Vaan valosta. Tähtiä (aurinkoja, syttyy, sammuu)  Valo ei kaiketi katoa, ainaakaan niinkauan, kun universumi on olemassa.

Näin taas tyypilliseen tapaasi. Kun siis minä kirjoitan, ettei Aurinko ikuisesti paista, niin sinä väännät sen väitteeksi siitä, että universumin kaikki valo katoaa sen tähden. Miten tällä metodilla edes voisi keskustella?

Lainaus
Kun tuohon takerruit

Sinähän se tässä olet tiukasti takertuneena ajatukseen, että koska sinä yirtätä sanoa jotain Kaikesta Maailman Valosta, niin kaikkien muidenkin on puhuttava juuri siitä.

Lainaus
Yleensä valon näkyviä aaltopituuksia kutsutaan valoksi, mutta kuten tietänet se on koko SM-kentän ominaisuus ja kattaa myös mikro-aallot, gamma säteet, tutka aallot, radioaallot, jne,,.

Mitä tekemistä tällä on sen kanssa, että Aurinko sammuu aikanaan?

Lainaus
Mihin ne mielestäsi katoavat?

En ole kirjoittanut mitään kaiken universumin valon katoamisesta. Sen skenaarion keksit ihan itse omasta päästäsi.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #254 : ma 03.04.2017, 10:11:34 »

Näin taas tyypilliseen tapaasi. Kun siis minä kirjoitan, ettei Aurinko ikuisesti paista, niin sinä väännät sen väitteeksi siitä, että universumin kaikki valo katoaa sen tähden. Miten tällä metodilla edes voisi keskustella?

Vastasit viestiini, jossa en puhunut aurinkosta, vaan valosta, joten se olet sinä joka sen toit tähän.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #255 : ma 03.04.2017, 10:18:24 »

Vastasit viestiini, jossa en puhunut aurinkosta, vaan valosta, joten se olet sinä joka sen toit tähän.

Itsepäs vastasit jo ajat sitten minun viestiini Maan elämän loppumisesta siten, että luit sen väitteeksi kaiken elämän tulevaisuudennäkymistä. Omas mokasi. Et sä ole mikään palstapoliisi, joka saa määritellä, mistä pitää kirjoittaa ja mistä ei saa. Lue, mitä kirjoitetaan. Ei mun lauseet muutu sisällöltään toisiksi sen perusteella, että ne sun mielestä on "väärästä asiasta".

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #256 : ma 03.04.2017, 10:31:27 »

Itsepäs vastasit jo ajat sitten minun viestiini Maan elämän loppumisesta siten, että luit sen väitteeksi kaiken elämän tulevaisuudennäkymistä. Omas mokasi. Et sä ole mikään palstapoliisi, joka saa määritellä, mistä pitää kirjoittaa ja mistä ei saa. Lue, mitä kirjoitetaan. Ei mun lauseet muutu sisällöltään toisiksi sen perusteella, että ne sun mielestä on "väärästä asiasta".

Joo kirjoittele ihan mitä lystäät, kunhan et vaadi toisia olemaan palstapoliisin ominaisuutesi mukaisia. Koska näyt sitä vaativan toisilta, mitä itse et noudata.

Muttapa mitäpä "akkamaiselta, hyvältä jätkältä" muuta voisi odottaakaan.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #257 : ma 03.04.2017, 11:17:35 »

Joo kirjoittele ihan mitä lystäät, kunhan et vaadi toisia olemaan palstapoliisin ominaisuutesi mukaisia. Koska näyt sitä vaativan toisilta, mitä itse et noudata.

Muttapa mitäpä "akkamaiselta, hyvältä jätkältä" muuta voisi odottaakaan.

Niinpä niin. Kun argumentit loppuvat, täytyy turvautua misogyniaan.

Edelleenkään et voi päätellä siitä, että kirjoitan Auringon paisteen joskus loppuvan, mitään siitä, mitä ajattelen valosta yleensä. Etkä voi päätellä siitä, että sanon Maan elämän joskus loppuvan, yrittää vääntää väitettä kaiken maailmankaikkeuden elämästä. Täysin riippumatta siitä, mistä sinä itse haluaisit muiden kirjoittavan.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #258 : ma 03.04.2017, 15:47:03 »

Niinpä niin. Kun argumentit loppuvat, täytyy turvautua misogyniaan.

Joo "opin" hyvin sinun suhtautumisestasi, kyllä metsä vastaa.

Vilkaisepa omia viestejäsi, väitätkö olevasi "puhdas pulmunen".

Poissa Juha

• Konkari
  • 6-K, kannatusryhmä (perusjäsen)
« Vastaus #259 : ke 04.07.2018, 13:00:27 »

Totuudesta perversioon

Totuudesta väännetään. On kielteistäkin, totuuteen liittyvää. Totuudentorvia, maailmanparantajia, jne.

Totuus on jotain. Voiko sen määrittää? Miten?

Jos totuus-teemasta voi heittää huumoria, niin vastaava överijuttu on perversio. Esiintyy monenlaisena, hyvin monipuolisena.

Asiaa silti molemmissa, vai?
Kaiken Kaltainen Kahjous Kunnon Kestävään Kunniaansa. (6-K)