Kirjoittaja Aihe: Oikeus määritellä itse oma identiteettinsä  (Luettu 12484 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyhä Malakias

• Konkari
Vs: Oikeus määritellä itse oma identiteettinsä
« Vastaus #20 : ti 13.12.2016, 09:11:59 »

Kuinka voi ottaa vakavasti ilmoituksen, että en ole nainen, en kuitenkaan tiedä mitä en ole.
Ilmoitus kai pitäisi olla "en ole sellainen nainen jota naisella yleisesti tarkoitetaan". Nyt kerrotaan että "en ole sellainen nainen jota minä itse naisella tarkoitan, en kuitenkaan tiedä mitä tarkoitan."
Jos minä luettelen joukon sellaisia piirteitä joita minun mielestäni naiseuteen liittyy, tänä kohdehenkilö saattaa todeta että kyllä, sellainen hän on. Ihan johdonmukaista.

Te tiedätte ? Sinun naisvihasi on loputon ja tuokin viestisi edustaa hurun houreita aidoimmillaan.

Uskokaa hipskusia. Hänellä on meistä kattavin kokemus sukupuolentutkimuksesta. Usein hän on selvittänyt asian ongelmitta ja hetkessä ihan pimeässäkin.

SF.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #21 : ti 13.12.2016, 09:24:18 »

Ilmeisesti nuo miehet ovat selvillä naiseuden tuntomerkeistä. Sitten he tutkiskelevat objektiivisesti, onko heissä niitä tuntomerkkejä. Kun ei ole, he päättelevät loogisesti, että he eivät ole naisia.

riitäää, kun naiseuden tuntomerkit ovat selvillä. Siis ulkoiset, näkyvillä olevat. No onneksi tämä ei ole mitään jokamiehen logiikkaa.

Älä toki hermostu. En puhunut vain ulkoisista tuntomerkeistä, vaan tuntomerkeistä yleensä.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #22 : ti 13.12.2016, 09:25:03 »
Miksi pitää hämmästyä, että naisen näköinen ei tunne itseään naiseksi ja vaatia, että vähintään hänen pitäisi määritellä "naiseus, mistä sanoutuu irti". Vaikka samaan aikaan myönnetään, että itse on vaikea määritellä, mitä se naiseus tai mieheys on, jota itse katsoo edustavansa.

Jos joku ei tunne itseän naiseksi on aika hilpeää kun hän toteaa ettei hän tiedä mitä naiseus on. Tietää kuitenkin ettei ole sitä.
On se vähintään hämmästyttävää.
Xantippa sotkee tähän hämmästyttävään tianteeseen sen, että joku vaatii että pitää määritellä mitä se on jota joku ei ole.
Ihan oikein, ei tarvitse, todettakoon että "et ole mielestäsi nainen. Ei tartte kertoa mitä et ole eikä mitä olet. Asia on loppuun käsitelty."

No aika usein miehet kertoo kaikenlaista siitä, mitä naiseus on. Silti hekään eivät mielestään ole naisia.

Ilmeisesti nuo miehet ovat selvillä naiseuden tuntomerkeistä. Sitten he tutkiskelevat objektiivisesti, onko heissä niitä tuntomerkkejä. Kun ei ole, he päättelevät loogisesti, että he eivät ole naisia.

Mutta nainen ei voi tehdä samoin, koska?

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #23 : ti 13.12.2016, 09:27:31 »

Kuinka voi ottaa vakavasti ilmoituksen, että en ole nainen, en kuitenkaan tiedä mitä en ole.
Ilmoitus kai pitäisi olla "en ole sellainen nainen jota naisella yleisesti tarkoitetaan". Nyt kerrotaan että "en ole sellainen nainen jota minä itse naisella tarkoitan, en kuitenkaan tiedä mitä tarkoitan."
Jos minä luettelen joukon sellaisia piirteitä joita minun mielestäni naiseuteen liittyy, tänä kohdehenkilö saattaa todeta että kyllä, sellainen hän on. Ihan johdonmukaista.

Te tiedätte ? Sinun naisvihasi on loputon ja tuokin viestisi edustaa hurun houreita aidoimmillaan.

Uskokaa hipskusia. Hänellä on meistä kattavin kokemus sukupuolentutkimuksesta. Usein hän on selvittänyt asian ongelmitta ja hetkessä ihan pimeässäkin.

Minäkin luotan hibiscuksen sukupuolentutkimuksen taitoihin. Häneltä ei mene kutut ja pukit sekaisin.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #24 : ti 13.12.2016, 09:32:22 »
[Jos joku ei tunne itseän naiseksi on aika hilpeää kun hän toteaa ettei hän tiedä mitä naiseus on. Tietää kuitenkin ettei ole sitä.
On se vähintään hämmästyttävää.
Xantippa sotkee tähän hämmästyttävään tianteeseen sen, että joku vaatii että pitää määritellä mitä se on jota joku ei ole.
Ihan oikein, ei tarvitse, todettakoon että "et ole mielestäsi nainen. Ei tartte kertoa mitä et ole eikä mitä olet. Asia on loppuun käsitelty."

No tässä sitä vasta on hämmentävää settiä taas. Jos siis sanon, että en tiedä, mitä koiruus tai kissuus on, on hilpeää, että kuitenkin kehtaan väittää, että en ole koira enka kissa?

T: Xante

Joo joo. Ei ole nainen koska Sepe niin sanoo.

Xantippan väitteiden hilpeyteen en viitsi puuttua. Kyllä me tiedämme mitä hän on vaikkei myönnäkään.

No tuollekin ihmiselle kyllä on vaikkapa oma äiti, meikkaajat työssä ja monet muuten kertoneet, millaisia naiset ovat. Sellaisia, jotka haluaa olla söpöjä ja kurvikkaita ja somistaa itseään poskipunalla. Eikä tämä henkilö siis ole itsestään löytänyt esim. näihin halua ollenkaan, vaan kokenut tuollaisen ennemminkin hieman epämukavan vieraaksi.

Jokaikiselle naiselle ovat lukemattomat miehet muuten kertoneet, millaisia naiset ovat. Usein ja pienestä pitäen. Samoin lukemattomat naiset (joilla kiaketikin sitten ON oma henk.koht. kokemus aiheesta). Eivätkä nämä kuvaukset naiseudesta ole olleet tämän henkilön tunnistettavissa. On tietty iha hauskaa leikkiä typerää, mutta vitsisi, parahin socru, alkaa jo käydä kuluneeksi. Voimme tietysti jatkaa vaikkapa siitä, miten toden totta miehen aivoilla ei tätä pysty käsittämään. Miehen aivot kun ovat sitä kuuluisaa putkimallia, jossa haarautumia ei ole. On vain pää, josta tavara menee sisään, ja pää josta tavara tulee ulos. Sellaisenaan.

Se onkin täs hieman mystistä, että miksi socru niin kiivaasti haluaa olla mukana keskustelemassa aiheesta, josta hän yhtä pontevasti kieltäytyy keskustelemasta. Huvinsa kullakin.
« Viimeksi muokattu: ti 13.12.2016, 09:34:55 kirjoittanut Safiiri »

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #25 : ti 13.12.2016, 09:38:07 »
Miehen aivot kun ovat sitä kuuluisaa putkimallia, jossa haarautumia ei ole. On vain pää, josta tavara menee sisään, ja pää josta tavara tulee ulos. Sellaisenaan.

Minä olen aina ajatellut, että niissä voi olla haarautumiakin. Voihan vesijohdoissakin olla haarautumia, samoin viemäriputkissa.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #26 : ti 13.12.2016, 09:42:58 »
Miehen aivot kun ovat sitä kuuluisaa putkimallia, jossa haarautumia ei ole. On vain pää, josta tavara menee sisään, ja pää josta tavara tulee ulos. Sellaisenaan.

Minä olen aina ajatellut, että niissä voi olla haarautumiakin. Voihan vesijohdoissakin olla haarautumia, samoin viemäriputkissa.

Juu putkissa kyllä, vaan ei miehen aivoissa. Kyllä mä naisena sen tiedän.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #27 : ti 13.12.2016, 09:43:36 »

Kukas se tässä taannoin sanoikaan, etteivät miehet ole "yksinkertaisia.. :-*

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #28 : ti 13.12.2016, 09:44:47 »

Et sitten ironiaa tunnista? Haluatko ihan tosissasi, että selitän sulle tän?

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #29 : ti 13.12.2016, 09:45:51 »

Älä ihmeessä monimutkaista asioita.!

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #30 : ti 13.12.2016, 09:49:14 »
Kohdehenkilö tässä puheena olevassa tapauksessa on ilmaissut itseään aivan selkeästi. Se, että Sepe tarttuu jankkaamalla vaatimaan yleistä naiskäsitystä, joka tämän ihmisen pitäisi määritellä voidakseen kertoa, että ei koe sitä omaksi identiteetikseen, kertoo ennen kaikkea Sepestä. Mutta ei meille muille täällä kirjoitteleville toki mitään uutta asiaa.

Tunnettua on että Xantippan ymmärrys ei ole kovin laaja, ja kun hän lopettaa lukemisen yleensä kolmanteen sanaan keskustelu on sitten tuollaista.
Sepe ei ole vaatinut yleistä naiskäsitystä. Xantippa voisi kertoa mistä hän on selaista lukevinaan.
Kohdehenkilö on kertonut ettei koe olevansa nainen, mutta ainakaan minä en siitä ilmoituksesta pysty päättelemään mitä hän ei koe olevansa. Jos hän kertoo ettei koe olevansa  sellainen nainen jota naisella yleisesti tarkoitetaan asia vähän selviää. Kertoo mitä tahansa lisää se ei rajaa hänen tuntemisaluettaan, se mahdollistaa keskustelun.
Ja sitä Xantippa ei halua. Ei keskustelua, siinähän joutuu määrittelemään. Pitää riittää että ilmoittaa ettei koe olevansa nainen.
Minun puolestani olkoot vaikka kierohäntägibboni, mutta jos tulee esiin mediassa ja nillittää ettei saa olla sellainen kuin haluaa pitäisi kyllä kertoa a) millainen ei ole ja b) millainen on ja jopa c) millainen haluaa olla.

Nyt kun "keskustelu" on päässyt viemäriosastolle jätän sen asiantuntijoiden, lähinnä Xantippan huomaan.
Veikkaan, että Sepe kuolee aikanaan tukehtumalla berliininmakkaraan, joka on puristettu paksuun suoleen.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #31 : ti 13.12.2016, 09:58:43 »
Kohdehenkilö on kertonut ettei koe olevansa nainen, mutta ainakaan minä en siitä ilmoituksesta pysty päättelemään mitä hän ei koe olevansa.

Ymmärän. Jos minä sanon, että en koe olevani kissa, ei siitä ilmoituksesta Sepe pysty päättelemään, mitä minä en koe olevani. Meidän täytyy käydä pitkällinen, harras keskustelu kissan määrittelystä, ennen kuin Sepe voi päätellä mitään siitä, mitä minä en koe olevani.

Sillä olennainenhan keskustelun kannalta on juuri Sepen käsitys kissasta, ei minun käsitykseni itsestäni.

Poissa Pyhä Malakias

• Konkari
« Vastaus #32 : ti 13.12.2016, 09:59:32 »

Juu putkissa kyllä, vaan ei miehen aivoissa. Kyllä mä naisena sen tiedän.

Putkiohjeita selkokielellä....

SF.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #33 : ti 13.12.2016, 10:09:41 »

Älä ihmeessä monimutkaista asioita.!

Ai sä oikeesti kuvittelet, että mä halusin miesten ymmärtävän? Tää oli - you know - womansplaining. Vai luulitko, että vain mansplaining on mahdollista?

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #34 : ti 13.12.2016, 11:55:31 »
Lainaus käyttäjältä: Safiiri link=topic=1720.msg111648#msg111648 date=1481614342[/quote

No tuollekin ihmiselle kyllä on vaikkapa oma äiti, meikkaajat työssä ja monet muuten kertoneet, millaisia naiset ovat. Sellaisia, jotka haluaa olla söpöjä ja kurvikkaita ja somistaa itseään poskipunalla. Eikä tämä henkilö siis ole itsestään löytänyt esim. näihin halua ollenkaan, vaan kokenut tuollaisen ennemminkin hieman epämukavan vieraaksi.

Jos aikoo tehdä kunnollisia johtopäätöksiä sukupuolestaan, niin alkuun kannattaa tarkistaa premissit. "Somistaa poskipunalla" jne. Jossakin kulttuurissa naiset ovat mustanneet hampaitaan, jossakin hioneet etuhampaansa sahanterän muotoon.

Miksi luottaisimme käsitykseen, jonka mukaan ei ole nainen, jos etuhampaita ei ole teroitettu?

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #35 : ti 13.12.2016, 12:11:18 »

Sillä olennainenhan keskustelun kannalta on juuri Sepen käsitys kissasta, ei minun käsitykseni itsestäni.

Sen verran vielä tähän keskusteluun puutun, että totean Xantippan vihdoinkin ymmärtäneen mikä on pointti.
Veikkaan, että Sepe kuolee aikanaan tukehtumalla berliininmakkaraan, joka on puristettu paksuun suoleen.

Poissa Pyhä Malakias

• Konkari
« Vastaus #36 : ti 13.12.2016, 12:19:03 »
Lainaus käyttäjältä: Safiiri link=topic=1720.msg111648#msg111648 date=1481614342[/quote

No tuollekin ihmiselle kyllä on vaikkapa oma äiti, meikkaajat työssä ja monet muuten kertoneet,.....

Jos aikoo tehdä kunnollisia johtopäätöksiä sukupuolestaan, niin alkuun kannattaa tarkistaa premissit. "Somistaa poskipunalla" jne. Jossakin kulttuurissa naiset ovat mustanneet hampaitaan, jossakin hioneet etuhampaansa sahanterän muotoon.

Miksi luottaisimme käsitykseen, jonka mukaan ei ole nainen, jos etuhampaita ei ole teroitettu?

Pakko viitata taas sukupuolentutkimuksen erikoisasiantuntija-jäseneemme hipskuseen - tunnettu myös lempinimellä "imuttaja".

Monikultturellisuudestaan huolimatta hän ei preferoi teroitettuja etuhampaita, vaan suosii nykyvillitystä ruiskuttaa huulet terveen, täyteläisen pulleiksi.

SF.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #37 : ti 13.12.2016, 12:21:02 »

Miten Dronttimainen vitsikäs tokaisu. Aina voidaan laajentaa pallokenttää ja siirtää maalitolppia.

Sen verran vielä tähän keskusteluun puutun, että totean Xantippan vihdoinkin ymmärtäneen mikä on pointti.

Niin kuten aiemmin sanoin: kanta, jonka olet ottanut keskusteluun jonkun muun identiteetistä, ei yllätä meistä ketään. Se on juuri niin egosentrinen ja megalomaaninen, kuin sinulta - anteeksi, teiltä - voi odottaakin.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #38 : ti 13.12.2016, 12:44:07 »
Enemmän kiinnostaa nyt ihmisyys / ei-ihmisyys.

Päätellen ihmisten käytöksestä ihmisyys määrittyy useimmiten minun silmissäni niin että ihmisenä oleminen on sitä että oltaessa me-porukalla liikenteessä me'illä on oikeus ihan mihin tahansa, koska me-läisyys oikeuttaa kaiken. Yksittäiset ihmiset tai todennäköisemmin muut elävät olennot voi tallata vaikka littanaksi, koska pyhä me. Sääntöjä ihmisen väliseen kanssakäymiseen on luotu kimpassa vain sen takia ettei me-tunne lähde hapertumaan. On mm. sanottu että israelilaisten "älä tapa" -käsky tarkoittikin alunperin että "älä tapa oman porukan jäsentä". Muista viis.

Jos ei ole syystä tai toisesta onnistunut pääsemään, tai päätynyt, porukoiden jäseneksi, saa notkut siinä jossain ihmisenä olemisen laitamailla. Ainostaan joku me-ryhmälle hyödyllinen erityispiirre voi siunata erillisen yksilön olemassaolon niin ettei hänestä tule nujerrettava vihollinen. Shamanistin ura on ollut ihan itsestäänselvä monille poikkeusyksilöille. Taikka vaikka pellen, mutta pelle joutuu sietämään enemmän paskaa ja elämään muiden muruilla, shamaani sentään saa lahjoituksia.
Argh, kesän lapsi mä oon...

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #39 : ti 13.12.2016, 13:46:07 »

Kato sepä se just onkin, että ne tavat ja se käyttäytyminen, jonka me omassa kulttuurissamme niin tiukasti liitämme naiseuteen, ei lopultakaan ole kuin sattumaa. Sillä mitään tekemistä ole naiseuden kanssa. Mutta joukkoon kuulumisen kanssa kyllä. Siksi onkin niin hassua, kun täällä joku toope vaahtoaa, miten on ihan biologian vastaista, jos ei pienestä pitäen opeteta tytöille, että niiden pitää olla söpöjä ja herkkiä, ja pojille, että niiden pitää olla karskeja ja riehuvia.