Äänestys

Äänestätkö äänestyksissä?

Kyllä äänestän, joka kerta.
3 (42.9%)
Äänestän silloin tällöin.
3 (42.9%)
En äänestä koskaan!
1 (14.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 7

Kirjoittaja Aihe: Äänestys-äänestys  (Luettu 290 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Konkari
Äänestys-äänestys
« : to 14.12.2017, 20:56:13 »
Mites on?

Poissa urogallus

• Konkari
Vs: Äänestys-äänestys
« Vastaus #1 : to 14.12.2017, 21:18:57 »
Mä en koskaan äänestä.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #2 : to 14.12.2017, 21:20:21 »
Mä en koskaan äänestä.

En usko jos ei näy tuolla yllä...

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #3 : to 14.12.2017, 21:23:48 »
Mä en koskaan äänestä.

Yks kreetalainen huijasi mua kerran äänestyksessä. Sen jälkeen en ole äänestänyt.

Paikalla socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #4 : to 14.12.2017, 21:25:31 »
Mä en koskaan äänestä.

Tällä pääsee kätevästi hakattavien listalle.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #5 : to 14.12.2017, 22:07:55 »
Mä en koskaan äänestä.

Jos joku äänestäisi äänestysvaihtoehtoa, ettei koskaan äänestä, hän valehtelisi...

Poissa Juuli Hukkaskukka 2

• Konkari
« Vastaus #6 : pe 15.12.2017, 00:18:03 »

Enkä sano.
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

Paikalla Juha

• Konkari
  • Jee, Jee.
« Vastaus #7 : pe 15.12.2017, 14:40:07 »

Äänestykset ovat täällä ihan hassuja. Äänestellään mm tasapainottavasti. Mitähän kaikkea kommervenkkeilyä tähän liittyykään.

Ei paha. Hauskuus on arvo.

Jos painoarvot ja päätelmät ulkoistettaisiin äänestyksille, niin mitähän olisi meno täällä? Miten pahasta kaikki sekaisin.

Työkalut ovat ihan kivoja, kunhan on ne välineet käyttäjillä, tämäkin.

Oikeastaan jo äänisasalaisuus viittaa vellovuuteen, jonka riskejä on pakko lieventää. Ei taida ihan riittää sille, että äänesvälineeseen aletaan nojata näin paljon, mitä on tapana ollut.

Paikalla socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #8 : pe 15.12.2017, 14:42:29 »
Äänestyksissä mennään usein klikkien ehdoilla, mutta on ne silti kivoja ja herättävät välillä hyvää keskustelua.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Paikalla Juha

• Konkari
  • Jee, Jee.
« Vastaus #9 : pe 15.12.2017, 14:48:26 »

Jep.

Tätäkin välinettä voi käydä läpi pienemmässä ympäristössä, vähän miten sattu. Eikä tarvitse lähteä sähläämään valtiotasolle, jotta saa jotain näkemystä asiaan.

Tällaisia kanssakäymisareenoita tarvittaisiin kansalaisille. Toisaalta ne rappeutuvat, jos tulevat muotiin.

Jos hyvää osattaisiin pikkuhiljaa vaalia, ja ylläpitää, eikä se kääntyisi kielteisyydeksi, niin olisi se aika juttu. Toisaalta, jos tarpeellisen ja potentiaalisen vaalimiskyky on tätä luokkaa, niin onko menoon paljon luottamista. Jos on mitä on, niin ihan sama, mitä hyvää löytyy, aina on ennenpitkää pettymys ja kyynisyys jäljellä.

Ylläpito on tietyllä tapaa kovaa työtä, jossa ei tehdä mitään, tai siis niin, että jätetään langanpäättömät, joita tarvitsee jatkuvasti kompensoida lisäsolmutuksella. Kokeilut ja takinkääntämiset eskimokäännöksineen on kokonaan toinen asia.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #10 : pe 15.12.2017, 15:21:09 »
Oikeastaan jo äänisasalaisuus viittaa vellovuuteen, jonka riskejä on pakko lieventää. Ei taida ihan riittää sille, että äänesvälineeseen aletaan nojata näin paljon, mitä on tapana ollut.

Myönnän heti etten ymmärrä Juhan esitystä.
Siitä voisi ehkä lukea, että äänisasalaisuus (tarkoittanee äänestyssalaisuutta) on riski ja sille pitää tehdä jotain.
Joku saattaisi kuvitella, että se viestit joissa hibiscusi ja socrates kertovat kuka ketäkin äänesti perustuvat äänisalaisuuden raottamiseen.

Ei kai?

Paikalla Juha

• Konkari
  • Jee, Jee.
« Vastaus #11 : pe 15.12.2017, 15:30:54 »

Selitän lisää, PP.

Äänestys on päätöksen tietynlainen ulkoistus. Päätöstä haetaan voimaperäisesti äänestysvälineen avulla. Kun äänestämisellä on merkitystä, ja siihen voi vaikuttaa, esim uhkaamalla, jne, niin ainakin uhkaaminen tietyllä tapaa äänestämisestä jää pois, jos vallitsee äänisalaisuus.

Äänestämiseen voi silti vaikuttaa, vaikka uhkaamismahdollisuutta ei olisi.

Toisaalta asioita tulee voida käsitellä avoimesti. Jos oma kannatus on fiksattu tiettyyn valintakantaan, on käsittelykin tietyltä osin fiksattua, ja voi tarkoittaa lähtötilanteen ísoakin tylytystä, mitä tulee käsittelyjen potentiaalisuuteen päätelmiä edeltävästi.

Äänestäminen on mututuntumana tuntunut oudolta, ja hassulta. Ehkä tässä jotain perusteita arvelulle.

Muuten länsimaisesta demokratiasta hyvää mieltä, ja tulin kertoneeksi tästä tänään: http://jatkumo.net/index.php?topic=2487.0

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #12 : pe 15.12.2017, 16:35:25 »

Tähän kyselyyn en taida vastata. Sähköpostikyselyihin vielä vähemmän - ne kun ovat enimmäkseen huijauksia ja haittoja eikä itselleni mitään hyvää.

socrateksella on
Aloitettuja äänestyksiä:47 äänestystä
Annettuja ääniä :126 ääntä

Minulla on
Aloitettuja äänestyksiä: 1 äänestystä
Annettuja ääniä: 30 ääntä

Juha on sillä välillä, mutta tehtaillut ketjujen aloituksia.

Poissa hibiscus

• Konkari
« Vastaus #13 : pe 15.12.2017, 18:39:11 »

Myönnän heti etten ymmärrä Juhan esitystä.
Siitä voisi ehkä lukea, että äänisasalaisuus (tarkoittanee äänestyssalaisuutta) on riski ja sille pitää tehdä jotain.
Joku saattaisi kuvitella, että se viestit joissa hibiscusi ja socrates kertovat kuka ketäkin äänesti perustuvat äänisalaisuuden raottamiseen.

Ei kai?

Elät ikäloppu raukka harhoissasi. Kohta väität, että Socrats ja minä olemme moderaatiotiimissä. Jos olisimme, sinä olisit lentänyt jo aikoja sitten takaisin Outomaalle. Sinä olet niin typerä, vähä-älyinen ja ennalta-arvattavissa, että kenen tahansa on helppo arvata, mitä olet äänestänyt. Täällä ei nyt taida varsinaisesti äänisalaisuutta olla, mutta oikein hyvä, että Juha ei itse puutu arvailuihin tai anna eds vihjeitä. Tulitpahan paljastaneeksi, että kun sinun antamaasi ääntä on epäilty antamaksesi, on osuttu oikeaan.